Kuinka varma olet taivaspaikastasi?

Anonyymi

Kuinka varma olet pääsystä Taivaaseen?

Asteikolla nolla - sata:
Nolla - en ollenkaan varma
Sata - täysin varma

Ja jos enkeli tulisi viereesi ja sanoisi sinun Taivaspaikan olevan valmiina ja odottamassa niin haluaisitko kuolla heti?

40

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taivaaseen pääsy on varmaa, ainakin pääosin.
      Olen jo tehnyt varauksen krematorioon.

    • Anonyymi

      100% Jeesukseen uskovat pääsevät taivaaseen - muut helvettiin!!

      • Anonyymi

        Minä uskon Jeesukseen kun hän sanoi että viimeisellä tuomiolla tulee yllätyksiä (Matt. 25), eli taivaaseenpääsyä ei voi etukäteen tietää, eikä Jumalalla ole varattavia paikkoja.


      • Anonyymi

        Se on hieman vaikeata kun ei ole selvää tietoa, mitä jeesus sanoi vai sanoiko mitään.


      • Anonyymi

        Entä jos uskoo vain 99 % ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos uskoo vain 99 % ?

        Entä jos uskoo vain 99 % ?

        Käänny muslimiksi,,rätti päähän .


      • Anonyymi

        Täysin perustelematon väite.100% uskovaa ei olekkaan.

        Lainaus
        "Taivaaseen pääsy on varmaa, ainakin pääosin.
        Olen jo tehnyt varauksen krematorioon".

        Sama täällä olen myös tehnyt hoitotestamentin.
        Hautapaikkakin on valmiina.
        Kuulun myös Exitus RY.

        Luterilaisen uskonnon mukaan kun ihminen kuolee
        niin hän joutuu ns "vältilaan".
        Kun maailmanloppu tulee niin jumala luo maapallon uudelleen
        ja siinä vaiheessa päättää ketkä joutuu helvettiin
        ja ketkä pääsevät paratiisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin perustelematon väite.100% uskovaa ei olekkaan.

        Lainaus
        "Taivaaseen pääsy on varmaa, ainakin pääosin.
        Olen jo tehnyt varauksen krematorioon".

        Sama täällä olen myös tehnyt hoitotestamentin.
        Hautapaikkakin on valmiina.
        Kuulun myös Exitus RY.

        Luterilaisen uskonnon mukaan kun ihminen kuolee
        niin hän joutuu ns "vältilaan".
        Kun maailmanloppu tulee niin jumala luo maapallon uudelleen
        ja siinä vaiheessa päättää ketkä joutuu helvettiin
        ja ketkä pääsevät paratiisiin.

        Maakiekon!


    • Anonyymi

      Ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja viimeiset ensimmäisiksi mitähän se tässäkin tilanteessa tarkoittaa lyödäänkö uskovat taivashillujat helvettiin ja yrittääkö jeesus sitten vikitellä ateistit ja uskonnottomat taivaaseen ?


      Olisi sekin humoristinen tilanne heh...

    • Anonyymi

      Olen varma että pääsen taivaaseen. Etupenkille mutta toivottavasti ei oven viereen sillä en pidä vedosta.

    • Anonyymi

      Kaikki joutuvat tuonpuoleiseen. Se on tuossa vieressä "verhon" takana. Eri värähtelytasolla niinkuin rinnakkaisuniversumitkin. Enkelille sanoisin että vasta sitten kun aika tulee lähteä. Nyt on hommelit kesken.

      • Anonyymi

        Osaisitko sinä kertoa, mikä värähtelee ja millä tasolla, kun puhutaan meidän värähtelytasostamme? Olen kysynyt asiaa kymmeniä kertoja ja parhaimmillaankin saanut vastaukseksi tyhjää liirumlaarumia. Useimmiten vastauksena on ollut syvä hiljaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaisitko sinä kertoa, mikä värähtelee ja millä tasolla, kun puhutaan meidän värähtelytasostamme? Olen kysynyt asiaa kymmeniä kertoja ja parhaimmillaankin saanut vastaukseksi tyhjää liirumlaarumia. Useimmiten vastauksena on ollut syvä hiljaisuus.

        Googlaa värähtelytaso. Minä olen jiin huono selittä,ään.


    • Anonyymi

      No aika harva kait on valmis heti kuolemaan mutta sopii sekin.
      Mielellään sellainen tuskaton lähtö.

      Asteikollasi hmm..98
      Koskaahan ei kuitenkaan tiedä kovin olen yrittänyt olla hyvä mutta toisaalta enhän minä sano sitä viimeistä sanaa.

    • Anonyymi

      Varmuutta ei tule siitä, tästä eikä tuosta. 0% Jos enkeli tulisi täältä noutamaan, niin ei todellakaan tarvitsisi kahta kertaa miettiä jätänkö tämän ankean kusiluolan jo vihdoin taakseni. Muutenkin haluaisin kuolla heti ihan joka tapauksessa, mutta huolettaa vain omaisten mielipide asiasta.

    • Jos epätodennäköinen jumala on olemassa, saan valita ihan vapaasti mihin menen koska en uskonut yhteenkään ihmisen luomaan epäjumalaan.

    • 100, ja kuolen kun on sen aika. Ja sen ajan tietää ja päättää yksin Jumala. Aamen :)

      • Anonyymi

        No mutta ethän sitten ole oikea uskovainen koska ne tietää että vain Jumala päättää siitä.


    • Anonyymi

      Mikäli se minusta riippuisi edes 1 % verran , niin pyöreä 0.

      Mutta Jumalan kiitos, se ei ole minun onnistumisteni varassa vaan on ARMOA! Ne jotka pitävät uskon tähän armoon loppuun asti, pääsevät 100 % varmasti taivaaseen. Ei siksi että olisivat onnistuneet jossain vaan siksi että tultuans tuntemaan syntinsä tunnustivat ne ja turvautuivat katumuksessa armoon josta Raamattu sanoo:

      "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Joh. 3:16)

    • Anonyymi

      Olen satavarma että Taivasta ei ole.

      • Anonyymi

        Mistäs sinä sellaisen "100% varmuuden" olet saanut?

        Älä vaan sano että kun itse et ole nähnyt? Uskotko että sähköä on olemassa?


    • Anonyymi

      Arvioisin: n. 85% varmuudella pääseväni Taivaaseen.

      Tuo 15% sisältää sellaiset, oletetut uskonkohdat, jotka olen mahd. ymmärtänyt väärin tai en ole toiminut uskossani oikein.

    • Anonyymi

      Taivaan olemassaolon konkretiaan en usko. Jonkinlainen hyväksi jalostuneiden Paratiisi on, sinne sielumme pääsevät, tuskin olemme siellä ihmisen muodossa. Minä ja monet ovat siellä, 100 prosenttisesti. Riittää kun elää oikein.
      Syntiset eivät herää viimeisenä päivänä, heidät jätetään lopullisesti kuolemaan, häviämään kehityskelvottomina, mitään tulista pätsiä ei ole.
      On jokin voima - Jumalako - joka erottelee meidät.

    • Anonyymi

      > Kuinka varma olet taivaspaikastasi?

      ITse olen 100 varma siitä, että Jumala on hyvä. Joten, mitä ikinä lopussa minulle tuleekin tapahtumaan, uskon sen olevan hyvä. Jos en saa taivaspaikkaa, se on hyvä, jos Jumala niin päättää, jos saan, se on hyvä, jos Jumala niin päättää. Minä voitan jokatapauksessa siinä, että hyvyys, totuus, vanhurskaus ja rakkaus voittaa lopussa, vaikka se tarkottaisi, että itse joudun helvettiin. Minulla ei ole siis huolta loppusijoituspaikasta, koska Jumalan tahto on joka tapauksessa hyvä. :)

      • Anonyymi

        Onko sulla omia aivoja omia ajatuksia onko sinulla enään mitään omaa muuta kuin ulkokuori ja sisämys sinne sullottua lahkon paskaa


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista, että pieni protestanttien joukko ( noin 70 miljoonaa ) on oikeassa...


      mutta katoliset, joita on puolet kristityistä eli 1,2 miljardia elävät väärien opetusten alla. Ja heidän on väärän opetuksen takia vaikeampi ellei mahdoton päästä Taivaaseen.

      Puhumattakaan Jehovista tai Mormoneista.

    • Anonyymi

      Ehdottoman tärkeä kysymys ja jokaisen tulisi olla varma taivaaseenpääsystä ja jos ei ole niin ,ehkä jotain on silloin pielessä. Itse näen itseni niin pahana ja epätäydellisenä että en ole kuitenkaan ihan varma, entä jos onkin jotain syntejä jäänyt tunnustamatta, epäilys hiipii.. Ja Jeesus puhui kilvoittelusta ja Hänen tahtonsa tekemisestä.. Entä jos pelkällä uskolla ei pääsekkään perille..

    • Minä olen menossa helvettiin, mutta jostain syystä asia ei kovin huolestuta minua. On mahdollista, etten syvimmältäni usko todella joutuvani helvettiin tai siihen, että joudun olemaan helvetissä ikuisesti. Siihen taas on syynä hengelliseltä äidiltäni Juliana Norwichlaiselta oppimani iskulause "kaikki kääntyy hyväksi ja kaikki kääntyy hyväksi ja kaikenlaiset asiat kääntyvät hyväksi". Kaikki huolet päättyvät tähän. Usko on sitä, että tapahtui mitä tapahtui, loppujen lopuksi kaikki on hyvissä käsissä. Maailma on perustettu hyvyydelle, ja tälle hyvyydelle ei kukaan mahda mitään. Jumala voittaa aina. Täydellinen, varma toivo on melkein sama kuin täysi toivottomuus: kummassakaan tapauksessa ei ole mitään menetettävää, voi lakata murehtimasta ja tehdä ihan mitä tahansa.

    • Anonyymi

      Toivon pääseväni jollekin kivalle planeetalle Andromedan galaksissa. Sellaiselle, jolla näkyy ainakin 10 kertaa kiehtovampi tähtitaivas kuin tämä nykyinen.

      En kaipaa tämän enempää, rakas Luoja.

      • Anonyymi

        Sinä ja me kaikki synnymme yleensä omalle kotiplaneetallemme. Sitten kun pääsemme jälleen syntymiseen pakosta niin voimme halutessanne vaihtaa sivilisaatioita.


    • Anonyymi

      Nolla se on kaikilla, uskoo tai ei.

    • Anonyymi

      Sata!

    • Anonyymi

      Jos olisin luterilainen,naispappien ja homojen vihkintä lgbt kirkossa..en usko taivaspaikastani.Nämä luterilaiset haluu vaan homoja ja eläimiä vihkiä,miksi pilaavat kirkon?
      Nainen ei voi ollea pappi,nainen ei ole perheen pää. Minulle naispappi on nainen ei muuta!

    • Anonyymi

      Luuk.17:20-21 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tulevä, vastasi hän heille ja sanoi: Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, ei voida sanoa: Katso, täällä se on, tahi: Tuolla; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä. Luuk.17:21 Biblia (1776) "Jumalan valtakunta on teidäm keskellänne."

    • Anonyymi

      Fil.3:10-12 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta, jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista. Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä rienän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut. 1Tim.6:12

    • Anonyymi

      Nolla, kaikki katoaa, mikään ei ole pysyvää.

    • Anonyymi

      Ja jos enkeli tulisi viereesi ja sanoisi sinun Taivaspaikan olevan valmiina ja odottamassa niin haluaisitko kuolla heti?

      Kyllä haluaisin mutta se ei mene niin. Pitää syntyä uudelleen jos en ole täyttänyt määrääni.
      Prempi ois mennä pois tästä vasemmisto akkojen Suomesta, maa menee ihan huonoksi.
      Vasemmisto on saastaa! Eivät tee mitään hyvää ihmisten eteen.

    • Anonyymi

      Mikä on taivaspaikka?
      Pysäköinitpaikat, opsikelupaikat ja muuta vastaavat ymmärrän. Mutta mikä on taivaspaikka jos puhutaan normaalista elämästä.

      • Vajaa pari viikkoa sitten kävin Helsingissä niin pysäköintipaikan löytäminen oli vähän kuin taivaspaikka :)


    • Entä sinä ?

      Kukaanhan ei voi olla varma mutta osa meistä sitä toivoo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe