Biden palauttaa usan arvovallan minkä trump tuhosi. Ja putiininlle kumartelu loppuu!
Hyvä Biden
Anonyymi
2571
1Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Nyt sinä siellä pohjoisessaNainen siellä laita viesti!
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Mahdatko ymmärtääEttä olet samassa korissa kaikkein rakkaimpien kanssa. Öitä.
Vastaukset 25
Vanhimmat
Kukaan ei halua olla populisti;
https://yle.fi/uutiset/3-11774147
Niinkö?
"Populismi (latinan sanasta populus, 'kansa') on politiikan tyyli tai löyhä poliittinen ideologia, jonka mukaan politiikan pitäisi olla "kansan tahdon" ilmausta."
-Wikipedia
Pyllistää venäjälle samalla kun kumartaa kiinan kommunisteille.
Biden varmaan suunnittelee sotatoimia eripuolille maailmaa. Tuleva Nobelin rauhanpalkinnon saaja, kunhan saa sotakoneinston kunnolla liikkeelle siviilejä tappamaan.
Rautaa rajalle ja vähän ylikin
Vaikka äänestänkin persuja ja olen arvoiltani jokseenkin konservatiivinen niin olen sitä mieltä, että saudeille aseiden myynnin lopettaminen on hyvä asia. Myöskin Venäjälle tulee olla tiukkana, venäläiset ovat kärsineet diktaattoreista historian saatossa jo ihan tarpeeksi.
Islamin arvovallan hän on luvannut nostaa.
Tämä pidee on lottovoitto Kiinalle. Nyt Kiina pääsee mälläämään maailmantaloudessa rajattomasti.
Kiina on mällännyt maailman taloudessa jo monta vuotta. Vähän on vaikutusta kuka jenkkien pressa on.
Vielä tulee Trumpia ikävä siinä maassa kun työttömyys räjähtää käsiin. Trump puolusti sentään omaa kansaa mutta tämä ei.
Trump puolusti vain omaa itseään. Ei tule ikävä tuota narsisitia.
Diilipelle velkarahalla. Odottaako velkavankeus?
Kuulostaako Bidenin puheet fiksuilta siksi, että niitä automaattisesti vertaa edeltäjään vai siksi ne ovat oikeasti fiksuja?
Esimerkiksi linja Saudi-Arabian suhteen eli että aseita joita voi käyttää Jemenin siviiliväestölle katastrofaalisessa sodassa ei myydä, mutta ohjuspuolustusta tuetaan, niin että Saudi-Arabia voi puolustaan öljyntuotantoaan, on järkevä linja, mutta eikö se ole USA:n kannalta myös aika itsestään selvä? Tai pitäisi olla.
Olipahan logiikkaa. "Ohjuspuolustusta tuetaan". Eli että annetaan vihollisen jatkaa rauhassa ohjusten ampumista, mutta ei yritetä saada itse ampumista loppumaan; kunhan vain jatketaan ohjuspuolustustoimintaa. Eipä ole liialla järjellä varustettu tuotakaan kommentoijaa.
Ohjuspuolustus ja ohjuksilla ampuminen eivät ole sama asia.
Eikö sulla kananaivolla ole järkeä. Iran tukee hutheja. Iran ja huthit ovat ampuneet ohjuksia kohti saudien öljyntuotantoa, niitä vastaan ohjuspuolustus on.
Biden rajoittaa muiden aseiden myyntiä vastaavasti, jotta sota ei kohdistuisi Jemenin siiviileitä vastaan. Jemen on maailman köyhimpiä valtioita. Saudit tukevat rahallisesti Jemeniä valtiona, vastaavasti Iran ei tee niin.
Trumpin ansioksi kyllä voidaan laskea se, että Trump sai aikaan Saudien ja Israelin välillä salaisen sopimuksen, jolla saudit tunnustaa Israelin. Sehän ei taas sovi Iranille.
Jemenin sota on pahimpia humanitäärisiä katastrofeja mitä maailmassa on käynnissä. Mutta koska paikka on niin syrjäinen ja vaarallinen että sieltä ei saa näyttävää kuvamateriaalia, niin se ei saa kovinkaan paljon huomiota.
Tämä on katkeraakin katkerampi pala persuille.
Putin ressukka pikkumies joutuu käyttämään taas kaikki rahat, omat ja varastetut, pyssyjen ja papattien tekoon.
Niinhän se on aina itänaapurissa ollut. Vähät rahat käytetään asevoimien kasvattamiseen ja ylläpitoon. Kilpavarustelu on lännen etu, sillä Venäjän taloudella on todellisia ongelmia pysyä länsimaiden perässä. 30-vuotta sitten se osaltaan johti N-liiton romahdukseen, ehkäpä länsi yrittää samaa uudestaan?
Yhdysvalloissa on jälleen presidentti neljän vuoden tyhjänpaskanlässyttäjä-Trumpin tultua poistetuksi maan kansalaisten toimesta.
Bidenin kannattaisi olla varovainen nyt. Jos hän edesauttaa yhdenkin sotilaallisen konfliktin syntymistä, niin Trumpin kannattajat muistuttavat heti, että Trump ei aloittanut yhtään sellaista. Trumpilla on yhä niin paljon kannatusta että Bidenin kannattaa olla varovainen toimissaan.
USA:ssa ei taida montaa presidenttiä olla jotka eivät olisi aloittanut sotia. Propsit siitä Trumpille.
Muiden asioihin nokkansa työntäminen alkoi heti.
Politiikan kauhukakaralle ei tarvi antaa salaisuuksia:
https://yle.fi/uutiset/3-11776722
Myisi ne kuitenkin putiinille.