Aihe

Bandalissimus Stalinin insinööri

Anonyymi

Oli toimitettava 1944-52 sotakorvaukset, neuvostoinsinööri Volobujev nauroi, kun sai kiusata suomalaisia tarkastajana ja Valmetin insinöörit suuttuivat.

11

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Stalin oli pappisseminaari-pudokas mutta myöhemmin meininki parani: Brezhnev oli maailman lahjakkaimpia ellei peräti lahjakkain insinööri.

      • Anonyymi

        Stalin ei ollut "pappis-seminaaripudokas"!
        Hänen oppimaton ja köyhä äitinsä toivoi hänestä pappia,ja Stalin opiskelikin monta vuotta papiksi,mutta perehdyttyään salassa kiellettyjen marxilaisten kirjoittajien teksteihin ja esimerkiksi Darwinin Lajien Syntyyn,hän tajusi velvollisuutensa proletariaattia kohtaan!
        Tämän jälkeen hän menetti lopunkin kunnioituksensa mynnähtänyttä uskonnollisuutta kohtaan ja aloitti agitaation tsaristista sortovaltaa vastaan.Tietenkin hänet lopulta erotettiin koulusta joka epäilemättä oli Stalinin odottama ja toivoma ratkaisu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Stalin ei ollut "pappis-seminaaripudokas"!
        Hänen oppimaton ja köyhä äitinsä toivoi hänestä pappia,ja Stalin opiskelikin monta vuotta papiksi,mutta perehdyttyään salassa kiellettyjen marxilaisten kirjoittajien teksteihin ja esimerkiksi Darwinin Lajien Syntyyn,hän tajusi velvollisuutensa proletariaattia kohtaan!
        Tämän jälkeen hän menetti lopunkin kunnioituksensa mynnähtänyttä uskonnollisuutta kohtaan ja aloitti agitaation tsaristista sortovaltaa vastaan.Tietenkin hänet lopulta erotettiin koulusta joka epäilemättä oli Stalinin odottama ja toivoma ratkaisu!

        Stalin oli ateisti, siinä syy eroon.


      • Anonyymi

        Nimenomaan Neuvostoliiton tuella ja Stalinin vision mukaisesti Suomi nousi fasistisesta agraaritakapajulasta moderniksi teollisuusvaltioksi. Maailman etevimpien neuvostoinsinöörien antama koulutus ja neuvonta auttoi suomalaista sotakorvausteollisuutta täyttämään vientilaatunormit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan Neuvostoliiton tuella ja Stalinin vision mukaisesti Suomi nousi fasistisesta agraaritakapajulasta moderniksi teollisuusvaltioksi. Maailman etevimpien neuvostoinsinöörien antama koulutus ja neuvonta auttoi suomalaista sotakorvausteollisuutta täyttämään vientilaatunormit.

        Kun oli nähty,etteivät sotakorvaus-suoritukset voineet sisältää entisen tuotannon kaltaista epämääräistä laatua,alkoi suomalaisemme tuotantomme saavuttaa kansainvälisesti kestävän vertailutason!
        Sittemmin,sotakorvausten tultua 1952 suoritetuksi,alkoi maamme elintason verrattoman tasainen ja korkea nousu!
        Tämä oli tietenkin vaikeaa aikaa oikeistolaiselle radikalismille!Täytyi pitää turpa kiinni,vaikka miten teki mieli huutaa!


    • Anonyymi

      Sitten Stalin ymmärsi todelliset taipumuksensa ja suuntautui pikku rosvoksi ja pankkiryöstäjäksi!

      • Anonyymi

        Stalin ei itse pankkia ryöstänyt, oli ainoastaan passissa.


    • Anonyymi

      Kyllä suomalaisten valmistama Druzba -sähkösaha oli kolhoosien toiveuni: Sähköaggregaatti jauhoi öljystä voimaa sähköjohtojen päässä oleviin sähkömoottorisahoihin ja Druzba = ystävyys kukoisti"

      Druzhba tai Družba sahoja tehtiin myös polttomoottorikäyttöisinä:

      https://www.finna.fi/Record/lusto.M011-122112

      https://licklogplayers.org/koneet-ja-tyokalut/selaa-moottorisahaa-druzhba/

      Tämä malli on tullut yksi suosituimmista koko alkuperäisestä sarjasta. Druzhba-2-ketjukäyttö toimii kaksitahtisen yksisylinterisen moottorin kustannuksella, jonka teho on noin 2,2 kW ja pyörimisnopeus 3200 rpm. Edelliseen versioon verrattuna tämä tehtiin laadullisesti. Kehys ja kahva on tehty siten, että käyttäjä ei voi polttaa itseään kuumalla moottorilla. Runko on valmistettu korkealaatuisesta metalliseoksesta, joka ei pelkää lämpötilan muutoksia. Toisin kuin ensimmäisessä mallissa, tällä on jo ketjun mekaaninen jarru turvalliseen käyttöön. Elpymisen tai tauon aikana hän lopettaa ketjun. Saha oli tarkoitettu kotimaisille tarpeille sekä metsän ammattitaidolle. Paino 12,5 kg.

      • Anonyymi

        Kahden miehen sähkösaha; SSK-III SSK-III-75
        Valmet, Lentokonetehdas, valmistaja 1952

        Suomesta vietiin 1950-luvulla ko. sähkösahaa sotakorvauksena Neuvostoliittoon, missä sitä käytettiin varastopaikalle kokorunkoina kuljetettujen puiden katkomiseen.

        https://www.finna.fi/Record/lusto.M011-126305


      • Anonyymi

        Venäläinen keksintö auttoi myös suomalaista metsäteollisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäläinen keksintö auttoi myös suomalaista metsäteollisuutta.

        Moottoriporo olisi ollut alkuperäisessä muodossaan venäläisten mieleen, mopon moottori ja ropelli vain potkukelkkaan. Breznev olisi ollut mielissään, ei dieseliä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Stockmannista kirpputori

      Laatutavaratalosta kirppariksi, niin se maailma muuttuu. Pöly ja tunkkaisuus leijailee sieraimiin kun astuu Stockalle kirppariin, ennen tuoksui parfyy
      Maailman menoa
      134
      6004