Olin töissä 9 euron päiväpalkalla, tästä on muutama vuosi aikaa

Anonyymi

ja paikkana eräs Kierrätyskeskus. Ikää jo silloin oli sen verran, että mitään oikeita töitä ei saanut, joten hakeuduin kierrätykseen. No, se oli kyllä virhe, eikä pelkästään palkan vuoksi, sillä touhu oli muutenkin todella surkeaa.

Ja kyllähän se 9€ päiväpalkka, niin orjatyöstähän siinä puhutaan, kieltää tuollainen pitäis. Minä hölmönä menin omasta halusta, mutta ne kaverit jotka siellä tulin tuntemaan, olivat lähes pakotettuja sinne. TE-keskuksesta oli tullut ukaasia, että kierrätykseen pitää nyt hakeutua. Näin se heillä meni. Kai tuo 9€ päiväpalkkasysteemi vieläkin on voimassa?

Ja vaikka minä olen puhdas duunari, sekä raskaita töitä aina tehnyt, että eräät paikat on hajalla. Niin en minä kyllä Marinin hallitusta lähde paljon kehumaan, eivät he mitään oikeita työpaikkoja pysty kourallista enempää järjestämään, ihan höpöhöpöö. Mutta kun hallituksella on Ylen ja hesarin 100% tuki takanaan, niin ne hehkuttaa Marinin toimia kympillä, vaikka ne olisi aivan mitättömiä.

Tempputyöpaikkoja ei siis lasketa.

45

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuntakokeilu alkaa 1.3.2021. 9 euron päiväorjuus tulee monille kohta tutuksi.

      • Anonyymi

        No, minulle se ei varmasti enää iske.


        terv, avaaja.


    • Anonyymi

      Itse otin kierrätyksestä parhaat tavarat päältä itselleni ja korjailin laitteet kotona ja möin isolla voittomarginaalilla. Sain näin 9e orjatyön aikana enemmän rahaa kuin ikinä päivätöissä ja kaikki pimeänä.

      • Anonyymi

        vittumaiselle puhelinmyyntifirmalle voi tehdä sitä että tekee mahdollisimman suurta puhelinlaskua soittelemalla omia soittoja ja haamukauppoja asiakkaille


      • Anonyymi

        samaa tein minä.Virolaiset tuli paikanpäälle vaihtamaan tavaroita viinaan


    • Anonyymi

      Tehdään hän sulle siellä hieno urasuunnitelma/koulutuspolku. 9eeroa on kai tarkoitettu matkakuluihin. Näin mulle sanottiin, en mennyt kun ei pakotettu.

    • Anonyymi

      En ikinä menisi sellaiseen, pitäkööt tunkkinsa.
      Olenkin suojautunut kyseisiltä orjatöiltä eläköitymällä 40 vuotiaana.

      • Anonyymi

        Suosittelen muillekin jos on joutunut kokemaan muutakin kusipäisyyttä.


    • Anonyymi

      Lauri Ihalainen loi tuon järjestelmän.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa. Ihalainen on ainoa hyvä työministeri, joka sai jotakin hyvää aikaan, Muut työministerit ovat saaneet joko huonoa aikaan tai ei mitään.

        Ihalaisen työministeriaikana työttömälle tuli oikeus ansaita 300 e työttömyyskorvauksen lisäksi. Ihalaisen työministeriaikana omavastuuaika lyheni ja puolison tulot eivät enää vaikuttaneet työttömyyskorvauksen saamiseen.

        Kuntouttavaa työtoimintaa loivat SDP:n Filatov ja KOK:n Risikko. Kanerva työministerinä poistatti kunnan velvoitteen työllistää työtön, minkä aikanaan Urpo Leppänen oli saanut aikaan. Tuossa työssä sentään työllistetty sai oikeaa palkkaa ja työkin oli oikeaa eikä jotakin työn korviketta nälkälisällä kuten kuntouttava työtoiminta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kokoomus Kataisen hallitus oli porvarienemmistöinen sekä hallituksessa että eduskunnassa koska porvaripuolueet kristilliset ja vihreät olivat kokoomuksen apupuolueina tukemassa kokoomuksen porvarillista talouspolitiikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokoomus Kataisen hallitus oli porvarienemmistöinen sekä hallituksessa että eduskunnassa koska porvaripuolueet kristilliset ja vihreät olivat kokoomuksen apupuolueina tukemassa kokoomuksen porvarillista talouspolitiikkaa.

        Mutta miksi Marin ei poista 9€ systeemiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta miksi Marin ei poista 9€ systeemiä?

        9 euron vuorokausiliksa hipoo jo laittomuutta erityisesti jos siinä käytetään hyväksi työntekijän vähäjärkisyyttä tai sairauksia.

        Mitä järkeä muuten lähteä paskahommiin kissanpalkalla, työkkäri ja sossu maksaa ruhtinaallisen tonnin kuussa siitä hyvästä ettei tarvitse lähteä aamuisin lämpimästä sängystä mihinkään. Karenssit voi sitä paitsi aina kiertää lääkärintodistuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokoomus Kataisen hallitus oli porvarienemmistöinen sekä hallituksessa että eduskunnassa koska porvaripuolueet kristilliset ja vihreät olivat kokoomuksen apupuolueina tukemassa kokoomuksen porvarillista talouspolitiikkaa.

        Linkki, muuten valhetta.


    • Anonyymi

      Olipa kova liksa.

    • Anonyymi

      Älkää saatanat aina valittako, 9 euroa on lähes 100% enemmän, mitä varusmiehelle maksetaan 24 tunnista. TE-orjan ei tarvitse edes ajella päätä puliksi ja voi käyttää normaaleja vaatteita!

      • Anonyymi

        Varusmiespalvelus perustuu lakiin eikä ole mikään työsuhde, ääliö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varusmiespalvelus perustuu lakiin eikä ole mikään työsuhde, ääliö.

        Talipää, varusmiespalvelus kuuluu lakiin siinä missä 9e TE-palvelukin. Varusmieheksi määrätään ainoastaan sukupuolen perusteella. TE palveluun voi joutua molemmat sukupuolet, idiootti!


        Olkaa onnellisia TE-orjat, ettei tarvitse olla varusmiesorjan ehdoilla pää ajeltuna 24h/vrk. orjankaavussa kasarmilla nöyryytettävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varusmiespalvelus perustuu lakiin eikä ole mikään työsuhde, ääliö.

        Se on pieni aika tuo varusmiespalvelus ja vaihtoehto sille on siviilipalvelus, jossa pääsee helpommalla. Moni haluaa kuitenkin suorittaa asepalveluksen. Se on ohi pian eikä ole mitenkään arvoa alentava vaan päinvastoin.


      • Anonyymi

        Päätä ei ensinnäkään tarvitse ajaa puliksi. Talonpuolesta punkkapaikka, sapuska, terveydenhoito, käytännöiset vaatteet, kunnostahuolehtiminen, pääsääntöisesti mukavaa, reilua porukkaa. ym,ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talipää, varusmiespalvelus kuuluu lakiin siinä missä 9e TE-palvelukin. Varusmieheksi määrätään ainoastaan sukupuolen perusteella. TE palveluun voi joutua molemmat sukupuolet, idiootti!


        Olkaa onnellisia TE-orjat, ettei tarvitse olla varusmiesorjan ehdoilla pää ajeltuna 24h/vrk. orjankaavussa kasarmilla nöyryytettävä.

        Ei siellä ole pakko ajaa päätä paljaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päätä ei ensinnäkään tarvitse ajaa puliksi. Talonpuolesta punkkapaikka, sapuska, terveydenhoito, käytännöiset vaatteet, kunnostahuolehtiminen, pääsääntöisesti mukavaa, reilua porukkaa. ym,ym.

        Armeijahan oli hyvä paikka verrattuna työttömänä olemiseen. Meillä ainakin oli tosi hyvä sapuskat ja mielenkiintoista koulutusta radioalalla. Ei valittamista.


    • Anonyymi

      Sama aloittaja valitti jo Sipilän hallituksen aikana 9 euron palkastaan, vaikka työpaikkoja syntyi kuin sieniä sateella. On oma vika jos ei päivitä osaamistaan työmarkkinoille. Osaajille on löytynyt duunia. Ilman ulkomailta tulleita osaajia maahan pysähtyisi, ja hukkuisi paskaan.

      • Anonyymi

        Älä nyt kuvittele tietäväsi kuka täällä kirjoittaa ja mitä. Tämä avaus on minun ensimmäinen tästä 9 eurosta.


        terv, avaaja


      • Anonyymi

        Ei ole kyse osaamisen päivittämisestä, jokainen osaa pienen opastuksen jälkeen lapioida paskaa yms, mitä mamut tekee, mutta kivempaa elää tuilla. Tosin mamutkin elää tuilla, kunhan saavat ensin kansalaisuuden, sitten on otettava taas lisää ja lisää mamui paskaduuneihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyse osaamisen päivittämisestä, jokainen osaa pienen opastuksen jälkeen lapioida paskaa yms, mitä mamut tekee, mutta kivempaa elää tuilla. Tosin mamutkin elää tuilla, kunhan saavat ensin kansalaisuuden, sitten on otettava taas lisää ja lisää mamui paskaduuneihin.

        Etkö kaipaa koskaan oikeaa tekemistä?


      • Anonyymi

        Mitä työpaikkoja Sipilän aikana syntyi? Ei yhtään ainoaa. Ihmisiä tungettiin koulutuksiin ja pellepaikkoihin, joissa 1 tunti viikossa leikkitöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö kaipaa koskaan oikeaa tekemistä?

        Ehkä hän juuri sitä kaipaakin ja oikeaa palkkaa.


    • Anonyymi

      Joka tapauksessa 9 egee/pvä oli Ihalaisen tapa simputtaa ja kiusata työttömiä. Siinä demari tuntee itsensä herraksi kun pääsee orjuuttamaan.

      • Anonyymi

        Paljonkos ne halla-aholaiset ovat saaneet työttömille suuria tuloja?
        Sipilän hallituksessa persut olivat peesaamassa kokoomuksen ja sipilistien ajamaa kansalaisten kyykytystä ja varakkaiden vaurastumista.
        Haukkua on hyvä toisia, mutta itse on ollut tekemässä juuri sitä haukuttavaa, hyh hyh!


      • Anonyymi

        Mikä olikaan taas kokonaiskorvaus per päivä jos lasket mukaan muut tuet jotka ovat tähän sitoutuneita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonkos ne halla-aholaiset ovat saaneet työttömille suuria tuloja?
        Sipilän hallituksessa persut olivat peesaamassa kokoomuksen ja sipilistien ajamaa kansalaisten kyykytystä ja varakkaiden vaurastumista.
        Haukkua on hyvä toisia, mutta itse on ollut tekemässä juuri sitä haukuttavaa, hyh hyh!

        "HS luonnehtii Marinin hallituksen jatkaneen käytännössä Sipilän oikeistohallituksen tiellä – vaikka nykyisistä hallituspuolueista etenkin pääministeripuolue SDP ja vasemmistoliitto kritisioivat aikanaan ankarasti Sipilän hallituksen politiikkaa työttömien ”kyykyttämisestä”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä olikaan taas kokonaiskorvaus per päivä jos lasket mukaan muut tuet jotka ovat tähän sitoutuneita?

        Noin 40 euroa, josta tuntipalkaksi tulee 8 euroa tunti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "HS luonnehtii Marinin hallituksen jatkaneen käytännössä Sipilän oikeistohallituksen tiellä – vaikka nykyisistä hallituspuolueista etenkin pääministeripuolue SDP ja vasemmistoliitto kritisioivat aikanaan ankarasti Sipilän hallituksen politiikkaa työttömien ”kyykyttämisestä”.

        Se ihmetyttää. Mitään parannusta työllisyystilanteeseen ei myöskään ole tulossa sillä tiellä.


      • Anonyymi

        Filatovin luomus, ei Ihalaisen keksimä.


    • Anonyymi

      On se järkyttävää, kun tienaa reilut parisataa kuussa ja sen takia menettää kaikki työttömyystuet ja asumistuet.
      Herättäkään nyt ihmeessä pääministeri laskemaan elinkustannuksianne. Demari ainakin osaa laskea ja ihmetellä, kuinka väärin porvarit tekee.

    • Anonyymi

      Olen kokenut kierrästyskeskuksen hätäaputyöt. Kipeyttänyt nivelet ilmaisella työllä. Ihmeelisesti työllistyin siltikin oikeaan työhön. Ehkä hajanainen laaja työkokemukseni taustani auttoi pääsemään jokseenkin kohdallani poikkeukselliseen työhöhön mitä teki aikanaan veli Venäläinen naiskaverini. Ihmeiden ihme sattuman luonnonoikkuja minun työlistyminen oli sillä te toimistosta kertoivat että joudun pian työvoimapalvelukeskuksen hoiviin joka on 9 euron expertti työlistäjä.

      Sanna Marinilla ei työlistymiseeni ole mitään osaa. Sattuuman juttu, puhelinyhteyksissä ohjauduin henkilölle joka esitti mahdolliuutta työhön ja jäin odottelemaan kunnes puhelin soi. Olin ihan häh. Toisaalta vaikka työllistyin jää onnistumisen paineet kun erikoisempi ala. Tiedän työlistymisessä tapahtuneen ikäviäkin kokemuksia ja jää kaikki toivo työvoimapalvelukeskuksen varaan tai eläke.

      • Anonyymi

        Kiva lukea myönteisiä kokemuksia, itse olen nähnyt vain kielteisiä tapauksia.


    • Anonyymi

      9€ päiväpalkalla kaikki työvälineet hajoo mystisesti käsiin?👍😂🤣

    • Anonyymi

      Saithan sä kuitenkin työttymyyskorvauksen, joten 9 euroa päivässä sen päälle ei ole hassumpi raha.

      2013 olin vanhuksia auttamassa Helsingin kaupungilla tuolla yhdeksällä eggellä, siihen tosin kuului vielä ateriaetu ja busalippu päälle. Ihan asiallinen korvaus ja vanhuksia autellessa koki itsensä tarpeelliseksi ja vanhukset oli kiitollisia saamastaan avusta.

      • Anonyymi

        Saitko jatkumoa työlle ja kurssitusta tuohon työhön, oletko nyt normaalipalkalla vanhustenhoidossa?

        Jos niin, varmaan ihan hyvä juttu kokonaisuudessaan, avustajia hoitotyöhön tarvitaan ja sinäkin tunnet itsesi siinä työssä tarpeelliseksi, kun vanhukset kiittävät auttamisesta ja huolenpidosta.


    • Anonyymi

      Eikä Marin varmaan poista tuota?

    • Anonyymi

      Toivottavasti olit oikein ahkera työntekijä sait kovaa palkkaa

    • Anonyymi

      Mä kanssa jouduin yhteen myyntifirmaan töihin mut sain keliä ku ihmettelin asiakkaille miten joku tämmöstä_paskaa ostaa ja kerroin tuotteiden ominaisuuksista totuuksia.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3620
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2972
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2870
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2748
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      23
      2663
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2445
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      250
      2130
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1887
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1817
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      181
      1810
    Aihe