Kakkos tyyppi jo nelisen vuotta.

Anonyymi

Hoitotasosta kysyisin viisammilta kun tuo kontrollissa käynti vähän arveluttaa. Mittaan aamuisin itse noin 10h jälkeen. 5.3-6.1 välillä. Ennen ruokailua 5.5-6.7 välillä. Kaksi tuntia ruokailusta, riippuen ateriasta 5.3-6.5 välillä. Nukkumaan menessä 6.5-7.8 välillä. Lääkkeenä Janumet 50mg 2 x ja Forxiga 10 mg 1x päivässä.
Kysymys. Onko lääkemäärä sopiva vai voisko jotain vielä lisätä, ikää 66 v

17

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näyttää tosi hyviltä,ehkä vähän korkeammat vois ruokailun jälk.olla.Voi aiheuttaa heikotusta jos jatkuvasti 5-6

• Anonyymi

Testailin muutamana päivänä, jätin lääkkeen ottamatta aterian yhdeytessä ja mittailin 2 h päästä sitten se oli 8-10 välillä riippuen siitä mitä söi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Testailin muutamana päivänä, jätin lääkkeen ottamatta aterian yhdeytessä ja mittailin 2 h päästä sitten se oli 8-10 välillä riippuen siitä mitä söi.

Sama juttu itsellä, riippuu mitä syö.En aika siedä aterialla perunaa ja leipää yhtäaikaa....nousee helposti 9 Ehkä parempi jutella diabetes hoitajan kanssa.:)

• Anonyymi

Kuinka monelta päivältä nuo arvot olivat (yleensä riittää kolme päivää)? Tuohon kun lisätään labrakokeista HbA1c arvo niin lääkärillä on riittävä peruste arvioida lääkitystä. Ellei pitkäsokeri ole korkealla, todennäköisesti jatketaan samalla lääkityksellä. Ei ole mitenkään pahitteeksi vaikka verensokeri palautuisi 2 h ruokailun jälkeen aloitusarvoon, kunhan ei romahda hypoille.

• Anonyymi

Syksyllä oli HbA1c 50 siitä lähtien olen mittaillut päivittäin, vuoden vaihteesta lähtien tehostetusti. Ei ole suuri poikeuksia ollut. Tuo vain ihmetyttää, ruokailun jälkeinen arvo tänäänkin oli 4.8

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syksyllä oli HbA1c 50 siitä lähtien olen mittaillut päivittäin, vuoden vaihteesta lähtien tehostetusti. Ei ole suuri poikeuksia ollut. Tuo vain ihmetyttää, ruokailun jälkeinen arvo tänäänkin oli 4.8

Lääkityksesi toimii siis suunnitellusti, pitkäsokeri on hieman koholla. Tablettilääkehoidon aikana yläraja on 53 mmol/mol, joten sekin kuitenkin täyttyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lääkityksesi toimii siis suunnitellusti, pitkäsokeri on hieman koholla. Tablettilääkehoidon aikana yläraja on 53 mmol/mol, joten sekin kuitenkin täyttyy.

Pystyykö pitkänsokerin mittaamaan muuten kuin labra kokeilla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pystyykö pitkänsokerin mittaamaan muuten kuin labra kokeilla?

HbA1c avo voidaan mitata vain laboratoriokokeella. Terveysalan ammattilainen voi kyllä tehdä jonkinlaisen pikatestauksen tarvittavilla välineillä, kotioloissa maallikolta homma ei onnistu.

• Anonyymi

Minä kyllä vähentäisin tuota mittaamista. Eikö yksi mittaus viikossa riitä?

Lääkettä ei ole syytä ainakaan lisätä!

Siis vähemmän mittaamista ja enemmän elämää!

• Anonyymi

Kyllä kai se riittäis, arvelin että seuraan vähän tarkemmin tässä muutaman kuukauden ja ostan itse liuskat, ei yhteiskunnan piikkiin!

• Anonyymi

Kuinkahan kauan sitä ravinnon vaikutusta pitää opiskella tuolla tavalla, että osaa? Kuukausia? Koko loppu elämä?

Tietoa saa myös lukemalla! Ei kai kaikkea tarvitse itseä koekaniinina käyttäen opiskella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kai se riittäis, arvelin että seuraan vähän tarkemmin tässä muutaman kuukauden ja ostan itse liuskat, ei yhteiskunnan piikkiin!

"Kyllä kai se riittäis, arvelin että seuraan vähän tarkemmin tässä muutaman kuukauden ja ostan itse liuskat, ei yhteiskunnan piikkiin!"

Eikö niitä kuulu saada ilmaiseksi.
        Ei mene yhteiskunnan piikkiin. Lääkintä eikä amputoinnit ja näön menetykset eivä ole ilmaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kyllä kai se riittäis, arvelin että seuraan vähän tarkemmin tässä muutaman kuukauden ja ostan itse liuskat, ei yhteiskunnan piikkiin!"

Eikö niitä kuulu saada ilmaiseksi.
        Ei mene yhteiskunnan piikkiin. Lääkintä eikä amputoinnit ja näön menetykset eivä ole ilmaisia.

Suomessa saa vain diagnosoitu diabeetikko tarvittavat mittalaitteet ja tarvikkeet veloituksetta terveyskeskuksen kautta. Lisäksi rajoitetaan eräiden välineiden saanti Käypähoito suositusten mukaan. Esimerkiksi verensokerimittarin liuskoja annetaan pillerihoitoiselle diabeetikkolle harkinnan perusteella 0-12 kpl viikkoa kohden.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      277
      2509
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      300
      1344
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1231
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1221
    5. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1175
    6. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      92
      1155
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      1022
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      927
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      22
      880
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      787
    Aihe