Vanhojen ajokortit

Anonyymi

Huvittuisko vai ärtyiskö? Paikkakunnan keskusteluissa ihmetellään rokotuspaikkaa miten sinne vanhukset pääsee. Yhden mielestä ei yli 80 v ole enää ajokortteja. Missä maailmassa he elävät? Ite oon 75, on kortti ja auto (olen nainen). Lähiautot kerrostalon parkkipaikalla ovat neljä 80 v autoja, vierusnaapuri 85, vetreä ja virkeä ukko. Pihalla on muitakin yli 70 v autoja, emme kaikki onneksi ole saateltavia dementikkoja. Ikävä heille, ketkä ovat.

10

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sukulaisissa miehiä jotka yli 90 v autoilleet.

    • Anonyymi

      Autoilu vaan helposti loppuu kun viiden vuoden välein tehtävää ajokortin uusimista on vaikeutettu kohtuuttomasti.

      Terveyskeskus ilmoitti että eivät enää tee ajokorttitarkastuksia ja vaikka tekisivätkin, F122-lomakkeen tietoja eivät viitsi pistää Kantaan eli uusijan pitää etsiä Ajoturvan toimipiste ja viedä lomake hnkilökohtaisesti.

      Palvelisikohan yksityinen lääkäriasema?

      • Anonyymi

        Ens kesänä on edessä. Viis vuotta sitten kävi ainakin helposti, yksityinen lääkäri (terveyskeskus veloittaa lääkärintodistuksesta melkein saman verran) valokuvat meni suoraan, sitte vaan katsastuskonttorille, jossa trafin piste. Ajokortti tuli postissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ens kesänä on edessä. Viis vuotta sitten kävi ainakin helposti, yksityinen lääkäri (terveyskeskus veloittaa lääkärintodistuksesta melkein saman verran) valokuvat meni suoraan, sitte vaan katsastuskonttorille, jossa trafin piste. Ajokortti tuli postissa.

        Naapurin ukolla oli vaikeempaa, piti käydä silmälääkärissä ja uusia lasit, sit vasta sai kortin.


    • Anonyymi

      Yli 70-vuotiaat ovat jo riski liikenteessä, jos minun kakara kuolee jonkun kurpan takia liikenteessä niin takaan että haen hengen takaisin henk.kohtaisesti.Kurpilta kortit helvettiin kuten aseetkin!

      • Anonyymi

        Höpsis. Yli 40 vuotta olen ajanut, osaan liikennrssäännöt ja merkit paremmin kuin nuoret. Joille vauhti on tärkein, sit joka viikonloppu 1-5 nuorta ajaa itsensä hengiltä.
        Tänäänkin kattelun, 2 nuorta naista ajoi katoksen läpi, eivät osaa peruuttaa eivätkä viitsi pyyhkiä lumiakaan. Yleensä vaan miehet ajaa siitä, eka kerran näin kun kaksi naisten kuljettamaa autoa teki sen


      • Anonyymi

        Eläpäs yleistä tuota 70v. vallankin kun nuoriso on tutkitusti kaikkein vaarallisin ja vastuuttomin liikennöijä, juuri kortin saaneet ja kaiken maailman kuminpolttajat.

        On perähölmölän puheita,että ikä yksin vaikuttaa, henkilökohtainen / yksilöllinen kunto ja elämäntavat ratkaisee pitkälti liikenteessäkin.

        Me vanhemmat emme ota tieten tahtoen niin hulluja riskejä kuin nuorempien näkee ottavan, toki heissäkin on järkevästi liikennöiviäkin, mutta tieraivo ja minä ensin asenteet on syytä haudata kaikkien.

        Vastuullista käytöstä vain jokaiselle sompailijalle kiitos ;)


    • Anonyymi

      Tietenkin vanhuksen, jos on terveydessä enemmän vikaa, huomiokyvyssä, alkaa muisti pettää, pitäisi läheisten huomata. Kyllä mun jälkipolvi ainakin sanoo että hyvin ajat ja muistis on hyvä. Huominen tietenkin voi jo asian muuttaa, eihän koskaan nuorikaan tiedä.

      • Anonyymi

        Ja etenkin jos puuttuu kolarihistoria kokonaan ;) Siitä olen pitänyt kiinni ja siihen panostanut ja ajokortteja on ollut nyt yli 50 vuoden ajan 4 eritasoista, edelleen raskaan kaluston ajoonkin oikeuttava eurokortti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja etenkin jos puuttuu kolarihistoria kokonaan ;) Siitä olen pitänyt kiinni ja siihen panostanut ja ajokortteja on ollut nyt yli 50 vuoden ajan 4 eritasoista, edelleen raskaan kaluston ajoonkin oikeuttava eurokortti.

        Joo, minuniin naapuri 75 tekee vielä keikkaa kuorma-autollaan, nyt korona-aikaan ehkä vähemmän mutta monta kertaa viikossa on kuorkki pois . Henkilöautollaan omat ajonsa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe