Aihe

Raamatun kohtia, jotka saa konservatiiviset repimään pelihousunsa

Anonyymi

Moi, oon siis ex-vanhoillislestadiolainen tyttö, joka asuu vielä (harmikseni) himassa VL-vanhempien ja perheen kanssa. Isä on tosi konservatiivinen, seksistinen ja rasistinen. Oon nyt monen vuoden jälkeen avannu mun ripariraamatun uudestaan, ja aloin ettiä ristiriitasia kohtia sieltä ja merkkaamaan ne post-it lapuilla.

Joten olisko teillä heittää jotain raamatun kohtia, joilla pystyy "todistamaan", että raamattu on suurimmaks osaks vaan pelkkää humpuukia.

Ite oon ateisti, enkä usko koko juttuun. Mun mielestä on hienoo, jos joku uskoo, mutta siinä vaiheessa ku raamattua aletaan väkisin ja kysymättä tunkemaan kurkusta alas, niin arvostus loppuu.

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kokeilepa mitä google löytää kun laitat hakusanaksi BIBLE CONTRADICTIONS tai vaihtoehtoisesti BIBLICAL CONTRADICTIONS. Englanninkielistä materiaalia aiheesta löytyy vaikka kuinka paljon ja voit itse verrata kohtia suomenkielisessä Raamatussa. Näitä ristiriitoja on paljon.

Jos kuitenkin edelleen asut himassa vanhempiesi nurkissa niin suosittelen oman lähitulevaisuutesi kannalta katsottuna viisaammaksi vältellä sellaisten henkilöiden tahallista ärsyttämistä jotka voivat heittää sinut pihalle heti kun olet täyttänyt 18 vuotta. Ymmärrän varsin hyvin kiusauksen mutta muista että nämä ristiriidat ovat olleet olemassa yhtä kauan kuin Raamattukin eli VL - seurakunnan vanhimmat ovat aivan varmasti niistä tietoisia. Näiden esille ottaminen ei siis ole heille mikään järkytys.

Käytä energiaasi mieluumminkin siihen, että suunnittelet tulevaisuutesi VL-piirien ulkopuolelle ja otat siinä huomioon sen, että kun kerran lähdet niin aika moni (VL) ystäväkin voi ympäristön paineen vuoksi kääntyä sinua vastaan. Kun sen tiedät niin petyt heihin mutta et hämmästy tapahtunutta.

• Anonyymi

> Joten olisko teillä heittää jotain raamatun kohtia, joilla pystyy "todistamaan", että raamattu on suurimmaks osaks vaan pelkkää humpuukia.

Sellaisia ei ole. On vain ristiriitaisia/heikkoja/valheellisia tulkintoja, joilla pyritään esittää, että Raamattu olisi väärässä.

• Anonyymi

Raamattu on totta, mutta on paljon uskonnolllisia liikkeitä, jotka vääristää sitä ja heillä on siksi väärä Jeesus. Tässä linkissä on hyvää opetusta asiasta. https://www.youtube.com/watch?v=4VmRoiXbOoQ

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Stockmannista kirpputori

Laatutavaratalosta kirppariksi, niin se maailma muuttuu. Pöly ja tunkkaisuus leijailee sieraimiin kun astuu Stockalle kirppariin, ennen tuoksui parfyy
      Maailman menoa
      161
      8718
    2. Mistä ihmeestä te saatte voimaa

En jaksa enää tätä koronaa. Tuskin olen ainoa ja voisi sitä pahemminkin olla, mutta en silti enää jaksa. Aloitetaan nyt vaikka sillä, että minulla on
      Maailman menoa
      324
      5957
    3. Miksi koronan annetaan nyt levitä?

Miksi rajoitustoimet ei astu voimaan heti. Nyt annetaan lomalaisten levittää virusta ympäri maata. Lisäksi rajat on auki ja virus leviää sieltäkin. Tä
      Maailman menoa
      288
      3834