voileipien päällä, oli alennuksessa -30%. Tapaatteko ostaa? Siinä ohuessa laudassa on yllättävän paljon tavaraa.
Söin kahvin kanssa graavilohta
123
236
Vastaukset
- Anonyymi
150 g, ja kilohinta 26,00 euro
- Anonyymi
No eihän sitä kilokaupalla syödä!
- Anonyymi
Meetwursti: voi olla yli 30 euroa kilohinta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rainbow kg-hinta 9,25. Ja jos huomioidaan 138% lihapitoisuus, niin hinta jää 6,70 eur/kg per 100% liha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rainbow kg-hinta 9,25. Ja jos huomioidaan 138% lihapitoisuus, niin hinta jää 6,70 eur/kg per 100% liha.
Linkki tuohon lihapitoisuuten Rainbow -meetwurstissa, muutoin liioittelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linkki tuohon lihapitoisuuten Rainbow -meetwurstissa, muutoin liioittelua.
Rainbowin sivuilta löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rainbowin sivuilta löytyy.
Anna linkki kuten on tapana palstalla jos väittää jotakin, muutoin mutua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anna linkki kuten on tapana palstalla jos väittää jotakin, muutoin mutua.
Hae rainbowin sivuilta. Meetvursti. Oma-aloitteinen pitää olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hae rainbowin sivuilta. Meetvursti. Oma-aloitteinen pitää olla.
Jos jotain väittää palstalla pitää antaa linkki väitteeseensä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos jotain väittää palstalla pitää antaa linkki väitteeseensä.
FAKTA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
FAKTA.
Rainbowin sivuilta löytyy speksit.
- Anonyymi
Joudut vähän nyt omaa hoksnokkaa käyttämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eihän sitä kilokaupalla syödä!
Millä sitä sitten syödään? Rautakaupalla? Viinakaupalla? Sekatavarakaupalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä sitä sitten syödään? Rautakaupalla? Viinakaupalla? Sekatavarakaupalla?
Syö vaikka roppakaupalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syö vaikka roppakaupalla.
Ei mahu kauppa suuhun. Nostaa kyllä jaksan.
- Anonyymi
Totuus on tuolla jossain. Se pitää itse löytää. Avuton joutuu elämään valheessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus on tuolla jossain. Se pitää itse löytää. Avuton joutuu elämään valheessa.
Tuo minunkin olisi pitänyt aikoinaan keksiä. Selitin ja puhuin ja linkitin ja linkitin ja linkitin tietoa yhä uudelleen ja uudelleen. Oli tärkeitä asioita - ei mitään kauppahintoja. Oli vain tunne, että pitää aina todistaa mitä sanoo. Kun olin niitä linkittänyt kymmeniä jopa satoja kertoja, totesin, ettei niillä ole edes mitään meritystä, ne uskoo, jotka uskoo ja ne, jotka ei usko, ei edes katso niitä linkkejä, joita laitoin. Sinun motiiviasi en tietenkään tiedä, mutta tämä oli minun tarinani linkeistä. Usein laitan vieläkin linkejä ja ainakin kuvittelen sillä helpottavani keskustelua, niin ettei se mene minkään turhanpäiväisen ja lapsellisen jänkäämisen tasolle. Minä kun pidän keskustelun tasoa pääasiana, mutta harvoin sellaiseen edes pääsee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikea hevoisenliha on kalliimpaa. Eikös metukka ollutkaan hepo? Mutta mielestäni sitkeää ja ylämäkeen kuollut.
>Simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rainbow saa meetwurstin maistumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rainbow saa meetwurstin maistumaan.
Hyvä lihaisa Raibowin meetwursti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo minunkin olisi pitänyt aikoinaan keksiä. Selitin ja puhuin ja linkitin ja linkitin ja linkitin tietoa yhä uudelleen ja uudelleen. Oli tärkeitä asioita - ei mitään kauppahintoja. Oli vain tunne, että pitää aina todistaa mitä sanoo. Kun olin niitä linkittänyt kymmeniä jopa satoja kertoja, totesin, ettei niillä ole edes mitään meritystä, ne uskoo, jotka uskoo ja ne, jotka ei usko, ei edes katso niitä linkkejä, joita laitoin. Sinun motiiviasi en tietenkään tiedä, mutta tämä oli minun tarinani linkeistä. Usein laitan vieläkin linkejä ja ainakin kuvittelen sillä helpottavani keskustelua, niin ettei se mene minkään turhanpäiväisen ja lapsellisen jänkäämisen tasolle. Minä kun pidän keskustelun tasoa pääasiana, mutta harvoin sellaiseen edes pääsee.
Linkki kuuluu asiaan jos palstalla väittää jotakin, muutoin tuuleen huutamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linkki kuuluu asiaan jos palstalla väittää jotakin, muutoin tuuleen huutamista.
Rainbowin omalta palstalta löytyy tieto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lidl:stä halvin suomalainen metwursti viipaleina on ollut joskus viime vuonna alle 7 €/kg.
Nykyistä tilannetta en ole katsonut, ehkä ei enää ole kahta eri valmistajan suomalaista metwurstiviipalepakkausta valikoimassa.
Muuten, vaikuttaa että jotkut vajaan 8€/kg raa´at broilerileikkeet ovat nykyään hintaan 10€/kg.
Yleensä ostan noita 30% pvm-alella. Lihan hinta tuntuu nousseen.
Citymarketissa on lihat ja kalat kalliita.
Harvoin käyn Prismassa tai S-marketissa.
- Anonyymi
Minä join kakkua ja söin kahvia päivän merkeissä!
Keep Cool!- Anonyymi
LIDL =? Eli aasialainen - Norjan kassilohi siis... km hintana on kallis lasku ja ilmasto kiittää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LIDL =? Eli aasialainen - Norjan kassilohi siis... km hintana on kallis lasku ja ilmasto kiittää!
Suomalaista oli Hätälän graavi . Ja HALPAHALLISTA ostin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lidl:ssä oli suomalaista raakaa lohta kokonaisena, sisälmykset vain poistettu. Halvalla sain, olisiko vajaa viikko sitten. Sisko rohmusi useita naapurikaupungista, olivat aika tasan kahden kilon lohia, hinta 5€/kg, Isokarin pakkaama. Joku kova tarjous. Tuosta söin neljänä päivänä yksin. Rasvainen kala alkoi jo tökkimään.
Uunissa sen kypsytin. Katkaisin kalan poikkisuunnassa kahteen yhtä painavaan osaan, niin tuli lyhyt hyvin uuniin mahtuva kala. Siinä oli siis kahden päivän paistokerrat, molemmista puolikaloista sain syödä kaksi kertaa, yhteensä söin neljällä lounaalla. Ne tosin tuppaavat venymään iltaan.
Ai niin, paksua alumiinifoliota oli kalan ympärillä. Tuollaiset 175 astetta ja 45 minuuttia yl ja alalämmöt päällä, valmista tuli (kala oli jääkaapissa). Seuraava paistos veikin sitten kai ainakin tunnin, koska se toinen kalan puolikas oli päässyt jäätymään kylmällä katetulla verannalla. Folio pelastaa tilanteen, ei pala eikä kuivu uunissa. Kalan Rasvaisuuskin esti palamista. Mausteena oli vain suolaa sisäpuolelle.
- Anonyymi
Joskus ostin virolaista suolattua kirjolohta. Aika suolaista oli.
- Anonyymi
Eipä ole tullut kokeiltua, mutta nyt kun asiasta mainitsit niin täytyypä kokeilla!
- Anonyymi
Entäs graavattua sutta? Vain 15,27€/kg.
"SJØ Sälä -tuotteissa hyödynnetään Kuopion tuotannossa syntyvää sivuvirtaa, kun hukkapalat otetaan talteen ja ne pakataan rasiaan."
Eiks hukkapala tarkoita sutta?- Anonyymi
Hukkapalasta en tiedä mutta tattispala tarkoittaa terskaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tattis tarkoittaa kiitos. Mitä kiittämisellä on tuon asian kanssa tekemistä?
Jossakin päin Suomea, olisiko Kainuussa, sanotaan "tattis" tai "tattista" kun sanotaan kiitos, tai kiitosta, eli kiitoksia.
Liitämällä tuohon jotain paloja tulee siis terska?
Älytöntä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tiedän. 70-luvun rattolehdestä löytyi se sana. Siihen oli kerätty Suomessa käytettyä alan sanastoa. Rattoa tuli naapurissa joskus luettua. Muistelen, että en niitä itse koskaan ostanut enkä tilannut.
Kai muistat pastori Pystysen seikkailut? Niitä muuten ei tietääkseni saa mistään sarjakuvakirjoina, onko oikeudet jollain Rattolehdellä, eikä piirtäjällä, Jorma "Jope" Pitkäsellä. Pastorijutut olivat aika härskejä. - Anonyymi
Eikös ne ennen ollut roiskeita paremman nimen keksineet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tattis tarkoittaa kiitos. Mitä kiittämisellä on tuon asian kanssa tekemistä?
Jossakin päin Suomea, olisiko Kainuussa, sanotaan "tattis" tai "tattista" kun sanotaan kiitos, tai kiitosta, eli kiitoksia.
Liitämällä tuohon jotain paloja tulee siis terska?
Älytöntä.Tattispala on miehen sukuelimen päässä oleva paksunnnos.
- Anonyymi
Söisin, mutta hinnan takia lohta syödään vain juhla tapauksissa, ja lähinnä jouluna.
Normaalikäytössä ostan yleensä Pirkka-, tai Rainbow -meetwurstia.
Pirkkaa en ostaisi ellei olisi tarjouksessa kahden paketin yhteishinnoin.
Ilman tarjoushintoja Prisma on kauppana edullisin.
Liiteristä kun ei tiedä minkämaalaista lihaa ja mitä lisäaineita ja geenimanipuloitua on käytetty, vaikka lukisikin paketissa että "suomalaista".- Anonyymi
Liiteri=LIDL
- Anonyymi
Lidlissä myydään suomalaisen firman Kotivaran meetwurstia.
- Anonyymi
Katselin joskus S-kaupassa rainbowin meetvurstipaketin tietoja ja järkytyin. Siihen oli jauhettu sekaan argentiinalaisia sademetsien villihevosia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katselin joskus S-kaupassa rainbowin meetvurstipaketin tietoja ja järkytyin. Siihen oli jauhettu sekaan argentiinalaisia sademetsien villihevosia.
Kas kun ei Australian aavikoiden laiskiaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh-heh, hevoset eivät asu sademetsissä.
Vanhan väitteen muistan, Suomesta lähti kuulemma konit Puolaan makkaratehtaille. Onkohan se totta?
- Anonyymi
Itsellä menossa kahvi konjakilla, tosin ilman kahvia, ja konjakkina on * jaloviina, mikä on muuten parempaa kuin aito konjakki.
- Anonyymi
En osta mitään mink ja hinta on yli 5 €/ja g
- Anonyymi
Alennusten ja kilohintojen kohdalla pitää olla tarkkana.
- Anonyymi
Minulla on ollut yleissääntönä ALEn (30% pvm takia) 8€ - 10 € ylin hinta. Siitä joskus sitten lipsun, jos satunl öytäämn 30% - 50% alella graavia lohta tai kylmäsavulohta. Suosituin kauppani on Lidl. Ainakin 80% ruokaostoistani menee sinne. Joskus ostan jopa Tokmannilta, yleensä halpoja kananmunia, vanhaksi menossa, lisäksi jotain pullatuotteita tms. jos saan halvalla. Niissä on silloin aina punaiset ale-laput.
- Anonyymi
Voisin joskus alennuksesta ostaakin, mutta kun se 30% alennus lyödään paketin kylkeen vasta viimeisenä käyttöpäivänä ja pitäisi pistää koko paketillinen naanmariin samana päivänä.
- Anonyymi
Missä kaupassa noin tehdään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kaupassa noin tehdään?
Joka kaupassa. Sitkeesti pidetään täyttä hintaa kunnes viimeisenä päivänä on hylly täynnä 30% alennusta.
- Anonyymi
Ruoka säilyy monta päivää kylmässä yli päiväyksen. Esim. maitokin jääkaapissa pysyy hyvänä jopa kymmenen päivää päiväyksestä.
Tietämättömät ihmiset luulevat päiväystä viimeiseksi käyttöpäiväksi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ruoka säilyy monta päivää kylmässä yli päiväyksen. Esim. maitokin jääkaapissa pysyy hyvänä jopa kymmenen päivää päiväyksestä.
Tietämättömät ihmiset luulevat päiväystä viimeiseksi käyttöpäiväksi!Pöljä. Päiväyksiä on kahdenlaisia; "Parasta ennen" ja "Viimeinen käyttöpäivä".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietämättömät ihmiset luulevat päiväystä viimeiseksi käyttöpäiväksi!Ei tullut erikseen mainittua, mutta tarkoitin tuossa nimenomaan otsikossa ollutta graavilohta. Kalat on aika herkkiä pilaantumisen kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pöljä. Päiväyksiä on kahdenlaisia; "Parasta ennen" ja "Viimeinen käyttöpäivä".
Juuri viimeisen käyttöpäivän jälkeenkin (maito ym.) voi tuote säilyä vielä pitkään.
Taidat itse olla vähän pöljä kun et ymmärtänyt.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tullut erikseen mainittua, mutta tarkoitin tuossa nimenomaan otsikossa ollutta graavilohta. Kalat on aika herkkiä pilaantumisen kanssa.
Kyllä graavilohi säilyy muutamia päiviä päiväyksen jälkeenkin. Jääkaapissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä graavilohi säilyy muutamia päiviä päiväyksen jälkeenkin. Jääkaapissa.
Ei säily. On yleensä pilaantunut jo kaupassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri viimeisen käyttöpäivän jälkeenkin (maito ym.) voi tuote säilyä vielä pitkään.
Taidat itse olla vähän pöljä kun et ymmärtänyt..Olet pöljä kun et ymmärtänyt kommenttiani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka kaupassa. Sitkeesti pidetään täyttä hintaa kunnes viimeisenä päivänä on hylly täynnä 30% alennusta.
K-kauppa on oikein mestari nuukailemaan siinä, milloin laittaa ne pvm-alelaput. Samoin muutkin isommat Keskon ruokakaupat.
Lidl:ssä on jossain eineksissä ja taitaa monessa muussakin olla päiväkausia aikaa viimeiseen päivämäärään ja silti laittavat alelapun jo. Muut kaupparyhmät kitsastelevat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tullut erikseen mainittua, mutta tarkoitin tuossa nimenomaan otsikossa ollutta graavilohta. Kalat on aika herkkiä pilaantumisen kanssa.
Nyt käytän kylmää ulkoilmaa hyväkseni. Talossa on katettu veranta n. 6 m2, lukittava ovikin. Käynti takkahuoneesta. Sinne verannalle ei paista aurinkokaan.
Ruoka vain tuppaa jäätymään, muuttuu pakasteeksi.
Graavilohessa on suolaa, joten ei se yhtä herkästi pilaannu kuin muu raaka kala.
Kyllä sitä olen 3-4 päivää yli säilyttänyt ihan jääkaapissakin, kunhan olen saanut sen viileäksi, noin 3 astetta. En tiedä, saako sitä kahteen asteeseen. Alkaa jäätä tulla pakastinlokeroon.
- Anonyymi
Makarooni 60% alella on halpaa. Talvella saa vettä ilmaiseksi lumesta. Varokaa keltaiseksi maustettua lunta. Ei maistu sahramilta.
- Anonyymi
Teen itse kotimaisesta kirjolohesta. Kirjolohi on kiinteämpää kuin norjan ohi ja ehkäpä maku on parempi.
Nyt paistan norjanlohifilepaloja pannulla. Levitys korppujauholla ja lisänä mausteita. Paistamiseen voita ja öljyä. Voi sitä syödä.- Anonyymi
Kirjolohi ei ole lohi vaan rautu.
Jauhot kuuluvat makkaroihin, ei kalaan. Kala savustetaan tai graavataan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jauhot kuuluvat makkaroihin, ei kalaan. Kala savustetaan tai graavataan.Kekkonen päätti ja keksi 60-luvulla että kalan nimeksi tulee kirjolohi eikä sateenkaarirautu ja siihen on tyytyminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kekkonen päätti ja keksi 60-luvulla että kalan nimeksi tulee kirjolohi eikä sateenkaarirautu ja siihen on tyytyminen.
Kekkonen has left tö bilding, kuten myös Breeesnev. Voimme siis käyttää taas alkuperäistä rautua. Forssalaiset voi käyttää forelliakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kekkonen has left tö bilding, kuten myös Breeesnev. Voimme siis käyttää taas alkuperäistä rautua. Forssalaiset voi käyttää forelliakin.
Vain presidentti voi kumota toisen presidentin tekemän päätöksen enkä usko Saulin haluavan Kekkosta painajaisiinsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kekkonen päätti ja keksi 60-luvulla että kalan nimeksi tulee kirjolohi eikä sateenkaarirautu ja siihen on tyytyminen.
Onko Kekkonen savolaisena keksinyt senkin että roskakalaa ja läskiä laittamalla ruisleivän sisään tulee kukko?
Eikö senkin nimi pitäisi korjata? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Kekkonen savolaisena keksinyt senkin että roskakalaa ja läskiä laittamalla ruisleivän sisään tulee kukko?
Eikö senkin nimi pitäisi korjata?Kukko tulee saksan sanasta kuchen joka tarkoittaa kakkua tai piirakkaa. Kalakukko onkin alunperin kehitetty Saksassa jo 1300-luvulla josta se kauppiaiden mukana mainiona ja säilyvänä matkaeväänä saavutti Savon 1400-luvulla joten Kekkosella ei ole asiaan osuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jauhot kuuluvat makkaroihin, ei kalaan. Kala savustetaan tai graavataan.Ei se kasvatettu kirjolohi taida mikään rautu olla.
Rautu on pitäjä rajan takana Karjalan Kannaksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terveisiä Forssan lähettyviltä. Siellä ja Somerolla käyn kaupoissa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se kasvatettu kirjolohi taida mikään rautu olla.
Rautu on pitäjä rajan takana Karjalan Kannaksella.Ei se kalalaji muutu siitä kasvatettiinko sitä vai kasvaako se itse.
Varkaudessa (joka on rikos) kasvaa kirjolohet sisätiloissa.
- Anonyymi
Luokittelen muovikalat epäilyttäviksi ja jätän kauppaan. Vasta pyydystettyä kotimaista syön joskus.
- Anonyymi
" argentiinalaisia sademetsien villihevosia."
Tässä on jo vedetty aika monesta narusta ristiin dramatiikan saavuttamiseksi.
Oikeinko villejä hevoslaumoja laukkaa Argentiinan sademetsissä?
Ja sellaisia määriä että niistä löytyy jauhettavaksi Rainbow-meetvurstiin.
Huh!
Nyt tuli niin hyvä provokaatio että melkein menin halpaan.
Rainbow-merkkisiä tuotteita en hevin ole ottanut ostoskoriini ennenkään, mutta se ei ole tähän mennessä johtunut siitä että Argentiinan aukean pustan villihevosetkin on jo häädetty sademetsiin.
Ehkä koetan vastedes etsiä syötäväkseni vain vedeneläviä, esimerkiksi Norjan vuonojen virtahepoja.- Anonyymi
Älä ammu viestin tuonutta. Minä vaan tulkkasin mitä siinä paketissa luki.
Minä en ole nähnyt Norjan vuonoissa kuin valaskaloja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä ammu viestin tuonutta. Minä vaan tulkkasin mitä siinä paketissa luki.
Minä en ole nähnyt Norjan vuonoissa kuin valaskaloja.Valas ei ole kala. Valas on imettäväinen.
- Anonyymi
Meth syömmä vain mutu sophaa.
- Anonyymi
Ostan usein lohta. Joskus ostan isomman palan ja graavaan sen itse:
1. Paloittele (helpointa on leikata se isoilla saksilla) isompi lohenpala pienempiin annospaloihin, jotka mahtuvat esim. muutamaan pakasterasiaan.
2. Huuhtele pala, laita rasiaan, ripottele päälle kunnolla (isoja) karkeita merisuolarakeita ja esim. ostospaperilla paina ne loheen. Merisuolaa voi laittaa melko runsaasti. Valuta mahd. neste pois rasiasta ja laita jääkaappiin vuorokaudeksi.
3. Valuta rasiaan tullut neste ja mahd. ylimääräiset isot rakeet pois ja laita ylimääräiset lohipalat pakastelokeroon.
Lohta voi samalla kun suolaa sitä, maustaa esim. lorauksilla sitruunamehua.- Anonyymi
Ostospaperi??? Tarkoitat kai talouspaperia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ostospaperi??? Tarkoitat kai talouspaperia.
Tarkoitin sitä ostospaperia, johon lohi on kalatiskillä kiedottu. Siitä repäisty palanen ja se kalanpuoleinen, puhdas puoli suolattua lohta vasten, kämmenellä päältä kevyesti painellen suolat lohipalan "sisään".
Paperi on tiivis, joten kalan nesteet eivät sotke kättä. - Anonyymi
Niinkun nahkoineen vai nahattomana? Ja paloina? Ei siivutettua?
Mutta tuotahan voisi kokeilla. Suolaan aina koko fileen, mutta se pitää olla isossa astiassa ja se vie jääkaapissa tilaa. Mutta rasioissa, ihan hyvä. Ne voi pinota kätevästi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitin sitä ostospaperia, johon lohi on kalatiskillä kiedottu. Siitä repäisty palanen ja se kalanpuoleinen, puhdas puoli suolattua lohta vasten, kämmenellä päältä kevyesti painellen suolat lohipalan "sisään".
Paperi on tiivis, joten kalan nesteet eivät sotke kättä.Ai sinä ostat ostat kallista irtokalaa - itse vaan noita muovipakkauksessa olevia..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai sinä ostat ostat kallista irtokalaa - itse vaan noita muovipakkauksessa olevia..
Opettelee pyydystämään irtokalan itse, niin saa halvalla. Muikkuja jää haaviin helposti 20 kerralla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paperi on tiivis, joten kalan nesteet eivät sotke kättä.Kai se on käärepaperi. Ennen niitä oli kaksi erilaista päällekkäin. Ensin laitettiin kala johonkin rasvaisen näköiseen kestävään paperiin, sitten vielä valkoinen paperi päälle. Taitaa muuten olla sama tapa nykyäänkin, en voi kaikkea muistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Opettelee pyydystämään irtokalan itse, niin saa halvalla. Muikkuja jää haaviin helposti 20 kerralla.
Mukkuja ei ole kai missään Kanta-Hämeessä. Ainoat suuremmat vesistöt (Vanaja) ovat Hämeenlinnassa, enkä sielläpäin kalastele. Olen etelämpänä, puhutaan Lounais-Hämeestäkin. Ei ole järvissä kehumista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai se on käärepaperi. Ennen niitä oli kaksi erilaista päällekkäin. Ensin laitettiin kala johonkin rasvaisen näköiseen kestävään paperiin, sitten vielä valkoinen paperi päälle. Taitaa muuten olla sama tapa nykyäänkin, en voi kaikkea muistaa.
Voipaperiksi tuota kutsutaan. Vähän kuin leivinpaperi, muttei kestä lämpöä.
https://www.metsatissue.com/en/media/leivinpaperi-voipaperi-pergamiini/Pages/default.aspx
- Anonyymi
Knallin ja sateenvarjon kuolematon jakso, jossa Hänen Majesteettinsa virkamiehet joivat tupakkaa ja polttelivat perunaa ja totesivat, että ei näistä mitään suosittuja kulutushyödykkeitä koskaan tule.
Itsekin olen joskus polttanut perunaa, mutta vain kattilassa. - Anonyymi
Erittäin hyvää leivän kanssa
- Anonyymi
Mitä sä selität "tapaatteko". Minä olen suomalainen ja käyn pilkillä.
- Anonyymi
Tapaatteko ketään pilkillä käydessänne? Kenties itse Kedän?
- Anonyymi
Eikö suomen kieli oikein taivu...?
- Anonyymi
I Finland vi brukar tala svenska.
- Anonyymi
Taiteilija-apurahalla elävän kiljupunkkarin avaama keskustelu.
- Anonyymi
Ketään maistanut kissakalaa? Maistuuko samalta kuin kalan syönyt kissa?
- Anonyymi
Se oli maanantai-iltana 7.2. tv:ssä. Siinä on kuulemma joku vaarallinen myrkkypiikki. Norjalaiset laskivat sen veteen takaisin. Se ohjelma oli joku kalastus- ja metsästysaiheinen.
- Anonyymi
Kahvin kanssa Runebergin torttu oli ihan hyvä.
- Anonyymi
Laskiaispulla marsipaanitäytteellä kuumassa maidossa on parasta!... 😋
- Anonyymi
Mitäs mieltä kahvi oli graavilohesta? Hänkin oli siis syömässä sitä kanssasi.
- Anonyymi
Graavilohi tykkää hengailla leivän päällä. Useasti on myös kuiskannut: "Maista pyrstö-osaa, paras liha on siellä."
Sitten olemme hetken väitelleet ja lohiainen on suostunut siihen, että syön pään. Oikeasti tulee aina välillä ostettua valmista, koska laiskuuttani en jaksa itse suolata.
Aikoinaan, kun suolasin, sekä viipaloin ja paistoin itse vaikka mitä, niin sellaisesta 3-4 Kg:n kalasta riittää yllättävän moneen paikkaan. Ihan graavista kiusaukseen.
Itse "rungon" annoin kissoille ja tykkäsivät. Pääkallo tosin aiheutti hankaluuksia. - Anonyymi
Tehkää itse Jääkellarin lohta. Parempaa kuin graavilohi. Ohjeita löytyy netistä.
- Anonyymi
Varmasti viisas neuvo - kiitos! - tuossa yksi ohje: https://www.is.fi/ruokala/resepti/art-2000001053194.html
- Anonyymi
graavaa itse saat parempaa ja edullisemmin.
- Anonyymi
En ole maistanut kissakala, mutta kissan kalat olen syönyt
- Anonyymi
Täytyy kertoa yksi juttu nuoruudestani Forssan suunnalta maaseudulta. Kissa toi keväällä pienestä ojasta pienen alle 1 kg hauen kotipihalle. Äiti kiitteli tuomisista, ja teki siitä kalakeiton. Toivottvasti kissakin sai jotain. Itse olin silloin jo muuttanut pois lapsuuden kodistani. En sitä keittoa syönyt.
- Anonyymi
Kokeile myös aamiaisena tätä ruotsalaisten suurta herkkua eli särjen mätiä suolattuna raakana sokeripullan päällä, aamiaiseksi.
- Anonyymi
Yllä puhuttiin Rainbow-meetwurstista. Katsoin tuotetta netistä ja olipa yllätys kun siellä sanottiin että "Säilymisaika avaamisen jälkeen 7 päivää". Tarkoittaako tuo huonelämpöä vai jääkaappilämpöä. Ennenkin miettinyt asiaa eli että jos meetwurstipakkauksessa on esim. "Parasta ennen 30.5.2021" niin tarkoittaako tuo että jos pakkausta ei ole avattu niin säilyy alle 6:ssa ainakin tuohon päivämäärään. Ja kun avattu niin säilyykin vain noin viikon jääkaapissa. En ole koskaan missään meetwurstipakkauksessa nähnyt mainintaa miten kauan säilyy avaamisen jälkeen. Hyvin outoa.
- Anonyymi
tuoretta ruisleipää ja tillillä maustettua graavilohta niin onpas muuten hyvää.
- Anonyymi
Syön usein graavattua lohta. Ostan palan silloin, kun on vasta kauppaan tullut ja graavaan itse
En koskaan osta kalaa alennuslaputettuna, on jo tosi vanhaa silloin.
Liha eri asia ,pihvit vain paranee kun on vanhempaa, raakakypsyy- Anonyymi
Ei kannata olla turhamainen , ei se kala huonone muutamassa päivässä. Juustot paranee myös vanhetessaan.
- Anonyymi
Mossen vaihdan Mersuun laitan leivän päälle lohta.
- Anonyymi
Minulla, nopeasti voissa paistettuja ahvenfileitä ruisleipäviipaleella.
- Anonyymi
Kalastitko itse ahvenat?
- Anonyymi
Onko kiire johonkin, vai miksi paistoit nopeasti?
Itse teen pilkkiahvenista yleensä keiton. Nyljen kalat. Pikkuahvenista tuntuu hupenevan silloin melkein puolet pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalastitko itse ahvenat?
K-kaupasta kalatiskiltä
Ahvenfile
45,90
/kg ..
ja .. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kiire johonkin, vai miksi paistoit nopeasti?
Itse teen pilkkiahvenista yleensä keiton. Nyljen kalat. Pikkuahvenista tuntuu hupenevan silloin melkein puolet pois... nopeasti - ovat sen verran ohuita, että tekstuuri kärsii hitaasti paistettuna .. hitasti paisrtamiseklle ei ole tarvetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kalastitko itse ahvenat?
Minä meinaan taas keväällä laittaa katiskat järveen. Viime keväänä tuli hyvin ahventa. Enenpikin saisi tulla ja isompia, mutta kun hylkeet syövät jo pienenä kaikki kalat. lohet, siiat ja kuhat, ahvenetkin.
Yksi hylje syö kalaa 3, 5 kg päivässä.
Vuodessa 3,5 kg x 365 = n. 1300 kg, 1000 hyljettä syö vuodessa 1300000 kg
1300 tn, mikä tekee 1300 pakettiauto kuormaa ja jos hylkeitä on 10000 kpl.
Se tekee 13000 tn ja 13000 pakettiautokuormaa. 13mijjoonaa kg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä meinaan taas keväällä laittaa katiskat järveen. Viime keväänä tuli hyvin ahventa. Enenpikin saisi tulla ja isompia, mutta kun hylkeet syövät jo pienenä kaikki kalat. lohet, siiat ja kuhat, ahvenetkin.
Se tekee 13000 tn ja 13000 pakettiautokuormaa. 13mijjoonaa kgSaisiko mitenkään montako olympia-allassta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tekee 13000 tn ja 13000 pakettiautokuormaa. 13mijjoonaa kgKutevat kevätaffenat ovat aika uupuneen makuisia. Parhaimmillaan ahven on heinä-elokuussa, kun se on kerännyt itseensä hieman rasvaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kutevat kevätaffenat ovat aika uupuneen makuisia. Parhaimmillaan ahven on heinä-elokuussa, kun se on kerännyt itseensä hieman rasvaa.
Savustettu ahven herkkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
K-kaupasta kalatiskiltä
Ahvenfile
45,90
/kg ..
ja ..K-ryhmän kaupoista löytää korkeimmat hinnat. En ikinä maksaisi tuollaista hintaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
K-ryhmän kaupoista löytää korkeimmat hinnat. En ikinä maksaisi tuollaista hintaa!
L-ryhmän kaupoista ei saa kotimaista tuoretta kalaa.
- Anonyymi
Syökää kanaa. Yhdistää lokkiin viin avulla, saadaan kanaviilokkia (eng. chicken log).
Riimikana: 1 broileri 2 rkl suolaa. Halkaise broileri kahteen osaan. Hiero kummallekin puoliskolle suolaa ja laita ne vuorokaudeksi jääkaappiin muovipussissa sisäpuoli ylöspäin. - Anonyymi
No niin, nyt olen sen Kalamestarin suomalaisen graavin syönyt -30%, ja 400 g parissa päivässä , hyvää oli , ei mitenkään vanhentuneen oloista.
Aloittaja - Anonyymi
Kyllä, ostan jos saan 30% alea, Lidl:ssä. Hiukan pieni on 150 g paketti. Siitä saan kahdelle syöminkikerralle päällysteen voin ja jälkiuunileipäpalojen päälle. En ole neiteiljä, vaan mies kohta 65 v, mitat 180 cm/118 kg. Juomaksi teetä tai lasi maitoa.
Olen ollut runsaan vuoden eläkkeellä. Muija ei ole, on vielä töissä ja on meidän varsinaisessa asunnossa Helsingissä.
Citymarketista olen saanut joskus isomman, eli kai oli 500 g tai 800 g "laudan" 50%:lla. Nyt tämä loppuhinta alkaa kyllä pärjätä Lidl:lle. Sinne en mene kovin usein. Nuo K-ryhmän kaupat ovat tällaisessa pienessä 20.000 asukkaan kaupungissa (vai olisiko 17000 nykyään)
nuukia, parasta ennen päivään ei yleensä ole yhtä päivää enempää 30% ale tuotteissa.
Kylmäsavustetu lohi on kyllä myös minulle mieluista kalaa. Sitäkin saan joskus 30% päiväysalella. Nyt ei ole taas näkynyt ainakaan 3 kuukauteen, ellen väärin muista.- Anonyymi
Aina sama juttu , ei uskalleta sanoa paikkakunnan nimeä,,,vain väkiluku mainitaan....jännää..:)
- Anonyymi
Minä join kahvin ilman syötävää.
Enkä varmasti ostaa kalaa jossa -30%.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401420Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981355Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2901255- 1091115
- 191061
- 651038
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161019- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841