Uskaltaako käytetyn hybridi-Mersun ostaa?

Anonyymi

GLC-Mersujen hinnat tippuneet uudesta suht kivasti ja 2018-mallisia saisi mukavasti. Malli bensahybridi. Uskaltaako ostaa? Kestääkö akku ja millainen lie tehtaan goodwill noissa?

28

10979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikset osta diesel GLC mersua?

      • Anonyymi

        Diesel on kokonaistaloudellisempi kuin bensahybridi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diesel on kokonaistaloudellisempi kuin bensahybridi.

        Olisihan se, ilman käyttövoimaveroa. Se nostaa dieselillä ajamisen hintaa vähemmän ajavalle. Ei lataushybridillä kuitenkaan polttoainetta kulu juuri dieseliä enempää. Veroissa säästää helposti 600€ vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisihan se, ilman käyttövoimaveroa. Se nostaa dieselillä ajamisen hintaa vähemmän ajavalle. Ei lataushybridillä kuitenkaan polttoainetta kulu juuri dieseliä enempää. Veroissa säästää helposti 600€ vuodessa.

        Joo o. Tuttavalla on GLC 350e plugari ja 20-30km pääsee latauksella. Sen jälkeen bensaa palaa selvästi enemmän, mitä dieseliä kuluisi samassa autossa.

        Jos jaksaa touhuta sen latauksen kanssa ja matkat lyhyitä, niin sitte ehkä.
        Totta on että dieselin verot on vuodessa noin 550 euroa suuremmat, mutta se ei ole koko totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo o. Tuttavalla on GLC 350e plugari ja 20-30km pääsee latauksella. Sen jälkeen bensaa palaa selvästi enemmän, mitä dieseliä kuluisi samassa autossa.

        Jos jaksaa touhuta sen latauksen kanssa ja matkat lyhyitä, niin sitte ehkä.
        Totta on että dieselin verot on vuodessa noin 550 euroa suuremmat, mutta se ei ole koko totuus.

        Dieselissä ei tartte miettiä tehtaan goodwilliä mahdollisissa akkuasioissa.
        Niissä akkujutuissa voi se pieni säästö, minkä ahkeralla lataamiselle on saanut, huveta kokonaan eikä riitäkään.


      • Anonyymi

        Ad blue-ureasysteemi on dieselissä ja kovilla pakkasilla ollut ongelmallisia. Myös niiden antureissa vikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ad blue-ureasysteemi on dieselissä ja kovilla pakkasilla ollut ongelmallisia. Myös niiden antureissa vikoja.

        Dieseli kumminkin selvästi luotettavampi kuin bensahybridi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieseli kumminkin selvästi luotettavampi kuin bensahybridi.

        Tässäpä teille mersun luotetvutta
        Katso ihan loppuun niin
        https://youtu.be/_Q_jXR-faBs


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieseli kumminkin selvästi luotettavampi kuin bensahybridi.

        Olisko jotain faktaa esittää vai onko vain mielipide?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ad blue-ureasysteemi on dieselissä ja kovilla pakkasilla ollut ongelmallisia. Myös niiden antureissa vikoja.

        Itsellä 4 vuotta vanha GLC diesel.
        Juuri meni, jo toisen kerran joku pakokaasuja haisteleva anturi. Onneksi meni takuusen vaikka takuu aika vain 2vuotta.
        Mersun kunniaksi on sanottava, että hoitavat nuo takuuasiat varsin mallikkaasti joihinkin muihin merkkeihin verraten. Voi toki johtua maahantuojasta / jälleen myyjästä.
        Minun auto on Mega-Autosta ostettu ja siellä huollettu ja ei voi olla kuin tyytyväinen liikkeen toimintaa.
        Edellinen autoni oli Audi Q3 ja huollon hoiti Laakkonen.
        Heidän toiminta oli vähintäänkin erikoinen. Takuu tapauksessa (auto alle kaksi vuotias) tulkintansa oli, että liike maksaa varaosan mutta asiakkaan on maksettava vaihtoon käytetty työ.


    • Anonyymi

      Jos mietit että uskaltaako ostaa niin älä osta.

      Olet selvästi liian tiukalla budjetilla liikkeellä ja jonkun isomman komponentin vikaantuminen vie taloutesi kestävyysrajan toiselle puolen.

      Halvin 2018 mallinen GLC maksaa nettiautossa 39490€.

      Joten, budjettiisi sopii paremmin puolet tuon hinntasta eli noin 20t€ auto.

      Silläkin saa ihan mainion pelin jolla pääsee asioille, kauppaan, postiin, alkoon, mummolaan jne.

    • Anonyymi

      Älkää ostako mersua ,tai jos haluu niin halua on sitten maksaa remonteista,kaiķki 2000 luvun mersut ja 1995 lähtien väyrynen mukaan luettuina ei kuulu kestäviin autoihin,ennen oli paremmin mersulla.

      • Anonyymi

        Älä jaksa tuollaista vanhaa juttua.
        Nyt on uusi aika.


    • Anonyymi

      Älä osta mersua. Osta Dacia.

      • Anonyymi

        Jep. Yksinkertaisempi tekniikka= varmempi perille pääsy.


    • Anonyymi

      Ei tarttee. Itellä on w123 220d vuosimalliltaan -78 ja hyvin on pärjännyt.

    • Anonyymi

      Höpö puheita, ettei mersut kestä. Vaihdoin just ja ihan vaan vaihtamisen vuoksi 2009 vuosimallin W211 200 cdiin uusikoppaseen 2017 200d. Hyvin on molemmat toimineet. Ed. ostin 2012 ja ajoin lähes 400000 km. Mittarissa oli vaihtaessa 620 000. Ei sitten mitään isompaa murhetta, muutaman kerran suuttimen tiivisteitä vaihdettiin ja vesipumppu ja tietty säännölliset huollot, Upee auto, olisin pitänyt sen vielä, jos olis ollut tallissa tilaa. Eläissään en ole niin halpoja kilometrejä ajanut. Maksoin aikanaan mesestä 22000 ja sain vaihdossa vielä 6000.

      Ja adbluesta, että kävin pohjoisessa nyt 30 asteen pakkasten aikana tuolla uudemmalla, eikä adbluen kanssa ollut mitään ongelmaa, vaikka auto seisoi joka yö taivasalla.

    • Anonyymi

      Uudemmat mersut on kuohittu elektroniikalla ajokelvottomiksi. Mennään pösön tiellä jossa luistonestoilla ja ajonvakautuksella korjataan puutteet alustan suunnittelussa.

    • Anonyymi

      Aloittajalle vinkiksi. Selvitä voiko mersun hybrdiakkuun vaihtaa modulin tai voiko sen korjata ja mitä maksaa koko akun tai yhden modulin/kennon vaihto.
      Kyllä ne huollon tiskillä kertovat nämä asiat joka merkillä.
      Lisäksi kannattaa tutkia onko Suomessa hybridiakkujen korjaamiseen erikoistuneita liikkeitä ja kykyä heiltä kommenttia. Heillä kun ei ole intressiä koittaa kusettaa akkujen keston tms. suhteen.

    • Anonyymi

      c300de ja vuodessa akukestosta tippunut 38 -> 28km mun normiajossa eli ei vakuuta

      • Anonyymi

        Ai kamala,mitähän akkuja se käyttää? Toyotalla tänä vuonna tulee ihan erikaliperia olevat akut,mersukin kuulema ottaa samat mutta toyota on tässäkin edellä mersua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai kamala,mitähän akkuja se käyttää? Toyotalla tänä vuonna tulee ihan erikaliperia olevat akut,mersukin kuulema ottaa samat mutta toyota on tässäkin edellä mersua.

        Toyotan uusi malli mirai on miin edellä mersua ei vaan tuoda suomeen viellä.

        Toyotalla ajo jopa puhdistaa ilmaa,kulkee vedyllä ja pääsee 700km,tankkaus kestää 2-3 minuuttia.

        Mirai on saasteeton,5 metrin limusiini kyytiä,maksaa saksassa 65000 e kieppeillä.Ja huom tämä toyota on mersumiehen unelma (takaveto) eikä hajoille niin kuin mersut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan uusi malli mirai on miin edellä mersua ei vaan tuoda suomeen viellä.

        Toyotalla ajo jopa puhdistaa ilmaa,kulkee vedyllä ja pääsee 700km,tankkaus kestää 2-3 minuuttia.

        Mirai on saasteeton,5 metrin limusiini kyytiä,maksaa saksassa 65000 e kieppeillä.Ja huom tämä toyota on mersumiehen unelma (takaveto) eikä hajoille niin kuin mersut.

        Tuon kestosta nyt ei ole mitään tietoa ja ihan sama mitä maksaa saksassa. Tänne ei tuoda, eikä ole tankkauspisteitä, ni mitäs sillä tekee. Vai että viismetrinen limuusini. Hah.
        Niin tietysti voishan toyotamies ostaa sen pihalle paijattavaksi, vaikka ajaa ei voi.


    • Anonyymi

      Tuommoinen kysymys "uskaltaako" ja onko ongelmaa tulevaisuudessa on ehkä tyhmintä mitä voi ajatella ja kysyä.
      Uskallus on täysin henkilökohtainen asia.

    • Anonyymi

      Halvemmaksi tulee kun et osta hybridi tekniikalla. Käytännössä kahden auton tekniikka ja korjaaminen kallista kun takuu loppu. Akkutakuu yleensä 6-8v. Jälleenmyyntiarvo olematon kun auto vanha. Uusi akku 14000-17000 vaihdettuna.

    • Anonyymi

      En tiedä hinnan alennuksia, mutta oman mesen akkutakuun toiminnasta tiedän sen verran että takuuasioita käsittelevät sakemannit on v...un tarkkoja tuon 70 % rajasta.
      Akkutesti näytti 70,03 % kapasiteetin, eli 0,04 % jäi kiinni akun takuun rajasta.
      Ajoakun takuuaikahan on 6v tai 100 000km, minun mesen kilometrit on 96000km.
      Että pikkasen ottaa päähän kun ei sitä inhimillisyyttä löytynyt..p..kele

      • Anonyymi

        Mikä vm sulla on ja paljonko tuli rangea täydellä latauksella? Mulla glc 300e vm 2020 ja lähenee tuo 100tkm raja. WLTP näille pitäisi olla 47km nykyisin täydellä latauksella 31-33km, joka nyt nopealla matikalla on juuri siinä 70% rajalla.. 32,9km tarkalleen kait se raja? Miten tuo akkutesti suoritettiin ja oliko sillä kapasiteetilla mitään tekemistä madaltuneen rangen kanssa?


    • Anonyymi

      Meillä on C 350e ja ajettu 63 tkm. Nyt Veho testasi hybridin akun ja odotan vaihtoa takuuseen. Auto on maaliskuussa 6 v vanha. Aina kannattaa testauttaa akku ennen ostoa kun kyseessä hybrid tai sähkö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7400
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      49
      5541
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      60
      3070
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1588
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      200
      1427
    7. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1067
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe