Pääsenkö paratiisiin?

Anonyymi

En käy kokouksissa enkä ovelta ovelle. En aio koskaan käydä kokouksissa, en edes tulevaisuudessa. Luen itsekseni kaikkea. Olin yrittämässä tulla takaisin pitkällä tähtäimellä, mutta se yritys kaatui erään jt juoruilun takia. Alueeni seurakuntaan en voi enää palata. Ja kun muuttaminenkin on mahdotonta, en voi aloittaa koskaan kokouksissa käymistö, kun tein sen virheen, että aloin pitämään yhteyttä erääseen jt. Sain selville, että hän oli puhunut asioistani eteenpäin muille. Enntietenkäön enää voi ajatella paluuta. Mutta en kyllä muutenkaan kävisi kokouksessa. Mutta luin itsekseni kirjallisuutta. Kun tajuan nyt tilanteen,, kirjallisuudenkaan lukeminen ei enää sytytä. Kiitos tunnollisen juoruilija jt:n. Olen kertonut hyvin arkaluontoisua asioita hänelle, ja lopulta lopetin yhteydenpidon häneen. Uusi yeitys paluuseen voi tapahtua korkeintaan 25 vuoden kuluttua, kun ihmisiä kuolee. Miksikö? Siksi, että nuoremmat eivät tunne minua. Tämä vuosien työ meni hukkaan. Joten se siitä.

32

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ehkä ne saa sulan hattuunsa juoruilusta. Siksi sitä niin innokkaasti JT uskonnossa harrastetaan.

• Anonyymi

Ole tyytyväinen ettet sinne pääse, koska sellaista ei tule koskaan olemaankaan. Siis sellaista vartiotorniparatiisia.
      Ennemmin ota Jeesus elämäsi Herraksi ja uudestisynny.
      Silloin olet niiden joukossa jotka nostetaan Herraa vastaan. Muutut silmänräpäyksessä Jeesuksen kaltaiseksi. Tai sitten jos ehdit kuolla, niin sinut nostetaan näiden muiden uudestisyntyneiden joukkoon.
      Silloin saamme aina olla Herran kanssa.

• Anonyymi

Ihan vaan tälläinen talvilintujen ruokkia. Ne kuulemma taivaan lintusetkaan ei kylvä talvisinkaan eikä kylvä eikä ruoki.

• Anonyymi

Millos muuten paasaamisesi välistä kristuksestasi tosissasi olet ehtinyt laittamaan grammaakaan talia lintulaudallesi talvilintujen hyväksi?

• Anonyymi

Mikä kumma voi olla syynä tuohon haikailuusi?

• Anonyymi

"Olin yrittämässä takaisin".

Eli olit joskus tilanteessa, jolloin jouduit pois joten tiedät tilanteesi ja tiedät siis vastauksen kysymykseesi. Etsit täältä myötätuntoa oman ratkaisusi suhteen ja takuulla sitä saat tämän palstan "älyköiltä". Jos se lämmittää niin onneksi olkoon.

Onko jonkun yksittäisen ihmisen käytös tarpeeksi hyvä syy menettää se joskus tuntemasi läheinen suhde Jumalaan, se on yksityinen asiasi. Ota huomioon että "juoruilija" on saattanut olla innoissaan siitä, että olet harkinnut omaa tilannettasi ja kertonut siitä myönteisessä mielessä jollekin. Mikä järki olisi siinä tilanteessa jotenkin vaikeuttaa tilannettasi?

Muutenkin täällä olevien kriitikkojen ajatusmaailma on ristiriitaisen kieroutunut. Sen mallin mukaan a) järjestöön houkutellaan "valheilla", b) mukana olevia kytätään jotta voitaisiin heittää "pihalle" ja c) takaisin pyrkiviä estetään kaikin tavoin "palaamasta". Vaikuttaako ihan järkevältä ja menestyvältä toiminnalta? Todellisuus on kuitenkin toisenlainen vaikka voihan seurakunnassakin henkilökohtaisella tasolla olla inhimillisiä kipupisteitä joista voi kuitenkin selvitä molemminpuolisella anteeksiannolla. Yritä miettiä, mikä tilanteessasi on parasta suhteessa Jumalaan - koska yksittäinen ihmissuhde on liian kova hinta menettää se lopullisesti. Puhumattakaan siitä, että olet ymmärtänyt läheisen ystäväsi toiminnan pieleen... .

• Anonyymi

Onhan tuossa ajateltavia asioita.

• Anonyymi

Myötätunnon haku?
        Ajattelit sitten lyödä lyötyä.
        Mitä hänen sitten pitäisi tehdä kun on tullut kaltoin kohdeltua?
        Minusta tuollainen viisastelu on itse paholaisesta.
        Ajatusmaailmasi on ristiriitainen ja kieroutunut. Siinä ei ole laisinkaan sitä sääliä mitä Jeesus opetti, esim. kertomuksessa laupiaasta samarialaisesta.
        Kuka oli laupias.
        Sinun kannattaa lukea uudelleen tuo kertomus.
        Löydätkö sen raamatustasi?
        Luuk.10:30-37.

• Anonyymi

Sanon tähän sivuhuomautuksena, että en joutunut pois, vaan jäin vähitellen pois.

• Jehovantodistajat ovat valheelisten henkien aikaansaama Jumalaa vastustava harhaoppi.

Jumala on itse ilmoittanut Raamatussa meille tarjoamansa armon Jumalan Pojan Jeesuksen Kristuksen tarjoaman sovun kautta

Jeesus on Jumalan Poika ja vain Hänen sovitukseen turvautumalla meillä on mahdollisuus päästä eroon tuomiosta ja demoninen vaikutuksesta.

Jeesukseen kokonaisvaltaisesti turvautumalla me pääsemme tielle taivaaseen.
      Osta Raamattu kansalle, se on todellinen Raamatun teksti. Hävitä kaikki jehovantodistajien kirjat, ne ovat pahojen henkien kirjoituksia.

Jumala tekee sen mukaisesti, mitä Hän on ilmoittanut Raamatussa Uudessa Testamentisa.

Joh. 14:
      .6. Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. Joh. 11:25; Room. 5:2; Hepr. 10:20

Room. 5:
      1. Kun nyt Jumala on tehnyt meidät, jotka uskomme, vanhurskaiksi, meillä on Herramme Jeesuksen Kristuksen ansiosta rauha Jumalan kanssa.
      Jes. 53:5; Ap. t. 10:36; Kol. 1:20
      2. Kristus on avannut meille pääsyn tähän armoon, jossa nyt lujasti pysymme. Me riemuitsemme siitä toivosta, että pääsemme Jumalan kirkkauteen.
      Gal. 5:4-5

• Anonyymi

Tuo Gal.5:4-5 on JT:lle kiusallinen kohta.

Hehän eivät ole menossa Jumalan kirkkauteen vaan vartiotorniparatiisiin. Siellä heillä lapiot heiluu vähintäin 500 vuotta, kun siivoavat epätoivoisesti vartiotorniparatiisiaan.
        Moni siinä touhussa saa kyllikseen moisesta paskon lippaamisesta ja sanoo:" nyt riitti".
        Sitten tulee ensin mökötystuomio ja sitten n.100 vuoden päästä viimeistään kivitys.

On se hullu maailma tuo vartiotorniparatiisi.
        Jumalan kirkkaudessa ei lapiota käytetä.

• Anonyymi

Kuoppia ja konflikteja on tiedossa väistämättä myös seurakunnissa yksilöiden välisissä suhteissa, koska kysymys on epätäydellisistä ihmisistä. Jos koemme ulkokuoremme olevan tehty pumpulista, valitettavasti silloin voimme loukkaantua lähes kaikesta. En todellakaan vähättele kokemaasi. Olen itsekkin kokenut ihmisten taholta sitä ja tätä, joten ymmärrän todella hyvin sisäisen maailmasi tämän hetkisiä varähtelyjä, jotka tuovat sydämmeesi negatiivista energiaa. Se ei ole hyvä juttu.
      Jos jätät kokoukset ja muun hengellisen toiminnan ja kohdistat suuttumuksesi Jumalaan ettet lue edes Raamattua, minusta satutat vain itseäsi. Näin kuitenkin tässä tapauksessa toimit. Onko Jumala sitten velvollinen auttamaan sinua tilanteessasi? Ei tässä tapauksessa.
      Miksi niin? Sinähän osoitat suuttumuksesi/loukkaantumisesi ihmisten tekojen johdosta Jumalaasi kohtaan, joka on täysin syytön tapahtuneisiin ikäviin kokemuksiisi.
      Kuten tuolla aikaisemmin joku mainitsi, anteeksiantamisella on tärkeä osuus sinun hengellisessä paranemis projektissasi. Usko minua. Kun yrität käsitellä rukouksen hengessä tapahtuneita asioita, ehkä voisit yrittää keskustella tuon juoruajan kanssa, kun niin teet, osoitat hengellistä voimaa ja ennen kaikkea rakkautta ja anteeksiantoa. Voit olla varma, että silloin Jumala myös voi antaa sinulle siunauksia ja voimaa. Tämä on täysin totta.
      Sanon lopuksi tämän. Vain itseksesi et selviä tulevista maailman ja elämän haasteista. Elämme jo nyt vaikeita aikoja. Kukaan ei selviydy voittajana vain yksin lueskelemalla jne. Totuus on, ettemme voi onnistua elämän kilpajuoksussa omien voiminemme. Älä anna pahojen voimien ja toisten ihmisten erkaannuttaa sinua Jumalasta. Hienoa että olet yrittänyt tulla takaisin. Nyt ei ole aika loukkaantua toisten ystävien virheisiin. Virheitä tapahtuu sitä ei voi kukaan kieltää. Mutta jos jätät Jumalan ihmisten takia, et voi odottaa hänen siunaavan elämäsi ratkaisuja. Jumalalla on paljon anteeksiantamusta. En oikein muuta osaa sanoa. Tee nyt oikeita ratkaisuja elämässäsi, sillä paljon nykyistä huonommat ajat lähestyvät ihmiskuntaa vääjäämättä. Jos nyt annat periksi loukkaantumalka liiaksi toisten epätäydellisyyksiin niin miten kuvittelet selviytyväsi ”suuresta ahdistuksesta”, joka on vielä edessäpäin. Siunausta, rakkautta ja voimia sinulle.

• Anonyymi

Jumalan kohdatakseen on parasta vapautua lahkon kahleista.
        Eikä kenestäkään ole tullut todistajaa Vartiotornia lukemalla.
        Raamattua lukemalla on vartiotorni ruvennut tuntumaan vieraalta.

Vartiotorni on reagoinut ja kieltänyt Raamatun lukemisen pelkästään.
        Turusen kirjasta näet tarkan sitaatin tästä, vartiotornin numero- ja sivutietoineen.

Kristityt tapaavat tosin puhua Jeesuksen vastaanottamisesta

• Anonyymi

Epätäydellisiä ihmisiä?

Vedotaanko tällä fraasilla myös silloin kun joku kysyy seurakunnassa asioita joita ei saisi kysyä?
        Toistamiseen samaa kysymystä?
        Ajatellaanko silloin, että kysyjä on vain epätäydellinen ihminen?

"Vain itseksesi et selviä tulevista maailman ja elämän haasteista". No teidänkö joukossa sitten muka selviää?

Kun otamme elämäämme Jeesuksen ja Hänen lupaamansa Pyhän Hengen ,selviää mistä vain. Silloin ei koskaan olla yksin, vaan Jeesus kulkee kansamme ja me selviämme.

Vartiotornilahkossa ei voi selviytyä, koska se on väärä evankeliumi. Se johtaa kadotukseen.

Minua on siunattu suuresti jättäessäni lahkonne.
        Missä on teidän rakkaus keskuudessanne? Se on tyhjää liirum laarumia.

Harhaoppisia karta sanoo raamattu ja se mitä he esittävät ei ole mitään epätäydellisyyttä vaan:" sydämen kyllyydestä suu puhuu", juttua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epätäydellisiä ihmisiä?

Vedotaanko tällä fraasilla myös silloin kun joku kysyy seurakunnassa asioita joita ei saisi kysyä?
        Toistamiseen samaa kysymystä?
        Ajatellaanko silloin, että kysyjä on vain epätäydellinen ihminen?

"Vain itseksesi et selviä tulevista maailman ja elämän haasteista". No teidänkö joukossa sitten muka selviää?

Kun otamme elämäämme Jeesuksen ja Hänen lupaamansa Pyhän Hengen ,selviää mistä vain. Silloin ei koskaan olla yksin, vaan Jeesus kulkee kansamme ja me selviämme.

Vartiotornilahkossa ei voi selviytyä, koska se on väärä evankeliumi. Se johtaa kadotukseen.

Minua on siunattu suuresti jättäessäni lahkonne.
        Missä on teidän rakkaus keskuudessanne? Se on tyhjää liirum laarumia.

Harhaoppisia karta sanoo raamattu ja se mitä he esittävät ei ole mitään epätäydellisyyttä vaan:" sydämen kyllyydestä suu puhuu", juttua.

Totuus on aina totuus. Sanoit että ”Vartiotornilahkossa ei voi selviytyä, koska se on väärä evankeliumi”. Voi sinua. Jos uskot kadotukseen kuten tuossa mainitset, uskontosi on osa väärää uskontoa. Mitä sille Raamatun mukaan tulee käymään? Lue Ilmestyskirjasta uskontosi tulevaisuus.
        Kiva kuulla että sinua on siunattu suuresti sanojesi mukaan kun jätit ’lahkon’. En usko tuota sanomaasi jotenkin. Sinuun sopii seuraava Raamatun totuus Pietarin suulla sanottuna : ”Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi lainkaan oppineet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he sen opittuaan kääntävät selkänsä pyhälle käskylle, jonka ovat vastaanottaneet.”
        Sanoit että rakkaus ’teidän keskuudessanne rakkaus on tyhjää.....liirum laarumia. Miten perustelet näkemyksesi? Erehdyt jälkeen. En oikein jaksa uskoa, että olet koskaan ollut tosissasi mukana jos edes olet koskaan ollut.

• Anonyymi

Minulle on käynyt osittain samoin,kun kirjoitit.Jos alkaisin vihaamaan toista samoin uskovaa ei se johtaisi mihinkään,vain aiheuttaisin itselle vahinkoa.Anteeksi antaminen ja virheen unohtaminen on tosi vaikeaa.Aina kun näkee henkilön joka on tehnyt vahinkoa,se väärinteko nousee heti mieleen.Jos näin sattuu useammin kuin kerran,voisi sitä pitää jo tahallisena ja harkittuna.Olen menettänyt rahaa tai omaisuutta muutamien toimesta.En tiedä mitä ne itse ajattelee kun varmasti muistavat mitä ovat tehneet.Kukaan ei ole tullut tekemään sovintoa ja korvaamaan menetykseni.Ehkä eivät ilkeä monen vuoden jälkeen.Vain yhden kerran on tapahtunut,että henkilö on muutaman vuoden jälkeen lähettänyt rahaa ja maksanut velkansa.Tästä henkilöstä voin sanoa että ilmeisesti omaatuntoa kolkutti niin paljon että päätti maksaa velkansa.Itselläni on eräs tapaus jossa minulle jäi erään henkilön rahaa,jota en ole vielä löytänyt,jos löydän niin palautan hänelle kuuluvan,niin kauan kun en saa sitä tehtyä,se tulee mieleen välillä.Kaikki olemme epätäydellisiä ja teemme virheitä,jos annamme anteeksi toisten synnit,niin ehkä Jumalakin antaa anteeksi omat väärät teot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totuus on aina totuus. Sanoit että ”Vartiotornilahkossa ei voi selviytyä, koska se on väärä evankeliumi”. Voi sinua. Jos uskot kadotukseen kuten tuossa mainitset, uskontosi on osa väärää uskontoa. Mitä sille Raamatun mukaan tulee käymään? Lue Ilmestyskirjasta uskontosi tulevaisuus.
        Kiva kuulla että sinua on siunattu suuresti sanojesi mukaan kun jätit ’lahkon’. En usko tuota sanomaasi jotenkin. Sinuun sopii seuraava Raamatun totuus Pietarin suulla sanottuna : ”Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi lainkaan oppineet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he sen opittuaan kääntävät selkänsä pyhälle käskylle, jonka ovat vastaanottaneet.”
        Sanoit että rakkaus ’teidän keskuudessanne rakkaus on tyhjää.....liirum laarumia. Miten perustelet näkemyksesi? Erehdyt jälkeen. En oikein jaksa uskoa, että olet koskaan ollut tosissasi mukana jos edes olet koskaan ollut.

Luuk.12:5. "Kuulkaa ,ketä teidän tulee pelätä? Pelätkää häntä, jolla on valta sekä tappaa ihminen että syöstä hänet helvettiin."
        Oliko Jeesus mielestäsi osa väärää uskontoa?
        Kyllä rakkautenne on liirum laarumia.
        Jos kysyn toistamiseen vuodesta 1914 tai 1975 ja sanon etten usko selityksiinne k.o. asioista saanko rakkaudellisesti pitää mielipiteeni? Olenhan epätäydellinen ihminen.
        Vai käykö niin että tulee monoo ja "rakkaudellinen" mökötystuomio?
        Vai olisiko niin että lahkonne on kultti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulle on käynyt osittain samoin,kun kirjoitit.Jos alkaisin vihaamaan toista samoin uskovaa ei se johtaisi mihinkään,vain aiheuttaisin itselle vahinkoa.Anteeksi antaminen ja virheen unohtaminen on tosi vaikeaa.Aina kun näkee henkilön joka on tehnyt vahinkoa,se väärinteko nousee heti mieleen.Jos näin sattuu useammin kuin kerran,voisi sitä pitää jo tahallisena ja harkittuna.Olen menettänyt rahaa tai omaisuutta muutamien toimesta.En tiedä mitä ne itse ajattelee kun varmasti muistavat mitä ovat tehneet.Kukaan ei ole tullut tekemään sovintoa ja korvaamaan menetykseni.Ehkä eivät ilkeä monen vuoden jälkeen.Vain yhden kerran on tapahtunut,että henkilö on muutaman vuoden jälkeen lähettänyt rahaa ja maksanut velkansa.Tästä henkilöstä voin sanoa että ilmeisesti omaatuntoa kolkutti niin paljon että päätti maksaa velkansa.Itselläni on eräs tapaus jossa minulle jäi erään henkilön rahaa,jota en ole vielä löytänyt,jos löydän niin palautan hänelle kuuluvan,niin kauan kun en saa sitä tehtyä,se tulee mieleen välillä.Kaikki olemme epätäydellisiä ja teemme virheitä,jos annamme anteeksi toisten synnit,niin ehkä Jumalakin antaa anteeksi omat väärät teot.

Tätä epätäydellisyys korttia nostetaan tietyissä tilanteissa, toisissa tilanteissa ei.
        JT vanhimmat nostavat sitä mielellään silloin kun heidän valta asemansa tuntuu heistä horjuvan. Mitään muita perusteluja ei tipu.
        Kun tulee kiusallisia kysymyksiä vastataan tylysti:" ole hiljaa ".
        Sitten puolustellaan vanhinta:" hänkin on epätäydellinen jos sanoi niin.".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vartiotorniuskonnon vihan julistus on kirjoitettu.
        Watchtower October 1st 1952 Issue sivulla 599: Erotettuja on vihattava

Ja vahvistuseksi vielä
        July 15th 1974 issue, sivulla 442 Do you know How to hate
        Elikkä miten opetella vihaamaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vartiotorniuskonnon vihan julistus on kirjoitettu.
        Watchtower October 1st 1952 Issue sivulla 599: Erotettuja on vihattava

Ja vahvistuseksi vielä
        July 15th 1974 issue, sivulla 442 Do you know How to hate
        Elikkä miten opetella vihaamaan

Raamattu sanoo kuitenkin että Jehovan todistajalle ei saa sanoa edes:" päivää".
        2 Joh.9-11.

• Anonyymi

Tässä on myös sellainen tilanne, että olen kertonut joitakin asioita hänelle, joista ajattelen omalla tavallani. En tarkoita mitään Raamatuntulkinta asioita tai oppikysymyksiä tai muuta vastaavaa. Hän otti etäisyyttä minuun. Kun tiedän, että helposti otetaan etäisyyttä, niin se on saanut minut lopettamaan rukoilemisen, vaikka olen säännöllinen ollut siinä aina. Ajattelen ,että jos nuo tuollalailla suhtautuvat minuun, niin kannattaako edes rukoilla enää. Ehkä Jumalakin ajattelee minusta noin. En tiedä, mitä tässä kannattaisi tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä on myös sellainen tilanne, että olen kertonut joitakin asioita hänelle, joista ajattelen omalla tavallani. En tarkoita mitään Raamatuntulkinta asioita tai oppikysymyksiä tai muuta vastaavaa. Hän otti etäisyyttä minuun. Kun tiedän, että helposti otetaan etäisyyttä, niin se on saanut minut lopettamaan rukoilemisen, vaikka olen säännöllinen ollut siinä aina. Ajattelen ,että jos nuo tuollalailla suhtautuvat minuun, niin kannattaako edes rukoilla enää. Ehkä Jumalakin ajattelee minusta noin. En tiedä, mitä tässä kannattaisi tehdä.

Sinun ajatuksesi itsestäsi tuollatavoin on turhaa.
        Älä kiukuttele Jeesukselle ja Jehovalle. Ei he ole tehneet sinulle mitään pahaa.
        Pääsemällä eroon vartiotorniaivoliisterihypnoosista sinulle avautuu todellinen totuus.
        Jeesus on tie TOTUUS ja elämä.
        Jeesus kutsuu sinua omiensa joukkoon ja tahtoo sinun pelastuvan. Hän tahtoo että uudestisynnyt. Ilman uudestisyntymistä ei pääse Jumalan valtakuntaan.
        Jatka rukoilemista joka päivä. Pyydä että Hän opettaa sinulle totuuden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tätä epätäydellisyys korttia nostetaan tietyissä tilanteissa, toisissa tilanteissa ei.
        JT vanhimmat nostavat sitä mielellään silloin kun heidän valta asemansa tuntuu heistä horjuvan. Mitään muita perusteluja ei tipu.
        Kun tulee kiusallisia kysymyksiä vastataan tylysti:" ole hiljaa ".
        Sitten puolustellaan vanhinta:" hänkin on epätäydellinen jos sanoi niin.".

Epätäydellisyys tarkoittaa sitä, että vaikka pyrkii tekemään koko ajan hyvää ja toimimaan Jumalan normien mukaan, niin todellisuudessa ei koskaan onnistu siinä täysin. (Room.7:14-23).

Jos ei edes yritä tekemään oikein ja toimimaan Jumalan normien mukaan, ei voi vedota epätäydellisyyteen. Silloin on vain yksinkertaisesti typerä.

Sitten vielä ollaan esittävinään "kiusallisia kysymyksiä"? No onhan ne kiusallisia kun kysyjä ei itse ymmärrä omaa tilaansa ja istuu nolopenkissä luullen olevansa älykkö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epätäydellisyys tarkoittaa sitä, että vaikka pyrkii tekemään koko ajan hyvää ja toimimaan Jumalan normien mukaan, niin todellisuudessa ei koskaan onnistu siinä täysin. (Room.7:14-23).

Jos ei edes yritä tekemään oikein ja toimimaan Jumalan normien mukaan, ei voi vedota epätäydellisyyteen. Silloin on vain yksinkertaisesti typerä.

Sitten vielä ollaan esittävinään "kiusallisia kysymyksiä"? No onhan ne kiusallisia kun kysyjä ei itse ymmärrä omaa tilaansa ja istuu nolopenkissä luullen olevansa älykkö.

Lahkohan puolestaan asettuu Jumalaksi Jumalan tilalle.

Jeesus (Jumala, Joh. 1:1) ei anna vastausta kysymykseen ajankohdasta.

5 Moos. 18:20-22 kieltää ennustelun
        Ja ilm. 20:10 ilmoittaa Jumalan rangaistuksen, ikuisuus tulimeressä

Ja lahko ei kavahda lopun povauksiaan
        Herätkää nro 23 v. 1968 esittelee lahkon ylitsepursuavat todisteet maailmanlopusta vuodelle 1975, kuten lehti itse kirjoittaa

Lahkojohto ei usko Raamattua, on Jumalaa pelkäämätön, sen näkee kirjoituksistaan

• Anonyymi

Älä menekään jehovien kokouksiin. Jehovantodistajat ovat saatanan pettämiä.

• Anonyymi

Sinut on ehkä jo petetty. Et vain näe sitä itse. Joten oleppa varovainen tuomitessasi toisia... muista Jeesuksen sanat...älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi. Onneksi en ole tuollaisessa uskossa missä ehkä olet, joka saa tuomitsemaan toiset. Tuollainen usko se vasta paholaisesta onkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinut on ehkä jo petetty. Et vain näe sitä itse. Joten oleppa varovainen tuomitessasi toisia... muista Jeesuksen sanat...älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi. Onneksi en ole tuollaisessa uskossa missä ehkä olet, joka saa tuomitsemaan toiset. Tuollainen usko se vasta paholaisesta onkin.

Nämähän ovat ilmiselviä juttuja

Povauskielto 5 Moos. 18:20-22 - järjestelmäasiapäätös 1975

Verensiirtokieltomurhat - 1 Korintt. 10:25 syö kaikkea teurastamolta

Joh. 1:1 Jeesus oli Jumala - Jeesus oli enkeli

Joh. 8:44 valheen isä on perkele - teokraattinen sodankäynti

jne

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Väisty taaksen 'saakuti'. Sinä puhut ihmisten asioita etkä Jumalan."

• Anonyymi

Et. Sellaista ei ole, eikä tule.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3561
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      29
      2294
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      84
      2013
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1560
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1431
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1403
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1364
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1327
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1227
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1075
    Aihe