Onko teistä kellään kolesterolilääkettä joka ei aiheuttaisi lihasjäykkyyttä ja lihaskipua?

Anonyymi

Mulla käytössä Atorvastatin ja en enää meinaa päästä portaita ylös koska jalkalihakset kipeät ja umissa. Sama homma käsivarsissa.

121

10736

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lihaskipu viittaa tautiin hakeudu testeihin ettet levitä tautia muihin

• Anonyymi

Se aiheutuu kolesterolilääkkeestä. Lihaskipu ja jäykkyys on tyypillinen kolesterolilääkkeen sivuhaitta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se aiheutuu kolesterolilääkkeestä. Lihaskipu ja jäykkyys on tyypillinen kolesterolilääkkeen sivuhaitta.

Mulla on vahva kolesteroolilääkitys Simvastatin ja jalat on kyllä voimattomat...

Eräs tuttu aikoinaan kertoi myös tuosta, että kolesterolilääkkeet vaikuttavat jalkalihaksiin. Kokeilin joskus jättää lääkkeet ja tosiaankin, jalkani voivat paremmin.

Mulla on mol. polvet leikattu ja niissä on tekonivelet. Talossamme ei ole hissiä. Usein esim. saunasta tullessani, tai roskia vietyäni kiskon itseni käsivoimin kaiteesta kiinnipitäen ylös kerroksiin!

Taidanpa tänään jättää ottamatta nuo lääkkeet! Mulla on muutoinkin aika varattuna lääkäriin, joten kysyn noista lääkkeistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

TOLLAISIA PASKOJA ,EN SYÖ MEEN VAIKKA KUOPPAAN SITTEN!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin sielläkin jäykistyy,sama missä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan, joutuu sänkypotillaksi jos jatkaa käyttöä, aihuttaa myös muistinmenetystä, sekavuutta jne. En suostuisi ikinä käyttämään kolesterolilääkkeitä. Taitaa olla keino tappaa miehet tuhlaamasta eläkkeitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan, joutuu sänkypotillaksi jos jatkaa käyttöä, aihuttaa myös muistinmenetystä, sekavuutta jne. En suostuisi ikinä käyttämään kolesterolilääkkeitä. Taitaa olla keino tappaa miehet tuhlaamasta eläkkeitä.

Kyllä on uskomatonta miten luotetaan jumaliin jotka selvästi suosittelee myrkkyjä.
        Vaikka raadoksi muuttuisi niin luotto lääkäriin ei horju.
        Usko on sokeaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juomalla saa samat oireet,tietysi mitä juo,hi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää paikkansa. Moni on joutunut lähes liikuntakyvyttömäksi juuri näis kolesteroli myrkyistä. Olisiko ruokavalion remontista apua? Tsemppiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä on uskomatonta miten luotetaan jumaliin jotka selvästi suosittelee myrkkyjä.
        Usko on sokeaa.

Ja lääkärit määrää koska saavat isot provikat lääkeyhtiöiltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää paikkansa. Moni on joutunut lähes liikuntakyvyttömäksi juuri näis kolesteroli myrkyistä. Olisiko ruokavalion remontista apua? Tsemppiä.

Normaali hyvä kolesterolitaso on miehillä n. 7-7,5 ja naisilla 7,5-9mml.
        Älkää hyvät ihmiset syökö noita myrkkyjä (kolesterolilääkkeitä). Ne tuhoavat lihakset ja lopulta tappavat teidät. Tämä on tarkoituskin, lyhentää elinikää.
        Kolesteroli, niin hyvä kuin 'pahakin', on elimistön paikka-aine. Kun ikääntyy, paikattavaa tulee lisää ja siksi veren kolesterolipitoisuus nousee. Kolesteroli ei tuki suonia, vaan matala-asteisen tulehduksen plakki, jäte. Tulehdusta pitää yllä mm. 'Pehmeät rasvat', joita mm. Margariineissa. Älkää syökö näitä.
        Itse olin kuolla kun säin lääkärien suositusten mukaan ja päälle vielä kuorma lääkkeitä mm. Statiineja. Nyt en syö mitään lääkkeitä. Voita ja maitoa kuluu kyllä. Viljaa en syö ollenkaan.
        Olen elämäni kunnossa. Ikää on kohta 70.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älkää hyvät ihmiset syökö noita myrkkyjä (kolesterolilääkkeitä). Ne tuhoavat lihakset ja lopulta tappavat teidät. Tämä on tarkoituskin, lyhentää elinikää.
        Kolesteroli, niin hyvä kuin 'pahakin', on elimistön paikka-aine. Kun ikääntyy, paikattavaa tulee lisää ja siksi veren kolesterolipitoisuus nousee. Kolesteroli ei tuki suonia, vaan matala-asteisen tulehduksen plakki, jäte. Tulehdusta pitää yllä mm. 'Pehmeät rasvat', joita mm. Margariineissa. Älkää syökö näitä.
        Itse olin kuolla kun säin lääkärien suositusten mukaan ja päälle vielä kuorma lääkkeitä mm. Statiineja. Nyt en syö mitään lääkkeitä. Voita ja maitoa kuluu kyllä. Viljaa en syö ollenkaan.

Linkki eka lauseen tietoon, kiitos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

VARMASTI meet kuoppaan ja nopeasti, kun jätät kolesterolilääkkeet pois.
        Hyvää valtimonkovettumatautia vaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivuvaitukset ovat hyvin yksilöllisiä. Lääkkeen vaihtaminen voi auttaa. Minulle Atorvastatin oli kuin vahva unilääke. Olisin voinut nukkua 24/7. Elämää haittaavista oireista kannattaa kertoa lääkärille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko on sokeaa.

Tyhmyys on sairauksista vakavin, eikä siihen ole edes lääkettä. Kukaan ei syö lääkkeitä huvikseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korkea kolesteroli ei johdu välttämättä ruokavaliosta. Se voi myös olla perinnöllistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korkea kolesteroli ei johdu välttämättä ruokavaliosta. Se voi myös olla perinnöllistä.

Kyllä.

• Anonyymi

Paras kolesterolilääke - https://nplink.net/1pghlo67
        Ei mitään haittavaikutuksia, kokesteroliarvot vaan nykyisin erittäin hyvät, niin HDL, LDL, kokonaisKOL kuin triglytkin,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuo kolesteroli arvot ovat päin pyllyä, ei mene pitkään kun on sydäninfarkti, ja on yhteiskunnalle kallissa pallolaajennuksessa tai peräti ohitusleikkauksessa. Tai kuolee ensimmäiseen ja viimeiseen sydäriin.
        Se on yhteiskunnalle halvin, vaihtoehto, mutta siltä ei voi itse määrätä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

VARMASTI meet kuoppaan ja nopeasti, kun jätät kolesterolilääkkeet pois.
        Hyvää valtimonkovettumatautia vaan!

Hassu näkökulma. Arvelet, että tauti johtuu lääkkeen puutteesta. Minun käsittääkseni suurin osa sairauksista johtuu väärästä ruokavaliosta ja jatkuvasta altistumisesta kemikaaleille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ennen kuoppaa voi joutua makaamaan laitoshoidossa vuosia, aika voi tuntua pitkältä.
        On aikaa ajatella, jos aivot vielä pelaa, olinko järkevä vai miten tämä nyt menikään.

• Anonyymi

prevastatin

• Anonyymi

pravastatin

• Anonyymi

Juuri. Lähtökohta on nimittäin se että Kotona leviää

- pisaroina
      - hengitettäessä
      - kosketuksesta

Et voi välttyä saamasta tartuntaa, jos tauti ottaa vallan niin toivo että kärsit sen lievimmässä versiossa niin kuin yhä useampi on sen käynyt läpi. Kirkon kirjoissa ei myöskään ole kuulutettu etteikö Kotona uusiutuisi.

Paniikki hysteria maskipelleilyt ja nyt tämä rokotushöpinä ne aiheuttavat maailmanlaajuisesti eniten vahinkoa koko tässä ajanjaksossa päin vastoin kuin itse Kotona. Juuri siihen taudin voima perustuukin, yleisen hysterian aikaan saamiseen mikä pistää elinkeinotalouden käymistilaan.

• Anonyymi

Korona ei liity kolesterolilääkitykseen.

• Anonyymi

juu että toisilla toi kirjoitettu teksti ei välttämättä avaudu

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Olet juuttunut koronaan, mene muisti testiin

• Anonyymi

• Anonyymi
    • Anonyymi

Sun kolesteroolista on 25% aivoista. Kun se vähenee sieltä, niin koko keho kärsii.

• Anonyymi

Alotin noiden kolestroolilääkeiden syönnin muistaakseni vuonna 2006. Alussa oli Simvastatin mutta se ei tehonnut, sitten oli tuo Atorvastatin joka tehosi mutta siitä tuli samanlaisia oireita kun aloittajalla ja muistaakseni jotan muutakin. Viimein löytyi sopiva eli Rosuvastatin jota olen syönyt yli 10 vuotta. Kannattaa kokeilla useita lääkkeitä kunnes sopiva löytyy.

• Anonyymi

Mullakin oli Simvastatin alauksi mutta se aiheutti vielä kauheampia lihaskipuja ja lihasjäykkyyttä eli siksi kysynkin onko ylipäätänsä olemassa sellaista kolesterolilääkettä joka ei aiheuttaisi lihaskipua ja lihasjäykkyyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mullakin oli Simvastatin alauksi mutta se aiheutti vielä kauheampia lihaskipuja ja lihasjäykkyyttä eli siksi kysynkin onko ylipäätänsä olemassa sellaista kolesterolilääkettä joka ei aiheuttaisi lihaskipua ja lihasjäykkyyttä.

Mulle tuo Rosuvastatin ei aiheuta mitään oireita mutta tuo on yksilöllistä, kokeilemalla saattaa löytyä. Eräälle tutulle tuosta Atorvastatinista tuli hikoilua ja painajaisia jotka loppuivat kun lääke vaihdettiin, en tiedä mitä syö nyt.

• Anonyymi

Statiinit ovat myrkkyä !!!

• Anonyymi

Mistä kuulit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä kuulit?

Tullut TV:ssäkin dokumentti ja netistä löytää tietoa.

• Anonyymi

Miksi ihmeessä niitä syöt?

Laihduttaisit.

• Anonyymi

Olen normaalipainoinen ja myös normaalipainoisella voi olla korkea kolesteroli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen normaalipainoinen ja myös normaalipainoisella voi olla korkea kolesteroli.

Vähemmän haittaa kolesterolista on kuin noista myrkyistä. Ruokavaliolla ja liikunnalla voi vaikuttaa jos haluaa tiputtaa kolesterolia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähemmän haittaa kolesterolista on kuin noista myrkyistä. Ruokavaliolla ja liikunnalla voi vaikuttaa jos haluaa tiputtaa kolesterolia.

Familiääri kolesteroli ei laske ruokavaliolla eikä liikunnalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Familiääri kolesteroli ei laske ruokavaliolla eikä liikunnalla.

Ihan sama kuin väittäisi että lihominen perinnöllistä, ruoka ja liikunta vaikuttaa aivan varmasti jos liian korkea, lievää ei tarvitsekaan laskea.

• Anonyymi

Minulla sama vaiva, mutta se johtuu lihavuudestani. Mitään lääkitystä en köytä.

• Anonyymi

Paljonko on kolesteroliarvosi?

• Anonyymi

Millä perusteella lääkäri kirjoitti reseptin? Kolesterolilääkkeiden popsimisen sijasta kannattaa käydä hammaslääkärissä pistämässä suu kuntoon. Auttaa moneen vaivaan. Kokeilin vuosia sitten Simvastania viikon päivät ja nakkasin pillerit mäkeen. Enää en huoli, vaikka maksettaisiin. Heppoisin perustein niitä tuputtavat.

• Anonyymi

• Anonyymi

Mulla oli kolesteroli 7 kun suositusarvo on 5. Siksi sain Atorvastatiinin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla oli kolesteroli 7 kun suositusarvo on 5. Siksi sain Atorvastatiinin.

En näe mitään syytä syödä statiineja. 7 on sitä paitsi ihan passeli kolesteroli. Mulla on pyörinyt iät ja ajat välillä 6-9. Norjassa raja-arvo on tietääkseni 7, vaikka ihminen ei ole sielläkään ihmistä kummempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En näe mitään syytä syödä statiineja. 7 on sitä paitsi ihan passeli kolesteroli. Mulla on pyörinyt iät ja ajat välillä 6-9. Norjassa raja-arvo on tietääkseni 7, vaikka ihminen ei ole sielläkään ihmistä kummempi.

Onko sulla verenpainelääke ja onko suvussasi sepelvaltiomotautia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on molempia, mutta minkäs teet, geenit ovat sellaset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Verenpainelääkitystäkin tuputettiin, mutta kieltäydyin. Paineet ovat ihan sopivia vajaat 140/vajaat 90. Lääkäri onnistuu aina saamaan isommat lukemat, koska siellä mittauksia ei tehdä kiireessä oikein. Suvussa on sepelvaltimotautia, isä ja veli moiseen kuolleetkin. Turha tuollaisista on kantaa murhetta, tulee aikanaan mitä on tullakseen. Olen menettänyt aika lailla luottamukseni lääkäreihin ja hyvän hoidon suosituksiin. Hirvittävää byrokratiaa ja rahastamista pelottelemalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mulla on molempia, mutta minkäs teet, geenit ovat sellaset.

Korkea verenpaine altistaa sydäninfarktille ja aivoverenvuodolle ajanoloon. Mulla tuli huimausta kävellessä ja rintakipua ja ne loppuivat kun sain 2 vernpainelääkettä joista toisen Losatrixin ja toisen verisuonia laajentavan Amlorationin illalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korkea verenpaine altistaa sydäninfarktille ja aivoverenvuodolle ajanoloon. Mulla tuli huimausta kävellessä ja rintakipua ja ne loppuivat kun sain 2 vernpainelääkettä joista toisen Losatrixin ja toisen verisuonia laajentavan Amlorationin illalla.

Losatrixin otan aamulla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Verenpainelääkitystäkin tuputettiin, mutta kieltäydyin. Paineet ovat ihan sopivia vajaat 140/vajaat 90. Lääkäri onnistuu aina saamaan isommat lukemat, koska siellä mittauksia ei tehdä kiireessä oikein. Suvussa on sepelvaltimotautia, isä ja veli moiseen kuolleetkin. Turha tuollaisista on kantaa murhetta, tulee aikanaan mitä on tullakseen. Olen menettänyt aika lailla luottamukseni lääkäreihin ja hyvän hoidon suosituksiin. Hirvittävää byrokratiaa ja rahastamista pelottelemalla.

Pitkäaikainen korkea verenpaine paksuntaa sydänlihasta. Sydän ei enää pysty pumppaa maan riittävästi verta verisuoniin. Hapenotto heikkenee. Sydänlihaksen paksuuntumista ei voi oikein parantaa. Joitain kokeiluja on tehty. Yritetään korjata verisuonia lihaksessa ja elvyttää näin verenkiertoa.
        Sydänlihaksen paksuuntuminen on osin perinnöllistä. Geenikokeilla voidaan selvittää sairauden perinnöllisyys. Tätä voidaan käyttää hyväksi lasten sairastumisriskin kartoittamisessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitkäaikainen korkea verenpaine paksuntaa sydänlihasta. Sydän ei enää pysty pumppaa maan riittävästi verta verisuoniin. Hapenotto heikkenee. Sydänlihaksen paksuuntumista ei voi oikein parantaa. Joitain kokeiluja on tehty. Yritetään korjata verisuonia lihaksessa ja elvyttää näin verenkiertoa.
        Sydänlihaksen paksuuntuminen on osin perinnöllistä. Geenikokeilla voidaan selvittää sairauden perinnöllisyys. Tätä voidaan käyttää hyväksi lasten sairastumisriskin kartoittamisessa.

Oikeassa olet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sydän on mukautuva lihas. Kun sitä rasittaa sopivasti, se verisuonittuu uudelleen. Ihmisen verenpaine nousee iän myötä, tämä on luonnollista. L-lysiini, B-12 vitamiini ja muutamat muut vitamiinit ja hivenaineet auttavat pitämään suonet joustavina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sydän on mukautuva lihas. Kun sitä rasittaa sopivasti, se verisuonittuu uudelleen. Ihmisen verenpaine nousee iän myötä, tämä on luonnollista. L-lysiini, B-12 vitamiini ja muutamat muut vitamiinit ja hivenaineet auttavat pitämään suonet joustavina.

Wikipedian mukaan lysiiniä on mm juustoissa.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Lysiini

"Lysiiniä saa elintarvikkeista, joissa on korkea proteiinipitoisuus, kuten punainen liha, juustot (parmesaani), jotkut kalat, pähkinät, munat ja soijapavut."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä sitten valita, kun saat sydärin ja makaat suu selällään muiden autettavana puhumattomana, halvaantuneena ja tulet kalliiksi veronmaksajille .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudelleen suonittuva sydän, kaikki on niin helppoa. Joopa joo

• Anonyymi

Olen syönyt Atorvastatin 80 mg lääkettä jotain 20 vuotta. En ole huomannut mitään erikoista. Joskus on koivet kipeät tai kädet, mutta se kai johtuu enemmänkin fyysisestä rasituksesta.

• Anonyymi

Mulla verenpannelääkkeet jo toistakymmentä vuotta Candesartan ja Clopidogrel .-
      Statiineihin en ole erehtynyt !

Gubbe 71

• Anonyymi

Kolesteroli on elimistölle välttämätön aine. Ei kannattaisi syödä myrkkyjä.

Kolesterolia tulee sekä ruuasta että itse elimistö valmistaa sitä. Jos se eliminoidaan niin tulos voi olla haitallinen.

Jos kolesteroli kertyy verisuonien seinämiin niin vika ei ole kolesterolissa vaan kertymisessä väärään paikkaan.

• Anonyymi

Näin on. Syökää voita.
        https://www.readme.fi/kirja/suuri-kolesterolihuijaus/
        En mainosta, mutta tuossa kirjassa mainitaan totuus kolesterolista.

Vanha kansakin söi liikaa rasvaa per henkilö (enemmän kuin nykymaailma), mutta eivät kärsineet diabeteksesta ja alzheimerista kuten myöhemmät statiininkäyttäjät. Aivot tarvitsevat rasvaa.

• Anonyymi

• Anonyymi

Jokaisen pitää tietää oma kolesteroli ja verenpaine taso. On helvetin iso yllätys kun tulee sydäri tai aivohalvaus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on. Syökää voita.
        https://www.readme.fi/kirja/suuri-kolesterolihuijaus/
        En mainosta, mutta tuossa kirjassa mainitaan totuus kolesterolista.

Vanha kansakin söi liikaa rasvaa per henkilö (enemmän kuin nykymaailma), mutta eivät kärsineet diabeteksesta ja alzheimerista kuten myöhemmät statiininkäyttäjät. Aivot tarvitsevat rasvaa.

Ja kuolivat nuorena, miehet eivät 60 vuotias päivää viettäneet
        Eukot eli vähän pitempään.
        50 vuotis lahjaksi vietiin kävelykeppi ja jos oli elossa 60 vuotiaana, sitten sai kiikkutuolin lahjaksi

• Anonyymi

Mulle lääkri määräsi kolestrolilääkkeitä.

Muutaman kuukauden niitä söin, mutta sitten päätin lopettaa, mieluummin kärsin kolestroolista.

• Anonyymi

Liian korkean kolesterolin vaarana on sydäninfarkti tai aivoverenvuoto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liian korkean kolesterolin vaarana on sydäninfarkti tai aivoverenvuoto.

Pelon lietsonta onkin ainoa keino ylläpitää uskoa pikkujumaliin ja heidän määräyksiinsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelon lietsonta onkin ainoa keino ylläpitää uskoa pikkujumaliin ja heidän määräyksiinsä.

Tottahan tuo on liian korkea kolesteroli altistaa sepelvaltimotaudille ja aivoverenvuodolle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottahan tuo on liian korkea kolesteroli altistaa sepelvaltimotaudille ja aivoverenvuodolle.

Statiinit paljon pahemmille haittavaikutuksille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolesterolin pitäisi silloin olla todella korkea, yli 15mml. Tällöin kyseessä on jo sairaus. Normaali 7 mml. Ei tee mitään sepelvaltimotukosta.
        Kolesteroli ei sinällään ole vaaraksi, vaan on yhtä välttämätön kuin punasolut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niillä joilla on sukurasitteena sepelvaltimotauti ja korkea kolesteroli lääkehoito on paikallaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö ole ikinä tavannut ketään halvaantunutta, tai pallo tai ohitusleikattua ihmistä.
        Kannattaa vierailla TK osastoilla, jos ei ole ikinä mitään tämmösiä kuullut

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haittavaikutukset ja sydän infarkti on on ihan eri asia

• Anonyymi

Olen kieltäytynyt napakasti näistä lääkkeistä. Never!

• Anonyymi

Jos maailmankatsomuksellisista tai uskonnollisista syistä vastustaa kansainvälisten sijoittajien omistamien lääketehtaiden voittoja eikä halua osallistua voittojen keruuseen sairauksien kustannuksella, ei osta kolesterolilääkkeitä eikä ota koronarokotteita.

Kautta aikojen ihmiset ovat olleet valmiita jopa kuolemaan vakaumuksensa puolesta. Niin tässäkin tapauksessa.

Porvarit kuitenkin ajattelevat, että mieluummin elossa sivuvaikutusten kanssa kuin kuolleena ilman sivuvaikutuksia, vaikka kansainvälinen sijoittaja rikastuukin minun elossa pysymiseni kustannuksella.

• Anonyymi

Sehän vaan on hyvä että edes joku rikastuu. Vit...aa nuo katkerat ja kateelliset kommunistit suppeine ajatusmaailmoineen.

• Anonyymi

Punainen riisi auttaa Kolesteroolin hoidossa - kokeile sitä..

• Anonyymi

8.2. klo 22:07
        Punariisissä on homeita, ei mulle käynyt ollenkaan. Tulin huono vointiseksi. Ottakaa tarkoin selvää, että mitä se sisältää.

• Anonyymi

Siinä on sama aine kun kolesteroli lääkkeissä, mutta pitoisuutta ei ole vakio

• Anonyymi

Minulle Atorvastatin aiheutti ongelmia, lopetin käytön ja otin yhteyttä lääkäriin. Hän muutti lääkkeen Rosusvastatiniksi. Mitään ongelmia ei ole ilmennyt, käyttänyt kohta vuoden säännöllisesti.
      Minulla jalkoja kramppasi jo ennen lääkitystä, loppuivat kun rupesin sauvakävelemään säännöllisesti. Kannattaa harrastaa liikuntaa.
      T. Pappa 68

• Anonyymi

Ruokavalio (hiilarit ja kovat rasvat, maitotuotteet ja sokeri pois), liikuntaa ( joka päivä kävely lenkki) ja oikealla ruokavaliolla ja liikunnalla saa myös painoa pois. Niin ja kaljat ja muut juomingit pois.
        Eikö kannattaisi yrittää näitä, ennen kuin ottaa pillereitä? Kerron myöhemmin miten mulla kävi, verikokeille maaliskuussa.
        Kannattaa kokeilla!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ruokavalio (hiilarit ja kovat rasvat, maitotuotteet ja sokeri pois), liikuntaa ( joka päivä kävely lenkki) ja oikealla ruokavaliolla ja liikunnalla saa myös painoa pois. Niin ja kaljat ja muut juomingit pois.
        Eikö kannattaisi yrittää näitä, ennen kuin ottaa pillereitä? Kerron myöhemmin miten mulla kävi, verikokeille maaliskuussa.
        Kannattaa kokeilla!

Ihmiset sanovat lähes AINA, joo , joo mutta minähän syön kaikkea kohtuudella/monipuolisesti ja omasta mielestään, niin helkutin terveellisesti, eli kaikki ruuat menee alas , niin , niin syödään tasapuolisesti kaikkea. No miksi ihmiset ovat, niin helkutin sairaita. Miettikää teidän lääkitystänne. Joo, joo EI se monipuolinen syönti ehkä olekaan, niin terveellinen juttu kuitenkaan. Jospa nyt kannattaisi alkaa miettiä, että mitä sinne suuhunsa laittaa. Hakekaapa nyt se mietintä myssy päähän ja muuttamaan nyt sitä ruokavaliotanne! Kokeilkaahan nyt ensiksi ,että teidän ruokavalioon kuuluisivat seuraavat ruuat: liha, kala, kana, oliiviöljy, hedelmät, marjat ja niiden kanssa kaikki kasvikset, unohda riisi, pasta ja peruna. Kananmunia kohtuudella ja leivät, pullat, sokerit, juotavat myös alkon juomat kaikki pois.
        Ja maitotuotteet pois, korvaa ne soija manteli ym. tuotteilla. Vältä hiilareita!
        Kannattaa kokeilla, jos edes joku saisi näistä apuja!

• Anonyymi

Maistuu vaan pahalle ja on törkeän näköinen. Yäk!

• Anonyymi

Liikkuminen on vaikeaa kun kolesterolilääke kipeyttää ja kankeuttaa jalat.

• Anonyymi

Rosuvastatinia olen syönyt jo yli 10 vuotta, oli aikoinaan pirun kallista mutta nyt hinta on noin kolmasosa siitä kun aloitin sen syömisen. Ainoa haitta on että se maistuu kissanpaskalle ja maku on niin voimakas että se tuntuu vaikka nopeasti sen nielaisee, siksi se on saanut lempinimen "kissanpaskatiiviste", onneksi ei tarvits syödä kun 1 kpl/päivä. Vielä pahemman makuista oli eräs antibioottii jota jouduin parin viikon kuurin syömään viime kesänä, se sai lempinimen "kissan krapulapaskatiiviste", onkohan kissoilla koskaan krapulaa?
        Ei lääkkeen yleensä tarvitsekkaan olla hyvän makuista paitsi ehkä jotkut imeskelytabletit ja juotavat lääkkeet. Joitain yleisä lääkkeitä saa muuten imeskelytabletteinakin ja vieläpä eri makuisia, v*tun makuisina ei ilmeisesti saa enkä ole ilennyt edes kysyä 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Liikkuminen on vaikeaa kun kolesterolilääke kipeyttää ja kankeuttaa jalat.

Miten liikut kun Kotonan takia kaikki suonet on tukossa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa kokeilla!

Kuule ei toi sun selvänäkemisesi oikein toiminut.
        Olen ollut ilman huikkaa 37vuotta, paino on ikään ja kokoon nähden ihan reilassa ja eturauhasen syöpä kotelossa, jota seurataan puolivuosittain. Teen myöskin kesällä saaristossa mökki- ja metsätöitä kalastuksen ja marjojen poiminnan lisäksi. Silti syön kolestrolilääkettä Rosusvastatinia kun lääkäri on sen määrännyt. Ei niitä reseptejä turhaan kirjoitella.

• Anonyymi

Mulla on muna jäykkänä melkein koko ajan.

• Anonyymi

Laita ovenvällin ja paiskaa ovi kiinni,kyllä se siitä.

• Anonyymi

Jos liikaa ottaa eteen kasta k*rpä kylmään veteen niin kuussakin jo alkaa tuulemaan lauloi joku hesalainen gimma aikoinaan karsealla lasinsärkijän äänellä, ilmeisesti kokemuksesta tiesi mistä lauloi 😆

• Anonyymi

Tarkkaile että se jäykkyys ei laajene koko vartaloon. Jos niin käy niin yleensä ainoa hoito on juurihoito Honkanummella.

• Anonyymi

Micardis on aika "oireeton" , kokeile sitä.

• Anonyymi

Nyt puhutaan kolesterolilääkkeestä eikä sydänlääkkeestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt puhutaan kolesterolilääkkeestä eikä sydänlääkkeestä.

Korkea kolesteroli aiheuttaa sydärin. Se on sydänlääke

• Anonyymi

Joo, ne aiheuttaa lihaskipuja.

• Anonyymi

minä suosittelin omaa kolestrolilääkettäni se viesti on poistettu

• Anonyymi

Koko ajan oli taktinen olo kun käytin muutamsnkuukauden simvastatiivia. Enään en käytä eikä ole tautista oloa

• Anonyymi

Micardis on hyvin siedetty lääke.

• Anonyymi

Minulla Atorvastatin, ei mitään sivuvaikutuksia.

Paitsi se että sydäninfarkti eikä sepelvaltimotukos ole uusitunut. Meinasi henki lähteä, tärkeimmän verisuonen 99% tukos.

• Anonyymi

Simvastatin ja Rotuvastatin ja molemmat aiheuttivat lihasjäykyyttä ja lihaskipuja.

• Anonyymi

jätin käyttämättä kun kävely kävi raskaaksi,

• Anonyymi

mulla Atorvastatin vei jalat alta, mutta Rosuvastatin sopinut hyvin.

• Anonyymi

En ole vielä koskaan aloittanut kolesterolilääkkeitä. Lienee ollut jo 80-luvulla kun niitä alettiin tyrkyttää. Atorvastatiniakin muistan reseptille kirjoitetun. Tällä hetkelläkin on tarjolla joku kolesterolilääkeresepti, johon en ole millään lailla koskenut.

Joskus vuosien varrella netistä luin jostakin iäkkäästä naisesta, jolla oli juuri Atorvastatinia ollut, eikä kyennyt enää kunnolla istumaan. Lieneekö jotenkin syövyttänyt lihasta. En enää löytänyt googlaamalla kyseistä juttua.

• Anonyymi

Punariisi hyvä ei aiheuta vaivoja.

• Anonyymi

kun kypsentää omassa virtsassa keittäen siis.

• Anonyymi

Atorvastatin aloitettu vuosi sitten. Ei mitään sivuoireita.

• Anonyymi

Minulla ei ole myöskään ongelmia. Ja kolesteroli arvot ovat hyvät.

• Anonyymi
    • Anonyymi

vakavaa tukkii hius suonet ja sitten särkee voi kysyä onko vaarallista.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Viime vuonna toinen 60 v naapuri kuoli äkkikuoleman, ei ollut käynyt lääkärissä, sydäri tuli ja toinen jäi henkiin, saman ikäinen. Lanssilla suoraan pallolaalennukseen.
      Ei raavas mies lääkkeitä tarvitse. Ja sama koskee monia naisia

• Anonyymi

Vaari sai äkkilähdön 62-vuotiaana. Mitään mömmöjä ei suostunut syömään. Niin vaan lähti suorilta jaloilta saappaat jalassa.

• Anonyymi

Minä olen syönyt noita statiineja monta vuotta ja ihmetellyt, miksi jalkani ovat kuin puuduksissa. Kylmät ja voimattomat. Päässä on ollut huimauksen tunnetta. Muisti on myös huonontunut.

Nyttemmin olen ollut ilman noita kolesterolilääkkeitä ja parantuminen on hyvässä vauhdissa. Ei koskaan enää.

• Anonyymi

mikä tauti on kun on luonnostaan liian alhainen kolesteroli .

• Anonyymi

Mulle lekuri määräs ensin 40 mg päivittäin,mitä ihmettelin,koska yleensä aloitetaan pienemmällä määrällä.Nivelkivut alkoi jonkin ajan päästä.Pyysin rec.20 mg että ne helpottuisi edes.Suostui ärsyyntyen.Vieläkin viilteli niveliä,päätin itse kokeilla ottaa 20 mg vain 2 krt.viikossa.Arvot laski alle 3 jo sillä määrällä.Nyt otan vain kerran viikossa ja arvo 3.Monet syö turhaan liian paljon ja liian usein.....

• Anonyymi

Punariisi on samaa statiinia,mutta ns.epäpuhdasta.Voi saada statiinia joskus vähemmän tai joskus enemmän.

• Anonyymi

treenaa lihaksia äläkä syö mitään mömmöjä, niillä tarkoitus pitää sinua sairaassa tilassa, ei parantaa

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6809
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      1209
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      1013
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      881
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      814
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      59
      804
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      774
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      761
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      716
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      713
    Aihe