Suomen talouden kehitysarviosta

Anonyymi

Valtionvarainministeri Vanhanen esittää virkamiesarvion pohjalta ajatuksia talouden edistämiseksi.
On käynyt ilmi, että Suomen talouskasvu on ollut hitaampaa kuin muissa pohjoismaissa kymmenisen vuotta.
Vanhanen esittää talouskasvun tuplaamista prosentin vuotuisesta tasosta kahden prosentin kohoamiseksi.
Tavoite on aivan kohtuullinen. Sitä voi tukea. Ei haittaa vaikka se olisi suurempikin ottaen huomioon ilmaston ja luonnon suojelun tarpeen.

13

59

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vanhanen esittää tessien sijasta paikallista sopimista eli palkka-alea nimittäen sitä työhalun kannustimeksi. Palkan alennuksella omistajien voiton lisäämiseksi.
      Tätä ei tietenkään voi sallia.
      Työpaikkakohtaiset neuvottelut tessin ylittämiseksi toteutuvat paikallisesti ja niitä on aina käyty.

Vanhanen etsisi keinoja työvoiman uudelleenkouluttamiseksi ja sen liikkuvuuden paranemiseksi.
      Tähän voi yhtyä. Omistusasuminen vaikeuttaa työvoiman liikkumista. Tulisi siis satsata enemmän vuokra-asuntotuotantoon.

Vanhanen toisi maahan ulkomaisia osaajia. Työ- ja oleskelulupien saantia tulisi siten helpottaa EU:n ulkopuolisten maiden kansalaisille.
      Idea ei ole välttämättä huono. Muuttaahan suomalaisiakin ulkomaille pysyvästi.

Vanhanen tukee elvytystä eli valtiollista velanottoakin tuotantopääomalle. EU:n elpymisrahasto olisi rahoittaja.
      Ajatus toteutuu jo puoleksi mutta on kyseenalainen. Elvytys kyllä mutta EU:n liittovaltiokehitys on kyseenalainen. Sitä toteutetaan ikäänkuin varkain ilman alustavaa lainsäädäntöä eli salaa. EU:n elvytysrahojen takuuna on suuret liikepankit ja jotka ottavat taatusti omansa tuli mitä tahansa tulokseksi.
      Vanhanen ei lausu sanaakaan rahaporvarien piilottamien varojen ottamista EU:n ja sen jäsenvaltioiden käsiin. Veromenetykset ovat tällä vuosituhannella EU:n valtioille
      sadoissa miljardeissa, ehkä peräti biljoonissa.

• Anonyymi

VV-ministeri Vanhasen mukaan hyvinvointi voidaan taata riittävän korkealla töyllisyysasteella ja työn tuottavuuden kasvaessa.
      Vanhanen on satakertaisesti oikeassa. Päätelmä on linjassa marxilaisen kansantalousopin kanssa.
      Siis työtä ja tuottavuutta mutta ei palkkojen ja sotun kustannuksella, kuten Vanhanen toisaalla niin vaatii. Sitä vaatii yleensä koko porvarillinen kenttä.
      Teknolgian huimalle kehitykselle ei toistaiseksi näy loppua, joten mahdollisuus työllistää ja nostaa tuottavuutta on.

Vanhanen vaatii myös työttömien toimeentulon heikentämistä ja sitä ei voi sallia. Se ei nosta tuottavuutta lainkaan. Ainoastaan työttömän asema heikkenee.
      Porvarikenttä Kokoomuksesta Perussuomalaisiin näkee kuten Vanhanen työllisyyden kohoamisen avaimeksi palkkatyöläisen kurittamisen.
      Silti Vanhasella on oikea perusnäkemys mutta keinot kepulimaisia.

Sitä paitsi Suomessa on harjoitettu kolmisenkymmentä vuotta sotun heikennyksiä eikä työllisyys siitä ole kohentunut.
      Uusi talouskriisikin tekee tuloaan. Sen luonteeksi on ennustettu finanssikriisiä vaikka biljoonia euroja sijaitsee verokeitaissa tai ehkä juuri sen takia.

• Mitäkö Vanhanen yrittää sanoa.
      Taloutta on hoidettu huonosti. Vanhasen vastaus ongelmaan on ottaa palkkatyöläisiltä ja antaa varakkaille. Sama trendi esiintyy kaikissa porvaripuolueissa. Myös sosiaalidemokraatit ovat osittain mukautuneet porvarien teeseihin Paavo Lipposen pääministerikaudelta lähtien.

Vanhanen ei näe ongelmana tulevia mittavia sotatarvikehankintoja. Ne eivät söisi kansantuotetta.
      EU:n liittovaltiotrendiin kuuluva finanssipääoman tukeminen edistää suurten Eu-maiden liikepankkien pystyssä pitämistä.
      Vanhanen arvioi oikeín talouden heikkoa kuntoa mutta ei puutu lainkaan todellisiin ongelmiin.

• Anonyymi

https://yle.fi/uutiset/3-11784878
      Rehellisiä esikuvallisia yrittäjiä??????

Useat rakennusalan yrittäjät harrastivat suurisuuntaista veronkiertoa tekaistuilla kuittimenoilla ja jättämällä veroja sekä eläkemaksuja suorittamatta.
      Nämä jäivät kiinni mutta kuinka moni ei.
      Vanhanen ei juurikaan kommentoi veronkiertäjärikollisista, jotka syövät valtion tuloja.

• Vanhanen esittää tyypillistä porvarillista propagandaa. Palkkatyöläiset olisivat syyllisiä.
      Toisaalla yrityksiä ja yhtiöitä mainostetaan ainoana mahdollisena työllistäjänä. Kapitalistisessa markkinataloudessa yhtiöt ovat jumalan asemassa kaikkivoipana voimana. Niiden vastuulla ei koskaan tule kuitenkaan täystyöllisyyttä. Yksityinen pääoma tarvitsee aina työttömien vara-armeijaa.
      1970 luvulla yhden kerran työttömyys kohosi sotien jälkeen yli sadan tuhannen. 1990 luvulta lähtien työttömyys huitelee 300 000 - 500 000 paikkeilla. Kapitalistinen markkinatalous toimii huonosti mutta eliitti parjaa palkkatyöläisiä talouden kehnosta hoidosta!!!!
      Vanhanen kantaa huolta työllisyydestä. Se on hyvä. Tarvitaan vain toisenlaisia ratkaisuja kuin ostovoiman supistaminen

• Anonyymi

Onhan se totta Arvoisa Don SpartaCus, että takuuvarmasti RIVITYÖVÄESTÖ rs:n palkkataso on SUOMI-VALTIO rs:ssä tällä hetkellä ihan varmasti liian korkea siis liian korkea. Nyt Arvoisat Teräsmiehet ja Leninistit Teidän pitää TYÖVÄESTÖ rs:n edun nimissä hyväksyä todella suuret RIVITYÖVÄESTÖ rs:n palkan leikkaukset. Jos nyt OMISTAJAT ja YKSITYISYRITTÄJÄT joutuvat maksamaan RIVITYÖVÄESTÖ rs:lle niin sanottuja RYÖSTÖPALKAT rs:ää, niin Arvoisat Teräsmiehet ja Leninistit Te saatte olla siitä asiasta takuuvarmoja, että YRITTÄJÄT alkavat etsimään niin sanottua Tuottavaa Palkatyöväestö rs:ää koko TELLUS-PLANEETTA rs:n mitassa. Onhan nyt RIVITYÖVÄESTÖ rs:n OMA ETU se kuvio, että HE pääsevät Työn Syrjään kiinni ainakin jonkin tason Palkkamäärällä, jos toisena vaihtoehtona on niin sanottu PUNIKKILOINEN rs:n ura ja samalla niin sanottu RUOKAKUVIO rs:n kohdalla todellakin ROSKALAATIKKOLINJA rs.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan se totta Arvoisa Don SpartaCus, että takuuvarmasti RIVITYÖVÄESTÖ rs:n palkkataso on SUOMI-VALTIO rs:ssä tällä hetkellä ihan varmasti liian korkea siis liian korkea. Nyt Arvoisat Teräsmiehet ja Leninistit Teidän pitää TYÖVÄESTÖ rs:n edun nimissä hyväksyä todella suuret RIVITYÖVÄESTÖ rs:n palkan leikkaukset. Jos nyt OMISTAJAT ja YKSITYISYRITTÄJÄT joutuvat maksamaan RIVITYÖVÄESTÖ rs:lle niin sanottuja RYÖSTÖPALKAT rs:ää, niin Arvoisat Teräsmiehet ja Leninistit Te saatte olla siitä asiasta takuuvarmoja, että YRITTÄJÄT alkavat etsimään niin sanottua Tuottavaa Palkatyöväestö rs:ää koko TELLUS-PLANEETTA rs:n mitassa. Onhan nyt RIVITYÖVÄESTÖ rs:n OMA ETU se kuvio, että HE pääsevät Työn Syrjään kiinni ainakin jonkin tason Palkkamäärällä, jos toisena vaihtoehtona on niin sanottu PUNIKKILOINEN rs:n ura ja samalla niin sanottu RUOKAKUVIO rs:n kohdalla todellakin ROSKALAATIKKOLINJA rs.

Toverit, ei noin. kuppeja on kumottu ihan Arhinmäkisin, vielä ei otsa ole pöydässä mutta viekää nuo kauniit naiset pois täältä, ei kykene.

• Anonyymi

>> Kapitalistisessa markkinataloudessa yhtiöt ovat jumalan asemassa kaikkivoipana voimana. <<

Yritys ei ole jumalan asemassa. Mutta yritys työllistää, maksaa palkat ja verot. Yritys luo liike- ja talouselämää. Kuka muu sen tekisi? Yritys laskee ja tilittää tuloverot, alv:n, vakuutukset. Sähköveroakin on maksettava. Eikös olisi Sinunkin jo aika ottaa selvää miten yrotystalous toimii?

>>...eliitti parjaa palkkatyöläisiä...<<
        Mikä on tuo kertomasi eliitti? Missä ja miten "eliitti" parjaa?

Mitä nykyinen vasemmistovetoinen hallitus on tehnyt työpaikkojen lisäämiseksi? Ottanut lainaa antaaksen rahat Espanjaan ja Italiaan, jotka ovat ihan itse söhlineet taloutensa. Miten ihmeessä töpaikat lisääntyvät sillä, että eläkeläiset siirretäänkin "työelämään takaisin"? Mihin töihin?

Kommunismi kaatui yritysten, ts. talouselämän puutteeseen. NL oli käytännössä konkurssin partaalla - valtio ei kylläkään voi mennä konkurssiin. Kiina sallii jo yksityisyritykset, Kuubakin vapauttaa yritystoimintaa.
        Rahaa ja hyvää jaettaessa on sitä ensin oltava jostain tehtynä. Tätä asiaa ei vasemmisto vieläkään ymmärrä! Vasemmisto kuvittelee, että yrityksissä on komerossa rahanippuja, mutta pelkästä kiusanteosta ei jaa sitä muille. Varsinkaan heille, jotka eivät ole asiassa mitenkään osallisia.

Paikallinen sopiminen tuo joustavuutta ja litää tuottavuutta. Olen vuodesta 1982 lähtien aina ihan itse sopinut työnantajien kanssa työehdoista ja palkasta. Molemmin puolin olemme olleet tyytyväisiä. AY-liikkeen lakkokeisareita yms.nilkkejä ei ole tarvittu.
        Kertaakaan ei ole palkkani alentunut. Jäsenmaksua mihinkään liittoon en ole maksanut - enkä maksa.
        Tästähän onkin ay-liikkeessä kysymys. Vähemmän jäseniä - vähemmän maksutuloja - vähemmän rahaa omaan hyvään - siis Hakaniemen pomojen hyvään.

Ja tästä syystä ay-liike pelottelee työntekijöitä kaikella kamalalla paikallisesta sopimisesta.

Hyvää talven jatkoa
        TimoEspoosta

PS. Meinasin unohtaa palstan perinteen, eli Perussuomalaisista kertomisen. Ettet unohda Sinäkään: PS on puolue, jolla on 38 edustajaa eduskunnassa. Kansan valitsemina.

• Partacus
        Anonyymi kirjoitti:

>> Kapitalistisessa markkinataloudessa yhtiöt ovat jumalan asemassa kaikkivoipana voimana. <<

Yritys ei ole jumalan asemassa. Mutta yritys työllistää, maksaa palkat ja verot. Yritys luo liike- ja talouselämää. Kuka muu sen tekisi? Yritys laskee ja tilittää tuloverot, alv:n, vakuutukset. Sähköveroakin on maksettava. Eikös olisi Sinunkin jo aika ottaa selvää miten yrotystalous toimii?

>>...eliitti parjaa palkkatyöläisiä...<<
        Mikä on tuo kertomasi eliitti? Missä ja miten "eliitti" parjaa?

Mitä nykyinen vasemmistovetoinen hallitus on tehnyt työpaikkojen lisäämiseksi? Ottanut lainaa antaaksen rahat Espanjaan ja Italiaan, jotka ovat ihan itse söhlineet taloutensa. Miten ihmeessä töpaikat lisääntyvät sillä, että eläkeläiset siirretäänkin "työelämään takaisin"? Mihin töihin?

Kommunismi kaatui yritysten, ts. talouselämän puutteeseen. NL oli käytännössä konkurssin partaalla - valtio ei kylläkään voi mennä konkurssiin. Kiina sallii jo yksityisyritykset, Kuubakin vapauttaa yritystoimintaa.
        Rahaa ja hyvää jaettaessa on sitä ensin oltava jostain tehtynä. Tätä asiaa ei vasemmisto vieläkään ymmärrä! Vasemmisto kuvittelee, että yrityksissä on komerossa rahanippuja, mutta pelkästä kiusanteosta ei jaa sitä muille. Varsinkaan heille, jotka eivät ole asiassa mitenkään osallisia.

Paikallinen sopiminen tuo joustavuutta ja litää tuottavuutta. Olen vuodesta 1982 lähtien aina ihan itse sopinut työnantajien kanssa työehdoista ja palkasta. Molemmin puolin olemme olleet tyytyväisiä. AY-liikkeen lakkokeisareita yms.nilkkejä ei ole tarvittu.
        Kertaakaan ei ole palkkani alentunut. Jäsenmaksua mihinkään liittoon en ole maksanut - enkä maksa.
        Tästähän onkin ay-liikkeessä kysymys. Vähemmän jäseniä - vähemmän maksutuloja - vähemmän rahaa omaan hyvään - siis Hakaniemen pomojen hyvään.

Ja tästä syystä ay-liike pelottelee työntekijöitä kaikella kamalalla paikallisesta sopimisesta.

Hyvää talven jatkoa
        TimoEspoosta

PS. Meinasin unohtaa palstan perinteen, eli Perussuomalaisista kertomisen. Ettet unohda Sinäkään: PS on puolue, jolla on 38 edustajaa eduskunnassa. Kansan valitsemina.

Arvoisa TimoEspoosta.
        Kirjoituksestanne: "Paikallinen sopiminen tuo joustavuutta ja litää tuottavuutta. Olen vuodesta 1982 lähtien aina ihan itse sopinut työnantajien kanssa työehdoista ja palkasta. Molemmin puolin olemme olleet tyytyväisiä. AY-liikkeen lakkokeisareita yms.nilkkejä ei ole tarvittu."

Olen 18 vuotiaasta lähtien, jolloin menin palkkatyöhön. kuulunut ammattiliittoon. Ammattiliitto on työläisen tuki ja turva.
        Olen aina yksin sopinut työnantajan kanssa työsopimuksesta mutta olen tarkistanut ettei se mene alle voimassa olevan työehtosopimuksen. Useimmin olen sopinut yli tessin alarajan.
        Paikallinen sopiminen on ollut voimassa iät ja ajat. Yli tessien saa sopia mitä vain ja niin tehdään yleisesti.
        Olen vaihtanut työalaa ja ohessa siirtynyt sen asioita hoitavaan ammattiliittoon.

Olen useita kertoja neuvonut ja hoitanutkin "jymäytettyjä" työntekijöitä saamaan vähintään tessin ansion. Olen neuvonut kiistatilanteessa menemään luottamusmiehen luo ja kaikissa riitatapauksissa on työntekijä on voittanut. Jos työmaalla ei ole syntynyt ratkaisua, on haettu apua ammattiliitolta.
        Ammattiliitto on työläisen tuki ja turva. Yksin ei kukaan pärjää työnantajaa vastaan. Oikeidenkäyntikulut estävät oikeuden voittoa. Ammattiliitto auttaa ilmaiseksi riitatilanteessa. Ammattiliittojen olemassasolo laimentaa huomattavasti työnantajien intoa jymäyttää työntekijää, koska se maksaa oikeudenkäyntikulut hävitessään.

Me siis kuvittelemme sopivamme työehdot yksin patruunan kanssa. Kun meillä on takanamme järjestäytynyt työväki, solmimme todellisuudessa työehdot joukon tuella.
        Olen sitä mieltä että useimmilla aloilla on liian alhaiset tessien palkkamääritykset. Liian pienet eivätkä suinkaan liian suuret.
        Palkkatyöläisille on ehdottoman tärkeää olla liittynyt yhteen toisten samankaltaisten kanssa. Silloin voit hakea työtä pelkäämättä "patruunoita".

• Anonyymi
        Partacus kirjoitti:

Arvoisa TimoEspoosta.
        Kirjoituksestanne: "Paikallinen sopiminen tuo joustavuutta ja litää tuottavuutta. Olen vuodesta 1982 lähtien aina ihan itse sopinut työnantajien kanssa työehdoista ja palkasta. Molemmin puolin olemme olleet tyytyväisiä. AY-liikkeen lakkokeisareita yms.nilkkejä ei ole tarvittu."

Olen 18 vuotiaasta lähtien, jolloin menin palkkatyöhön. kuulunut ammattiliittoon. Ammattiliitto on työläisen tuki ja turva.
        Olen aina yksin sopinut työnantajan kanssa työsopimuksesta mutta olen tarkistanut ettei se mene alle voimassa olevan työehtosopimuksen. Useimmin olen sopinut yli tessin alarajan.
        Paikallinen sopiminen on ollut voimassa iät ja ajat. Yli tessien saa sopia mitä vain ja niin tehdään yleisesti.
        Olen vaihtanut työalaa ja ohessa siirtynyt sen asioita hoitavaan ammattiliittoon.

Olen useita kertoja neuvonut ja hoitanutkin "jymäytettyjä" työntekijöitä saamaan vähintään tessin ansion. Olen neuvonut kiistatilanteessa menemään luottamusmiehen luo ja kaikissa riitatapauksissa on työntekijä on voittanut. Jos työmaalla ei ole syntynyt ratkaisua, on haettu apua ammattiliitolta.
        Ammattiliitto on työläisen tuki ja turva. Yksin ei kukaan pärjää työnantajaa vastaan. Oikeidenkäyntikulut estävät oikeuden voittoa. Ammattiliitto auttaa ilmaiseksi riitatilanteessa. Ammattiliittojen olemassasolo laimentaa huomattavasti työnantajien intoa jymäyttää työntekijää, koska se maksaa oikeudenkäyntikulut hävitessään.

Me siis kuvittelemme sopivamme työehdot yksin patruunan kanssa. Kun meillä on takanamme järjestäytynyt työväki, solmimme todellisuudessa työehdot joukon tuella.
        Olen sitä mieltä että useimmilla aloilla on liian alhaiset tessien palkkamääritykset. Liian pienet eivätkä suinkaan liian suuret.
        Palkkatyöläisille on ehdottoman tärkeää olla liittynyt yhteen toisten samankaltaisten kanssa. Silloin voit hakea työtä pelkäämättä "patruunoita".

>>...liian alhaiset tessien palkkamääritykset. <<
        Kukas ne tessit allekirjoittaa? Työnantajat ja työntekijät.

Tes-palkkataulukot eivät ole mitään yleistä "lakia". Ne ovat ao. alalle ja työtehtäviin sovittuja palkkoja. Minä en niistä tiedä, enkä ole koskaan tarvinnut niitä. Palkka on aina ollut sopimuksen mukainen ja sen lisänä on ollut joitain luontoisetuja, kuten auto, puhelin, lounarit, kattava työterveyshuolto jne. En ilman noita ole koskaan jäänyt, vaikka olen vaihtanut toiseen yritykseen.
        Noiden asioiden sopiminen on ollut periaatteessa ihan helppoa. Ne tosin edellyttävät tuottavaa työtä, ts. olen tuonut firmaan sovitun budjetin mukaisen rahasumman omalla työllä - aina olen sovitun rajan ylittänyt. Taikasana on jousto: Työkalu ei putoa kädestä klo 16, vaan työ tehdään loppuun tai sopivaan vaiheeseen. Aamulla on jatkettu, kunhan on ehditty työmaalle. Kun tehdään ns. pitkää päivää, niin sopivassa hetkessä tehdään sitten lyhyttä päivää. Eikä kenenkään ole tarvinnut kiukutella, kun pääseekin "vasta" klo 16:15 lähtemään.

Tiedän muutaman yrityksen, joissa ei ole ay-liike päässyt porttia pidemmälle. Se on ollut työntekijöiden oma valinta. Työehdot ja -olot on sovittu firman sisällä ja kaikki ovat tyytyväisiä. Mutta asia on kivulias piikki ay-liikkeen lihassa. Kun eivät saa jäsemaksutuloja. Eivätkä pääse määräilemään muiden asioista.

Semmosta se työnteko parhaimmillaan on.
        TimoEspoosta

• Anonyymi

Suomessa on porvareilla ehdoton poliittinen valta. Eikö totta?
      Poliittinen porvaristo: Vain yhtiöt kykenevät työllistämään ja luomaan hyvinvointia.
      Kapitalistit: Palkkatyöläisten tehtävä on tehdä heille määrättyä työtä.
      Ehdoton talouspoliittinen johtajuus on siten kapitalisteilla. Eikö totta?
      Poliittisen porvariston keskeinen väite työttömyydestä ja valtiotalouden kehnosta tilasta: Palkat ovat liian korkeat. Toisin sanoen työläiset ovat syypäitä talouden kehnoon tilaan eli työläiset johtavatkin kansantaloutta eivätkä yhtiöt ja niiden omistajat!

Aikaisemmat kommentit joutuvat nurinkuriseen asemaan.
      Timo Espoosta ei sano oikeastaan aloituksen aiheeseen mitään. Hän kehuu itseään rohkeaksi, koska olisi uskaltanut olla järjestäytymätönm palkkatyöläinen.
      Kuka siis kapitalismissa johtaa yleistä ja talouspolitiikkaa. Kuka muu voisi olla vastuussa kuin palkkatyöläiset tai kapitalistit? Muita tahoja ei ole.
      Kyllä kai tiedämme ettei palkkatyöläiset ole vallan kahvassa.

Vanhanen toistaa porvarien yleistä virttä palkkatyöläisten liian korkeista palkoista ja etuuksista. Siispä hänen mielestään tulisi palkoista jokin osa tulisi siirtää yhtiön tileissä voittosarakkeeseen ja/tai peruuttaa sosiaalisia etuuksia.
      Vanhanen tunnustaa, että yksityisomaisuus on työttömyden perisynti. Eikö totta?

• Anonyymi

Valtavirran porvaripoliitikot esittävät oikeutetun huolen talouden tilasta. Ratkaisuehdotukset ovat samat aina ennenkin. Palkkatyöläistä vaaditaan korjaamaan yritysten tai hallitusten möhlät. Kaiken lisäksi palkkatyöläisiä vaaditaan ostamaan sota-aseita. Viittaus hävittäjähankintaa.
      Ratkaisuehdotukset ovat irvikuva todelllisuudesta.
      Valtiovallan tulee sitoutua ehdottomaan rauhan ulkopolitiikkaan.

• Anonyymi

Olen palkkatyöläinen enkä ole vaatinut ostamaan yhtään mitään. Mutta tyytyväisenä olen Suomen puolustamisesta ja kalujen hankkimisesta siihen. Ettei tarvitsisi kulkea isän askeleita.

****** Palkkatyöläistä vaaditaan ****

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2460
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2132
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1674
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1583
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      277
      1388
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1369
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe