Sekin on oma valinta ettei työtön saa lainaa

Anonyymi

eikä siellä puulaaki paikkakunnalla ole työmahdollisuuksia jenin penniä missä nyt on

7

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miten niin työtön ei muka saa lainaa? Minä ainakin olen työttömänä saannut lainaa pankista vakuuksia vastaan. Pitää vaan olla järkevä kohde sille lainarahalle ja uskotava likvilaskelma lainan takaisin maksuun. Pankit myöntävät joka arkipäivä lainaa työttömille, joten ihan turhaa trollia väännät tänne!

Ja mitä tulee työmahdollisuuksiin, niin tuskin Suomessa on sellaista paikkakuntaa, missä ei olisi mahdollisuuksia tehdä töitä. Nykyään on vielä mahdollista tehdä hyvien verkkoyhteyksien avulla etätöitä kotona. Ja jos on vielä juku "puulaaki", niin aina varmempaa on päästä vaikka sinne puulaakiin töihin!

• Anonyymi

Eivät takuulla myönnä eikä sinua kukaan usko. Kunhan yrität ärsyttää.

• Anonyymi

Kyllä vain pankit lainaavat joka pankkipäivä rahaa työttömille vakuuksia vastaan suuriakin summia. Pitää olla järkevä kohde sille lainarahalle ja likvilaskelma, miten laina hoidetaan. Miten muuten luulet monen lähtevän yrittämään, ellei pankista saisi lainaa.
        Pankkien työttömille myöntämät lainat voivat tosiaan olla suuriakin, satoja tuhansia euroja. Lisäksi yrittäjäksi lähtevä työtön voi saada pankkilainan lisäksi vielä investointitukeakin. Pankit auttavat mielellään näiden asioiden kanssa ja neuvovat.

Ei nämä mitään ärsyttämistä ole, vaan ihan tosi asioita!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä vain pankit lainaavat joka pankkipäivä rahaa työttömille vakuuksia vastaan suuriakin summia. Pitää olla järkevä kohde sille lainarahalle ja likvilaskelma, miten laina hoidetaan. Miten muuten luulet monen lähtevän yrittämään, ellei pankista saisi lainaa.
        Pankkien työttömille myöntämät lainat voivat tosiaan olla suuriakin, satoja tuhansia euroja. Lisäksi yrittäjäksi lähtevä työtön voi saada pankkilainan lisäksi vielä investointitukeakin. Pankit auttavat mielellään näiden asioiden kanssa ja neuvovat.

Ei nämä mitään ärsyttämistä ole, vaan ihan tosi asioita!

8;14 oma kokemus. Minulla oli muutaman kymmenen vuoden asiakassuhde samaan pankkiin joka vaihtoi nimeä muutamaan kertaan ja fuusioitui KOP:n kanssa.
        Pankkihenkilökunta pysyi vakiona ja koska silloin oli asiat hoidettava konttorissa, niin he tulivat tutuiksi.

Tuossa kuvaamassani tilanteessa en odellisuudessa olisi tarvinnut lainaa mutta jotain oli suunnitelmissani.
        Ilman sen kummempia nikotteluja laina-asioita hoitava naisihminen teki tarjouksen lainasta asuntolainan ehdoilla, 10v maksuajasta ja hyväksyi minun ehdotukseni lainasta ilman lyhennyksiä.
        Muutaman vuoden tulojani vastaava summa siirtyi tililleni. Pankissa ei ollut puhetta lainarahan kohteesta.
        Sijoitin summan osakesidonaiseen säästövakuutukseen jonka edunsaajina ovat lapsemme. 10:n vuoden jälkeen nostin alkuperäisen sijoitetun summan verovapaasti ja maksoin lainani pois. Vakuutukseen jäi melkoinen voitto-osuus joka on pieneltä osin verovapaa lapsillemme ( jos vielä on ) ja, jos en itse nosta rahoja niin kun delaan niin lapsemme nostavat summan joka on kasvanut varsin mukavasti, ja maksavat siitä beron sen hetkisten sääntöjen mukaan.

Toistan vielä. Lainan käytöstä ei ollut missään vaiheessa puhetta mutta ilmeisesti olin antanut itsestäni aikaisempina vuosina kuvan asiansa hoitavasta ja suunnittelevasta henkilöstä.
        Kävin kahdessa muussakin pankissa. Toisessa oli pitkäaikaisesta pankistani siirtynyt henkilö ja asia oli sopimusta vaille valmis.
        Toisesta minut huudettiin ulos siinä vaiheessa kun sanoin, etten aikonut lyhentää lainkaan vaan maksan koko lainasumman kerralla pois laina-ajan lopulla tai halutessani aikaisemmin ilman lisäkustannuksia. Riemastuivat niin äänekäästi, että sain koko pankkisalin huomion osakseni.

• Anonyymi

Työtön on työtön ja köyhä eikä lainaa saa.

• Anonyymi

Kun takana on vuosien mittainen, häiriötön pankkisuhde niin työttömyys ei ole mikään este lainan saamiselle.
      Riippunee myös lainasummasta?
      Sain mukinoitta lainan joka tosin summaltaan oli vaatimaton. Vastasi minun silloisten tulojeni 5:n vuoden summaa. Asuntolainan korko vaikka kyse oli yhden sortin kulutusluotosta mutta se ei pankkia edes kiinnostanut. 10:n vuoden laina-aika ja lyhennysvapaa. Ei paha.

• Anonyymi

Ei saa lainaa. Yritin ottaa lainaa ajokorttia varten 1500 euroa. En saanut lainaa edes 300 euroa en olisi saanut kun kyselin monesta paikasta. Luottotiedot on kunnossa ja olen maksanut kaikki laskut viimeisen 20 vuoden aikana. Työtön ei saa lainaa, ei minulla omaisuutta ole kun jotain 6000 euron edestä. Se ei riitä. Veneeni on 2000 arvoinen kyselivät siitäkin mutta en saanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      262
      3208
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      74
      1274
    3. 66
      1193
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      180
      998
    5. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      47
      896
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      62
      889
    7. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      48
      824
    8. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      47
      762
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      40
      731
    10. Minkä alan

Ihmisiä kaivattunne on🤔
      Ikävä
      39
      698
    Aihe