Tuplamaski tai istuva kirurginen maski tarttumisen mahdollisuus vähenee jopa 96,5 prosenttia

Anonyymi

"Minkä tahansa maskin käyttö vähentää riskiä saada koronatartunta, mutta tuoreen tutkimuksen mukaan tartuntariskiä voi vähentää entisestään kahdella keinolla: käyttämällä tuplamaskia tai käyttämällä kirurgista suu-nenäsuojusta, joka istuu mahdollisimman hyvin.

Yhdysvaltain tautikeskuksen (CDC) uusi tutkimus osoittaa, että viruksen leviämistä voidaan vähentää jopa 96,5 prosenttia, jos sekä tartunnan saanut henkilö että terve henkilö käyttävät tiukasti istuvia kirurgisia maskeja tai tuplamaskeja, joista toinen on kirurginen maski ja toinen kankaasta tehty

Kun molemmilla osapuolilla oli tuplamaski tai hyvin istuva kirurginen maski, viruksen tarttumisen mahdollisuus väheni jo jopa 96,5 prosenttia.

Tutkijat ovat yhtä mieltä siitä, että koronavirus tarttuu pääasiassa pisaroiden ja aerosolien välityksellä eikä niinkään pinnoilta."
https://www.is.fi/tiede/art-2000007795724.html

Venttiilitön FFP2 tai FFP3 hengityssuojain suojaa vielä paremmin.

Covid-19 olisi siis tukahdutettavissa nopeasti maskipakolla ja 2 metrin turvaetäisyydellä sekä ryhmäytymis-, kapakka-, maahantulorajoituksilla mikäli tahtoa olisi. Bisnesten ja vapaan liikkuvuuden takia tahtoa ei ole.

304

6253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vielä kesällä ei edes uskottu aerosolipisaratartuntoihin.

      • Anonyymi

        Aika outoa on että THL:n puhemiehet eivät pidä tuplamaskia, vaikka sen on todistetusti osoitettu vähentävän koronan leviämisen riskiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika outoa on että THL:n puhemiehet eivät pidä tuplamaskia, vaikka sen on todistetusti osoitettu vähentävän koronan leviämisen riskiä

        Honynek vaarantaa riskiryhmäläisten hengen käyttämällä ohutta yksinkertaista maskia


      • Anonyymi

        Moni ei usko vieläkään. Mediat, joita itse seuraan, ovat kyllä puhuneet maskien puolesta koko ajan.


      • Anonyymi

        Höpö hommaa se onkin, pelkää sinä vaikka varjoasikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honynek vaarantaa riskiryhmäläisten hengen käyttämällä ohutta yksinkertaista maskia

        Elämää ei eletä koronahysteeristen (riskiryhmäläisten) ehdoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämää ei eletä koronahysteeristen (riskiryhmäläisten) ehdoilla.

        Ei varsinkaan Honynek joka ei ottanut rokotettakaan, ei pidä maskia jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika outoa on että THL:n puhemiehet eivät pidä tuplamaskia, vaikka sen on todistetusti osoitettu vähentävän koronan leviämisen riskiä

        THL tulisi velvoittaa noudattamaan korona-varotoimia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moni ei usko vieläkään. Mediat, joita itse seuraan, ovat kyllä puhuneet maskien puolesta koko ajan.

        Hesari kyllä sensuroi yli puolet maskiposteista, vaikka uudessa yrityksessä kirjoittaja pyrki lieventämään kuinka sananmuotojaan. Vasta syyskuussa tapahtui lievähkö muutos, kun "valvova viranomainen" yllättäen lipsui aikaisemmasta kannastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varsinkaan Honynek joka ei ottanut rokotettakaan, ei pidä maskia jne

        sitä Honynekkiäkö joku pitää roolimallinaan? Eikö oma ajattelu toimi? Meidän firmassa meni liiketoiminta alas ja pakkolomalla ollaan. Tästä on suora johtolanka koronaan. Se perkeleen pälli joka ei näe mitä tämmönen huuhaa-asenne ja perätön paskanjauhaminen saa aikaan on varmaan aina ollut sossulla eikä töissä kun ei näe että aikaansaa tartuntalukuja ja suorastaan työttömyyttä. Enkä minä tässä maassa ole ainoa nyt työtä vaille kiitos vaan mutta nuo maskitta kulkevat eivät edes osallistu jälkiensä siivoamiseen tässä yhteiskunnassa kunhan sossu vaan toimii. Tietenkin täällä on myös trolleja ja sehän on mukavaa sekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sitä Honynekkiäkö joku pitää roolimallinaan? Eikö oma ajattelu toimi? Meidän firmassa meni liiketoiminta alas ja pakkolomalla ollaan. Tästä on suora johtolanka koronaan. Se perkeleen pälli joka ei näe mitä tämmönen huuhaa-asenne ja perätön paskanjauhaminen saa aikaan on varmaan aina ollut sossulla eikä töissä kun ei näe että aikaansaa tartuntalukuja ja suorastaan työttömyyttä. Enkä minä tässä maassa ole ainoa nyt työtä vaille kiitos vaan mutta nuo maskitta kulkevat eivät edes osallistu jälkiensä siivoamiseen tässä yhteiskunnassa kunhan sossu vaan toimii. Tietenkin täällä on myös trolleja ja sehän on mukavaa sekin.

        Varmaan olet Honynekin kanssa samaa mieltä siitä että tuplamaski on turha juttu. Ei kannata pitää tuplamaskia (ihan surkea)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        THL tulisi velvoittaa noudattamaan korona-varotoimia

        Tiina jylhän tailayut maskit b ielä parempia.


      • Anonyymi

        Kaikki influenssat häviävät käytännössä kokonaan kesäksi. Niin koronakin hävisi viime kesänä.

        Joten on turhaa vaatia kesällä tupla- tai triplamaskia tai yksittäistäkään maskia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki influenssat häviävät käytännössä kokonaan kesäksi. Niin koronakin hävisi viime kesänä.

        Joten on turhaa vaatia kesällä tupla- tai triplamaskia tai yksittäistäkään maskia.

        Korona hävisi kesäksi kun ihmiset noudattivat rajoituksia, ei itsestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämää ei eletä koronahysteeristen (riskiryhmäläisten) ehdoilla.

        Et siis välitä minusta, joka kuulun riskiryhmään, ja olen vaarassa joutua sairastuttuani tehohoitoon, vaan nimittelet hysteeriseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika outoa on että THL:n puhemiehet eivät pidä tuplamaskia, vaikka sen on todistetusti osoitettu vähentävän koronan leviämisen riskiä

        Eivätkä poliitikot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni ei usko vieläkään. Mediat, joita itse seuraan, ovat kyllä puhuneet maskien puolesta koko ajan.

        Nerokas tietolähde voi jeesus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korona hävisi kesäksi kun ihmiset noudattivat rajoituksia, ei itsestään.

        Viite? Tuota asiaahan et voi tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis välitä minusta, joka kuulun riskiryhmään, ja olen vaarassa joutua sairastuttuani tehohoitoon, vaan nimittelet hysteeriseksi.

        Itse olen ollut teholla. Big deal.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen ollut teholla. Big deal.

        Minä olen toimininut niin tehokkaasti etten ole teholle edes joutunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivätkä poliitikot

        Poliitikot tietävät että maskit on kusetusta

        Sen sijaan THL:n väki todennäköisesti itse uskoo WHO:n epidemologeja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliitikot tietävät että maskit on kusetusta

        Sen sijaan THL:n väki todennäköisesti itse uskoo WHO:n epidemologeja

        Niillä voi olla maskifirmojen osakkeita taskussaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Honynek vaarantaa riskiryhmäläisten hengen käyttämällä ohutta yksinkertaista maskia

        Nohynek sairasti taudin jo. Se on immuuni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki influenssat häviävät käytännössä kokonaan kesäksi. Niin koronakin hävisi viime kesänä.

        Joten on turhaa vaatia kesällä tupla- tai triplamaskia tai yksittäistäkään maskia.

        5-kertainen maskin käyttö on suositeltavaa, huonhenkisemmät tukehtuu, eivätkä ruuhkannuta sairaaloita normaalitautien hoidossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen toimininut niin tehokkaasti etten ole teholle edes joutunut.

        HAH...jää... Selitä tarkemmin mitä on se tehokkaasti toimiminen ??? !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiina jylhän tailayut maskit b ielä parempia.

        Ei kannata tulla tänne viisatelemaan kun ei vielä osaa edes kirjoittaa 😎


    • Anonyymi

      Työterveyslaitoksen asiantuntija luettelee vain ulkoa hengityssuojain standardien tekstejä. Oikea käytännön tieto maskien tehosta saadaan vain näiltä USA:n tutkijoilta ja asiantuntijoilta. Heillä on riittävästi dataa osoittaa, mikä hengityssuojain on tehokkain.

      Olen jo itse kokeillut useampaan kertaan tätä kirurgisen maskin ja antimikrobisen kangasmaskin yhdistelmää. Se toimii hyvin. Hengittäminen ei ole yhtään raskaampaa kuin yhden maskin kanssa. Ja mikä parasta, silmälasit eivät enää huurru lainkaan. Ei edes ulkoa sisälle tultaessa. Suosittelen muitakin kokeilemaan varsinkin, kun antaa saman suojan kuin kalliimpi FFP2 maski.

      • Anonyymi

        Mistä niitä kangasmaskeja voi ostaa?


      • Anonyymi

        onko kaikki tulleet MASKIHÖPERÖIKSI !!! Vetäkää nyt ihmeessä muovipussi päähänne,se tehoaa maskihöperyyteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        onko kaikki tulleet MASKIHÖPERÖIKSI !!! Vetäkää nyt ihmeessä muovipussi päähänne,se tehoaa maskihöperyyteen.

        Neuvonkin Sinua ystävällisesti itse näyttämään esimerkkiä muovipusseinesi, koska minua ei ainakaan kiinnosta saada tartuntaa Sinulta. Ilman peruskoulun oppimäärää tätä maskiasiaa voi olla liian vaikea ymmärtää ja siten tulisi kiltisti noudattaa ohjeita (jotka vihdoin ovat tulleet selvemmiksi).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko kaikki tulleet MASKIHÖPERÖIKSI !!! Vetäkää nyt ihmeessä muovipussi päähänne,se tehoaa maskihöperyyteen.

        etkö siis pidä maskia, ja saanko kysyä miksi. Tai no älä kerro, menee päivä pilalle työpaikkansa sinunlaisten takia menettäneiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä niitä kangasmaskeja voi ostaa?

        Jos olet vähävarainen ja jostain saat yhden maskin tai kaksi, niin käytä sitä/niitä samaa/samoja vuorotellen. Maskipaketti on kallis vähävaraiselle. Ei ne hetkessä mene pilalle, vaan vain kostuvat hengityksestä ja ovat käyttökelpoisia parin päivän päästä jolloin pöpöt on jo hengettömiä. Voit tietty käyttää niitä hetken aikaa miedossa uuninlämmössä (~60 astetta) jos narut kestää tai vaihda narut. Ne toimii - ja ainakin ehkäisee hysteeristen arvostelut jos ne häiritsee.
        Jotkut alkaa jo kehitellä omia lakejaan maskipakon suuntaan vaikka se on pelkkä suositus. Ja jos ne olisi niin tärkeitä, ne olisi jo määrätty hyvän aikaa sitten pakollisiksi ja maskit jaettu kaikkien käyttöön valtion lisävelkarahalla.


      • Anonyymi

        On monikertaisesti vaikeampaa sanoohan sen jo järkikin. Ykx ykx rättiä on raskaanpaa salesti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä niitä kangasmaskeja voi ostaa?

        Rismast.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko kaikki tulleet MASKIHÖPERÖIKSI !!! Vetäkää nyt ihmeessä muovipussi päähänne,se tehoaa maskihöperyyteen.

        Nimenomaan. Ja parempi laittaa niitä muovipusseja varmuuden vuoksi kaksi, niiin tehoaa paremmin.

        https://tokentube.net/v/2753585117/Sokaistunut-Suomi-ja-Lääketieteellinen-Diktatuuri


      • Anonyymi
        aajattelija kirjoitti:

        Neuvonkin Sinua ystävällisesti itse näyttämään esimerkkiä muovipusseinesi, koska minua ei ainakaan kiinnosta saada tartuntaa Sinulta. Ilman peruskoulun oppimäärää tätä maskiasiaa voi olla liian vaikea ymmärtää ja siten tulisi kiltisti noudattaa ohjeita (jotka vihdoin ovat tulleet selvemmiksi).

        On tämä sairasta touhua näiden maskihörhöjen kanssa. Kun mitään pandemiaa ei ole olemassakaan.

        https://tokentube.net/v/2753585117/Sokaistunut-Suomi-ja-Lääketieteellinen-Diktatuuri


      • Anonyymi
        aajattelija kirjoitti:

        Neuvonkin Sinua ystävällisesti itse näyttämään esimerkkiä muovipusseinesi, koska minua ei ainakaan kiinnosta saada tartuntaa Sinulta. Ilman peruskoulun oppimäärää tätä maskiasiaa voi olla liian vaikea ymmärtää ja siten tulisi kiltisti noudattaa ohjeita (jotka vihdoin ovat tulleet selvemmiksi).

        Pitää muistaa, että meitä terveitä on vieläkin Suomessa yli 5,5 miljoonaa. Eli ei koronaa kovin helpolla saa, vaikka niin voisi luulla lehtijuttujen perusteella.


    • Anonyymi

      Eiköhän tämä tuplamaski juttu nyt kerro kaiken oleellisen tästä pandemiasta. Meinaan että ei nyt taida olla pelkästään kyse viruksesta.

      • Anonyymi

        Ei olekaan. Viruksia on ollut aina ja kaikenlaisia, mutta sitten tämä yksi on muka tappavampi ja vaarallisempi kuin muut yhteensä. Outoa että ihmiset pelkää yhtä virusta mutta ei huomioi yhtään mitenkään mitään niistä muista kymmenistä mitkä on olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olekaan. Viruksia on ollut aina ja kaikenlaisia, mutta sitten tämä yksi on muka tappavampi ja vaarallisempi kuin muut yhteensä. Outoa että ihmiset pelkää yhtä virusta mutta ei huomioi yhtään mitenkään mitään niistä muista kymmenistä mitkä on olemassa.

        Olisitko kirjoittanut samaa "yhdestä muka tappavammasta ja vaarallisemmasta" virustaudista espajantaudista samaa, joka tappoi 1918-1920 noin 50-100 miljoonaa ihmistä sen ajan 1,8 miljardin ihmiskunnasta? Koronalla on vielä mahdollisuus samaan muunnosten kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olekaan. Viruksia on ollut aina ja kaikenlaisia, mutta sitten tämä yksi on muka tappavampi ja vaarallisempi kuin muut yhteensä. Outoa että ihmiset pelkää yhtä virusta mutta ei huomioi yhtään mitenkään mitään niistä muista kymmenistä mitkä on olemassa.

        Kaksi kaveria saanut koronan. Terveitä, työelämässä. Toiselle jäi elinikäinen keuhkovaurio, toiselle lievä aivovamma.

        Vakavia oireita on jäänyt myös jopa yläkoululaisille.

        Puhutaan vaan tartunnoista, kuolemista ja sairaalapaikoista. Viruksen vammauttavasta vaikutuksesta ei edelleenkään puhuta kunnolla julkisesti.

        Ilmeisesti suomalainen on niin hölmö, että uskoo vasta sitten, kun omin silmin näkee ja kokee lähipiirissään.

        Minä olen jo nähnyt. Sen verran rajusti, että otan tämän vakavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi kaveria saanut koronan. Terveitä, työelämässä. Toiselle jäi elinikäinen keuhkovaurio, toiselle lievä aivovamma.

        Vakavia oireita on jäänyt myös jopa yläkoululaisille.

        Puhutaan vaan tartunnoista, kuolemista ja sairaalapaikoista. Viruksen vammauttavasta vaikutuksesta ei edelleenkään puhuta kunnolla julkisesti.

        Ilmeisesti suomalainen on niin hölmö, että uskoo vasta sitten, kun omin silmin näkee ja kokee lähipiirissään.

        Minä olen jo nähnyt. Sen verran rajusti, että otan tämän vakavasti.

        Kun lopetamme liikkumisen, kunto heikkenee ja silloin oikeasti kuolemme helpolla virukseen.

        Onko sisätiloissa hikoileminen sinun mielestäsi elämistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisitko kirjoittanut samaa "yhdestä muka tappavammasta ja vaarallisemmasta" virustaudista espajantaudista samaa, joka tappoi 1918-1920 noin 50-100 miljoonaa ihmistä sen ajan 1,8 miljardin ihmiskunnasta? Koronalla on vielä mahdollisuus samaan muunnosten kautta.

        Nyt ollaan jossain 2 miljoonassa. Eli vielä matkaa on tohon 50 milj. Maailmassa asuu nykyään melkein 8 miljardia ja lisäksi paljon on vanhuksia ja huonokuntoisia.

        Meinaatko että huonontamalla kuntoa pääsemme viruksesta eroon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun lopetamme liikkumisen, kunto heikkenee ja silloin oikeasti kuolemme helpolla virukseen.

        Onko sisätiloissa hikoileminen sinun mielestäsi elämistä?

        Ei kukaan ole käskenyt pysymään sisätiloissa. Päin vastoin, on kehotettu liikkumaan ulkoilmassa, mutta turvavälit huomioiden.

        Ja "ulkoilmassa liikkumisella" ei tarkoiteta karaokebaarissa hoilaamista.

        Olen koko korona-ajan tehnyt joka päivä yksin pitkän, reippaan kävelyn. Lähtisin hiihtämään, mutta ei ole suksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei olekaan. Viruksia on ollut aina ja kaikenlaisia, mutta sitten tämä yksi on muka tappavampi ja vaarallisempi kuin muut yhteensä. Outoa että ihmiset pelkää yhtä virusta mutta ei huomioi yhtään mitenkään mitään niistä muista kymmenistä mitkä on olemassa.

        Korona ei ole muka tappavampi. Se on sitä ihan oikeasti. Vielä kun se on todella herkkä leviämään, niin se täytyy ottaa vakavasti.


      • Anonyymi

        Juuri näin!

        Ps usassa joku poliitikko totesi jo viime kesänä että kyse ei oo maskeista, vaan halusta kontrolloida ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisitko kirjoittanut samaa "yhdestä muka tappavammasta ja vaarallisemmasta" virustaudista espajantaudista samaa, joka tappoi 1918-1920 noin 50-100 miljoonaa ihmistä sen ajan 1,8 miljardin ihmiskunnasta? Koronalla on vielä mahdollisuus samaan muunnosten kautta.

        Hysteeristä korona pelkoa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei olekaan. Viruksia on ollut aina ja kaikenlaisia, mutta sitten tämä yksi on muka tappavampi ja vaarallisempi kuin muut yhteensä. Outoa että ihmiset pelkää yhtä virusta mutta ei huomioi yhtään mitenkään mitään niistä muista kymmenistä mitkä on olemassa.

        UPS mielipiteestäsi: tilastot ja niitä seuranneet tutkimukset osoittavat SELVÄSTI, että kausi-influenssatapaukset ovat pienentyneet korona-aikana hyvin merkittävästi. Tietenkin maski suojaa sekä näiltä pikkuviruksilta, että niihin verrattuna isommilta bakteerimöykyiltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun lopetamme liikkumisen, kunto heikkenee ja silloin oikeasti kuolemme helpolla virukseen.

        Onko sisätiloissa hikoileminen sinun mielestäsi elämistä?

        UPS, kukaan ei ole kieltänyt lenkkeilyä, kävellen, juosten, hiihtäen tahi pyöräillen. Saunassa hikoilu taasen on mitä parahinta elämää :-).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi kaveria saanut koronan. Terveitä, työelämässä. Toiselle jäi elinikäinen keuhkovaurio, toiselle lievä aivovamma.

        Vakavia oireita on jäänyt myös jopa yläkoululaisille.

        Puhutaan vaan tartunnoista, kuolemista ja sairaalapaikoista. Viruksen vammauttavasta vaikutuksesta ei edelleenkään puhuta kunnolla julkisesti.

        Ilmeisesti suomalainen on niin hölmö, että uskoo vasta sitten, kun omin silmin näkee ja kokee lähipiirissään.

        Minä olen jo nähnyt. Sen verran rajusti, että otan tämän vakavasti.

        ehdottomasti samaa mieltä. Sille joka kulkee maskitta: haittaako siis, jos raotan omaa maskiani ja YSKÄISEN RÄKÄÄ PÄIN NÄKÖÄSI? Siitä kun ei saa täällä edes tuomiota kun vaan seilaa sairastuttamassa ja tapattamassa eikä kiinnosta paskaakaan, jauhaa vaan sitä omaa agendaansa eli levittää lisää epätietoa. Selittäisikö joku mikä ero sillä on terrorismista ja likaisesta pommista. TÄMÄ on sitä porukkaa joka tätä maata vaivaa. Sitäpaitsi kuoliko jo joku koronaan vaikka pitikin maskia siitä huolimatta että onkin vain "suositus"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole käskenyt pysymään sisätiloissa. Päin vastoin, on kehotettu liikkumaan ulkoilmassa, mutta turvavälit huomioiden.

        Ja "ulkoilmassa liikkumisella" ei tarkoiteta karaokebaarissa hoilaamista.

        Olen koko korona-ajan tehnyt joka päivä yksin pitkän, reippaan kävelyn. Lähtisin hiihtämään, mutta ei ole suksia.

        samoin, tässä nyt yritetään jänkätä vastaan ja tahallaan ymmärretään väärin tai yritetään johtaa asiat sivuraiteille. Kunnon scumbag-argumentointia. ÄLKÄÄ SITTEN VAAN LAITTAKO MASKIA NIIN KUOLETTE JA PÄÄSTÄÄN EROON. Tämähän on aivan oikein ja kohtuullista ja oma valinta. Tässä oiva konsti niin että yhteiskunnan palvelutaso ja kapasiteetti alkaa taas riittämään syöpäläisten vähetessä.


      • Anonyymi

        Tämähän onkin tappava supervirus. Jopa 0.5 % on kuollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksi kaveria saanut koronan. Terveitä, työelämässä. Toiselle jäi elinikäinen keuhkovaurio, toiselle lievä aivovamma.

        Vakavia oireita on jäänyt myös jopa yläkoululaisille.

        Puhutaan vaan tartunnoista, kuolemista ja sairaalapaikoista. Viruksen vammauttavasta vaikutuksesta ei edelleenkään puhuta kunnolla julkisesti.

        Ilmeisesti suomalainen on niin hölmö, että uskoo vasta sitten, kun omin silmin näkee ja kokee lähipiirissään.

        Minä olen jo nähnyt. Sen verran rajusti, että otan tämän vakavasti.

        Kolme kaverusta sai heitinalkuun koronan itävallasta
        Kaikkintoipuivat nopeasti hyväkuntoiisa.
        Kukaan eintartuttanutbperhettään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun lopetamme liikkumisen, kunto heikkenee ja silloin oikeasti kuolemme helpolla virukseen.

        Onko sisätiloissa hikoileminen sinun mielestäsi elämistä?

        Yli puolet kaikesta urheilusta tapahtuu sisätiloissa; taistelulajit, joogat, salibandy, fitness, painonnosto, lentopallo, koripallo, sulkapallo, jääkiekko, yleisurheilu talvella... no joo, ymmärrät varmaan.
        Näitähän voi harrastaa ulkonakin, mutta se on usein niin hankalaa, ettei käytännössä mahdollista. Poikkeuksia toki on, kuten koripallo ja sulkapallo .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun lopetamme liikkumisen, kunto heikkenee ja silloin oikeasti kuolemme helpolla virukseen.

        Onko sisätiloissa hikoileminen sinun mielestäsi elämistä?

        Mikäs sua estää lähtemästä pururadalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisitko kirjoittanut samaa "yhdestä muka tappavammasta ja vaarallisemmasta" virustaudista espajantaudista samaa, joka tappoi 1918-1920 noin 50-100 miljoonaa ihmistä sen ajan 1,8 miljardin ihmiskunnasta? Koronalla on vielä mahdollisuus samaan muunnosten kautta.

        Vakavia virusinfluenssoja on ollut säännöllisesti joidenkin vuosien välein ja niihin on myös kuollut heikkoja ihmisiä sadoittain. Espanjantaudin kuolleisuus johtui paljolti heikosta ravitsemustilanteesta ja ymmärtämättömyydestä. Voi olla että nyt kun on saatu omaksutettua ihmiset käyttämään maskeja intohimoisesti, tästä alkaa tulla pikemminkin sääntö kuin yksittäistapaus.
        Todennäköisesti tulevat influenssavirukset ovat hyvin samannäköisiä, mutta niiden osalta poliittisen tarpeen luoda paniikkia määrää viruksen alkukoti, jonka mukaan virus nimetään kuten tässä tapauksessa kauniisti esim. Covid19 (vaikka kotoisin Kiinasta) tai sitten pahaenteisesti esim. Trump-virus vai peräti USA-virus ja niiden, sekä lisäksi sen onko vallassa oleva hallitus heikko vai vahva, sanelemana, nostetaanko paniikkimielialaa vai ei. Nythän hallitus on äärimmäisen heikko, joten paniikki on sille iso helpotus.
        Riskiryhmät tulisi aina tällaisen epidemian aikana ohjata vapaaehtoiseen eristykseen ja heille tiukasti valvottu hoitohenkilökunta tiukasti valvottuine suojainkäyttöineen sekä, että tuo henkilökunta osaa sujuvasti suomea ja ruotsia ja on mielellään suomalaisperäinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin!

        Ps usassa joku poliitikko totesi jo viime kesänä että kyse ei oo maskeista, vaan halusta kontrolloida ihmisiä.

        "Joku poliitikko USA:ssa", taisi olla sarvipää shamaani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolme kaverusta sai heitinalkuun koronan itävallasta
        Kaikkintoipuivat nopeasti hyväkuntoiisa.
        Kukaan eintartuttanutbperhettään.

        Ja perusterveet urheilijat ovat saaneet koronasta pitkäkestoisia oireita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun lopetamme liikkumisen, kunto heikkenee ja silloin oikeasti kuolemme helpolla virukseen.

        Onko sisätiloissa hikoileminen sinun mielestäsi elämistä?

        Etätyöt näyttää kasvattavan vyötäröä. Muutamat jo sanoneet, että pitää mennä lenkille ennen kuin alkaa näyttää ryhävalaalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ehdottomasti samaa mieltä. Sille joka kulkee maskitta: haittaako siis, jos raotan omaa maskiani ja YSKÄISEN RÄKÄÄ PÄIN NÄKÖÄSI? Siitä kun ei saa täällä edes tuomiota kun vaan seilaa sairastuttamassa ja tapattamassa eikä kiinnosta paskaakaan, jauhaa vaan sitä omaa agendaansa eli levittää lisää epätietoa. Selittäisikö joku mikä ero sillä on terrorismista ja likaisesta pommista. TÄMÄ on sitä porukkaa joka tätä maata vaivaa. Sitäpaitsi kuoliko jo joku koronaan vaikka pitikin maskia siitä huolimatta että onkin vain "suositus"?

        Ei haittaa, räkäse vaan, eihän suaakaan haittaa kun tämän jälkeen kaadut turvallesi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei olekaan. Viruksia on ollut aina ja kaikenlaisia, mutta sitten tämä yksi on muka tappavampi ja vaarallisempi kuin muut yhteensä. Outoa että ihmiset pelkää yhtä virusta mutta ei huomioi yhtään mitenkään mitään niistä muista kymmenistä mitkä on olemassa.

        Kukaan asiantuntija ei ole väittänyt, että korona olisi "tappavampi kuin muut" ...Päinvastoin, avoimesti on koordinaatistossa esitetty mihin kohtaan pinta-alassa koronan piste sijoittuu kuolemien ja tarttuvuuden suhteen (Koordinaatiston akselithan valitaan tarkasteltavien muuttujien mukaan). Tämän pandemian ongelma on sen leviäminen herkästi, joten, vaikka sairastuneista kuolleiden määrä olisi "vain" kolminkertainen pahimpiin influenssoihin verrattuna, nousee kuolleiden määrä suureksi. Tätä pandemiaa vastaan ei voi suojautua kuten malariaa (aivokuumeita, Dengue, microcephalus....) vastaan, hyttysten tappaminen ei riitä. HIV-tutkimuksia tehnyt THLn Salminen tietää että HIViä vastaan hyvin suojautuu kondomilla, joten HIV-tutkimus ei kyllä vähääkään auta pääasiallisesti ilmateitse leviävien virusepidemioiden ymmärtämiseen.
        Yhtä oleellista pointtia ei ole tuotu kunnolla esiin: mitä enemmän korona saa levitä yhteisössä, sitä suuremmaksi tulee mahdollisuus vakavampien kantojen (mutaatioiden) syntyyn. Tämä on jo todellisuutta Britaniassa ja Etelä-Afrikassa.


    • Anonyymi

      Miksi vieläkin näkee noita kangasmaskeja. Joiden vaikutus sama kun ilman maskia.

      • Anonyymi

        On ne kai tyhjää parempia, mutta ei sen enempää.


      • Anonyymi

        Koska ihmiset eivät ymmärrä että "muka kalliit" kirurgiset maskit ja venttiilittömät FFP2 hengityssuojaimet voi käyttää uudelleen, kun niitä on kuivatellut huoneilmassa minimissään 80 tuntia. Virukset kuolevat siinä ajassa ja maskit ovat käytettävissä monta kertaa. Huomattavasti useammin kuin keittäessä/pestäessä. Hinnasta se siis ei ole kiinni. Ostat paketin kirurgisia maskeja tai venttiilittömiä FFP2 hengityssuojaimia ja otat uuden käyttöön kun muut ovat kuivaamassa jossain kuivassa tilassa esim. komerossa tai lämmittämättömässä saunassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska ihmiset eivät ymmärrä että "muka kalliit" kirurgiset maskit ja venttiilittömät FFP2 hengityssuojaimet voi käyttää uudelleen, kun niitä on kuivatellut huoneilmassa minimissään 80 tuntia. Virukset kuolevat siinä ajassa ja maskit ovat käytettävissä monta kertaa. Huomattavasti useammin kuin keittäessä/pestäessä. Hinnasta se siis ei ole kiinni. Ostat paketin kirurgisia maskeja tai venttiilittömiä FFP2 hengityssuojaimia ja otat uuden käyttöön kun muut ovat kuivaamassa jossain kuivassa tilassa esim. komerossa tai lämmittämättömässä saunassa.

        Ostin juuri tuollaisia FFP2 suojaimia Claes Olssonista ja kotona huomasin pakkauksen sisällä olevien maskien muovisuojuksessa olevan tekstin "This produkt is a non medical devisen". Mutta sen pahvisen pakkauksen päällä kerrotaan kuitenkin sen suojaavat mm aerosoleilta. Suojain on samantyylinen kuonokoppa kuin mitä Merkel käyttää ja sina kalliitakin ovat.

        Eli mitä ihmettä se non medical use siinä sisemmän pakkauksen tekstissä oikein tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska ihmiset eivät ymmärrä että "muka kalliit" kirurgiset maskit ja venttiilittömät FFP2 hengityssuojaimet voi käyttää uudelleen, kun niitä on kuivatellut huoneilmassa minimissään 80 tuntia. Virukset kuolevat siinä ajassa ja maskit ovat käytettävissä monta kertaa. Huomattavasti useammin kuin keittäessä/pestäessä. Hinnasta se siis ei ole kiinni. Ostat paketin kirurgisia maskeja tai venttiilittömiä FFP2 hengityssuojaimia ja otat uuden käyttöön kun muut ovat kuivaamassa jossain kuivassa tilassa esim. komerossa tai lämmittämättömässä saunassa.

        Kaikkein paras keino"desinfioida" kasvomaskit on laittaa ne tunniksi aurinkoon, esim parvekkeelle. UVI säteily tuhoaa viruspartikkelit nopeasti ja tehokkaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ne kai tyhjää parempia, mutta ei sen enempää.

        Kangasmaski suojaa muita ihmisiä omilta pärskeiltä. Jos aivastat tai puhut, isoimmat pisarat ja suuri osa pikku aerosoleista jäävät maskiin. Kangasmaskin käyttö on toisten ihmisten huomioon ottamista.

        Riskiryhmiin kuuluvien on hyvä käyttää tehokkaampaa suojusta. Itse käytän FFP2 maskia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin juuri tuollaisia FFP2 suojaimia Claes Olssonista ja kotona huomasin pakkauksen sisällä olevien maskien muovisuojuksessa olevan tekstin "This produkt is a non medical devisen". Mutta sen pahvisen pakkauksen päällä kerrotaan kuitenkin sen suojaavat mm aerosoleilta. Suojain on samantyylinen kuonokoppa kuin mitä Merkel käyttää ja sina kalliitakin ovat.

        Eli mitä ihmettä se non medical use siinä sisemmän pakkauksen tekstissä oikein tarkoittaa?

        Se ettei maski ole lääketieteelliseen käyttöön tarkoittaa, että sitä ei ole pakattu steriilisti. Silti niiden suodatusteho on standardin mukainen. Ethän ole kirurgi, siksi et tarvitse täysin steriloitua maskia.

        Ostin FFP2 maskeja, ja alkuun niissä oli hieman teollinen haju. Tuuletin niitä jonkun aikaa ja haju haihtui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkein paras keino"desinfioida" kasvomaskit on laittaa ne tunniksi aurinkoon, esim parvekkeelle. UVI säteily tuhoaa viruspartikkelit nopeasti ja tehokkaasti.

        Vai että oikein uvi säteily....


        Oikein uv däteiden asiantuntija siis...

        Maanoinnalle tulee lähinnä uva, ucb,
        uvc jää johonkin ilma kehän ylä osiin.

        Siis mikä ihme on uvi.... 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai että oikein uvi säteily....


        Oikein uv däteiden asiantuntija siis...

        Maanoinnalle tulee lähinnä uva, ucb,
        uvc jää johonkin ilma kehän ylä osiin.

        Siis mikä ihme on uvi.... 🤔

        Siis uvb...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska ihmiset eivät ymmärrä että "muka kalliit" kirurgiset maskit ja venttiilittömät FFP2 hengityssuojaimet voi käyttää uudelleen, kun niitä on kuivatellut huoneilmassa minimissään 80 tuntia. Virukset kuolevat siinä ajassa ja maskit ovat käytettävissä monta kertaa. Huomattavasti useammin kuin keittäessä/pestäessä. Hinnasta se siis ei ole kiinni. Ostat paketin kirurgisia maskeja tai venttiilittömiä FFP2 hengityssuojaimia ja otat uuden käyttöön kun muut ovat kuivaamassa jossain kuivassa tilassa esim. komerossa tai lämmittämättömässä saunassa.

        Painoin kommentillesi äänestysnappulalla JAA (kuten työpaikassani :-)) . Mikään ei estä laittamasta käytettyjä maskeja sanunan jälkilämpöön kuivumaan. Jo 55 asteen lämpötila tappaa viruksen (rikkoo sen proteiinit ja "perimän" pienemmiksi partikkeleiksi) minuuteissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ostin juuri tuollaisia FFP2 suojaimia Claes Olssonista ja kotona huomasin pakkauksen sisällä olevien maskien muovisuojuksessa olevan tekstin "This produkt is a non medical devisen". Mutta sen pahvisen pakkauksen päällä kerrotaan kuitenkin sen suojaavat mm aerosoleilta. Suojain on samantyylinen kuonokoppa kuin mitä Merkel käyttää ja sina kalliitakin ovat.

        Eli mitä ihmettä se non medical use siinä sisemmän pakkauksen tekstissä oikein tarkoittaa?

        Niissä voi koneellisen käsittelyn jäljiltä olla joitakin pöpöjä, eikä niitä ole käsitelty kuten leikkaussalimaskeja. Ovat aivan käypiä leikkaussalin ulkopuolella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis uvb...

        Ei kirjoitusvirheesi haittaa pikkuisenkaan koulua käynyttä <3. Lähes jokainen ymmärtää UVI n tekstissäsi tarkoittavan ultraviolettisäteilyä. Se kelpaa kasveille ja viruksetkin harmikseen sitä imevät (absorboivat). Pysythän terveenä :-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska ihmiset eivät ymmärrä että "muka kalliit" kirurgiset maskit ja venttiilittömät FFP2 hengityssuojaimet voi käyttää uudelleen, kun niitä on kuivatellut huoneilmassa minimissään 80 tuntia. Virukset kuolevat siinä ajassa ja maskit ovat käytettävissä monta kertaa. Huomattavasti useammin kuin keittäessä/pestäessä. Hinnasta se siis ei ole kiinni. Ostat paketin kirurgisia maskeja tai venttiilittömiä FFP2 hengityssuojaimia ja otat uuden käyttöön kun muut ovat kuivaamassa jossain kuivassa tilassa esim. komerossa tai lämmittämättömässä saunassa.

        juu no katsos ihmiset niin kovin yrittävät olla ymmärtämättä, mikä on aika paradoksaalista. Sitten kyllä jos joutuu sossurahoistaan ostamaan maskeja, olkoon minkä hintaisia tahansa niin jäähän sitä rahaa vähemmän esim. kaljaan ja tupakkaan ja onhan se ärsyttävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin juuri tuollaisia FFP2 suojaimia Claes Olssonista ja kotona huomasin pakkauksen sisällä olevien maskien muovisuojuksessa olevan tekstin "This produkt is a non medical devisen". Mutta sen pahvisen pakkauksen päällä kerrotaan kuitenkin sen suojaavat mm aerosoleilta. Suojain on samantyylinen kuonokoppa kuin mitä Merkel käyttää ja sina kalliitakin ovat.

        Eli mitä ihmettä se non medical use siinä sisemmän pakkauksen tekstissä oikein tarkoittaa?

        kyllä olet juuri niin tyhmä että vieläpä paljastat korttisi. Luultavasti tähän ei edes auta vastata jollet itse yhtään arvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkein paras keino"desinfioida" kasvomaskit on laittaa ne tunniksi aurinkoon, esim parvekkeelle. UVI säteily tuhoaa viruspartikkelit nopeasti ja tehokkaasti.

        Tuota noin ei paista aurinko tänäänkää.

        Sähköpaneelimyyjätkinnhaukkui mut kun en ostanunut paneeleitja samoivatbettä maksele vaan kalliita sähkölaskujas.

        Nyt on mennyt pakkasella kolmesaasataa kuussamsähköön . Onneksi pakaset heltiää ja pääsee viilentämään sähköllä. Se onekis maksaa vain pari euroo viikossa@


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu no katsos ihmiset niin kovin yrittävät olla ymmärtämättä, mikä on aika paradoksaalista. Sitten kyllä jos joutuu sossurahoistaan ostamaan maskeja, olkoon minkä hintaisia tahansa niin jäähän sitä rahaa vähemmän esim. kaljaan ja tupakkaan ja onhan se ärsyttävää.

        Mikks kela e i jaa maskeja

        Urpo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkein paras keino"desinfioida" kasvomaskit on laittaa ne tunniksi aurinkoon, esim parvekkeelle. UVI säteily tuhoaa viruspartikkelit nopeasti ja tehokkaasti.

        Joo, jos asut Californimaassa! Scandinavimaassa ei päivä paista ja lumimyrsky (tahi räntä-) lennättää maskit parvekkeelta huitsin...


      • Anonyymi
        aajattelija kirjoitti:

        Painoin kommentillesi äänestysnappulalla JAA (kuten työpaikassani :-)) . Mikään ei estä laittamasta käytettyjä maskeja sanunan jälkilämpöön kuivumaan. Jo 55 asteen lämpötila tappaa viruksen (rikkoo sen proteiinit ja "perimän" pienemmiksi partikkeleiksi) minuuteissa.

        ei ainakaan tämän tiedon mukaan :
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koronavirus-osoittautui-hyvin-sinnikkaaksi-selvisi-60-asteessa-tunnin-kuoli-taysin-vasta-oltuaan-92-asteessa-vartin/7794234


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin juuri tuollaisia FFP2 suojaimia Claes Olssonista ja kotona huomasin pakkauksen sisällä olevien maskien muovisuojuksessa olevan tekstin "This produkt is a non medical devisen". Mutta sen pahvisen pakkauksen päällä kerrotaan kuitenkin sen suojaavat mm aerosoleilta. Suojain on samantyylinen kuonokoppa kuin mitä Merkel käyttää ja sina kalliitakin ovat.

        Eli mitä ihmettä se non medical use siinä sisemmän pakkauksen tekstissä oikein tarkoittaa?

        Vaikka maski olisi ffp2/iir standardit täyttävä se ei välttämättä täytä terveydenhuollon ammattilaisten vaatimuksia vaikka saman suojauksen antaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikks kela e i jaa maskeja

        Urpo

        Hei Urpo, siksi kai sit vissiin, että kun se pöpö kuitenkin lopultakin etupäässä on lähinnä pikemminkin poliittinen ja erityisesti valjastettu suojelemaan HEIKKOJEN hallitusten huonoa toimintaa ja oman edun tavoittelua...


      • Anonyymi kirjoitti:

        ei ainakaan tämän tiedon mukaan :
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koronavirus-osoittautui-hyvin-sinnikkaaksi-selvisi-60-asteessa-tunnin-kuoli-taysin-vasta-oltuaan-92-asteessa-vartin/7794234

        Kiitos Sinulle :-). Eihän koronavirus voi kuolla, koska se ei ole edes elävä! Oikea sana kuolemisen sijaan on inaktivoituminen (toimintakyvyttömyys) . Tiedoksesi ystävällisesti, että minkään proteiinin heikoimman aminohappojen välisen sidoksen ei ole mahdollista pysyä katkeamattomana 60 C asteessa. Tarvittavan energian heikoin saa katkeamiseen jo 49asteessa! Kaikkea ne lehdet kirjoittavat, kun toimittajalla ei ole omaan tietoon perustuvaa kriittisyyttä.



    • Anonyymi

      Entäs maskit niin kireelle kuin vaan saa!? 😷😷😷

      • Anonyymi

        Miten ois jos koronahysteerikot vetäis vaikka rullan ilmastointiteippiä sen maskin ja pään ympärille...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ois jos koronahysteerikot vetäis vaikka rullan ilmastointiteippiä sen maskin ja pään ympärille...

        juu ja vedä sinä sillävälin vaikka V.... päähäsi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu ja vedä sinä sillävälin vaikka V.... päähäsi

        Mistä niitä saa ja mitä maksaa? Eiks ne oo kiellettyjä ostaa?


    • Anonyymi

      Monikerrosrakenne (nk.SMS-rakenne)

      1. Sisäkerros kosteutta hylkivää synteettistä polymeerikuitua ..
      2. Staattisella sähköllä varautunut kuitukerros ..
      3. Ulkokerros vettä imemätöntä polypropeenikuidusta valmistettua kangasta.

      "VAIKKA maskin kummatkin puolet ovat samanlaista kosteutta kestävää sulakehruumenetelmällä valmistettua polypropyleenikuitua, on maskin uloimman sinisen kerroksen ominaisuuksia vielä usein terävöitetty pisaroita hylkivällä pinnoitteella. "

      Jos siihen ei pisara tartu, niin ei ne viruksetkaan.

    • Anonyymi

      Tuo "istuva kirurginen maski" on naurettava oxymoron.
      Tutkimuksen mukaan puolet virusten sisäänhegityksestä menee maskin kauttaa, muu osa reunavuotojen kautta.

      Järkiintykää jo. Käyttäkää tartunnan estävää FFP2:ta tai vastaavaa luokiteltua suojainta, jonka hyväksymisen edellytys on reunojen tiiviys.

      • Anonyymi

        Jos voit hengittää sen läpi, niin ei se estä virusten kulkuakaan.

        FAKTA.


      • Anonyymi

        Voisitko katsoa, lukeeko sinun ostamien maskien sisimmissä muovisuojuksessa tuo tekstin "non medical device". Jos tuo FFP2 kuonokoppamainen maski on tehokkaampi, kuten onkin, kuin tavalliset kirurgiskt maskit niin miksi niitä ei käytetä terveydenhuollossa ja miksi tuo tekstin siellä sisimmässä pakkauksessa???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko katsoa, lukeeko sinun ostamien maskien sisimmissä muovisuojuksessa tuo tekstin "non medical device". Jos tuo FFP2 kuonokoppamainen maski on tehokkaampi, kuten onkin, kuin tavalliset kirurgiskt maskit niin miksi niitä ei käytetä terveydenhuollossa ja miksi tuo tekstin siellä sisimmässä pakkauksessa???

        En ole ostanut - enkä aio ostaa - enkä käyttää.

        Minä sain ammattilaiselta tutkimusta varten muutaman hengitystiesuojan .. aerosolipullosta hajustetta ja kylpyhuoneessa - saa nyt sitten arvata miten siinä kävi.

        Haittaa hengitystä ja normaalia ilmanvaihduntaa keuhkoista - ei muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos voit hengittää sen läpi, niin ei se estä virusten kulkuakaan.

        FAKTA.

        Ei ole fakta. FFP2 ja FFP3 maskit suodattavat yli 90 % viruksista. Kirurginen maski yli 70 %. Kaikkien niiden läpi voi hengittää.


        Etkö ole koskaan tehnyt hiontatöitä? Niissä on iät ja ajat käytetty FFP2 maskeja, enkä ole kuullut että duunarit olisivat sen takia tukehtuneet, heh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko katsoa, lukeeko sinun ostamien maskien sisimmissä muovisuojuksessa tuo tekstin "non medical device". Jos tuo FFP2 kuonokoppamainen maski on tehokkaampi, kuten onkin, kuin tavalliset kirurgiskt maskit niin miksi niitä ei käytetä terveydenhuollossa ja miksi tuo tekstin siellä sisimmässä pakkauksessa???

        Rahakysymys.


      • Anonyymi

        Hei' järjen jättiläinen' virus pääsee silmienkin kautta elimistöön et ei ne tiiviydet paljon merkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole ostanut - enkä aio ostaa - enkä käyttää.

        Minä sain ammattilaiselta tutkimusta varten muutaman hengitystiesuojan .. aerosolipullosta hajustetta ja kylpyhuoneessa - saa nyt sitten arvata miten siinä kävi.

        Haittaa hengitystä ja normaalia ilmanvaihduntaa keuhkoista - ei muuta.

        Kiva et joku sentään täällä on vielä täysin järjissään. Masihöperyys on jo pahempaa kuin kiina-virus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei' järjen jättiläinen' virus pääsee silmienkin kautta elimistöön et ei ne tiiviydet paljon merkkaa.

        no niin ...kohta maskihysteerrikoilla on uimalasit päässä
        varmuudella sekin päivä vielä nähdään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos voit hengittää sen läpi, niin ei se estä virusten kulkuakaan.

        FAKTA.

        no niin tässä on suodatustekniikan ex-pertti näköjään asialla. Oletko kuvitellut että kaikki suodatus perustuu kanaverkkoon? Sillähän suodattaa mm. tennispallot. On sullakin kai kahvinkeitin kotona. Siitä ei mene tennispallo läpi. Ahaa, on siis eri suodatuskykyjä....luultavasti tuo FFP2 voisi viitata siihen? Mutta kun ei huvita arvata ei, vaan levittää paskaa (verbaalista ja epidemologista).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no niin tässä on suodatustekniikan ex-pertti näköjään asialla. Oletko kuvitellut että kaikki suodatus perustuu kanaverkkoon? Sillähän suodattaa mm. tennispallot. On sullakin kai kahvinkeitin kotona. Siitä ei mene tennispallo läpi. Ahaa, on siis eri suodatuskykyjä....luultavasti tuo FFP2 voisi viitata siihen? Mutta kun ei huvita arvata ei, vaan levittää paskaa (verbaalista ja epidemologista).

        Virukset hieman pienempiä kuin 'tennispallo'. Nuppineulan päähän mahtuu koronaviruksia n. 2000 000 000 kpl.


    • Anonyymi

      Kornalahko on jo edennyt siihen pisteeseen että pääpastorit käyttää 2 maskia kotiin kaikki saikin jo suomessa uuden lahkon 5 käskyä ja mediassa kerrotaan koronasyntisistä hahahhah.

    • Anonyymi

      100% varmuuden saa, kun lakkaa kokonaan hengittämästä.

      • Anonyymi

        Se onkin koko 'plandemian' 'jalo' pyrkimys,päästää ilmat pihalle mahdollisimman monista.Ja joka junaan löytyy matkustajia,sen saamme jälleen valitettavasti todeta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se onkin koko 'plandemian' 'jalo' pyrkimys,päästää ilmat pihalle mahdollisimman monista.Ja joka junaan löytyy matkustajia,sen saamme jälleen valitettavasti todeta

        juu sillä tehdään pika-evoluutio ja jotkut eivät siitä selviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu sillä tehdään pika-evoluutio ja jotkut eivät siitä selviä.

        Asiaa!


    • Anonyymi

      Käsipyyhe suojaa hyvinkin paljon

    • Anonyymi

      Nenäliina hyvä maski

    • Anonyymi

      Äskettäin oli muistaakseni Ylen juttu, missä hoitoväki valitteli, että edes kunnon maski vahvistettuna pleksillä ei suojaa koronatartunnalta.

      • Anonyymi

        kunnon maski vahvistettuna pleksillä ei suojaa täysin koronatartunnalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kunnon maski vahvistettuna pleksillä ei suojaa täysin koronatartunnalta.

        Mutta se helpottaa koronalahkolaisen oloa suosittelenkin kahta maskia pleksin alle lahkolaisille.


      • Anonyymi

        On ihan selvä, että non stoppna Corona virus partikkeleja yskivä potilas täyttää koko sen huoneen virusta kantavilla aerosoleilla. Hoitajien on pakko olla huoneessa pitkiäkin aikoja, pestä potilasta, taluttaa vessaan, pedata sänky, antaa lääkkeet, ehkä syöttääkin, jutella potilaan kanssa jne. Silloin hoitaja hengittää sitä kontaminoitunutta huoneilmaa ja lisäksi ihan potilaan vieressä, jolloin vain täysin suljettu avaruuspukutyylinen tai ainakin kypärällä tehokkaalla ilman suodattimella varustettuna estää saamaasta hengitysilman mukana viruspartikkeleja.
        Eli niissä oloissa kirurgimaski sekä visiiri eivät tidellakasn ole riittävä suoja, mutta suht hyvä suoja kuitenkin, ainakin suoraan edessä yskivän potilaan hengitysilman insommat partikkelit ja yskökset ei lennä suoraan kasvoille ja silmiin, lisäksi isommat aerosolit putoavat nopeasti alapäin, mutta ne.pienemmät jäävät kyllä pyörimään sinne huoneilmaan joksikin aikaa ja niiltä ei kirurgimaski suojaa täysin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kunnon maski vahvistettuna pleksillä ei suojaa täysin koronatartunnalta.

        Ei anna suojaa ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta se helpottaa koronalahkolaisen oloa suosittelenkin kahta maskia pleksin alle lahkolaisille.

        Joo, ja vielä muovipussi päähän ja teipillä kaulan ympärille niin ei tarvitse sen jälkeen pöpöjä pelätä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kunnon maski vahvistettuna pleksillä ei suojaa täysin koronatartunnalta.

        Mikään ei anna sataprosenttista suojaa, mutta kyllä minulle kelpaa tuo FFP2 maskin antama 95 % suoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, ja vielä muovipussi päähän ja teipillä kaulan ympärille niin ei tarvitse sen jälkeen pöpöjä pelätä!

        Ja lisäksi halolla päähän!


      • Anonyymi

        Täydellistä suojaa ei saa mitenkään. Tekee sitten mitä tahansa. Sellainen riski se on muillakin kuin hoitoväellä.


    • Anonyymi

      Mutta miksi ei ole sanottu, että viirus tarttuu erittäin hyvin silmien kauttakin jos sinne viirusta pääsee vaikka yskäisyn tai hierot silmiä omilla käsillä jois niissä koronaa. suojalasit on muuten aina terveydenhuoltohenkilökunnalla miksiköhän?

      • Anonyymi

        On sanottu. Siksi niitä käsiä pitääkin desinfioida usein. Tosin viimeisten tutkimusten mukaan virus ei tartu pinnoilta ja käsistäkään niin helposti kuin aluksi luultiin. Silti hyvä spriitata tai saippuoida kädet usein, itse teen sen viimeiseksi illalla ennen nukkumaan menoa, koska unisena saattaa hieroa silmiään.

        Ja ilman muuta kannattaa käyttää silmälaseja tai aurinkolaseja, etenkin jos kuntoilee ja liikkuu paikoissa, joissa edellä juoksevat tai hiihtävät henkilöt puuskuttavat sitä hengitysilmaansa ja jopa yskivät siinä parin metron päässä itsestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sanottu. Siksi niitä käsiä pitääkin desinfioida usein. Tosin viimeisten tutkimusten mukaan virus ei tartu pinnoilta ja käsistäkään niin helposti kuin aluksi luultiin. Silti hyvä spriitata tai saippuoida kädet usein, itse teen sen viimeiseksi illalla ennen nukkumaan menoa, koska unisena saattaa hieroa silmiään.

        Ja ilman muuta kannattaa käyttää silmälaseja tai aurinkolaseja, etenkin jos kuntoilee ja liikkuu paikoissa, joissa edellä juoksevat tai hiihtävät henkilöt puuskuttavat sitä hengitysilmaansa ja jopa yskivät siinä parin metron päässä itsestään.

        kyllähän käsien pesusta tuli ihan hallitustasolta niitä hiton suosituksia. Siis ikäänkuin hallituksen homma kertoa joillekin mölleille että hygieniasta kannattaa pitää huoli jo ihan ylipäätään. Vielä kun kertoisivat vaikka ettei juomavesitankkiin kannata paskantaa, ennekuin joku mölli sen tekee koskapa asiasta ei ole "suosituksia".


    • Anonyymi

      Minä käytän Tokmannin ilmaisia ämpäreitä maskina.

      • Anonyymi

        Ämpäri ei kelpaa koronahkolasille maskista.


      • Anonyymi

        Täydellistä. Kai pidät sitä kotonakin? Jos vaikka ilmanvaihtokavasta pilkistäisi jokin pikku korona herhiläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täydellistä. Kai pidät sitä kotonakin? Jos vaikka ilmanvaihtokavasta pilkistäisi jokin pikku korona herhiläinen.

        Osa lahkolasista nukkuu jo 2 maskia naamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täydellistä. Kai pidät sitä kotonakin? Jos vaikka ilmanvaihtokavasta pilkistäisi jokin pikku korona herhiläinen.

        Itse käytän Punanaamiosta ostettua pellenaamaria. Siis aito pelle, ei Sanna Marin.


      • Anonyymi

        Porasitko niihin reiät vai kuljetko sokkona?


      • Anonyymi

        Niin, ja sitten vielä kokovartalo kondomi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osa lahkolasista nukkuu jo 2 maskia naamalla.

        Ja sekään ei lahkolaisille riitä.

        Osa nukkuu kaiken varalta sarkofagissa.


      • Anonyymi

        Minä levitän koronan hyvää sanomaa, jättämällä käsienpesun tekemättä paskalla käynnin jälkeen. Näin useampi pääsee nauttimaan tästä näkymättömästä ihmeestä. Kannattaa hieraista ovenkahvoihin, porraskaiteisiin ym.


    • Anonyymi

      Armeijan kumista pään yli vedettävää kaasunaamaria vaihdettavalla venttiilillä olen ihan kotioloissa käyttänyt. Tommosta Drägerin CPS hazmat pukua käytän mieluusti silloin kun joudun käymään kaupassa tai muualla ihmisten ilmoilla. Ainakaan vielä en ole saanut tartuntaa joten hyvin on ilmeisestikin toiminut.

      • Anonyymi

        Sadeviitta toimii yhtä hyvin kuin suojapuku.

        Meille opetettiin 70luvulla Hel.Itr:ssä hyrylässä että jos tulee ydinsota niin
        laskeutumalta voi suojautua kun kietoo sadeviitan ympärilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sadeviitta toimii yhtä hyvin kuin suojapuku.

        Meille opetettiin 70luvulla Hel.Itr:ssä hyrylässä että jos tulee ydinsota niin
        laskeutumalta voi suojautua kun kietoo sadeviitan ympärilleen.

        Se pitää paikkansa - nimenomaan LASKEUMALTA antaa suojan.


    • Anonyymi

      Entä jos käyttää kolmea maskia päällekkäin? Ja lisänä visiiriä?
      Tai muovipussi päässä?

      • Anonyymi

        No sitten olet koronalahkosi paavi jo.


      • Anonyymi

        No kokeile.
        Mulle piisaa ihan 1 maski kerrallaan tietyissä tilanteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kokeile.
        Mulle piisaa ihan 1 maski kerrallaan tietyissä tilanteissa.

        Oletkin vain kornalahkon rivijäsen siksi sulle kuluukin vain yksi maski.mutta ootapas kun saat pari piikiä niin voit jo ylentyä koronaseurakunnassasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletkin vain kornalahkon rivijäsen siksi sulle kuluukin vain yksi maski.mutta ootapas kun saat pari piikiä niin voit jo ylentyä koronaseurakunnassasi.

        Mikä lie omissa maailmoissa oleva hörhö sinäkin olet juttujen perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä lie omissa maailmoissa oleva hörhö sinäkin olet juttujen perusteella.

        Samassa maailmassa olen teidän lahkolaisten kanssa juuri oli kaupassa yksi teistä lahkolaisista räyhäämässä toiselle lahkolaiselle kun heillä oli mennyt jonotuspaikat sekasin kyllä nauratti maskilaisten tappelu hahahahah.


      • Anonyymi

        Ja tunkee lisäksi suolistoonsakin alakautta maskeja, ettei sitäkään kautta tulis virusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tunkee lisäksi suolistoonsakin alakautta maskeja, ettei sitäkään kautta tulis virusta.

        Korona virus on eristetty ulosteesta

        Siihen se perustuu se näytteen otto takapuolestakin, kun se virus viihtyy suolistossa ja ulosteissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä lie omissa maailmoissa oleva hörhö sinäkin olet juttujen perusteella.

        mikä on kornalahko? Joku luku- ja kirjoitustaidottomien porukkako?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korona virus on eristetty ulosteesta

        Siihen se perustuu se näytteen otto takapuolestakin, kun se virus viihtyy suolistossa ja ulosteissa

        Siksi kehotetaan pesemään kädet vessakäynnin jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi kehotetaan pesemään kädet vessakäynnin jälkeen.

        Ei hyödytä käsien pesu jos heti vessassakäynnin jälkeen päästäää ilmoille sellaiset kunnon kananmunapierut, sielä ne viruspartikkelit on mukana pierukaasussa


    • Anonyymi

      Kun kaupassa käy nopeasti niin ottaa ilmaa sisään liikkeen ulkopuolella ja hengittää ulos kaupasta tullessaan myös silmät olisi syytä sulkea koska niitten kautta vois myös korona iskeä.

    • Anonyymi

      96.5 % kuulostaa melkein liiankin hyvältä, vielä vähän aikaa sitten sanottiin että maskeista ei ole suurta hyötyä? Mikä lie totuus? Joka tapauksessa medialla on myös suuri vastuu tästä kaikesta ja millainen kuva ihmisille halutaan antaa.

      • Anonyymi

        Hei nää on uskon asioita laitat nyt vaan sen 2 maskia päälle kun lahkolaiset sitä vaatii.


      • Anonyymi

        Tieto koronasta lisääntyy koko ajan. Siksi lähes vuoden vanhat jutut voi unohtaa ja seurata uusinta tietoa.


      • Anonyymi

        Totuus lienee, että noin 1% parempi suojaus maskeilla kuin ilman... Tuostahan on tanskalaistutkimuskin tehty viime kesänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei nää on uskon asioita laitat nyt vaan sen 2 maskia päälle kun lahkolaiset sitä vaatii.

        Elekäähän korona-uskovaiset jiäkö junasta,nyt männää jo kolomella maskila viimesen 'kaikkitiätävän korkiamman tahon' sääöksen mukkaa.


      • Media valitsee julkaistavaksi sen, mitä viranomaiset (mm STMn pääjohtaja-yleislääkäri ja THL) kertovat. Vielä maaliskuussa (2020) THLn prohvessori TVssä sanoi, että suomalaisella olisi lottovoiton veroinen sattuma saada koronavirustartunta. Katsoin senkin pätkän uudestaan nyt viikonloppuna.


    • Anonyymi

      Viime toukokuun tartunnoista puolet ollut uutta mutaatioita. Hieman Suomi jäljessä kun tieto tulee 9kk jälkikäteen.

      • Anonyymi

        No mutta ei hätää käytät 5 maskia keralla aina kun et ole kotona niin olet turvassa.


      • Anonyymi

        Puhut puppua. Uusi mutaatio on nimenomaan uusi. Ei sitä toukokuussa ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut puppua. Uusi mutaatio on nimenomaan uusi. Ei sitä toukokuussa ollut.

        täällä puhutaan niin paljon paskaa jopa omissa jutuissaan ristiin että eiköhän liene trollia täynnään. Mutta sitäkin paskaa joku uskoo torvelo ja levittää eteenpäin. Vasta viime vuosina on kersoille alettu opettamaan kouluissa medialukutaitoa, täällä on vielä sitä Teboilin kuppilaporukkaa joille ihan tavallinenkin luku- ja kirjoitustaito tuottaa vaikeuksia. Se on se porukka joka pitää Suomea nolona paikkana maailmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta ei hätää käytät 5 maskia keralla aina kun et ole kotona niin olet turvassa.

        kyllä minä voin laittaa vaikka kuusi maskia jos suojautuminen sen vaatii. On kyllä aika paskoja maskeja siinä tapauksessa. Sinähän voit vaikka kaunistaa uutisten tartuntalukuja teholla että pääset telkkariin tai vaikka muilla tavoin abortoida itsesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut puppua. Uusi mutaatio on nimenomaan uusi. Ei sitä toukokuussa ollut.

        Viruksen elinkaareen kuuluu että mutaatiot ovat vähemmän vaarallisia kuin alkuperäinen.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        täällä puhutaan niin paljon paskaa jopa omissa jutuissaan ristiin että eiköhän liene trollia täynnään. Mutta sitäkin paskaa joku uskoo torvelo ja levittää eteenpäin. Vasta viime vuosina on kersoille alettu opettamaan kouluissa medialukutaitoa, täällä on vielä sitä Teboilin kuppilaporukkaa joille ihan tavallinenkin luku- ja kirjoitustaito tuottaa vaikeuksia. Se on se porukka joka pitää Suomea nolona paikkana maailmalla.

        Hölmöjä vedätetään. Rokotusvastaiset keräävät rahaa omille tileilleen, mukana talousrikollinenkin joka on höynäyttänyt pienyrittäjiä. Lue
        https://yle.fi/uutiset/3-11772207

        Kun tuttuni aikoinaan kysyi yhdeltä julkisuudessakin esiintyneeltä "ufoasiantuntijalta", että uskooko hän todella itse ufoihin, niin tämä naurahti ja sanoi, että etkö sinä ymmärrä että tämä on vain bisnestä.

        Eli osa näistä kirjoittelijoista voi olla sekopäitä, mutta toisilla voi olla ketunhäntä kainalossa.


    • Anonyymi

      Jos joku työnantaja määrää, että on käytettävä vaikkapa FFP3 maskia, niin silloin sitä on käytettävä. Ja sillä siisti.
      ...tai mentävä muihin hommiin.

      • Anonyymi

        Näinhän se on en käytä maskia kun töissä se joka palkan maksaa saa päättää ei siinä ole mitään ihmeellistä onhan monella työasukin mitä on pidettävä.


      • Anonyymi

        Työnantaja määrää että maskia pitää käyttää. Mutta milläpäs tutkiivat onko maskia pesty tai vaihdettu? Itse olen olen pistänyt saman paskan naamalle jo monta kuukautta ja kertaakaan en ole pessyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja määrää että maskia pitää käyttää. Mutta milläpäs tutkiivat onko maskia pesty tai vaihdettu? Itse olen olen pistänyt saman paskan naamalle jo monta kuukautta ja kertaakaan en ole pessyt.

        Työnantaja ei myöskään tarkista olenko vaihtanut alusvaatteitani joten en niitä aio vaihtaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja ei myöskään tarkista olenko vaihtanut alusvaatteitani joten en niitä aio vaihtaa

        Alusvaatteet kyllä vaihdan joka päivä.

        Mutta maskia en, koska en tue tätä pelleilyä. Samalla maskilla aion pärjätä koko sairaan pelleilyn läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja määrää että maskia pitää käyttää. Mutta milläpäs tutkiivat onko maskia pesty tai vaihdettu? Itse olen olen pistänyt saman paskan naamalle jo monta kuukautta ja kertaakaan en ole pessyt.

        Taidat olla sottapytty. Minä en viitsisi pitää likaista maskia naamalla. Yäk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se on en käytä maskia kun töissä se joka palkan maksaa saa päättää ei siinä ole mitään ihmeellistä onhan monella työasukin mitä on pidettävä.

        näin juurikin mutta eihän nämä työpaikan maskimääräykset koske erästä ihmisryhmää enkä tarkoita edes pelkästään esim. maahanmuuttajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja määrää että maskia pitää käyttää. Mutta milläpäs tutkiivat onko maskia pesty tai vaihdettu? Itse olen olen pistänyt saman paskan naamalle jo monta kuukautta ja kertaakaan en ole pessyt.

        niinpä, kaverisi yhtälailla vuotava tai muuten epäkelpo maski tartuttaa sinunkin vuotavan maskin läpi. Tai muuten vaan suojasi on kyseenalainen. Mieti nyt vähän kenelle teet hallaa, kun nyt joka tapauksessa ilmeisesti sinun on sitä siellä pidettävä. Ihme teatteria. Entä jos työnantajasi luottaisi että sentään itse haluaisit pysyä terveenä. Yleensä seuraa hirveä itku jollei suojahanskoja tai korvatulppia löydy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla sottapytty. Minä en viitsisi pitää likaista maskia naamalla. Yäk.

        kolmen päivän jälkeen alkoi haista niin pahalle että päätin pestä. Oikeastaan vaan keitin, ei ollut vaikeaa eikä porattu lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja määrää että maskia pitää käyttää. Mutta milläpäs tutkiivat onko maskia pesty tai vaihdettu? Itse olen olen pistänyt saman paskan naamalle jo monta kuukautta ja kertaakaan en ole pessyt.

        No hei, jos et muista välitä, niin oman itsesi takia kannattaa vaihtaa. Siihen maskiin pesiytyy vaikka mitä pöpöjä ja pxxkan hajua joka tulee sun suusta:

        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaytatko-samaa-maskia-useita-kertoja-putkeen-ttl-n-sirpa-laitinen-luettelee-syyt-jotka-saavat-harkitsemaan-tapaa-kahdesti/8048298#gs.t3m6pg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja määrää että maskia pitää käyttää. Mutta milläpäs tutkiivat onko maskia pesty tai vaihdettu? Itse olen olen pistänyt saman paskan naamalle jo monta kuukautta ja kertaakaan en ole pessyt.

        Likaisen maskin käyttö on työpaikkakiusaamista.

        Jos tartutat toiset tahallaan, tai tahallisella välinpitämättömyydellä, voit myös saada sakkoja tai jopa vankeutta pahoinpitelystä. Vankeutta on annettu ainakin HIV:iä levittäneille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kolmen päivän jälkeen alkoi haista niin pahalle että päätin pestä. Oikeastaan vaan keitin, ei ollut vaikeaa eikä porattu lainkaan.

        Ihan hyvä. VTT testasi että kirirginen maski kestää pesun jopa 10 kertaa, tosin suojausteho väheni lopulta kangasmaskin tasolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työnantaja ei myöskään tarkista olenko vaihtanut alusvaatteitani joten en niitä aio vaihtaa

        Säästöä kaikki tyynnin.


    • Anonyymi

      Suomen hallitus kertoi viime keväänä ettei maskeista ole hyötyä, luotan tähän tietoon.

      • Anonyymi

        Mutta tuo oli aikaa ennen koronalahakon uskon tuloa nyt kannattaa laitaa jo 2 maskia keralla sekä visiiri.


      • Anonyymi

        Ensinnäkin: se ei ollut hallitus vaan ministeriön virkamiehet. Toiseksi: sen jälkeen on opittu paljon uutta koronasta.
        Seuraa uutta tutkimustietoa, jos olet fiksu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tuo oli aikaa ennen koronalahakon uskon tuloa nyt kannattaa laitaa jo 2 maskia keralla sekä visiiri.

        Niin, ja kannattaa muistaa myös suolikaasujen puhdistus... Joko maskilla tai suodattimella.
        Eli täytyy laittaa maski myös housujen alle, tai tunkea suolistoonsa joku ilmansuodatin.


      • Anonyymi

        juu ja muissa asioissa itket hallituksen toimista ja sanomisista. Valkkaat sitten siis sen mikä itsellesi sopii eli ihan sama mitä hallitus sanoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja kannattaa muistaa myös suolikaasujen puhdistus... Joko maskilla tai suodattimella.
        Eli täytyy laittaa maski myös housujen alle, tai tunkea suolistoonsa joku ilmansuodatin.

        tällä henkilöllä on joku perse- ja suolifetissi. Kyllähän niitä voi työntää joka asiaan mutta mieleen tulee joku kurainen lastentarhan räkänokkainen ja kasvattamaton kakara.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja kannattaa muistaa myös suolikaasujen puhdistus... Joko maskilla tai suodattimella.
        Eli täytyy laittaa maski myös housujen alle, tai tunkea suolistoonsa joku ilmansuodatin.

        Onko sulla sikanasse molemmissa päissä? :)


    • Anonyymi

      En ole makseja käyttänyt mutta enpä ole ollut sairaanakaan.

      Käsittääkseni terve ihminen tartuttaa koronan toiseen 0 % todennäköisyydellä.

      Ei ole varaa koronaan. Rikkaiden hömpötystä, jolla yritetään saada valtaa.

      • Anonyymi

        Koronaa voi sairastaa myös täysin oireettomana.


    • Anonyymi

      Maski on nykyään pelkkä poliittinen tunnus ja ihmistenkahtiajako onnistunut kyllä hyvin tämän maski hässäkän keskellä on ns tottelevaiset ja kurittomat. En tajua kuinka ulkona ihmiset on realiteeteista eikä huomata oikeasti kuinka kansaa yritetään kahtiajakaa. Jos tämä hulluus jatkuu on edessä väistämättä sota jossain välissä.

      • Anonyymi

        Ois kyllä mukavaa, jos tulis kunnon välienselvittely tyyliin 1918 (punaiset vs valkoiset) näitten koronalahkolaisten ja niiden välille, jotka pitää tätä koronahysteriaa aivan käsittämättömänä hulluutena.

        Mikähän taho tässä korona hysterian lietsomisessa/ylläpitämisessä on takana, ja miksi....
        Jäljet johtavat ainakin Kiinaan.... 🤔


      • Anonyymi

        minulta on työpaikka mennyt näiden "kurittomien" toimesta. Jos täällä jotakin tarvitaan niin se on todellakin sisällissota, osapuolina työtätekevät vs. sossupummit, maskia pitävät vs. perseellään ajattelevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ois kyllä mukavaa, jos tulis kunnon välienselvittely tyyliin 1918 (punaiset vs valkoiset) näitten koronalahkolaisten ja niiden välille, jotka pitää tätä koronahysteriaa aivan käsittämättömänä hulluutena.

        Mikähän taho tässä korona hysterian lietsomisessa/ylläpitämisessä on takana, ja miksi....
        Jäljet johtavat ainakin Kiinaan.... 🤔

        välienselvittelyä ei välttis tarvita, sillä koronalahkolaiset eivät kuole koronaan, se muu porukka kuolee ihan omien kaltaistensa keskinäisiin kuolemantuottamuksiin. Ja siitä selviää tässä maassa ilman syytteitäkin joten homma hoituu ilman laukauksia ja oikeudenkäyntejä siististi ja itsestään. Joku osa porukkaahan varmuudella jää jäljelle, toisia ei niinkään kiinnosta ja sehän on vaan kaikkien muiden etu.


      • Anonyymi

        Maskittomuus on persuista erotetun äärilaidan tunnus (esim. Ano Turtiainen).


    • Anonyymi

      Lahkolaiset rauhoittuvat kun saavat koronarokotteen.

    • Anonyymi

      Rokotteet toimivat ja luvut todistavat sen aukottomasti. Rokotevastaiset epäisänmaalliset ei kaita koskaan faktoja musta tuntuu väitteilleen.

      Tuolta voi katsoa faktat vaikka Israelin ja Britanien laskeviin tartunta lukuihin.

      https://www.worldometers.info/coronavirus/

      Maat missä on rokotettu paljon on tartunnat laskussa selvästi. Rokotukset näkyvät maailmanlaajuisesti vaikka ainoastaan 150.000.000 rokotetta on jaettu ja 20.000.000 on saanut rokotteen kaksi kertaa. Rokotteet on jaettu järkevästi ensiksi suurimmassa vaarassa sairastua ja levittää koronavirusta oleville sairaanhoito henkilöstölle ja ihmisten kanssa paljon työskenteleville.

      • Anonyymi

        Rokotehan ei suojellut tartunnalta.... Vai miten se oli..? Tilastoja voi rukata mieleisekseen. En luota enää lainkaan virallisiin tiedotuksiin.
        Kaikista paras suoja koronaa vastaan on hyvä vastustuskyky. Tälle tekee huonoa hiilidioksidin ja kuona-aineiden hengittäminen maskista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rokotehan ei suojellut tartunnalta.... Vai miten se oli..? Tilastoja voi rukata mieleisekseen. En luota enää lainkaan virallisiin tiedotuksiin.
        Kaikista paras suoja koronaa vastaan on hyvä vastustuskyky. Tälle tekee huonoa hiilidioksidin ja kuona-aineiden hengittäminen maskista.

        Rokote nimenomaan suojaa tartunnalta.


    • Anonyymi

      Jos EU olisi reilu se ei käyttäisi tautia hyväkseen. Nyt maiden talousahdinko on sille eduksi ja sen varjolla eu loi pakon rahoittaa toistensa taloutta. Mitä enemmän maat velkaantuu sitä tiukemmin istutaan eussa kiinni.

      • Anonyymi

        Rokotevastaiset epäisänmaalliset ei laita koskaan faktoja musta tuntuu väitteilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rokotevastaiset epäisänmaalliset ei laita koskaan faktoja musta tuntuu väitteilleen.

        Turha vaiva linkitellä faktatietoja rokoteuskovaisille puupäille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha vaiva linkitellä faktatietoja rokoteuskovaisille puupäille.

        Epäisänmaallisen rokotevastaisen faktattomille "Musta tuntuu" rokotevastaisille väitteille nauraa jo lähesjokainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäisänmaallisen rokotevastaisen faktattomille "Musta tuntuu" rokotevastaisille väitteille nauraa jo lähesjokainen.

        Kerro yksi hyvä syy miksi et etsi sitä faktatietoa itse?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäisänmaallisen rokotevastaisen faktattomille "Musta tuntuu" rokotevastaisille väitteille nauraa jo lähesjokainen.

        Ovatko edes suomalaisia nuo rokote- ja maskivastaiset. Voivat olla ulkomaisia trolleja Kiinasta ja Venäjältä. Haluavat että muilla mailla menisi huonosti, jotta oman diktatuurin mokat eivät näyttäisi rinnalla yhtä pahalta.

        Kiinasta koko korona alkoi, mitä he haluavat peitellä, ja Venäjällä kuolee koko ajan tuhansia. Silti Venäjä vie rokotteita muihin maihin eikä anna niitä omilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäisänmaallisen rokotevastaisen faktattomille "Musta tuntuu" rokotevastaisille väitteille nauraa jo lähesjokainen.

        Minä nauran 2 maskia päällekkäin pitäville korona lahkolaisille..

        Lieneekö siinä kyseessä joku punavihervasemmistolainen, suvakkien ja ilmasto hysteerikkojen muodostama alalahko....

        "maskia pitämällä osoitat olevasi yksi meistä, ja alistuvasi täydellisesti poliitikkojen/terveysviranomaisten mielivallalle."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä nauran 2 maskia päällekkäin pitäville korona lahkolaisille..

        Lieneekö siinä kyseessä joku punavihervasemmistolainen, suvakkien ja ilmasto hysteerikkojen muodostama alalahko....

        "maskia pitämällä osoitat olevasi yksi meistä, ja alistuvasi täydellisesti poliitikkojen/terveysviranomaisten mielivallalle."

        itse pidän kyllä maskia, ja pidän itseäni kyllä vahvasti oikeistolaisena suomenmielisenä. Olen kantasuomalainen työssä käynyt veronmaksaja kunnes korona ajoi työpaikkani alas. Sitä nähkääs tapahtuu, ihan sama mitä sanotte ja eikä elvy ennenkuin korona lakkaa leviämästä. Siihen vaan tarvittaisiin pakollisia asioita alkaen maskit naamalle joka iikalle joten tästä tulee pitkä jakso liiton rahoilla, kun tätä palstaa lukee. Enpä nyt tiedä mitä lammasmaista tässä on kun tulee jo ihan taloudellisesti takkiin joka päivä, tietenkin jollekin sossupummille on helppo täällä lässyttää paskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä nauran 2 maskia päällekkäin pitäville korona lahkolaisille..

        Lieneekö siinä kyseessä joku punavihervasemmistolainen, suvakkien ja ilmasto hysteerikkojen muodostama alalahko....

        "maskia pitämällä osoitat olevasi yksi meistä, ja alistuvasi täydellisesti poliitikkojen/terveysviranomaisten mielivallalle."

        Maskittomana osoitat kuuluvasi persuista erotettuun sinimustaan äärilaitaan.


    • Anonyymi

      Samalla maskilla 2 kuukautta, turha sitä on vaihtaa tai pestä

      • Anonyymi

        Sottapytty.


    • Anonyymi

      Tuolta voi katsoa faktat vaikka Israelin ja Britanien laskeviin tartunta lukuihin. 160.070.774 rokotetta on jaettu ja sen pystyy jo huomaamaan koko maailmanlaajuisissa luvuissa helposti.

      https://www.worldometers.info/coronavirus/

      • Anonyymi

        Valhetta ainoastaan meidän Tokennetti kertoo totuuden. Muut valehtelee.


      • Anonyymi

        Niin, näiden maiden lukujen vaikutus koko maailman lukuihin on korona lahkokolaisten mielestä varmaankin merkittävää.

        Mutta mikä vaikutus näillä onkaan epidemian lukuihin maailman mittakaavassa...

        Paikallistasolla voi olla vaikutusta. Mutta ei globaalisti.

        Ja muuten, vaikka paikoin siellä on lähes koko väestö jo rokotettu, niin vieläkin niissä maissa on maski pakko esim kauppaan mennessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valhetta ainoastaan meidän Tokennetti kertoo totuuden. Muut valehtelee.

        Elät sinimustassa kuplassa.


    • Anonyymi

      Iltasanomat:
      "Tutkimuksissa kirurgisen maskin istuvuutta parannettiin solmimalla se korvien taakse tiukemmin, uutistoimisto AFP kertoo. Tutkimuksen mukaan pienetkin parannukset istuvuuteen vähensivät merkittävästi riskiä saada tartunta."

      Eivät näytä kumpikaan tietävän, mistä puhuvat. Ylekin kun uutisoi samasta asiasta, se unohti koko ns. istuvuuden heti.

      Kun kirurgiseen maskiin tehdään ihan oikea solmu, sen ei ole tarkoitus vain tiukentaa maskia vaan vasen ja oikea reuna muotoillaan kokonaan uudestaan. CDC kehoittaa ja ohjeistaa tämän yhdellä tavalla sivulla
      https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/your-health/effective-masks.html
      jossa on linkki lokakuiseen videoon
      https://youtu.be/UANi8Cc71A0
      Tämä on yksi tapa saada solmun jälkeen repsottavat läpät umpeen, mutta ne voi jättää myös ulos ja sulkea teipillä.

      Knot & Tuck ei ole yhtä tehokas tapa kuin kahden maskin käyttö, vaikka yhdessä tapauksessa, missä kahdella ihmisellä on samaan aikaan maski ja menetelmä käytössä, erot ovat hyvin pienet. Kun vain vastaanottaja pitää maskeja ja ottaa vastaan hengitystä 15 minuuttia, kaksi maskia suojasi 83.0% ja solmukirurginen maski 64.5%. ks: https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7007e1.htm

      Kahden maskin idean ei pitäisi johtaa vain siihen, että viidakkotasavalloiksi kelpaamattomat kansat kirisivät sillä kohti pohjoismaa-statusta suuremmalla hyinvointituote-konsumptiolla. Vaan esim. EU:hun tarvittaisiin uusi maskistandardi, joka on kansalle tarkoitettu epidemiamaski. Se hyödyntää kankaan istuvuutta ja filtteröivää materiaalia ja ei ole mielellään korviin sidottava. Tietysti jos se maksaa enemmän kuin FFP-suojat, niin jääköön tekemättä.

    • Anonyymi

      Jep.

    • Anonyymi

      Nyt on mainostettu näitä spray-pullossa olevia suihkutettavia pöpö- ja virustappajia. Oletteko nähneet juttuja, kuinka toimii kun kerran käytetty esim. kirurginen maski suihkutetaan ja kuivataan ennen toista käyttöä?
      maskin käyttäjä

    • Anonyymi

      Se ei poista sitä että, maskismi on sairautta. Ei kannata uskoa kaikkea mitä lehdet valehtelee.

      • Anonyymi

        Nimenomaan, sairautta tuo maskismi on..

        Henkistä sellaista...


        Ehkä korona/maski hysteria on jonkinlaista terapiaa näille ihmisille...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan, sairautta tuo maskismi on..

        Henkistä sellaista...


        Ehkä korona/maski hysteria on jonkinlaista terapiaa näille ihmisille...

        Sinimusta sekoilu se vasta sairautta on.


    • Anonyymi

      Tarttuminen vähenee huomattavasti kun kukaan ei hengitä....
      Astmaatikolla ja sydänsairaalla täysi työ selvitä yhdenkin maskin kanssa.

      • Anonyymi

        Siis mikäkän taho tässä on takana...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mikäkän taho tässä on takana...

        Kirjoitusvirheet vain jatkuu...prkl..

        Siis Mikähän taho tässä korona sensuurissa on takana...

        Miksi "totuutta" ei saa kertoa...


        Vai onko olemassa vain 1, ns "virallinen totuus", siis ihan niinkuin ennen oli Neuvostoliitossa...


        Siellähän toisin ajattelijat laitettiin tarvittaessa vaikka vanki leirille...


    • Anonyymi

      Taikka annetaa vanhusten vaan kuolla siihen. Tähän mennässä Suomessa koronaan kuolleiden keski-ikä taisi olla 86v. En ole maskia pitänyt kertaakaan korona aikana, enkä pidä. Eipä myö influenssa kautenakaan pidetä mitäön maskeja. Jos riskiryhmänä on vanhukset ja pitkäaikaissaitaat yms monivaivaset-->luonto korjaa. Tylyä, mutta totta ja kansantaloudellisesti kannattavaa.

    • Anonyymi

      Tunge maski fanaatikko varmuuden vuoksi vielä kolmas maski suuhus, ja neljäs maski vaikka ruuansulatuselimistösi loppupäähän.

    • Anonyymi

      Pistäkää koronahysteerikot vaikka 10 maskia päällekkäin. Ite en laita yhtään maskia. En aio laitta, vaikka sakolla/vaikka linnatuomilla uhattais.

      Tämä on periaatekysymys. Puolustan maskittomuuttani tarvittaessa vaikka voimakeinoin.

      • Anonyymi

        juu tässä se on sisällissodan ainekset, vai? Nämä tämmöiset "periaatteet" ovat juuri oikeita elämää ohjaavia ja valintoja auttavia asioita. Tiedän kyllä ihmistyypin joka tämmöisillä "periaatteillaan" oikeastaan vain rajoittavat liikkumisvaraansa elämässä, oikein laatii niitä päivittäin sen sijaan että edes hyötyisivät niistä niiden oikeaan tapaan. Mitä voi sanoa ihmisestä logiikalla että uhoaa ottaa sakkoja ja vankeutta tämmöisen omatekoisen periaatteen vuoksi, joka ei perustu muuhun kuin kehäpäätelmään periaatteesta, jota ylläpidetään periaatteesta jota jne.


      • Anonyymi

        Sinähän se ainoa hysteerinen täällä olet. Luuletko saavasi jonkun urhoollisuusmitalin kun et käytä maskia vai onko jäänyt murkkuiän uhma päälle ja nyt se ilmenee tavalla joka tekee sinusta naurettavan pellen. Tulee ihan mieleen yksi Lempäälässä vaikuttava tubettaja joka ei suostu siirtämään kelloaan kesä tai talviaikaan. Olette just samanlaisia tyhmiä jankuttajia jotka luulee olevansa oikeassa ymmärtämättä itse asiasta yhtään mitään saatikka siitä että tässä maailmassa otetaan huomioon myös muutkin ja pelätään yhteisillä säännöillä. V..u mitä saappaita.


      • Anonyymi

        Et sinä maskittomuudesta mitään sakkoja saa, maskin pito on vapaaehtoista. Tyhmän maineen voit kyllä saada.


    • Anonyymi

      Kaikkien ostettava taistelusukeltajien happipullot ja sukellusmaski joissa sisäinen kierto ettei mitään pääse ulkoilmaan,muuten ei virukset taltu. Toisten läheisyydessä hengittäminen kielletty tästä lähtien. Laki laitetaan pikana voimaan .

      T: Suomen valtioneuvosto

      • Onpa typerää jaarittelua vakavassa asiassa. Esimerkiksi Ebolan riehuessa sairaita todellakin hoidettiin paineilmapullo (babybottle) selässä ja suojanaamari koko kasvoilla. Uskomatonta ymmärtämyyttä pilailla tällaisella. Entä jos saat joskus lapsen, niin haluaisitko nähdä hänen hiipuvan tulevaisuuden virushyökkäyksissä. Ei leijona häntä tule puremaan, sen lupaan, mutta pikkuilkiöt ovat aina seurassamme, tulevaisuudessakin.


      • Anonyymi
        aajattelija kirjoitti:

        Onpa typerää jaarittelua vakavassa asiassa. Esimerkiksi Ebolan riehuessa sairaita todellakin hoidettiin paineilmapullo (babybottle) selässä ja suojanaamari koko kasvoilla. Uskomatonta ymmärtämyyttä pilailla tällaisella. Entä jos saat joskus lapsen, niin haluaisitko nähdä hänen hiipuvan tulevaisuuden virushyökkäyksissä. Ei leijona häntä tule puremaan, sen lupaan, mutta pikkuilkiöt ovat aina seurassamme, tulevaisuudessakin.

        Tällä yläpuolisella viiraa!

        Satutko muuten tietämään, millainen placebo happihoito koronassa on? Siinäkin lääketiede on todella maailmalla rojahtanut uskomushoidoiksi! Happi ei auta potilasta tippaakaan, ellei keuhkojen hapenotto ole todella pahasti vajauksessa. Sellainen tilanne ei tule eteen edes keuhkokuumeessa, jossa keuhkoissa tulehdusnesteitä. Happea ei Suomessa ole ennenkään annettu, koska se ei auta. Tyypillinen keuhkokuumepotilas joka kuolee on muutenkin niin sairas, että kaikki elintoiminnot romahtavat lopulta. Siinä ei silloin happi auta, vaan kuolema sen sijaan tulee. Hengitystieinfektiot eivät muutenkaan tuhoa keuhkoja, vaan esimerkiksi influenssan jälkeen keuhkojen kapasiteetti säilyy aivan normaalina. Sensijaan keuhkoahtauma, joka on esimerkiksi tupakoinnin seurausta saattaa tiputtaa keuhkojen hapenottokyvyn muutanaan kymmeneen prosenttiin alkuperäisestä. Silloin happi helpottaa, mutta vain harvoin itse keuhkoahtaumaankaan kuolee.

        Happi koronan hoidossa on uskomushoito, ja sitä tarjotaan maailmalla jopa kotona koronaa sairastaville potilaille!

        Tämmöisen maailman sitten saimme!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä yläpuolisella viiraa!

        Satutko muuten tietämään, millainen placebo happihoito koronassa on? Siinäkin lääketiede on todella maailmalla rojahtanut uskomushoidoiksi! Happi ei auta potilasta tippaakaan, ellei keuhkojen hapenotto ole todella pahasti vajauksessa. Sellainen tilanne ei tule eteen edes keuhkokuumeessa, jossa keuhkoissa tulehdusnesteitä. Happea ei Suomessa ole ennenkään annettu, koska se ei auta. Tyypillinen keuhkokuumepotilas joka kuolee on muutenkin niin sairas, että kaikki elintoiminnot romahtavat lopulta. Siinä ei silloin happi auta, vaan kuolema sen sijaan tulee. Hengitystieinfektiot eivät muutenkaan tuhoa keuhkoja, vaan esimerkiksi influenssan jälkeen keuhkojen kapasiteetti säilyy aivan normaalina. Sensijaan keuhkoahtauma, joka on esimerkiksi tupakoinnin seurausta saattaa tiputtaa keuhkojen hapenottokyvyn muutanaan kymmeneen prosenttiin alkuperäisestä. Silloin happi helpottaa, mutta vain harvoin itse keuhkoahtaumaankaan kuolee.

        Happi koronan hoidossa on uskomushoito, ja sitä tarjotaan maailmalla jopa kotona koronaa sairastaville potilaille!

        Tämmöisen maailman sitten saimme!

        Tsot tsot.... Epäs puhuta pehmoisia.
        Jokainen koronaa sairaatava on YKSILÖ ja siten ko. asia tutkitaan myös täällä sairaalassa.
        Kaikia potilaita EI suinkaan voi laittaa hengityskoneeseen. Viruksesta vaurioituneiden keuhkojen hapenotto vaihtelee potilaasta toiseen suunnattomasti. Esim. ikänsä tupakoitsevien keuhkojen hapenottokapasiteetti on jo valmiiksi alhainen eikä heitä tästä johtuen kannata monastikkaan enää kytkeä hengityskoneeseen.
        Jos keuhkopussissa on runsaasti nestettä, sitä voidaan poistaa neulan kautta tai laskuputkella eli dreenillä. Tämä lievittää välittömästi hengenahdistusta.


    • Anonyymi

      Milloin ihmiset alkavat ajatella omalla järjellään.

    • Anonyymi

      Ei tartu ihoon kiinni,aivan älyttömän hyvä!Vetäkää saman tien muovipussi päähän ja iskekää päätä seinään ja lujaa,hiphei,johan tehos,loputkin järjen juoksusta jäi seinään,pysyvästi.

    • Anonyymi

      Minimissään 70 tuntia eli noin 3 vuorokautta FFP2-, FFP3 hengityssuojainta, kirurgista suojainta, kansanmaskia tai kangasmaskia huoneenlämmössä kuivatessa, tilassa jossa siihen ei laskeudu talouden hengityspäästöjen mukana koronavirusta, suojaimen voi ottaa uudelleen käyttöön. Riittää siis että ostat yhden paketin hengityssuojaimia ja käytön jälkeen laitat ne kuivumaan hengityspäästöistä minimissään 70 tunniksi esim. saunaan, komeroon ym. huonelämpöiseen tilaan ja suojain on tämän jälkeen uudelleen käytettävissä. Verrattuna suojaimen pesemiseen, keittämiseen tai kuumentamiseen huoneenlämmössä kuivaaminen pitää hengityssuojaimen pitkään toimintakuntoisena, kymmeniä kertoja. Jos esim. venttiilitön FFP2 hengityssuojain maksaa alimmillaan 0,60 euroa kappale, käyttöhinta tulee todella edulliseksi kun suojaimta voi käyttää 20-30 kertaa uudelleen ilman että suodatuskyky kärsii merkittävästi.

    • Anonyymi

      Pyykkipoika se on paras laittaa ulkona nenään ja Uv-taskulamppu otsalle niin ei korona-palloja mene sieraimiin. Kumihanskat on jopa naamaria tärkeämmät pisaratartuntojen kanssa, ja älypuhelimet levittää eniten viruksia ja asia on tabu niin teehooällässä eikä mediassa tätä sanota.

      Pyykkipoika on kestävä ja ekologinen. Kasvonaamareita pursuaa roskikset ja parkkipaikat. Missä ympäristö-hypettäjät nyt?

      Pitkäaikaissairaat ja vauraat eläkeläiset ovat voineet pitää kaasunaamareita ja raitisilmamaskeja abaut 13kk jo ilman Valtion määräävää juridiikkaa. Köyhien on pitänyt pärjätä jollain teepaidan rievulla suun edessä kuin Neuvostoliiton kaasuhyökkäyksissä Sakslaisten toimesta. Kloorikaasua ei pidä puuvilla rätti. Vähän varovasti korona-palloakin torjuu.

      Tottakai sähköautolla voi ajaa metsurinkypärä päässä, sen verkkovisiiri torjuu myös hyvin koronapallojen osumia. Naisille on sievä se muovilippa suojaamaan nenää niin näkee ne muotisilmälasit muutkin ja millaiset tehostevärit on kasvoihin piirrelty. Hot!

      • Anonyymi

        Haukkumasi ympäristöhypettäjät ovat vedonneet, ettei käytettyjä maskeja heitettäisi maahan.


    • Anonyymi

      V.tun spede paras on kaasu maski ihan noin oman turvallisuuden vuoksi.
      Katsoitko uutiskuvat kun jenkeissä paloi metsää?
      Palomiehillä oli jopa huivi kasvoilla savua ehkääsemässä RAHRAH..
      Ei ne jenkit tiedä kaikkea.

    • Itse kirjoitin ekan kerran Hesariin jo helmikuun lopussa (2020) aiheesta ja toin keskusteluun Suomessa aerosolikäsitteen, joka oli kumman vieras THLlle ja STMlle. Aivan hölmöä STMn oli väittää, ettei maskeista olisi hyötyä (THLn oli pakko myöntyä viraston määräyksiin (koska maskien hankinta oli kummasti unohtunut). Olen itse pitänyt potilaiden hoidossa 40 vuotta maskia. Aivan älytön väite viranomaisilta oli edes vihjata, että olisin niin tehnyt turhaan. Jos olisin ollut käyttämättä, olisin saanut seuraamuksia.
      Summa summarum: ylivoimaisesti suurin syy koronan leviämisvauhdin lievästä hidastumisesta kuuluu koko Suomen kansalle, joka viimeistään marraskuun lopussa alkoi enenevästi käyttää maskia. Politiikot eivät saa edes irtopisteitä. Ongelma vielä on oman kulttuurinsa mukaan Suomessa elävät, joiden kulttuuriin ei miehille kuulu kasvojen osittainenkaan peittäminen. Naiset heistä sen sijaan usein peittävät, vaikka koronasta ei oltaisi kuultukaan. HYVÄ se :-).
      Lopuksi vielä: outoa oli vapaan sanan "edustajana" Hesari, joka kuulema sensuroi muidenkin maskien käyttöä ajavien mielipiteiden ilmaisua.
      Kaupoille ja muidenkin yksityisten yritysten oikeus tulee olla maskipakon vaatiminen asiakkailtaan. Turvaväliä ei ole päivitetty oikeastaan missään kaupassa, joissa olen käynyt. Esim. Ässässä merkit ovat edelleen yhdessä metrissä, vaikka maalaisjärkikin sanoo, että etäisyyksien kasvattaminen pienentää samaa ilmaa hengittävien virusaltistusta. 2 metriä, kiitos.

      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat "oman kulttuurin mukaan elävillä". Minun havaintojeni mukaan Helsingissä maahanmuuttajat pitävät maskia yhtä usein kuin kantasuomalaiset. Vai tarkoitatko sinimustaa "kulttuuria".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat "oman kulttuurin mukaan elävillä". Minun havaintojeni mukaan Helsingissä maahanmuuttajat pitävät maskia yhtä usein kuin kantasuomalaiset. Vai tarkoitatko sinimustaa "kulttuuria".

        Hei Anonyymi. Minulla on laskentaporukka, jonka tulosten mukaan "oman kulttuurinsa mukaan elävillä" miehillä maskin käyttöaste on alle puolet kantasuomalisten miesten lukemasta.


    • Anonyymi

      Huolestuttavan raskaasti hengitti tänään maskillinen lähellä. Tiedä minkä keuhkosairauden vielä saa siitä maskista :( Surullista on.

    • Epäilen aika lailla...
      Pääseehän maskin sivuista vaikka kuinka
      ja kun puhallatte kovalla pakkasella läpi sen maskin, niin näette paljonko pääsee läpi joka tapauksessa.

      Ja miten oikein voitte olla varmoja, että se olisi yhtään kausiflunssaa vaarallisempi jos sitten jopa vähemmän.

      Nyt on vaan muotia pitää asiaa otsikoissa ja uutisissa ja tehdä siitä entistä vaarallisemman oloinen kun sitten vertaa vuosittaisia muita kuolemia, niin vissiin sama määrä ellei pienempikin kuollee näinä parinakin vuonna tässä tilastoja katellessa.

      Suurempi kuolinriski taitais olla liikenneonnettomuudet, joissa ihmiset toljottaa kännykkäänsä tai katua ylittävät ihmiset.

      Lisäksi kannattaa poistaa se turhake nimeltä Korona-vilkku , jos sellaisen on älypuhelimeensa sellaisen omistavat tahot päästäneet.
      Nythän on niin että maaliskuussa THL suosittaa vapaaehtoiseen 10 päivän karanteeniin jos vilkku ilmoittaa jotain muka tartunnan saaneista kontakteista... vaikkei tämä epäluotettava PCR-testi antais edes positiivista tulosta...

      Se karanteeni ois sitten PALKATON.

      Joillain päättäjillä on nyt näemmä kova into saada kansa entistä ahtaammalle.

      Mieluummin hengittelen RAITISTA ILMAA joka Suomessa on melko puhdasta verrattuna vaikkapa Kiinaan...
      Se on vielä meidän oikeutemme ja mahdollisuutemme,
      niin ei kannata jättää käyttämättä tätä maailman harvinaista tilaisuutta puhtaan ilman hengittelyyn ja säästää siten myös elimistönsä kaikelta siltä kuormitukselta ja haittavaikutuksilta,
      joita maskin käyttely tuo tullessaan mahdollisista pyörtymisistä alkaen.

      • Anonyymi

        Pakkasessa puhaltaminen ei todista mitään, koska huuru muodostuu vasta pakkasessa maskin ulkopuolella. Se on kosteuden härmistymistä kiteiksi ja sublomoitumista, kun se sitten lopulta katoaa kuin tyhjään. Se tapahtuu vasta maskin ulkopuolella.

        Mutta kyllä siitä maskista menevät pisarat lävitse. Näkyvä vesihöyry, joka syntyy kiehuessa on pieniä vesipisaroita. Jos laitat maskin vedenkeittimen nokan päälle niin höyry tulee siitä lävitse! Että silleen.


      • Anonyymi

        Taidat olla trolli.


    • Anonyymi

      ihan sama mitä sanotaan kun jengi kulkee ilman sitä ensimmäistäkään maskia ja tunkee kaupan kassajonossa niskaan puuskuttamaan. Vaikka maskisuositus onkin "vain" suositus vielä ei erikseen olla suositeltu ettei maahan saisi luoda joukkotyöttömyyttä, konkurssiaaltoa, hoitovelkaa, veronkorotuksia ja pitkittynyttä maskisuositusta. Kun ei ole erikseen... niin ollaan kuin pellossa sitä ennen. Ja jälkeen.

    • Anonyymi

      "Rokotteet toimivat ja luvut todistavat sen aukottomasti. Rokotevastaiset epäisänmaalliset ei kaita koskaan faktoja musta tuntuu väitteilleen.

      Tuolta voi katsoa faktat vaikka Israelin ja Britanien laskeviin tartunta lukuihin.

      https://www.worldometers.info/coronavirus/

      Maat missä on rokotettu paljon on tartunnat laskussa selvästi. Rokotukset näkyvät maailmanlaajuisesti vaikka ainoastaan 150.000.000 rokotetta on jaettu ja 20.000.000 on saanut rokotteen kaksi kertaa. Rokotteet on jaettu järkevästi ensiksi suurimmassa vaarassa sairastua ja levittää koronavirusta oleville sairaanhoito henkilöstölle ja ihmisten kanssa paljon työskenteleville."

      Yläpuoliselle, ja lainatulle P**kan puhujalle!

      Samasta worldometersistäsi näet, että koronatartunnat ovat laskeneet Ruotsissa vielä paljon nopeammin, ja jopa aikaisemmin, kuin Britanniassa tai Isreelissa.

      Korona tulee alas Britanniassa ja Isreelissa myös siksi, että siellä niin moni sai koronan, ja siitä tulee immuniteetti yli puoleksi vuodeksi. Miten muuten kuvittelet, että kaikki muutkin hengitystie-epidemiat ovat aina tulleet alas, vaikka olisivat olleet millaisia,

      Rokotteen ja isänmaallisuuden kanssa taas ei ole mitään tekemistä. Rokoteideologia on päin vastoin maailmanlaajuisen terveudenhuoltoverkon vaatimus, Kaikkein autoritäärisemmän niistä, joka ei kaihda rekrytä pamputtjiakaan kaduille. He hyötyvät, ja muut ovat jo kärsineet.

      Ihmetytää miten näille lojaaleja rättinaamojakin liikkuu kaduilla. Se rätti ei todistettavasti ole yhdenkertaisena muuttanut yhdenkään tartuntakäyrän suuntaa tippaakaan siinä vaiheessa kun pakotettiin ihmisille.

      Ei se silloin auta kaksinkertaisenakaan, eli CDC on jostain syystä sortunut täydellisiin valeisiin?

      Tyhjän arvoinen ei toisesta tyhjästä päälle laitettuna muuksi muutu.

      Kivahan tällaisia on tietysti sieltä ylhäältä huudela, siis virologien, Maskiin on liitetty jo aikaisemmin iso nippu valeita, ja saattaa olla tutkimuksia, joita ihmiset sitten ovat seuranneet kuin horoskooppeja. Lääketiede muuttui koronan myötä uskomustieteeksi! Jo ihan heti alussa.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinä reppana uskot jotain tokentubea.

        Uskon. Näitä kertomuksia on ympäri Maailmaa.
        Olen myös aktiivisesti levittänyt tätä tietämystä ja saanut yli kymmenen ihmistä luopumaan rokotteen ottamisesta, mm. Omat vanhempani (yli 80v.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon. Näitä kertomuksia on ympäri Maailmaa.
        Olen myös aktiivisesti levittänyt tätä tietämystä ja saanut yli kymmenen ihmistä luopumaan rokotteen ottamisesta, mm. Omat vanhempani (yli 80v.)

        Haluat siis tappaa vanhempasi? Kyttäätkö perintöä?


    • Onko puolet kirjoittajista kännissä jo maanantai yönä???? (yv saa poistaa jos haluaa)

    • Anonyymi

      Muutakin kuin maskeista:

      Satutko muuten tietämään, millainen placebo happihoito koronassa on? Siinäkin lääketiede on todella maailmalla rojahtanut uskomushoidoiksi! Todellisuudessa happi ei auta potilasta tippaakaan, ellei keuhkojen hapenotto ole todella pahasti vajauksessa. Sellainen tilanne ei tule eteen edes keuhkokuumeessa, jossa keuhkoissa tulehdusnesteitä. Happea ei Suomessa ole ennenkään annettu, koska se ei auta. Tyypillinen keuhkokuumepotilas joka kuolee on muutenkin niin sairas, että kaikki elintoiminnot romahtavat lopulta. Siinä ei silloin happi auta, vaan kuolema siinätulee. Hengitystieinfektiot eivät muutenkaan tuhoa keuhkoja, vaan esimerkiksi influenssan jälkeen keuhkojen kapasiteetti säilyy aivan normaalina. Sensijaan keuhkoahtauma, joka on esimerkiksi tupakoinnin seurausta saattaa tiputtaa keuhkojen hapenottokyvyn muutanaan kymmeneen prosenttiin alkuperäisestä. Silloin happi helpottaa, mutta vain harvoin itse keuhkoahtaumaankaan kuolee.

      Happi koronan hoidossa on uskomushoito, ja sitä tarjotaan maailmalla jopa kotona koronaa sairastaville potilaille!

      Tämmöisen maailman sitten saimme!

      • Anonyymi

        Mitähän horiset? Aina on annettu happea, jos veren happipitoisuus laskee. Oli kyseessä mikä tauti/syy hyvänsä. Ei se koronaa paranna, mutta auttaa hengittämään. Koronaa nyt hoidetaan eri lailla eri vakavuusasteilla.

        Kyllä käsittääkseni koronastakin on jäänyt osalle keuhkoihin selviä vaurioita.

        Sinulla ei taida olla alkeellisintakaan käsitystä sairaanhoidosta. Varmaan sekoitan hapen antamisen ja tehohoidonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän horiset? Aina on annettu happea, jos veren happipitoisuus laskee. Oli kyseessä mikä tauti/syy hyvänsä. Ei se koronaa paranna, mutta auttaa hengittämään. Koronaa nyt hoidetaan eri lailla eri vakavuusasteilla.

        Kyllä käsittääkseni koronastakin on jäänyt osalle keuhkoihin selviä vaurioita.

        Sinulla ei taida olla alkeellisintakaan käsitystä sairaanhoidosta. Varmaan sekoitan hapen antamisen ja tehohoidonkin.

        Tupo, siis sinä sekoitat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän horiset? Aina on annettu happea, jos veren happipitoisuus laskee. Oli kyseessä mikä tauti/syy hyvänsä. Ei se koronaa paranna, mutta auttaa hengittämään. Koronaa nyt hoidetaan eri lailla eri vakavuusasteilla.

        Kyllä käsittääkseni koronastakin on jäänyt osalle keuhkoihin selviä vaurioita.

        Sinulla ei taida olla alkeellisintakaan käsitystä sairaanhoidosta. Varmaan sekoitan hapen antamisen ja tehohoidonkin.

        Täällä riittää näitä muka lääketieteen asiantuntijoita, kesken jääneen peruskoulun oppimäärällä.


    • Anonyymi

      Miksi pitää vain riidellä, samassa veneessä kaikki ollaan. Virukset muuttuvat koko ajan, siksi kausiinfluenssarokotekin on aina usean viruksen seos mahdollisia taudinaiheuttajia vastaan. Sen olen huomannut, että paras tapa välttää; ja samalla siis myös itse levittää, SARS-CoV-2 virusta on kulkea ilman maskia. Kukaan ei tule iholle, istu julkisissa lähelle, jopa kaupan jonossa tai hedelmä/lihatiskillä saa olla rauhassa ;) Peace! ps. viruks on kooltaan pikometrejä, parhaimmat maskit suodattavat mikrometrien partikkeleita. Mikä ero on piko-ja mikrometrillä? KVG.

      • Anonyymi

        Parhaimmat maskit suodattaa kyllä viruksia, olet vain sekoittanut sen että maskin kankaassa olevat reijät ovat virusta isompia, mutta virus jääkin reikään, siihen aukkoon killumaan sähköstaattisen varauksen ansiosta ffp3 ja ffp2 maskeissa.
        Kyllä niistä on hyötyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhaimmat maskit suodattaa kyllä viruksia, olet vain sekoittanut sen että maskin kankaassa olevat reijät ovat virusta isompia, mutta virus jääkin reikään, siihen aukkoon killumaan sähköstaattisen varauksen ansiosta ffp3 ja ffp2 maskeissa.
        Kyllä niistä on hyötyä.

        Kyllä se sähköstaattinen varaus kuule varsin äkkiä siitä maskista häipyy kun muutamia kertoja niitä lehmänhenkäyksiä puhaltaa - ja varsinkin pakkasella, jolloin suhteellinen kosteus nousee tolkuttomuuksiin hetkessä. Ja sehän tarkoittaa, että maski kostuu todella tehokkaasti, koska ilma saavuttaa kastepisteen kylmään maskiin osuessaan samantien. Ja hengitysilmassa on aina epäpuhtauksia jotka saa sen kosteuden johtamaan nuo hennot staattiset varaukset nollapotentiaaliin sen myötä, niin ulos- kuin sisäänhengityksessäkin. Hyvää matkaa vain virukselle uusiin haasteisiin ja uusiin maskeihin killumaan!


    • Anonyymi

      ja saiskos tähän kommenttia siltä aiemmalta persefanaatikolta

    • Anonyymi

      Ja hallitus tilasi (ja maksoi) mummelilta tutkimuksen jonka mukaan maskin käyttö on suorastaan haitallista. Hyvä Sanna ja kumppanit!

      • Anonyymi

        Tilaaja ei ollut hallitus vaan THL/Varhila.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilaaja ei ollut hallitus vaan THL/Varhila.

        Joka on poliittisen nimittäjätahonsa tiukassa talutusnuorassa.


    • Tanskalainen tutkimus kertoi jo viime vuonna että live-käytössä kansan keskuudessa maskit ovat hyödyttömiä estämään koronatartuntoja.

      Todellinen elämä on jotain muuta kuin laboratorio.

      Ei kukaan voi elää täysin kuplassa.

      • Anonyymi

        Ja mikähän tutkimus? Hörhömedian teettämä?


    • Anonyymi

      Meillä on kovia rajoitteita koronan leviämisen estämiseksi, mutta ulos menevät ihmiset eivät käytä maskia ja 50 ihmistä pakkautuu anniskeluravintolaan viikonloppuiltaisin. Sanoisin, että maskin ja käsidesin käyttö kaupassa tai edes bussissa ja turvaväli on naurettavaa, kun iltaisin ihmiset levittävät tautia huolimattomasti. 99.99 % uusista sairastuneista saa sen ravintolassa tai kaveriporukoissa. Hallitus ei oikein tajua estää/sulkea/rankaista sosiaalista elämää ja ravitsemusliikkeitä.

      • Anonyymi

        "mutta ulos menevät ihmiset eivät käytä maskia "

        Miksi ulos menevillä ihmisillä pitäisi olla maski?

        Eikö maskia ole suositeltu lähinnä sisätiloihin, jos ei voida pitää riittäviä etäisyyksiä? Ulkona riski on todella pieni. Tietysti kaikkihan on mahdollista, jos joku aivastelee tai hönkäilee toisen naaman lähellä.


      • Anonyymi

        Hallituksella ei nykylainsäädännön mukaan ole valtuuksia kokonaan sulkea yksityistä elinkeinotoimintaa. Alueellisten viranomaistenkin pitää pystyä todistamaan miksi sulkisivat. Sulkemiseen tarvittaisiin poikkeustilaa. Sitä taas moni poliitikko vastustaa, myös oppositiossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hallituksella ei nykylainsäädännön mukaan ole valtuuksia kokonaan sulkea yksityistä elinkeinotoimintaa. Alueellisten viranomaistenkin pitää pystyä todistamaan miksi sulkisivat. Sulkemiseen tarvittaisiin poikkeustilaa. Sitä taas moni poliitikko vastustaa, myös oppositiossa.

        Uusi laki on tulossa.


    • Anonyymi

      Mitään “SARS CoV-2 / Covid-19” tai “koronavirusta” EI OLE eristetty eikä todistettu olevan olemassa eikä sen ole todistettu aiheuttavan mitään sairautta. Tutkijaryhmät eivät ole eristäneet virusta vaikka valheellisesti niin väittävätkin. Ja niistä tehtiin valheelliset johtopäätökset.
      On useita tutkimuksia joissa puhutaan koronaviruksesta, nCoV-2019:ta, SARS CoV-2:sta ja Covid-19:sta. Kun tutkijoilta kysytään näyttävätkö elektronimikrokuvanne puhdistetun viruksen vastaus on: EI, me emme ole eristäneet emmekä puhdistaneet virusta vaan se on soluviljelmässä tuotettu ja kuvattu.
      Koska mitään virusta ei ole eristetty ei sitä voida myöskään testata. Positiivinen tulos testistä joka ei edes testaa virusta ei siis tarkoita yhtään mitään. Kaikki väitetyt “koronavirustapaukset” ovat täyttä valhetta.

      • Anonyymi

        Elät omassa sekopääkuplassasi.


    • Anonyymi

      Minä en käytä maskia. En nyt enkä koskaan. Minulla on oikeus, sillä olen vapaa ihminen vapaassa maassa. Olen kovis. Mieluummin sairas tai kuollut, mutta minä en alennu nöyristelemään. En muita enkä tauteja. Minua ei numeroilla pelotella.

      • Anonyymi

        Olet ihan oikeassa. Olen kanssasi samoilla linjoilla.
        Laitan aamulla Tenat tuplana, jos sattus ruparesori brakaan.
        Mutta kuonokoppaa en käytä, se on kansalaisten kyykyttämistä.
        Lukekaa tilastot ja ikäjakaumat.

        Vittuperkelesaatana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ihan oikeassa. Olen kanssasi samoilla linjoilla.
        Laitan aamulla Tenat tuplana, jos sattus ruparesori brakaan.
        Mutta kuonokoppaa en käytä, se on kansalaisten kyykyttämistä.
        Lukekaa tilastot ja ikäjakaumat.

        Vittuperkelesaatana.

        Ei se ketään kyykytä - nimenomaan kansalaisten tuhoaminen sekä vammauttaminen on kyykyttämistä, miltä kuonokoppa suojaa.
        https://www.verkkouutiset.fi/isi-voidaanko-vaan-muuttaa-uuteen-seelantiin/

        ”Isi, voidaanko vaan muuttaa Uuteen-Seelantiin?”


        Lääkärin mielestä Suomi on valinnut järjenvastaisen pitkän löysän hirren.


      • Anonyymi

        Tämä nöyristelyn pelko on kumma juttu. Jos joku asiaa tutkinut suosittelee jotakin, niin en todellakaan koe nöyristelynä suosituksen noudattamista. Olen kiitollinen kun joku vaivautuu puolestani selvittämään asioita.

        Ylsi tutun tuttu tekee näitä tilastotutkimuksia THL:ää varten. Tavallinen kaveri, mutta osaa matematiikkaa. Olen iloinen että joku osaa, itselläni kun on huono matikkapää.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Minäkin kannatan noiden maiden tehokkaita otteita. Mutta Suomessa on kaikenlaisten karaokebaarin pitäjien ja muiden vastaavien huutokuoro, joka vastustaa kaikkia rajoituksia. Ja hallituksessa ainakin kepu tuntuu olevan niiden puolella. Ja Helsingissä Vapaavuori.


    • Anonyymi

      Tehikkain keino on kaasunaamari. Miksei anneta vahvaa suositusta käyttää kaasunaamaria?

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jotkin ihmiset ei vaan kestä määräilyä ”ylemmältä taholta”.
        Vastustavat kaikkea joka kielletään ( vaikka lyhyen aikaa).
        Sepittävät mitä kummallisimpia salaliittoteorioita jos joku heitä erehtyy arvostelemaan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Lääkärilehdessä on makeaa juttua maskeista. Kannattaa ottaa se maski silmiltä ja lukea. Vähän voi kyllä maskin käyttö hävettää sen jälkeen , mutta elämä on?? Siis laakarilehti.fi

    • Anonyymi

      Vuosi sitten ei edes uskottu koko koronan tulevan Suomeen. Ilmeisesti vieläkään ei uskota. Itsellä ffp3 maski aina, kirurgin maskia en ole ikinä käyttänyt kuin ffp3 maskin päällä. Ffp2 maskit menee roskiin.

      • Anonyymi

        Epidemia ei koske Suomea, kertoi Sanna.


    • Anonyymi

      Ranskassa on ollut maskipakko jo yli viisi kuukautta. Korona sen kun leviää. Mitä Suomeen tulee, niin täällä on aika pieni riski saada koronaa. Siis ihan pääkaupunkiseudullakin.

      • Anonyymi

        Maskipakko metrossa ei suojaa maskitonta ostoskeskuksessa.


      • Anonyymi

        Ranskassa ja muualla etelässä on erilainen kulttuuri. Poskipussaillaan, halaillaan.

        Täällä pääkaupunkiseudulla kun näkee isomman lauman nuoria ihmisiä yhdessä ilman maskeja ja turvaväliä, niin puhuvat ranskaa, espanjaa, italiaa tai englantia. Saattavat olla niitä kansainvälisiä vaihto-opiskelijoita jotka levittivät toisiinsa koronaa juhlimalla kapakassa.

        Ja me vanhat ja sairaat joudumme elämään pelossa.


      • Anonyymi

        Saksassa maskipakko ollut jo just vuoden eikä estä valenuhan etenemistä, koska testit otetaan valetesteillä. Sairasta touhua massapsykoosissa.


    • Anonyymi

      Rokote on tehokas myös tositilanteessa
      Israelin suurin terveyspalvelujen tarjoaja Clalit analysoi yhteensä 1,2 miljoonaa ihmistä. Heistä 600 000 oli saanut rokotteen ja 600 000 oli rokottamatta.

      Ryhmät vakioitiin tilastollisesti, muun muassa asuinpaikan, terveydentilan ja tartunnan saamisen riskin osalta.

      Rokotuksen saaneilla oireisten tartuntojen määrä laski 94 prosenttia verrattuna rokottamattomiin.

      – On yksiselitteisesti selvää, että Pfizerin rokote on myös tosielämässä erittäin tehokas, viikko toisen annoksen saamisen jälkeen. Tämä tulos saatiin toki jo aikaisemmin kliinisissä testeissä, kertoo Clalitin tutkimusjohtaja Ran Balicer Sky Newsille.

      Vakavien tautimuotojen määrä väheni 92 prosentilla. Tämä tulos on uusi, jota ei kliinisissä kokeissa ei vielä saatu selville.

      Balicer kuitenkin painottaa, että huolimatta suuresta määrästä tutkittuja ihmisiä tulokset ovat vielä alustavia.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kakka tulee. Siinä teille faktaa.


      • Anonyymi

        Varmaan kauhean luotettavakin lähde - peräti lääkkeiden valmistajan ja yksityisten lääkärikeskusten äänitorvi!
        Ja samoin tuo Newyork Times N W O -äänitorvi, kauhean luotettavia lähteitä sulla...


    • Anonyymi

      Ihmiset yskivät maski naamalla ajatellen, että silloin "saa" yskiä ja eivät yleisesti pidä yhtä pitkää etäisyyttä muihin maskin kanssa kuin ilman

      -Vain FFP2/3 maski suojaa viruksilta.
      -Vain venttiilitön FFP2/3-maski suojaa sekä käyttäjää että muita!

      "VTT:n tutkimus osoittaa, että kankaiset kasvomaskit eivät toimi suojaimina. Niiden käyttö kuitenkin lyhentää pisaroiden lentomatkaa yskäisyn jälkeen. Se ei kuitenkaan suojaa maskin käyttäjää altistumasta viruksille."
      "Tärkeimmät tartunnan torjuntakeinot ovat turvavälit, käsien pesu ja yskimishygienia.
      Oikein käytettynä suu-nenäsuojain eli ns. kirurginen maski vähentää pisaratartunnan levittämisen riskiä. Arjen käyttöön riittää kirurginen maski, eikä FFP2-tason hengityksensuojaimia tarvitse ottaa laajempaan käyttöön. FFP2-luokan hengityksensuojaimet tulee varata henkilöille, jotka työssään tarvitsevat tehokasta suojausta."

      "Tavallisten ihmisten kohdalla kasvomaskien käytöstä voi olla jopa haittaa, sanoo Turun yliopiston dosentti, tartuntataudeista vastaava ylilääkäri Esa Rintala Turun yliopistollisesta keskussairaalasta (Tyks).

      Kun kertakäyttöinen suojus kostuu, se menettää suodatustehonsa.

      ”Silloin siitä voi tulla jopa virusgeneraattori, joka voi tartuttaa ja antaa väärän turvallisuuden tunteen”, hän sanoo.

      ”Suojusta koskettelemalla voi kontaminoida kätensä ja levittää virusta eteenpäin. Kaikkein pahinta on, jos käyttää suojusta uudelleen, laittaa sen kaulalle tai taskuun ja sitten taas naamalle.”

      ***** Muistetaan myös, että jotkut joutuvat olemaan ilman.
      Jos maskittomat eivät yski, huuda ja aivastele julkisella paikalla, niin he eivät ole sen suurempi riski kuin kirurgin- tai kangasmaskilliset. *****

      Hengitysliitto:

      "Jos harjoittelusta ja rauhallisesta aloituksesta huolimatta et pysty käyttämään maskia tai hengittäminen tuntuu vaikealta, voit kokeilla venttiilillistä maskia. Huomioithan, että venttiililliset maskit eivät suojaa ympäristöä, jos kantaja sairastaa koronatautia.  

      Jos harjoittelusta huolimatta maskin kanssa on vaikea hengittää, ei maskia pidä käyttää."

      (Lähteet: VTT, THL, Hengityliitto, HS)

    • Anonyymi

      Tukahdutuksella kiirus. Uudet variantit ottamassa pikaisesti vallan.
      https://www.endcoronavirus.org/countries
      Vähemmän yllättäen, johtuen tegnellin-thl:n-hallituksen linjan mukaisesta politiikasta on Suomi punaisella, eli on niiden joukossa joiden tarvii aloittaa toimia.
      Tai tarvisi jos poliitikot uskoisivat lääkäreitä jotka yrittäneet varoittaa pitkään .

    • Anonyymi

      Kuonokoppa on lampaille. Bääää!

      • Anonyymi

        Tämä viesti sisältää vain

        -suomalaisesta virallisesta lähteestä olevaa tietoa:
        thl . fi (THL, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos) Voit tarkistaa tiedot thl piste fi nettisivuilta. Eliniänodotteen lähde: Tilastokeskus, STAT (stat piste fi)

        -lisäksi tieto Finnairilta maskivaatimuksesta

        -lisäksi oma kommentti (merkitty "oma kommentti")

        Kaikkein olennaisinta on silti ymmärtää, että covid on VAIN riskiryhmille vakava tauti.

        Ja seuraavat:

        -Noin 84% tehohoitoa kuormittaneista on ylipainoisia tai lihavia (erittäin ylipainoisia) (THL)

        -Covid ei ole vaarallinen lapsille ja nuorille. Suomessa ei ole kuollut yhtään lasta tai nuorta covidiin. (thl piste fi)

        -Kuolleista YLI 95% on perus-/pitkäaikaissairaita. (THL)

        -Lisäksi kuolleista suurin osa on yli 75-vuotiaita. (THL)

        -Alle 50-vuotiailla vakava covid on erittäin harvinainen. (THL)

        -kirurgiset- ja kangasmaskit eivät suojaa viruksilta. Ne suojaavat pisaroilta.

        -Vain FFP2/3-maski suojaa viruksilta. Vain venttiilitön FFP2/3-maski suojaa sekä käyttäjää että muita.

        -esim. lentomatkoilla syödessä ja juodessa saa olla ilman maskia, silti esim. Finnairilla maskin käyttö on nyt pakollista, vaikka virus ehtii tarttua jos on tarttuakseen myös kahvinjuonnin aikana, joten kangas- ja kirurgisten maskien pisaratartunnalta suojaava vaikutus kumoutuu syömisen ja juomisen aikana, kuten myös FFP2/3-maskien viruksia suodattava vaikutus.

        -lasten ja nuorten pahoivointi on lisääntynyt rajoitusten aikana

        -poliisin hälytystehtävät ovat siirtyneet koteihin ja hälytykset ovat vakavampia kuin aiemmin rajoitusten takia.

        -kausi-influenssan ylikuolleisuus oli 6kk kestävän kauden aikana 2018-2019 noin 1000 henkilöä. Kausi-influenssassa on samat riskiryhmät kuin covidissa.

        -covidiin kuolleisuus on nyt noin 700 henkilöä noin 11 kuukauden ajalla.

        -eliniänodote Suomessa on miehillä 78 vuotta ja naisilla 84 vuotta.

        -covidiin kuolleiden mediaani-ikä on 84 vuotta.

        OMA KOMMENTTI:
        Riskiryhmäläisten kannattaa nyt odottaa rauhassa karanteeninomaisissa olosuhteissa, kunnes riskiryhmäläiset ovat rokottautuneet.
        Lapsilla ja nuorilla covid on vähäoireinen tai oireeton ja johtaa immuniteettiin (minkä kestosta ei ole vielä tietoa, mutta jos kesto olisikin esim. vuoden niin seuraavakin covid olisi heillä todennäköisimmin oireeton tai vähäoireinen.).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä viesti sisältää vain

        -suomalaisesta virallisesta lähteestä olevaa tietoa:
        thl . fi (THL, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos) Voit tarkistaa tiedot thl piste fi nettisivuilta. Eliniänodotteen lähde: Tilastokeskus, STAT (stat piste fi)

        -lisäksi tieto Finnairilta maskivaatimuksesta

        -lisäksi oma kommentti (merkitty "oma kommentti")

        Kaikkein olennaisinta on silti ymmärtää, että covid on VAIN riskiryhmille vakava tauti.

        Ja seuraavat:

        -Noin 84% tehohoitoa kuormittaneista on ylipainoisia tai lihavia (erittäin ylipainoisia) (THL)

        -Covid ei ole vaarallinen lapsille ja nuorille. Suomessa ei ole kuollut yhtään lasta tai nuorta covidiin. (thl piste fi)

        -Kuolleista YLI 95% on perus-/pitkäaikaissairaita. (THL)

        -Lisäksi kuolleista suurin osa on yli 75-vuotiaita. (THL)

        -Alle 50-vuotiailla vakava covid on erittäin harvinainen. (THL)

        -kirurgiset- ja kangasmaskit eivät suojaa viruksilta. Ne suojaavat pisaroilta.

        -Vain FFP2/3-maski suojaa viruksilta. Vain venttiilitön FFP2/3-maski suojaa sekä käyttäjää että muita.

        -esim. lentomatkoilla syödessä ja juodessa saa olla ilman maskia, silti esim. Finnairilla maskin käyttö on nyt pakollista, vaikka virus ehtii tarttua jos on tarttuakseen myös kahvinjuonnin aikana, joten kangas- ja kirurgisten maskien pisaratartunnalta suojaava vaikutus kumoutuu syömisen ja juomisen aikana, kuten myös FFP2/3-maskien viruksia suodattava vaikutus.

        -lasten ja nuorten pahoivointi on lisääntynyt rajoitusten aikana

        -poliisin hälytystehtävät ovat siirtyneet koteihin ja hälytykset ovat vakavampia kuin aiemmin rajoitusten takia.

        -kausi-influenssan ylikuolleisuus oli 6kk kestävän kauden aikana 2018-2019 noin 1000 henkilöä. Kausi-influenssassa on samat riskiryhmät kuin covidissa.

        -covidiin kuolleisuus on nyt noin 700 henkilöä noin 11 kuukauden ajalla.

        -eliniänodote Suomessa on miehillä 78 vuotta ja naisilla 84 vuotta.

        -covidiin kuolleiden mediaani-ikä on 84 vuotta.

        OMA KOMMENTTI:
        Riskiryhmäläisten kannattaa nyt odottaa rauhassa karanteeninomaisissa olosuhteissa, kunnes riskiryhmäläiset ovat rokottautuneet.
        Lapsilla ja nuorilla covid on vähäoireinen tai oireeton ja johtaa immuniteettiin (minkä kestosta ei ole vielä tietoa, mutta jos kesto olisikin esim. vuoden niin seuraavakin covid olisi heillä todennäköisimmin oireeton tai vähäoireinen.).

        Poliisitehtävien lähde: YLE yle .fi jaHelsingin Sanomat hs . fi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä viesti sisältää vain

        -suomalaisesta virallisesta lähteestä olevaa tietoa:
        thl . fi (THL, Terveyden ja hyvinvoinnin laitos) Voit tarkistaa tiedot thl piste fi nettisivuilta. Eliniänodotteen lähde: Tilastokeskus, STAT (stat piste fi)

        -lisäksi tieto Finnairilta maskivaatimuksesta

        -lisäksi oma kommentti (merkitty "oma kommentti")

        Kaikkein olennaisinta on silti ymmärtää, että covid on VAIN riskiryhmille vakava tauti.

        Ja seuraavat:

        -Noin 84% tehohoitoa kuormittaneista on ylipainoisia tai lihavia (erittäin ylipainoisia) (THL)

        -Covid ei ole vaarallinen lapsille ja nuorille. Suomessa ei ole kuollut yhtään lasta tai nuorta covidiin. (thl piste fi)

        -Kuolleista YLI 95% on perus-/pitkäaikaissairaita. (THL)

        -Lisäksi kuolleista suurin osa on yli 75-vuotiaita. (THL)

        -Alle 50-vuotiailla vakava covid on erittäin harvinainen. (THL)

        -kirurgiset- ja kangasmaskit eivät suojaa viruksilta. Ne suojaavat pisaroilta.

        -Vain FFP2/3-maski suojaa viruksilta. Vain venttiilitön FFP2/3-maski suojaa sekä käyttäjää että muita.

        -esim. lentomatkoilla syödessä ja juodessa saa olla ilman maskia, silti esim. Finnairilla maskin käyttö on nyt pakollista, vaikka virus ehtii tarttua jos on tarttuakseen myös kahvinjuonnin aikana, joten kangas- ja kirurgisten maskien pisaratartunnalta suojaava vaikutus kumoutuu syömisen ja juomisen aikana, kuten myös FFP2/3-maskien viruksia suodattava vaikutus.

        -lasten ja nuorten pahoivointi on lisääntynyt rajoitusten aikana

        -poliisin hälytystehtävät ovat siirtyneet koteihin ja hälytykset ovat vakavampia kuin aiemmin rajoitusten takia.

        -kausi-influenssan ylikuolleisuus oli 6kk kestävän kauden aikana 2018-2019 noin 1000 henkilöä. Kausi-influenssassa on samat riskiryhmät kuin covidissa.

        -covidiin kuolleisuus on nyt noin 700 henkilöä noin 11 kuukauden ajalla.

        -eliniänodote Suomessa on miehillä 78 vuotta ja naisilla 84 vuotta.

        -covidiin kuolleiden mediaani-ikä on 84 vuotta.

        OMA KOMMENTTI:
        Riskiryhmäläisten kannattaa nyt odottaa rauhassa karanteeninomaisissa olosuhteissa, kunnes riskiryhmäläiset ovat rokottautuneet.
        Lapsilla ja nuorilla covid on vähäoireinen tai oireeton ja johtaa immuniteettiin (minkä kestosta ei ole vielä tietoa, mutta jos kesto olisikin esim. vuoden niin seuraavakin covid olisi heillä todennäköisimmin oireeton tai vähäoireinen.).

        Olen 67 ja kuulun riskiryhmään. Saan onneksi pian Astra Zenecan rokotteen. Parin viikon päästä immuniteetti on kehittynyt sen verran, että voin ottaa vähän rennommin, eikä tarvitse pelätä joutuvansa teho-osastolle.

        Ja vielä: en ole liikalihava, en juo enkä polta, elän terveellisesti, jäin vanhuuseläkkeelle pitkän työuran jälkeen, ja ilman koronaa elän todennäköisesti vielä pitkään.


      • Anonyymi

        Se on jüütalaisen tähti naamassa, joka oli jüütalaisten hihassa -40 luvulla.


    • Anonyymi

      Kaikkein olennaisinta on silti ymmärtää, että covid on VAIN riskiryhmille vakava tauti.

      Ja seuraavat:

      -Noin 84% tehohoitoa kuormittaneista on ylipainoisia tai lihavia (erittäin ylipainoisia) (THL)

      -Covid ei ole vaarallinen lapsille ja nuorille. Suomessa ei ole kuollut yhtään lasta tai nuorta covidiin. (thl piste fi)

      -Kuolleista YLI 95% on perus-/pitkäaikaissairaita. (THL)

      -Lisäksi kuolleista suurin osa on yli 75-vuotiaita. (THL)

      -Alle 50-vuotiailla vakava covid on erittäin harvinainen. (THL)

      -kirurgiset- ja kangasmaskit eivät suojaa viruksilta. Ne suojaavat pisaroilta.

      -Vain FFP2/3-maski suojaa viruksilta. Vain venttiilitön FFP2/3-maski suojaa sekä käyttäjää että muita.

      -esim. lentomatkoilla syödessä ja juodessa saa olla ilman maskia, silti esim. Finnairilla maskin käyttö on nyt pakollista, vaikka virus ehtii tarttua jos on tarttuakseen myös kahvinjuonnin aikana, joten kangas- ja kirurgisten maskien pisaratartunnalta suojaava vaikutus kumoutuu syömisen ja juomisen aikana, kuten myös FFP2/3-maskien viruksia suodattava vaikutus.

      -lasten ja nuorten pahoivointi on lisääntynyt rajoitusten aikana

      -poliisin hälytystehtävät ovat siirtyneet koteihin ja hälytykset ovat vakavampia kuin aiemmin rajoitusten takia.

      -kausi-influenssan ylikuolleisuus oli 6kk kestävän kauden aikana 2018-2019 noin 1000 henkilöä. Kausi-influenssassa on samat riskiryhmät kuin covidissa.

      -covidiin kuolleisuus on nyt noin 700 henkilöä noin 11 kuukauden ajalla.

      -eliniänodote Suomessa on miehillä 78 vuotta ja naisilla 84 vuotta.

      -covidiin kuolleiden mediaani-ikä on 84 vuotta.

      Riskiryhmäläisten kannattaa nyt odottaa rauhassa karanteeninomaisissa olosuhteissa, kunnes riskiryhmäläiset ovat rokottautuneet.

      Lapsilla ja nuorilla covid on vähäoireinen tai oireeton ja johtaa immuniteettiin (minkä kestosta ei ole vielä tietoa, mutta jos kesto olisikin esim. vuoden niin seuraavakin covid olisi heillä todennäköisimmin oireeton tai vähäoireinen.).

    • Anonyymi

      Suomalaislaboratorio Vita Lab kertoo löytäneensä Etelä-Suomesta uniikin, suomalaisen koronavirusvariantin.

      Käytännössä tässä Fin-796H-variantissa on mutaatioita, joita on löydetty myös esimerkiksi Britannian tai Etelä-Afrikan varianteista. Mutaatioiden yhdistelmä on kuitenkin Vita Labin mukaan uniikki.

      • Anonyymi

        En ole tarkistanut lähdettäsi, mutta jos näin tosiaan on, niin eipä tuo yllätä. Se on aivan tavanomaista, että virus muuntuu. Muuntautunutta virusta ei tarvitse lähtökohtaisesti pelätä sen enempää kuin aiemminkaan. Virukset voivat kyllä muuntua myös ihmiselle haitallisemmiksi, mutta näin ei ole todistettu tapahtuneen, eikä tosin ole edes väitetty tapahtuneen SARS-CoV-2:n kohdalla.

        Kehotan tutustumaan tilastoihin ja vaikka yllä kommentissa tiivistettynä oleviin tietoihin covidista.

        Huom. Riskiryhmäläisten tietysti kannattaa olla karanteenissa siihen saakka kunnes ovat saaneet omat rokotteensa.
        Sen sijaan lapsia, nuoria ja terveitä aikuisia ei ole tarpeen pelotella muuten, kuin niiden toivottavasti karanteeniin vetäytyneiden riskiryhmiäläisten, sukulaisten, ystävien ja hoitajien kohdalla myös hoidettavien huomioimiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole tarkistanut lähdettäsi, mutta jos näin tosiaan on, niin eipä tuo yllätä. Se on aivan tavanomaista, että virus muuntuu. Muuntautunutta virusta ei tarvitse lähtökohtaisesti pelätä sen enempää kuin aiemminkaan. Virukset voivat kyllä muuntua myös ihmiselle haitallisemmiksi, mutta näin ei ole todistettu tapahtuneen, eikä tosin ole edes väitetty tapahtuneen SARS-CoV-2:n kohdalla.

        Kehotan tutustumaan tilastoihin ja vaikka yllä kommentissa tiivistettynä oleviin tietoihin covidista.

        Huom. Riskiryhmäläisten tietysti kannattaa olla karanteenissa siihen saakka kunnes ovat saaneet omat rokotteensa.
        Sen sijaan lapsia, nuoria ja terveitä aikuisia ei ole tarpeen pelotella muuten, kuin niiden toivottavasti karanteeniin vetäytyneiden riskiryhmiäläisten, sukulaisten, ystävien ja hoitajien kohdalla myös hoidettavien huomioimiseksi.

        Uusia variantteja tulee lasten parista koska ovat kouluissa. Saavat pitkäaikaisia vaurioita aiemmistakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusia variantteja tulee lasten parista koska ovat kouluissa. Saavat pitkäaikaisia vaurioita aiemmistakin.

        Joo, totta puhut, kaikki lapset alkaa olla jo ihan romuina, pahalta näyttää... Eivät jaksa kuin pelata kännyköillä ja tietsikoilla kaiket päivät, eikä läksyjen tekemisestä tahdo tulla mitään!


    • Anonyymi

      Tuplamaskia käyttämällä et jaksa tehdä mitään. Istut vain apaattisena.

      • Anonyymi

        Tahtoo muutenkin olla tämä suomalainen kansa aika apaattista. Antavat raahata maahan avoimesti virusta ja väkeä viruksineen ja vain pyörittelevät silmiään ja kiroilevat, sitten taas istuvat apaattisina ja odottavat tyttöjen ja sen humupojan tilaamaa seuraavaa lastia...


    • Anonyymi

      Halutaanko ihmisille hapenpuute ja aivovaurio?

      • Anonyymi

        Haluavathan ne, korona aiheuttaa molempia eikä sitä ole tukahdutettu.
        Poliitikot testaavat päivittäin joten ehtivät lääkitä, muilla testit kestää jos niihin edes pääsevät.
        Lääke syytä antaa heti jolloin tehoaakin vielä, myöhemmin eri asia kun ehtinyt virus levitä kehossa.
        https://www.youtube.com/watch?v=OY8QV7lnFFo
        Dr. Been ivermektiinistä


    • Anonyymi

      614 uutta tartuntaa todettu viimeisimmässä tilastopäivityksessä. Uudet variantit alkaneet leviämään, rokotteita ei ole hankittu ajoissa ja Astra-Zeneca jolla aikovat rokottaa suurimman osan on tehoton Etelä-Afrikan varianttiin. Ei oikein ole muuta tehtävissä kuin pikaisesti tukahduttamalla virus saada väestöä tartuttamasta.
      https://www.verkkouutiset.fi/thl-sulkisi-baarit-pubit-ja-yokerhot-pk-seudulla/
      Thl sulkisi baarit, mutta koska kouluista eivät puhu mitään, tarkoitus on levittää virusta edelleen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Minä ainakin käytän viisinkertaista maskia. Toivon, että kaikki tekevät samoin. Itse tekemäni tutkimuksen mukaan tällöin tartuntariski on pieni.

    • Anonyymi

      Ihan yksi maski kerrallaan riittävän usein vaihdettuna tietyissä tilanteissa mennään.

    • Anonyymi

      Nessu suojaa antaa

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe