Kaivosvaltaus

Saimaalle tehdään kaivosvaltausta tai on tehty jo. Lehdistö ja poliitikot toistelevat papukaijjan lailla -- saadaan työpikkoja ---sadaan työpaikoja.
Kukaan ei pysty julkaisemaan eli kertomaan paljonko se maksaa valtiolle
Yleensäkkään kansanedustajilta ei julkaista muuta kuin --- saadaan työpaikkoja.
Suomi on euroopan suurin kullantuottaja, missä tai kenellä on tulokset
Norja on melkoinen öljyntuottaja ja kuuluisa öljyrahoistaan.
Suomi olisi jo konkurssisa jos täältä olisi löytynyt öljyä verotulot ei riittäisi saadaan työpaikkoja saadaan työpaikkoja Ei ole mitään väliä pajonko se maksaa valtiolle.
Toki muutamat perheet saavat asuntolainaa ja lapsilisiä sen pienen kaivosmiehen työpalkan lisäksi, kunta maksaa mielellään sosiaalikulut koulut ja terveyden, niiden avulla saadaan valtionapuja joten autetaan kaivosyhtiötä hinnalla millä hyvänsä

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totta turiset , niinkuin ainakin kehitysmaa arvometallit saa viedä mikä kansainvälinen suuryhtiö haluaa .
      Mitään ei tarvitse niiden arvosta meille maksaa , muutama työpaikka riittää työtähän me haluamme tehdä ei me rahaa myynnillä haluta .
      Herra jumala jos meiltä olisi tosiaan öljyä löytynyt niinkuin norjasta , me oltas nyt shellin tai bb:n alusmaa .

      • Kansanedustaja ei voi asialle mitään koska ensin on saatava äänet itselle ja sitten puolueelle jne...
        Riittää kun sanoo että yksin ei voi mitään
        Lehdistö samoin mainosten maksaja vie voiton= suuryhtiöt


    • Anonyymi

      Kongo afrikassa suomi euroopassa .

      • Alan ymmärtää trumppilaisia Amerikoissa
        Ensin Amerikka
        Suomessa on vielä asiat näennäisen hyvinkansannousua odotellessa


    • Anonyymi

      Luojan kiitos meillä ei ole öljyä , meille olisi käynyt kuin venetsuelalle jolla on maailman suurimmat öljyvarat mutta maassa nähdään nälkää .

      • Siilinjärven Euroopan suurin foforikaivos myytiin onneksi norjalaisille he osaavat lyödä rahoiksi
        Saatiin sieltäkin muutamalle puolalaiselle putkimihelle TYÖPAKKA


      • Anonyymi
        enkelipallo kirjoitti:

        Siilinjärven Euroopan suurin foforikaivos myytiin onneksi norjalaisille he osaavat lyödä rahoiksi
        Saatiin sieltäkin muutamalle puolalaiselle putkimihelle TYÖPAKKA

        Vängälläkin hieman ihmetyttää .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vängälläkin hieman ihmetyttää .

        Yhtenä myyntimestarina taisi olla herra ministeri EK:n johtaja herra Häkämies .
        Minkälaisen proviision lie sai norjalaisilta herra .


    • Anonyymi

      Ei tunnu vihreitä kiinnostavan kaivostoiminnan lisääntyminen Suomessa. Eikös se luonnonsuojelu olekaan teidän alaanne? Jokainen omalla järjellä varustettu ihminen ymmärtää mitä tuollainen toiminta tekee ympäristölle.
      Osa noista kaivostoiminnoista on suunnitteilla jopa natura alueelle, mutta eihän silläkään ole väliä kun on sähkökiima päällä ja leikkikaluihin pitää saada akkumineraaleja hinnalla millä hyvänsä, on siinä ruskeat kirjekuoret taas vaihtaneet omistajaa kiihtyvään tahtiin, siinä jää luontoarvot toiseksi.
      Todennäköisesti Saimaakin ympäristöineen tulee saastumaan ulkomaisen kaivostoiminnan vaikutuksesta, näinhän tapahtuu yleensä muissakin kehitysmaissa, ulkolaiset vievät rikkaudet ja suomalaisille jää jälkien siivous ja saastunut maaperä, pääasiahan on että pääsee talvipakkasella ajamaan sen 50km sähköleikkiautolla että maailma pelastuu!

    • Anonyymi

      Juu, täysin perseellään on Suomen kaivospolitiikka, nämä perähölmölän ministerit ja kansanedustajat ovat hyvillään kolonialismista joka roustoaa Suomen maaperän rikkauksia.

      Suomi on malliltaan kuin kehitysmaa, tiedä sitten saavatko nämä ulkomaisten kaivosyhtiöiden etuja ajavat poliitikot jne. riihikuivaa rahaa, tms. rosvoilta?

      Se nyt ainakin on tiedossa,että kaivosyhtiöt vaalirahoja on antaneet suopeasti suhtautuville ketaleille, yhtenä saajana kepulainen ympäristövaliokunnan puheenjohtaja.

    • Anonyymi

      Saimaalle ei ole tehty mitään kaivosvaltausta.

      Sinne on myönnetty kaivosvarauksia, jotka antavat vain etuoikeuden hakea malminetsintälupaa ja tutkia ja kartoittaa maastoa.

      Kaivovaltaus on vanhan kaivoslain aikainen termi. Se vastaa nykyistä malminetsintälupaa. joka sekin antaa vain luvan tutkimuksiin, joiden avulla voidaan selvittää, onko jollakin alueella mineraaliesiintymiä.

      • Hyvä selvennys.
        Toivoa sopii että mahdolliset uudet kaivokset toisivat myös tuloja eikä ainoastaan muutamia pienpalkkaisia työpaikkoja
        50luvulla jo tiedettiin että jos työ olisi tuloksekasta herrat sen tekisivät
        Nykyinen tiedotuskäytäntö jumaloi työpaikkoja jokin ristiriita siinä on.


      • Anonyymi
        enkelipallo kirjoitti:

        Hyvä selvennys.
        Toivoa sopii että mahdolliset uudet kaivokset toisivat myös tuloja eikä ainoastaan muutamia pienpalkkaisia työpaikkoja
        50luvulla jo tiedettiin että jos työ olisi tuloksekasta herrat sen tekisivät
        Nykyinen tiedotuskäytäntö jumaloi työpaikkoja jokin ristiriita siinä on.

        Näin on emme me kullasta tai akkumateriaaleista rahaa haluta kunhan joku vaan pääsee töihin kaivokseen .


    • Anonyymi

      Kaivoslaki pitää jo muuttaa koskemaan vain suomalaisia! Onhan täydellisen idioottimaista lahjoitaa luonnonvarammekin ulkomaille !!!

      Kansallisomaisuutemme pitää kansallistaa takaisin valtiolle eli Suomen kansalle, sillä tarvitsemme maatamme itse myös tulevaisuudessa. Sama koskee jokamiehenoikeusia, joita ei ole tarkoitettu koskemaan yrityksiä, saati yksityisiä ulkomaalaisiakaan!

      Islanti kansallisti taannoin rahoituslaitokset ja se oli hyväksi, eikä lainkaan vaikeaa. Suomen pitää myös kansallistaa kaikki yhteiskunnallisesti tärkeät muutkin toiminnot, eikä enää myydä niitä ulkomaalaisille suuryrityksille, saati lahjoittaa maatamme tai edes kansalaisuuksia maahanmuuttajille.

      JOTAIN JÄRKEÄ JO TÄHÄN HÖLMÖLÄÄÄÄÄÄN!!!!!!!!!!!!

    • Anonyymi

      Kaivoslaki pitää jo korjata koskemaan vain suomalaisia!

      Kansallisomaisuutemme, luonnolliset monopolit ja elintärkeät toiminnot pitää kansallistaa takaisin valtiolle eli Suomen kansalle, sillä tarvitsemme niitä tulevaisuudessakin!

      Suomen lahjoitus maahanmuuttajille ja myynti suuryrityksille pitää lopettaa, sillä tarvitsemme oman maamme itse myös tulevaisuudessa!

      Jokamiehenoikeuksiakaan ei tarkoitettu yrityksille eikä yksityisille ulkomaalaisille.

      SUOMI TAKAISIN JA JOTAIN JÄRKEÄ JO HÖLMÖLÄÄÄÄÄÄÄN!!!!!

      Islantikin kansallisti taannoin rahoituslaitokset ja se oli hyväksi, eikä edes vaikeaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1718
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1096
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      144
      1059
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      895
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      890
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      861
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      840
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      749
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      745
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe