Uskovaiset, kertokaa.

Anonyymi

Jos eroan kirkosta, uskon silti Jeesukseen ja Jumalaan, olenko heille silti tärkeä vai olenko heille silloin "uskoton"?
Koen kirkossa olemisen turhaksi kun en edes käytä sen palveluja.

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kirkon jäsenyys ei tee kenestäkään uskovaista eikä kirkosta eroaminen ateistia.

      🤓

      • Anonyymi

        Hohhoijaa, mutta merkitsenkö Jumalalle enää mitään jos en kuulu kirkkoon?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hohhoijaa, mutta merkitsenkö Jumalalle enää mitään jos en kuulu kirkkoon?

        Ei sinun merkityksesi Hänelle ole siitä kiinni kuulutko kirkkoon.
        Mistä kummasta olet päätellyt, että kirkkoon kuuluminen vaikuttaisi siihen mitä mieltä Jumala sinusta on?

        😶


      • Anonyymi
        Repen.mummomuori kirjoitti:

        Ei sinun merkityksesi Hänelle ole siitä kiinni kuulutko kirkkoon.
        Mistä kummasta olet päätellyt, että kirkkoon kuuluminen vaikuttaisi siihen mitä mieltä Jumala sinusta on?

        😶

        Oon aina vaa ajatellut et pitäis jotenki kuuluu sit esim. Kirkkoon tmv, ja joka sunnuntai pitäis käydä kirkos. (en oo käyny)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oon aina vaa ajatellut et pitäis jotenki kuuluu sit esim. Kirkkoon tmv, ja joka sunnuntai pitäis käydä kirkos. (en oo käyny)

        Kristityn ei pitäisi yhtään mitään. Mutta on täysin luontevaa, että kristitty kaipaa seurakuntayhteyttä, opetusta, ehtollista ja yhdessä oloa muiden kristittyjen kanssa.

        🤓


      • Anonyymi
        Repen.mummomuori kirjoitti:

        Kristityn ei pitäisi yhtään mitään. Mutta on täysin luontevaa, että kristitty kaipaa seurakuntayhteyttä, opetusta, ehtollista ja yhdessä oloa muiden kristittyjen kanssa.

        🤓

        Kristitty on lauma sielu, minä olen yksin eläjä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristitty on lauma sielu, minä olen yksin eläjä.

        Kaltaisesi yksineläjät ovat marginaalissa kaikissa ihmisryhmissä.

        Ei puukaan yksinään pala.

        🤓


      • Anonyymi
        Repen.mummomuori kirjoitti:

        Kaltaisesi yksineläjät ovat marginaalissa kaikissa ihmisryhmissä.

        Ei puukaan yksinään pala.

        🤓

        Asiaa puhut.


    • Jumala pelastaa edelleen yksilöitä, ei kirkkoja, lahkoja eikä seurakuntia, onneksi näin.

    • Anonyymi

      Kirkkoon kuuluminen on vahingollista kristilliselle elämälle. Jäsenenä tuet rahallisesti kirkkouskonnon ylläpitoa maksamalla kirkollisverosi. Se tarkoittaa, että olet mukana estämässä ihmisiä tulemasta aidosti uskoon. Kirkkouskonto nimittäin opettaa, että ihminen jo on muka kristitty sen perusteella, että kuuluu kirkkoon. Mutta Raamattu opettaa, ettei kukaan ole Jumalan lapsi ennen aitoa uskoontuloa eli uudestisyntymistä.
      Joh. 3:3-5.
      /
      Apt. 2:38,41.

    • Anonyymi

      JOS HALUAA OLLA KUNNON KANSALAINEN, NIIN ON KUULUTTAVA EVANKELISLUTERILAISEEN KIRKKOON JA KÄYTÄVÄ KIRKOSSA SUNNUNTAISIN KUULEMASSA JUMALAN SANAA.
      JUMALA ON SANONUT MIEHEN KUULUU HUOLETIA HÄNEN SANANSA JULISTAMISESTA.
      Nykyään usko on muuttunut ja kadonnut. Jopa luostareissa eletään maalisesti, valvistetaan humaluttaviajuomia ja juodaan ja juotetaan. Naidaan ja naitetetaan.
      No ei siinä tietenkään nykyisin ole mitään mieltä kuulua maallistuneeseen kirkkoon.

      • Anonyymi

        Tohon kohtaan missä puhut luostareiden toiminnasta, on pakko sanoa, että tietääkseni niissä ei ei juoda itseään humalaan eikä näin ollen muitakaan. Se että jos ruuan kanssa otta viinilasin, ei ole itsensä humalluttamista, hyvänen aika sentään.
        Ja naimisesta en tiedä, mutta tuskinpa siellä urakalla nyt semmoista sentään harrastetaan.
        Ennenku väität muuta, niin esitä todistusaineet tiskiin ensin niin ei tarvitse väitellä oikeasta ja väärästä.


    • Anonyymi

      Tietenkään kirkon jäsenyys ei ratkaise pelastusta. Vaan Jeesuksen tunnustaminen Herrakseen ja syntiensä sovittajaksi. Itse olen liikuntavammainen, enkä pääse kirkkoon itsenäisesti, vaikka seurakunnan toiminnat kiinnostaisivat, Maksan kirkollisveroni ilomielin, vaikka en ole saanut/tarvinnut apua vammaisuuteeni. Mutta kirkko auttaa niitä, joita tämä maallistunut yhteiskunta ei auta. Tämä apu on valtavan arvokasta ja kuvastaa Jeesuksen armoa. Saan uskon janoni tyydytettyä TV7:n kautta, jota ilman olisin todella pulassa. Koen, että Jumala on ottanut minut esirukoilijaksi, niille, joiden puolesta kukaan muu ei rukoile.

    • Anonyymi

      Vapaa-Ajattelijoiden liitto laskee jokaisen kirkosta eroneen ja kirkkoon kuulumattoman ateistiksi. Ateisti on uskonnoton henkilö joka ei usko eikä koe tarvetta uskoa jumaliin.

      • Minä ainakin erosin kirkosta juuri siksi koska uskon.

        🤔


      • Anonyymi
        Repen.mummomuori kirjoitti:

        Minä ainakin erosin kirkosta juuri siksi koska uskon.

        🤔

        Jos asiaa kysytään Jori Mäntyslolta niin sinut katsotaan ateistiksi sillä olet eronnut kirkosta ja sinut luetaan maalistuneiden uskonnottomien joukkoon. Tämä luetaan siten voitoksi ateisteille ja sekularisoitumiselle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos asiaa kysytään Jori Mäntyslolta niin sinut katsotaan ateistiksi sillä olet eronnut kirkosta ja sinut luetaan maalistuneiden uskonnottomien joukkoon. Tämä luetaan siten voitoksi ateisteille ja sekularisoitumiselle.

        En tunne tyyppiä.

        😃


    • Anonyymi

      Jeesus ei adu kirkossa vaan uskovan sydämmessä

    • Anonyymi

      Rahan perässä ovat olet heille arvoton.

    • Anonyymi

      Mistä tiedät että merkitset mitään Jumalalle jos Hän ei ole sitä sinulle koskaan henkilökohtaisesti ilmoittanut? Siinäpä pohdittavaa

      • Jumala on ilmoittanut kaiken tarvittavan sanassaan Raamatussa. ” Henki itse meidän henkemme kanssa todistaa, me olemme Jumalan lapsia,”

        😇


      • Anonyymi

        Eikös Jumala ole mukamas jokaisen uskovaisen sydämessä????
        Ja oon joskus kuullut Jumalan äänen. Tai niin haluan uskoa. En halua kokemuksesta sen enempää kertoa.


    • Anonyymi

      Kirkkoon kuuluminen on halpaa lystiä lahkoon verrattuna, kirkollisvero n. 1,5% ja lahkoon kuulumalla maksu on 10% josta ne käyttävät vanhakantaista nimeä kymmenykset. Lahkoissa on nykysin myös naispastoreita, naisevankelistoja ja naisahkosaarnaajia, joten naispappeuden vastustaminenkin lahkoon kuulumalla on turhaa.

      • Sinun lahkossasiko peritään jäsenmaksua?

        😂


      • Mistä ihmeestä kuvittelet, että joku tietäisi, vaikket olisi koskaan antanut kolehtiin senttiäkään?


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Mistä ihmeestä kuvittelet, että joku tietäisi, vaikket olisi koskaan antanut kolehtiin senttiäkään?

        Keneltä kysyt ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keneltä kysyt ?

        Anohan tuossa väitti kymmenysten olevan ikään kuin pakollisia.


    • Anonyymi

      > Jos eroan kirkosta, uskon silti Jeesukseen ja Jumalaan, olenko heille silti tärkeä vai olenko heille silloin "uskoton"?

      No, Jeesuksen opetuslapsi, eli kristitty on henkilö joka pysyy Jeesuksen opetuksessa.

      "Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi"."
      Joh. 8:31-32

      Ei sinun tarvitse kuulua kirkkoon. Mutta, kannattaa olla uskollinen Jeesukselle ja Jumalalle, koska heidän sanoista riippuu sinun elämäsi.

      "Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä."
      Joh. 6:63

      Ja, Raamatullisessa mielessä tärkeää on se, että ihminen on vanhurskas, koska ikuinen elämä on luvattu vanhurskaille. Vanhurskas voi olla, vaikka ei kuuluisi kirkkoon. Ja nykyään, kun kirrko ei näytä olevan uskollinen Jumalalle, on ehkä jopa parempikin erota kirkosta.

      "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

      " Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Room. 6:23

    • Anonyymi

      Ensikikin. Mitä kirkko antaa ihmiselle tänä päivänä? Minusta ei mitään. Päinvastoin sen tahto mukautua nykymaailman ilmiöihin ja trendeihin syö kirkon uskottavuutta.
      Katselin hetken kirkon jumalanpalvelusta telkusta, kun en jaksanut vaihtaa kanavaa. Mitä minulle jäi mieleen? Ei muuta kuin hienot vaatteet ja kirkkomusiikki. Eipä niillä eväillä pelastuta ja saada ohjeita elämään tänä vaikeana aikana. Papin puhe oli täysin sisällyksetön, ei sellainen, että Sanaa olisi tutkittu. Koko toimitus oli uskon tunnudtamista ylös penkeidtä, jolloin kirkkokuoro kajautti dramaattisen lauluosuuden. Sitten taas istututtiin hetkeksi ja taas noustiin kuoron saattelemana. Olin surullinen kuinka kylmäksi tuo juhlava vaatenäyttely minut hengellisesti teki. Noilla eväillä en jaksaisi vaeltaa uskossa tämä aikana. Pahoittelen.

    • Anonyymi

      Aloittajalle. Voit erota kirkosta ja silti olla uskossa. Kirkon anti on vähäinen, jos ei kaipaa muiden uskovien kanssa kokoontumista. Olet hyväksyttävä sellaisena kuin olet.
      Minulle kirkko antaa. Osallistun keskustelupiireihin, tapahtumiin, Jumalanpalveluksiin, tällä hetkellä katson televisiosta sunnuntaina lähetettävän Jumalanpalveluksen tai omaa seurakunnan striimauksia. Ehtoollinen on merkittävä, tunnen seurakuntayhteyden, samoin kirkonpenkissä istuessani urkujen soidessa. Jotkut papit jankkaavat fraaseja saarnassaan, mutta tänä päivänä yhä useammat pitävät koskevan, puhuttelevan saarnan.
      Erilaisuus on hyväksyttävä, sinä uskot omalla tavallasi, minä omallani ja varmasti vielä monta tapaa on olla oikea uskovainen.

    • Anonyymi

      Jeesus kävi tapansa mukaan synäkoogissa,ei opettanu eroamaan Iistä ,sanoi vaan antakaa kuolleiden haudata kuolleet ja seuraa minua,Suomessa on kansankirkko johon on jo lapsena liitetty,ei tarvitse erota siitä ,se on tietynlaista esivaltaa ja Jeesus sanoi elkää tehkö pahalle vastarintaa ,kirkossa voi käydä kuuntelemassa raamatun sanaa,kyllä pyhähenki opettaa sanan kuulijat vaikka lukija olisi kuollut pappi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      197
      3134
    2. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      92
      1655
    3. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      90
      1373
    4. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      193
      1246
    5. Huomenna taitaa

      Päästä selvittelee ja kyselee vähän asiota. Sun verisukulaisten kanssa🤣 naiselle
      Ikävä
      18
      993
    6. Jokos olet nainen

      Päässyt sinuiksi tämän palstan kanssa ja huomannut miten turhaa tänne on mitään kirjoitella. Yhteys meillä kyllä löytyy
      Ikävä
      91
      958
    7. Rehellisesti vieläkö toivot

      Että löydämme yhteyden uudelleen välillemme vai onko nykyinen tilanne hyvä? Tietäisitpä kuinka paljon olen kaivannut sin
      Ikävä
      44
      940
    8. Okei, mä ymmärrän...

      Et halua mitään. Mutta mikä juttu tää oli? Sun taholta? 49 vuotiaalle.
      Ikävä
      11
      932
    9. Menikö sulla

      Jutut liian pitkälle?
      Ikävä
      44
      928
    10. En mä mies tiedä

      Missä mennään, mitä me toisillemme ollaan. Pyörit mielessä, mutta kuitenkin pelkään jotain. Pelkään myös sitä, että olin
      Ikävä
      19
      926
    Aihe