100 miljoonaa löytyi artisteille..

Anonyymi

hallitukselta mutta ei vanhuksille.Upea hallitus vai mitä?

13

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vanhustenhoitoon suunnatut varat jakautuvat monelle eri alueelle, ei voida sanoa tietyä summaa, joka vanhustenhoitoon suunnataan.
      Täältä: https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/TalousarvioMietinto/Sivut/VaVM_36 2020.aspx
      Voi jokainen laskeskella, kuinka monta sataa miljoonaa euroa vanhuksille myönnetään.
      Kyllä, hallitus myöntää varoja vanhuksille, enemmn kuin useimmille muille ryhmille.

    • Anonyymi

      Vanhukset ovat sen verran järkeviä, että eivät äänestä vihervasemmistoa, joten Marinin hallituksen mielestä he eivät mitään ansaitsekaan.

      • Anonyymi

        Veikkasin äsken 10eurolla ,ehkä saan takaisin n.2E . Marinin hallitus tekee juuri näin!!!Velkaa velan päälle .... HIENO ON MEILLÄ KOMMARIHALLITUS!!!!


    • Anonyymi

      Vanhukset on ihmisryhmä, jolle ei mikään riitä!

      • Anonyymi

        Niin...vaikka asiat olisivat kuinka hyvin niin sitä ei osata arvostaa jos jollakulla jossain on vielä paremmin. Tämä taitaa olla ihan suomalaisten vanhusten perusluonne.

        Nuoremmilla on jo tietoa ja ymmärrystä laajemminkin kuin oman navan asioista sen verran, että tajuavat onnensa eivätkä kitise.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin...vaikka asiat olisivat kuinka hyvin niin sitä ei osata arvostaa jos jollakulla jossain on vielä paremmin. Tämä taitaa olla ihan suomalaisten vanhusten perusluonne.

        Nuoremmilla on jo tietoa ja ymmärrystä laajemminkin kuin oman navan asioista sen verran, että tajuavat onnensa eivätkä kitise.

        Viittisitkö lukea kommentin tuossa alapuolella; 2.3.21 klo 23:12. Siinä kerrotaan, miten jutut oikeassa elämässä ovat ja tapahtuvat, ennen ja vielä nytkin, kun puhutaan tavallisista ihmisistä, ei raharikkaista.

        Osan nykynuorista tieto rajoittuu minä-minä-minä-ensin -ajatteluun ja kaikki-mulle-heti -asenteeseen. Säästäminen on tuntematon käsite enkä pidä kovin onnekkaana tyyppejä, joitten luonne ja ymmärrys ei yllä vanhuuteen saakka. - Nm. Avarru


      • Anonyymi

        Sanoo yhteiskunnan tuilla elävä loisija. - Nm. Puhu pukille


    • Anonyymi

      Sitä olen ihmetellyt, miksi nämä "taiteen", politiikan ja muun korkeamman kulttuurin parissa työtä tekevät eivät liity mihinkään ammattijärjestöön?
      Jos ovat yrittäjiä, niin onhan niillekin omat työttömyyskassansa olemassa.

      Paula Vesala ja moni muu tunnettu artisti on tahkonnut parhaimpina vuosinaan satojen tuhansien tilejä, mutta rahaa ei porukalle ole jäänyt sukan varteen yhtään pahan päivänä varalle.

      Samaa olen ihmetellyt mm. tämän Huutokauppakeisari-pariskunnan kohdalla. Eivät voikaan jäädä 55:sena eläkkeelle kun tuli tämä korona. Kummallakin tienestit monta vuotta olleet siellä 200.000€ tietämillä. Jos puolet menee veroon, siitä huolimatta kotiin on kilahtanut vähintään tuon verran puhtaana rahaa yhteensä per vuosi. Mutta ei, ei noin pienistä tuloista ole voinut maksaa senttiäkään työttömyysturvaa ittelleen.

      Meikäläinen jonka omat ja vaimon nettotulot ovat olleet nykyeuroiksi muunnettuna koko meidän yli 40 vuotta per lärvi kestäneen työhistorian ajan välillä 1000-2000€/kk, on pystynyt säästämään omakotitalon, kesämökin ja kohtuullisella autollakin ollaan liikuttu koko ajan. Rahaakin on jäänyt säästöön vanhuuden varalle jonniin verran. Ja jää eläkkeestä vaikkei se päätä huimaakaan.

      Noilla tuloilla on lapset kasvatettu aikuisiksi, tosin rinnalla joutui pitämään kyllä kasvimaata, omenapuita ja marjapensaita pienellä kaupunkitontilla kun asutaan. Ei silti ollut leivästä puutetta vaikka itse vaimo joutui ruuan tekemään ja sen leivänkin leipomaan. Pullaakin oli joka viikko kahvipöydässä tarjolla. Enää ei ole kun eletään vähän terveellisemmin ettei tuo kakkostyypin diabetes iske näin vanhoilla päivillä.

      • Anonyymi

        Voi voi. Teille ei maksettu lapsista lapsilisääkään. Sodatkin varmaan kävitte ja yhteiskunnan rakensitte.


    • Anonyymi

      No ennen oli kaikki paljon halvempaakin eli helppoahan siitä oli säästää.

      • Anonyymi

        Tuo on harhaluulo että ennen kaikki oli paljon halvempaa.

        Oppikoulu oli maksullinen, lukio piti maksaa itse. Kirjat piti maksaa itse. Ei ollut opintotukea.
        Kouluruoka oli maksullista.

        Nykyään voidaan opiskella ilmaiseksi 18 vuotiaaksi asti ja vielä senkin jälkeen yhteiskunnan varoilla jopa 26 vuotiaaksi.

        Minä olen tienannut oman elantoni 15 vuotiaasta asti.


    • Anonyymi

      Jotenkin jää sellainen maku, että jos tällainen päätös olisi jäänyt tekemättä, kirjoittelisit siitä kuinka Suomen hallitus ainoana jätti kultturipiirit näkemään nälkää.
      Tuntuu siltä, että oleellista on hallituksen mollaaminen eivätkä vanhukset.

    • Anonyymi

      Suomen valtion velan suuruus on kai jotain 109 miljardia euroa.
      Siinä on nykyiselle ja tuleville sukupolville maksettavaa.

      Hallituksen päätöksissä viime vuosina ei ole ollut mitään tolkkua.
      Kuten esim tämä romuautolaki. Entäs sote, on kestänyt yli 10 vuotta ja siihen jos mihin on palanut rahaa. Selvityksiä selvitysten perään, ei mitään järkeä.

      Koronaan liittyvien tiedotustilaisuuksien anti on ollut surkuhupaisaa. Esim nämä hankinnat. Käytetään miljardeja mutta heikosti saadaan aikaan. Osaaminen on yhä hakusessa. Tulee joku erä tai ei tule, kukaan ei tiedä mistä tulee, paljonko tulee ja koska tulee. Todella leväperäistä hankintaa ja todella leväperäistä valvontaa.

      Finnairin lentopisteet. Ministerit, heidän avustajansa, virkamiehet, ketkään eivät tiedä mitä on päätetty ja mitä on sovittu. Kymmeniä miljoonia on mennyt taivaan tuuliin pelkästään tässä. Tuhlataan veronmaksajien rahoja eikä yhtään ministeriä kiinnosta koko asia. Sama se on muidenkin hankintojen kanssa. Viis veronmaksajien rahoista, minä lennän viikottain kotiin, saan siitä kulukorvaukset ja päivärahat, olen vain töissä täällä, mentaliteetti kulkee läpi koko ministeriön ja ilmeisesti Suomen valtion virkamies-organisaationkin.

      Kunnat ja kaupungit velvoitetaan tekemään koronatestit maahantuleville, mutta ei anneta siihen työkaluja eikä rahaa. Ei ne testaajat, eli työntekijät kuntiin taivaasta tupsahda. Helsinki ja Vantaa ovat siitä hyvä esimerkki. Suomen suurimpia kaupunkeja joilla on muutenkin paljon hoidettavia ihmisiä ja velvoitteita elättää koko muuta Suomea. Molempien terveydenhuollon porukat ovat venyneet jo vuoden eikä loppua näy. Kukaan ei pysty tekemään omia hommiaan, hoitovelka kasvaa fysioterapiassa, hammashuollossa, kouluterveydenhuollossa, neuvoloissa jne jne. Miten ne jaksaa enää hoitaa oman erikoisosaamisensa potilaita kun 2 vuotta menee näissä muissa hommissa! Ihmisten kunto huononee, pahoinvointi lisääntyy ja kasvattaa hoitohenkilökunnan työmäärää. Eikä tämäkään kiinnosta yhtään valtion eikä kuntien poliittisia päättäjiä.

      Kyllähän hallituksella pitäisi olla joku backup suunnitelma joka ottaisi kantaa tähän ja jonkunlainen suunnitelma siitä millä muiden sairauksien paheneminen korona-aikana maksetaan tulevaisuudessa. Sotesta jaksetaan kyllä jauhaa, kunnan pitäisi ottaa suurempi vastuu asukkaistaan ja heidän terveydestä. Hei haloo, millä rahalla ja millä porukalla!

      Hki ja Vantaa, molemmat läpikulkukaupunkeja, ihmisiä tulee kumpaankin ympäri maailman, koronatestata pitäisi samalla porukalla ja samoilla rahoilla kuin siellä asuvatkin. Koronakoirat olisivat käytettävissä, mutta ei voi, kun laissa ei ole määritetty koiran tekemään merkkausta lailliseksi toimenpiteeksi. Vaikka siitä oli lakia valmistellessa ollut puhetta ja lakiesityksessä alunperin huomioitu, jotenkin vaan tippui pois tai tietoisesti jätettiin.

      Joka sairaanhoitopiirissä on omat käsitykset siitä kenelle rokotteita annetaan.
      Eli ylemmältä taholta saadut ohjeet ovat olleet epämääräiset kun ohjetta kerran voidaan tulkita monella tapaa.
      Vuodessa ei saatu rokotuspisteitä suunniteltua, ei vissiinkään kuulunut kenenkään työtehtäviin tämäkään. Ei vissiinkään ohjeistusta tullut keneltäkään järkevältä kun kukaan ei tiedä koska niitä rokotteita tulee, missä, miten ja kehen piikit pitäisi pistää.

      Nyt politiikkoporukka on keskittynyt lillukanvarsiin. Sen ne osaa. Jauhetaan kuka sanoi, mitä sanoi, vai sanoiko kukaan mitään, kuka teki, vai tekikö kukaan. Tätä tekee niin pääministeri kuin presidenttikin. Avi ja thl ovat napit vastakkain. Pyydellään anteeksi ja samalla nälvitään toisiaan twittereissä ja muilla somekanavilla. Sellaiseen hallituksella, poliitikoilla ja virkamiehillä riittää kyllä aikaa.
      Nyt kun tämä yksi Ano sanoi ääneen sen mitä taustalla on koko ajan ollut ymmärrettävissä. Tämän kommentoimiseen niillä on aikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2399
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      173
      1529
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1376
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1095
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1089
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      980
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      875
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      700
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    Aihe