Jos naispastori joutuu helvettiin niin joutuuko homoseksualisti?

Anonyymi

Tämä on tärkeä kysymys ja se on askarruttanut minua pitkään. Itse olen hetero mutta vakaumuiseltani inkarnaattori.

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ota kantaa muuten asiaan kerron vain mitä sanoo Raamattu.

      "Kolmas Mooseksen kirja 20:13 FB92
      Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa."

      • Anonyymi

        Onko mielestäsi raamattu tuossa oikeassa?


      • Anonyymi

        3 moos 20:1-21 mukaan yhdyntä sedän vaimon kanssa on kielletty ja lisäksi parittelu eläinten kanssa. Tämä ilmenee hepreankielisestä tekstistä - muita seksuaalisia tekoja siellä ei ole kielletty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        3 moos 20:1-21 mukaan yhdyntä sedän vaimon kanssa on kielletty ja lisäksi parittelu eläinten kanssa. Tämä ilmenee hepreankielisestä tekstistä - muita seksuaalisia tekoja siellä ei ole kielletty.

        Sen sijaan sanaa shakab käytetään esim. tässä raamatunkohdassa:
        "Jaakob lähti Beersebasta ja kulki kohti Harrania. 11 Matkallaan hän jäi auringon laskiessa yöksi erääseen paikkaan, otti siltä paikalta päänalusekseen kiven ja kävi makuulle. 12 Yöllä Jaakob näki unessa portaat, jotka ulottuivat maasta taivaaseen, ja Jumalan enkelit kulkivat niitä ylös ja alas. "

        Myös 3 moos 20:1-20 on useassa kohdassa puhuttu makuulleen käymisestä ilman seksuaalista merkitystä.

        Ei ole mahdollista että Jumala olisi häveliäs ja käyttäisi tulkinnallisia kiertoilmaisuja, kun hänen sanavarastoonsa kuuluu myös yhdyntää ja parittelua tarkoittavat sanat, joita hän käyttää aina silloin kun kieltää seksuaalisia tekoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko mielestäsi raamattu tuossa oikeassa?

        Vastasin kysymykseesi kommenttini ensimmäisessä lauseessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko mielestäsi raamattu tuossa oikeassa?

        Lainaus on irroitettu asiayhteydestä.
        3 Moos 20:2 mukaan tuossa mainitut ohjeet koskevat ainoastaan israelilaisia mutta ne eivät koske esim. suomalaisia. Suomalaiset voivat paritella vaikka eläinten kanssa, mutta silti eivät riko Mooseksen lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasin kysymykseesi kommenttini ensimmäisessä lauseessa.

        TÄytyyhän sinulla olla omakin mielipide asiasta!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TÄytyyhän sinulla olla omakin mielipide asiasta!!!

        Tottakai on, mutta minulla on oikeus pitää se omana tietonani. Lausetta ei muuten aloiteta kahdella isolla kirjaimella, eikä lauseen jälkeen kuulu kuin yksi huutmerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai on, mutta minulla on oikeus pitää se omana tietonani. Lausetta ei muuten aloiteta kahdella isolla kirjaimella, eikä lauseen jälkeen kuulu kuin yksi huutmerkki.

        Mitö se haittaa kun ollaan anonyymejä? Täällä vou puhua vapaasti, sinulla ei ole mitään pelättävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitö se haittaa kun ollaan anonyymejä? Täällä vou puhua vapaasti, sinulla ei ole mitään pelättävää.

        Kirjoittaa ihan vapaasti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai on, mutta minulla on oikeus pitää se omana tietonani. Lausetta ei muuten aloiteta kahdella isolla kirjaimella, eikä lauseen jälkeen kuulu kuin yksi huutmerkki.

        Vain Jumala voi tuomita ihmisen joutumaan helvettiin. Homous on Raamatun mukaan synti, mutta synneistä luopuva ja uskoon tuleva pelastuu joutumasta helvettiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko mielestäsi raamattu tuossa oikeassa?

        Raamattu on aikuisten satukirja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Jumala voi tuomita ihmisen joutumaan helvettiin. Homous on Raamatun mukaan synti, mutta synneistä luopuva ja uskoon tuleva pelastuu joutumasta helvettiin

        Mutta homojhan voi päästä homoudesta jo seuraavassa elämässä. Hänestä voi tulla vaikka harras uskovainen ja hetero perheenisä tai äiti. Jumala ja Jeesus tekee itselleen karhunpalveluksen kun heittää homon helvettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai on, mutta minulla on oikeus pitää se omana tietonani. Lausetta ei muuten aloiteta kahdella isolla kirjaimella, eikä lauseen jälkeen kuulu kuin yksi huutmerkki.

        "Tottakai on, mutta minulla on oikeus pitää se omana tietonani."

        Kun kirjoittaa anonyymina, kukaan ei voi päätellä kenen mielipiteestä on kyse. Jos esim. pyrit politiikkaan, kukaan äänestäjä ei voi tietää mitä mieltä asiasta olet, vaikka sen kirjoittaa tänne.
        Eri asia kirjoittaa mielipiteitään omalla nimellä someen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Jumala voi tuomita ihmisen joutumaan helvettiin. Homous on Raamatun mukaan synti, mutta synneistä luopuva ja uskoon tuleva pelastuu joutumasta helvettiin

        Homous on synti ainoastaan jos Raamattua tulkitaan allegorisesti, vertauskuvallisesti. Tällöin tietysti mitä tahansa voidaan tarvittaessa pitää syntinä.
        Fundamentalistisen tulkinnan mukaan syntinä voidaan pitää eläimiin sekaantumista mutta ei homoutta.


    • Anonyymi

      Langenneita kumpikin ryhmä !

      • Anonyymi

        Eikö ole kanttia vastata aloitukseen venkoilematta? Aloittajahan kysyi, että joutuvatko helvettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole kanttia vastata aloitukseen venkoilematta? Aloittajahan kysyi, että joutuvatko helvettiin.

        se helvetti taitaa olla ihmisten keksintöä,, joten kysymys on .... ei järkevä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole kanttia vastata aloitukseen venkoilematta? Aloittajahan kysyi, että joutuvatko helvettiin.

        Jumala päättää ei ihminen


    • Anonyymi

      Jos homoseksualisti on pastori, ei joudu helvettiin kun on mies ja pappi.

      • Anonyymi

        Entä jos pappi on transmies?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos pappi on transmies?

        Kukaan ei joudu helvettiin. Homppeli tai transu pappi on ehkä seuraavassa lihaantumisessaan naispastori ja transupappi sitä sukupuolta jota halusi olla edellisessä elämässään.


    • Anonyymi

      Eikös se jeesus ollut homo, kun vain opetuslasten kanssa oli.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      79
      1583
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      69
      1263
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1208
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      178
      998
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      148
      988
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      984
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      872
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      834
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      806
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      764
    Aihe