Taksinkuljettajat ovat hoitotyön ammattilaisia

Anonyymi

Monen taksinkuljettajan tehtäviin kuuluu päivittäin koululaisten, vammaisten ja sairauksiensa vuoksi liikuntakyvyttömien kuljettaminen.

He toimivat hoito-alan ammattilaisina ja kuljettajina hoitaen vammaispalvelulain ja sosiaalihuoltolain alaisia asiakkaita. Tehtäviin kuuluu sairaankuljetuksia, lääkäriin vientiä, kuljetettavien sisältä hakuja, sisälle vientejä, avustustehtäviä vaatteiden pukemisessa, kauppaan viemistä, apteekeissa käyntejä, ja tietenkin pyörätuolien työntämistä lumihangessa, liuskoissa ja vetämistä portaita, askelma kerrallaan jne.

Tehtävät ovat usein vastaavia kuin ambulansseissa suoritettavissa siirtoajoissa. Palkkaus olisi oikeudenmukaista sitoa terveydenhuoltoalan TESsiin kyseisissä tehtävissä.

Kaupunkien ja kuntien päättäjien pitäisi lopettaa taksinkuljettajien ammattiryhmän sortaminen sekä röyhkeä hyväksikäyttö ja vaatia kilpailutuksissa maksettavaksi taksinkuljettajille sama palkka kuin sairaanhoitajille.

Taksinkuljettajat pitävät yhteiskuntaa pyörimässä vaarantaen oman terveytensä muiden hyväksi. Ilman heitä hoitajatkin olisivat työttömiä, kun potilaita ei kuljettaisi kukaan. Lanssikyydin hinta on 20 kertainen, joten poliitikot haluavat hyväksikäyttää taksialan heikkoja palkkoja.

Todellisuudessa kuljettaja eivät ole autonkuljettajia, vaan hoitajia, avustajia, terapeutteja ja monille vanhuksille ainoa mahdollisuus saada ruokaa ja päästä lääkäriin.

Hallitus, hävetkää, jos osaatte.

19

269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Turvallisempaa on mennä taksilla kuin ambulanssilla, jos ei tarvita ensihoitoa. Ajo-opetusta ei sisälly ambulanssikuskin koulutukseen lainkaan.

• Anonyymi

Kuinkas paljon ajo-opetusta kuuluu taksikurssille?

• Anonyymi

Taksi on siinäkin mielessä turvallisempi, että Trafi tarkistaa taksinkuljettajien rikosrekisterin ennen luvan saamista. Lanssikuski voi olla vaikka rattijuoppo ja varas. Siihen työhön voi mennä samana päivänä kun pääsee vankilasta, toisin kuin taksinkuljettajaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei varmaan mitään nykyisin,kun katsoo Helsingin tappelua viidakossa. Mölytoopet ei osaa mitään ja kiitos Keskustan !

• Anonyymi

Taksinkuljettajille kuuluisi maksaa koronan vuoksi riskilisää 2000€/kk valtion toimesta puhtaana käteen.

• Anonyymi

Taksinkuljettajille kuuluisi maksaa koronan vuoksi riskilisää 2000€/kk valtion toimesta puhtaana käteen.

Osalle pitäis antaa turpaan apina käyttäytymisestä.Mitään eivät osaa,kun revitään ojasta kuskit!

• Anonyymi

Todella asiallinen kommentti kuljettajan työstä. Harva tietää työstä mitään, varsinkaan päättäjät. Todellisuudessa alaa ei kukaan arvosta, kadehtitaan helppona uuden auton kuljettajana.

• Anonyymi

Jos sina meuvo mina missa mikkokatu mina aja sina sinne. Maksa vain 40 euro, ei kuitti papperi loppu.

• Anonyymi

Taksivitsistä vielä niin, tärkein on työ revenneisen maksuvälineiden ja sen palvelun sijaan. Demarit repii palveluseteli sä viimeistään.

• Anonyymi

Hihii, vossikkakuskit kehuu toisiaan ja keksivät hauskoja juttuja.
      Taksi on kaikista epäluotettavin tällä hetkellä ainakin Hesassa.

• Anonyymi

Olen Linja-auton kuljettaja täällä maaseudulla. Ajan 13 paikkaista pienoislinja-autoa ja työ on vastuullista. Kuljetan kehitysvammaisia ja koululaisia.

• Anonyymi

Suuri vastuu puolustuskyvyttömistä henkilöistä. On hienoa, että joku jaksaa tehdä vastuullista ja tärkeää työtä pienellä palkalla. Ilman sinua lapset eivät pääsisi kouluun, eivätkä kehitysvammaiset toimintoihin ja kuntoutuksiin.

• Anonyymi

Suuri vastuu puolustuskyvyttömistä henkilöistä. On hienoa, että joku jaksaa tehdä vastuullista ja tärkeää työtä pienellä palkalla. Ilman sinua lapset eivät pääsisi kouluun, eivätkä kehitysvammaiset toimintoihin ja kuntoutukseen.

• Anonyymi

Olet täysin oikeassa. Minulle ja miehelleni taksinkuljettaja on tärkeämpi kuin sairaanhoitaja. Elämänne pysähtyisi ilman takseja. Ja aina on niin mukavaa ja hyvää kyytiä. Ei tarvitse pelätä mitään.

• Anonyymi

Käytät varmaan Uberia kun olet saanut mukavan ja hyvän kyydin?

• Anonyymi

minun mielestä 5 vuoden taksikuskina olo vastaa sairaanhoitaja koulutusta.pitäs päästä lomatetut kuskit sairaanhoidon puolelle töihin .kun alalla liikaa työntekiöitä voisi hallitus siirtaa 2000 kuljetajaa sairaanhoito piiriin. kun naiset ovat alaan väsyneitä.ronskia miehia alallale vaipoja vaihtamaa. hoi halliyus hoi tehkää taksi alalle jotain että saatas taas 2000e bruttopalkka pyhälisät. olen työtön kuski allala 6 vuotta mut lomautettu yli vuoden. tahdon sairaanhoitajaksi.

• Anonyymi

Koska palkkaus laitetaan oikealle tasolle?

• Anonyymi

Kuljettajille pitäisi maksaa enemmän palkkaa kuin hoitajille. Enemmän he minusta ovat huolehtineet kuin hoitajat.

• Anonyymi

Miksi minä edes luen näitä. Huoh........

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      146
      6130
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3736
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      128
      2931
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      49
      2620
    5. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      41
      2560
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2026
    7. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      269
      1924
    8. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      51
      1858
    9. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      34
      1633
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1620
    Aihe