Israel taas tehokas, maailman paras

Anonyymi

Olen ihaillut pari kk Israelin äärimmäistä tehokkuutta toimia koronarokotyksissa.SSiellä on ryhmiä jotka eivät halua estää koronaa. Israel on organisoinut tehokkaan rokotus taistelun joka tuottaa tuloksia. Tästä me ja hallituksemme saisi ottaa oppia.

Uudestisyntyneen ovat suhtautuneet raamatullisesti ja ihaillen Israeliin. Siellä on hyviä asioita, maanpuolustus, keksinnöt, uudelleenasuttaminen, älykkyys, talouselämä, koulutus. Kaikki hienosti.. Monilla uskovilla ihailu on mennyt ylikin.

Mutta nyt jokunen uudesti syntynyt vastustaa koko koronan olemassaoloa. Se on vaan keksitty kuulemma. Rokotuksiakin vastustetaan koska niissä on abortoitu ja, siru, pirunmerkki, 5G ja joku seurantasysteemi jolla voidaan seurata ja vaikuttaa naisiin.

Anoppini 100vee rokotettiin. Voi hyvin eikä ollut sirua.

Israelfanittaja uskovat menkää vaan rokotuksiin

51

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Israel on myös maailman paras apartheid-politiikan toteuttaja sekä valeinformaation levittäjä.

• Anonyymi

Siinä on sitä valeinformatiota kerrakseen. Oletko kauan harrastanut sitä?

• Anonyymi

• Anonyymi

Israel on roistovaltio.

• Anonyymi

Israel ei harjoita apartheid-politiikkaa. Hyvinkin moni maa levittää jossain määrin valeinformaatiota. Onhan sitä tehnyt Suomessakin jopa poliisi ja poliisi on siitä jälkikäteen itse ilmoittanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ole lapsi ystävällinen ja ota asioista selvää!

https://kauppa.intokustannus.fi/kirja/israelin-apartheid/

https://waronwant.org/news-analysis/israeli-apartheid-factsheet

https://apnews.com/article/religion-race-and-ethnicity-israel-mediterranean-sea-west-bank-3c9adae04858a7735b031e58e3419c64

Lapseksi toisen keskustelijan kutsuminen on jo tappion tunnustamisen merkki. Voit kuitenkin halutessasi vielä kertoa, jos sinulla on jotain esimerkkejä mielessäsi aiheeseen liittyen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Israel on roistovaltio.

Israel ei ole roistovaltio.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Israel on roistovaltio.

Joo, on ollut aina roistovaltio:

Tuomarien kirja
        3:31 Hänen jälkeensä tuli Samgar, Anatin poika. Hän surmasi filistealaisia kuusisataa miestä häränpistimellä; hänkin vapautti Israelin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, on ollut aina roistovaltio:

Tuomarien kirja
        3:31 Hänen jälkeensä tuli Samgar, Anatin poika. Hän surmasi filistealaisia kuusisataa miestä häränpistimellä; hänkin vapautti Israelin.

Ei Israel kyllä tuon perusteella minkäänlaista roistovaltion määritelmää täytä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapseksi toisen keskustelijan kutsuminen on jo tappion tunnustamisen merkki. Voit kuitenkin halutessasi vielä kertoa, jos sinulla on jotain esimerkkejä mielessäsi aiheeseen liittyen.

Ai että annat oikein luvan vielä kertoa esimerkkejä. Et sinä määrää kuka täällä saa kirjoitella. Sinulla on todellakin lapsen elkeet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Israel ei ole roistovaltio.

Mitäs sellaista tietoa olet saanut? Miten voit sen paremmin tietää, kuin asiaan perehtyneet tutkijat?

Oletkos käynyt katsomassa sitä apartheid touhua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Israel kyllä tuon perusteella minkäänlaista roistovaltion määritelmää täytä.

Montako kertaa YK on tuominnut Israelin toimet kansainvälisen lain vastaisena?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai että annat oikein luvan vielä kertoa esimerkkejä. Et sinä määrää kuka täällä saa kirjoitella. Sinulla on todellakin lapsen elkeet.

En minä mitään lupia jakele, enkä määrää kuka saa kirjoitella. Mistä sinä nyt tuollaisia keksit? Eikö sinulla ole parempia argumentteja sen puolesta, että "Israel on myös maailman paras apartheid-politiikan toteuttaja sekä valeinformaation levittäjä."?

"Sinulla on todellakin lapsen elkeet."

Nyt jo ainakin kahta kirjoittajaa olet nimitellyt lapseksi, eikä sinulla ole mitään muita argumentteja väitteidesi tueksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäs sellaista tietoa olet saanut? Miten voit sen paremmin tietää, kuin asiaan perehtyneet tutkijat?

Oletkos käynyt katsomassa sitä apartheid touhua?

"Mitäs sellaista tietoa olet saanut?"

Katsotaan nyt ensin, mitä todisteita on sen puolesta, että Israel on roistovaltio. Sen väitteen esittäjällä on todistustaakka.

"Miten voit sen paremmin tietää, kuin asiaan perehtyneet tutkijat?"

Ketkä tutkijat? Mitä he ovat asiasta kirjoittaneet?

"Oletkos käynyt katsomassa sitä apartheid touhua?"

Olen kyllä työskennellyt Jordanvirran ja Välimeren välissä useammassa erilaisessa ympäristössä sekä juutalaisten että arabien kanssa, mutta osoita nyt ensin, että siellä on apartheidia, niin voidaan sitten keskustella aiheesta lisää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Montako kertaa YK on tuominnut Israelin toimet kansainvälisen lain vastaisena?

Niin, koeta nyt löytää YK:n omista lähteistä, kuinka se on tuominnut tämän mainitun tapauksen:

"Tuomarien kirja
        3:31 Hänen jälkeensä tuli Samgar, Anatin poika. Hän surmasi filistealaisia kuusisataa miestä häränpistimellä; hänkin vapautti Israelin."

Samalla kun etsit vastausta siihen, voit koettaa selvittä, mitä muita kansainväliseen lakiin nojaavia tuomioita YK:lla on Israelin suhteen ja kuinka YK on käsitellyt muiden maiden vastaavia tilanteita. Tee samalla näistä hieman yhteenvetoa tähän keskusteluun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä mitään lupia jakele, enkä määrää kuka saa kirjoitella. Mistä sinä nyt tuollaisia keksit? Eikö sinulla ole parempia argumentteja sen puolesta, että "Israel on myös maailman paras apartheid-politiikan toteuttaja sekä valeinformaation levittäjä."?

"Sinulla on todellakin lapsen elkeet."

Nyt jo ainakin kahta kirjoittajaa olet nimitellyt lapseksi, eikä sinulla ole mitään muita argumentteja väitteidesi tueksi.

Etkö lapsi ymmärrä edes itse kirjoittamaasi tekstiä!
        "Voit kuitenkin halutessasi vielä kertoa, jos sinulla on jotain esimerkkejä mielessäsi aiheeseen liittyen."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö lapsi ymmärrä edes itse kirjoittamaasi tekstiä!
        "Voit kuitenkin halutessasi vielä kertoa, jos sinulla on jotain esimerkkejä mielessäsi aiheeseen liittyen."

En ole lapsi ja ymmärrän kyllä kirjoittamani tekstin. Miksi kysyt?

• Anonyymi

Jumala toimii Israelin kanssa yhdessä, tottakai. Siksi Israelin maan anastuksiakaan ei pitäisi tuomita.

• Anonyymi

Israelilta on anastettu paljonkin maita. Osan Israel on saanut takaisin, mutta ei kaikkea. Kyllä minun mielestäni nämä anastukset voi ja pitää tuomita.

• Anonyymi

Höhlät. israelilla on r a h a a ostaa 30 miljoonaa rokotetta, vaikka asukkaita on vain
      9 miljoonaa.

• Anonyymi

No ei niillä israelilaisilla ole päässä vikaa, kuten on suomalaisilla kakattajilla.

• Anonyymi

Israel on tosi tehokas paikka saada korona esimerkiksi ruotsissa on älytön määrä tartuntoja vikaan menneen strategian vuoksi mutta Israelissa on vähemmän asukkaita ja yli 100 000 enemmän tartuntoja kuin ruotsissa .

Suomea en viitsinyt ottaa verrokiksi kun täällä ollaan kuin lintukodossa tartuntojen määrän suhteen verrattain kahteen edelliseen

• Anonyymi

Kohta KTS varmaan tulee palstalle muslimi-ideologiansa kanssa ja haukkuu Israelia.

• Anonyymi

Israel osti rokotteet huippuhintaan ja käytti kansaa koekaniinina, ennen kuin rokotteita oli hyväksytty muualla. Israelin diiliin nimittäin kuului testata rokotetta ja raportoida sivuvaikutuksista lääkeyhtiölle.

• Israelissa on kuolleiden määrä suhteessa sairastuneihin pienempi kuin Suomessa😺

• Anonyymi kirjoitti:

Israel osti rokotteet huippuhintaan ja käytti kansaa koekaniinina, ennen kuin rokotteita oli hyväksytty muualla. Israelin diiliin nimittäin kuului testata rokotetta ja raportoida sivuvaikutuksista lääkeyhtiölle.

Israel osoitti taas, että tekee kaikkensa kansansa suojelemiseksi 🇮🇱🇮🇱🇮🇱

• Anonyymi
        aito.Iainen kirjoitti:

Israelissa on kuolleiden määrä suhteessa sairastuneihin pienempi kuin Suomessa😺

Mutta väestöpohjaan nähden kuolleita on 4,6 kertainen määrä.
        Kuolleiden määrä suhteessa sairastuneisiin johtunee siitä, että Israel kykeni alusta alkaen testaamaan suuren osan väestöstään, kun taas Suomessa keväällä todellinen sairastuneiden määrä oli moninkertainen testeissä löydettyihin nähden.

Israel on onnistunut rokotekamppaniassa osin suostuessaan tekemään kansasta koekaniineja, mutta koronan muussa hoitamisessa se ei ole onnistunut erityisen hyvin. Väestöpohjaan nähden sairastuneita on lähes kymmenkertainen määrä Suomeen nähden.

Ihan turha heitä on koronan hoidon takia ihailla. Lukuisat maat ovat onnistuneet paremmin.

• Anonyymi kirjoitti:

Kuolleiden määrä suhteessa sairastuneisiin johtunee siitä, että Israel kykeni alusta alkaen testaamaan suuren osan väestöstään, kun taas Suomessa keväällä todellinen sairastuneiden määrä oli moninkertainen testeissä löydettyihin nähden.

Israel on onnistunut rokotekamppaniassa osin suostuessaan tekemään kansasta koekaniineja, mutta koronan muussa hoitamisessa se ei ole onnistunut erityisen hyvin. Väestöpohjaan nähden sairastuneita on lähes kymmenkertainen määrä Suomeen nähden.

Ihan turha heitä on koronan hoidon takia ihailla. Lukuisat maat ovat onnistuneet paremmin.

Sairastuneet ovat parantuneet eikä kuolleet 😺
        Siitä se johtuu. Maaliskuun loppuun menessä koko Israelin aikuisväestö on rokotettu 🇮🇱🇮🇱🇮🇱

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maat ovat aika heikosti vertailukelpoisia keskenään. Jos Suomea arvioitaisiin vain Helsingin perusteella, saataisiin ihan erilaiset luvut kuin jos katsotaan koko maan lukuja. Tutkailehan Suomen lukuja niin, että jätät Helsingin kokonaan pois laskuista.

Eri maissa on erilaiset väestötiheydet toisiinsa verrattuna ja sisäisesti eri alueilla. Eri maiden rajaliikenne on aivan eri luokkaa keskenään ja sen rajoittamiseen on aivan eri mahdollisuudet. Esimerkiksi Suomen, Uuden-Seelannin ja Islannin rajaliikenteen rajoittaminen on helppoa, kun taas esimerkiksi Saksassa se on huomattavan paljon hankalampaa, kun ihmisiä käy paljon töissä rajan yli molempiin suuntiin, jne. Israelin väestötiheys on aivan eri luokkaa kuin Suomen.

• Anonyymi

Kaipaisin kyllä Israelilta vieläkin aktiivisempaa Syyrian ja Libanonin terroristien asevarastojen pommittamista ja tuhoamista.

• Se on ainoa tapa estää ydinsota 😼

• Anonyymi
        aito.Iainen kirjoitti:

Se on ainoa tapa estää ydinsota 😼

Mistä lähtien Syyrian ja Libanonin terroristeilla on ydinaseita ollut.
        Israel harjoittaa lähioalueillaan valtioterrorismia ja antaa pitkät kansainväliselle oikeudelle.

• Anonyymi kirjoitti:

Israel harjoittaa lähioalueillaan valtioterrorismia ja antaa pitkät kansainväliselle oikeudelle.

Iranilla on kohta ja Iran on käsi Libanonin ja Syyrian hansikkaassa 😼

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En väitä, että se olisi ainoa tapa välttää ydinsota. Kannattaa kuitenkin muistaa, että Libanonia aseistaa lähinnä Iran ja Iranilla on Israelia vastaan kohdistettuja tukikohtia Syyriassa.

Israel ei harjoita valtioterrorismia missään ja noudattaa kansainvälistä oikeutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En väitä, että se olisi ainoa tapa välttää ydinsota. Kannattaa kuitenkin muistaa, että Libanonia aseistaa lähinnä Iran ja Iranilla on Israelia vastaan kohdistettuja tukikohtia Syyriassa.

Israel ei harjoita valtioterrorismia missään ja noudattaa kansainvälistä oikeutta.

Hah hah ...

Miksi valehtelet? Kaikkihan se tietävät, että Israel on terroristivaltio eikä noudata kansainvälistä oikeutta.

Oletkos ottanut Trumpista mallia......

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hah hah ...

Miksi valehtelet? Kaikkihan se tietävät, että Israel on terroristivaltio eikä noudata kansainvälistä oikeutta.

Oletkos ottanut Trumpista mallia......

Nytpä on kovan luokan argumentointia. Tuon parempaa en ole kyllä koskaan nähnyt kun on puolustettu väitettä, että Israel olisi terroristivaltio eikä noudata kansainvälistä oikeutta. Yleensä argumentointi on kyllä vieläkin heikompaa jos mahdollista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nytpä on kovan luokan argumentointia. Tuon parempaa en ole kyllä koskaan nähnyt kun on puolustettu väitettä, että Israel olisi terroristivaltio eikä noudata kansainvälistä oikeutta. Yleensä argumentointi on kyllä vieläkin heikompaa jos mahdollista.

Israel on saanut YK:lta useita tuomitsevia päätöslauselmia mm. miehittämiensä alueiden asuttamisesta ja palestiinalaisväestöön kohdistuvista ylimitoitetuista sotilastoimista.
        Israel harjoittaa lähialueillaan valtioterroria.

Taas on lähi-idässä David ja Goljat vastakkain. Palestiinalaisella Davidilla on yhä linkonsa, kun Israelilaisella Goljatilla on rynnäkköpanssarivaunut ja hävittäjät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Israel on saanut YK:lta useita tuomitsevia päätöslauselmia mm. miehittämiensä alueiden asuttamisesta ja palestiinalaisväestöön kohdistuvista ylimitoitetuista sotilastoimista.
        Israel harjoittaa lähialueillaan valtioterroria.

Taas on lähi-idässä David ja Goljat vastakkain. Palestiinalaisella Davidilla on yhä linkonsa, kun Israelilaisella Goljatilla on rynnäkköpanssarivaunut ja hävittäjät.

Miehitettyjen alueiden asuttamisesta annetut päätöslauselmat ovat vähintään kiistanalaisia. Miehitettyjen alueiden asuttaminen kansainvälisessä oikeudessa ei oikein sovellu Israelin tilanteeseen siinä mielessä, että se on kirjoitettu aivan erilaisessa tilanteessa ja erilaisesta toiminnasta. Lähinnä sillä tarkoitetaan sellaista tilannetta, jossa Israel alkaisi siirtää Israelista arabeja väkisin Gazaan, Juudeaan ja Samariaan. Tällaistahan Israel ei ole tehnyt.

Israelia on kyllä moitittu ylimitoitetusta voimankäytöstä palestiinalaisväestöä kohtaan. Valitettavasti se on usein ollut ainoa keino saada palestiinalaisalueilta tehdyt iskut Israelin siviilikohteisiin loppumaan. Iskut Israelin siviilejä vastaan jatkuvat yleensä niin kauan, että Israel iskee kovalla voimalla takaisin. Silloin YK tuomitsee ja palestiinalaiset lopettavat iskut Israelin siviilikohteisiin hieman pidemmäksi aikaa jaktaakseen niitä taas myöhemmin.

Palestiinalaisilla on kyllä kovempiakin aseita kuin lingot, mutta lingollakin pystyy kyllä tappamaan. On hyvä, että Israelilla on kunnon aseet, niin tilanne pysyy rauhallisempana. Jos Israelilla olisi samanlaiset aseet kuin palestiinalaisilla, olisi taistelu jatkuvaa ja siviiliuhreja tulisi huomattavasti nykyistä enemmän.

Israel ei harjoita valtioterroria missään.

• Anonyymi

> Olen ihaillut pari kk Israelin äärimmäistä tehokkuutta toimia koronarokotyksissa.

Itse olen erittäin pettynyt Isralin totalitaristiseen ja fasistiseen koronalinjaan.

• Anonyymi

Israel ei rokota valvomillaan alueilla olevia palestiinalaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Israel ei rokota valvomillaan alueilla olevia palestiinalaisia.

Ehkä rokottaa, ehkä ei. Eivät varmaan ole jonossa ensimmäisiä rokotettavia. Israel ilmeisesti rokottaa ainakin 100 000 palestiinalaiste työntekijää. Jatkossa ehkä lisää.

Eikö niillä palestiinalaisilla pitänyt olla oma valtio? Oma hallinto niillä ainakin on. Miksi se ei rokota?

• Anonyymi

Matt.22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut. Room.9:30-31 Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta; mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut. Room.11:7-8 Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet, niinkuin kirjoitettu on: Jumala antanut heille uneliaisuuden hengen, silmät, etteivät he näkisi, ja korvat, etteivät he kuulisi, tähän päivään asti. 5Moos.29:4. Jes.6:9-10. 29:10. Hes.12:2

• Anonyymi

Jes.6:8-10 Ja minä kuulin Herran äänen sanovan: Kenenkä minä lähetän? Kuka menee meidän puolestamme? Minä sanoin: Ktso, tässä minä olen, lähetä minut. Niin hän sanoi: Mene ja sano tälle kansalle: Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmartäkö, näkemällä nahkää, älkääkä käsittäkö. Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, eikä kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi aydämellään eikä kääntyisi ja parannetuksi tulisi.

• Anonyymi

Matt.13:13-16 Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä. Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: Kuulemalla kuulkaa, ällääkä ymmärtäkö ja näkemällä nähkää, älkääkä kasittäkö. Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivätkä kuulisi korvillaan eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi. Mutta autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja teidän korvanne, koska ne kuulevat.

• Anonyymi

Hes.20:49 Niin minä sanoin: Voi Herra, Herra! Ne sanovat minusta: Tämähän puhuu pelkkiä vertauksia.

• Anonyymi

Jer.2:1-2 Ja minulle tuli tämä Herran sana: Mene ja julista Jerusalemin kuulen ja sano: Näin sanoo Herra: Minä muistan sinun nuoruutesi armauden, morsiusaikasi rakkauden, kuinka sinä seurasit minua erämaassa, maassa, jossa ei kylvöä tehdä. Hes.16:8 Niin minä kuljin ohitsesi ja näin sinut, ja katso, sinun aikasi oli lemmen aika. Ja minä levitin liepeeni sinun ylitsesi ja peitin häpysi. Ja minä vannoin sinulle ja menin liittoon sinun kansassi, sanoo Herra, Herra; ja sinä tulit minun omakseni. Hoos.11:1 Kun Israel oli nuori, rakastin minä sitä, ja Egyptistä minä kutsuin poikani.

• Anonyymi

Juutalaisia EI enää polteta eivätkä he lähde tontiltaan mihinkään.

siihen on palstahuutelijoidenkin hyvä alkaa totutella.

oliko ne roistivaltioita jotka päättivät tuhota israelin kuuden päivän sodassa, entäs Jom Kippurin sota, kuka oli silloin roistovaltio häh kertokaa puuäijät!

• Anonyymi

4Moos.32:13-15 Ja Herran viha syttyi Israelia kohtaan, ja hän antoi heidän harhailla erämaassa neljäkymmentä vuotta, kunnes koko se sukupolvi hävisi, joka oli tehnyt sitä, mikä oli pahaa Herran silmissä. Mutta katso, te olette nyt astuneet isienne sijaan, te syntisten sikiöt, lisätäksenne vielä Herran vihan kiivautta Israelia kohtaan. Jos te nyt käänytte pois hänestä, niin hän jättää kansan vielä kauvenmaksi aikaan erämaahan, ja niin te tuotatte tuhon kaikelle tälle kansalle.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3543
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2379
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2208
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1967
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1542
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1399
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1272
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1220
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1185
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1179
    Aihe