Vuokrasin siinä joulukuun keskellä päiväksi autoa ja nyt tuli pari päivää sitte sähköpostilla viestiä että olisin mukan aiheuttanut etupuskurin kulmaan vaurion, en itse huomannut mitään vaurioita lopputarkastuksessa eikä nähtävästi hekään ole mitään huomannut jos edes autojansa tarkistaa. Ja he pyytävät että täytän vahinkoilmoituksen jossa myönnän että tein sen.
Uskon että auto on ollut jonkun toisen käytössä tässä välissä kun se on kuitenkin toisessa kaupungissa tällä hetkellä vuokrattavissa.
Niin kysyisin vaan että mitä kannattaisi tehdä? Kannattaako vaan maksaa tämän pienen vaurion hinta vai teenkö ilmoituksen kuluttajaneuvontaan.
Autovuokra ja vahinko
7
689
Vastaukset 7
- Anonyymi
Todistusvastuu on heillä ja jos/kun olet jo aikoja sitten luovuttanut auton heille takaisin.
älä ainakaan mene tunnustamaan yhtään mitään toisten vahinkoja. - Anonyymi
Kannattaa tutustua vuokrasopimuksen ehtoihin, mutta tuskin voivat 2 kuukautta vanhoja asioita alkaa perimään takautuvasti jos aiemmin mitään ilmoitusta ei ole tullut. Liikkeessä pitäisi auton tarkistuksen tapahtua auton luovutuksen ja palautuksen yhteydessä, eikä 2 kuukauden kuluttua
- Anonyymi
Älä maksa mitään. Kerro heille kyseessä olevan tunnettu huijaus. Vastaavia viestejä ovat saneet kymmenet muutkin. Kaikki on suunniteltua. Myös pitkä viive. Toivotaan joidenkin maksavan ihan vaan laiskuuttaan.
Aina kannattaa ilmoittaa kuluttajaneuvontaan ja poliisille. Saavat lisää merkintöjä tilastoihinsa ko yrityksestä ja "vaurioista".
Yrityksellä on nimi ja se pitää kertoa muille. Ei saa salata!- Anonyymi
kyseinen yritys on 24rent
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16371337/24rent-huijausta-kokemuksia-kellaan
Ei noita huijarifirmoja kovin montaa ole toiminnassa, joten ... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa lukea tätä palstaa. Nimi aina otsikkoon, niin löytäminen helpottuu Googelella.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16371337/24rent-huijausta-kokemuksia-kellaan
- Anonyymi00007
Vuokrasin ongelmitta auton 1.5.2026.
23.7.2026 sain sähköpostitse ilmoituksen vauriosta, josta minun tulisi tehdä vahinkoilmoitus kolmen vrk:n kuluessa.
Vaurioita ei ollut syntynyt, eikä sellaisia näy kuvissakaan – kuvat tiirattiin tutun juristin kanssa läpi.
En tietenkään tehnyt vahinkoilmoitusta vaan tiukan vastineen, jossa ilmoitin, ettei mitään vahinkoa ole syntynyt eikä kuvissakaan sellaista näy. Vastineeseen kirjoitin kaikki ne tiedot, joita vahinkoilmoituksessa vaadittiin mutta kiistin minkään vahingon tapahtuneen.
28.7.2026 sähköpostiin kilahti viesti, jonka mukaan minun tulee maksaa korotettu summa, koska en ole tehnyt vahinkoilmoitusta. Olen pyytänyt kusetusfirmaa osoittamaan ottamistani nouto- ja palautuskuvista, missä tämä mystinen vaurio (lommo) näkyy. Mitään vastausta en ole saanut.
Menen vaikka ulosottoon ja vankilaan ennen kuin maksan noille huijareille mitään.
Ei ollut edes ensimmäinen kohellus ko. firmalta. Kolmisen vuotta sitten jouduin anelemaan tuplaveloitusta takaisin todella pitkään. Korvaukseksi minulle luvattiin lahjakortti, vaan enpä ole lahjakorttia vielä näihin päiviin mennessä vielä saanut. Autoja olen noilta vuokrannut n. 20 kertaa.
Nyt alkoivat huijaripojat spelaamaan väärän akan kanssa. Metelin olen nostanut aiemminkin, metelin nostan myös nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1192440Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???401602Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha6481039- 106993
- 71972
- 98916
- 48875
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk77721- 70716
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik32712