Kunnallisvaalien lähestyessä

Aloin pohtia, että vaikka kepu ei niissä liene kannatetuin puolue saamansa äänimäärän perusteella, puolue voi vielä hyvinkin saada puolueista eniten edustajiaan valtuustoihin. Maalaiskunnissa valtuustoon päästäkseen ehdokas ei tarvitse taakseen sellaisia äänimääriä kuin kaupungeissa.

Onhan meillä tosin nyt kepu kannatetuin puolue eräissä varsin suurissa kaupungeissakin. Esim. Kuopiossa, jossa kaupunginvaltuuston edustajapaikat jakaantuvat näin:

KESK 14
KOK 12
SDP 11
VIHR 8
VAS 6
PS 3
KD 3
SIN 2

Samanlainen tilanne on myös Oulussa:

KESK 17
KOK 13
VAS 11
VIHR 10
SDP 8
PS 6
KD 1
ASYL 1

Kepun suurta kannatusta noissa kahdessa kaupungissa selittänee suuresti niihin tehdyt kuntaliitokset. Kuopioon on liitetty Kuopion maalaiskunta, Riistavesi, Vehmersalmi, Karttula, Nilsiä, Maaninka, Juankoski, Muuruvesi ja Säyneinen. Ouluun on liitetty ainakin Haukiputaan, Kiimingin, Oulunsalon ja Yli-Iin kunnat.

Onkohan samanlaista ”kepulaistumista” tapahtunut muissakin kaupungeissamme kuntaliitosten myötä? Kun toinen poikani perheineen asuu Raaseporin kaupunkiin kuuluvalla Karjaalla, toinen poikani Salossa ja heidän lapsiaan Turussa, katsoinpa noidenkin kaupunkien tilanteen.

Kepulaistumista ei ole tapahtunut Turussa, johon on liitetty useampia maalaiskuntia, kun valtuustossa on kepulla vain kolme paikkaa. Salossa, johon myös on liitetty monia kuntia, kepulla näkyy olevan peräti 11 valtuutettua, mutta SDP:llä on kuitenkin 13 ja kokoomuksella 12. Raaseporissa, joka siis muodostettiin Tammisaaren ja Karjaan kaupungit ja Pohjan kunta yhdistämällä 43 valtuutetun joukosta 22 paikkaa on RKP:llä eikä kepulla ole yhtäkään valtuutettua.

Täällä Stadissa ei olisi huolta kaupunkimme kepulaistumisesta, vaikka siihen liitettäisiin naapurimme Espoo ja Vantaa. Kaupunginvaltuustomme 85-henkisessä jäsenistössä on kepulla vain kaksi valtuutettua, Espoon 74:stä valtuutetusta kepulla on kolme, samoin kolme on Vantaan 67:stä valtuutetusta. Kokoomuksella on eniten valtuutettuja Stadissa ja Espoossa, molemmissa niissä vihreät toisena ja SDP kolmantena. Vantaa poikkeaa naapureistaan sikäli, että siellä SDP:llä on suurin valtuustoryhmä, kokoomus on kakkosena ja vihreät vasta kolmantena.

Kaikki nuo edellä esittämäni tiedot olen plarannut netistä.

Ps.

Päivän runsaan urheiluannin seuraaminen tv:sta sivuutti jo kauan jatkuneen terveydentilaani koskevan pohdinnan niin, että aloin taas pohtia poliittisiakin asioita;))

64

589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikka PS kovasti haluaisi niin eivät nämä tulevat kuntavaalit kuitenkaan ole mikään hallituksen suosiota mittaava vaali.

    • Anonyymi

      Totta turiset ja hyvää arviointia. Toisaalta keskustan on menettänyt eniten kannattajiaan perussuomalaisille ja varsinkin keski-suomessa ja pohjoisessa.
      Meillä oli aikoinaan ehkä n 70% hirviporukasta kepulaisia, nyt enää pari, mutta persuja lienee n 50%. Toki siihen koostumukseen vaikuttaa moni asia ja ei voi suoraan vetää johtopäätöksiä, mutta täysin mahdollista on se, että keskusta tulee romahtamaan vakavasti. Se on taas eriasia, että miten seuraavat eduskuntavaalit, kun persut on kunnissa kantaneet vähän aikaa vastuuta. Mutta ei tainnut Kulmunin vaihto Saarikkoon tuoda yhtään mitään keskustalle. Tänään kävinkin sinulle tutussa paikassa eli Santahaminassa viettämässä päivän ampumaradoilla. Märkää ja tuulista oli;-)

      • Totta turiset Sinäkin tuossa, että kepu on varmaan menettänyt eniten kannattajiaan nimenomaan persuille. Kai juuri mainitsemillasi Suomen alueilla, joilla kepun kannatus on ollut korkeaa. Eiköhän liene samanlainen tilanne myös itäisessä Suomessa? Kepun menetykset Uudellamaalla ja Varsinais-Suomessa ovat varmaan vähäisempiä - kun täällä kepun kannatus on ollut vähäisempää ennestäänkin.

        Vai kävit Sandiksessa. Ihan haikea mieli tulee siksi, että vuoteen en ole käynyt saarella, jolla asuin 20 vuotta ka lähes 10 vuotta siellä työskentelinkin. Jo runsaat 40 vuotta kestäneenä evp-aikananikin olen siellä käynyt joka vuosi useampia kertoja, mm. itsenäisyyspäivän iltajuhlissa Maanpuolustuskerholla, Päällystöliiton evp-yhdistyksen kokouksissa ja muissa tilaisuuksissa ja ”vanhan porukkamme” saunailloissa Päällystökerhon saunalla. Toki muutenkin, asianmukaisella kulkuluvalla olen siellä lapsenlapsianikin käyttänyt näyttäen paikkoja, joissa yhtä ja toista teimme heidän isiensä kanssa silloin, kun he olivat lapsia.

        Korona nyt on jo vuoden estänyt kaiken tuollaisen kuten paljon muunkin harrastuksistani ja muustakin. Mutta koronahan kyllä vielä voitetaan eikä se nujertane minuakaan, kun olen jo rokotuksen saanut. Kun melko huolestuttavana ollut terveystilanteenikin taitaa olla jo parantumaan päin, niin ehkäpä - toivottavasti - jo alkukesästä pääsen taas käymään minulle niin muistorikkaassa saaressa.


    • Luulen, että Kepu tulee romahtamaan Oulussa, Kuopiosta en osaa sanoa. Oulussa on ollut vahvaa Sipilän vastaista painetta. Varsinkin persujen Tynkkynen on nuorena miehenä ollut energinen tässä suhteessa. Kuopiosta en osaa sanoa.

      Veikkaan, että Kepu häviää kaikkialla siellä, missä persut kykenevät asettamaan edes jotenkuten uskottavia ehdokkaita. Ehdokasasettelu on persujen ongelma. Kaikenlaisia kylähulluja voi toki löytyä.

      • Anonyymi

        Luulen, että Kuopiossa käy ihan samalla tavalla, kuin Oulussa. Näissä ex-kepu kaupungeissä persut saa helpommin uskottavia ehdokkaita kepusta loikkareista ja persuilla varaa myös valita. Pienillä paikkakunnilla ollaan taas koettu keskustan toimet tässä hallituksessa niin heikoiksi ja melkeinpä heihin kohdistuviksi, että myös pienillä paikkakunnilla voi muhia yllätys. Turve on kasvanut paljon asiaa suuremmaksi ja painaa yllättävän paljon vaa´assa, maaseudulla pelätään, että mikä on seuraava heikennys heille. Lisäksi siellä muistetaan pelolla keskustan toimet ns kakkakaivojupakassa, että keskustan kannatuksen romahdus voi olla paljon suurempi, miltä se nyt näyttää.


      • Noinko luulet tai ehkä uskotkin Oulun osalta? Saatat olla oikeassa. Sipilä ei tosin ole oululainen vaan siitä naapurista, Kempeleeltä, jota - ihme kyllä - ei vielä ole liitetty Ouluun. No, toki Sipilän aiheuttama muutos kepun kannatukseen näkyy myös naapurissa, kun se on näkynyt koko Suomessa.


      • kapi_ kirjoitti:

        Noinko luulet tai ehkä uskotkin Oulun osalta? Saatat olla oikeassa. Sipilä ei tosin ole oululainen vaan siitä naapurista, Kempeleeltä, jota - ihme kyllä - ei vielä ole liitetty Ouluun. No, toki Sipilän aiheuttama muutos kepun kannatukseen näkyy myös naapurissa, kun se on näkynyt koko Suomessa.

        Wikipedian Kempele-artikkelin perusteella kuntaa tuskin tullaan yhdistämään Ouluun. Kunnallisverossa on vain puolen prosenttiyksikön verran etua kaupungin hyväksi ja uusia kunnallisveron maksajia Kempeleeseen muuttaa huimaa vauhtia. Eiköhän sinne synny tai siirry jatkuvasti uusia yrityksiäkin.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kempele


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Wikipedian Kempele-artikkelin perusteella kuntaa tuskin tullaan yhdistämään Ouluun. Kunnallisverossa on vain puolen prosenttiyksikön verran etua kaupungin hyväksi ja uusia kunnallisveron maksajia Kempeleeseen muuttaa huimaa vauhtia. Eiköhän sinne synny tai siirry jatkuvasti uusia yrityksiäkin.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kempele

        En minä puhunut mitään Kempeleen Ouluun yhdistämisestä. Tuskin sitä tapahtuu, kun tilanne on sellainen kuin sanot; sen tiedän minäkin, kun minulla on edelleen yhteyksiä sinne Oulun suuntaan.

        Ouluun ei muuten yhdistynyt myöskään Ii, jossa lukuisia kesiä osin vietimme vaimoni kanssa hänen vanhempiensa kesämökillä, joka sijaitsi Ii-joen suiston saarella, meren äärellä. Iillä kuten Kempeleelläkin menee oikein hyvin, ovat saaneet lisää työllistäjiä ja sitä myötä lisää myös asukkaita.

        Ihan omasta halustaan Ouluun yhdistyi Yli-Ii, joka sijaitsee suurimmaksi osaksi Iin pohjoispuolella ja jolla oli kai vain kapea kaistale rajaa Oulun kanssa. No, sama tilanne oli Kuopion puolessa Nilsiän kohdalla, yhdistyi Kuopioon kai vain kymmenen kilometrin yhteisellä rajalla. Kuopion läheisempi, paljon enemmän yhteistä rajaa omaava Siilinjärvi halusi pysyä itsenäisenä ja hyvin silläkin edelleen menee; tiedän myös siellä asuvalla siskollani kuulemastani.


      • kapi_ kirjoitti:

        En minä puhunut mitään Kempeleen Ouluun yhdistämisestä. Tuskin sitä tapahtuu, kun tilanne on sellainen kuin sanot; sen tiedän minäkin, kun minulla on edelleen yhteyksiä sinne Oulun suuntaan.

        Ouluun ei muuten yhdistynyt myöskään Ii, jossa lukuisia kesiä osin vietimme vaimoni kanssa hänen vanhempiensa kesämökillä, joka sijaitsi Ii-joen suiston saarella, meren äärellä. Iillä kuten Kempeleelläkin menee oikein hyvin, ovat saaneet lisää työllistäjiä ja sitä myötä lisää myös asukkaita.

        Ihan omasta halustaan Ouluun yhdistyi Yli-Ii, joka sijaitsee suurimmaksi osaksi Iin pohjoispuolella ja jolla oli kai vain kapea kaistale rajaa Oulun kanssa. No, sama tilanne oli Kuopion puolessa Nilsiän kohdalla, yhdistyi Kuopioon kai vain kymmenen kilometrin yhteisellä rajalla. Kuopion läheisempi, paljon enemmän yhteistä rajaa omaava Siilinjärvi halusi pysyä itsenäisenä ja hyvin silläkin edelleen menee; tiedän myös siellä asuvalla siskollani kuulemastani.

        Tuossa ylempänä vain totesit Kempeleestä, että " jota - ihme kyllä - ei vielä ole liitetty Ouluun".

        Vaikka alueen tunnet ilmeisesti minua paremmin, et ihme kyllä ole pannut merkille, että kunnan nimi taipuu sisämuodossa eli Kempeleessä ja Kempeleeseen. Paikkakuntien taivutusmuotojahan ei voi sataprosenttisesti päätellä oikein, mutta Kempelettä taivutettiin Sipilän pääministeriaikana mediassa niin paljon, että useimmat ovat sen osalta oppineet.

        Kuntaliitoksien edellytyksenä on periaatteessa yhteinen maaraja, mutta ainakin Vaasan ja Vähäkyrön vuonna 2013 tapahtuneen liitoksen osalta on tehty poikkeus.


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Wikipedian Kempele-artikkelin perusteella kuntaa tuskin tullaan yhdistämään Ouluun. Kunnallisverossa on vain puolen prosenttiyksikön verran etua kaupungin hyväksi ja uusia kunnallisveron maksajia Kempeleeseen muuttaa huimaa vauhtia. Eiköhän sinne synny tai siirry jatkuvasti uusia yrityksiäkin.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kempele

        Vastauksessani Sinulle sanoin, että en puhunut mitään Kempeleen Ouluun yhdistämisestä. Sorry, puhuinhan minä, kun näyn sanoneen, että ihme kyllä sitä ei vielä ole liitetty Ouluun. Unohdin tuon sanomani, sorry - näin käy joskus tällaiselle vanhukselle.


      • Pystyyn_kuollut kirjoitti:

        Tuossa ylempänä vain totesit Kempeleestä, että " jota - ihme kyllä - ei vielä ole liitetty Ouluun".

        Vaikka alueen tunnet ilmeisesti minua paremmin, et ihme kyllä ole pannut merkille, että kunnan nimi taipuu sisämuodossa eli Kempeleessä ja Kempeleeseen. Paikkakuntien taivutusmuotojahan ei voi sataprosenttisesti päätellä oikein, mutta Kempelettä taivutettiin Sipilän pääministeriaikana mediassa niin paljon, että useimmat ovat sen osalta oppineet.

        Kuntaliitoksien edellytyksenä on periaatteessa yhteinen maaraja, mutta ainakin Vaasan ja Vähäkyrön vuonna 2013 tapahtuneen liitoksen osalta on tehty poikkeus.

        Heh heh! Kuinka sattuikaan, että kun oikaisin omaa sanomaani Sinä samanaikaisesti sanot tuosta samaa.

        Joo, noista kuntien ja muidenkin paikkakuntien inessiivimuodoissa esiintyy erilaisia. Myös kiistaa siitä, että onko oikeampaa puhua esim. Iisalmessa vai Iisalmessa, Rovaniemessä vai Rovaniemellä jopa Rautavaarassa ja Rautavaaralla. Kiistaa ei sentään liene siitä, että on oikeampaa puhua esim. Kiuruvedellä kuin Kiuruvedessä;))


      • kapi_ kirjoitti:

        Heh heh! Kuinka sattuikaan, että kun oikaisin omaa sanomaani Sinä samanaikaisesti sanot tuosta samaa.

        Joo, noista kuntien ja muidenkin paikkakuntien inessiivimuodoissa esiintyy erilaisia. Myös kiistaa siitä, että onko oikeampaa puhua esim. Iisalmessa vai Iisalmessa, Rovaniemessä vai Rovaniemellä jopa Rautavaarassa ja Rautavaaralla. Kiistaa ei sentään liene siitä, että on oikeampaa puhua esim. Kiuruvedellä kuin Kiuruvedessä;))

        Siis Iisalmessa vai Iisalmella.


      • kapi_ kirjoitti:

        Noinko luulet tai ehkä uskotkin Oulun osalta? Saatat olla oikeassa. Sipilä ei tosin ole oululainen vaan siitä naapurista, Kempeleeltä, jota - ihme kyllä - ei vielä ole liitetty Ouluun. No, toki Sipilän aiheuttama muutos kepun kannatukseen näkyy myös naapurissa, kun se on näkynyt koko Suomessa.

        Sipilää vastaan hyökättiin Sebastian Tynkkysen johdolla erittäin rajulla tavalla juuri Oulussa viime eduskuntavaaleissa. Kepu koki Oulussa rökäletappion, kun kannatus putosi kolmanneksella. Sama tahti on voinut jatkua, kun putki on avattu. Taustalla on Oulun raiskausaallosta aiheutunut maahanmuuttovastaisuus. Tynkkynen syyllisti asiasta Sipilän.


      • Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

        Noinko luulet tai ehkä uskotkin Oulun osalta? Saatat olla oikeassa. Sipilä ei tosin ole oululainen vaan siitä naapurista, Kempeleeltä, jota - ihme kyllä - ei vielä ole liitetty Ouluun. No, toki Sipilän aiheuttama muutos kepun kannatukseen näkyy myös naapurissa, kun se on näkynyt koko Suomessa.

        Tämä itkettiin jo kolmannen kerran poistoon. MIKSI?

        <<Kempeleeltä, jota - ihme kyllä - ei vielä ole liitetty Ouluun.>>

        Parahin Jorma K Korhonen. Terveiset täältä Oulun kupeesta ja samalla toivottelen Sinulle hyvää vointia ja hyvää alkanutta vuotta 2021. Toivottavasti terveytesi suhteen kertomasi asiat eivät olisi kovin vakavaa laatua.

        Yksikään Oulun lähistön kunta EI tule enää edes harkitsemaan liittymistä Ouluun. Siksi karmeat kokemukset on mm. Oulunsalolla, Haukiputaalla, Kiimingillä ja Yli-Ii:llä. Tiedät missä asun ja täällä ollaan ihan tyytyväisiä, ettei aikoinaan liitytty Ouluun, vaikka hypetys oli kiivasta. Kempele tuskin oli koskaan edes kiinnostunut Ouluun liittymisestä.

        Oulunsalon kunnan johto oli niin erään uskonnollisen (Sipilän hyvin tuntema) järjestön miehittämä, että sen ylivallan murtaakseen he, muut puolueet yhdessä, liittyivät Ouluun. Näin asian kertoi minulle eräs Oulunsalon valtuuston taannoinen jäsen.

        Kaikki Ouluun liittyneet kunnat on jo näivetetty palveluiden suhteen ja jopa kirjastoja ollaan yritetty lakkauttaa. Kaikki terveyspalvelut ja kunnalliset päivähoitojärjestelyt on jo keskitetty, kouluja lakkautettu jne. Oulunsalosta yrittivät viedä lukionkin ja lakkauttaa yhden 4:stä koulusta, mutta silloin alkoivat Salonpäässä kyläläiset koululakkoon ja nyt Oulu rakentaa uutta koulua entisten Salonpään homeesta pilaantuneen tilalle. Kaiken huippuna ns. Oulun koulun arkkitehtoonisena huipputuotteena kalliisti rakennettu Oulunsalon kunnantalo on pistetty myyntiin. Nythän siinä toimii kaljabaari ja pitseria yms. pieniä liikkeitä.

        Siellä Oulunsalossa se SRK edelleenkin pyrkii sanelemaan, ja jopa saneleekin välillä, miten hommat hoituu... Oulun kaupungin valtuustossa jopa eräs tunnettu SRK-lainen kävi opastamassa eräs saman puolueen naisvaltuutettua kesken äänestyksen, miten hänen piti äänestää... videolle oikein tallentui ja niin nainen painoi eri nappia kuin aluksi!

        Wikistä pikaisesti napattu lainaus:

        Oulu on alueensa hallinnollinen ja kaupallinen keskus. Oulun naapurikunnat ovat Hailuoto, Ii, Kempele, Liminka, Lumijoki, Muhos, Pudasjärvi, Tyrnävä ja Utajärvi. Nykyinen Oulun kaupunki perustettiin 1. tammikuuta 2013, kun entinen Oulun kaupunki sekä Haukiputaan, Kiimingin, Oulunsalon ja Yli-Iin kunnat yhdistyivät.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Oulu

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Suur-Oulu


    • Anonyymi

      Nyt olevissa valtuustoissa on kepulla n 32 % paikkoja, ja eihän muita valtuustoja olekkaan kuin mielikuvtuksissa vain. Monilla jo selvää vaalitulos ennen vaaleja. Ihan maalaisjärjellä pitää vaalit käydä ennen tuloksia. Samoin kuin urheilussakin, pitää hiihdossa tulla maaliin ennen tulosta. Maassa 8999 valtuutettua kunnissa, josta kepulla n kolmasosa. Vasureilla ja persuilla kummallakin n600-700 valtuutettua, että he kisailee tasapäisin lähdöin.

    • Tälle avaukselleni tulleiden vastineiden lähettäjissä on nimimerkki, joka vain etukirjaimeltaan poikkeaa siitä, joka jo vuosikausia on keskittynyt vain kimpussani olemiseen. Ajattelin jo hetken, että onko SOTILAS vaihtanut nimimerkkinsä rehellisempään. Ei näy niin olevan. Avasin tuon SOTILAAN profiilin ja näin, että kyllä hän on edelleen entisensä, tänäänkin on jättänyt suuren määrän viestejä, joissa aiheena olen vain minä.

      Ei tuon POTILAANKAAN esittämä ole kovin fiksua, sillä hän voi leimautua lähes samanlaiseksi kuin tuo etukirjaimen erolla oleva lähes kaimansa. Ei kai hän sentään halunne itselleen samanlaista esikuvaa kuin on tuolla SOTILAALLA. Kuka hänen esikuvansa siis on, vai? No, jos joku on lukenut Miguel de Cervantesin jo v. 1605 julkaistun kirjan, jota pidetään nykyaikaisen romaanitaiteen perustajana ja yhtenä maailmankirjallisuuden suurista klassikoista, hän tietää. Tietysti esikuvansa on Neuvokas ritari don Quijote Manchalainen.

      Köyhä maalaishidalgo Don Quijote menettää järkensä, pukeutuu ruosteiseen haarniskaan ja lähtee taistelemaan vääryyttä vastaan ja puolustamaan sorrettuja ratsastaen vanhalla kaakillaan Rosinantella. Useimpien ihmisten mielestä hän on selvästi hourupäinen ja herättää heissä ihmetystä ja hilpeyttä. Hän luulee tavallisia majataloja lumotuiksi linnoiksi, lampaita kääpiöiksi ja hän taistelee jättiläisiksi luulemiaan tuulimyllyjä vastaan. Don Quijotella oli siis vastustajinaan kauheat tuulimyllyt, palstan SOTILAALLA vastustajina on kauheat kapit - ja niitä on paljon, hän näkee niitä kaikkialla, minne silmänsä kääntää!

      Kuolinvuoteellaan Don Quijote tajuaa olleensa harhainen ja ymmärtää tekonsa hullutuksiksi. Toivottavasti myös tuo SOTILAS saa kokea yhtä valoisan lopun.

      • Anonyymi

        32,4 % keskusta, paikoissa laskien kuntaedustajista Joita kaikkiaan n 9000.

        Mikäpä jyrätessä kun tuollaiset pohjat edustaja määrissä mitaten v2017.
        Suomen Keskusta 2 824
        Suomen Sosiaalidemokraattinen Puolue 1 697
        Kansallinen Kokoomus 1 490

        Perussuomalaiset 770
        Vihreä liitto 534
        jne...

        .


    • Ethän teoreettinen evp virkaveljeni pahastu jos puhun Tsadista. Se on kuitenkin pientä sen rinnalla kun olet raivoissasi homotellut minua ja leimannut lapsiin sekaantujaksi.
      Tuo teoreettinen tarkoittaa palveluksiemme eri tasoja; sinä toimistolotta, minä taas ihan oikea sotilas.

      • Jo hyvin kauan olen jättänyt sinut täysin vaille huomiotani. Niin huolimatta siitä, että vuosikausia olen ollut huomiosi suurin kohde, ainoa todellinen kohde, vaikka avauksesi otsikko olisi ollut Keskusta - ja jotakin muuta. Käyttäytymisesi on ollut juuri sellaista kuin sillä esikuvallasi, josta kerroin tuossa aikaisemmin.

        Jos mielesi todella ihan oikeasti on samanlaisessa kunnossa kuin oli sillä esikuvallasi, turha minun on yrittää ”näkemääsi” muuksi muuttaa. Mutta koetan uskoa, että tilasi vähäisenäkin evp-sotilasveljenäni ei olisi aivan sama, joten vakuutan, että en todellakaan, en koskaan ole esittänyt täällä mitään tuossa esille ottamaasi. En muutakaan törkyä, kun koetan yhä pitää kiinni sotilaskunniastani, josta sain arvostusta silloin yli 40 vuotta sitten ja olen saanut ja saan yhä edelleen niiltä, joiden näkemyksillä on minulle merkitystä.


      • kapi_ kirjoitti:

        Jo hyvin kauan olen jättänyt sinut täysin vaille huomiotani. Niin huolimatta siitä, että vuosikausia olen ollut huomiosi suurin kohde, ainoa todellinen kohde, vaikka avauksesi otsikko olisi ollut Keskusta - ja jotakin muuta. Käyttäytymisesi on ollut juuri sellaista kuin sillä esikuvallasi, josta kerroin tuossa aikaisemmin.

        Jos mielesi todella ihan oikeasti on samanlaisessa kunnossa kuin oli sillä esikuvallasi, turha minun on yrittää ”näkemääsi” muuksi muuttaa. Mutta koetan uskoa, että tilasi vähäisenäkin evp-sotilasveljenäni ei olisi aivan sama, joten vakuutan, että en todellakaan, en koskaan ole esittänyt täällä mitään tuossa esille ottamaasi. En muutakaan törkyä, kun koetan yhä pitää kiinni sotilaskunniastani, josta sain arvostusta silloin yli 40 vuotta sitten ja olen saanut ja saan yhä edelleen niiltä, joiden näkemyksillä on minulle merkitystä.

        Ei täällä edelleenkään ole pienintäkään merkkiä muusta törkyilijästä kuin sinä.
        Miim se vain on Kapi. Vai onko sinulla havaintoa jostakin muusta.


    • Anonyymi

      Hieno avaus ja hyvä, että isäntä tuli palstalle, saadaan tänne välillä asiaakin.
      Oikein mukavaa sunnuntaipäivää Kapille, tosin keli kyllä muuttui olennaisesti.

      • Anonyymi

        Pajon samanmielisiä.


    • Anonyymi

      Kapi
      Kepulaistumista ei ole tapahtunut Turussa, johon on liitetty useampia maalaiskuntia, kun valtuustossa on kepulla vain kolme paikkaa. Salossa, johon myös on liitetty monia kuntia, kepulla näkyy olevan peräti 11 valtuutettua, mutta SDP:llä on kuitenkin 13 ja kokoomuksella 12


      Joopa joo. Perussuomalaiset on Varsinais-Suomen suurin puolue
      eduskuntavaalit 2019 4 paikkaa ääniä 52 913 prosentteina 19,1 %

    • Anonyymi

      Oulussa keskusta saa mehevän vaalitappion

      Oulu pääkaupunki. Keskusta kuukahti. Sebastian Tynkkynen tuuttaa pohjoisesta 16.10. 2020 "" PS:n kannatus on nyt kaikista vaalipiireistä suurinta Oulussa 24,8%. Ylen vaalipiirikohtainen kooste (heinä-syys) kertoo, että nousua on tullut viime vaaleista yli 4% (oli 20,4%). Saisimme 5. kansanedustajan. Kuten olen sanonut, Oulu on perussuomalaisuuden uusi pääkaupunki" Sebastian Tynkkynen

      • Anonyymi

        Haloo !
        Nyt on kuntavaalit, ei eduskuskuntavaalit.
        Edellinen persujen % 8.8 kuntavaalissa.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kuntavaalit_2017

        Soini oli puikoissa, joka toi persut EK vaalissa nykyiseen lukemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haloo !
        Nyt on kuntavaalit, ei eduskuskuntavaalit.
        Edellinen persujen % 8.8 kuntavaalissa.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kuntavaalit_2017

        Soini oli puikoissa, joka toi persut EK vaalissa nykyiseen lukemaan.

        Persuilla 8,8 % muuttui puheissa 20 %:iin.
        Leveät on heillä puheet !
        Paikkoina kuntavaalissa 2017:
        Suomen Keskusta 2 824
        Perussuomalaiset 770
        Suomen Sosiaalidemokraattinen Puolue 1 697
        Kansallinen Kokoomus 1 490
        Vasemmistoliitto 658
        Vihreä liitto 534
        jne

        Jos Halsinki piraattina ..piratismi sivuun, asetelmat muuttuu täysin.
        Piraatti -(oikeustiede) merirosvo.
        Helsinki on "tuoteväärennös" elävät eritavoin, monin x kalliimmasti kuin muu Suomi.
        Silti röyhkeästi vain laskettiin kunnalisveroa Vapaavuoren aloitteesta 18,5 % > 18 %:iin.
        Kun maksava Suomi joutuu veroja nostamaan kunnissa. Helsinki on mafia tyylinen korruptiolla elävät, oma liiketoimensa, jopa joillain verotta.

        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/201806082200998188
        Nekin veroeurot on aina jonkin toisen maksettava.


      • Tynkkynen on aika lailla oikeassa. Kepu kyykähti Oulussa 10 prosenttiyksikköä alaspäin vuoden 2019 EK-vaaleissa edellisiin vuoden 2015 vaaleihin verrattuna. Kannatus laski siis peräti kolmanneksen kaupungissa, joka on ollut suurista kaupungeista Kepun kannatuksen ydinseutua. Saattaa olla, että sama kehitys jatkuu kuten Tynkkynen ennakoi. Persut hyökkäsivät Oulussa erityisesti Sipilän kimppuun ennennäkemättömän kovaa. Nyt tätä vaalivalttia ei enää samalla tavalla ole, mutta kun vauhtiin päästy, niin eihän se heti jarruta.

        Jossain määrin on ehkä yllättävää, että persuilu on lyönyt näin suurella voimalla läpi juuri Oulussa. Yksi syy keskeinen syy tähän on varmasti Oulun raiskaussarjan seurauksena koventunut maahanmuuttovastaisuus.


      • Anonyymi
        Mielipidepankki kirjoitti:

        Tynkkynen on aika lailla oikeassa. Kepu kyykähti Oulussa 10 prosenttiyksikköä alaspäin vuoden 2019 EK-vaaleissa edellisiin vuoden 2015 vaaleihin verrattuna. Kannatus laski siis peräti kolmanneksen kaupungissa, joka on ollut suurista kaupungeista Kepun kannatuksen ydinseutua. Saattaa olla, että sama kehitys jatkuu kuten Tynkkynen ennakoi. Persut hyökkäsivät Oulussa erityisesti Sipilän kimppuun ennennäkemättömän kovaa. Nyt tätä vaalivalttia ei enää samalla tavalla ole, mutta kun vauhtiin päästy, niin eihän se heti jarruta.

        Jossain määrin on ehkä yllättävää, että persuilu on lyönyt näin suurella voimalla läpi juuri Oulussa. Yksi syy keskeinen syy tähän on varmasti Oulun raiskaussarjan seurauksena koventunut maahanmuuttovastaisuus.

        Perussuomalaisten työmies Matti Putkonen esitteli maanantaina Tuumaustunnilla tarkempia lukuja perussuomalaisten kannatusnousun takana.
        – Tuoreimmissa gallupeissa perussuomalaiset ovat työväestön ykköspuolue yli 37 % kannatuksella, alempien toimihenkilöiden ykköspuolue noin 21 % ja työttömien ykköspuolue yli 28 % kannatuksella.
        Myös nuorten keskuudessa perussuomalaiset on noussut kuskin paikalle.
        – Olemme alle 35-vuotiaiden ykköspuolue 23-26 prosentin kannatuksella. Kun Sanna Marinin hallitus päätti kurittaa varttuneempia työntekijöitä tukkimalla eläkeputken, niin nousimme SDP:n ohi ykköseksi 50–64-vuotiaiden ikäryhmässä.

        Persut saisi ottaa haltuunsa Ay-liikeen, miten se muuttuisi ?


    • Anonyymi

      Hyi hvetti, Kela alkaa palkita johtajiaan bonuksilla, monet ovat keskustalaisia
      Kelassa on iso kes kusta-laskeuma. Kela jakaa rahasi ulkkareille ja ihan sama asutko kasvukeskuksissa vai maalla, verosi kerätään ja lähetetään ulkomailta tulleille kasvukeskuksii

      Riikka Purra 22.2. "Minusta on hullua, että Kela mainostaa somessa sosiaaliturvaa - klikkaa tästä ja saat toimentulotukea helposti, monella kielellä tietysti.
      Nyt sitten bonuksia Kelan johdolle. Verorahojen käytön tehostamista ja sossuvaltion uskottavuuden kasvattamista?"

    • Anonyymi

      Kyllä nämä on linja vaalit, koska on olemassa vain yhtä kerättyä rahaa, verorahaa millä tuotetaan palvelut, jos sitä rahaa ei ole valtion pussissa, ei sitä ole myöskään kuntien käytössä palveluiden tuottamiseen, monessa keskusta tai demari vetoisessa kunnassa on korkea kunnallisvero, paalupaikkaa pitää keskusta vetoinen Halsua, jossa vero % suomen korkein.

      • Anonyymi

        Keskusta on iät ja ajat kerännyt rahat renkien ja piikojen selkänahasta ja jakanut ne isännille.


    • Anonyymi

      Ainakin meillä parhaat ovat Keskustalta ja tutut persutkin aikovat äänestää heitä.

    • Anonyymi

      Vaikka kunnalisvaalit ovat paikalliset, yleispolitiikan teemat vaikuttavat puoluevalintoihin.

      Hallituksen, ja hallituspuolueiden, kannalta on nyt kaksi ikävää asiaa ilmassa. EU:n rahanjakopaketti ja polttoaineen verotus.

      Italia on yksi EU paketin nettosaajista, ja kuten arvata saattaa, Italia osaa kyllä huijata. Koronaelvytystä jaetaan sitä enemmän mitä huonommin maa on koronan kanssa pärjännyt. Italia ei olisi Italia, ellei tässäkini olisi huijattu, suorastaan valehdeltu. Oheinen linkki kertoo miten siellä toimittu

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/8af8ee58-42ac-4e01-b14e-184ce5b0062e

      Polttoaineveroa ei nosteta tällä hallituskaudella, huutavat kaikki hallituspuolueet kilvan, kun Persut sanoo hallituksen suunnittelevan polttoaineen hintoihin korotuksia. Ei niin, mutta hallitus suunnitelee liikennepolttoaineille päästökauppamekanismia, joka nostaa hintaa jopa 40 senttiä litralta.

      En tiedä ovatko ministerimme ja puoluejohtajamme niin typeriä, että uskovat tuollaisen hämäyksen menevän kansaan täydestä. Eihän sillä ole merkitystä millä verolla (päästöoikeusmaksu on todellisuudessa vero) hintaa hilataan ylös, vain se merkitsee mitä siitä polttoaineesta maksetaan tankatessa.

      Kuunnelkaa siis tarkkaan kun hallituspuolueiden, mukaanlukien Keskusta, edustajayt näistä teemoista puhuvat. Nyt pitää heidänkin tehdä selväksi, tehdäänkö ratkaisuja jotka rankaisevat Italiaa valehtelusta, ja kannattavatko he polttoaineen hinnan korotuksia.

      • Anonyymi

        Keskusta ei tule hyväksymään SDPn ja persujen hinnan korotusta.

        Polttoaineen hintaan jopa 40 snt/litra – Sanna Marin nostaa esiin toisen korotuksen, jonka perussuomalaisetkin on hyväksynyt.
        Bensan hinta. Polttoaineen hinta on nousemassa osana hallituksen fossiilisen liikenteen kokonaisuutta, vaikka polttoaineveron korotuksia ei olekaan tiedossa.

        Hallituspuolue keskusta on linjannut jo useaan otteeseen, ettei se hyväksy polttoaineveron nostamista enää tällä hallituskaudella. Bensan hinta on kuitenkin arvioiden mukaan nousemassa toista kautta jonnka persut ja sdp jo hyväksyneet.


      • Anonyymi

        Hallitus tyrii nyt vielä tämän koronankin. Rokotuksia ei ole tehty kuin 5% kansalaisista, kun suhteessa saman määrän rokotteita saanut Tanska on jo liki 10%:ssa.

        Ero on siinä, että Suomi ja sen jäykkä julkinen sektori yrittää hoitaa asian viranomaistyönä, Tanska luottaa yksityiseen osaamiseen. Suomessa noin 50%, siis noin puolet, saaduista rokoteannoksista on pistetty, Tanskassa yli 80%. Lisäksi nyt kerrotaan, että rokotusneulat on loppu. Melkoinen farssi tämä hallituksen valmistautuminen, siis valmistautumattomuus.


    • Anonyymi

      Keskusta vetoisissa kunnissa suomen korkeimmat kunnallisvero %, tässä muutamia Halsua, Ylivieska, Kyyjärvi, Karijoki ja lisää vaikka millä mitalla, kertoo sen , että tuki maataloudet ei maksa veroja, isännät pitävät siitä huolen kirjanpidossa, verot joutuu maksamaan tavalliset duunarit, käykää katsomassa kuntien isot erot verotuksen suhteen veronmaksajain sivuilta, mistä tämä johtuu Keskustalaiset ?

      • Anonyymi

        On tietenkin kun omillaan tultava toimeen..mm Helsingissä 100 000 elää tuilla suoraan.


      • Anonyymi

        Kannattaisi tutustua verotietoihin, ennen kuin kirjoittelee höpöjä. Noissa mainitsemissasi kunnissa maatalous on merkittävä, muutamissa merkittävin veronmaksaja. Työpendelöinnilläkin on suurempi merkitys verotuloihin. Pitkät työmatkat vaikuttavat kunnan efektiiviseen veroasteeseen.


    • Anonyymi

      lisää veroparatiiseja, Jämijärvi, Teuva, Reisjärvi...

    • Anonyymi

      Hieno aloitus! Kiitos!

      Itse olen törmännyt niin hienoihin kepulaisiin naisiin että todellakin toivon että menestyisivät myös Helsingissä. Helsingin meno on ollut pelottavaa ja on sanottava että esim. vihreiden halveksuva suhtautuminen maaseutuun on saanut minut karttamaan puoluetta(vaikka Stadissa asunkin). Nyt kun vielä vihreiden johdolla on luontoa tuhottu pääkapungissa niin hirveässä tahdissa alkaa olla mielenterveys koetuksella.

      Kolbe on todellinen helmi Helsingin valtuustossa. Ei kai asetu ehdolle enää? Viisas asiantuntija monelta alalta, jalat maan pinnalla. Vastaavia on muitakin mitä olen tavannut, toki joistain muistakin puolueista. Mutta kun kokoomus on yhdessä vihreiden kanssa tunkemassa joka lähiöön betonikerrostaloja luonnon kustannuksella, mietin että hyvinkin vihreitä arvoja kunnioittava keskusta voisi tuoda hieman jarrua touhuun. Persut toki myös ja Hjallis yrittää omalla tavallaan.

      • Anonyymi

        "Kolbe on todellinen helmi Helsingin valtuustossa."

        Järkyttävä pakkoruotsittaja ja rotkottaja kuten äitinsäkin eli HS:n Pii Pirkko Kolbe.

        https://www.is.fi/perhe/art-2000005063955.html


        Kummallinen kytky Suomen ruotsalaisille "historintutkijoille" on tämä Mannerheim-museon intendentuuri! Sieltä on "valmistunut" jo 2 historian professoria Helsingin yliopistoon. Laura Kolbe taitaa olla se toinen näistä.

        http://www.laurakolbe.net/laurakolbe/cv.htm

        Muutakin yhteistä tällä nuoremmalla Kolbella näyttää olevan Henrikin kanssa:

        "Toiminut vastaväittäjänä mm. Helsingin yliopisto, historian laitos Henrik Meinanderin historiatieteen väitöskirja:

        1984-1991 Mannerheim-museon intendentti

        Henrik Meinanderkin "kypsyi" professoriksi samaisessa museossa!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Henrik_Meinander

        "Meinander on työskennellyt Mannerheim-museon intendenttinä ja Tukholman Suomi-instituutin johtajana.

        Siinäpä meillä on todellinen Helsingin yliopiston "sinikeltaisen historian tutkimustaiotoksen" aisapari!



        Mannerheim-museossa pätevöityy erikoisia historian professoreita?

        Eipä taida tulla semmoista Suomen ruotsalaisen kirjoittamaa historian kirjaa jossa ei JR 61 olisi Suomen pelastajana mainittu:

        http://www.hs.fi/tulosta/HS20091001SI1KU01rgk

        "Jalkaväkirykmentti 61:llä oli avainosa Talin-Ihantalan suurtaistelun ratkaisevalla hetkellä, kun suomalaisten puolustus alkoi menestyä. Se porukka puhui ruotsia."

        Mannerheim -museossa hankittu pätevyys saattaa vaikuttaa asiaan tälläkin kertaa. Toki sukutausta lienee vähäsen auttanut. Eräs Meinander oli sota-aikainen rauhanoppositiomies ja tunnettu syväkurkku eli salaisuuksien vuotaja Ruotsin lehdistölle. Jatkosodan aikaan syväkurkkuna Tukholman lehdille toimi Suomen ruotsalainen Nils Meinander.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolmenkymmenenkolmen_kirjelmä

        Lieneekö tämän Helsingin yliopiston Henrik -herra tämän Nils -professorin sukulaisia?

        Henrik on tosin Carl Fredrik Meinanderin poika:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Carl_Fredrik_Meinander


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kolbe on todellinen helmi Helsingin valtuustossa."

        Järkyttävä pakkoruotsittaja ja rotkottaja kuten äitinsäkin eli HS:n Pii Pirkko Kolbe.

        https://www.is.fi/perhe/art-2000005063955.html


        Kummallinen kytky Suomen ruotsalaisille "historintutkijoille" on tämä Mannerheim-museon intendentuuri! Sieltä on "valmistunut" jo 2 historian professoria Helsingin yliopistoon. Laura Kolbe taitaa olla se toinen näistä.

        http://www.laurakolbe.net/laurakolbe/cv.htm

        Muutakin yhteistä tällä nuoremmalla Kolbella näyttää olevan Henrikin kanssa:

        "Toiminut vastaväittäjänä mm. Helsingin yliopisto, historian laitos Henrik Meinanderin historiatieteen väitöskirja:

        1984-1991 Mannerheim-museon intendentti

        Henrik Meinanderkin "kypsyi" professoriksi samaisessa museossa!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Henrik_Meinander

        "Meinander on työskennellyt Mannerheim-museon intendenttinä ja Tukholman Suomi-instituutin johtajana.

        Siinäpä meillä on todellinen Helsingin yliopiston "sinikeltaisen historian tutkimustaiotoksen" aisapari!



        Mannerheim-museossa pätevöityy erikoisia historian professoreita?

        Eipä taida tulla semmoista Suomen ruotsalaisen kirjoittamaa historian kirjaa jossa ei JR 61 olisi Suomen pelastajana mainittu:

        http://www.hs.fi/tulosta/HS20091001SI1KU01rgk

        "Jalkaväkirykmentti 61:llä oli avainosa Talin-Ihantalan suurtaistelun ratkaisevalla hetkellä, kun suomalaisten puolustus alkoi menestyä. Se porukka puhui ruotsia."

        Mannerheim -museossa hankittu pätevyys saattaa vaikuttaa asiaan tälläkin kertaa. Toki sukutausta lienee vähäsen auttanut. Eräs Meinander oli sota-aikainen rauhanoppositiomies ja tunnettu syväkurkku eli salaisuuksien vuotaja Ruotsin lehdistölle. Jatkosodan aikaan syväkurkkuna Tukholman lehdille toimi Suomen ruotsalainen Nils Meinander.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kolmenkymmenenkolmen_kirjelmä

        Lieneekö tämän Helsingin yliopiston Henrik -herra tämän Nils -professorin sukulaisia?

        Henrik on tosin Carl Fredrik Meinanderin poika:

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Carl_Fredrik_Meinander

        Helsingin yliopiston historian professori Henrik Meinander sanoo Tasavallan tiellä -kirjassaan: Torjuntavoittoa ei ollut!

        B. O. Alholm kertoo Henrik Meinanderista erikoisen jutun kirjassaan Toisinajattelija suurlähettiläänä.

        Suomen ruotsalaisen historian oma profeetta, Henrik Meinander, väittää Tasavallan tiellä -kirjassaan, kuinka kesän 1944 Kannaksen karkuunjuoksu ei todellakaan ollut mikään Torjuntavoitto.

        Meinanderin mielestä tuon jopa aivan perättömän termin Oesch lanseerasi kirjaansa Suomen kohtalon ratkaisu Kannaksella v. 1944.

        Kirjassa käydään laajasti läpi Suomen historiaa ja sotien osalta tapahtumia käsitellään vain ylimalkaisesti. Kuitenkin valtava Tienhaaran torjuntavoitto, jossa JR 61 löi toistuvasti viholliset, nostetaan esiin. Sama juttu toistuu tässäkin kirjassa, Suomi 1944: Sota, yhteiskunta, tunnemaisema, eli JR 61 nimetään Suomen pelastajaksi!

        Tämä mies kirjoittaa jostain kumman syystä erillistä Suomen ruotsalaista historiaa!

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Henrik_Meinander

        Henrik Meinanderin Tasavallan tiellä -kirjasta poimittuja otteita: "Kyseessä ei tosiaankaan ollut torjuntavoitto"

        Näin siis Suomen ruotsalaisten oma (sota) historian professori Meinander kirjassaan. Miksiköhän muuten aina tarvitaan Suomen ruotsalaisille oma (sota)historian kirjoitus?

        JR 61 vedettiin tuossakin kirjassa Suomen pelastajaksi!

        Sivu 233: "Puna-armeijan suurhyökkäys käynnistyi Karjalan kannaksella kesäkuussa 1944 kolmen päivän kuluttua länsiliittoutuneiden maihinnoususta Normandiaan. Odotellessaan, miten maihinnousu onnistuisi, Neuvostoliitto iski Saksan puolustusjärjestelmän heikoimpaan kohtaan -Etelä-Suomeen. Heinäkuun puolivälissä 1944 sen hyökkäyksen painopiste siirtyi Baltiaan ja Valko-Venäjälle."

        Sivu 236: "Juhannusaattona 23. kesäkuuta venäläiset olivat yrittäneet sitkeästi päästä sen kapean lahden yli, joka erotti Viipurin Tienhaarasta ja Viipurinlahden länsirannasta, mutta suomenruotsalainen JR 61 -rykmentti oli torjunut kerran toisensa jälkeen."

        Sivu 237: "Nopea vetäytyminen Karjalan kannakselta oli ajoittain jopa paniikinomaista - kyseessä ei tosiaankaan ollut torjuntavoitto. Viipurin länsi- ja pohjoispuolella onni kuitenkin kääntyi sitkeiden taisteluiden jälkeen Suomen eduksi."

        Sivu 238: "Niinpä runsaan kymmenen vuoden kuluttua sodan päättymisestä alettiin puhua torjuntavoitosta. Ilmaisun keksi tiettävästi 1956 kenraaliluutnantti K. L. Oesch, joka oli johtanut operaatioita Kannaksella eikä kaihtanut näitä taisteluja käsittelevän kirjansa jälkisanoissa kutsua lopputulosta "suureksi torjuntavoitoksi". Oesch korosti, että Viipurin pohjois- ja eteläpuolen sitkeä vastarinta oli helpottanut huomattavasti poliittisen johdon yrityksiä päästä solmimaan siedettävä rauha. Vaikka Oesch venytti voiton käsitettä tässä kohdin suorastaan absurdisti, hän oli kuitenkin asiallisesti oikeassa."

        Jutussa mainitut muut kirjat:

        B.O. Ahlholm: Toisinajattelija suurlähettiläänä, Tammi 2001

        Oesch K.L.: Suomen kohtalon ratkaisu Kannaksella v. 1944
        Otava, 1956

        Henrik Meinander: Tasavallan tiellä: Suomi kansalaissodasta 2000-luvulle.

        Henrik Meinander: Suomi 1944: Sota, yhteiskunta, tunnemaisema.


      • Anonyymi

        Etkö huomaa sitä että Kolbe on valittu professoriksi kepupoliittisin perustein ja istuu valtuustossa tuhlaamassa aikaansa ja miettimässä lyhtypylväiden paikkaa kuin halosenukko jonka koeluetokin hylättiin mutta professoriksi valittiin poliittisin perustein . Kaksi politrukkinollaa Stadin valtuustossa kuluttamassa yhteiskunnan rahoja


    • Jotensakin !
      Nyt täytyy Kapia matkia, kun minäkin tässä yöpujama päällä jne vielä piipahdin koneelle.
      Tulin yläkerran makuuhuoneesta alas vielä noo..tietekin jääkaapille, kun siellä erästä herkkuani, niin vähän maisteleen...

      Tosiaan Helsinkiä ollaan pilaamasssa, kuten herra yllä kertoo, en sitä toista.
      Miksi pakata väkeä rumiin betonitaloihin, kun väljää kyllä maasta löytyy, ei se asuminen suinkaan ole halvempaa tiheään laitettuna, epämukavaakin. Kallis infra kaukana vihreästä aattesta pitäisi olla, mutta onkin päinvastaista heidän politiikkansa.
      Itsekkään en niin kaukana asu pääkaupungista, mutta kyllä täällä on ihan eritoista asuminen, ei voisi edes kuvitella -jota sitäkin ollut, että palaisi Hesan slummeihin asumaan. Mainitun keskustalaisen Kolben olen tavannut useastikin, erittäin mielyttävä ja osaava kuten kerrotkin. Harmi kun jättää sen toisen paikan keskustan reviiristä Hesan valtuustossa.

      Sellasta.
      Palaan jääkaapin kautta nukkumatin luokse.
      Hyvää yötä.

      • Anonyymi

        Herra Majuri ei tiettävästi ole esitellyt anaalikarvoitustaan kuvin tällä saitilla?
        Se lienee kapteenin ja majurin ero.

        Itse olen seuraillut erään vanhan metsän kohtaloa Espoossa. Parikymmentä hehtaaria hienoa kallioista metsää kaadettiin aukoksi, muutamia puita jätettiin, jotka myöhemmin rakennusvaiheessa ovat kaikki kaadettu. Kaksi vuotta on kalliota räjäytetty ja ensin saatiin ruokottoman näköinen aukea ja nyttemmin toinen toistaan kummallisemman näköisiä talotötteröitä nousee noille tonteille. Tönöjen hintalappu on puolesta millistä ylöspäin.

        Ilmeisesti kyseessä on vihreän Suomen rakentaminen.

        Toki siirryin maalle evakkoon tuon touhun alettua ja keskityin metsieni hoitotöihin. Ja niitähän riittää.


    • Anonyymi

      Keskustasta löytyy vielä älyä Hoskosen ympärillekin, Hattulassa on siirtynyt kaksi keskusta valtuutettua perussuomalaisten ehdokkaaksi kuntavaaleihin, onneksi olkoon viisas päätös

    • Anonyymi

      Kepulainen Kolbe onkin siis varttiryssä. Sehän selittääkin kaiken...

      • Anonyymi

        Kilometrejä pitkä viestiketju missä lasketaan ylhäältä ja alhaalta mikä kannatus nyt tulisi olemaan ja lukuina käytetään 2017 vuoden kannatuslukuja.... Haloo! Nyt on vuosi 2021 ja puolet on galluppienkin mukaan jo kadonnut Keskustan kannatuksesta. Ja vielä kerkeätte sekoilemaan kannatusluvut alemmaksi.

        Saarikko vetää hyvin. Näin kilpailevien puolueiden kannalta. Ja Kurvinen alentaa loput mihin Saarikko ei pysty.


    • Anonyymi

      Etuilijan eteen, vie!

    • Anonyymi

      Vain 19 poistettu?

    • Anonyymi

      Keskustalaisia on niin vähän matukeskityskunnissa, etteivät ne pysty loikkaamaan merkittävästi perussuomalaisiin. Kokoomusjohtoa kyllä. Vantaalla on matuperäinen paheneva rahoitusvaje, maahanmuutto tuottaa. Kokoomuksen Vantaa-johtoa on jo loikannut perussuomalaisiin. Riikka Purra 1.3. "Vantaa:
      62,4 % toimeentulotuesta Irakista, Somaliasta, Afganistanista ja Syyriasta tulleille (kantaväestö 8,2 %).
      Työllisyysaste 32,2 % (kantaväestö 79,8 %).
      Palkka- ja yrittäjätulot 8 040,- (kantaväestö 37 470,-) "

    • Anonyymi

      Uudet koronavirustartunnat ovat laskussa suurimmassa osassa maailmaa, mutta poikkeuksiakin on. Yksi niistä on Suomi, jossa suunta on ollut huolestuttava kahden viikon ajan. Suomeakin pahempi tilanne on tällä hetkellä Tshekissä. Prahalaisen Kaarlen yliopiston tutkijan Dagmar Dzurovan mukaan hallituksen epäröintiin vaikutti politiikka. Tshekissä järjestettiin lokakuussa paikallisvaalit. Silloin epidemia alkoi taas levitä, mutta oli vielä aikaa pysäyttää se. Sitä ei kuitenkaan tapahtunut, koska vaalit olivat tulossa, Dzurova sanoi.

      KUNNALLISVAALIT SIIRTYVTÄ SUOMESSA VARMSTI, VAIKKA KEPU KUINKA HANGOITTELISI VASTAAN

      • Anonyymi

        Kyllähän ne lopultakin alkaa silmät aukenemaan , kun katsoo maahanmuuton ongelmia, joista PS on varoittanut. Kokoomuksestakin alkaa porukkaa virtaamaan perussuomalaisiin, kun tilanne aökaa ahdistamaan. Kepulaiset ovat jääneet jalkoihin, kun ovat historiansa jo eläneet. Perussuomalaiset edustaa koko kansan kerrosta ja etsivät koko kansakuntaa edullisimman ja turvallisimman ratkaisun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän ne lopultakin alkaa silmät aukenemaan , kun katsoo maahanmuuton ongelmia, joista PS on varoittanut. Kokoomuksestakin alkaa porukkaa virtaamaan perussuomalaisiin, kun tilanne aökaa ahdistamaan. Kepulaiset ovat jääneet jalkoihin, kun ovat historiansa jo eläneet. Perussuomalaiset edustaa koko kansan kerrosta ja etsivät koko kansakuntaa edullisimman ja turvallisimman ratkaisun.

        Tuskin Halla-aho pääministerinä parempaan pystyisi, kuin onneton Sanna Marinkaan.
        '
        Ihme soutaja Marin on, puhuu ja puhuu, joka ei sitten pidäkkään paikkaansa, sitten selittelee, ettei hän vaan puhemies jne..Eduskunta kuin Tampereen valtuusto jossa demarit runnoo. Ei se saisi noin mennä eduskunnassa.
        OLISI NYT OLLUT KESÄ JA SYKSY, MYÖS TALVI AIKAA TEHDÄ TARVITTAVAT LAIN MUUTOKSET- eikä juuri kun asia polttava.

        Ontämä kyllä nyt sellaista "kädestä suuhun " elämistä hallituksella, kun johto puuttuu.

        **Pääministeri Sanna Marin kiistää, että hallitus on asettanut eduskunnalle aikataulun ravintolat sulkevan lain käsittelemiseksi.

        Tämä käy ilmi Helsingin Sanomien käsiinsä saamasta Marinin kirjeestä eduskunnan puhemies Anu Vehviläiselle ( ja eduskunnan pääsihteeri Maija-Leena Paavolalle.

        He lähettivät maanantaina hallitukselle kirjeen, jossa he moittivat Marinin hallitusta eduskunnan kiirehtimisestä. HS:n käsiinsä maanantaina saaman kirjeen mukaan hallitus on asettanut eduskunnan kiusalliseen tilanteeseen.
        https://www.hs.fi/politiikka/art-200000783449
        He viittaavat ravintoloiden sulkemista koskevaan lakiin, josta hallitus kertoi julkisuuteen 25. helmikuuta. Tuolloin hallitus ehdotti, että ravintolat suljetaan 8. maaliskuuta.
        https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007834779.html

        Hallitus ei voi sanella eduskunnan lainsäädäntöaikataulua.
        Marin vastasi eduskunnalle heti maanantai-iltana. Kirjeessä Marin sanoo, ettei valtioneuvosto ole asettanut eduskunnalle aikataulua ravintolalain käsittelemiseksi.
        ”Valtioneuvosto ei ole asettanut eduskunnalle aikataulua lakiesityksen käsittelemiseksi, vaan olemme toimineet sen arvion pohjalta, jonka olemme eduskunnan puhemieheltä saaneet. Hallitus toimii eduskunnan luottamuksen varassa ja pyrkii omalta osaltaan varmistamaan yhteistyön saumattoman sujumisen kaikissa tilanteissa”, Marin vastaa eduskunnan puhemiehelle ja eduskunnan pääsihteerille osoittamassaan kirjeessä.
        Marin sanoo, että valtioneuvoston on esitettävä kansalaisille ja muille yhteiskunnan toimijoille mahdollisimman selkeä ja ennakoitava näkymä suunnitelluista toimenpiteistä pandemian torjumiseksi.**

        ""Arvoisa pääministeri, arvoisat valtioneuvoston jäsenet ja oikeuskansleri,
        Hallitus on 25.2.2021 julkisuuteen ilmoittanut ehdottavansa eduskunnalle, että ravintolat suljettaisiin 8.3.2021 lukien. Tämä edellyttää, että hallitus antaa eduskunnalle esityksen kyseisen lain muuttamisesta. Esitys on tarkoitus antaa eduskunnalle tänään maanantaina 1.3.2021.
        Eduskunta on tällä valtioneuvoston yksipuolisella ilmoituksella asetettu Suomen perustuslain edellyttämän huolellisen lainvalmistelutyön näkökulmasta kiusalliseen ja ei-toivottavaan tilanteeseen.
        Pidämme siksi aiheellisena muistuttaa Teitä vakavasti siitä, että valtioneuvosto ei voi asettaa eduskunnalle aikatauluja sen suhteen, missä ajassa hallituksen esitykset lainsäädännön muuttamiseksi tulisi eduskunnassa käsitellä.
        Pandemiatilanne Suomessa on vakava ja tahtotilamme ja tavoitteemme viruksen selättämiseksi on yhteinen.
        Huolellinen lainsäädäntötyö ja riittävän ajan varaaminen eduskunnalle tämän varmistamiseksi, on tarpeen myös kiireellisissä lainsäädännön voimaansaattamistilanteissa.
        Toivomme, että jatkossa yhteistyö eduskunnan ja valtioneuvoston välillä edistäisi nykyistä paremmin tämän tavoitteen saavuttamista.

        Yhteistyöterveisin
        Anu Vehviläinen
        Eduskunnan puhemies
        Maija-Leena Paavola
        Eduskunnan pääsihteeri""

        Kun tähän liitetään pääministerin malttamattomuus, vallan- ja kunnianhimo hallitsemattomassa tilanteessa, seurauksena ei voi olla muuta kuin hallintokaaos. Se runttaustyyli mikä toimi Tampereella ei voi toimia valtakunnan tasolla. Tilanteen tekee vaikeaksi, kun presidentti jo kolmannen kerran vedettiin mukaan kävelylle lentohiekkakentälle. Mitä hän imagostaan tarkkana ja pitkämuistisena henkilönä , jää nähtäväksi.
        Pandoran lippaan avaaminen vuosi sitten on osoittumassa vakavaksi poliittiseksi virhetoiminnaksi. Nyt se yritettiin avata saranapuolelta, mutta oikeuskansleri ja oikeusoppineet ottivat sähköporat takavarikkoon.
        Tapahtumaketju valitettavasti osoitti käytännössä sen erikoisen piirteen, että vasemman laidan toimijoille pohjoismainen lainsäädäntö ja -perinne on vain haitta tavoitteen saavuttamiseksi. On vakavasti pohdittava, onko covid-tilanne niin vakava, ettei toimitusministeriötä tai peräti virkamieshallitusta voi ottaa käyttöön.
        Pelottaa ajatus seuraavasta lippaan murtamisyrityksestä. Huono vaaliennuste tai vastaava (Valko-Venäjä ?)


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4490
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      243
      2228
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1630
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      159
      1437
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      289
      1315
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1127
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1084
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1065
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      60
      1011
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      118
      957
    Aihe