Miksi autoilun pitäsi olla kallista

Anonyymi

Kallliisti ei köyhän kannata autolla ajaa, koska on mahdollisuus ajaa myös halvalla. Sähköautolla meno ei maksa juuri mitään, monet jopa sallivat ilmaisen sähkön tankkauksenkin kännykän tapaan töpselistään.
Sähköautolla kun päästelee muutenkin alle 15% sähkökululla polttoainesyöppöihin verratuna.

84

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko totta?

      • Anonyymi

        On se, usko aina vihervasemmistolaista demaria, jos ei ilmaista, niin melkein ilmaista autoilua.


    • Anonyymi

      Älä luule vaan tiedä. Ostat uuden kalliin auton ja siihen kalliimman akun parin vuoden välein. Sähköauton akku ei ole kestävä.
      Et myöskään säästä ilmastoa. Akkujen ja autojen rakentelu lisää päästöjä ja tuhoaa luonnonvaroja ja maksat tietysti samalla tavalla vakuutukset ym. mitä muuta maksua vielä keksivätkin päälle kun autoja ostetaan tarpeeksi paljon. Ei maksut lopu ne lisääntyy vaan.

      • Anonyymi

        Patteriautoilu yleistyessään on ilmastolle todella paska juttu. Siinä sivussa myös autoilijoiden lompakoille.


      • Anonyymi

        Ainakin omassa autossani on akulle 10 vuoden takuu. Jos sinulta on sähköautosi akku mennyt rikki kahdessa vuodessa niin saithan uuden tilalle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin omassa autossani on akulle 10 vuoden takuu. Jos sinulta on sähköautosi akku mennyt rikki kahdessa vuodessa niin saithan uuden tilalle?

        Tosin jos ostaa kalliin sähköauton niin akun pitäisi kestää 20 vuotta. 10 vuotta on lyhyt aika.


      • Anonyymi

        Sähköauton akut, maksaa autossa eniten😅


    • Uudessa sähköautossa tippuu arvo sen verran vuodessa kun menee perinteisellä autolla polttoaineisiin. Lisäksi 90% suomalaisista maksaisi vielä kalliit vakuutukset ja rahoitukset.

    • Anonyymi

      Mitä nopeammin vanhat, monimutkaiset ja ihmisten lompakolle ikävät polttomoottoriautot korvautuvat sähköautoilla, sitä parempi myös niille, joiden ymmärrys ei riitä huomisen autoilun suhteen tarpeeksi. Kaikki voitavat.

      • Anonyymi

        Ja sitten valtio alkaa rokottaa toden teolla PATTERIAUTOJA....esim. "väliaikainen sähkökulkuvero...":P


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten valtio alkaa rokottaa toden teolla PATTERIAUTOJA....esim. "väliaikainen sähkökulkuvero...":P

        Ja samalla polttomootoriautojen verot poistetaan ja polttoaineverot puolitetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten valtio alkaa rokottaa toden teolla PATTERIAUTOJA....esim. "väliaikainen sähkökulkuvero...":P

        Tiemaksu tulee, jos ei muualta verotaa keksitä.


    • Anonyymi

      Matka alkaa nouskaamme etupenkille sähköisen autoilun saralla. Jos viivyttelemme joudumme takapenkin keskipaikalle, jossa kukaan ei istu huomenna. Perussuomalaisten autolla olemme kehityksen kärjessä ja muut seuraavat takavalojamme.

    • Anonyymi

      On hyvin raastavaa kun joka päivä joku autotehdas ilmoittaa lopettavansa meille persuille sopivan polttomoottoriautonmerkin valmistuksen ja siirtyy patterikäyttöisiin leikkiautoihin, joilla ei tee mitään Suomen olosuhteissa. Muualla kun ovat niin typeriä, että v..tuttaa hiljaistakin miestä. Sitä kun joutuu ostamaan varastoon viimeisiä moottorilla varustettuja autoja ja bensaa koko talon kaikki astiat täyteen, ämpäreitä myöti. Kumpa pian olisi ilmaisten ämpäreitten jakelut Ideaparkissa.

    • Anonyymi

      Ookkona pöljä vai vain muuten sairas ? Kalleinta on Sähköautoilu maksaa huimastti enemmän mitä polttomoottori erotuksella ajaa 10 v ja sähköauton hinta putoaa Rajustti kukaan ei halua käytettyä sähköautoa akkujen takia.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tavoitteena vielä takamatkalta mennä kaikkien ohi ja olla ensimmäinen maa maailmassa jo 10v ennen muita täysin hiilineutraali. Kansa maksaa, että päästään lällättelemään muulle maailmalle, että kuka oli eka. SUOMI. Ollaan me niin ihmeelisiä. Tulkaa kaikki uutismediat kylään niin me esitellään miten se tehtiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavoitteena vielä takamatkalta mennä kaikkien ohi ja olla ensimmäinen maa maailmassa jo 10v ennen muita täysin hiilineutraali. Kansa maksaa, että päästään lällättelemään muulle maailmalle, että kuka oli eka. SUOMI. Ollaan me niin ihmeelisiä. Tulkaa kaikki uutismediat kylään niin me esitellään miten se tehtiin.

        Voidaan jakaa verorahoja taas ulkomaille, sepä on ekologista ja vihreää. On hyvä että Italia saa eläkeiän laskun, ja 800€/ kk kansalaispalkan,lyhentävät myös yöpäiviään. Hyvä me, autamme Italian kansan arkea.
        Siihen riittää vaan että eläkeikä nousee, ja verotus myös.Me oomme äänestäneet nuo päättäjät😁


    • Anonyymi

      Eihän se riemu sähköautojenkaan kanssa kauan kestä.
      Myös sitä aletaan verottaa. Polttomoottoriautojen verot pitää periä jostain ja lähin kohde on sähköauto. Ei sille nyt mitään voi.

    • Anonyymi

      Takapenkki onkin autossa paras paikka, etupenkki on kuljettajaa ja muuta palvelusväkeä varten.

    • Anonyymi

      Ensinnäkin, suuri osa köyhistä ei saisi edes 5 tonnin lainaa autoa varten. Ja vaikka saisi, sitä ei kannata ottaa. Lainan ottaminen autoa varten on typerää.

      Ja onko sähköauto muka halvempi? Sähköauton hinta on niin korkea, että pelkän arvon lasku vuodessa on monta kertaa enemmän kuin bensaan mennyt raha. Jos sähköauton arvo laskee 4 tonnia vuodessa ja bensaan menee tonni vuodessa niin sähköauton "säästöt" eivät merkitse mitään. Nimittäin köyhien autot ovat alle parin tonnin luokkaa eli arvon laskua ei enää ole

      Lisäksi, monet köyhät asuvat kerrostaloissa, joissa ei ole yhtäkään latauspaikkaa. Normaalista auton lämmittämiseen tarkoitetusta pistokkeestakin on kiellettyä sähköauton lataaminen. Jos ylipäätään pistokepaikka on, monethan pysäköivät autonsa kadulle. On aivan normaalia, että 30 asunnon kerrostalossa on 5 parkkipaikkaa ja loput pysäköivät kadun varrelle. Mitään mahdollisuutta ladata kotona ei siis ole.

      Ja muutenkin, köyhät ajavat niin halvoilla autoilla että heillä ei ole edes kaskoa autossa. Ottamalla pelkän pakollisen liikennevakuutuksen säästää. Halpaan autoon on typerää hankkia täyskaskoa. Tässäkin säästää rahaa. Sähköautossa vakuutus on kallis.

      • Anonyymi

        Säästöä tulee myös siten, että missä vain näkee tavallisen pistokkeen, johdon voi tyrkätä siihen auton latausta varten. Markettien nurkilta, huoltoasemien seunustoilta, jopa yksityispihoila löytyy läheltä porttia suko-pistokkeita.
        Lataus on ilmaista, jos et saa omistajaa kiinni tai omistaja ei saa sinua kiinni.


      • Anonyymi

        Vanhaan autoon saa halvalla osia ja sen osaa korjata naapurin Reinon kanssa edulisesti. Uudehkossa sähköautossa on taas uusien autojen kikat ja ne saa raahata aina merkkihuoltoon. Siitäkään ei ole mitään takeita, että uuteen tulisi harvemmin vikoja ja jos haluaa pitää huoltokirjan kunnossa niin joka huolto on suoritettava ajallaan. Vanhoja bensa autoja voi huoltaa sitten kun sattuu rahaa ja aikaa olemaan. Romuttamoon ne lopuksi menee kuitenkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säästöä tulee myös siten, että missä vain näkee tavallisen pistokkeen, johdon voi tyrkätä siihen auton latausta varten. Markettien nurkilta, huoltoasemien seunustoilta, jopa yksityispihoila löytyy läheltä porttia suko-pistokkeita.
        Lataus on ilmaista, jos et saa omistajaa kiinni tai omistaja ei saa sinua kiinni.

        Vaikka kaiken sähkön saisi niin sekään ei riitä alkuunkaan kuittaamaan korkeampaa hankintahintaa ja vakuutusta. Eli tuonkin kanssa sähköauto on kalliimpi kuin halpa bensa-auto. Eri asia olisi, jos sähköautoja saisi käytettynä parilla tonnilla.


      • Anonyymi

        "On aivan normaalia, että 30 asunnon kerrostalossa on 5 parkkipaikkaa ja loput pysäköivät kadun varrelle."

        Ja missä tilasto? Asutteko te kaikki sähköautoilun arvostelijat Kalliossa?
        Muualla on parkkipaikkoja, joihin voi ihan helposti rakentaa latauspisteet. On parkkihalleja, rivitalokiinteistöjä, omakotitaloja. Ihmisille voi rakentaa työpaikkojen pihalle latauspisteitä.

        Sähköauton vastaisuus johtuu siitä, että jossain ihan kaupunkikeskustan ytimessä voi olla hankalaa? Mikähän siinä on ongelma, keskustoissa julkinen liikenne toimii. Ajakaa bussilla tai ratikalla töihin.

        "Ja muutenkin, köyhät ajavat niin halvoilla autoilla"
        Nyt alkaa sitten köyhien autoilijoiden asia kiinnostaa. Oikeasti köyhillä ei edes ole autoja, ne liikkuu julkisilla. Jos olet köyhä, niin ei edes kannata pitää autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On aivan normaalia, että 30 asunnon kerrostalossa on 5 parkkipaikkaa ja loput pysäköivät kadun varrelle."

        Ja missä tilasto? Asutteko te kaikki sähköautoilun arvostelijat Kalliossa?
        Muualla on parkkipaikkoja, joihin voi ihan helposti rakentaa latauspisteet. On parkkihalleja, rivitalokiinteistöjä, omakotitaloja. Ihmisille voi rakentaa työpaikkojen pihalle latauspisteitä.

        Sähköauton vastaisuus johtuu siitä, että jossain ihan kaupunkikeskustan ytimessä voi olla hankalaa? Mikähän siinä on ongelma, keskustoissa julkinen liikenne toimii. Ajakaa bussilla tai ratikalla töihin.

        "Ja muutenkin, köyhät ajavat niin halvoilla autoilla"
        Nyt alkaa sitten köyhien autoilijoiden asia kiinnostaa. Oikeasti köyhillä ei edes ole autoja, ne liikkuu julkisilla. Jos olet köyhä, niin ei edes kannata pitää autoa.

        Ja kaikki köyhät on nuoria ja hyvä kuntoisia jotka juoksentelevat bussista toiseen ja välillä sesoo tunnin pysäkillä. Ei tunnu tekonivelet, keuhkoahtaumat, sydänviat, selän nikamavauriot ja reumat missään kunhan vaan huitelee menenmään kassit kourassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On aivan normaalia, että 30 asunnon kerrostalossa on 5 parkkipaikkaa ja loput pysäköivät kadun varrelle."

        Ja missä tilasto? Asutteko te kaikki sähköautoilun arvostelijat Kalliossa?
        Muualla on parkkipaikkoja, joihin voi ihan helposti rakentaa latauspisteet. On parkkihalleja, rivitalokiinteistöjä, omakotitaloja. Ihmisille voi rakentaa työpaikkojen pihalle latauspisteitä.

        Sähköauton vastaisuus johtuu siitä, että jossain ihan kaupunkikeskustan ytimessä voi olla hankalaa? Mikähän siinä on ongelma, keskustoissa julkinen liikenne toimii. Ajakaa bussilla tai ratikalla töihin.

        "Ja muutenkin, köyhät ajavat niin halvoilla autoilla"
        Nyt alkaa sitten köyhien autoilijoiden asia kiinnostaa. Oikeasti köyhillä ei edes ole autoja, ne liikkuu julkisilla. Jos olet köyhä, niin ei edes kannata pitää autoa.

        "Nyt alkaa sitten köyhien autoilijoiden asia kiinnostaa. Oikeasti köyhillä ei edes ole autoja, ne liikkuu julkisilla. Jos olet köyhä, niin ei edes kannata pitää autoa."

        Tai sitten ajelee tonnin arvoisella autolla. Jos autoa työn puolesta autoa tarvitaan niin sitten autoillaan tonnin autolla. Yksi hailee vaikka jotkut narsistit rääkyy.

        Ja kyllä, ihmiset tulevat jatkossakin kulkemaan tonnin autoilla ja siinä ei ole mitään vikaa. Vain typerä elitistipelle vastustaa sitä. Jos tonnin auto riittää niin sillä kuljetaan. Yksi hailee muiden mielipiteistä. Ja oma elämä on kaikkein tärkein, jos autoa tarvitaan niin sillä kuljetaan. Vaikka sitten tonnin polttikselta. Vain mielisairas sosiopaatti vastustaisi tuota.

        Ja monet keskustassakin asuvat tarvitsevat autoa, joten sillä ajetaan, vaikka mitään latauspaikkaa olisi. Ja tullaan ajamaan jatkossakin.

        Ja turha vedota johonkin "ilmastonmuutokseen", ilmastonmuutosta ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On aivan normaalia, että 30 asunnon kerrostalossa on 5 parkkipaikkaa ja loput pysäköivät kadun varrelle."

        Ja missä tilasto? Asutteko te kaikki sähköautoilun arvostelijat Kalliossa?
        Muualla on parkkipaikkoja, joihin voi ihan helposti rakentaa latauspisteet. On parkkihalleja, rivitalokiinteistöjä, omakotitaloja. Ihmisille voi rakentaa työpaikkojen pihalle latauspisteitä.

        Sähköauton vastaisuus johtuu siitä, että jossain ihan kaupunkikeskustan ytimessä voi olla hankalaa? Mikähän siinä on ongelma, keskustoissa julkinen liikenne toimii. Ajakaa bussilla tai ratikalla töihin.

        "Ja muutenkin, köyhät ajavat niin halvoilla autoilla"
        Nyt alkaa sitten köyhien autoilijoiden asia kiinnostaa. Oikeasti köyhillä ei edes ole autoja, ne liikkuu julkisilla. Jos olet köyhä, niin ei edes kannata pitää autoa.

        "Nyt alkaa sitten köyhien autoilijoiden asia kiinnostaa. Oikeasti köyhillä ei edes ole autoja, ne liikkuu julkisilla. Jos olet köyhä, niin ei edes kannata pitää autoa."

        Tai sitten ajelee tonnin arvoisella autolla. Jos autoa työn puolesta autoa tarvitaan niin sitten autoillaan tonnin autolla. Yksi hailee vaikka jotkut narsistit rääkyy.

        Ja kyllä, ihmiset tulevat jatkossakin kulkemaan tonnin autoilla ja siinä ei ole mitään vikaa. Vain typerä elitistipelle vastustaa sitä. Jos tonnin auto riittää niin sillä kuljetaan. Yksi hailee muiden mielipiteistä. Ja oma elämä on kaikkein tärkein, jos autoa tarvitaan niin sillä kuljetaan. Vaikka sitten tonnin polttikselta. Vain mielisairas sosiopaatti vastustaisi tuota.

        Ja monet keskustassakin asuvat tarvitsevat autoa, joten sillä ajetaan, vaikka mitään latauspaikkaa olisi. Ja tullaan ajamaan jatkossakin.

        Ja turha vedota johonkin "ilmastonmuutokseen", ilmastonmuutosta ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On aivan normaalia, että 30 asunnon kerrostalossa on 5 parkkipaikkaa ja loput pysäköivät kadun varrelle."

        Ja missä tilasto? Asutteko te kaikki sähköautoilun arvostelijat Kalliossa?
        Muualla on parkkipaikkoja, joihin voi ihan helposti rakentaa latauspisteet. On parkkihalleja, rivitalokiinteistöjä, omakotitaloja. Ihmisille voi rakentaa työpaikkojen pihalle latauspisteitä.

        Sähköauton vastaisuus johtuu siitä, että jossain ihan kaupunkikeskustan ytimessä voi olla hankalaa? Mikähän siinä on ongelma, keskustoissa julkinen liikenne toimii. Ajakaa bussilla tai ratikalla töihin.

        "Ja muutenkin, köyhät ajavat niin halvoilla autoilla"
        Nyt alkaa sitten köyhien autoilijoiden asia kiinnostaa. Oikeasti köyhillä ei edes ole autoja, ne liikkuu julkisilla. Jos olet köyhä, niin ei edes kannata pitää autoa.

        "Nyt alkaa sitten köyhien autoilijoiden asia kiinnostaa. Oikeasti köyhillä ei edes ole autoja, ne liikkuu julkisilla. Jos olet köyhä, niin ei edes kannata pitää autoa."

        Tai sitten ajelee tonnin arvoisella autolla. Jos autoa työn puolesta autoa tarvitaan niin sitten autoillaan tonnin autolla. Yksi hailee vaikka jotkut narsistit rääkyy.

        Ja kyllä, ihmiset tulevat jatkossakin kulkemaan tonnin autoilla ja siinä ei ole mitään vikaa. Vain typerä elitistipelle vastustaa sitä. Jos tonnin auto riittää niin sillä kuljetaan. Yksi hailee muiden mielipiteistä. Ja oma elämä on kaikkein tärkein, jos autoa tarvitaan niin sillä kuljetaan. Vaikka sitten tonnin polttikselta. Vain mielisairas sosiopaatti vastustaisi tuota.

        Ja monet keskustassakin asuvat tarvitsevat autoa, joten sillä ajetaan, vaikka mitään latauspaikkaa olisi. Ja tullaan ajamaan jatkossakin.

        Ja turha vedota johonkin "ilmastonmuutokseen", ilmastonmuutosta ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On aivan normaalia, että 30 asunnon kerrostalossa on 5 parkkipaikkaa ja loput pysäköivät kadun varrelle."

        Ja missä tilasto? Asutteko te kaikki sähköautoilun arvostelijat Kalliossa?
        Muualla on parkkipaikkoja, joihin voi ihan helposti rakentaa latauspisteet. On parkkihalleja, rivitalokiinteistöjä, omakotitaloja. Ihmisille voi rakentaa työpaikkojen pihalle latauspisteitä.

        Sähköauton vastaisuus johtuu siitä, että jossain ihan kaupunkikeskustan ytimessä voi olla hankalaa? Mikähän siinä on ongelma, keskustoissa julkinen liikenne toimii. Ajakaa bussilla tai ratikalla töihin.

        "Ja muutenkin, köyhät ajavat niin halvoilla autoilla"
        Nyt alkaa sitten köyhien autoilijoiden asia kiinnostaa. Oikeasti köyhillä ei edes ole autoja, ne liikkuu julkisilla. Jos olet köyhä, niin ei edes kannata pitää autoa.

        "Nyt alkaa sitten köyhien autoilijoiden asia kiinnostaa. Oikeasti köyhillä ei edes ole autoja, ne liikkuu julkisilla. Jos olet köyhä, niin ei edes kannata pitää autoa."

        Tai sitten ajelee tonnin arvoisella autolla. Jos autoa työn puolesta autoa tarvitaan niin sitten autoillaan tonnin autolla. Yksi hailee vaikka jotkut narsistit rääkyy.

        Ja kyllä, ihmiset tulevat jatkossakin kulkemaan tonnin autoilla ja siinä ei ole mitään vikaa. Vain typerä elitistipelle vastustaa sitä. Jos tonnin auto riittää niin sillä kuljetaan. Yksi hailee muiden mielipiteistä. Ja oma elämä on kaikkein tärkein, jos autoa tarvitaan niin sillä kuljetaan. Vaikka sitten tonnin polttikselta. Vain mielisairas sosiopaatti vastustaisi tuota.

        Ja monet keskustassakin asuvat tarvitsevat autoa, joten sillä ajetaan, vaikka mitään latauspaikkaa olisi. Ja tullaan ajamaan jatkossakin. Jos Kalliossa asuva tarvitsee autoa niin sillä ajetaan viis veisaten jonkun rääkyvän idiootin ruikutuksesta.

        Ja turha vedota johonkin "ilmastonmuutokseen", ilmastonmuutosta ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On aivan normaalia, että 30 asunnon kerrostalossa on 5 parkkipaikkaa ja loput pysäköivät kadun varrelle."

        Ja missä tilasto? Asutteko te kaikki sähköautoilun arvostelijat Kalliossa?
        Muualla on parkkipaikkoja, joihin voi ihan helposti rakentaa latauspisteet. On parkkihalleja, rivitalokiinteistöjä, omakotitaloja. Ihmisille voi rakentaa työpaikkojen pihalle latauspisteitä.

        Sähköauton vastaisuus johtuu siitä, että jossain ihan kaupunkikeskustan ytimessä voi olla hankalaa? Mikähän siinä on ongelma, keskustoissa julkinen liikenne toimii. Ajakaa bussilla tai ratikalla töihin.

        "Ja muutenkin, köyhät ajavat niin halvoilla autoilla"
        Nyt alkaa sitten köyhien autoilijoiden asia kiinnostaa. Oikeasti köyhillä ei edes ole autoja, ne liikkuu julkisilla. Jos olet köyhä, niin ei edes kannata pitää autoa.

        "Nyt alkaa sitten köyhien autoilijoiden asia kiinnostaa. Oikeasti köyhillä ei edes ole autoja, ne liikkuu julkisilla. Jos olet köyhä, niin ei edes kannata pitää autoa."

        Tai sitten ajelee tonnin arvoisella autolla. Jos autoa työn puolesta autoa tarvitaan niin sitten autoillaan tonnin autolla. Yksi hailee vaikka jotkut narsistit rääkyy.

        Ja kyllä, ihmiset tulevat jatkossakin kulkemaan tonnin autoilla ja siinä ei ole mitään vikaa. Vain typerä elitistipelle vastustaa sitä. Jos tonnin auto riittää niin sillä kuljetaan. Yksi hailee muiden mielipiteistä. Ja oma elämä on kaikkein tärkein, jos autoa tarvitaan niin sillä kuljetaan. Vaikka sitten tonnin polttikselta. Vain mielisairas sosiopaatti vastustaisi tuota.

        Ja monet keskustassakin asuvat tarvitsevat autoa, joten sillä ajetaan, vaikka mitään latauspaikkaa olisi. Ja tullaan ajamaan jatkossakin. Jos Kalliossa asuva tarvitsee autoa niin sillä ajetaan viis veisaten jonkun rääkyvän idiootin ruikutuksesta.

        Ja turha vedota johonkin "ilmastonmuutokseen", ilmastonmuutosta ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On aivan normaalia, että 30 asunnon kerrostalossa on 5 parkkipaikkaa ja loput pysäköivät kadun varrelle."

        Ja missä tilasto? Asutteko te kaikki sähköautoilun arvostelijat Kalliossa?
        Muualla on parkkipaikkoja, joihin voi ihan helposti rakentaa latauspisteet. On parkkihalleja, rivitalokiinteistöjä, omakotitaloja. Ihmisille voi rakentaa työpaikkojen pihalle latauspisteitä.

        Sähköauton vastaisuus johtuu siitä, että jossain ihan kaupunkikeskustan ytimessä voi olla hankalaa? Mikähän siinä on ongelma, keskustoissa julkinen liikenne toimii. Ajakaa bussilla tai ratikalla töihin.

        "Ja muutenkin, köyhät ajavat niin halvoilla autoilla"
        Nyt alkaa sitten köyhien autoilijoiden asia kiinnostaa. Oikeasti köyhillä ei edes ole autoja, ne liikkuu julkisilla. Jos olet köyhä, niin ei edes kannata pitää autoa.

        "Nyt alkaa sitten köyhien autoilijoiden asia kiinnostaa. Oikeasti köyhillä ei edes ole autoja, ne liikkuu julkisilla. Jos olet köyhä, niin ei edes kannata pitää autoa."

        Tai sitten ajelee tonnin arvoisella autolla. Jos autoa työn puolesta autoa tarvitaan niin sitten autoillaan tonnin autolla. Yksi hailee vaikka jotkut narsistit rääkyy.

        Ja kyllä, ihmiset tulevat jatkossakin kulkemaan tonnin autoilla ja siinä ei ole mitään vikaa. Vain typerä elitistipelle vastustaa sitä. Jos tonnin auto riittää niin sillä kuljetaan. Yksi hailee muiden mielipiteistä. Ja oma elämä on kaikkein tärkein, jos autoa tarvitaan niin sillä kuljetaan. Vaikka sitten tonnin polttikselta. Vain mielisairas sosiopaatti vastustaisi tuota.

        Ja monet keskustassakin asuvat tarvitsevat autoa, joten sillä ajetaan, vaikka mitään latauspaikkaa olisi. Ja tullaan ajamaan jatkossakin. Jos Kalliossa asuva tarvitsee autoa niin sillä ajetaan viis veisaten jonkun rääkyvän idiootin ruikutuksesta.

        Ja turha vedota johonkin "ilmastonmuutokseen", ilmastonmuutosta ei ole olemassa.


    • Anonyymi

      Jokainen tietysti uskoo mitä haluaa MUTTA totuushan on että kyllä valtio tulee AINA "omansa" ottamaan tieliikenteestä vaikka autot kulkis pelkän hapen voimalla - Siitä voimme kyllä olla aivan varmoja!

      Tähän yllä olevaan ei edes vaikuta se mitkä puolueet siellä hallituksessa istuvat sillä ensinnäkin verot tulevat jatkossa nousemaan reippaasti mm. nykyisen hallituksen holtittoman toiminnan takia.

      Mitä taas tulee nykyisiin "polttoainekustannuksiin" verrattuna bensa/diesel versus täyssähköautot niin totuushan on että pienikulutuksiset dieselit menee noin 4l/100km joka tekee about 5€:n polttoainekulut.

      Sähköauto kuluttaa noin 20kWh/100km ja sähkön hinta (veroineen) on kotikuluttajalle noin 16 centtiä/kWh joten hinnaksi tulee noin 3€/100km.

      Eli, karkeasti voidaan sanoa että pelkällä sähköllä on teoriassa mahdollista päästä puolet halvemmalla kuin polttomoottorilla MUTTA ne alku- ja pääomakustannukset sekä muut "kommervenkit" (latausmahdollisuudet) ovat sitten oma lukunsa.

      TM myös testasi sähköauton kulutusta talvella niin jos lämppäriä täytyy käyttää niin tämä tarkoittaa että se käytännössä "syö" tämän edun kokonaan, eli pohjoissuomessa sähköautolla ajaminen ei edes käytännössä tule juuri sen halvemmaksi kuin painella polttiksella pitkin kairaa!

      • Anonyymi

        Korottamalla sähköveroa, voidaan kompensoida menetetty fossiilisen polttoaineen verotus. Tällöin koko kansa osallistuu tasapuolisesti sähkäautoilun kustannuksiin, mutta väliaikana polttomoottoriautoilijat kahdella verolla.
        Autottomat tietysti maksaisivat turhasta, mutta niinhän on nykyisinkin yle-verossa, joten toimiva ennakkotapaus on jo valmiina.
        Jos sähkön siirtomaksua saadaan alennettua, sähköveron selvä korotus ei silloin tunnu niin kirpeänä loppuhinnassa.


    • Anonyymi

      Juuri oli lehdessä testi että pakkasella sähköauto kuluttaa saman, eli on yhtä kallista liikkua mitä pieni bensa-auto. Että se siitä säästöstä

    • Anonyymi

      Vaihtuvatko myös linja-autot sähköautoiksi? Aleneeko pitkänmatkan bussilippujen hinnat sitten? Ehkä tulee tosi halvaksi matkustaa vaikka Helsingistä Rovaniemelle.

      • Anonyymi

        Rekka-autotkin kulkevat tulevaisuudessa sähköllä. Ensimmäinen perävaunu on täynnä pattereita ja toiseen, pienempään, laitetaan varsinainen lasti. Ja näillä mennään jopa 400km yhdellä latauksella. ( paitsi talvisin n. 160km )


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rekka-autotkin kulkevat tulevaisuudessa sähköllä. Ensimmäinen perävaunu on täynnä pattereita ja toiseen, pienempään, laitetaan varsinainen lasti. Ja näillä mennään jopa 400km yhdellä latauksella. ( paitsi talvisin n. 160km )

        Olet tietämyksessäsi n. 60 vuotta jäljessä patteriteknologian kehityksestä :D

        Esim. Scaniallakin on jo sähköisiä rekkoja (pääosin lyhyempiä rekkamatkoja varten, tyyliin n. 250km) joko kylmennyksellä tai ilman.

        Myös haitta talviajolla on jopa henkilöautoissa n.
        vain 30% putoaminen matkassa pääosin lämmityksen vuoksi, isoissa autoissa se ero on pienempi koska vaatii suhteessä pienemmän määrän akuston energiasta että pidetään kuskin sisätila ja akut lämpiminä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekka-autotkin kulkevat tulevaisuudessa sähköllä. Ensimmäinen perävaunu on täynnä pattereita ja toiseen, pienempään, laitetaan varsinainen lasti. Ja näillä mennään jopa 400km yhdellä latauksella. ( paitsi talvisin n. 160km )

        Olet tietämyksessäsi n. 60 vuotta jäljessä patteriteknologian kehityksestä :D

        Esim. Scaniallakin on jo sähköisiä rekkoja (pääosin lyhyempiä rekkamatkoja varten, tyyliin n. 250km) joko kylmennyksellä tai ilman.

        Myös haitta talviajolla on jopa henkilöautoissa n.
        vain 30% putoaminen matkassa pääosin lämmityksen vuoksi, isoissa autoissa se ero on pienempi koska vaatii suhteessä pienemmän määrän akuston energiasta että pidetään kuskin sisätila ja akut lämpiminä.


    • Anonyymi

      Kalliimpaa autoilu tulee olemaan. Sanna Marin ja Ohisalo nostavat polttoaineden hintoja reilusti ja polttoaineden myyntiä rajoitetaan. Polttoaineden myynti tulee luvanvaraseksi, eikä lupia tulla antamaan, kuin harvoille ja valituille.
      Sirrytään kommunistiseen valvontaan.

      • Anonyymi

        Sinähän kirjoitat kuin kommunisti!!!


    • Anonyymi

      Kaikki kiva täytyy vaan olla kallista, muuten eliitti ei pääse pätemään. Näin on jossain kauan kauan sitten päätetty.

      • Anonyymi

        Mistä ihmeen kivasta puhut? Autolla ajosta pisteestä A pisteeseen B, vai?


      • Anonyymi

        Etkö ymmärrä, että autolla ajo on vain välttämätön paha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ihmeen kivasta puhut? Autolla ajosta pisteestä A pisteeseen B, vai?

        Kyllä ei näytä olevan asiatietoa monella. Sähköautoilu nimittäin tulee olemaan pelastus lähes kaikkeen. Ei trvitse läträtä nestemäisten polttoaineiden kanssa. Ja maailma pelastuu, kun sähköä virtaa kaapelista. Eiku töpseli seinään ja sieltä sitä tulee. Se on semmonen kaapeli. Ydinvoimaloita ei sa rakentaa, ne kun räjähtelevät, hiiltä ei saa polttaa, eikä jokivettä saa kiusata syöttämällä sitä turpiiniin, tuulimyllyt ovat linnuille vaarallisia ja aiheuttavat ihmisille hulluutta. Siispä minä ainakin käytän vain kaapelisähköä, se on maailman pelastus, ja auto liikkuu äänettömästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä, että autolla ajo on vain välttämätön paha.

        Ei todellakaan ole. Se on nautinto. Perille kun pääsee niin ei meinaa malttaa olla, että saa ajella takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ihmeen kivasta puhut? Autolla ajosta pisteestä A pisteeseen B, vai?

        Ymmärrän kyllä jos fillarilla ajaessa tai kävellen ei tule sellaista kiva fiilistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole. Se on nautinto. Perille kun pääsee niin ei meinaa malttaa olla, että saa ajella takaisin.

        Joillekin on ja joillekin ei ole. Useimmille auto on vain kulkuväline.


    • Anonyymi

      Kun sähköautolla ajaa on, kuin laittaisi rahaa pankkitililleen.

      • Anonyymi

        Ei, pankkitilille tulee rahaa jos sijoittaa rahansa. Eli psnkkitilille tulee rahaa, jos ostaa halvan auton kalliin sijasta ja laittaa erotuksen sijoituksiin. Sähköauto ei ole sijoitus eikä tuota mitään.

        Jos joku kertoo "kuin laittaisi rahaa pankkitilille" niin hän jauhaa sontaa. Joko rahaa laitetaan pankkitilille tai ei, mitään välimuotoa ei ole.


    • Anonyymi

      Näillä pakkasilla autoilu on selvästi kivempaa kuin pyöräily.

      • Anonyymi

        Kyllä ne perheen ruokakassit autolla kulkee helpommin, kun kävellen tai pyörällä. Työmatkaa suuntaansa 20km, ja kauppareissut, ei vaan onnistu ilman autoa. Kaikki ei vaan asu kaupanvieressä ja ole siellä töissä.


    • Anonyymi

      Ilmaista sähköä ei olekkaan , aina sen maksaa joku , mutta jos vertaillaan liikkumisen hintaa , niin polttomoottorilla liikkuminen olisi tosi halpaa , ellei kaikkia veroja jotka nsiihen kohdistuu otettaisi huomioon.

    • Anonyymi

      Jos sähköautot lisääntyy, aletaan myös laskuttaa käyttösähköstä. Eipä anna taloyhtiöt sähköä ilmaseksi.
      Sähköauto saastuttaa enemmän kun dicel, kun huomioidaan myös valmistus,niin tutkijat kertoivat.

    • Anonyymi

      1900-luvun alussa polttomoottoriauto syrjäytti sähköauton.
      Sähköauto on nyt välivaihe, jotta numeerisesti päästäisiin poliitikkojen säätämien päästöjen alle osassa autoja sakkojen välttämiseksi.
      2030 - luvulla viimeistään alkaa vety-autojen valtakausi, joka sitten kestääkin tovin.

      Vetyautot suorittavat läpimurron sitten, kun Suomi ensimmäisenä Euroopassa on saanut valmiiksi sähkölatausinfran ja muut vetyinfran.

      Hälytyskelloja pitäisi sähköinfran rakentajille soittaa sen, että mm. Toyota julkisesti ja muut piilossa kehittelevät vetyautoja.

      Sähkömoottorihan niissäkin on, mutta sähkö kehitetään kevyesti vetykennoilla ilman painavien akkujen mukana rashaamista ja tarvitaan siis vetyinfran rakentaminen, mikä on halpa lisäys bensa-asemille ja tankkaus nopeaa.

      Ensimmäisenä ja viimeisenä EU:ssa kalliin sähköinfran rakentajia eli demareita ja vihreitä tullaan vielä kiroamaan karvaasti, mutta silloinhan niillä jo onkin uudet haasteet ja uudet veron korotukset.

    • Anonyymi

      Tulevaisuudessa on pakko siirtyä vetytalouteen. Autot pyörivät sähköllä, joka tuotetaan polttokennossa vedystä.

      Vetyä voidaan tuottaa mm. tuulivoimalla - silloin kun sattuu tuulemaan. Vedystä ja biosfäärin kierrossa olevasta hiilestä voidaan valmistaa synteettisiä polttoaineita, jotka kelpaavat nykyisillekin moottoreille. Fossiilista hiiltä ei tarvitse enää käyttää. Vetyä voidaan tuottaa myös ydinvoimaloiden sähköllä silloin, kun sähkönkulutus on vähäistä, esim. kesällä ja öisin. Aurinkopaneeleilla tuotettu sähkö on myös jo edullista ja se soveltuu vedyn tuotantoon silloin kun paistaa.

      • Anonyymi

        Myös energian varastointiongelma ratkeaa, kun paneelisähköllä tuotetusta vedystä tehdään synteettistä polttoainetta. Kallis ja ympäristöä kuormittava akkuteknologia voidaan sivuutta. Esim. pikkuautojen toimintasäde ei ole enää ongelma.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Pelkkää paneelia näyttää olevan saatavilla hintaan 0.30 e/Wp. Suomessa aurinkopaneelin huipputehon käyttökerroin on 10 % luokkaa. Näin ollen yksi Wp tuottaa vuodessa 876 Wh sähköenergiaa. Jos paneelin käyttöikä on 20 vuotta, niin kokonaistuotto on 17.5 kWh. Korottomaksi hinnaksi tulee 1.7 senttiä/kWh eli 17 e/MWh.

        Vertailun vuoksi todetaan, että kotitalouskuluttaja maksaa sähköstä siirtoineen ja veroineen luokkaa 150 e/MWh.


    • Anonyymi

      Verotus ja sähkön siirtomaksut (lue riistomaksut) pitäisi saada kuriin.

      • Anonyymi

        Sähköverostakin menee vielä alvi. Ja ensin tietysti maksat palkasta verot. Näillä hyvinvointiyhteiskunta pyörii.


      • Anonyymi

        Marinin mukaan Suomi on vauras maa. Meidän velvollisuus on auttaa kaikkia, myös Vetelä-Euroopan veronkiertäjiä ja mafiosoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Marinin mukaan Suomi on vauras maa. Meidän velvollisuus on auttaa kaikkia, myös Vetelä-Euroopan veronkiertäjiä ja mafiosoja.

        Jos vauraus tökkii, otetaan lisää velkaa.


    • Anonyymi

      Sähkö-autoille tulee sähkönliikkumis maksu.Joka laskutetaan ns.käyttövoiman mukaan.Painon ja akkujen tilavuus.Et se siitä halvasta.

      • Anonyymi

        Kepulaisille ja kommunisteille sitten säädetään joku helpotus. Tasa-arvon nimissä.


    • Anonyymi

      Halvinta ajo on bensiinillä disel kalliimpaa sähkö kaikkein kalleinta
      Sähköä voidaan tuottaa joko bensiinillä taikka diselillä kun ne pyörittää laturia
      Tuulta on kokeiltu laturin pyörittämiseen ei toimi koska tuulessa liian vähän tehoa

      Voidaan tietysti rakentaa tosi iso laturi jota tuuli pyörittää mutta silloin tuulilaturin VALMISTUS kuluttaa enemmän bensaa taikka Diseliä kuin jos diselillä/bensalla tuotettas se sähkö suoraan

      Verotuksella tietysti voidaan vaikuttaa asiaan jos sähköstä perittäs kova vero bensaa ja diisseliä voitas jakaa ilmaiseksi

      • Anonyymi

        Jokainen voi kokeilla itse Irroittaa autosta laturin valmistaa siihen potkurin Riittävän ison potkurin ja sen jalustan valmistus tulis tuhottoman kalliiksi. ja virrat jäis onnettoman vähäisiksi.


      • Anonyymi

        Petteri Taalas: "Jos poltamme kaikki planeettamme fossiiliset luonnonvarat, emme pysty ruokkimaan nykyistä väkimäärää ja näemme huomattavia muutoksia biosfäärissä ynnä laajojen alueiden jäämistä nousevan merenpinnan alle. Onneksi meillä on keinot välttää tämä ryhtymällä toimeen etenkin energia- ja liikennejärjestelmiemme muutttamiseksi ei-fossiilisiksi".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen voi kokeilla itse Irroittaa autosta laturin valmistaa siihen potkurin Riittävän ison potkurin ja sen jalustan valmistus tulis tuhottoman kalliiksi. ja virrat jäis onnettoman vähäisiksi.

        Tuubista löytyy näitä polkupyörään rustattuja latureita. Auton laturin hyötysuhde on huono. Kestomagneettigenu on parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuubista löytyy näitä polkupyörään rustattuja latureita. Auton laturin hyötysuhde on huono. Kestomagneettigenu on parempi.

        Ihminen pystyy polkemalla liikuttamaan polkupyörää helposti n. 20 km/h nopeudella. Mutta auto painaa ainakin 10 kertaa enemmän. Miten olisi polkubussi vihreään joukkoliikenteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen pystyy polkemalla liikuttamaan polkupyörää helposti n. 20 km/h nopeudella. Mutta auto painaa ainakin 10 kertaa enemmän. Miten olisi polkubussi vihreään joukkoliikenteeseen.

        Kuulee joskus puhuttavan, että työttömät ja muut joutilaat "polkemaan" sähköä. Tuotanto voisi olla 0.5 kWh työpäivän aikana. Sen markkina-arvo on pörssihinnalla noin 3 senttiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulee joskus puhuttavan, että työttömät ja muut joutilaat "polkemaan" sähköä. Tuotanto voisi olla 0.5 kWh työpäivän aikana. Sen markkina-arvo on pörssihinnalla noin 3 senttiä.

        Energiankulutus lisääntyisi. Täytyisi nauttia ainakin 0.5 litraa rypsiöljyä sen kompensoimiseksi. Hintaa pari euroa.

        Ei lyö leiville. Lihastyön käyttö voimanlähteenä tulisi kriminalisoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Energiankulutus lisääntyisi. Täytyisi nauttia ainakin 0.5 litraa rypsiöljyä sen kompensoimiseksi. Hintaa pari euroa.

        Ei lyö leiville. Lihastyön käyttö voimanlähteenä tulisi kriminalisoida.

        Yle saisi helposti sähkön polkemisen Närpiön talvessa öljyllä tuotetuilla vihanneksilla kuulostamaan ekoteolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulee joskus puhuttavan, että työttömät ja muut joutilaat "polkemaan" sähköä. Tuotanto voisi olla 0.5 kWh työpäivän aikana. Sen markkina-arvo on pörssihinnalla noin 3 senttiä.

        Polkemaan? Sähköö pitäs tuottaa tehokkaasti? eli tollanen hamterin juoksupyörä 50 tuhatta työtöntä kapuaa portaita ylös? astuu hissiin joka painuu alas näiden "polkimien" painosta ja jumalauta että tulis tehoa pienelläkin vipuvarrella.
        Yksi ihminen olisi siis vain osa polkimeen kohdistuvasta voimasta
        Ja voishan ne kantaa kivireppua joka lisäis painoa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petteri Taalas: "Jos poltamme kaikki planeettamme fossiiliset luonnonvarat, emme pysty ruokkimaan nykyistä väkimäärää ja näemme huomattavia muutoksia biosfäärissä ynnä laajojen alueiden jäämistä nousevan merenpinnan alle. Onneksi meillä on keinot välttää tämä ryhtymällä toimeen etenkin energia- ja liikennejärjestelmiemme muutttamiseksi ei-fossiilisiksi".

        Ihan sama. Huolehdin itsestäni enkä piittaa pätkääkään muista. Ostan sellaisen auton mikä itselleni sopii ja elän miten itseäni huvittaa. Jokainen huolehtikoon omasta itsestään. Muiden mielipiteet voi rauhassa vetää vessasta alas, ne ovat arvottomia.

        Itseäni kiinnostaa autossa hinta ja se, että sopiiko se minulle. CO2-päästöistä viis veisaan. Sähkössä kiinnostaa vain hinta, valitsen aina halvimman mahdollisimman sähkön enkä piittaa mistä sähkö tulee. Fossiilisista polttoaineista voi huolehtia muut, itseäni se ei kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petteri Taalas: "Jos poltamme kaikki planeettamme fossiiliset luonnonvarat, emme pysty ruokkimaan nykyistä väkimäärää ja näemme huomattavia muutoksia biosfäärissä ynnä laajojen alueiden jäämistä nousevan merenpinnan alle. Onneksi meillä on keinot välttää tämä ryhtymällä toimeen etenkin energia- ja liikennejärjestelmiemme muutttamiseksi ei-fossiilisiksi".

        Ihan sama. Huolehdin itsestäni enkä piittaa pätkääkään muista. Ostan sellaisen auton mikä itselleni sopii ja elän miten itseäni huvittaa. Jokainen huolehtikoon omasta itsestään. Muiden mielipiteet voi rauhassa vetää vessasta alas, ne ovat arvottomia.

        Itseäni kiinnostaa autossa hinta ja se, että sopiiko se minulle. CO2-päästöistä viis veisaan. Sähkössä kiinnostaa vain hinta, valitsen aina halvimman mahdollisimman sähkön enkä piittaa mistä sähkö tulee. Fossiilisista polttoaineista voi huolehtia muut, itseäni se ei kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Petteri Taalas: "Jos poltamme kaikki planeettamme fossiiliset luonnonvarat, emme pysty ruokkimaan nykyistä väkimäärää ja näemme huomattavia muutoksia biosfäärissä ynnä laajojen alueiden jäämistä nousevan merenpinnan alle. Onneksi meillä on keinot välttää tämä ryhtymällä toimeen etenkin energia- ja liikennejärjestelmiemme muutttamiseksi ei-fossiilisiksi".

        Ihan sama. Huolehdin itsestäni enkä piittaa pätkääkään muista. Ostan sellaisen auton mikä itselleni sopii ja elän miten itseäni huvittaa. Jokainen huolehtikoon omasta itsestään. Muiden mielipiteet voi rauhassa vetää vessasta alas, ne ovat arvottomia.

        Itseäni kiinnostaa autossa hinta ja se, että sopiiko se minulle. CO2-päästöistä viis veisaan. Sähkössä kiinnostaa vain hinta, valitsen aina halvimman mahdollisimman sähkön enkä piittaa mistä sähkö tulee. Fossiilisista polttoaineista voi huolehtia muut, itseäni se ei kiinnosta.


    • Anonyymi

      Onko aloittaja koskaan miettinyt, miten maalla asuva matalapalkkainen pystyy ostamaan kalliita autoja ja missä niitä latailee. Hallitus tekee koko ajan koronan varjolla hallaa suomalaisille. Köyhyystutkija Ohisalolla näyttää olevan tavoitteena saada suomalaiset köyhtymään ja menettämään ansionsa. Kunhan vaan paperittomille ja elintasosiirtolaisille riittää palveluja.
      Koko Marinin hallitus on suuri vitsi. Matkaliput kaikille, niin voivat mennä ilmastotoimia harjoittamaan Intiaan, Kiinaan jne siis maihin joissa heidän projektit voisi vaikuttaa.

    • Anonyymi

      Suomessa autoilu ei halpene vaikka autot toimisivat ulkoilmalla. Pahoin pelkään että kallistuu entisestään- ja paljon.

    • Anonyymi

      Muuten kuka ostaisi polttomoottorikäyttöisen sähkövatkaimen keittiöön huolimatta, että sähkövatkaimiakin on jo markkinoilla.

    • Anonyymi

      Muuten kuka ostaisi polttomoottorivatkaimen keittiöön huolimatta siitä, että sähkövatkaimiakin on jo markkinoilla.

      • Anonyymi

        Kuinka moni metsuri valitsee sähkömoottorisahan vaikka selainen on keksitty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka moni metsuri valitsee sähkömoottorisahan vaikka selainen on keksitty?

        Niinpä. Itse olen metsuri ja mikään sähköhärpäke ei riitä 8-10 tunnin työpäiväksi eikä niiden tehot riitä muutenkaan joko ensiharvennuksiin saati raivauksiin.
        Mutta näitä "ideoita" keksiikin lähinnä se porukka joita itse asia ei koske.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi mies

      En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      8987
    2. Mietin aina vain

      Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3529
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

      Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      26
      2740
    4. Kysely lieksan miehille

      Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      81
      2149
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

      Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2050
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

      kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      364
      1806
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

      Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1462
    8. FinFamin ryhmät

      Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1221
    9. Olen vähän

      Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1095
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

      JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      68
      1070
    Aihe