Minulla on ylimääräistä pääomaa n.300 000e. En halua ottaa minkäänlaista lainaa tai pelata korkealla riskillä.
Voiko tuolla pääomalla asuntosijoittaa kannattavasti ja turvallisesti?
Miten se kannattaisi aloittaa? Ostaako yksiöitä tai kaksioita tai mitä muuta kannattaisi huomioida?
Miten pääoma tuottamaan asuntosijoittamisella?
6
846
Vastaukset 6
- Anonyymi
Hyvä kysymys. Itsellä pitäisi olla näkemys mihin sijoittaa. Jos ei ole, niin parempi olla sijoittamatta.
- Anonyymi
Katumuksen paikka jälkikäteen minulla, että en heti myynyt perimiäni asuntoja.
Suurin niistä putkiremontin jälkeen tuottaa 1.8% brutto, pienin 2.5%
3½ vuotta sähläilty pörssisalkkuni nyt 30% plussalla.
Asioita osaavampana astedes tuottanee paremmin.
- Anonyymi
Asuntosijoittamisella keskimäärin ansaitsee vähemmän (4%) kuin pörssissä.
Kaupanpäällisiksi saa vuokralaisharmit.
Aluksi huonolta näyttäneent S/FIM-asuntorahastonkin osuuden arvo on kolmessa vuodessa noussut 15,8% ja tuli puolikasprosentin "osinkokin"
Toinen suurikuluinen eli vasta pitkällä tähtäimellä kannattava vakaa voisi olla metsärahasto - Anonyymi
Sijoita mieluummin viinaan ja kätke sitä eri puolille Suomea maastokätköihin sillä viina on aina hintansa väärtti eikä menetä arvoaan niinkuin asunnot.
Viinaa saa halvalla Latviasta joten hanki kevytkuorma-auto ja lähde ostoksille.🚚🤑 - Anonyymi
Asuntoihin ei kannata sijoittaa. Asunto-osakkeilla ei ole hinnastoa. Kämpästä saa sen, minkä joku suostuu siitä maksamaan. Naapuri myy juuri luukkuaan. Sen hinta uutena oli 235 tuhatta. Nyt kymmenen vuotta myöhemmin hintapyyntö on 238 tuhatta. Joku saattaa tarjota siitä 230 tuhatta.
- Anonyymi
Tämä riippuu paikkakunnasta. Syrjäseudulla asuntojen hinnat on laskeneet, mutta pääkaupunkiseudulla ne ovat nousseet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2971233Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3081166Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50958- 87924
- 106899
- 101879
- 111742
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh13604- 64588
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh3577