Kitkatohelo jäi jumiin loivaan ALAmäkeen

Anonyymi

Voisi kuvitella, että olen kitkatoheloiden osalta nähnyt jo kaiken mutta aina silloin tällöin he onnistuvat yllättämään minutkin suorituksillaan. Kotikaupunkini keskustassa on pitkä loiva mäki johon tänään joku kitkatohelo oli saanut uudehkon nelivetokotteronsa jumiin alamäen suuntaisesti. Oli huvittavaa katseltavaa ja kuunneltavaa, kun auton käyntikierrokset olivat korkealla, jokainen pyörä suti eikä auto liikkunut mihinkään. Paikalle tuli onneksi nopeasti ilmeisesti joku kitkatohelon tuttu joka otti autollaan tohelon kulkuneuvon hinaukseen (hinaajalla oli tietenkin oikeat renkaat, eli nastarenkaat, autonsa alla).

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      mee kitka tero töihin

      • Anonyymi

        vitu,,,siis nasta tero


    • Anonyymi

      Ei auta neliveto jos autossa on kitkarenkaat.

      • Anonyymi

        Ei auta joo, eipä paljon vaarallisempaa kulkinetta voi olla liukkaalla tiellä kun raskas neliveto jossa on kitkarenkaat. Siellä ei ole muita kun matkustajia sisällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei auta joo, eipä paljon vaarallisempaa kulkinetta voi olla liukkaalla tiellä kun raskas neliveto jossa on kitkarenkaat. Siellä ei ole muita kun matkustajia sisällä.

        Moni ajaa nastattomilla renkailla oletko kuullut, että rekkoihin ei edes saa nastarenkaita. Samoin on linja-autojen kanssa. Kummillakin ajetaan joka kelillä. Tänään vedin yhden nastarenkailla varustetun auton ojasta Scaniallani. Moni nastarenkailla ajava luulee, että ne nastat tekee kesäkelin. Ojaan meno on aina kuskin syy, eikä kelin vika. Henkilö autossani on tietenkin kitkarenkaat. Pysyn niillä kelillä kuin kelillä tiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni ajaa nastattomilla renkailla oletko kuullut, että rekkoihin ei edes saa nastarenkaita. Samoin on linja-autojen kanssa. Kummillakin ajetaan joka kelillä. Tänään vedin yhden nastarenkailla varustetun auton ojasta Scaniallani. Moni nastarenkailla ajava luulee, että ne nastat tekee kesäkelin. Ojaan meno on aina kuskin syy, eikä kelin vika. Henkilö autossani on tietenkin kitkarenkaat. Pysyn niillä kelillä kuin kelillä tiellä.

        Jos todellakin ajoit Scanialla niin tiedät, että kuorma-autoissa ja linja-autoissa käytetään nastarenkaita. On myös sellaisia kuormia raskaalla kalustolla jossa nastarenkaat ovat pakolliset myös perävaunussa. Olitko sittenkään liikkeellä Scanialla ? Vai sillä nelivetokitkarengascitymaasturilla ja sinut vedettiin jostain tielle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos todellakin ajoit Scanialla niin tiedät, että kuorma-autoissa ja linja-autoissa käytetään nastarenkaita. On myös sellaisia kuormia raskaalla kalustolla jossa nastarenkaat ovat pakolliset myös perävaunussa. Olitko sittenkään liikkeellä Scanialla ? Vai sillä nelivetokitkarengascitymaasturilla ja sinut vedettiin jostain tielle.

        Älä satuile! Rekoissa ei tarvita nastarenkaita eikä niitä käytetä. Vuonna 2017 tuli talvirengas pakko. Sitä ennen moni ajoi läpi vuoden kesärenkailla. Raskaissa ajoneuvoissa nastoista ole edes hyötyä, sillä ne ei tahdo edes pysyä kiinni. On vain ajan kysymys koska nastat kielletään kokonaan. Monissa maissa näin jo on. Ruotsissa ja Norjassa osassa kaupungeistä on nastat pannassa. Norjassa muistaani on olemassa nastarengas maksu. Sen laiminlyönnistä seuraa nastarenkailla ajavalle kova rapsu. Vuoristossa siellä käytetään tarvittaessa kettinkejä renkaissa. Mulla on noin 4milj. kilometrin verran ajokokemusta. Paljonko sulla on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä satuile! Rekoissa ei tarvita nastarenkaita eikä niitä käytetä. Vuonna 2017 tuli talvirengas pakko. Sitä ennen moni ajoi läpi vuoden kesärenkailla. Raskaissa ajoneuvoissa nastoista ole edes hyötyä, sillä ne ei tahdo edes pysyä kiinni. On vain ajan kysymys koska nastat kielletään kokonaan. Monissa maissa näin jo on. Ruotsissa ja Norjassa osassa kaupungeistä on nastat pannassa. Norjassa muistaani on olemassa nastarengas maksu. Sen laiminlyönnistä seuraa nastarenkailla ajavalle kova rapsu. Vuoristossa siellä käytetään tarvittaessa kettinkejä renkaissa. Mulla on noin 4milj. kilometrin verran ajokokemusta. Paljonko sulla on.

        Minulla on oikeasti paljon ajokokemusta rekalla joten älä ala väittelemään kanssani. Sinä et ole rekka-autoa nähnytkään muuta kuin märissä unissasi. Nyt voitkin mennä nukkumaan ja katselemaan unia niistä sinun Norjan vuoristoistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä satuile! Rekoissa ei tarvita nastarenkaita eikä niitä käytetä. Vuonna 2017 tuli talvirengas pakko. Sitä ennen moni ajoi läpi vuoden kesärenkailla. Raskaissa ajoneuvoissa nastoista ole edes hyötyä, sillä ne ei tahdo edes pysyä kiinni. On vain ajan kysymys koska nastat kielletään kokonaan. Monissa maissa näin jo on. Ruotsissa ja Norjassa osassa kaupungeistä on nastat pannassa. Norjassa muistaani on olemassa nastarengas maksu. Sen laiminlyönnistä seuraa nastarenkailla ajavalle kova rapsu. Vuoristossa siellä käytetään tarvittaessa kettinkejä renkaissa. Mulla on noin 4milj. kilometrin verran ajokokemusta. Paljonko sulla on.

        kirjoitin 25.2. 22.22 . vastasit minulle mutta joku trolli tuli väliin. En ole koskaan laskenut ajettuja kilometrejä koska ajaminen on ollut työtä eikä mikään kehumisen aihe enkä usko tuollaisiin kertomiisi kilometrilukemiin monenkaan kohdalla. Itse en ole ollut tienpäällä vasta kun vuodesta 1976 ammatikseni vaikka kortin saikin jo vuonna 1974. Olen ajanut ajoja jossa on pakko (siis laki) käyttää nastarenkaita myös perävaunussa ja voin kertoa, että kyllä ne nastat siellä pysyy. Telipyörissä meinaa irrota mutta sielläkin pysyy aika hyvin. Norjan ja ruotsin liikenteeseen olen myös tutustunut vuosikymmeniä ja se on asia erikseen.
        Siis en satuile, kokemus ei ole satua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kirjoitin 25.2. 22.22 . vastasit minulle mutta joku trolli tuli väliin. En ole koskaan laskenut ajettuja kilometrejä koska ajaminen on ollut työtä eikä mikään kehumisen aihe enkä usko tuollaisiin kertomiisi kilometrilukemiin monenkaan kohdalla. Itse en ole ollut tienpäällä vasta kun vuodesta 1976 ammatikseni vaikka kortin saikin jo vuonna 1974. Olen ajanut ajoja jossa on pakko (siis laki) käyttää nastarenkaita myös perävaunussa ja voin kertoa, että kyllä ne nastat siellä pysyy. Telipyörissä meinaa irrota mutta sielläkin pysyy aika hyvin. Norjan ja ruotsin liikenteeseen olen myös tutustunut vuosikymmeniä ja se on asia erikseen.
        Siis en satuile, kokemus ei ole satua.

        En usko sinua. Jos olisit oikeasti ajanut noin kauan niin tietäisit minun olevan oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko sinua. Jos olisit oikeasti ajanut noin kauan niin tietäisit minun olevan oikeassa.

        Nynny trolli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nynny trolli

        Mitä? Tiedät olevasi väärässä ja siksi väität minua trolliksi? Hohhoijaa...


    • Anonyymi

      Hanki hyvä ihminen elämä. Ei kukaan voi olla olemassa vain provojen jatkuvaa suoltamista varten.

      • Anonyymi

        Hannu Karpo kertoi tarinoita hölmölästä eli Suomesta. Minua voi verrata häneen, minun aihealueeni on tosin huomattavasti suppeampi sillä kerron tositarinoita oikeastaan vain kitkatoheloista. Jos totuus ottaa sinua noin koville niin kannattaa käpertyä jonnekin nurkkaan ja pysyä siellä.


    • Anonyymi

      Olen minäkin saanut joskus jatkuvalla nelivedolla (taka-akselilla kitkalukko) olevan ja parhailla nastarenkailla olevan auton jumiin tasamaalla. Tuumasin että heitänpä tuolta umpihangen kautta lenkin ettei tarvitse vekslailla. Auto kulki ihan hyvin siihen saakka kunnes auton alle pakkautui niin paljon lunta että kaikki pyörät oli ilmassa. Oli muuten hikinen urakka kaivaa sieltä auton alta tiiviiksi pakkautunutta lunta ennen kuin pääsi pakilla pois.

      • Anonyymi

        Vastaavan ylimielisyyden takia ole kerran saman lapiointi urakan tehnyt, hiki lensi ja kovasti vit..eikun ketutti.


    • Anonyymi

      Onkohan täällä ketään joka olisi jäänyt jumiin nastarenkailla. Minä en ainakan ole jäänyt jumiin mutta minulla onkin aina parhaat ja kalleimmat nastarenkaat alla.
      Hyvillä renkailla pärjää kun osaan vielä ajaa. Tohelot jää kiinni vaikka millä renkailla se on nähty jopa marketin parkkiksella.

      • Anonyymi

        Nastarenkaiden pito on ylivertainen kitkarenkaiden pitoon verrattuna. Kitkatohelotkin sen ymmärtävät mutta eivät uskalla myöntää sitä edes anonyymisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nastarenkaiden pito on ylivertainen kitkarenkaiden pitoon verrattuna. Kitkatohelotkin sen ymmärtävät mutta eivät uskalla myöntää sitä edes anonyymisti.

        Tuskinpa kukaan väittääkään kitkojen pitävän paremmin kuin nastarenkaat. Kysymyshän on siitä haluammeko pilata nastakiimassa hengittämäämme ilmaa vai opetella järkevämpi rengasvalinta ja säästä itsemme ja lähimmäisemme keuhkosairauksilta ym. Kitkakuljettajien ennakoivampi ajotapa säästää tutkitusti ihmishenkiä vähentyvien liikenneonnettumuuksien muodossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa kukaan väittääkään kitkojen pitävän paremmin kuin nastarenkaat. Kysymyshän on siitä haluammeko pilata nastakiimassa hengittämäämme ilmaa vai opetella järkevämpi rengasvalinta ja säästä itsemme ja lähimmäisemme keuhkosairauksilta ym. Kitkakuljettajien ennakoivampi ajotapa säästää tutkitusti ihmishenkiä vähentyvien liikenneonnettumuuksien muodossa.

        Vain eteläsuomalainen juntti ajattelee noin. Nastarengas on ylivertainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain eteläsuomalainen juntti ajattelee noin. Nastarengas on ylivertainen.

        ...mutta nastarenkaiden käyttäjät ovat sitäkin vähävertaisisempia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...mutta nastarenkaiden käyttäjät ovat sitäkin vähävertaisisempia...

        Opettele juntti kirjoittamaan ennen kuin yrität provoilla.


    • Anonyymi

      Ajoin nastarenkailla ojaan oli vielä testivoittajat , kuka korvaa vahingot autossa peltiä meni ruttuun.

      • Anonyymi

        Edes nastarenkaat eivät auta jos kuski on kaltaisesi tohelo.


    • Anonyymi

      Onkohan kyseinen tohelo ollut sukua tälle jonka tapasin sutimassa ylämäkeen kitkarenkailla. Alla oli tietysti 4-vetoinen ruumiinkuljetin. Siellä rengas pyöri vinhasti ja auto luirusi kuin käärme valuen taaksepäin. Sinne se jäi mäen alle kitkarenkaat höyryten odottamaan kevättä kun jatkoin matkaani turvallisella nastarenkaalla.

      • Anonyymi

        Takseista moni käyttää kitkarenkaita. He pärjäävät hyvin ilman nastoja. Onkohan se kiinni jääminen ajotaidoista kiinni. Moni luulee, että nastarengas tekee kesäkelin. Tänään näin kun uudenkarheilla nastarenkailla joku ajoi kuorma-auton perään kun ei saanut pysähtymään. Mikäli ei olisi ollut sitä kuorma-autoa edessä se henkilöauto olisi jäänyt rekan alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Takseista moni käyttää kitkarenkaita. He pärjäävät hyvin ilman nastoja. Onkohan se kiinni jääminen ajotaidoista kiinni. Moni luulee, että nastarengas tekee kesäkelin. Tänään näin kun uudenkarheilla nastarenkailla joku ajoi kuorma-auton perään kun ei saanut pysähtymään. Mikäli ei olisi ollut sitä kuorma-autoa edessä se henkilöauto olisi jäänyt rekan alle.

        Taksikuskit ovat aikamoisia toheloita liikenteessä. Suurimmalla osalla on muuten nastarenkaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksikuskit ovat aikamoisia toheloita liikenteessä. Suurimmalla osalla on muuten nastarenkaat.

        Kyllä taksikuskeissa eli ns. "ammattikuskeissa" on melkoisia tolppa-apinoita jotka eivät osaa tai välitä liikennesäännöistä eivätkä myöskään säätilasta. Ajellaan miten sattuu ja aiheutetaan vaaraa. Renkailla harvoin on tekemistä sen välinpitämämättömyyden kanssa.


    • Anonyymi

      Nyt tuli aika paksua. Auto ei jää alamäkeen jumiin. Kyllä se menee vuoren varmasti alaspäin vaikka alla olisi sliksit. Fysiikanlait määrää niin ja niitä ei voi rikkoa. Ne nastarenkaat eivät ole mikään autuaaksi tekevä asia. Kunnolla jäässä olevalla pitää tiellä hieman paremmin kuin kitkat, mutta mustalla jäällä eivät sen vertaa kuin kitkat. Jääratarenkaiden nastatkaan eivät saa otetta mustasta jäästä. Se on vaan niin ohutta. Nuo jääratarenkaat ovat sallittuja vain virallisissa autokilpailuissa.

      • Anonyymi

        Mustaa jäätä ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mustaa jäätä ei ole olemassa.

        Monasti se ei kyllä ole kaukana mustasta jäästä. Likainen vesi kun jäätyy siitä ei tule ainakaan kirkasta jäätä. Luulet olevasi jokin noilla näsäviisauksillasi, mutta olet h'vetin tyhmä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Etelä-Suomi on jälleen yllätetty! Pellit ovat kolisseet oikein urakalla ja onpa jokunen tiekin ollut poikki kun kitkapellet ovat luistelleet mihin sattuu pulkillaan.!

      • Anonyymi

        Viikonloppuna olisi "keikka" etelässä. Jokohon uskaltaisi lähteä kesärenkailla liikenteeseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viikonloppuna olisi "keikka" etelässä. Jokohon uskaltaisi lähteä kesärenkailla liikenteeseen?

        Älä lähde ainakaan eteläsuomeen sillä siellä eteläsuomalaiset tohelot ajelevat miten sattuu vuodenajasta riippumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä lähde ainakaan eteläsuomeen sillä siellä eteläsuomalaiset tohelot ajelevat miten sattuu vuodenajasta riippumatta.

        Tuo on kyllä totta! Kerran Mannerheimintiellä joku retardi jäi "sudittamaan" valoihin kuin mikäkin mielenköyhä. Jotkut linglongit siinä pyöri savuten mutta mitään järjellistä syytä siihen ei ollut. Kaikki muut lähtivät valoista liikkeelle mutta tämä yksi jäi sinne "sutimaan"... Liekkö leikannut hihna kiinni siellä kuskin pääkopassa.


    • Anonyymi

      Kyllä olen havainnut ihan samaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1615
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1244
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1086
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1072
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      857
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      741
    Aihe