Halutaanko Keravasta betonikylä korkeine rumine tornitaloineen!

Anonyymi

Hyvä mielipidekirjoitus Keski-Uusimaan viikko lehdessä "Tornitaloja vai lisää väljyyttä". Samaa olen minäkin miettinyt jo pitkään seuratessani kuinka ennen niin viihtyisästä Keravan kaupungista muokataan rumaa betonikylää korkeine rumine tornitaloineen. Muutin aikoinaan Keravalle, koska koin tämän pikkukaupungin keskustan viihtyisäksi avarine katunäkymineen ja mataline nostalgisine rakennuksineen. Keskusta oli tunnelmallinen ja kaduilla elämää. Onhan se tutkittu juttukin, kuinka asuinmiljöö vaikuttaa ihmisten mielialaan, viihtyisyyteen ja epäsuorasti myös terveyteen.
Mitä ihmettä nyt on tekeillä? Aiotaanko Keravastakin tehdä kolkko betonikyläsumppu, jossa asukkailla ei ole tilaa hengittää eikä lepuuttaa jalkojaan. Hyvä entinen kaupunkikuva romutetaan systemaattisesti, eikä asukkaiden mielipidettä kysytä. Vai onko asia niin, että ainoastaan asuntosijoittajien mielipiteillä on väliä ja muista viis! Eikö demokraattisessa maassa voitaisi järjestää äänestys! Uskon, että en ole likimainkaan ainoa joka on taas mielensä pahoittanut bisnesmaailman jyrän alla. Onneksi on sentään kuntavaalit tulossa.

4

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ikinä mitään pimentäviä taivaan peittäviä tornitaloja , kun kts. esim .tikkurilan isoakompleksia niin tukki junankäyttäjien ennen avaran ja nopean väylän junaan ja on hirmu tukkoinen , ei todellakaan vetoa käymään vaan välttämään viimeiseen asti . Matalat talot ovat miellyttävämpiä kaikinpuolin ja avarampi rakentaminen muutenkin , tilaahan meillä on ettei tarvita mitään tukkoista sumppua keskelle kylää.

• Anonyymi

Kerava laitetaan massiivisilla ja tiivisti rakennetuilla korkeilla kerrostaloilla täysin pilalle. Tämä pitäjä ghettoutuu entisestään ja viimeinenkin viihtyvyys katoaa. Jo nyt on rakennettu aivan liian tiheästi ja loppua ei näköpiirissä. Tästä ei tarvitse tulla mitään Manhanttanin kaltaista sumppua. Haluamme väljyyttä ja tilaa!

• Kerava on pinta-alaltaan niin pieni, että täytyy rakentaa korkeita taloja, jos halutaan kuntaan lisää asuntoja ja asukkaita. Seurauksena että kuntaan muuttaa pientuloisia, maahan muuttaneita ja yhteiskunnan tukia nauttivia. Kannattaisi Keski-Uudenmaan kunnat yhdistyä, niin kuin ovat olleet, mutta Tuusula ei ehkä enää Keravaa huolisi. Mukaan voitaisiin ottaa myös Sipoo, jos Kerava Sipoolle kelpaisi. Sipoon strategia on rakentaa väljästi, ja näin kutsua kuntaan hyviä veronmaksajia. Nytkin kuntaan rakennetaan uusia rivi- ja pientaloalueita. Tosin Sipoo antaa myös pientuloisilla mahdollisuutta asua kunnassa rakentamalla Nikkilään korkeita kerrostaloja ja vuokra-asuntoja.

• Anonyymi

Tuleva asuntomessualue keravan kartanon aivan viereisille tonteille uudenmaan herkkua vastapäätä mietityttää, rakennetaan vieriviereen taloja, rakennuspaikka on kuulemma haastava, hollannista asti pitää rahdata arkkitehdit suunnittelemaan joen varteen rakentamista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4659
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      272
      2376
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2247
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1642
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe