Siis automaatti portaaton vct cvt en muista tarkkaan. Jos forester käy pitkään tyhjäkäyntiä park asennossa niin kumuuko joku? Onko parempi neutral asento? Pitkiä aikoja tyhjäkäynnillä . Maksan saaste verot joten ei haittaa minuaen kärvistele kylmässä
Ctv ja tyhjäkäynti Onko sallittua ?
14
159
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan sama kummassa asennossa keppi on.
- Anonyymi
Kysy amerikan presidentiltä.
- Anonyymi
Kysyin kyllä. On vaan maailman mukavin automaattilaatikko maapallolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyin kyllä. On vaan maailman mukavin automaattilaatikko maapallolla.
Hihnaveto ei ole automaattilaatikko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihnaveto ei ole automaattilaatikko.
Cvt-laatikko tarkoittaa edistyksellisempää tekniikka jossa työntävä metallilamelliketju toimii variaattorin tavoin täysin portaattomasti ja automaattisesti ja on todella mukavin ja jouhevin vaihteisto oman autoiluni ajalta johon on sisältynyt erilaisia automaatteja 90-luvulta lähtien n. kolmisenkymmentä vuotta. DSG oli kamalin kokemus ja perinteiset mehulingot bensarosvoja ainakin taajamavoittoisessa ajossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Cvt-laatikko tarkoittaa edistyksellisempää tekniikka jossa työntävä metallilamelliketju toimii variaattorin tavoin täysin portaattomasti ja automaattisesti ja on todella mukavin ja jouhevin vaihteisto oman autoiluni ajalta johon on sisältynyt erilaisia automaatteja 90-luvulta lähtien n. kolmisenkymmentä vuotta. DSG oli kamalin kokemus ja perinteiset mehulingot bensarosvoja ainakin taajamavoittoisessa ajossa.
Jos hihna työnäisi, se työntäisi itsensä irti hihnapyörien välistä. Hihna tai ketju vetää aina. Hammaspyörä työntää. Tämä tekniikasta.
Ei tuo foresterin voimansiirto mikään hyvä ole. Jos vähänkin haluat lisätä vauhtia, alkaa hirveä mekkala konehuoneessa kun kierrokset nousee tappiin. Tähän lisäksi rynäily liikkeelle lähtiessä. Ei mitenkään sivistynyttä.
Jos haluaa kokeilla hienosti toimivaa vaihteistoa, kannattaa kokeilla Toyotan hybrid voimansiirtoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos hihna työnäisi, se työntäisi itsensä irti hihnapyörien välistä. Hihna tai ketju vetää aina. Hammaspyörä työntää. Tämä tekniikasta.
Ei tuo foresterin voimansiirto mikään hyvä ole. Jos vähänkin haluat lisätä vauhtia, alkaa hirveä mekkala konehuoneessa kun kierrokset nousee tappiin. Tähän lisäksi rynäily liikkeelle lähtiessä. Ei mitenkään sivistynyttä.
Jos haluaa kokeilla hienosti toimivaa vaihteistoa, kannattaa kokeilla Toyotan hybrid voimansiirtoa.Miksi auton pitää olla sivistynyt? jos haluat sivistelevän niin osta vw id
P-asennossa tyhjäkäynnillä on O.K.
Polttoainekäyttöinen sisätilanlämmitin olisi moottorinkin kannalta parempi kuin tyhjäkäynnillä pitäminen, mutta jos ei tullut hankittua, niin ei tullut.- Anonyymi
Aloitin ketjun. Auto on vasta hetki sitten hankittu ja binar 5 lämmitin on tarkoitus asennuttaa ennen seuraavaa talven aloitusta. Tuumin vaan että mitä siellä laatikossa pyörii ja kuluuko joku paikka tarpeettomasti. Kommenteissa on vaihteiston mukavuudesta samaa mieltä ,todella mukava käytössä. Ohituksessa jopa tulee joskus käytettyä sport asentoa kun se on niin helppo käyttää ja tosiaan on pikku helpotus ohitukseen mäkisessä tms lyhyissä tiloissa,tilanteissa. Usa mallin 2.5 kone on harkinnassa jos ostan toisen jonkin ajan päästä. En osta uusina autoja kuitenkaan. Kaasu vaste on kyllä liian äkäinen ahtaisiin paikkoihin sovitellessa isojen esim saappaiden kanssa ajettaessa. Foresterilla kun voi jalkautua hiemaan haastavempiin paikkoihin vaikka vaan parkkipaikkaan tai maastoon. Jos joku ihmettelee miksi isoissa saappaissa ajellaan eikä punaisissa kaasukengissä. Usassa on hajoitettu näitä laatikoita ja tuumin myös mikä sen saa rikki aikuisessa käytössä? Öljynvaihdot kun suorittaa etukilometreillä niin olettaisi kestävän pitkään.
- Anonyymi
Kumpikohan saastuttaa enemmän vai onko polttoainekäyttöisessä sisätilalämmittimessä katalysaattori? Ei tietääkseni, kaikki paskat taivaalle! Milloin EU herää ja Trafi. lisävero ainakin pitäisi olla sellaisella saastepöntöllä.
Anonyymi kirjoitti:
Aloitin ketjun. Auto on vasta hetki sitten hankittu ja binar 5 lämmitin on tarkoitus asennuttaa ennen seuraavaa talven aloitusta. Tuumin vaan että mitä siellä laatikossa pyörii ja kuluuko joku paikka tarpeettomasti. Kommenteissa on vaihteiston mukavuudesta samaa mieltä ,todella mukava käytössä. Ohituksessa jopa tulee joskus käytettyä sport asentoa kun se on niin helppo käyttää ja tosiaan on pikku helpotus ohitukseen mäkisessä tms lyhyissä tiloissa,tilanteissa. Usa mallin 2.5 kone on harkinnassa jos ostan toisen jonkin ajan päästä. En osta uusina autoja kuitenkaan. Kaasu vaste on kyllä liian äkäinen ahtaisiin paikkoihin sovitellessa isojen esim saappaiden kanssa ajettaessa. Foresterilla kun voi jalkautua hiemaan haastavempiin paikkoihin vaikka vaan parkkipaikkaan tai maastoon. Jos joku ihmettelee miksi isoissa saappaissa ajellaan eikä punaisissa kaasukengissä. Usassa on hajoitettu näitä laatikoita ja tuumin myös mikä sen saa rikki aikuisessa käytössä? Öljynvaihdot kun suorittaa etukilometreillä niin olettaisi kestävän pitkään.
Nämä ns. "mekaaniset" automaattilaatikot, niin kaksoiskytkinvaihteistot (DSG) kuin variaattoritkin saa tietämätön tai välinpitämätön käyttäjä ennen aikojaan hajalle "nylkyttämällä", esim. ahtaassa paikassa siirtämällä ajoasennosta vauhdissa pakille ja takaisin pysäyttämättä ensin autoa kokonaan.
Tämä on kielletty myös mehumaijoissa, mutta hydraulisella momentinmuuntimella varustetussa automaattilaatikossa on vaihto mekaniikan kannalta paljon pehmeämpi, joten vaihteiston rikkominen tällä tavoin on näissä aika epätodennäköistä.
Kannattaa tarkkailla vaihtotapaansa peruutellessaan eestaas ahtaissa kaupunkioloissa tai heijatessaan autoa maastossa jumissa tai tosi liukkaissa paikoissa liikkeelle päästäkseen.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpikohan saastuttaa enemmän vai onko polttoainekäyttöisessä sisätilalämmittimessä katalysaattori? Ei tietääkseni, kaikki paskat taivaalle! Milloin EU herää ja Trafi. lisävero ainakin pitäisi olla sellaisella saastepöntöllä.
Kiinan päästöt? Tiedätkö? No sivuseikka mutta käytän e85 subaruissa. Toivotaan että venäjän webasto toimii sillä. . Vihreä puolue ei ole kovin kauas näköinen tuon tyylisissä kommenteissa ja tavoitteissa. Kun subaruni ei liiku on vihreillä paha olla ja puhelin soi taukoamatta että semmoista kun ammut nyt elämäntapasi ylläpitäjää. Vihreät ajatelkaa koko ketju ennen kuin raivoatte ihmisille,teille tulee kylmä nälkä eikä löydy enää hoitoa teille kun infra on ajettu alas. Et muuten käytä lopuksi enää edes nettiä..., hskukoneiden energiankulutus tutustu siihen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpikohan saastuttaa enemmän vai onko polttoainekäyttöisessä sisätilalämmittimessä katalysaattori? Ei tietääkseni, kaikki paskat taivaalle! Milloin EU herää ja Trafi. lisävero ainakin pitäisi olla sellaisella saastepöntöllä.
Katalysaattoria tarvitaan niittaamaan a) epätäydellisen palamisen tuloksena syntyvät häkä hiilivedyt sekä b) korkeassa lämpötilassa itsekseen muodostuvat typen oksidit.
Palaminen on polttomoottorissa hiukka vaikeasti hallittavaa, kun prosessi ei ole jatkuva. Korkea lämpötila on seurausta siitä, että pitää olla mahd. korkea puristussuhde, jotta moottori saa tuotettua mekaanista työtä tolkullisella hyötysuhteella.
Pelkkä lämmön tuottamien on helpompaa. Ei veden kuumentamiseen tarvita huikeaa palamislämpötilaa. Itseaisassa näissä polttoainelämmittimissä palaminen usein tapahtuu jokinlaisessa katalyytissä paljaan liekin sijaan. Matala lämpötila = vähän NOx tuottoa. Jatkuva prosessi = helppo hallita, joten ei tule häkää yms. epätäydellisen palamisen tuotteita. Ja lämmöstä saadaan valtaosa talteen nestekiertoon.
Polttomoottori on ihan surkea tässä lajissa. Kylmänä palaminen epätäydellistä = osa polttoaineesta jää palamatta moottorissa. Tällöin päästöt ovat kovat siihen asti, kunnes kalalysaattori lämpenee toimintakuntoon. Sen jälkeen katalysaattori "polttaa" palmattoman polttonaineen = pienet päästöt.... mutta edelleen X % moottoriin syötetystä polttonaineesta jää palamatta itse moottorissa ja sieltä moottoristakin saadaan suht heikosti lämpöä talteen, kun suunnittelussa on enempi pyritty vain hukkaamaan lämpöä, mikä normaalisti on mekaanisen työn tuoton sivutuote.
Pitkä tyhmäkäynti aiheittaa haittoja, esim. karstoittumista. - Anonyymi
Kollimaattori kirjoitti:
Nämä ns. "mekaaniset" automaattilaatikot, niin kaksoiskytkinvaihteistot (DSG) kuin variaattoritkin saa tietämätön tai välinpitämätön käyttäjä ennen aikojaan hajalle "nylkyttämällä", esim. ahtaassa paikassa siirtämällä ajoasennosta vauhdissa pakille ja takaisin pysäyttämättä ensin autoa kokonaan.
Tämä on kielletty myös mehumaijoissa, mutta hydraulisella momentinmuuntimella varustetussa automaattilaatikossa on vaihto mekaniikan kannalta paljon pehmeämpi, joten vaihteiston rikkominen tällä tavoin on näissä aika epätodennäköistä.
Kannattaa tarkkailla vaihtotapaansa peruutellessaan eestaas ahtaissa kaupunkioloissa tai heijatessaan autoa maastossa jumissa tai tosi liukkaissa paikoissa liikkeelle päästäkseen.Teillä vielä käytössä mustakilpisiä autoja, joissa 3-pykäläinen bensansyöppö vailla sähköistä ohjausta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433523- 362124
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?301799- 161567
- 231538
- 111467
- 241397
- 141257
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai781205- 251145