Väsymys koronahössötykseen

Eikö tätä median rummutusta saada loppumaan? Iltapäivälehdissä on toinen toistaan raflaavampia otsikoita koronan aiheuttamista kauhukokemuksista ja ai jumalauta että veri kiehahtaa aina kun jossain on otsikko jonkin yleisötapahtuman kuvan yllä jossa mainitaan "ei tietoakaan turvaväleistä" Sana turvaväli kyllä menee samaan kategoriaan näiden maha-asukkien ja vittu muiden sanahirviöiden kanssa jotka yksinkertaisesti saa näkemään punaista. Eikö kenenkään muun mielestä tää oo menny jo pahasti överiks?

Tietoisesti päätin viime keväänä että minähän en mitään maskia käytä ennen kuin on tieteellisesti todistettu että siitä on hyötyä. Vuosi on mennyt ja yksikään tiedejulkaisu ei ole onnistunut todistamaan maskista olevan erityistä hyötyä. En usko että siitä haittaakaan on mutta kyllä se niin epämukava on astmaatikolle varsinkin että en näe syytä sitä käyttää.

Sääliksi käy niitä yrittäjiä jotka ovat joutuneet tämän hössötyksen uhreiksi. Ravintola- ja tapahtuma-alat varmasti pitävät sisällä paljon yrittäjiä joilta on mennyt kaikki. Tunnen muutamia ravintola-alan yrittäjiä ja uskokaaa tai älkää niin kyllä monella on köysi valmiina katossa odottamassa sitä viimeistä lahjaa hallitukselta.

Minne hävisi influenssa? THL:n koronaluvut on aivan tuulesta temmattuja sillä siellähän lasketaan koronatartunnaksi myös negatiiviset testitulokset ihmisiltä joilla on "koronaviruksen yleensä aiheuttamia oireita". Koronaviruksen aiheuttaman tartunnan toteamiseen käytetyn PRC-testin kehittäjähän on MONTA kertaa todennut ettei testi sovellu tähän käyttötarkoitukseen. Se kertoo testattavasta vain sen että onko henkilöllä kehossaan flunssan vasta-aineita. Ai että rupes taas veri kiehumaan kun ajattelenkin tätä kusetuksen määrää.

Sinä joka tätä luet, oletko pysähtynyt miettimään sitä hintaa mikä tästä tullaan maksamaan? Miksi yhteiskunta pysäytetään ja Suomi ollaan valmiita ajamaan konkurssiin suojellaksemme niitä henkilöitä joiden kohtalosta kukaan ei aikaisemmin välittänyt? Vanhukset ovat maanneet paskoissaan vuosikausia ja jopa kuolleet riittämättömän hoidon vuoksi. Pitkäaikaissairaat ja muut riskiryhmäläiset ovat odottaneet kuukausia lääkärille pääsyä ja ketään ei kiinnostanut? Rahaa näiden asioiden parantamiseen ei ole aikaisemmin löytynyt mutta nyt siitä tullaan maksamaan kova hinta.

Minä en pelkää koronaa. Moni sanoo että pitäisi. Ehkä pitäisi ja olen vain tyhmä.

Minä pelkään sitä yhteiskuntaa joka meillä on jäljellä tämän pandemian jälkeen.

0

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
        Maailman menoa
        20
        2988
      2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
        Suhteet
        39
        2577
      3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
        Ikävä
        38
        1443
      4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
        Ikävä
        84
        1340
      5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
        Ikävä
        63
        1231
      6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
        Tunteet
        40
        979
      7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
        Maailman menoa
        124
        883
      8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
        Ikävä
        32
        806
      9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
        Yle
        27
        645
      10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
        Sinkut
        59
        611
      Aihe