Nokian oli saatu jaetulle 1.sijalle kun vierintävastusta oli painotettu enemmän kuin mitään muuta osa-aluetta.
- Olivat sitten ottaneen Michelin Primacy 4 / Kleber Dynaxerin mukaan halparenkaiden testiin, syy ei ihan selvinnyt. Ammattitaito ei myöskään riittänyt kertomaan että Kleberin kuvio on Michelinin...
Moottori-lehden rengastesti 3/3021
47
994
Vastaukset
- Anonyymi
Tuossa vertailuissa oli tarkoitus testata onko halpisrenkaista vastaamaan merkkirenkaiden ominaisuuksiin. Jopa Nokian kehno rengas oli ylivoimainen halpisrenkaisiin nähden.
- Anonyymi
Se, mikä pinnatussa renkaassa olisi akateemisesti kiinnostanut on pyörähdyssymmetrisyys ja painotuksen tarve. Eiväthän ne Autoliiton tyhmeliinit tuotakaan tajunneet tutkia.
On ne sellaisia edunvalvojia... - Anonyymi
Ylivoimaisesti paras hinta/laatusuhteeltaan on testissä yli 100 vuoden osaamisellaan Klebér.
Klebér valmisti Concordeen renkaita ja Michelle Mouton voitti niillä MM-osakilpailun. Tuntemattomampi halpismerkki :-) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, mikä pinnatussa renkaassa olisi akateemisesti kiinnostanut on pyörähdyssymmetrisyys ja painotuksen tarve. Eiväthän ne Autoliiton tyhmeliinit tuotakaan tajunneet tutkia.
On ne sellaisia edunvalvojia...Ei se akateeminen kiinnostus ole merkityksellinen asia kun mitataan renkaan käyttäytymistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylivoimaisesti paras hinta/laatusuhteeltaan on testissä yli 100 vuoden osaamisellaan Klebér.
Klebér valmisti Concordeen renkaita ja Michelle Mouton voitti niillä MM-osakilpailun. Tuntemattomampi halpismerkki :-)No jos sillä merkillä on voitettu jotain tallissa 1900- luvulla niin sehän kertoo ihan kaiken oleellisen tämän päivän renkaista.
Mä ole niin älykäs. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos sillä merkillä on voitettu jotain tallissa 1900- luvulla niin sehän kertoo ihan kaiken oleellisen tämän päivän renkaista.
Mä ole niin älykäs.Kiitos kun voimme jakaa ylivertausuutemme!
Todistetusti Kleber on siis yhtä hyvä kuin Nokian. Milloin Nokianilla on voitettu autourheilussa viimeksi? Onko heillä ilmailuosaamista? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se akateeminen kiinnostus ole merkityksellinen asia kun mitataan renkaan käyttäytymistä.
Akateemisuuteen perustuu kaikki testaaminen ja tieteen luotettavuus. Sikäli voit olla asiasta eri mieltä ja esittää metodeiksi omat hypoteesisi. Niitä odotellessa käytämme nykyisiä...
- Anonyymi
Painotuskertoimia voi vaihdella ihan omien halujensa mukaan. Jos haluaa renkaan, jossa on iso vierintävastus, niin saa samalla isomman polttoaineen kulutuksen ja suuremman rengasmelun.
- Anonyymi
Eihän testissä rengasmelulla ollut lainkaan eroa, desibelin osia. Sitä vastoin, kuten artikkelin kommentoinnissa todettiin, vierintävastuksen osuus oli tulkittu virheellisesti.
- Tuo vain osoittaa tietämättömyytesi. Kirjoititko tuon artikkelin itse?
Q: Miten rengasmelu korreloi vierintävastukseen?!? Miksi se ei näy tuossa testissä?
Moottori tosiaankin painottaa aivan absurdisti, Nokian Renkaiden mieltymyksen mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän testissä rengasmelulla ollut lainkaan eroa, desibelin osia. Sitä vastoin, kuten artikkelin kommentoinnissa todettiin, vierintävastuksen osuus oli tulkittu virheellisesti.
- Tuo vain osoittaa tietämättömyytesi. Kirjoititko tuon artikkelin itse?
Q: Miten rengasmelu korreloi vierintävastukseen?!? Miksi se ei näy tuossa testissä?
Moottori tosiaankin painottaa aivan absurdisti, Nokian Renkaiden mieltymyksen mukaan.> Eihän testissä rengasmelulla ollut lainkaan eroa, desibelin osia
Ei ne osaa edes mitata!
Käyttävät jääräpäisesti A painotusta, joka on tarkoitettu hiljaisille, enintään 55 dB äänenpaineille. Korvan herkkyys on heikko matalilla taajuuksilla, joten matalat äänet kuuluvat vain kovalla äänenpaineella. A-painotus jäljittelee tätä suodattamalla matalat taajuudet pois.
Nykyautojen riivaa nimenomaan matalat jurinat eikä korkeat äänet (nastojen rapina tms.).
Näillä äänenpainetasoilla pitäisi käyttää C-painotusta, joka ottaa kaikki taajuudet huomioon. Sillä voikin tulla 10 dB korkeampia lukemia kuin A-painotuksella. Eli mennään jopa yli 80 dB ja kuulosuojaimet olisi tarpeen.... vaikka A-panotuksella lukemat vähän reilu 70 dB(A)! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän testissä rengasmelulla ollut lainkaan eroa, desibelin osia. Sitä vastoin, kuten artikkelin kommentoinnissa todettiin, vierintävastuksen osuus oli tulkittu virheellisesti.
- Tuo vain osoittaa tietämättömyytesi. Kirjoititko tuon artikkelin itse?
Q: Miten rengasmelu korreloi vierintävastukseen?!? Miksi se ei näy tuossa testissä?
Moottori tosiaankin painottaa aivan absurdisti, Nokian Renkaiden mieltymyksen mukaan.Kaikki kotimaiset lehdet vetävät härskisti "kotiin päin" näissä testeissään. Kotimaista kruununjalokiveä eli Nokian nastarengasta suositaan kaikin mahdollisin keinoin.
Eikä rajoitu pelkästään tähän. Taannon TM televisiovertailut voitti aina "kotimainen" Salora/Finlux, vaikka kuva testijoikon toiseksi huonoin. Laittoivat äänenlaadun käyttööntoton helppouden painoarvon suuremmaksi kuin kuvanlaadun.
VAGniikan maailman vertailuissa pitää aina vääntää VAGina mitalisijalle ja mieluummin voittajaksi. Talvitestissä nauratti, kun Skodaa kehuttiin erinomaisesti vetopidosta, mikä ilmeni mm. heikoimpana kiihtyvyytenä. Ei ole ensimmäinen kerta, kun näkyy, että arvostelut on kirjoitettu jo ennen testien tekoa.
- Anonyymi
Kellään jakaa lopputuloksia?
Vierintävastus on mielestäni ihan hyvä asia painottaa. Samoin hiljaisuus, suuntavakaus ja ohjaustuntuma.
Pidoltaanhan lähes kaikki kesärenkat tarpeeksi hyviä, joku yksittäinen halpis voi olla sateella vähän liukas.- Anonyymi
Onko vierintävastus mielestäsi tärkeämpi painotus kuin esim 1,5m pidempi jarrutusmatka kuivalla asfaltilla nokialaisen tappioksi? Nyt siis vierintävastus oli painotettu ylitse muiden (sic.) jopa kuolemantapauksia tärkeämmäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko vierintävastus mielestäsi tärkeämpi painotus kuin esim 1,5m pidempi jarrutusmatka kuivalla asfaltilla nokialaisen tappioksi? Nyt siis vierintävastus oli painotettu ylitse muiden (sic.) jopa kuolemantapauksia tärkeämmäksi.
Montako kolaria olet ajanut koska kesärengas ei kesäkelissä pysähtynyt täysjarrutuksessa tarpeeksi nopeasti?
Ja ajatteletko aina bensa-asemalla että "kiva kun saa maksaa näin paljon"?
- Anonyymi
Kun nyt kävi niin, että rengastestin lopptulos ei miellyttänyt sinua, voit tehdä rengastestit myös itse.
Mielenkiinnolla odotamme minkälaisella ammattitaidolla saat lopptuloksen haluamasesi.- Anonyymi
Ei minun tarvitse testiä tehdä uudestaan. Testijärjestelyt olivat moitteettomat mutta yhteenveto ja lopputulos - siis journalismi täysin ala-arvoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei minun tarvitse testiä tehdä uudestaan. Testijärjestelyt olivat moitteettomat mutta yhteenveto ja lopputulos - siis journalismi täysin ala-arvoista.
Ahaa, no sittenhän sun tarttee vaan hakeutua toimittajaksi niin voimme katsella miten teet virheetöntä journalismia.
Oikein mielenkiinnolla odotan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa, no sittenhän sun tarttee vaan hakeutua toimittajaksi niin voimme katsella miten teet virheetöntä journalismia.
Oikein mielenkiinnolla odotan.Millä elämänalueella sinä olet hyvä? Arvaan; et millään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä elämänalueella sinä olet hyvä? Arvaan; et millään?
Sinä olet hyvä ainakin henkisessä pahoinvoinnissa.
Mikäs sua oikeasti ketuttaa, eihän se tämä keskustelu ole vaan joku muu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä olet hyvä ainakin henkisessä pahoinvoinnissa.
Mikäs sua oikeasti ketuttaa, eihän se tämä keskustelu ole vaan joku muu.Minua ainakin vitutaa vihervassarit ja kommunistit. Eikö sinuakin?!?
- Anonyymi
Hauskoja tyyppejä kommentoimassa jälleen kerran. En tiedä kumpi heitä harmittaa enemmän, se ettei halpis pärjännyt tälläkään kertaa, vai se että Nokia oli ykkönen. Mutta se, että molemmat toteutui onkin jo ylitsepääsemätön juttu.
- Anonyymi
Hassu tyyppi ymmärtämässä kaiken väärin. Minua ei lopputulos kiinnosta vaan Autoliiton ammattitaidottomuus. Nyt medialukutaitoa myös sulle, paljon!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hassu tyyppi ymmärtämässä kaiken väärin. Minua ei lopputulos kiinnosta vaan Autoliiton ammattitaidottomuus. Nyt medialukutaitoa myös sulle, paljon!
Kuinka niin nokialainen voitti? Tasapisteillä 9,1 jaettu ykköstila täysin absurdeilla painotuksilla saavutettuna.
- Anonyymi
Nokia tekee aina testeihin erikoiset 'viritetyt' renkaat. Kerran jo se jäi kiinni siitä.
- Anonyymi
Nyt ei ollut kyse siitä. Petos tapahtui testirupeaman ulkopuolella.
- Anonyymi
Laitas joku todistusaineisto tuosta "aina" kohdasta.
Ihan vaikka nettilinkki riittää.
- Anonyymi
Millaisia kuskeja täällä kirjoittelee jos joku 1,5m ero kesärenkaan jarrutusmatkassa aiheuttaa ongelmia? Kaahatteko suurta ylinopeutta kännissä jatkuvasti vai mistä ne tilanteet tulee? Itse en ole 15v aikana kertaakaan joutunut täysillä jarruttamaan kesärenkailla, ei ainuttakaan läheltä piti tilannetta missä kesärenkaan lyhyempi jarrutusmatka olisi auttanut. Tämä tietenkin siksi että käytännössä kaikki renkaat jotka tehty kumista, pitää asvaltilla riittävän hyvin.
Vierintävastus sen sijaan vaikuttaa kukkaroon joka ajokilometrillä. Varsinkin kun autoilijat äänestää punavihreitä Keskustaa jotka koko ajan korottavat polttoaineveroa ennätyksellisen paljon.- Anonyymi
Punavihreät mainittu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Punavihreät mainittu!
”Perussuomalaiset joutuivat perustelemaan eduskunnassa, miksi ovat esittämässä hallitusrintamassa polttoaineiden veronkorotusta. Oppositio muistutti, että puolue lupasi ennen vaaleja, että veroa ei kiristetä.
– Tietenkin olisi ollut reilua ennen vaaleja --- kertoa, että näin tullaan toimimaan, eikä sitten tätäkin vaalilupausta kaadeta päälaelleen .”
Persussuomalaiset ovat siis valehtelijoita. - Anonyymi
Osaatko kertoa miksi rengastesteissä mitataan useissa eri olosuhteissa niinkin vähäpätöistä asiaa kuin jarrutusmatkaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Perussuomalaiset joutuivat perustelemaan eduskunnassa, miksi ovat esittämässä hallitusrintamassa polttoaineiden veronkorotusta. Oppositio muistutti, että puolue lupasi ennen vaaleja, että veroa ei kiristetä.
– Tietenkin olisi ollut reilua ennen vaaleja --- kertoa, että näin tullaan toimimaan, eikä sitten tätäkin vaalilupausta kaadeta päälaelleen .”
Persussuomalaiset ovat siis valehtelijoita.Muistuttaisin myös sinne kuihtuvan elinkeinon äärelle että työmatkapyöräilijä Halla-aho oli nuijimassa taksilakia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osaatko kertoa miksi rengastesteissä mitataan useissa eri olosuhteissa niinkin vähäpätöistä asiaa kuin jarrutusmatkaa?
Hinta ratkaisee, muulla ei väliä, sanoo hölmö suomalainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hinta ratkaisee, muulla ei väliä, sanoo hölmö suomalainen.
Älä siirrä maalitolppia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Perussuomalaiset joutuivat perustelemaan eduskunnassa, miksi ovat esittämässä hallitusrintamassa polttoaineiden veronkorotusta. Oppositio muistutti, että puolue lupasi ennen vaaleja, että veroa ei kiristetä.
– Tietenkin olisi ollut reilua ennen vaaleja --- kertoa, että näin tullaan toimimaan, eikä sitten tätäkin vaalilupausta kaadeta päälaelleen .”
Persussuomalaiset ovat siis valehtelijoita.Säälittävää yrittää vierittää Keskusta-Kokoomus johtoisen hallituksen päätöksiä persujen syyksi. Hallituksessa pitää aina tehdä kompromisseja. Jos PS olisi ppäministeripuolue linja olisi ihan eri.
Sitäpaitsi, SDP hallitus teki vuosituhannen suurimman korotuksen bensan hintaan eli edellisen hallituksen korotukset hyvin pieniä.
Jos edelleen äänestetään hallituspuolueita, renkaan vierintävastuksella tulee olemaan entistä suurempi vaikutus kukkaroon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säälittävää yrittää vierittää Keskusta-Kokoomus johtoisen hallituksen päätöksiä persujen syyksi. Hallituksessa pitää aina tehdä kompromisseja. Jos PS olisi ppäministeripuolue linja olisi ihan eri.
Sitäpaitsi, SDP hallitus teki vuosituhannen suurimman korotuksen bensan hintaan eli edellisen hallituksen korotukset hyvin pieniä.
Jos edelleen äänestetään hallituspuolueita, renkaan vierintävastuksella tulee olemaan entistä suurempi vaikutus kukkaroon.Mitkä siis olivat Perussuomalaisten autoilijoiden asemaa ajaneet toimet. Kai niitäkin on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistuttaisin myös sinne kuihtuvan elinkeinon äärelle että työmatkapyöräilijä Halla-aho oli nuijimassa taksilakia.
Tosin Halla-aho ei edes ollut silloin eduskunnassa. Koita keksiä jotain muuta.
- Anonyymi
Rengastestejä on turha lueskella. Misukat tai Contit alle ja menoksi.
- Anonyymi
Contin laatu taitaa nykyään olla ihan hukassa. Ensin kuminastat ja sitten myös tavalliset nastat vedetään pois markkinoilta suurten laatuongelmien takia.
https://www.msn.com/fi-fi/autot/uutiset/continental-vetää-varotoimenpiteenä-markkinoilta-yli-11-000-nastarengasta-tarkista-tästä-onko-autossasi-tällaiset-renkaat/ar-BB1do0QG?li=BBr5Fam
- Anonyymi
Kuten jo alkupuolella yritin kertoa, painotuskertoimia voi itse säätää omien mielihalujensa mukaiseksi. Ei tarvitse tänne tulla pää punaisena sauhuamaan.
- Anonyymi
Onko sinulle epäselvää että Suomen lehdistö on julkisen ja jatkuvan kritiikin kohteena?
Kyse on siis luotettavasta tiedonvälityksestä ja laadukkaasta edunvalvonnasta suomalaisen autoilijan eduksi. Ei Nokian Renkaiden osakesalkun hyväksi.
Ymmärrän että et ymmärrä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulle epäselvää että Suomen lehdistö on julkisen ja jatkuvan kritiikin kohteena?
Kyse on siis luotettavasta tiedonvälityksestä ja laadukkaasta edunvalvonnasta suomalaisen autoilijan eduksi. Ei Nokian Renkaiden osakesalkun hyväksi.
Ymmärrän että et ymmärrä.Ymmärrän, että olet täällä vain provoilemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän, että olet täällä vain provoilemassa.
Olen kertomassa vain ja ainoastaan faktoja. Tervetuloa totuudellisuuteen tunkkaisesta PS-kuplastasi :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen kertomassa vain ja ainoastaan faktoja. Tervetuloa totuudellisuuteen tunkkaisesta PS-kuplastasi :)
Miten PS liittyy asiaan? Ja mitä ylipäätänsä vihervasuri tekee autoilu-palstalla? Mee takaisin sinne polkupyörä palstallesi haukkumaan autoilua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten PS liittyy asiaan? Ja mitä ylipäätänsä vihervasuri tekee autoilu-palstalla? Mee takaisin sinne polkupyörä palstallesi haukkumaan autoilua.
Kumpikaan ei siis tajunnut, että kyseisessä testissä tuo Nokia oli vain verrokkina halpisrenkaille. Minä ymmärsin, että jopa tuollainen keskinkertainen Nokialainen on huomattavasti parempi kuin halpisrenkaat. Sen ei pitäisi aiheuttaa hirveästi ihmettelyä tai tunteita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpikaan ei siis tajunnut, että kyseisessä testissä tuo Nokia oli vain verrokkina halpisrenkaille. Minä ymmärsin, että jopa tuollainen keskinkertainen Nokialainen on huomattavasti parempi kuin halpisrenkaat. Sen ei pitäisi aiheuttaa hirveästi ihmettelyä tai tunteita.
Milloin Kleberistä on tullut halpisrengas? Ei se sitä ole aibakaan nettohintojen mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten PS liittyy asiaan? Ja mitä ylipäätänsä vihervasuri tekee autoilu-palstalla? Mee takaisin sinne polkupyörä palstallesi haukkumaan autoilua.
Koe suoritettu - kohde triggeröityi. M.O.T.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten PS liittyy asiaan? Ja mitä ylipäätänsä vihervasuri tekee autoilu-palstalla? Mee takaisin sinne polkupyörä palstallesi haukkumaan autoilua.
Fillaripalstalle yhdessä mittaamattoman älykkään ja suvereenin mestarin , työmatkapyöräilijä Jussi Halla-ahon kanssa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72545- 1211841
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1351636Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill541540Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671362Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1741356- 1501305
- 521218
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761163- 591158