Keskustelu Jeesukseen Vapahtajan uskovien kanssa

Anonyymi

Miten toimia silloin kun on vaikea uskoa syntiään anteeksi. Tahdon keskustella uskovien kanssa. En halua vastauksia ihmisiltä jotka eivät usko.

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä en ateistina ole tehnyt syntiä eli idiootin töitä.

      • Anonyymi

        Nimen omaan hän pyysi vain uskovien vastausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimen omaan hän pyysi vain uskovien vastausta.

        Tämä on nimenomaan vapaa foorumi, ei täällä kukaan määrää minkälaisia mielipiteitä kukakin ketjuun tuo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on nimenomaan vapaa foorumi, ei täällä kukaan määrää minkälaisia mielipiteitä kukakin ketjuun tuo.

        Otsikko on keskustelu uskovien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otsikko on keskustelu uskovien kanssa.

        No entä sitten, kuka vaan voi kirjoitella vaikka minkälaisia otsikoita haluaa. Ymmärsitkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otsikko on keskustelu uskovien kanssa.

        Älä välitä siitä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllä kristitty on armosta elävä. Piste. Me uskomme.

      • Anonyymi

        Ateisteilla on jopa _oikeus_ elää, ilman mitään säälipisteitä.😁


    • Anonyymi

      Jeesus sovitti kaikkien ihmisten synnit, ei vain joitakin syntejä. Uskon kautta Jeesukseen saat syntisi anteeksi.
      Ei sinun tarvitse uskoa syntejäsi anteeksi, vaan usko Jeesukseen, joka antaa syntisi anteeksi. Eli kohdista uskosi Jeesukseen Kristukseen.
      Hän on sinun Vapahtajasi!

      • Anonyymi

        Sinä siis uskot että riittää kun uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika ja että Hän kuoli syntien vuoksi. Etkö yhtään mieti mikä oli Jeesuksen opetus? Syntien anteeksiantamus! Tottakai pitää uskoa synnit anteeksi, ethän muuten tee parannusta etkä kilvoittele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siis uskot että riittää kun uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika ja että Hän kuoli syntien vuoksi. Etkö yhtään mieti mikä oli Jeesuksen opetus? Syntien anteeksiantamus! Tottakai pitää uskoa synnit anteeksi, ethän muuten tee parannusta etkä kilvoittele.

        Minä uskon Jeesukseen Kristukseen, joka antaa synnit, myös minun syntini anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siis uskot että riittää kun uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika ja että Hän kuoli syntien vuoksi. Etkö yhtään mieti mikä oli Jeesuksen opetus? Syntien anteeksiantamus! Tottakai pitää uskoa synnit anteeksi, ethän muuten tee parannusta etkä kilvoittele.

        ”Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        Ap t 10:43

        Kun siis ihminen uskoo Jeesukseen, hän saa sen seurauksena synnit anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        Ap t 10:43

        Kun siis ihminen uskoo Jeesukseen, hän saa sen seurauksena synnit anteeksi.

        Saa synnit anteeksi Hänen nimensä kautta, ei Häneltä itseltään suoraan. Ja miten sinä edes tietdät mikä niistä hengistä tai ajatuksista joita sinun päässäsi liikkuu on Jeesus? Sinulla ei ole mitän varmuutta siitä että Hän itse antaa ne sinulle anteeksi.


    • Laaja kysymyksenasettelu.
      Lähtökohta on tämä: Ihminen syntyy maailmaan ilman luottamusta Jumalaan. Hän on siis erossa Jumalasta eikä tunne häntä. Tämä perusasetelman takia hän rakentaa itselleen selviytymistrategian, joka voi olla vallitsevien normien mukainen tai niistä piittaamaton. Kummassaki n tapauksessa hän on kuitenkin erossa Jumalasta. Tätä Jumalasta erossa elämistä Raamattu kutsuu synniksi.
      Jeesus tuli ja julisti: Kääntykää ja uskokaa evankeliumi. Tulkaa minun luokseni kaikki te työn ja taakkojen uuvuttamat, niin minä annan teille levon.
      Tämä sanoma osuu synnin ytimeen: Jumalasta erossa oleva ihminen, joka ei voi luottaa Jumalaan, saa kutsun hänen yhteyteensä. Jos hän tulee Jeesuksen luo, hän saa synnit anteeksi. Mitä hän siis saa anteeksi? Hän saa anteeksi sen, ettei ole luottanut Jumalaan ja elänyt hänen yhteydessään. Tämän asian kunnollinen ymmärtäminen on koko uskonelämän perusedellytys.

    • Anonyymi

      Synnit saa anteeksi, koska ei ole Jumalan silmissä suurempaa asiaa kuin se, että Jeesus antoi ristinpuulla kärsien henkensä ystäviensä edestä. Se on suurempi asia, siksi usko kun niin sanotaan, että syntisi tunnustanut ja Jeesusta seuraava saa synnit anteeksi.

    • Anonyymi

      Kyllä se halu pitää tulla ihan omalta sydämeltä. Ehkä se asia ei ole syntiä, tai luulet vaan niin? Tutki itseäsi ja uskoasi.

    • Anonyymi

      Hei Teille, evankeliumin ydin olisi hyvä ymmärtää ja uskoa.

      Evankeliumin ydintä on ymmärtää ja uskoa,
      että Jeesus on luotu ja on ihminen ja on syntynyt äidistään ihminen Mariasta Jumalan sanomasta sanasta (Jes. 55:11) yliluonnollisen sikiämisen ja raskauden kautta, Jeesus kristus on kuollut ristillä ja Jumala (vanhan ja uuden liiton jumala) oli ihminen Jeesuksessa ja tuo Jumala on sovittanut maailman synnit itsensä kanssa ( 2 Kor. 5:19-20, 6:1 ) , niin että saamme omat syntimme anteeksi antamalla sovittaa itsemme (syntiemme anteeksisaamiseksi) Jumalan kanssa upotusvesikasteella (Apt. 2:36-41) , olemme myös upotusvesikasteella kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut ja me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita kasteessa yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös hänen kanssaan yhtäläisessä ylösnousemuksessa (Room. 6:3-17) ja olemme saaneet pelastuksen Jumalalta uudestisyntyen upotuskastevedestä ja hengestä (Tiit. 3: 3-8) uskomalla Jeesukseen ja evankeliumin sanaan sen ALKUPERÄISESSÄ muodossaan (1 Tim. 2: 3-7) (sotkematta evankeliumia seuraavilla jumalilla: Kristus on Sana-jumala, raamattu-sana-paperilla-jumala, Sana-Poika-Jeesus-Kristus ja Pyhä Henki). Tuon kaiken kautta olemme Jumalan lapsia (Joh. 1: 12-13) ja uusia luomuksia ( 2 Kor. 5:17) ja olemme Jeesuksen kristuksen päällemme pukeneet (Gal. 3:27) . Olemme pyhiä ja vanhurskautettuja.

      Meidän tulee uskoa siihen, että Jumala on tunnustanut poikansa aikuisena ihmisenä upotusvesikasteen jälkeen (Matt. 3:17) ja että Jumala on herättänyt poikansa ylös kuolleista ja että Hän on ottanut ihminen-Jeesuksen ylös taivaaseen ja että Hän on istuttanut ihminen-Jeesuksen oikealle puolelleen, jos mielimme pelastua.

      Jumala (vanhan ja uuden liiton jumala) on luonut kaiken, mitä on olemassa, ja on tuomitseva eläviä ja kuolleita poikansa Jeesuksen kautta, jonka on herättänyt ylös kuolleista ja korottanut sen jälkeen kaikkien luotujen herraksi. (Apt 17.22-31; 2:12-38) Jeesuksen kristuksen ruumiin ja veren uhri kelpaa Jumalalle sovitukseksi synneistämme ja iankaikkiseksi lunastukseksi sieluistamme, koska Jeesus ei tehnyt koskaan syntiä, vaikka oli ihmisenä kaikessa kiusattu niin kuin mekin. (1Piet 2:22; 3:18; Hebr 2:9-18; 4:15; 5:4-11; 7:26-28) Tämä on evankeliumin ydin ja tärkein sanoma, jonka uskomisen ja vastaan ottamisen kautta pelastutaan.

      Sen lisäksi tuli saarnata mielenmuutosta ja kääntymistä pois pahoista teoista Jumalan tykö kunkin omien syntien anteeksisaamiseksi. Tämän kaiken todistamiseen pyhä henki opetuslapsia alussa johdatti. (Apt 26:15-18; 3:19-26; Luuk 24:44-51).

      • Anonyymi

        Hei Teille,

        täydensin tuota ensimmäistä kirjoitustani. Tässä on hyvä sanoma vuodelle 2021 .


        Ja sitten Evankeliumin ydintä on ymmärtää ja uskoa,
        että Jeesus on luotu ja on ihminen ja on syntynyt äidistään ihminen Mariasta Jumalan sanomasta sanasta (Jes. 55:11) (enkeli ilmoitti ”sanan” ja tapahtui ”sanan” mukaan, Luuk. 1: 20 ja 38), Jeesus syntyi yliluonnollisen sikiämisen ja raskauden kautta, Hän syntyi tähän maailmaan niin kuin kaikki muutkin ihmiset, Hänet kiedottiin kapaloon ja asetettiin seimeen (Luuk. 2:7), Hän söi ja joi, Hän väsyi ja nukkui, Hän itki ja rukoili, Jumala (vanhan ja uuden liiton Jumala) teki voimallisia tekoja maan päällä Jeesuksen kautta Apt. 2:22, ihminen Jeesus kristus on kuollut ristillä ja Jumala (vanhan ja uuden liiton jumala) oli ihminen Jeesuksessa ja seuraavassa hetkessä, kun keihäs tunkeutui Hänen kylkeensä ja veri vuoti meidän anteeksiantamukseksemme, toteutui sana: "Pyhä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itse maailman itsensä kanssa..." (2.Kor. 5:19). Ja tuon kautta toteutui sana: ” Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.” 1 Kor. 15:21, tuo Jumala on sovittanut maailman synnit itsensä kanssa ( 2 Kor. 5:19-20, 6:1 ) , niin että saamme omat syntimme anteeksi antamalla sovittaa itsemme (syntiemme anteeksisaamiseksi) Jumalan kanssa upotusvesikasteella Pietarin mukaan (Apt. 2:36-41) , olemme myös upotusvesikasteella kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut ja me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita kasteessa yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös hänen kanssaan yhtäläisessä ylösnousemuksessa (Room. 6:3-17) ja olemme saaneet pelastuksen Jumalalta uudestisyntyen upotuskastevedestä ja hengestä (Tiit. 3: 3-8) (1. Piet. 3:21) uskomalla Jeesukseen ja evankeliumin sanaan sen ALKUPERÄISESSÄ muodossaan (1 Tim. 2: 3-7) (ja olemalla sotkematta evankeliumia seuraavilla valhe-jumalilla: Kristus on Sana-jumala, raamattu-sana-paperilla-jumala, Sana-Poika-Jeesus Kristus-lihaan tullut ja Pyhä Henki). Tuon kaiken totuuden kautta olemme Jumalan lapsia (Joh. 1: 12-13) ja uusia luomuksia ( 2 Kor. 5:17) ja olemme Jeesuksen kristuksen päällemme pukeneet (Gal. 3:27) . Olemme pyhiä ja vanhurskautettuja.

        Meidän tulee uskoa siihen, että Jumala on tunnustanut poikansa aikuisena ihmisenä upotusvesikasteen jälkeen (Matt. 3:17) ja että Jumala on herättänyt poikansa ylös kuolleista ja että Hän on ottanut ihminen-Jeesuksen ylös taivaaseen ja että Hän on istuttanut ihminen-Jeesuksen oikealle puolelleen, jos mielimme pelastua.

        Jumala (vanhan ja uuden liiton jumala) on luonut kaiken, mitä on olemassa, ja on tuomitseva eläviä ja kuolleita poikansa Jeesuksen kautta, jonka on herättänyt ylös kuolleista ja korottanut sen jälkeen kaikkien luotujen herraksi. (Apt 17.22-31; 2:12-38).

        Jumala (vanhan ja uuden liiton jumala) on kaikkien Jumala ja kaikkien yläpuolella yksin.
        Jeesus on ollut aina alamainen Jumalalle ja on oleva ikuisesti alistettu Isän Jumalan valtaan, vaikka ihminen Jeesus on muiden luotujen herra ja kuningas. (1Kor 15:27-28) (1 Kor. 11:3)

        Jeesuksen kristuksen ruumiin ja veren uhri kelpaa Jumalalle sovitukseksi synneistämme ja iankaikkiseksi lunastukseksi sieluistamme, koska Jeesus ei tehnyt koskaan syntiä, vaikka oli ihmisenä kaikessa kiusattu niin kuin mekin. (1Piet 2:22; 3:18; Hebr 2:9-18; 4:15; 5:4-11; 7:26-28) Tämä on evankeliumin ydin ja tärkein sanoma, jonka uskomisen ja vastaan ottamisen kautta pelastutaan.
        Sen lisäksi tuli saarnata mielenmuutosta ja kääntymistä pois pahoista teoista Jumalan tykö kunkin omien syntien anteeksisaamiseksi. Tämän kaiken todistamiseen pyhä henki opetuslapsia alussa johdatti. (Apt 26:15-18; 3:19-26; Luuk 24:44-51).


    • Anonyymi

      Raamatussa ei ole sellaista oppia että uskotaan omia synhtejä anteeksi, se on lestalaisten keksintöjä.

      Kun syntiensä hätäännyttämä ihminen huutaa avuksi Herran nimeä, Jmalan Pyhä Henki uudestisynnyttää apua huutajan, ja s eon sellainen kohtaaminen että siinä ei jää epäselväksi mikään asia.

      Kysymys on hegellisestä uudestisyntymisestä joka tarkoittaa ihmisyksilön ja pyhän Hengen eli Jeesuksen kohtaamista, Hän hoitaa sinun syntisi niitä ei sinun tarvitse uskotella anteeksi tai olla uskottelematta.

      tämä kaikki vaan alkaa olla niin harvinaista tapahtumaa että tapahtuuko sitä juuri ollenkaan enää.
      ihmiskunta on niin sekaisin ja niin sekotettu kaikenmailman huuhailla että sieltä ei monikaan enää löydä tietä todelliseen uskoon ja valoon.

      • Anonyymi

        Raamatussa ei lue että tuo kohtaaminen pitäisi olla jokin kokemus tai tuntemus, niin kuin monet vapikset kuvaavat asian olevan. Missä tuossa muka on syntien anteeksiantamus, parannus? Se on pelkkää lihan himoa, sinä haluat tuntea jotain suurta, mutta se ei ole Jumalasta vaan väärästä hengestä. Koetelkaa kaikki henget,sanoo Raamattu. Siinä olet kyllä oikeassa, että kapea on tie ja harvat sen löytävät...


      • Anonyymi

        ”Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        Ap t 10:43


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei lue että tuo kohtaaminen pitäisi olla jokin kokemus tai tuntemus, niin kuin monet vapikset kuvaavat asian olevan. Missä tuossa muka on syntien anteeksiantamus, parannus? Se on pelkkää lihan himoa, sinä haluat tuntea jotain suurta, mutta se ei ole Jumalasta vaan väärästä hengestä. Koetelkaa kaikki henget,sanoo Raamattu. Siinä olet kyllä oikeassa, että kapea on tie ja harvat sen löytävät...

        "haluat tuntea jotain suurta"

        Ei kyse ole siitä vaan JOS kohtaamisessa OIKEASTI saa synnit anteeksi niin sen tuntee ilona ja puhtautena sydämessä.

        Jos sinulle kerrotaan että olet saanut miljoona euroa ja uskot sen niin TUNNET iloa vai mitä?

        Ei sanota että haluan uskoa miljoonaan euroon tunteakseni jotain suurta. Vaan se miljoona on totta tai ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "haluat tuntea jotain suurta"

        Ei kyse ole siitä vaan JOS kohtaamisessa OIKEASTI saa synnit anteeksi niin sen tuntee ilona ja puhtautena sydämessä.

        Jos sinulle kerrotaan että olet saanut miljoona euroa ja uskot sen niin TUNNET iloa vai mitä?

        Ei sanota että haluan uskoa miljoonaan euroon tunteakseni jotain suurta. Vaan se miljoona on totta tai ei ole.

        Olen aloittaja. Koen syntini kamalan suureksi. En voi pyytää läheiseltäni anteeksi, koska hän kuoli. Olen itkenyt yli kaksi kuukautta ahdistuksessa ja tuskassa. Silmissäni näen läheiseni kärsimyksen. Olen pyytänyt Jumalaa auttamaan minua ja antamaan syntini anteeksi.
        Olen saanut helpotusta. Uskoni on vahvistunut. Rukoilen ja luen Raamattua. Mutta syyllisyyden tunne on piinaava. Olen keskustellut kahdesti papin kanssa. Syntini on julistettu anteeksi ja minun puolestani on rukoiltu. Olen kyllä hetkellisesti uskonut syntini anteeksi, kun olen keskustellut papin kanssa.
        Luin vastauksia ja monet niistä ovat sekä vahvistaneet että lohduttaneet minua. Kun koitan löytää asian mikä syvimmiltään on vialla, niin en enää tiedä johtuuko jatkuva syyllisyyden raskas taakka siitä etten usko Jumalan antavan syntejäni anteeksi vai johtuuko se siitä etten enää voi pyytää anteeksi läheiseltäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittaja. Koen syntini kamalan suureksi. En voi pyytää läheiseltäni anteeksi, koska hän kuoli. Olen itkenyt yli kaksi kuukautta ahdistuksessa ja tuskassa. Silmissäni näen läheiseni kärsimyksen. Olen pyytänyt Jumalaa auttamaan minua ja antamaan syntini anteeksi.
        Olen saanut helpotusta. Uskoni on vahvistunut. Rukoilen ja luen Raamattua. Mutta syyllisyyden tunne on piinaava. Olen keskustellut kahdesti papin kanssa. Syntini on julistettu anteeksi ja minun puolestani on rukoiltu. Olen kyllä hetkellisesti uskonut syntini anteeksi, kun olen keskustellut papin kanssa.
        Luin vastauksia ja monet niistä ovat sekä vahvistaneet että lohduttaneet minua. Kun koitan löytää asian mikä syvimmiltään on vialla, niin en enää tiedä johtuuko jatkuva syyllisyyden raskas taakka siitä etten usko Jumalan antavan syntejäni anteeksi vai johtuuko se siitä etten enää voi pyytää anteeksi läheiseltäni.

        Olen itsekin joskus tehnyt hädässä jotain jonka taakkaa kannoin 7 vuotta. Sitten se yhtäkkiä helpotti. Joten älä pelkää sen takia jos asia ei heti oikene.

        Mutta toinen tuli mieleeni. Kun katsot Jeesusta ristillä, Hän on ruoskittu hakattu revitty ja verta valuu kaikista paikoista. Koetko että se oli riittävä rangaistus pahasta teostasi?
        Jos tajuat että siinä ristillä Jeesus oikeasti kärsi tuomion sinun "hirveästä" teostasi ja tuo näkemäsi kosto on varmaan riittävä niin saatat vihdoin uskoa että se riitti. Hän itse sanoi että kärsi tuon rangaistuksen sinun sijastasi.

        Minullakin on paljon kysymyksiä omissa ongelmissa eikä niihin koskaan näytä tulevan vastauksia.....kärsimys on osa tätä matkaa.

        Toinen mikä auttaa ymmärtämään tätä on : jos olisit syntinen paatunut niin tuo teko ei edes haittaisi sinua. Mutta koska mielesi haluaa tehdä oikein niin se haittaa. Eli mielesi ei ole pahuuden puolella vaan sitä vastaan.

        Kolmas asia ehkä mikä auttaa on ymmärtää että saatana on todellinen ja se tykkää kiduttaa meitä. Sanot sille "väisty minusta Jeesuksen Jumalan Pojan nimessä ja veressä".
        Tai ala kiittämään Jeesusta rukoillen ääneen. Eipä kiusaaja kauaa halua olla paikalla....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittaja. Koen syntini kamalan suureksi. En voi pyytää läheiseltäni anteeksi, koska hän kuoli. Olen itkenyt yli kaksi kuukautta ahdistuksessa ja tuskassa. Silmissäni näen läheiseni kärsimyksen. Olen pyytänyt Jumalaa auttamaan minua ja antamaan syntini anteeksi.
        Olen saanut helpotusta. Uskoni on vahvistunut. Rukoilen ja luen Raamattua. Mutta syyllisyyden tunne on piinaava. Olen keskustellut kahdesti papin kanssa. Syntini on julistettu anteeksi ja minun puolestani on rukoiltu. Olen kyllä hetkellisesti uskonut syntini anteeksi, kun olen keskustellut papin kanssa.
        Luin vastauksia ja monet niistä ovat sekä vahvistaneet että lohduttaneet minua. Kun koitan löytää asian mikä syvimmiltään on vialla, niin en enää tiedä johtuuko jatkuva syyllisyyden raskas taakka siitä etten usko Jumalan antavan syntejäni anteeksi vai johtuuko se siitä etten enää voi pyytää anteeksi läheiseltäni.

        Saat uskoa syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.


    • Anonyymi

      On täysi mahdottomuus, että SOVITETTU ihminen voisi joutua tuomituksi.

      Ketkä sitten ovat sovitettuja?

      Paavali tarjoaa vastauksen kolmessa eri kirjeessä:

      Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN itsensä kanssa.

      Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut; 11 emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet.

      Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi 20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.

      Sovitettuja ovat näin ollen

      1) MAAILMA
      2) JUMALAN VIHOLLISET ja
      3) KAIKKI SEKÄ MAAN PÄÄLLÄ ETTÄ TAIVAISSA

      Yhdessäkään kohdassa ei mainita uskoa sovitetuksi tulemisen edellytykseksi.

    • Anonyymi

      Mene ehtoolliselle. Syö leipää ja juo viiniä. Muuttuvat Jumalan ruumiiksi ja vereksi. Saat synnit anteeksi kun nautit niitä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1738
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1089
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      910
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      905
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      881
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      764
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe