Kolikot seteleiksi, tilille vai romuksi.

Anonyymi

Mulla on 500 euron edestä alle euron kolikkoja. Meidän osuuspankki sanoo ei. Eivät edes tilille talleta.
Pikkupoikana vein äidin kanssa aina säästöpossun pankkiin ja täti kaatoi ne koneeseen. Helppoa ja olen luullut että se käy edelleenkin näin helposti.

Mitä noille sitten tekisi?

11

3571

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No muija sen keksi. Talletusautomaatti. En edes tiennyt tuollaisista eikä ilmeisesti pankkikaan.

    • Anonyymi

      Kysy joltakin "pikkuyrittäjältä" jos tarvitsisi vaihtovahaa. Minulta paikallinen K-kauppias huoli alle kahden euron kolikot. Minä vielä pussitin erisuuruiset kolikot omiin pusseihin ja laskin valmiiksi summan.

    • Anonyymi

      Talletusautomaattiin

    • Anonyymi

      "Mulla on 500 euron edestä alle euron kolikkoja. Meidän osuuspankki sanoo ei. Eivät edes tilille talleta."

      TalletusOTTO syö kaikki Euro kolikot 1.c - 2€ & setelit 5€ - 500€. Katso otto.fi
      missä lähin TalletusOTTO. On myös OTTOPlus joka syö vain Euro setelit 5€ - 500€.

      Vaatii mukana olevan pankin Debit kortin, jollainen myös OP on.

    • Anonyymi

      Sama ohje tähän kuin markan siirtyessä euroon. Pidä tilillä olevat rahat tilillä ja laske kolikot likelle kaupassa ostoksien yhteydessä. On myös kolonlaskureita pankeilla joissa rahan saa tilille. Laske ne vaikka kympin nippuihin ja vie ne seteliautomaatteihin.

    • Anonyymi

      "Mulla on 500 euron edestä alle euron kolikkoja. Meidän osuuspankki sanoo ei. Eivät edes tilille talleta."

      Jos olet S-Pankin asiakas, kannattaa tarkastaa onko lähi Prismassa / Sokoksella
      kolikkotalletusautomaattia. Tuohon voi kaataa kaikki hilut & talletuttaa rahat
      ** VAIN ** S-Pankin tilille. Kun S-Pankilla on 200€ kertatalletusraja, tulee talletus tehdä S-Pankin akvaariossa jossa mitään rajoja ei ole. Talletuksien kanssa pitää olla
      voimassaoleva Henkilökortti tai Passi, Ajokortti ei kelpaa.

    • Anonyymi

      Meidän paikallinen R-Kioskin kauppias otti mielellään kaiken kokoisia kolikoita vastaan maksaessani Veikkauksen pelejä.
      Sanoi vielä, että on hyvä kun saa asiakkailta eikä tarvitse ja tilata ja maksaa pankille erikseen niiden toimittamisesta.
      Hänen mukaansa kolikoitten menekki ja kysyntä on suurta juuri kioskikauppaa tehdessä. Pyysi tuomaan jatkossakin sinne jos noita kertyy yli oman tarpeen.

    • Anonyymi

      Ei 500e ole mikää suuri määrä käteisenä mutta kannattaa välttää kolikoiden lisäämistä. Tuo on hyvä neuvo että vie veikkauksia Tulevaisuudessa käteistä pitää välttää.

      • Anonyymi

        Käteinen käy sähkö- ja datakatkonkin aikana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käteinen käy sähkö- ja datakatkonkin aikana

        Ehkä torikaupassa, kun kauppias ei ole missään verkossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä torikaupassa, kun kauppias ei ole missään verkossa.

        Käteinen on yhä laillinen maksuväline. Koetappa herätä toiveunestasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      57
      753
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      624
    9. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      618
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe