Miten söin halvalla tänään:

Anonyymi

Annos spagua: n. 10 -20 centtiä;
400 g Snellman S-N -jauhelihaa :n. 2,30 € ;
purkki Rainbow Chunky Salsaa, n. 1,30 €.
Maitoa.
Koko päivän ruoka= 2x ateriaa.
Kustannus n. 4 euroa.

46

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuoriperunoita kannattaa keittää ja siihen jotain lisukkeeksi niin ei paljoa maksa.

      • Anonyymi

        Esim, S-marketista tanskalaista sipulisilliä ja oheen keitettyä kananmunaa ja jotain vihreää eli esim. tomaattilohkoja. Olen tosin skeptinen uusavuttomien suhteen eli niillä ei polla säteile.


      • Anonyymi

        Yleensä keitän kuorittuina niin saa heti ryhtyä pöydässä syömään.:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä keitän kuorittuina niin saa heti ryhtyä pöydässä syömään.:)

        Ai jaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä keitän kuorittuina niin saa heti ryhtyä pöydässä syömään.:)

        Minä keitän kuorineen, hyvin pestyinä tietysti, ja syön myös kuoret. Vitamiinirikkain osa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä keitän kuorineen, hyvin pestyinä tietysti, ja syön myös kuoret. Vitamiinirikkain osa.

        Kuorin perunat ja höyrytän ne koska mulla on kerroskattila käytössä. Tykkään perusnasta koska jo kersana kuulemma söin vain perunaa jossa oli maitoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä keitän kuorittuina niin saa heti ryhtyä pöydässä syömään.:)

        En usko.


    • Anonyymi

      Ja reilussa voissa ruskistaa jauhelihan tulee maukasta eikä iske nälkä heti.

    • Anonyymi

      Salsa pois! Lidlistä saa kilon ketsuppia alle 50 senttiä.

      • Anonyymi

        Lidlissä ketsuppi on halpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lidlissä ketsuppi on halpaa.

        Onko se myös maukasta ja mehevää. Ei kai ketsuppia halpuuden takia osteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se myös maukasta ja mehevää. Ei kai ketsuppia halpuuden takia osteta.

        Maistuu ketsupilta eli ole analysoinut tarkemmin.


    • Anonyymi

      Minä söin rusipuuroa. Ruisjauho 87 senttiä per kilo, annokoko oli 100 ml = 55 gr, annoshinta 4,785 senttiä, eli 0,05 Euroa, sisältäen veden ja suolan.

      • Anonyymi

        Se on terveellistä halapaa...


      • Anonyymi

        Ruispuuro vaatii pidemmän keittoajan.


    • Anonyymi

      Mitäs aamu-, väli- ja iltapalaks? Esim. puuro maidolla appelsini, banaani-piimäsmoothie ja justonäkkäri teen kanssa?

      • Anonyymi

        Aamulla kahvit ja 4 palaa Ryvita -näkkileipää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aamulla kahvit ja 4 palaa Ryvita -näkkileipää.

        Ryvita -näkkäri on kallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ryvita -näkkäri on kallista.

        Eipäs ole , paljon halvempaa kuin esim. Kunto-näkki ja parempaa vaikka brittileipää kehunkin.
        Ryvita on 1,79 €/400 g ----- esim. Vaasan Kunto näkki 400 g n. 2,90 meilläpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipäs ole , paljon halvempaa kuin esim. Kunto-näkki ja parempaa vaikka brittileipää kehunkin.
        Ryvita on 1,79 €/400 g ----- esim. Vaasan Kunto näkki 400 g n. 2,90 meilläpäin.

        Mitkä kaupat hintavertailussasi?


    • Anonyymi

      Kuinka paljon teillä menee keskimäärin ruokaan päivässä? Lähinnä yksin asuvilta kyselen. Syöttekö mielestänne monipuolisesti? Itseltäni menee noin 8-9 euroa.

      • Anonyymi

        Luulen että menee noin 5 - _8 e päivässä. Käyn yleensä Lidlissä tai Prismassa. Eilen tein pääruoaksi kasviskastiketta ja keitettyjä kuori perunoita. Kasviskastikkeeseen paistoin puoli pussia pakasteparsakaalia, sipulin, valkosipulinkynnen, pakastevihannespussin ja lisäsin mausteeksi suolaa, pippuria, soijakastiketta ja lisäsin purkin kaurakermaa. Söin tänäänkin vielä

        Tonnikalarisottokin on edullinen ja tosi hyvä ruoka. Siihenkin laitan valkosipulia ja soijakastiketta ja vähän ruokakermaa.

        Söin välipalaksi Lidliin kreikkalaista jogurttia pähkinäjauheen kanssa. Vähän vaikea laskea hintaa kun minulla oli valmiina jo monia ainesosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luulen että menee noin 5 - _8 e päivässä. Käyn yleensä Lidlissä tai Prismassa. Eilen tein pääruoaksi kasviskastiketta ja keitettyjä kuori perunoita. Kasviskastikkeeseen paistoin puoli pussia pakasteparsakaalia, sipulin, valkosipulinkynnen, pakastevihannespussin ja lisäsin mausteeksi suolaa, pippuria, soijakastiketta ja lisäsin purkin kaurakermaa. Söin tänäänkin vielä

        Tonnikalarisottokin on edullinen ja tosi hyvä ruoka. Siihenkin laitan valkosipulia ja soijakastiketta ja vähän ruokakermaa.

        Söin välipalaksi Lidliin kreikkalaista jogurttia pähkinäjauheen kanssa. Vähän vaikea laskea hintaa kun minulla oli valmiina jo monia ainesosia.

        Joo, arvioiminen on hankalaa ellei varta vasten pidä kirjaa. Itse olen pitänyt liittyen uuden vuoden lupaukseen terveellisemmästä elämästä. Kaupasta tulee aina yllättävän iso lasku ja niillä ostoksilla pitäisi selvitä monta päivää. Aikaisemmin kävin usein kaupassa. En edes syö paljon herkkuja tms.


    • Anonyymi

      Ostaa säkin koirannappuloita, vaikka 15 kiloa Luppaa jos rahat on loppu ja tilipäivään aikaa. Niistä saa kaikki vitamiinit ja hivenaineet mitä spurgu tarvii.

      • Anonyymi

        Olen mä nähnyt kun joku akka osti Lidlistä halpaa kissanruokaa. Oli sen näköinen, että varmaan söi itse nälkäänsä ja muuten elää nestemäisellä ravinnolla.


    • Anonyymi

      Haudutuspadassa perunaa, porkkanaa, sipulia, lanttua, valkosipulia ja -30 prossan kanafileitä. Kustansi 6 egee ja tätä syön huomennakin. Jos ei ole haudutuspataa laita paistopussiin ja heitä uuniin niin säilyy muheana.

      • Anonyymi

        Hyvä resepti.


    • Anonyymi

      Broilerin reisikoivet ovat yllättävän lihaisia, tosi vähän luuta ym. toisin kuin luullaan.
      Kilohinta jopa alle 2 euroa....fileesuikaleet varsin kalliita ja kutistuvat rajusti paistaessa.

      • Anonyymi

        Juu,noita tulee popsittua vähän väliä ja valmiiksi paistettua grillikylkeä n7-9e/ kg,vähän kallista mutta vatsa täyttyy hyvin.
        Lisukkeeksi riisiä,perunaa, tai makaroneja,mitä milloinkin. Juomaksi mehua,kotikaljaa,olutta,vettä tai kahvia/teetä ja muutama leipäpala margariini nokareen kera. Ja joskus jotain salaattia ,puolukkahilloa.

        Noilla oon pärjännyt jo yli 50 vuotta ja aion pärjätä loppuun asti maallisella vaelluksellani,eikä ne nyt niin kalliiksi tule,nälkää en ole tarvinnut nähdä ikinä ja todennäköisesti en tule tarvitsemaankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu,noita tulee popsittua vähän väliä ja valmiiksi paistettua grillikylkeä n7-9e/ kg,vähän kallista mutta vatsa täyttyy hyvin.
        Lisukkeeksi riisiä,perunaa, tai makaroneja,mitä milloinkin. Juomaksi mehua,kotikaljaa,olutta,vettä tai kahvia/teetä ja muutama leipäpala margariini nokareen kera. Ja joskus jotain salaattia ,puolukkahilloa.

        Noilla oon pärjännyt jo yli 50 vuotta ja aion pärjätä loppuun asti maallisella vaelluksellani,eikä ne nyt niin kalliiksi tule,nälkää en ole tarvinnut nähdä ikinä ja todennäköisesti en tule tarvitsemaankaan.

        Hyi helvetti, mitä raatojen syöjiä! Mahtaa pierut haista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi helvetti, mitä raatojen syöjiä! Mahtaa pierut haista.

        Kunnon perusmiehen safkaa.


    • Anonyymi

      Haitko polkupyörällä kaupasta vai kävellen?

    • Anonyymi

      Vatsa on halvin jumaloitavista elimistä.

    • Anonyymi

      Spaketti ja kastiketta niin saa jopa pariin euroon koko vuorokauden ruoka kustannukset. Kastiketta voi tehdä ison annoksen ja spakettia kattilallisen niin niillä pärjää jopa vuorokauden.

    • Anonyymi

      Tein tänään keittoa kolmen litran kattilallisen johon paistoin 500 grammaa jauhelihaa, kolme pilkottua sipulia ja noin 8 valkosipulia. Nesteeksi vettä ja yksi kasvisliemikuutio. Lisäksi pakastepussillinen maissia ja mausteita kuten valkopippuria ja suolaa maun mukaan. Hyvää tuli.

      • Anonyymi

        8 valkosipulia 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        8 valkosipulia 😁

        Tykkään valkosipulista eli se tuo hyvää makua keittoon.


      • Anonyymi

        Vihreät linssit unohtui multa. Niitä pitää liottaa noin tunti ja huuhdella hyvin ennen kuin lisää keittoon.


    • Anonyymi

      Minä teen usein soijarouheella makaroni tai perunasoselaatikon, iso uunivuoka niitä tulee maksamaan alle euron ja niistä syö monta päivää koko perhe. Aamulla syön aina lautasellisen kaurapuuroa, se maksaa n. 3 senttiä.

      Käytän aina hyödyksi kauppojen tarjoukset, ei ruoka kovin paljoa tule maksamaan. Silakkafileet monta kertaa tarjouksessa alle 2€ kilo, joten silloin ostan niitä enempi kerralla ja teen ruokaa pakastimeen, sekä savustan niitä fileitä. Savustettu silakka on hyvää ruisleivän päällä!

      • Anonyymi

        Missä kaupassa on silakkafileet tarjouksessa lähelläsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kaupassa on silakkafileet tarjouksessa lähelläsi?

        K-Supermarket, siellä silakkafileet monasti 1,99€/kg, tuossa kuvakin, tosin parin vuoden takaa, mutta tilanne ei ole muuttunut, usein juuri maanantaina silakka tarjouksessa. https://aijaa.com/htbAYe

        Mainittakoon, että rehusilakka maksaa suoraan kalastajalta ostettuna 0,20€/kg, mutta ne pitää itse osata fileoida. Ne savustan kyllä kokonaisina, en fileoi. Hyvää sellaisenaan savustettuna.


    • Anonyymi

      Pekonit pelille uuniin. Muutama peruna kiehumaan. Niiden kanssa ruisleipää jossa voita päällä. Suolakurkkuja ja "punaista" Maitoa.

      Sitten pienet nokoset.

      Kahvi. Laskiaispulla missä kunnolla hilloa ja kunnolla oikeaa kermaavaahtoa riittävästi.

      Kohta vielä ennen nukkumista lenkkimakkaraa sähköuuniin ja antaa paistua hiukan "liikaa". Vaaleaa leipää jossa kunnolla voita päällä, ehkä makkaraa ja juutoakin. Ja maitoa. Ehkä sitten vielä muutama pala suklaatia. Mutta ei varmasti rehuja.

    • Anonyymi

      Husu Hussein käski syömään paskaa.
      Tulee halvaksi.

      • Anonyymi

        "Syö paskaa ja kuole pois!"
        Halvaksihan se tulee. 😁


    • Anonyymi

      Hyvä ketju. Itse kokattu ruoka tulee halvemmaksi kuin nouto/syöttölä -ruoka. FAKTA.

    • Anonyymi

      Hyvä ruoka koukuttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe