Monta kertaa täällä valitetaan, että ruoka on kallista. Tein juuri illalla ison satsin janssonin kiusausta, eipä ollut kallis satsi sitä. Ostin paikallisesta S-Marketista ison purkillisen ravintolafileitä ja ruokakermaa oli tarjouksessa, perunaa oli omasta takaa ja sipulia. Uunissa paistelin 175°C lämmössä pari tuntia. Taas on moneksi päiväksi ruokaa!
Huomenissa teen pizzaa, jäi perunamuusia sopivasti tähteeksi, siitä tulee vehnäjauhojen kanssa hyvä pizzapohja. Tomaattimurskaa ostin taannoin ison satsin verkkokaupasta tarjouksesta ja juustoa oli kaupassa tarjouksessa, samoin kinkkusuikaleita, niistä tulee iso uunipellillinen pizzaa, ei ole kallista ruokaa ja siitäkin syö useamman kerran. Saa vielä evääksi töihin pizzaa!
Tein janssonin kiusausta ison satsin
59
2829
Vastaukset
- Anonyymi
Niin joo teit ravintolafileista niin tulee halvelvemmaksi kuin anjofisfileistä, täytyneekin itsekki koittaa tehdä tuollaiten.
- Anonyymi
Ravintolafileet on ehdottomasti edullisimmat tehdä janssonin kiusausta. Yhdestä isosta purkillisesta tekee melkoisen ison satsin sitä ruokaa. On edullista!
- Anonyymi
Pizzan tein tänään, iso uunipellillinen sitä tuli. Huomenissa teen vielä pannaria uunissa, kun oli kaupassa kananmunia ja maitoa tarjouksessa.
- Anonyymi
Tilasin eilen rullakebab mutta ei noi enään maistu kun syönyt niin usein hitto itse tehdä pizzaa eikä paljon tule maksaan.
- Anonyymi
Ravintolafileet sopii hyvin janssonin kiusaukseen, Prisma myy myös niitä Rainbow-merkillä.
Iso sininen muoviloota riittää ja riittää, voi laittaa lasipurkkiin ne siitä muovista ja saksilla pilkkoa ruokiin, ruisleivän päälle, ovat maukkaita.- Anonyymi
Joo, teen monasti myös noista muovipakkauksessa olevista ravintolafileistä janssonin kiusausta. On edullista!
Kasvatan itse perunoita, joten perunaa on kellarissa kiusauksiin. Teen myös aika usein perunapannareita uunipellillisen, niiden kanssa voi syödä myös noita ravintolafileitä. Ei ole kovin kallista ruokaa ja maistuu hyvälle.
- Anonyymi
Aloituksen ja edellisten kommenttien valossa tärkeintä näyttää olevan, että saa pötsin täyteen mahdollisimman halvalla. Pötsi täytetään ensisijaisesti halvoilla hiilihydraateilla (peruna, valkoinen vehnäjauho).
Makuvaihtelut saadaan aikaan ostamalla mahdollisimman halpoja lisukkeita kuten tarjouksesta tomaattimurskaa, juustoa, sillifileitä mausteliemessä ja kinkkusuikaleita, jotka ei ole kinkkua nähneetkään vaan ovat lähinnä makkaraa.
Tuollainen ruokavalio on ravintosisällöltään köyhää. Puuttuu riittävä proteiini, vitamiinit, kivennäisaineet ja kuitu. Kasviksia pitää syödä monipuolisesti vähintään puoli kiloa päivässä eikä siihen määrään lasketa lainkaan perunaa mukaan.
Satunnaisesti ihminen voi syödä tuollaista ala-arvoista ruokaa sairastumatta, mutta jos ruokavalio koostuu pääasiassa tuollaisesta paskasta, on edessä varma sairastuminen.
Tilannetta voisi verrata auton moottoriin. Kukaan järkevä ihminen ei tankkaa väärällä polttoaineella, koska moottori menee siitä rikki. Miksi ihmiset tekevät vastaavan asian oman itsensä kohdalla?
Terveellinen ruoka ei ole edes kallista, kun hieman jaksaa asiaan paneutua. Köyhäkin voi syödä terveellisesti.- Anonyymi
Toki syön kasviksia salaattina janssonin kiusauksen kanssa. Sama juttu myös pizzan kanssa runsaasti kasviksia salaattina. Tänäänkin ostin 4kg porkkanoita tarjouksesta, niistä tulee mukavasti raastetta. Kukkakaali oli edullista, sitäkin ostin.
Välipaloina syön puolalaisia omenoita.
Aamulla kaurapuuroa lautasellinen ja siihen itse poimittuja mustikoita päälle. Leipäviipale juustolla ja levitteellä.
Kyllä köyhä voi syödä terveellisesti!
ps. pizzan teen yleensä broileri tai kala täytteellä, nyt oli kinkkusuikaleita tarjouksessa. - Anonyymi
Luuletko, että kukaan syö pelkkää janssonin kiusausta tai pizzaa, kyllä normaali ihminen syö myös leipää ja kasviksia lisukkeina, juo vielä ruokajuomana maitoa.
Joku voi tietty olla niin korvienväliköyhä, että pelkkä liha on ainutta ruokaa. Kyllä monipuolisesti pitää syödä ja ei siihen rahaa mene paljoa köyhältäkään. - Anonyymi
Moni köyhä ei syö noinkaan hyvin, jotai makaronia ja lenkkimakkaraa vaan. Kaljaa ja tupakkia sitten siihen lisäksi.
Janssonin kiusaus sentään kunnon kotiruokaa. Ja mikä kieltää syömästä muutakin siihen lisäksi, mistä saa kuidut ja vitamiinit. Minäkin syön janssonin lisänä aina vielä silakkaa, kun syön joka päivä muutenkin silakkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toki syön kasviksia salaattina janssonin kiusauksen kanssa. Sama juttu myös pizzan kanssa runsaasti kasviksia salaattina. Tänäänkin ostin 4kg porkkanoita tarjouksesta, niistä tulee mukavasti raastetta. Kukkakaali oli edullista, sitäkin ostin.
Aamulla kaurapuuroa lautasellinen ja siihen itse poimittuja mustikoita päälle. Leipäviipale juustolla ja levitteellä.
ps. pizzan teen yleensä broileri tai kala täytteellä, nyt oli kinkkusuikaleita tarjouksessa.Porkkanat ja kukkakaali on ihan paskaa, broileri on tehotuotettua ja kalassa on raskasmetalleja, mustikoita ei viitsi kukaan järkevä poimia, levite leivällä on ihan kuraa. Muutenkin ihan paskat safkat sulla! Tuskin edes tupakki käryää sulla siellä.
- Anonyymi
Mikäs vika perunassa on kun nykyään tulee jotain pastaa pastaa joka tuutista. Parempi se jotain perunoita keittää ja vaikka porkkanaa kylkiäisenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ps. pizzan teen yleensä broileri tai kala täytteellä, nyt oli kinkkusuikaleita tarjouksessa.Edelleen kuulostaa, että proteiinia ei ole tarpeeksi eikä kasviksia riittävästi ja riittävän monipuolisesti. Jos syöt päivässä vaikka puoli desiä mustikoita, omenan, vähän porkkanaraastetta ja kukkakaalia, niin ei se ole tarpeeksi. Se puoli kiloa on ehdoton minimi.
Laskepa kokeeksi, kuinka paljon hiilihydraatteja, proteiinia ja kasviksia oikein syöt. Saatat yllättyä, että hiilihydraatit on ottaneet muiden ravintoaineiden paikan sun ruokavaliossa.
Tämän kanssa on kätevä tarkistaa oma tilanne: https://fineli.fi/fineli/fi/ruokapaivakirja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleen kuulostaa, että proteiinia ei ole tarpeeksi eikä kasviksia riittävästi ja riittävän monipuolisesti. Jos syöt päivässä vaikka puoli desiä mustikoita, omenan, vähän porkkanaraastetta ja kukkakaalia, niin ei se ole tarpeeksi. Se puoli kiloa on ehdoton minimi.
Laskepa kokeeksi, kuinka paljon hiilihydraatteja, proteiinia ja kasviksia oikein syöt. Saatat yllättyä, että hiilihydraatit on ottaneet muiden ravintoaineiden paikan sun ruokavaliossa.
Tämän kanssa on kätevä tarkistaa oma tilanne: https://fineli.fi/fineli/fi/ruokapaivakirjaOlen laskenut moneen kertaankin! Ja olen ollut lääkärini kanssa ruokavalioni suhteen yhteistyössä, hän on jopa ollut ilahtunut, kuinka motivoitunut olen ollut. Käyn säännöllisesti lääkärintarkastuksessa ja seuraan terveyttäni, joten älä ole huolissasi!
Kasviksia syön aika paljon eri muodossaan, koska kaali, porkkana ja tomaatti on edullista.
Oheisessa linkissä muutamia kuvia aterioistani, joita päivittäin syön. Kuvia voit selata nuolella. https://aijaa.com/fb68xj
Aamiainen minulla on lähes aina kuvan mukainen, kaurapuuroa mustikoilla, lasillinen maitoa ja leipää levitteellä, sekä viipale edanjuustoa ja kalkkunaleikettä tai jotain broileria tai kalaa.
Viikossa voi olla keittoakin parina päivänä, kuvassa kalakeittoa, mutta joskus hernekeittoa. Keiton kanssa syön aina myös porkkanaraastetta salaattina, jota ei nyt kuvassa ole.
Yhdessä kuvassa on mukana keitetty kananmuna, mutta nyt en ole pitkään aikaan syönnyt kananmunia, koska meillä on lääkärini kanssa seurantaa, että vaikuttaako kananmunan syönti kolesteroliarvoihini, joten nyt tällä seurantajaksolla en syö kananmunia.
Välipalana minulla on kupillinen kaakaota makeutusaineella ja pari viipaletta näkkäriä.
Kuvissa ei näy niitä puolalaisia omenoita, joita syön vähintään yhden päivässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni köyhä ei syö noinkaan hyvin, jotai makaronia ja lenkkimakkaraa vaan. Kaljaa ja tupakkia sitten siihen lisäksi.
Janssonin kiusaus sentään kunnon kotiruokaa. Ja mikä kieltää syömästä muutakin siihen lisäksi, mistä saa kuidut ja vitamiinit. Minäkin syön janssonin lisänä aina vielä silakkaa, kun syön joka päivä muutenkin silakkaa.". Kaljaa ja tupakkia sitten siihen lisäksi.
Janssonin kiusaus sentään kunnon kotiruokaa."
Miksi luulet et kaikki köyhät on juoppoja ja tupakan polttajia?
Tosin kokoomuksessa on ainakin viinin lipittäjiä, heti tulee mieleen Vapaavuori, Vartiainen ja olihan siellä joku shmasa eduskunnasakin ihan päissään, onko nämäkin köyhiä juoppoja? Mites se laulukin meni jospa sais viinaa mihin hintaan?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs vika perunassa on kun nykyään tulee jotain pastaa pastaa joka tuutista. Parempi se jotain perunoita keittää ja vaikka porkkanaa kylkiäisenä.
Perunassa on paljon c vitamiinia syön itse viikossa paljon keitoissa tai keitettynä.
Eilen oli perunoita ja kananmunakastiketta punajuurien kera. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
". Kaljaa ja tupakkia sitten siihen lisäksi.
Janssonin kiusaus sentään kunnon kotiruokaa."
Miksi luulet et kaikki köyhät on juoppoja ja tupakan polttajia?
Tosin kokoomuksessa on ainakin viinin lipittäjiä, heti tulee mieleen Vapaavuori, Vartiainen ja olihan siellä joku shmasa eduskunnasakin ihan päissään, onko nämäkin köyhiä juoppoja? Mites se laulukin meni jospa sais viinaa mihin hintaan??Miten Kokoomus liittyy tähän käytyyn keskusteluun????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten Kokoomus liittyy tähän käytyyn keskusteluun????
Ei liity mitenkään, mutta joidenkin pitää aina sotkea politiikka tai maahanmuutto jokaiseen keskusteluun. Janssonin kiusaus on ihan hyvää ruokaa, jos ei syö sitä ihan pelkästään. Pötköaikatyötön vai haluaa päteä noilla ravintoarvoillaan ja itse syö kuitenkin eineksiä, eikä osaa tehdä ruokaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen laskenut moneen kertaankin! Ja olen ollut lääkärini kanssa ruokavalioni suhteen yhteistyössä, hän on jopa ollut ilahtunut, kuinka motivoitunut olen ollut. Käyn säännöllisesti lääkärintarkastuksessa ja seuraan terveyttäni, joten älä ole huolissasi!
Kasviksia syön aika paljon eri muodossaan, koska kaali, porkkana ja tomaatti on edullista.
Oheisessa linkissä muutamia kuvia aterioistani, joita päivittäin syön. Kuvia voit selata nuolella. https://aijaa.com/fb68xj
Aamiainen minulla on lähes aina kuvan mukainen, kaurapuuroa mustikoilla, lasillinen maitoa ja leipää levitteellä, sekä viipale edanjuustoa ja kalkkunaleikettä tai jotain broileria tai kalaa.
Viikossa voi olla keittoakin parina päivänä, kuvassa kalakeittoa, mutta joskus hernekeittoa. Keiton kanssa syön aina myös porkkanaraastetta salaattina, jota ei nyt kuvassa ole.
Yhdessä kuvassa on mukana keitetty kananmuna, mutta nyt en ole pitkään aikaan syönnyt kananmunia, koska meillä on lääkärini kanssa seurantaa, että vaikuttaako kananmunan syönti kolesteroliarvoihini, joten nyt tällä seurantajaksolla en syö kananmunia.
Välipalana minulla on kupillinen kaakaota makeutusaineella ja pari viipaletta näkkäriä.
Kuvissa ei näy niitä puolalaisia omenoita, joita syön vähintään yhden päivässä.Katsoin kuvat, jotka vastaavat kirjoittamaasi kuvausta.
Syöt järjettömän määrän viljaa päivässä. Viljaa, viljaa ja vieläkin vain viljaa joka aterialla. Aamiaisella vielä tuplasti, kun puuron kanssakin syöt leipää.
Proteiinia tulee aivan liian vähän. Maidossa ja monessa ruuassa on tietysti pieniä määriä proteiinia, mutta liha, kala, kananmuna ja palkokasvit ovat korkealaatuisen ja riittävän proteiinin lähteitä. Sinun kannattaa ehdottomasti tarkistaa Finellin sivuilta saamasi proteiinin määrä. Kuvista näkee, että et saa riittävästi.
Kasviksia on liian vähän ja ne ovat yksipuolisia. Kasviksia kuuluu syödä runsaasti ja monipuolisesti. Olen sanonut tämän sulle ennenkin: Porkkana on siitä harvinainen kasvis, että ihminen pystyy hyödyntämään sen ravintoaineet paremmin keitettynä kuin raakana.
Suolaa todennäköisesti tulee paljon, koska kokkaus näyttää siltä, että makua ei siihen muilla keinoin saa. Silliä leivän päällä!!!
Jos lääkärisi antaa tuollaiselle ruokavaliolle siunauksensa, niin eipä ole lääkäri perillä terveellisestä ruokavaliosta. Tarkoitan tätä todella. Tarkista Finellistä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsoin kuvat, jotka vastaavat kirjoittamaasi kuvausta.
Syöt järjettömän määrän viljaa päivässä. Viljaa, viljaa ja vieläkin vain viljaa joka aterialla. Aamiaisella vielä tuplasti, kun puuron kanssakin syöt leipää.
Proteiinia tulee aivan liian vähän. Maidossa ja monessa ruuassa on tietysti pieniä määriä proteiinia, mutta liha, kala, kananmuna ja palkokasvit ovat korkealaatuisen ja riittävän proteiinin lähteitä. Sinun kannattaa ehdottomasti tarkistaa Finellin sivuilta saamasi proteiinin määrä. Kuvista näkee, että et saa riittävästi.
Kasviksia on liian vähän ja ne ovat yksipuolisia. Kasviksia kuuluu syödä runsaasti ja monipuolisesti. Olen sanonut tämän sulle ennenkin: Porkkana on siitä harvinainen kasvis, että ihminen pystyy hyödyntämään sen ravintoaineet paremmin keitettynä kuin raakana.
Suolaa todennäköisesti tulee paljon, koska kokkaus näyttää siltä, että makua ei siihen muilla keinoin saa. Silliä leivän päällä!!!
Jos lääkärisi antaa tuollaiselle ruokavaliolle siunauksensa, niin eipä ole lääkäri perillä terveellisestä ruokavaliosta. Tarkoitan tätä todella. Tarkista Finellistä!Tässä netistä löytämäni ESIMERKKI, jossa havainnollisesti esitetään, kuinka paljon keskiverto NAINEN saa syödä voidakseen hyvin.
Huomaa, että joka aterialla on jotain proteiinipitoista ihan reilusti.
Huomaa aterioiden värikäs ja monipuolinen kasvisvalikoima. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perunassa on paljon c vitamiinia syön itse viikossa paljon keitoissa tai keitettynä.
Eilen oli perunoita ja kananmunakastiketta punajuurien kera.Perunan ruokavalioon tuoma C-vitamiini on aika vähäinen. Siitä puhutaan sen takia, että ihmiset söisivät mieluummin perunaa kuin riisiä ja pastaa. Siinä mielessä kyllä peruna on parempilaatuista kuin nuo muut.
Keskikokoinen annos perunaa yhdellä aterialla on kolme keskikokoista perunaa. Jos ne on keitetty kuorineen niistä saa 11,6 mg C-vitamiinia.
Aikuisen ihmisen päivittäinen C-vitamiinin tarve on 75 mg.
Jos söisit joka päivä kahdella aterialla tuon määrän perunaa, se ei silti kattaisi edes kolmasosaa päivän C-vitamiinin tarpeestasi.
Tämän takia perunaa ei lasketa lainkaan mukaan kasvissuositukseen, joka on siis vähintään 500g monipuolisia kasviksia perunaa lukuunottamatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsoin kuvat, jotka vastaavat kirjoittamaasi kuvausta.
Jos lääkärisi antaa tuollaiselle ruokavaliolle siunauksensa, niin eipä ole lääkäri perillä terveellisestä ruokavaliosta. Tarkoitan tätä todella. Tarkista Finellistä!Kirjoittaja kertoo syövänsä myös hernekeittoa ja minun mielestäni yhdessä kuvassa oli paistettua jauhelihaa (?) vai mitä se oli.
Ei ehkä parasta, mutta ei varmaan huonokaan, jos vertaa monen köyhän aterioita. Kasviksia kuitenkin aterioissa mukana.
Voisitko itse laittaa paremmat ateriamallit kuvina, mitä itse syöt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoittaja kertoo syövänsä myös hernekeittoa ja minun mielestäni yhdessä kuvassa oli paistettua jauhelihaa (?) vai mitä se oli.
Ei ehkä parasta, mutta ei varmaan huonokaan, jos vertaa monen köyhän aterioita. Kasviksia kuitenkin aterioissa mukana.
Voisitko itse laittaa paremmat ateriamallit kuvina, mitä itse syöt.Ei mulla ole mitään syytä laittaa tänne kuvia ruuastani. Syön ja tiedän todistetusti syöväni todella hyvin.
Yritin vain neuvoa, kun ihminen - sinä? - luulee syövänsä terveellisesti ja sitten sekä tekstinsä että kuvansa kertovat karusti jostakin ihan muusta.
Tarkista nyt Finellin sivuilta ruokapäiväkirjasta mikä ruokavaliosi oikea tilanne on.
Ohjelma laskee saman tien kuinka suuren osan suositellusta määrästä mitäkin ravintoainetta saat. Se on hyvin helppokäyttöinen. Sen kuin vain laittaa mitä syö ja kuinka paljon ja ohjelma laskee loput.
En siis itse suinakan käytä Finelliä joka päivä oman ruokani arvioimiseen. Sellaiseen ei ole mitään tarvetta, koska minun on todettu saavan ruuastani kaiken mitä tarvitsen. Aina silloin tällöin voin uteliaisuuttani tarkistaa esim. jonkun uuden ruoka-aineen ravintopitoisuuden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mulla ole mitään syytä laittaa tänne kuvia ruuastani. Syön ja tiedän todistetusti syöväni todella hyvin.
Yritin vain neuvoa, kun ihminen - sinä? - luulee syövänsä terveellisesti ja sitten sekä tekstinsä että kuvansa kertovat karusti jostakin ihan muusta.
Tarkista nyt Finellin sivuilta ruokapäiväkirjasta mikä ruokavaliosi oikea tilanne on.
Ohjelma laskee saman tien kuinka suuren osan suositellusta määrästä mitäkin ravintoainetta saat. Se on hyvin helppokäyttöinen. Sen kuin vain laittaa mitä syö ja kuinka paljon ja ohjelma laskee loput.
En siis itse suinakan käytä Finelliä joka päivä oman ruokani arvioimiseen. Sellaiseen ei ole mitään tarvetta, koska minun on todettu saavan ruuastani kaiken mitä tarvitsen. Aina silloin tällöin voin uteliaisuuttani tarkistaa esim. jonkun uuden ruoka-aineen ravintopitoisuuden.Aika lailla turhia jorinoita sinun juttusi, jos et viitsi todistella mitään. Sähkölaskuakaan me ei sinulta saatu, vaikka kuinka väitit halvalla selviäväsi sähköistä. Ruokaa et osaa laittaa ja töitä et viitsi hakea. Töitähän on tarjolla, mutta ryvet vain jossain säälissä, kun työsi on aikanaan mennyt. Huhhuh!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika lailla turhia jorinoita sinun juttusi, jos et viitsi todistella mitään. Sähkölaskuakaan me ei sinulta saatu, vaikka kuinka väitit halvalla selviäväsi sähköistä. Ruokaa et osaa laittaa ja töitä et viitsi hakea. Töitähän on tarjolla, mutta ryvet vain jossain säälissä, kun työsi on aikanaan mennyt. Huhhuh!
"Aika lailla turhia jorinoita sinun juttusi, jos et viitsi todistella mitään. Sähkölaskuakaan me ei sinulta saatu, vaikka kuinka väitit halvalla selviäväsi sähköistä. Ruokaa et osaa laittaa ja töitä et viitsi hakea. Töitähän on tarjolla, mutta ryvet vain jossain säälissä, kun työsi on aikanaan mennyt. Huhhuh!"
Olipas typerä vuodatus. Kaiken lisäksi sotket minut johonkin tai joihinkin toisiin. Minä olen kirjoittanut tänne vain ruuasta enkä mistään sähkölaskuista.
Jos et sen vertaa viitsi omaa terveyttäsi ajatella, että tarkistaisit parissa minuutissa Finellin avulla ruokavaliosi terveellisyyden, niin siitä vain. Ihan itseäsi saat syyttää.
- Anonyymi
Kyllä tuommoinen tavallista parempi kalleus niin, on sekin melko kallista. Parempaa kuin tavallinen taas on korvaamaton.
- Anonyymi
Pari tuntia uunissa? Tiedätkö mitä se on sähkölaskussa? En laske itseäni "köyhäksi", mutta en raaskisi pitää jotain mömmöä uunissa kahta tuntia. Mitä järkeä tuossa hommassa on???
- Anonyymi
Tiedän mitä tekee sähkölaskussa, se tekee tasan 0-euroa, sillä paistoin tuon janssonin kiusauksen puilla lämmitetyssä leivinuunissa. Toki puillakin on hintansa, mutta uunilla lämmitän asuntoamme ja polttopuuta saan varsin edullisesti. Jos olisin paistanut sen sähköuunissamme, olisi se tuntunut sähkölaskussamme n. 0,30€.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän mitä tekee sähkölaskussa, se tekee tasan 0-euroa, sillä paistoin tuon janssonin kiusauksen puilla lämmitetyssä leivinuunissa. Toki puillakin on hintansa, mutta uunilla lämmitän asuntoamme ja polttopuuta saan varsin edullisesti. Jos olisin paistanut sen sähköuunissamme, olisi se tuntunut sähkölaskussamme n. 0,30€.
Eipä se sähkön kulutus nyt niin mahdoton ole, jos tekee ison satsin ruokaa kerralla ja lämmittelee siitä sitten mikrossa annoksia. Sähkö on kuitenkin aika halpaa, maksaa siirtoineen 12snt/kW
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä se sähkön kulutus nyt niin mahdoton ole, jos tekee ison satsin ruokaa kerralla ja lämmittelee siitä sitten mikrossa annoksia. Sähkö on kuitenkin aika halpaa, maksaa siirtoineen 12snt/kW
Mikä sähkölaitos myy tuohon hintaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä sähkölaitos myy tuohon hintaan.
Aika moni sähköyhtiö myy sähköä kilpailutettuna 0,04€/kWh ja siirtohinta 0,08€/kWh veroineen, silloin sähkö maksaa veroineen 0,12€/kWh.
Omassa sähköyhtiössäni (Oomi) sähkö maksaa jopa alle tuon 0,04€/kWh ja sähkönsiirto maksaa (Elenia Verkko Oy) 0,0521€/kWh sähkövero 0,027372€/kWh - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika moni sähköyhtiö myy sähköä kilpailutettuna 0,04€/kWh ja siirtohinta 0,08€/kWh veroineen, silloin sähkö maksaa veroineen 0,12€/kWh.
Omassa sähköyhtiössäni (Oomi) sähkö maksaa jopa alle tuon 0,04€/kWh ja sähkönsiirto maksaa (Elenia Verkko Oy) 0,0521€/kWh sähkövero 0,027372€/kWhhelmikuun pakkasilla jopa 9e kwh !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
helmikuun pakkasilla jopa 9e kwh !
Ei se pakkanen siihen hintaan mitään vaikuta, jos on kilpailutettu ja kiinteä sähkösopimus. Jos on pörssisähköä ostanut, niin silloin voi olla pakkasilla kallista sähkö. Meillä kiinteä sähkösopimus, sähkö alle 0,04€/kWh.
Ja sitä paitsi sähkö ei ole ollut helmikuussa 9€/kWh, korkeimmilllaan pörssisähkö kävi 0,09€/kWh.
- Anonyymi
Ravintolafile on maustettu sillifilettä. Suolaakin 8,5 %, kyllä riittää punaposkisenkin miehen tarpeisiin.
- Anonyymi
Tuskin kukaan kokonaan pelkkää ravintolafilettä syö, sitähän käytetään ruokiin käytännössä suolan sijaan, eli muuta suolaa ei sitten lisätä.
- Anonyymi
Kyllä perunan kanssa ravintolafile menee tuosta vaan.
- Anonyymi
Laatikkoo doggy style,
- juureksia pilkottuina, kävelyteiltä kerättyjä koiranpaskoja pussillinen, ja aah tulee makoisa laatikko. - Anonyymi
Uunia ja muita laitteita pitää nimenomaan käyttää reilusti säästelemättä.
Monenlaisia hyviä, terveellisiäkin valmistamalla itse säästää paljon.
Eikä uuniin käyttö kallista ole pv vaikka parikin tuntia , niin halpaa muutama 10c.
Samoin muut laitteet.Pariksi kolmeksi päiväksi tekee sapuskat niin on helppo ottaa ja lisää pskastimeen loppuja.
Sitten puuroja muhittelee ja itsetehtyjä sämpylöitä niin ei varmasti nälkä kurni.- Anonyymi
voiko uunissa liimata irronneet pohjat takasi kenkiin ? jos rittävästi lämmittää.
- Anonyymi
Uunissa on helppo paistaa samalla kertaa useampia ruokia valmiiksi. Eikä tosiaan maksa paljoa, sähköä menee parin pantillisen tölkin verran, vaikka pari tuntia niitä paistelee siellä uunissa.
Kerralla tekee koko viikon safkat ja niistä sitten lämmittelee mikrolla annoksia, helppo ottaa evääksi töihinkin annoksia, kun kotona valmista ruokaa.
- Anonyymi
Rainbow ravintolafileet 2.90€ kilon perunasipulisekoitus 1.35€ ja kuohukerma 0.79€
Tein ison satsin joten koko ravintolafilepurkki , kasi kilo aperunasipulisekoitetta ja neljä prk kuohukermaa. Meidän Prismassa mikään ei ollut tarjouksessa. - Anonyymi
Rainbow ravintolafileet 2.90€ kilo perunasipulisekoitetta 1.35€ kuohukerma 0.79€
Tein ison satsin : Koko ravintolafileepurkki liemineen, kaksi kiloa perunasipulisekoitetta ja neljä prk kuohukermaa. Meidän Prismassa mikään ei ollut tarjouksessa- Anonyymi
Aika paljon tuli sitä ravintolafilettä ja lientä suhteessa perunaan ja sipuliin tuossa sinun janssonin kiusauksessa.
Teen itse aika usein janssonin kiusausta ja noilla ilmoittamillasi määrillä tulee kyllä todella suolaista ruokaa ja aivan liikaa sitä kalaa. Kerman määrä myös aika suuri, kun vielä sitä fileiden lientäkin.
Itse käytän enempi perunaa ja sipulia, jos teen yhdestä ravintolafilepurkista kiusauksen, ei tule niin suolaista. Tarjouksesta ostelen ruokakermat, perunat on omassa kasvimaassa kasvatettuja.
- Anonyymi
Janssoninkiusaus mitä olen tehnyt niin 500grm perunasipulisekoitus,1prk anjovisfileitä,kerma 2dl ja liemineen päivineen anjofis ja ei tarvi suolaa lisätä.
- Anonyymi
Nyt menee mielenkiintoiseksi. Mitä anjovisfileitä käytät? Kuinka monta annosta tuosta määrästä janssonia saat`
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt menee mielenkiintoiseksi. Mitä anjovisfileitä käytät? Kuinka monta annosta tuosta määrästä janssonia saat`
Peltipurkissa olevaa anjovisfilettä ni eipä siinä paljon kylläkään ole.Mitään viikon annosta ala tekeen.Määrät on yksilöllisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peltipurkissa olevaa anjovisfilettä ni eipä siinä paljon kylläkään ole.Mitään viikon annosta ala tekeen.Määrät on yksilöllisiä.
Eli et viitsi vastata, että onko Rainbow, Pirkka, Abba.....
Eikä annosmääräkään selvinnyt.
Olipa vaikeita kysymyksiä!
- Anonyymi
Aikoinaan, kun pottusipuli apetitin laarista maksoi 250 gramman pakkauksena muistaakseni 7.40 markkaa ja halvin leipä oli ranskanleipä. Eikä leipomosta köntillä vielä saanut.
Tehtiin paljon ite.
Suikaloitiin perunat ja paistettiin leivät itse.
Ruoka on kallista niiden mielestä, jotka eivät osaa sitä laittaa ja laskea mikä kannattaa ja mikä ei.
Kun kahvipakan hinta nousi lähemmäs 50 markkaa käytiin me opiskelijat rabatista menun kahvia 12markalla ja 50 pennillä.
Jos oli se työtön, joka teki pelkkää makaronilaatikkoa, kun ei muuta osannut. Niin jo aika päivää sitten martat osasivat opettaa järkevämpää ruuanlaittoa.
eikö kelpaa kotiruoka, eikä uskalla kokeilla.
Ja perkuleen ruoka apukin on ruisleipää, eikä pihvejä.
Googlaa sitten halpoja reseptejä.
Mulla meni yksinään asuessa juuston loppu ja kastikkeet aina pitsan muodossa alas. Vaikka nykysin rahoissaan käydään pitseriasta.- Anonyymi
Ruoka on edullista, kun itse valmistaa kotona. Perunat voi itse suikaloida hyvin, samoin sipulit. Kotona tehdyn annokset maksaa vain muutamia kymmeniä senttejä. Netti on täynnä hyviä ohjeita valmistaa ruokaa.
- Anonyymi
Edullista ja edullista prkl kun kuitenkin suurin osa teidän rahoista menee päihteisiin.
- Anonyymi
Kyllä ei mene minulla rahat päihteisiin, vaikka teenkin edullista ruokaa koko perheelle. Rahaa vaan säästyy muuhun. Ja kaiken lisäksi meidän ei tarvitse tienata niin paljoa rahaa, kun vähempikin riittää, me kun ollaa omilla rahoillamme.
Onhan meillä tietty alkoholia kotosalla, kun ostetaan kerralla iso lasti verovapaasti, mutta ei me sitä ylettömästi juoda, jos sauna olut kerran viikossa ja vaimo purkin siideriä juo saunomisen yhteydessä, niin ei me päihdytä vielä niistä kovin paljoa. Joskus viiniä juodaan lasilliset ruuan kanssa. Nuo meidän alkoholit ei verovapaana kovin paljo maksa, olut maksaa 24pack n. 9€ ja siiderit samaa luokkaa. Jos vuodessa menee hieman reilu 40€ niihin, niin ei maksa mahdottomia.
- Anonyymi
Ei kai kukaan terve käytä pakasteperunaa ruuanlaittoon.
Kunnon jauhoperunasta tulee paljon parempi.- Anonyymi
Kaupasta ostetut raskanperunat pakastetuotteita.Riittääkö 10vuotta mitä oot työtön.
- Anonyymi
Elikä käytät pakasteperunaa.
- Anonyymi
Jassoninkiusausta mistään sillistä tehdä vaan anjovisfileistä. Te teette jonkun prkl sillikiusauksen. Ravintolafileet sitten toisaalta menee kyllä pelkän perunan kanssa.
- Anonyymi
Kukin syö mitä haluaa jos on varaa, sekä myös juo ,sitä paitsi Janssonin kiusaus on hyvää turha joka paikkaan on sotke terveellisyyttä sitä toitotetaan iltapäivä lehdissä ihan tarpeeksi. Uudeksi vuodeksi Janssonit pataan hautumaan.
- Anonyymi
Janssonin kiusaus tehdään anjovisfileistä niin eipä ole mikään halpa ruoka.
- Anonyymi
Vähävirtanen seisoo kaapissa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6015018Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?252884HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2652381- 1251710
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271453Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3461358Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101193- 121085
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P73926- 100853