Olen ihmetellyt näitä takseja, varsinkin Helsingissä, missä korotetulla maavaralla ajavat taksit ohittavat oikealta ja sitten äkkiarvaamatta lyövät jarrut lukkoon suojatien edessä ja soittavat torvea.
Ihmettelin suuresti mistä tässä on kyse. Oliko kyse siitä että haluttiin pelotella jalankulkijoita vaiko soittaa torvea rinnakkailla kaistalla ajavalle? ja sitten kun jalankulkija on ensin pelästynyt ja pui nyrkkiä tai osittaa muuten harmituksena sormimerkeillä, taksin kuski mulkoilee minua.
Kaverit kertovat että kyse on siitä että ensin blockataan toisen kuskin näkökenttä suojatielle, jolloin kuvitellaan että toinen auto ajaa oikeanpuoleisen ohi kun jalankulkija astelee teletapit päässä suojatietä. Ja sitten kun on "töötätty varoitukseksi toisesta ajoneuvosta", saadaan sankarin viitta ja jalankulkija kiittää henkensä pelastamisesta taksikuskia. Homma menee vain pieleen siinä kohtaa kun se toinenkin auto pysähtyy suojatien eteen.
Tässä nähdään että eri kulttuureissa on erilaiset käytöstavat. Joten, jos taas isompikookoinen taksi Helsingissä ohittaa teitä oikealta niin pitäkää varanne, se todennäköisesti lyö jarrut lukkoon "pelastaakseen" jälleen yhden suomalaisen.
"suojatiegiljotiini"
8
86
Vastaukset
- Anonyymi
On siellä Snadissa asiat omituisia, vai onko kirjoittajalla vilkas mielikuvitus?
Onko syynä korona-ahdistus vai taksiahdistus?Taitaa olla vilkas mielikuvitus tai hyvin erikoinen ajotapa... Ajelen lähes päivittäin stadissa (vähemmän näin koronan aikaan), enkä kyllä tunnista ollenkaan tuollaista käytöstä takseilta. Toivottavasti tööttäävät, jos näyttää siltä että joku on ajamassa suojatiellä kävelevän päälle, mutta enpä muista sellaistakaan nähneeni kuin ehkä kerran, enkä muista oliko silloinkaan taksi kyseessä.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Taitaa olla vilkas mielikuvitus tai hyvin erikoinen ajotapa... Ajelen lähes päivittäin stadissa (vähemmän näin koronan aikaan), enkä kyllä tunnista ollenkaan tuollaista käytöstä takseilta. Toivottavasti tööttäävät, jos näyttää siltä että joku on ajamassa suojatiellä kävelevän päälle, mutta enpä muista sellaistakaan nähneeni kuin ehkä kerran, enkä muista oliko silloinkaan taksi kyseessä.
Juuri näin , toivottavasti tööttäävät olipa taxi tai mikä muu tahansa, kun ja jos aloittaja on ajamassa suojatiellä kulkevan ihmisen päälle.
- Anonyymi
Suojatiestä tuli mieleen tämä joka oli toisella palstalla. Kuvitellaan ja oletetaan liikaa.
Näkövammaiselta Hannele Juutiselta meni suojatieonnettomuudessa taju, terveys ja opaskoira
https://yle.fi/uutiset/3-11820290
Onko niin ettei osata liikennesääntöjä vai onko kyse siitä, ettei niistä välitetä?- Anonyymi
Kuski on vain ihminen joka tekee virheitä ja huomiokyy voi herpaantua juuri väärällä hetkellä, ei siinä mitään outoa ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuski on vain ihminen joka tekee virheitä ja huomiokyy voi herpaantua juuri väärällä hetkellä, ei siinä mitään outoa ole.
Minun mielestäni siinä on ihan liikaa outoa, jos joku ei osaa olla ajamatta ihmisen päälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on aivot mukana tekemisessä, niin harvemmin tehdään silloin virheitä. Jos ei yhtään ajatella, niin sitten sattuu ja tapahtuu.
- Anonyymi
Seuraisivat liikennettä paremmin niin ei tarvitse äkki jarruttaa.
Sekoilevat muutenkin liikenteessä, taso laskenut siitä alhaisestakin jo alemmaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965