Taas uudet maajussit...

Anonyymi

Voi sentään... Milläköhän vuosikymmenellä ihmiset oikein elelee ? Mietiskelin tätä kun katsoin Lemiläisen perunanviljelijän esittelyjaksoa. Varsinkin se siskon repliikki, että ihmiset ei ymmärrä että töitä pitää olla valmis tekemään vuorotta ja kuokan pitää pysyä kädessä. Johon maajussi itse toteaa että oishan se kiva jos olis ruoka lämpimänä pöydässä kun hän tulee kotiin ja pari lasta vois tekasta vanhoilla päivillä yli 5 kymppisenä. Näillä spekseillä varmaan on tarjokkaita emäntiä jonossa...

166

4167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei varmana ole, kun nyky suominainen on tottunut saamaan kaiken tekemättä mitään.
      Jos olisi sanonut "minä teen kaiken ja vielä passaan naisenikin, niin ettei hänen tarvitse tehdä mitään edes sängyssä" niin johan olisi alkanut sen päiväinen kirjeiden raaputus, että hetkelliset desibelitasot olisi kohonneet koko suomessa.

      Komea ulkonäkö tosin korjaa kaiken sen mitä ääneen sanoo, vaikka olisi sovinismia.

    • Anonyymi

      Ehkä se "nykysuomi" nainen ei tarvitse enää miestä mihinkään. Ajat on muuttunu niistä ajoista kun nainen oli riippuvainen miehestä ja miehen tuloista. Voi elättää itte ittensä, eikä tarvi passata ja kuokkia kenekään perunapeltoa.

      • Anonyymi

        Kummasti sille "ajat muuttaneelle nykysuominaiselle" kelpaa rahamiehen syli ilman työvelvoitetta ja etenkin jos on komea. Vähemmän komea saakin vastauksen "nainen ei ole nykyään enää miehestä riippuvainen"


      • Anonyymi

        Joo ei nykynaiset ala olee nyrkin ja hellan välissä!!!. Eikä alistu niinkuin ennen siitä varmaan kertoo nämä ero porosentit🤗!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ei nykynaiset ala olee nyrkin ja hellan välissä!!!. Eikä alistu niinkuin ennen siitä varmaan kertoo nämä ero porosentit🤗!

        Tuskinpa kukaan ennenkään on alistunut olemaan nyrkin ja hellan välissä. Ja jos on, niin omaa tyhmyyttään. Ei ennenkään kukaan väkisin suhteessa ole käskenyt olla. Taidat olla itse feministi joka ei kelpaa sinun mieleisellesi miehelle, joten sitten katkerana täällä kommentoit ylipäätään naisia jotka kirjoittavat maajusseille.
        Toiset haluaa ja löytää suhteen, sinä et ilmeisesti sellaiseen ole kelvollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa kukaan ennenkään on alistunut olemaan nyrkin ja hellan välissä. Ja jos on, niin omaa tyhmyyttään. Ei ennenkään kukaan väkisin suhteessa ole käskenyt olla. Taidat olla itse feministi joka ei kelpaa sinun mieleisellesi miehelle, joten sitten katkerana täällä kommentoit ylipäätään naisia jotka kirjoittavat maajusseille.
        Toiset haluaa ja löytää suhteen, sinä et ilmeisesti sellaiseen ole kelvollinen.

        Katkera sovinisti sitten on varsinainen "herkkupala". Moni nainen luopuu näistä herkkupaloista ihan mielellään ja antaa niille jotka jaksaa kirjotella...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katkera sovinisti sitten on varsinainen "herkkupala". Moni nainen luopuu näistä herkkupaloista ihan mielellään ja antaa niille jotka jaksaa kirjotella...

        Feministi älähti:D


      • Anonyymi

        Hieno homma, poistetaankin siis naisilta yh-tuet, asumistuet, kodinhoitotuet, työttömyyskorvaukset, leskeneläkkeet... ja teette töitä 8 vuotta pitempään, että saatte maksettua omat eläkkeenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ei nykynaiset ala olee nyrkin ja hellan välissä!!!. Eikä alistu niinkuin ennen siitä varmaan kertoo nämä ero porosentit🤗!

        Olikos siinä maininta nyrkistä? Voihan se mieskin tehdä ruuat jos akka tekee ne raskaammat työt. Kova hinku kuitenkin ottaa väkivaltaisia musuja tai murhaajia puolisoiksi ja tutkitustihan suomalsiet naiset ovat väkivaltaisempia parisuhteissa kuin miehet, kuvitteletteko miehen kuuluvan femakkonyrkin ja hellan våliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katkera sovinisti sitten on varsinainen "herkkupala". Moni nainen luopuu näistä herkkupaloista ihan mielellään ja antaa niille jotka jaksaa kirjotella...

        Lemiläisiä miehiä on vähän,
        vain nopeimmat saavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ei nykynaiset ala olee nyrkin ja hellan välissä!!!. Eikä alistu niinkuin ennen siitä varmaan kertoo nämä ero porosentit🤗!

        Meillä on onneksi social demokrati ja miehen paikka on naisen puon ja tiskikoneen välissä :)


    • Anonyymi

      Niin jos olisi sanonut:


      ...että ihmiset ei ymmärrä että töitä ei maalla paljon tarvitse tehdä, riittää että kaukosäädin pysyy kädessä. Johon maajussi itse toteaa että oishan se kiva jos mikropitsa olisi valmiiksi lämmitetty kun hän tulee kotiin ja lapsista en sitten tykkää yhtään vanhoilla päivillä yli 5 kymppisenä.

      Näillä spekseilläkö sitten olisi tarjokkaita emäntiä jonossa...?

    • Anonyymi

      Luultavasti ei jonoa minkäänlaisilla spekseillä...

    • Anonyymi

      Perunanviljelijällä on sen verran tuloja ettei hänen vaimonsa tarvitsisi käydä kodin ulkopuolella töissä. Riittää kun vaimo pitää pirtin lämpimänä, tekaisee muutaman lapsen, hoitaa kodin ja pitää isännän iloisena niin kyökin kuin kammarinkin puolella.

      No, tuo oli kauhuskenaario tuo ylläoleva.
      Näin tasa-arvon aikaan eihän tuollainen passaa, eikä nykynainen tuollaiseen alistuisi enää ikinä. Sehän olisi aivan ennenkuulumatonta.

      Vaimo tulisi lajittelemaan ja säkittämään päivät pitkät niitä pottuja kylmässä varastossa, seisoisi isännän kaverina siellä torilla myymässä niitä perunoita. Plus hoitaisi siinä sivussa kodin, tekisi ruuat ja ne lapsetkin.

      • Anonyymi

        Viime verotuksessa pottumiehen tulot olivat
        13.500e brutto.
        Auto vanha, että sillälailla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime verotuksessa pottumiehen tulot olivat
        13.500e brutto.
        Auto vanha, että sillälailla.

        Tukijullit tekee mitä tahansa ettei tarvitsisii maksaa veroja, ostavat kaikea tarpeetonta verovähennysten takia ja myyvät sitten eteenpäin, tuosta en tiedä. Urakoivat pimeästi jne.


    • Anonyymi

      Minäkin tykkäisin, jos ruoka olisi valmiina ja koti siivottuna kun tulen töistä kotiin.
      Inhoan ruuan laittoa, mutta vielä enemmän inhoan eineksiä, joten pakko on tehdä sapuskaa, ei se itsestään taivaastakaan tipahda.

      Luultavasti mies on syönyt jo tarpeeksi elämänsä aikana voita-leipää ja kahvia. joten ihan realistinen toivehan keski-ikäisellä maajussilla oli.

      • Anonyymi

        Kenenkään ei ole pakko syödä pelkkää voita-leipää kahvia. Lounaspaikkoja on joka nurkalla ja ainahan voi tarttua itse kauhan varteen. Kyllä mieki mielellään haluaisin että ois höyryävät pöperöt pöydässä kun tulen kotiin, mutta ihan on ite keiteltävä. Ja kalsaritki ite pestävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenenkään ei ole pakko syödä pelkkää voita-leipää kahvia. Lounaspaikkoja on joka nurkalla ja ainahan voi tarttua itse kauhan varteen. Kyllä mieki mielellään haluaisin että ois höyryävät pöperöt pöydässä kun tulen kotiin, mutta ihan on ite keiteltävä. Ja kalsaritki ite pestävä.

        Oikeesti hei, meinaatko tosiaan, että jokaisen maatilan nurkalla on lounaspaikka?

        Luulisi että ihmisellä joka on ollut esim. talvella auraamassa teitä 14-16h putkeen, tuskin sillä ensimmäisenä mielessä kotiin palattua on kauhan varsi. Eiköhän se pistele suuhunsa jotain nopeeta mitä jääkaapista löytyy ja pistä päänsä tyynyyn. Tai niin ainakin veljeni tekee, koska jos lunta tulee, niin sen on lähdettävä muutaman tunnin päästä auraamaan uudelleen ne samat tiet jotka just selvitteli ennen kotiin tuloaan.

        Samaten heinän ja viljan kylvö- tai korjuuaikana, siellä traktorin ratissa istutaan aamusta myöhään yöhön silloin kun kelejä on.
        Eikä sieltä mettäsavotoistakaan tulla kesken päivän pois ruokaa laittamaan.
        Niillä kun on ns. kausiluonteiset työt. Sillon kun töitä on sitä tehdään aamusta myöhään iltaan. Sitten kun ei ole niitä "oikeita töitä", niin silloin tehdään konehuoltoja.

        Tottakai maajussitkin tekee ruokaa, pesee pyykkinsä ja siivoaa, koska on pakko jos samassa talossa ei ketään muita kerran asu. Mutta ei se kauhean herkkua ole silloin kun on pitkät työpäivät takana. Joten mun mielestä sillä viiskymppisellä jussilla oli aivan realistinen pyyntö se, että hän voisi edes joskus tulla valmiiseen ruokapöytään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeesti hei, meinaatko tosiaan, että jokaisen maatilan nurkalla on lounaspaikka?

        Luulisi että ihmisellä joka on ollut esim. talvella auraamassa teitä 14-16h putkeen, tuskin sillä ensimmäisenä mielessä kotiin palattua on kauhan varsi. Eiköhän se pistele suuhunsa jotain nopeeta mitä jääkaapista löytyy ja pistä päänsä tyynyyn. Tai niin ainakin veljeni tekee, koska jos lunta tulee, niin sen on lähdettävä muutaman tunnin päästä auraamaan uudelleen ne samat tiet jotka just selvitteli ennen kotiin tuloaan.

        Samaten heinän ja viljan kylvö- tai korjuuaikana, siellä traktorin ratissa istutaan aamusta myöhään yöhön silloin kun kelejä on.
        Eikä sieltä mettäsavotoistakaan tulla kesken päivän pois ruokaa laittamaan.
        Niillä kun on ns. kausiluonteiset työt. Sillon kun töitä on sitä tehdään aamusta myöhään iltaan. Sitten kun ei ole niitä "oikeita töitä", niin silloin tehdään konehuoltoja.

        Tottakai maajussitkin tekee ruokaa, pesee pyykkinsä ja siivoaa, koska on pakko jos samassa talossa ei ketään muita kerran asu. Mutta ei se kauhean herkkua ole silloin kun on pitkät työpäivät takana. Joten mun mielestä sillä viiskymppisellä jussilla oli aivan realistinen pyyntö se, että hän voisi edes joskus tulla valmiiseen ruokapöytään.

        Hyvä kommentti. No tässäkin keskustelussa näihin viesteihin vastaa joku miehiä vihaava feministi katkerilla kommenteillaan eikä häntä vähääkään voisi kiinnostaa niiden maajussien työt.
        Sellaista se on, kun on aina saanut kaiken tekemättä mitään itse asioiden eteen, niin kommentitkin on sen mukaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenenkään ei ole pakko syödä pelkkää voita-leipää kahvia. Lounaspaikkoja on joka nurkalla ja ainahan voi tarttua itse kauhan varteen. Kyllä mieki mielellään haluaisin että ois höyryävät pöperöt pöydässä kun tulen kotiin, mutta ihan on ite keiteltävä. Ja kalsaritki ite pestävä.

        Ihanko joka puolella, nurkan takana lounaspaikkoja !.Voi olla 20- 30 km lähimpään. Et taida olla elänyt muualla kuin lähiössä tai kaupungin keskustassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenenkään ei ole pakko syödä pelkkää voita-leipää kahvia. Lounaspaikkoja on joka nurkalla ja ainahan voi tarttua itse kauhan varteen. Kyllä mieki mielellään haluaisin että ois höyryävät pöperöt pöydässä kun tulen kotiin, mutta ihan on ite keiteltävä. Ja kalsaritki ite pestävä.

        Mutta akat ei viitsi tehdä kotitöitä vaikka olisivat kotona, lapsetkin joutuu syömään pikaruokaa tai pelkkää limpparia ja karkkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta akat ei viitsi tehdä kotitöitä vaikka olisivat kotona, lapsetkin joutuu syömään pikaruokaa tai pelkkää limpparia ja karkkia.

        Mulla on 4 lasta nyt aikuisia aina olen tehnyt itse ruuat kellään ei ole ylipainoa noi pizzat ei ole ihmisen ruokaa tai roskaruoka yleensä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on 4 lasta nyt aikuisia aina olen tehnyt itse ruuat kellään ei ole ylipainoa noi pizzat ei ole ihmisen ruokaa tai roskaruoka yleensä

        Monet vaan ei syö kouluruokaakaan, vaan käyvät ostamassa pikaruokaa tai pelkkää moskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeesti hei, meinaatko tosiaan, että jokaisen maatilan nurkalla on lounaspaikka?

        Luulisi että ihmisellä joka on ollut esim. talvella auraamassa teitä 14-16h putkeen, tuskin sillä ensimmäisenä mielessä kotiin palattua on kauhan varsi. Eiköhän se pistele suuhunsa jotain nopeeta mitä jääkaapista löytyy ja pistä päänsä tyynyyn. Tai niin ainakin veljeni tekee, koska jos lunta tulee, niin sen on lähdettävä muutaman tunnin päästä auraamaan uudelleen ne samat tiet jotka just selvitteli ennen kotiin tuloaan.

        Samaten heinän ja viljan kylvö- tai korjuuaikana, siellä traktorin ratissa istutaan aamusta myöhään yöhön silloin kun kelejä on.
        Eikä sieltä mettäsavotoistakaan tulla kesken päivän pois ruokaa laittamaan.
        Niillä kun on ns. kausiluonteiset työt. Sillon kun töitä on sitä tehdään aamusta myöhään iltaan. Sitten kun ei ole niitä "oikeita töitä", niin silloin tehdään konehuoltoja.

        Tottakai maajussitkin tekee ruokaa, pesee pyykkinsä ja siivoaa, koska on pakko jos samassa talossa ei ketään muita kerran asu. Mutta ei se kauhean herkkua ole silloin kun on pitkät työpäivät takana. Joten mun mielestä sillä viiskymppisellä jussilla oli aivan realistinen pyyntö se, että hän voisi edes joskus tulla valmiiseen ruokapöytään.

        Mie en tee työtä, oon liian laiska.
        Tehkööt muut joita kiinnostaa.

        mie vaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mie en tee työtä, oon liian laiska.
        Tehkööt muut joita kiinnostaa.

        mie vaa

        Mie nostan vaan tukiaisia.


    • Anonyymi

      Valitettavasti nämä maajussit harvoin on niitä "raha-miehiä". Nimimerkillä kokemusta on. Taitaa paremminkin olla tilanne, ettei yhden ihmisen työpanos enää meinaa riittää kaapimaan kokoon elantoa vaan tarvitaan se muija työvoimaksi. Ja sen ahkeran muijan kanssa ehkä saadaan kaavittua kokoon yhden ihmisen tulot, että isäntä voi harrastella maanviljelystä. Ja aina parempi jos muija vielä lisäksi käy jossain oikeissa töissä että saadaan sähkölaskut maksettua.

      • Anonyymi

        No ei ihme ettet jääny taloksi, koska et itse hyötynyt siitä mitään. Kuvittelit että iso maatila ja paljon rahaa saisit tekemättä mitään käyttöösi. Kun rahakas elämä romahti lähdit.
        Missään vaiheessa ei ollut mielessä rakkaus tätä maajussia kohtaan.
        Kuinka paljon he saavatkin kaltaisiasi onnenonkijoita osakseen. Sääliksi käy näitä maalaisia.


      • Anonyymi

        Patrik on 20 nauti älä hätäile vai oliko tää äitis idea että pääset televisioon


      • Anonyymi

        Selvisikö että joutuisit allekirjoittamaan avioehdon? Jouduitko maksamaan vuokraa, asuntolainaa, sähkö- ja vesilaskut...? Jotkut tekisi mielellään töitä omaan tahtiin, itsensä ja lastensa hyväksi, naiset haluaa usein vaan hyötyä rahallisesti miehistä, siksi avioehto onkin ehdoton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvisikö että joutuisit allekirjoittamaan avioehdon? Jouduitko maksamaan vuokraa, asuntolainaa, sähkö- ja vesilaskut...? Jotkut tekisi mielellään töitä omaan tahtiin, itsensä ja lastensa hyväksi, naiset haluaa usein vaan hyötyä rahallisesti miehistä, siksi avioehto onkin ehdoton.

        Lemiläinen päähänpinttymä: avioehto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lemiläinen päähänpinttymä: avioehto

        Pitäisi olla oletuksena aina kaikkialla, siihen loppuisi femakkojen rahastus :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi olla oletuksena aina kaikkialla, siihen loppuisi femakkojen rahastus :)

        Maajussilta kuuluukin viedä puolet.
        Eihän mökissä istuja tarvitse paljoa.
        Nainen lähtee tyytyväisenä kukkaro täynnä haistelemaan uusia tuulia.
        Löytää uuden miehen helpommin kun on massi kunnossa.
        Julli on vain ikävä muisto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ihme ettet jääny taloksi, koska et itse hyötynyt siitä mitään. Kuvittelit että iso maatila ja paljon rahaa saisit tekemättä mitään käyttöösi. Kun rahakas elämä romahti lähdit.
        Missään vaiheessa ei ollut mielessä rakkaus tätä maajussia kohtaan.
        Kuinka paljon he saavatkin kaltaisiasi onnenonkijoita osakseen. Sääliksi käy näitä maalaisia.

        Toisilla on tyttöystäviä jo kouluaikoina.
        Joillain vähemmän.
        Yökerhot pullollaan naisia. Sieltä vaan hakemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maajussilta kuuluukin viedä puolet.
        Eihän mökissä istuja tarvitse paljoa.
        Nainen lähtee tyytyväisenä kukkaro täynnä haistelemaan uusia tuulia.
        Löytää uuden miehen helpommin kun on massi kunnossa.
        Julli on vain ikävä muisto.

        Horot pitää laittaa valtion laitokseen jakamaan tavaraansa 8€/h palkalla ja tukijullienkin pitää pärjätä omillaan ilman miljardien tukiaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi olla oletuksena aina kaikkialla, siihen loppuisi femakkojen rahastus :)

        Perinnöttä jättäminen pitäisi olla oletuksena aina kaikkialla, siihen loppuisi kädettömien
        aikamiespoikien köllöttely.
        Tulisi vetelykseen liikettä, muuten kuolisi nälkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patrik on 20 nauti älä hätäile vai oliko tää äitis idea että pääset televisioon

        Patrik on tosi tyly miehenalku. Miten voikin olla noin kylmä. Naisen päälle ei ymärrä mitään. Menkööt vielä kasvamaan äidin tykö. Ällö jätkä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patrik on tosi tyly miehenalku. Miten voikin olla noin kylmä. Naisen päälle ei ymärrä mitään. Menkööt vielä kasvamaan äidin tykö. Ällö jätkä

        Koita tottua tasa-arvoon ällö femakko :D


    • Anonyymi

      Sitä on nykynainen pahasti vieraantunut normi maaseutu elämästä ja arjesta..

      • Anonyymi

        Hei, siellä maaseudullakin on menossa vuosi 2021 ! Paremminkin siellä maalla on vieraannuttu tästä normi arjesta mitä muualla eletään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, siellä maaseudullakin on menossa vuosi 2021 ! Paremminkin siellä maalla on vieraannuttu tästä normi arjesta mitä muualla eletään.

        Nyt et kaupunkilaisena tajua itse kuinka vieraantuneita te olette maaseudusta. Itsekin kaupungissa asuvana maalaisena häpeän, että kaltaisiasi kahtiajakajia kehtaakin olla isottelemassa maalaisille asioita mistä itse et ymmärrä.
        Myös sinä voisit elää sitä 2021 lukua, mutta näkyy toisille olevan tasa-arvoinen kohtelu muita kohtaan mahdotonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, siellä maaseudullakin on menossa vuosi 2021 ! Paremminkin siellä maalla on vieraannuttu tästä normi arjesta mitä muualla eletään.

        Lähes kaikki kaupunkilaiset voivat ottaa citymaasturinsa, tai työsuhdesähköfillarinsa persuksensa alle, tai hypätä joukkoliikenteen kyytiin ja mennä työpaikalleen tekemään siistiä virka-aikana suoritettavaa sisätyötä.

        Maataloustyötä tekevien on pakko elää valitsemansa tuotantosuunnan ja kulloinkin vallitsevan sään mukaan vaikka onkin vuosi 2021. Sää määrittää hyvin pitkälle maanviljelyksessä työsuoritteiden yhtämittaisen keston.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt et kaupunkilaisena tajua itse kuinka vieraantuneita te olette maaseudusta. Itsekin kaupungissa asuvana maalaisena häpeän, että kaltaisiasi kahtiajakajia kehtaakin olla isottelemassa maalaisille asioita mistä itse et ymmärrä.
        Myös sinä voisit elää sitä 2021 lukua, mutta näkyy toisille olevan tasa-arvoinen kohtelu muita kohtaan mahdotonta.

        En ole kaupunkilainen, asun maalla ja ukkoni on maajussi. Meillä ei kenenkään tarvitse tehdä vuorotta töitä, eikä kuokkia peltoa kuokalla. Ja silti ihan kookas maatila on pyörinyt vuosikymmeniä. Ja ihan hyvin keretään itse kokkailla tai välillä käydä kirkolla tai lähikaupungissa lounailla. Ja myös ukkoni osaa tehdä ruokaa ja ehtii sitä varsinkin talvella hyvin tehdä. En ymmärrä tällästä mussutusta että ollaan niin tärkeitä ja kiireisiä ettei mihinkään jää aikaa, kun raatamiseen. Taitaa olla organisointi ja priorisointi ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kaupunkilainen, asun maalla ja ukkoni on maajussi. Meillä ei kenenkään tarvitse tehdä vuorotta töitä, eikä kuokkia peltoa kuokalla. Ja silti ihan kookas maatila on pyörinyt vuosikymmeniä. Ja ihan hyvin keretään itse kokkailla tai välillä käydä kirkolla tai lähikaupungissa lounailla. Ja myös ukkoni osaa tehdä ruokaa ja ehtii sitä varsinkin talvella hyvin tehdä. En ymmärrä tällästä mussutusta että ollaan niin tärkeitä ja kiireisiä ettei mihinkään jää aikaa, kun raatamiseen. Taitaa olla organisointi ja priorisointi ongelmia.

        Teitä onkin kaksi, sinä ja se sinun maajussi, tekemässä niitä hommia!
        Ymmärrätkö mikä ero siinä on jos/kun duunia tekee kaksi (2) ihmistä yhden (1) sijaan?
        Vai oletko sinä tilallanne ylimääräinen turhake, joka ei tikkua ristiin pistä perheenne hyväksi?
        Käytkö yksin kaupassa, teeetkö mitään tilan töitä itsenäisesti?
        Jos teet edes murto-osan maatilanne töistä, niin otapa pää pois sieltä omasta navastasi ja mieti kuinka paljon sinä teet niitä hommia. Ja mieti sen jälkeen kuinka paljon ukkosi joutuisi tekemään lisää duunia jos sinua ei olisi!

        Tottakai kaksi ihmistä saa aikaan enemmän kuin yksi, tai ainakin pitäisi saada.
        Mitä tuohon ulkonasyömiseen sun muuhun tulee, niin siihen pätee se sama.
        Kun on kaksi, päivätyöt tulee tehtyä nopeammin, jää enemmän aikaa myös huvitteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teitä onkin kaksi, sinä ja se sinun maajussi, tekemässä niitä hommia!
        Ymmärrätkö mikä ero siinä on jos/kun duunia tekee kaksi (2) ihmistä yhden (1) sijaan?
        Vai oletko sinä tilallanne ylimääräinen turhake, joka ei tikkua ristiin pistä perheenne hyväksi?
        Käytkö yksin kaupassa, teeetkö mitään tilan töitä itsenäisesti?
        Jos teet edes murto-osan maatilanne töistä, niin otapa pää pois sieltä omasta navastasi ja mieti kuinka paljon sinä teet niitä hommia. Ja mieti sen jälkeen kuinka paljon ukkosi joutuisi tekemään lisää duunia jos sinua ei olisi!

        Tottakai kaksi ihmistä saa aikaan enemmän kuin yksi, tai ainakin pitäisi saada.
        Mitä tuohon ulkonasyömiseen sun muuhun tulee, niin siihen pätee se sama.
        Kun on kaksi, päivätyöt tulee tehtyä nopeammin, jää enemmän aikaa myös huvitteluun.

        Sehän se on kun nämä prinsessat kuvittelevat, että ne pääsee isoon taloon vaan koristeeksi tekemättä mitään.
        Vaikka moni pissis kuvitteleekin, että istuessaan pankin päällä on sanavalta helppoon elämään ei se maatilalla asuminen sitä silti ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teitä onkin kaksi, sinä ja se sinun maajussi, tekemässä niitä hommia!
        Ymmärrätkö mikä ero siinä on jos/kun duunia tekee kaksi (2) ihmistä yhden (1) sijaan?
        Vai oletko sinä tilallanne ylimääräinen turhake, joka ei tikkua ristiin pistä perheenne hyväksi?
        Käytkö yksin kaupassa, teeetkö mitään tilan töitä itsenäisesti?
        Jos teet edes murto-osan maatilanne töistä, niin otapa pää pois sieltä omasta navastasi ja mieti kuinka paljon sinä teet niitä hommia. Ja mieti sen jälkeen kuinka paljon ukkosi joutuisi tekemään lisää duunia jos sinua ei olisi!

        Tottakai kaksi ihmistä saa aikaan enemmän kuin yksi, tai ainakin pitäisi saada.
        Mitä tuohon ulkonasyömiseen sun muuhun tulee, niin siihen pätee se sama.
        Kun on kaksi, päivätyöt tulee tehtyä nopeammin, jää enemmän aikaa myös huvitteluun.

        Sori mutta mieheni työ on maanviljelys ja hän hoitaa kaikki maatilan työt. Itse olen alusta asti ollut muualla töissä ja aijon olla jatkossakin. Ja tyhmäähän se ois heittää 6 vuoden opiskeut hukkaan. Ja ei maatilalla riitä ne tulot kun yhdelle. Työt suunnitellaan ja priorisoidaan niin että isäntä pystyy ne yksin hyvin hoitamaan. Tietenkin teen normaalit kotityöt ja varsinkin keväällä ja syksyllä ruuanlaitot yms. Talvella ehditään harrastamaan ja matkustelemaan sitten enemmän. Mikäli maatilan työt ei olisi viimesen päälle suunniteltu, ei niitä sillon mitenkään yksi kerkeiskään hoitaa ja sillon siihen ois pakko käyttää kahden ihmisen työpanos. Mutta sehän ei olisi enää taloudellisesti kannattavaa silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kaupunkilainen, asun maalla ja ukkoni on maajussi. Meillä ei kenenkään tarvitse tehdä vuorotta töitä, eikä kuokkia peltoa kuokalla. Ja silti ihan kookas maatila on pyörinyt vuosikymmeniä. Ja ihan hyvin keretään itse kokkailla tai välillä käydä kirkolla tai lähikaupungissa lounailla. Ja myös ukkoni osaa tehdä ruokaa ja ehtii sitä varsinkin talvella hyvin tehdä. En ymmärrä tällästä mussutusta että ollaan niin tärkeitä ja kiireisiä ettei mihinkään jää aikaa, kun raatamiseen. Taitaa olla organisointi ja priorisointi ongelmia.

        Aika paljon tuotantosuunnasta kiinni. Isolla karjatilalla on taatusti kiinni töissä täyspäiväisesti ympäri vuoden, usein yölläkin lehmien poikiessa tai sairastaessa
        Ei siinä ehdi ja jaksa lähteä kahviloihin tai lounaille
        Eri asia kasvinviljelytiloilla ,voi vaikka viikkokaupalla olla reissussa talvella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, siellä maaseudullakin on menossa vuosi 2021 ! Paremminkin siellä maalla on vieraannuttu tästä normi arjesta mitä muualla eletään.

        Luuletko ettei ykstyisyrittäjät tee pitkiä päiviä kaupungissakin, vaikkapa kauppiaat tai mitkä tahansa. Laiskoja vuosimallin 2021 femakot varmasti ovat ja miehen pitäisi tehdä kotityötkin töiden jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän se on kun nämä prinsessat kuvittelevat, että ne pääsee isoon taloon vaan koristeeksi tekemättä mitään.
        Vaikka moni pissis kuvitteleekin, että istuessaan pankin päällä on sanavalta helppoon elämään ei se maatilalla asuminen sitä silti ole.

        Näkeehän sen sarjassa että monella tilalla jääkin paljon vapaa-aikaa ja talvet pelkkää lomaa, tukiaisia tulee niin paljon että vaikea päättää mihin tuhlaisi ja puunmyyntitulot päälle. Hirveästi on harrastevehkeitä, kesämökkiä jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori mutta mieheni työ on maanviljelys ja hän hoitaa kaikki maatilan työt. Itse olen alusta asti ollut muualla töissä ja aijon olla jatkossakin. Ja tyhmäähän se ois heittää 6 vuoden opiskeut hukkaan. Ja ei maatilalla riitä ne tulot kun yhdelle. Työt suunnitellaan ja priorisoidaan niin että isäntä pystyy ne yksin hyvin hoitamaan. Tietenkin teen normaalit kotityöt ja varsinkin keväällä ja syksyllä ruuanlaitot yms. Talvella ehditään harrastamaan ja matkustelemaan sitten enemmän. Mikäli maatilan työt ei olisi viimesen päälle suunniteltu, ei niitä sillon mitenkään yksi kerkeiskään hoitaa ja sillon siihen ois pakko käyttää kahden ihmisen työpanos. Mutta sehän ei olisi enää taloudellisesti kannattavaa silloin.

        Ihan varmasti riittää tulot molemmille ellei käytä kaikkia tukiaisia ja tuloja uusiin turhiin koneisiin ja leluihin ettei tarvitsisi maksaa yhtään veroja, niinhän tukijullit tekee. Pelkästään puunmyynnistä jää paljon enemmän kuin tavallisella työläisellä. Mutta selvempihän se on erossa kun naisella oma työ ja avioehto, ei tule riitaa omaisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähes kaikki kaupunkilaiset voivat ottaa citymaasturinsa, tai työsuhdesähköfillarinsa persuksensa alle, tai hypätä joukkoliikenteen kyytiin ja mennä työpaikalleen tekemään siistiä virka-aikana suoritettavaa sisätyötä.

        Maataloustyötä tekevien on pakko elää valitsemansa tuotantosuunnan ja kulloinkin vallitsevan sään mukaan vaikka onkin vuosi 2021. Sää määrittää hyvin pitkälle maanviljelyksessä työsuoritteiden yhtämittaisen keston.

        Lemiläiset maasturi on maksettu EU - tuilla/peritty... ei itse ansaittu.

        et sillee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, siellä maaseudullakin on menossa vuosi 2021 ! Paremminkin siellä maalla on vieraannuttu tästä normi arjesta mitä muualla eletään.

        Kyllä melkein kaikilla on jo väritelkkari.


    • Anonyymi

      Koneita niillä kuitenkin näkyy olevan omiksi tarpeiksi.
      Se vähä mitä nyt näytettiin, niin joka jussilla, naisista en ole varma, mutta näillä viljanviljelijöillä oli useamman sadan tuhannen euron edestä pelkästään konekantaa.

      • Anonyymi

        Hevosillako vai käsin viikatteilla kuvittelet, että nykypäivänä satojen hehtaareiden peltoja saati metsätöitä tehdään? Melkoinen idiootti olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hevosillako vai käsin viikatteilla kuvittelet, että nykypäivänä satojen hehtaareiden peltoja saati metsätöitä tehdään? Melkoinen idiootti olet.

        Pakko ostaa ylimr'isäkin koenita ja kalleimmat ja uusimmat vaikkei tarvitsisi, koska pitähän jotan verovåhennyksiin saada ettei tarvitse maksaa yhtään veroja. Tukiaisilla voi myös ostaa naapuritilat ja metsät tai vaikka kauempaakin ja sijoitusasunnot ne vasta tuottaakin. Mukava pitää kauunkilaisia torppareina isdolla vuokralla sen lisäksi että maksavat ne tukiaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hevosillako vai käsin viikatteilla kuvittelet, että nykypäivänä satojen hehtaareiden peltoja saati metsätöitä tehdään? Melkoinen idiootti olet.

        Nykyään kaikki on huonommin ennen maajussit pärjäs omalla työllä päättäjät on kusettanu koko homman ihmiset jotka ei tiedä maanviljelystä mitään päättää asioista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään kaikki on huonommin ennen maajussit pärjäs omalla työllä päättäjät on kusettanu koko homman ihmiset jotka ei tiedä maanviljelystä mitään päättää asioista

        Vielä pahempaa että tukijullit ja kepulit pääsee päättämään työläisten, työttömien ja yleensä kaupunkilaisten asioista vaikka eivät tiedä mistään mitään, maksattamaan koko ajan yhä suuremmat tukiaisensa ja kepittämään muita. Tukijulli on lahtari vaikka voissa paistaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä pahempaa että tukijullit ja kepulit pääsee päättämään työläisten, työttömien ja yleensä kaupunkilaisten asioista vaikka eivät tiedä mistään mitään, maksattamaan koko ajan yhä suuremmat tukiaisensa ja kepittämään muita. Tukijulli on lahtari vaikka voissa paistaisi.

        maalaiset haluaa että kaupunkilaiset maksaa kaiken


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko ostaa ylimr'isäkin koenita ja kalleimmat ja uusimmat vaikkei tarvitsisi, koska pitähän jotan verovåhennyksiin saada ettei tarvitse maksaa yhtään veroja. Tukiaisilla voi myös ostaa naapuritilat ja metsät tai vaikka kauempaakin ja sijoitusasunnot ne vasta tuottaakin. Mukava pitää kauunkilaisia torppareina isdolla vuokralla sen lisäksi että maksavat ne tukiaiset.

        Maatilat voisi lakkauttaa.
        Halpaa ruokaa Liettuasta.
        UPM tilakoon laadukasta ja halpaa puuta Venäjältä.
        Loppurahat ulkomaan velan lyhennykseen.
        Ilmasto kiittää.


    • Anonyymi

      Yksinäiset MaaJaanat voisi olla parempi nimi ohjelmalle.

      • Anonyymi

        Tukijullille morsian olisi hyvä nimi, tukijulli voi olla mitå tahansa lymmenistä sukupuolista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tukijullille morsian olisi hyvä nimi, tukijulli voi olla mitå tahansa lymmenistä sukupuolista.

        Tai Tukijullille kumppani kun morsian mielletään naiseksi.


    • Anonyymi

      Kuinkahan monta sataa tonnia näillä raharikkailla jusseilla on velkaa ? Sitähän ei kukaan muu tiedä kun pankinjohtaja. Ainakin tuntuu olevan umpikatkeroituneita viesteistä päätellen. Jos naiset lähtee aina lätkimään, vois ehkä katsoa myös jussi itseään peiliin ja kysyä onko siinä omassa asenteessa ja käytöksessä jotain parantamisen varaa.

      • Anonyymi

        Peiliin katsomisen paikka olisi myös niillä naisilla joille ainoa peruste mennä ison maatalon "emännäksi" on maajussin rahat.
        Kummasti koskaan ei "maajaana" puhu rakkaudesta tätä maajussia kohtaan.
        Parhaiten tästäkin nykyajan "rakastumis" kulttuurista kertoo se kuinka helppo on maajussiehdokkaan ulkonäöstä päätellä paljonko hän kirjeitä saa.
        Melko vähän niille "rumille" jusseille kirjeitä tulee kuin komeille. Eli ulkonäkö sanelee kirjeiden määrän ja rumempi jussi voi kompensoida ulkonäköään taas sillä surullisenkuuluisalla varallisuudella.
        Ehkä henkisesti luotettavin rakkauden haku tapahtuisi täysin sokkona ihmiseen tutustuen. Moniko syntymäsokea valitsee kumppaninsa ulkonäön perusteella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peiliin katsomisen paikka olisi myös niillä naisilla joille ainoa peruste mennä ison maatalon "emännäksi" on maajussin rahat.
        Kummasti koskaan ei "maajaana" puhu rakkaudesta tätä maajussia kohtaan.
        Parhaiten tästäkin nykyajan "rakastumis" kulttuurista kertoo se kuinka helppo on maajussiehdokkaan ulkonäöstä päätellä paljonko hän kirjeitä saa.
        Melko vähän niille "rumille" jusseille kirjeitä tulee kuin komeille. Eli ulkonäkö sanelee kirjeiden määrän ja rumempi jussi voi kompensoida ulkonäköään taas sillä surullisenkuuluisalla varallisuudella.
        Ehkä henkisesti luotettavin rakkauden haku tapahtuisi täysin sokkona ihmiseen tutustuen. Moniko syntymäsokea valitsee kumppaninsa ulkonäön perusteella?

        Tunnetko jonkun naisen joka haluaa "ison" talon emännäksi maajussin rahojen takia ? Minä en...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnetko jonkun naisen joka haluaa "ison" talon emännäksi maajussin rahojen takia ? Minä en...

        Itseasiassa tunnen. Ja niitä samoin ajatuksin olevia näkyy kyseisessä ohjelmassa olevan 13 tusinassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnetko jonkun naisen joka haluaa "ison" talon emännäksi maajussin rahojen takia ? Minä en...

        Naisilla tärkein peruste miehen valinnassa on varallisuus ihan kyselynkin mukaan. Tehän haluatte rahastaa seksilläkin joka välissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnetko jonkun naisen joka haluaa "ison" talon emännäksi maajussin rahojen takia ? Minä en...

        Maajusseilla on velkaa ei nyky aikana kannata olla maajussi päättäjät on pilannu senkii


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maajusseilla on velkaa ei nyky aikana kannata olla maajussi päättäjät on pilannu senkii

        Ei ole pakko tuhlata uusimpiin koneisiin ja automatiikkaan, eikä yletöntä määrää pitäisi sallia edes verovähennyksiin, kaikki kotimaiset tukiasiet pois heti. Kummasti pärjää vähemmällä kun itse maksaa vaikka puunmyynnillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnetko jonkun naisen joka haluaa "ison" talon emännäksi maajussin rahojen takia ? Minä en...

        Todellakin tunnen ja onko se sitten sen epäaidompiaa rakkautta kuin komean tai vaikutusvaltaisen miehen haluaminen. Tiedänpä sellaisiakin naisia jotka juoksevat kilpaa sen "ison talon", ulkonäön tai aseman omaavan varatun miehen perässä. Vahva suositus avioehdolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnetko jonkun naisen joka haluaa "ison" talon emännäksi maajussin rahojen takia ? Minä en...

        Tunnetko jonkun naisen joka haluaa "lemiläisen" talon emännäksi?
        Minä en...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnetko jonkun naisen joka haluaa "lemiläisen" talon emännäksi?
        Minä en...

        Miksi SINUN pitäisi tuntea :D


      • Anonyymi

        Pankit eivät saa koskaan omiaan pois.
        Ovela jullikka on viisaampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa tunnen. Ja niitä samoin ajatuksin olevia näkyy kyseisessä ohjelmassa olevan 13 tusinassa.

        Ne haluaa telkkariin, ei lapion varteen lantaa mättämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi SINUN pitäisi tuntea :D

        Koska voisin puhua järkeä päähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska voisin puhua järkeä päähän.

        Olisit säästänyt hiukan itsellesikin.


    • Anonyymi

      Onkohan siellä Antti Tuisku mukana?

    • Anonyymi

      Huomasitteko että oli harvinaisen rehellinen ja sympaattisen oloinen se nuori maajussi-tyttö, joka sanoi että se on ehdottomasti ei, että tulevalla kumppanilla on lapsia entuudestaan. Hän haluaa itse perustaa perheen tulevan miehensä kanssa. Muitten kannattais ottaa mallia tollasesta rehellisyydestä. Jos pystyy itelleen olamaan täysin rehellinen, sillon pystyy olemaan muillekkin rehellinen. Toivottavasti hän löytää kivan kumppanin.

      • Anonyymi

        Kyllä. Jos mies olisi sanonut vastaavan, niin siitä olisi noussut haloo koska mies ei saa antaa naisille minkäänlaisia kriteerejä, mutta nainen saa koska biologisesti nainen on aina se joka päättää alkaako suhde vai ei.
        Yhdellä kaudella miesmaajussi sanoi, että ei halua lihavia naisia ja kohu oli valmis.
        Naisella samaa pidetään itsestäänselvyytenä ja jos nainen sanoo sen ääneen, että "ei lihavat ja rumat miehet" niin tuosta ei nouse mitään metakkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Jos mies olisi sanonut vastaavan, niin siitä olisi noussut haloo koska mies ei saa antaa naisille minkäänlaisia kriteerejä, mutta nainen saa koska biologisesti nainen on aina se joka päättää alkaako suhde vai ei.
        Yhdellä kaudella miesmaajussi sanoi, että ei halua lihavia naisia ja kohu oli valmis.
        Naisella samaa pidetään itsestäänselvyytenä ja jos nainen sanoo sen ääneen, että "ei lihavat ja rumat miehet" niin tuosta ei nouse mitään metakkaa.

        Näin se menee, naiset itse luettelee valtavan määrän vaatimuksia vaikka itse olisivat rumia lskejå ilman mitään omaisuutta eikä työhaluja. Eroaminenkin tehty liian helpoksi kun mies ja yhteiskunta maksaa kaiken, pelkkää tyhmyyttä jos mies ei vaadi edes avioehtoa. Moni onnettomuuskin kyseenalainen, varsinkin jos miehellä henkivakuutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se menee, naiset itse luettelee valtavan määrän vaatimuksia vaikka itse olisivat rumia lskejå ilman mitään omaisuutta eikä työhaluja. Eroaminenkin tehty liian helpoksi kun mies ja yhteiskunta maksaa kaiken, pelkkää tyhmyyttä jos mies ei vaadi edes avioehtoa. Moni onnettomuuskin kyseenalainen, varsinkin jos miehellä henkivakuutus.

        Paistinpannu lipsahti jullia päähän.
        Nainen peri miehen.
        Kuollut julli jäi velkaa 100k henkisistä kärsimyksistä. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paistinpannu lipsahti jullia päähän.
        Nainen peri miehen.
        Kuollut julli jäi velkaa 100k henkisistä kärsimyksistä. 🤣

        Horo pääsi pennittömänä vankilaan :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se menee, naiset itse luettelee valtavan määrän vaatimuksia vaikka itse olisivat rumia lskejå ilman mitään omaisuutta eikä työhaluja. Eroaminenkin tehty liian helpoksi kun mies ja yhteiskunta maksaa kaiken, pelkkää tyhmyyttä jos mies ei vaadi edes avioehtoa. Moni onnettomuuskin kyseenalainen, varsinkin jos miehellä henkivakuutus.

        Ethän sinä saa kuin läskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinä saa kuin läskin.

        Ei kukaan saa läskiä, fiksummat ei otakaan.


    • Anonyymi

      Oli kyllä aika kivan tuntune mimmi se hevostilallinen. Voiski vinkata yhelle tutulle kaverille että nyt kirjettä menemään. Mistä sen tietää vaikka tulis samanlaane romanssi kun viime kaudella sille lapin matkailu naiselle. Nehän näytti olevan tosi rakastuneita.

      • Anonyymi

        Ei sulla ole kavereita.


    • Anonyymi

      Ajattelin katsoessa maajussille morsian myöskin kritisoivasti Matin ohjelmaan asettumista mutta mukava mies tuo Matti on näin ohi mennen nähtynä, harrastelee paljon ja ehkä liikaa näihin haettuihin kuvioihin nähden. Ehdottaisin Lemin kunnalle ottaa hoitaakseen Matille patsasta johonkin keskustan tuntumaan perusteella, tässä jutussa on jotain paljonkin yhteistä sen Mikkelin ennätystentehtaan liian hapokasta kanssa.

      • Anonyymi

        Kouvon Baarin eteen kk sisään tulon väylän viheriölle,peruskivellä pari metrinen veistos, jussi perunakuokka kädessä, maajussin muistoa. Pönkimään perunapitäjä Lemiä joka pian kokee kuntaliitoksen jos ei kunnantalous pysy kasassa. Ihan hyvältä tuntuva ajatus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kouvon Baarin eteen kk sisään tulon väylän viheriölle,peruskivellä pari metrinen veistos, jussi perunakuokka kädessä, maajussin muistoa. Pönkimään perunapitäjä Lemiä joka pian kokee kuntaliitoksen jos ei kunnantalous pysy kasassa. Ihan hyvältä tuntuva ajatus.

        Edes Lemin naiset ei ole kiinnostuneet näistä isännistä.
        Mikäs siinä on 🤣??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edes Lemin naiset ei ole kiinnostuneet näistä isännistä.
        Mikäs siinä on 🤣??

        Sehän on hyvä että on molemmin puolista kun sinäkään et kiinnosta isäntiä :)


    • Anonyymi

      Niin, kas kummaa. Naisillakin on oikeuksia, eikä vaan miehillä. En ihmettele ettei sitä vakoa löydy tälläsille tolloille. Laittakaa vaan patsaita joka pitäjän torille muistuttamaan kaikkia naisia, ettei vaan sekaannu näihin ylempi arvoisiin olentoihin mitenkään.

      • Anonyymi

        Nykyajan miehet on uusavuttomia ei edes löydä naista itselleen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyajan miehet on uusavuttomia ei edes löydä naista itselleen

        Feministin miesvihaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Feministin miesvihaa.

        Tiedätkö edes mitä feminismi tarkoittaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö edes mitä feminismi tarkoittaa...

        Kun sinun vastauksiasi tässä ketjussa lukee, niin melko selväksi tuo feminismi tulee. Vihainen miehiä alistava aate. Jos väität sen olevan muuta, niin yritä edes käyttäytyä sitten väitteesi mukaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö edes mitä feminismi tarkoittaa...

        Kaikkihan sen tietää, että femakkous tarkoittaa etuoikeuksien vaatimista naisille ilman ikäviä velvollisuuksia, esim asepalvelus/sivari. Nyt vaaditte leskeneläkettä jo avoleskillekin, miten olisi jos hankkisitte itse eläkkeenne. Juuri missään muualla ei ole koko leskeneläkettä, eikä 2021 pitäisi olla Suoemssakaan, naisethan haluaa itse elättää itsensä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyajan miehet on uusavuttomia ei edes löydä naista itselleen

        Löytää heti kun tarpeeksi tyhmä osuu kohdalle.
        Työtön tai matalapalkkainen.


      • Anonyymi

        Lemin mies......... Jumala........ ajokoira...... vaimo.
        0n järjestys.

        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lemin mies......... Jumala........ ajokoira...... vaimo.
        0n järjestys.

        .

        Kuinkahan monta vuotta uliset katkeruuttasi :D


    • Anonyymi

      Kaikella kunnioituksella, mutta kyllä tämän ohjelman teon voisi lopettaa kokonaan! Mitään muuta ideaa tässäkään ei ole, kuin että julkisuuden kipeät ihmiset pääsevät telkkariin.

      • Anonyymi

        Julkisuudenkipeät ja ilmaista mainosaikaa haluavat ja ne jotka ei ole mitenkään muuten kumppania mistään löytäneet. Useinhan ne kirjeitten kirjoittajat on aika kaukaa toisilta paikkakunnilta, eivätkä siis tunne millään tavalla ehdokkaita. Omalta kylältä varmaan harvoin tulee kirjeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julkisuudenkipeät ja ilmaista mainosaikaa haluavat ja ne jotka ei ole mitenkään muuten kumppania mistään löytäneet. Useinhan ne kirjeitten kirjoittajat on aika kaukaa toisilta paikkakunnilta, eivätkä siis tunne millään tavalla ehdokkaita. Omalta kylältä varmaan harvoin tulee kirjeitä.

        Patrik sulla ei ole mitään kiirettä nauti elämästä onhan niitä tyttöjä se ei auta että sun äitis on päässy televisioon ei nyt hirveellä menestyksellä mutta on kuitenkin


      • Anonyymi

        Sillä perusteella voi kaikki ohjelmat lopettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patrik sulla ei ole mitään kiirettä nauti elämästä onhan niitä tyttöjä se ei auta että sun äitis on päässy televisioon ei nyt hirveellä menestyksellä mutta on kuitenkin

        Kuka on Patrikin äiti?
        kysyy ihminen, joka ei tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julkisuudenkipeät ja ilmaista mainosaikaa haluavat ja ne jotka ei ole mitenkään muuten kumppania mistään löytäneet. Useinhan ne kirjeitten kirjoittajat on aika kaukaa toisilta paikkakunnilta, eivätkä siis tunne millään tavalla ehdokkaita. Omalta kylältä varmaan harvoin tulee kirjeitä.

        Juuri näin.
        Lemiläisen nyt tuntevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julkisuudenkipeät ja ilmaista mainosaikaa haluavat ja ne jotka ei ole mitenkään muuten kumppania mistään löytäneet. Useinhan ne kirjeitten kirjoittajat on aika kaukaa toisilta paikkakunnilta, eivätkä siis tunne millään tavalla ehdokkaita. Omalta kylältä varmaan harvoin tulee kirjeitä.

        0man kylän naiset tuntee jullin pitemmältä ajalta.
        ... kiitos, mutta ei kiitos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin.
        Lemiläisen nyt tuntevat.

        Eiköhän lemiläiset tosiaan tunne kuka on noin katkera pakit saanut, tuskin kaltaisasi montaa on :D:D:D


    • Anonyymi

      Kyllä jokaisen pitää tehdä työtä leipänsä eteen. Maanviljely on perheyritysperusteista luonteeltaan
      Jos menee viljelijän kanssa naimisiin, menee samalla tilan kanssa naimisiin

      • Anonyymi

        Jos menee Lemiläisen kanssa naimisiin, voi kaiken elämänhalunsa heittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos menee Lemiläisen kanssa naimisiin, voi kaiken elämänhalunsa heittää.

        Onneksi sait pakit!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Turkkilainen hoitaa sen homman niin huonosti pikku pippelillään että pitää kokoajan nylkyttää kuin teinipoika. Suomi mies kun isolla airolla kunnolla astuu emäntänsä ja karjaisee päälle niin viikkoon ei tarvitse edes miettiä uusintaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turkkilainen hoitaa sen homman niin huonosti pikku pippelillään että pitää kokoajan nylkyttää kuin teinipoika. Suomi mies kun isolla airolla kunnolla astuu emäntänsä ja karjaisee päälle niin viikkoon ei tarvitse edes miettiä uusintaa..

        Mitä mä olen ollu suomalaisen miehen kanssa niillä on ollu hirveen pieni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mä olen ollu suomalaisen miehen kanssa niillä on ollu hirveen pieni

        Tai sinulla hirveen iso tai et vaan saa isompia, meillä on varaa valita.


    • Anonyymi

      No joo, mutta Matti osoittautui kuitenkin aika fiksuksi mieheksi.

      • Anonyymi

        Ei löytynyt synnytys ikäistä naista. Ainut joka ehkä vois vielä kantaa, on niin kaino että tokkopa tuo antaa. Voi pirulaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei löytynyt synnytys ikäistä naista. Ainut joka ehkä vois vielä kantaa, on niin kaino että tokkopa tuo antaa. Voi pirulaista.

        Eihän noista ole pakko ottaa ketään, paremmin muualta löytyy.


      • Anonyymi

        Matille ei 40 kurpat kelpaa.


      • Anonyymi

        Niin, sinuun verrattuna. Sehän ei ole paljoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, sinuun verrattuna. Sehän ei ole paljoa.

        Sinuun verrattuna sitäkin enemmän :D


    • Anonyymi

      Olihan sille useampi alle 50 vuotias tarjolla.

      • Anonyymi

        Kyllä kannattaa jättää jo tyhjäks tuommoset matamit. Ee tule ku ongelmia jos alkaa lapsia nuo muorit tehä. Nelikymppiset on jo monesti mummoja. Matin pitäs männä siihen lapsi tunteettoman kanssa ohjelmaa. Sais muutakin ku karvasta piparia.


    • Anonyymi

      Pitäisikö tukijulleille myöntää muutama miljardi lisää tukiaisia että voivat ostaa eukon?

      • Anonyymi

        Ehdottomasti eu tukea muijan hankintaan. Thai naisen kanssa naimisiin menevä joutuu maksamaan noin 10 000-15 000 taalaa perheelle morsiammesta. Mitä nuorempi ja koulutetumpi tyttö on, sitä kalliimpi. Ja ihan normaali käytäntö thaimaassa, asiasta on kirjoitettu ihan kirjakin. Tosin nämä suomi jampat ei varmaan asiaa tajua sinne mennessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti eu tukea muijan hankintaan. Thai naisen kanssa naimisiin menevä joutuu maksamaan noin 10 000-15 000 taalaa perheelle morsiammesta. Mitä nuorempi ja koulutetumpi tyttö on, sitä kalliimpi. Ja ihan normaali käytäntö thaimaassa, asiasta on kirjoitettu ihan kirjakin. Tosin nämä suomi jampat ei varmaan asiaa tajua sinne mennessään.

        Tajusit väärin, noissa maissa maksetaan miehelle että ottavat naisen riesakseen, lehmiä tai mitä sattuvatkin omistamaan. Niinhän se oli ennen Suomessakin, naisella piti olla myötäjäiset ja eivät perineet mitään, nyt yrittävät vaan viedä miehiltä kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti eu tukea muijan hankintaan. Thai naisen kanssa naimisiin menevä joutuu maksamaan noin 10 000-15 000 taalaa perheelle morsiammesta. Mitä nuorempi ja koulutetumpi tyttö on, sitä kalliimpi. Ja ihan normaali käytäntö thaimaassa, asiasta on kirjoitettu ihan kirjakin. Tosin nämä suomi jampat ei varmaan asiaa tajua sinne mennessään.

        YouTube sta löytyy. Bar girl thailand
        Näppärän näköisiä.


      • Anonyymi

        Cute Bar girl Pattaya.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti eu tukea muijan hankintaan. Thai naisen kanssa naimisiin menevä joutuu maksamaan noin 10 000-15 000 taalaa perheelle morsiammesta. Mitä nuorempi ja koulutetumpi tyttö on, sitä kalliimpi. Ja ihan normaali käytäntö thaimaassa, asiasta on kirjoitettu ihan kirjakin. Tosin nämä suomi jampat ei varmaan asiaa tajua sinne mennessään.

        Tajuaa hyvinnii. 15k on halpa hinta
        namukkaasta mimmistä.


    • Anonyymi

      Lemi on tunnettu peräkammarinpojistaan.

      • Anonyymi

        Kaupoungit tunnettuja yhden kamarin vanhoista piioista.


      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä, sen takia siellä ei paljon lapsia asustele. Jonka tämä Matti totesi ihan itse tv:ssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupoungit tunnettuja yhden kamarin vanhoista piioista.

        Ja katkerat vanhat piiat vaan lisääntyy kun eivät kelpaa edes musuille tai joutuvat nyrkkeilysäkeiksi :)


    • Anonyymi

      Tuollainen satojen hehtaarien perunatila tuottaa rahaa kuin suokuokalla vetäisi. Ei Matin tarvitsisi itse tehdä noita hommia jos ei haluaisi. Hän voisi palkata henkilökuntaa tekemään työt ja nauttia elämästä nuorikkonsa kanssa.

      • Anonyymi

        Ee oo satoja hehtaareita. Joitakin kymmeniä. Ei elättäisi vilja tilana ja karjatilana voisi ruokkia parikymmentä nautaa.


    • Anonyymi

      Kuinkahan moni näistä puolustelu kirjoituksista on matin itsensä kirjoittama. Moni, veikkaan. Kuulin omin korvin torilla viime kesänä kun tämä perunakauppias kehuskeli jollekkin papparaiselle, että hän on mies joka puhuu enemmän ja tekee vähemmän.

      • Anonyymi

        Tottakai kun katokorvaukset juoksee, viisas pääsee vähällä.


      • Anonyymi

        Monet Lemiläiset kirjoitelleet kaveriensa vekkuleihin nimensä. Kalliiksi on tullut.
        Silti esitetään rahamiestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet Lemiläiset kirjoitelleet kaveriensa vekkuleihin nimensä. Kalliiksi on tullut.
        Silti esitetään rahamiestä.

        Pääasia ettei horot vie!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääasia ettei horot vie!

        0hjelman nimeksi pitää muuttaa: "Tukijullille Morsian" Vapun myös koventaa linjaa.
        .
        Kyykyttää Junttilaa kunnolla. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        0hjelman nimeksi pitää muuttaa: "Tukijullille Morsian" Vapun myös koventaa linjaa.
        .
        Kyykyttää Junttilaa kunnolla. 🤣

        Miksei tukijullit kyykytä vappua, itse en sietäisi hetkeäkään tuota ällö femakkoa.


    • Anonyymi

      Nuokin saa satojatonneja tukiaisia joka vuosi, ei tarvitse yhtään kun on varaa kalliiseen uuteen mersuun ja mihin tahansa tuhlattavaksi.

      • Anonyymi

        Päättäjät on pilannut maanviljelijät ennen vanhaa maajusseilla meni hyvin nyt nää kaupunkin päättäjät päättää jotka ei tajua mitään maanviljelystä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päättäjät on pilannut maanviljelijät ennen vanhaa maajusseilla meni hyvin nyt nää kaupunkin päättäjät päättää jotka ei tajua mitään maanviljelystä

        Itsehän ne ovat pilanneet vaatimalla MTK:n ja kepuleiden kautta koko ajan lisää tukiaisia ja samalla valvontaa ja paperisotaa. Ei kukaan tuollaisia rosvoja arvosta, samaan aikaan vielä haukkuvat työläisiä jotka ne elättää. Itsenäisiä omillaan toimeen tulevia yrittäjiä ervostetaan, mutta noille rosvoille ei mikään riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsehän ne ovat pilanneet vaatimalla MTK:n ja kepuleiden kautta koko ajan lisää tukiaisia ja samalla valvontaa ja paperisotaa. Ei kukaan tuollaisia rosvoja arvosta, samaan aikaan vielä haukkuvat työläisiä jotka ne elättää. Itsenäisiä omillaan toimeen tulevia yrittäjiä ervostetaan, mutta noille rosvoille ei mikään riitä.

        Lemiläiset vihaa SaiPaa. Idän ihmettä.


      • Anonyymi

        Kun SDP on hallituksessa, tukiainen ropsuttaa.
        Julli juoksee hakemaan uusinta Mersua.
        Peltolämpäreellä heinät "jäi" seipäille.

        kaupunkilainen työmies ajaa datsunilla.
        Tukijulli nauraa.


    • Anonyymi

      Jos tuet eu-tuet lopetettaisiin lemi-matti joutuisi menemään tuottavaan työhön.

      • Anonyymi

        Ruuan hintaa voi nostaa kun tukiasiet masetaan kansalaispalkkana kaikille, tukijullien pitää alkaa elättämään itsensä kuin oikeat yrittäjät. Puuta myyntiin että saa koneet ostettua, loppuu työläisten rahojen tuhlaaminen. Autoksi riittää halpa Toyota kalliin mersun sijaan ellei tila oikeasti tuota tarpeeksi tai ole puuta riittävästi myytäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruuan hintaa voi nostaa kun tukiasiet masetaan kansalaispalkkana kaikille, tukijullien pitää alkaa elättämään itsensä kuin oikeat yrittäjät. Puuta myyntiin että saa koneet ostettua, loppuu työläisten rahojen tuhlaaminen. Autoksi riittää halpa Toyota kalliin mersun sijaan ellei tila oikeasti tuota tarpeeksi tai ole puuta riittävästi myytäväksi.

        Saadakseen Mersun Matin pitäisi myydä
        400000 kg pottuja. Tosin mattihan myy vain torilla. Viimeksi kun näin (räntäsade) ei ollut yhtään asiakasta. - 85 transitti toimii kun itse osaa hitsata.

        Perunan kuluttajahinta on 1,06 euroa kilolta. Tuottaja saa tästä 22 prosenttia. Kauppa ja teollisuus vievät 68 prosenttia. Loppu menee arvonlisäveroon. Perunakilosta tuottaja hyötyy 21 senttiä. Verot ja kulut pois vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saadakseen Mersun Matin pitäisi myydä
        400000 kg pottuja. Tosin mattihan myy vain torilla. Viimeksi kun näin (räntäsade) ei ollut yhtään asiakasta. - 85 transitti toimii kun itse osaa hitsata.

        Perunan kuluttajahinta on 1,06 euroa kilolta. Tuottaja saa tästä 22 prosenttia. Kauppa ja teollisuus vievät 68 prosenttia. Loppu menee arvonlisäveroon. Perunakilosta tuottaja hyötyy 21 senttiä. Verot ja kulut pois vielä.

        Sillä ei taidakaan olla niin isoa tilaa kuin viljaa vilejelevillä tukiloisilla mitkä vie lähes kaikki tukiaiset. Hyvin näyttää kuitenkin kannattaneen kun uuden näkölistä vehjettä oli tilalla.


      • Anonyymi

        Niin, peukaloitten pyöritys tyhjällä torilla ei tosiaan näytä kauheen tuottavalta työltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä ei taidakaan olla niin isoa tilaa kuin viljaa vilejelevillä tukiloisilla mitkä vie lähes kaikki tukiaiset. Hyvin näyttää kuitenkin kannattaneen kun uuden näkölistä vehjettä oli tilalla.

        Jos myy mettää vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos myy mettää vielä.

        Perittyä mettää, ei itse ansaittua.
        huomio


    • Anonyymi

      Ahneus maaseudulla ja ahneus kaupungissa. Raha pilasi ihmiset.

    • Anonyymi

      Jos nainen tekee niinku käsketään, ei tule onkelmia.

    • Anonyymi

      Perunanviljeliä hakee orjaa itselleen. Jokin pahasti vinossa kun työ vaan kiinnostaa. Ei ymmärrä naisen päälle mitään. Joutaa pysyäkin poikamiehenä

      • Anonyymi

        Älä pelkää, ei sinne yksiöösi ole ketään miestä tulossa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä pelkää, ei sinne yksiöösi ole ketään miestä tulossa :)

        Yksiö-jankuttajan tuleva vuosi.
        Ankiaa on, vielä huonompi kuin mennyt vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksiö-jankuttajan tuleva vuosi.
        Ankiaa on, vielä huonompi kuin mennyt vuosi.

        Onneksi yksiössäsi ei voi eneää huonommaksi mennä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi yksiössäsi ei voi eneää huonommaksi mennä :)

        Jankuttaja.
        Mitä aiot tehdä naisen saadaksesi?
        Vai et mitään. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jankuttaja.
        Mitä aiot tehdä naisen saadaksesi?
        Vai et mitään. 🤣

        Missä fantasiamaailmassa oikein elät, ei naisia saada, sinuakaan ei ole kukaan ottanut :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä fantasiamaailmassa oikein elät, ei naisia saada, sinuakaan ei ole kukaan ottanut :)

        Totta, sinä et saa, edes muiden jämiä. Muut kyllä löytää ja saa. Ottaa kenet haluaa.

        0ta kissa, rapsuttelet sitä korvasta iltojesi iloksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, sinä et saa, edes muiden jämiä. Muut kyllä löytää ja saa. Ottaa kenet haluaa.

        0ta kissa, rapsuttelet sitä korvasta iltojesi iloksi.

        Sinut varmasti saisi kuka tahansa, mutta kukaan ei ota :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinut varmasti saisi kuka tahansa, mutta kukaan ei ota :)

        0let siis luopunut toivosta.
        Hyvä.
        Palstaile sinä vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        0let siis luopunut toivosta.
        Hyvä.
        Palstaile sinä vaan.

        Tuskin kukaan muukaan uskoo että kelpaist kenellekään :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin kukaan muukaan uskoo että kelpaist kenellekään :(

        Rapsuta kissaa korvasta iltojesi iloksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin kukaan muukaan uskoo että kelpaist kenellekään :(

        Äitisikin ihmettelee kun joskus kelpasit.
        Tuntee nössön poikansa.
        No, enää et kelpaa. Tyhjäntoimittaja.


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Halkokarilla ammuttu

      Halkokarin uimarannan metsissä/tiellä poliiseja juoksenteli n.13.30.Onko pahvihousut setvimässä sukuriitoja?
      Kokkola
      37
      4142
    2. Yle aamu taas huolissaan laittomasti maassa olevien terveydenhuollosta

      Yle se jaksaa aina nostaa tämän asian esille, vaikka ei pitäisi. Laittomasti maassa olevat pitää säilöä ja karkoittaa, e
      Maailman menoa
      240
      2601
    3. Mitä tehdä kun eräs henkilö seuraa puhelintani

      Ja informoi asioitani ulkopuolisille ja ei kyse ei ole viranomaisista vaan sairaasta yksilöstä joka ei jätä rauhaan vaan
      Ikävä
      248
      2494
    4. Mitä haluat

      Toisesta vai haluatko mitään
      Ikävä
      203
      1924
    5. Tuli yhtäkkiä kova ikävä sinua, J

      Olisitpa täällä, niin voisin halata ja suukottaa sinua juuri nyt... Vaikka tilanne on mikä se on, enkä voi tätä oikeass
      Ikävä
      104
      1816
    6. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      117
      1557
    7. Jengi haluaa että

      Lähden täältä pois. Syystä että? Antaa tulla syitä nyt.... Huomenta sitten viimeisen kerran. 💔🐺🖤
      Ikävä
      198
      1326
    8. Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joiden alkuperää ei tiedetä

      Leskenpoltto, kastijärjestelmä ja muut asiat, joita käytetään koko itää vastaan tietämättä niiden alkuperää. Aina kun o
      Hindulaisuus
      346
      1231
    9. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      98
      1141
    10. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      199
      1056
    Aihe