Vai onko se ihmisen luomus, synnin ja jumalisuuden ( lue: uskonnollisuuden ) kompromissi?
Onko luterilainen kirkko Kristuksen kirkko?
17
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Aloitetaan ihan perusteista: Onko Raamattu Jumalan kirjoittama vai ihmisten kanonisoima luomua?
- Anonyymi
Raamattu on Jumalan inspiroima ja ihmiset ovat Pyhässä Hengessä sen kirjanneet ylös ja koonneet sen miten Jumalan tahto on ollut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamattu on Jumalan inspiroima ja ihmiset ovat Pyhässä Hengessä sen kirjanneet ylös ja koonneet sen miten Jumalan tahto on ollut.
Aamen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seuraajilleen Jeesus lupasi heitä johdattamaan Pyhän Hengen. Siinä Hengessä on Totuus tullut tiettäväksi kaikille, jotka Jeesusta haluavat seurata elämäkseen.
Matteus 6
24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
27 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
29 Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."
"Jonk on turva Jumalassa , turvassa on paremmassa, kuin on tähti taivahalla, lintu emon siiven alla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seuraajilleen Jeesus lupasi heitä johdattamaan Pyhän Hengen. Siinä Hengessä on Totuus tullut tiettäväksi kaikille, jotka Jeesusta haluavat seurata elämäkseen.
Matteus 6
24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.
25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
27 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa?
28 Ja mitä te murehditte vaatteista? Katselkaa kedon kukkia, kuinka ne kasvavat; eivät ne työtä tee eivätkä kehrää.
29 Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä.
30 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, eikö paljoa ennemmin teitä, te vähäuskoiset?
31 Älkää siis murehtiko sanoen: 'Mitä me syömme?' tahi: 'Mitä me juomme?' tahi: 'Millä me itsemme vaatetamme?'
32 Sillä tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä tarvitsevan.
33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
34 Älkää siis murehtiko huomisesta päivästä, sillä huominen päivä pitää murheen itsestään. Riittää kullekin päivälle oma vaivansa."
"Jonk on turva Jumalassa , turvassa on paremmassa, kuin on tähti taivahalla, lintu emon siiven alla.Juuri näin. Jeesus Kristus on turvapaikka Häneen uskoville! 😊
- Anonyymi
Ei ole alkuunkaan!! Jeesuksen seurakunta on paljon laajempi asia!
- Anonyymi
Jeesuksellakin oli hieno kirkko, jonka jeesus rakensi vai rakensiko ?
- Anonyymi
Jeesuksen seurakunta on Jeesuksen ruumis maan päällä ja me uskovat sitä edustamme Pyhän Hengen ohjauksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen seurakunta on Jeesuksen ruumis maan päällä ja me uskovat sitä edustamme Pyhän Hengen ohjauksessa.
Juuri niin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta evluttilaiset eivätkö ole sen ruumiin jäseniä ja kuulu siihen kirkkoon jonka Jeesus rakensi. Kristinuskolle evlut on loinen suolistossa ja tupajumi puurakenteessa. Evlut kirkko ja sen oppi on kaukana siitä mitä Jeesus todella opettivat ja opetuksillaan tarkoitti.
Ei se enää ole koska eksyttäjät ovat ottaneet sen hallintaansa. 🐸
- Anonyymi
Lopullisesti?
- Anonyymi
Ei ole enää!
- Anonyymi
Osa on ja osa ei ole.
- Anonyymi
Luterilainen kirkko ei ole koskaan ollut Kristsuksen seurakunta. Kirkko opettaa ja tekee laittomuutta, joten sen opetuksen kautta ei voi kukaan pelastua.
Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Miksei luterilaiset papit voi pelastua?
Siihen on selvä syy. Jeesus käski pappien noudattaa lakia ja opettaa lakia seurakunnalle. Luterilaiset papit eivät noudata lakia eikä opeta sitä seurakunnalle. Jeesus ankarasti kielsi lain purkaminsen, mutta luterilaiset papit ovat purkaneet valtavan paljon lain käskyjä. Lopuksi Jeesus sanoi, ettei seurakuntakaan pelastua, jos se ei noudata pappeja paremmin lakia.
"Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan."
- Matt 5:19,20
"sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan."
- Room 2:13
Nämä edeltävät jakeet estävät luterilaisia pappeja pelastumasta, koska he rikkovat selvästi niitä vastaan. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijäitä ja lain purkajia, vaikka he olisivat tehneet ihmeitä Jeesuksen nimessä. Sen takia on tehtvä parannus laittomuudesta, jos haluaa pelastua.
"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."
- Matt 7:22,23
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83336MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411556Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61972Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758