Huom. Sain tällaisen viestin tän. 10.3. nyt "Aktia-pankin" nimissä hyvin aidon tuntuisen viestin - jossa kehoitetaan klikkaaman vistissä kohtaa - josta ilm. aukeaa jotain jota en avannut!
Ja kun ei ole pitkää aikaa, sain saman sisältöisen viestin myös "Nordea-pankin" aidon tuntuisen lähetyksen!
Jota en myöskään avannut!
SILLÄ EN OLE KUMMANKAAN PANKIN ASIAKAS OLLUT MILLOINKAAN, ja ei näillä näkymillä ole aihettakaan olla näiden asiakas!!!
----------------------------------------------------------------------
"Hei !
Sinulle on uusi viesti verkkopankissa. Pääset lukemaan viestin kirjautumalla verkkopankkiin verkkosivuiltamme.
Napsauttamalla alla olevaa linkkiä:
Klikkaa tästä >>>!!?
''''''''''''''''''''''''''
Älä vastaa tähän viestiin. Muistathan myös, että pankit tai viranomaiset eivät koskaan tiedustele pankkitietojasi puhelimitse tai verkossa. Älä luovuta käyttäjätunnuksiasi, tunnuslukujasi tai korttitietojasi kenellekään.
Ystävällisin terveisin
Aktia-Pankki
010 76 5800
ma–to kello 9–20, pe kello 9–18
0,0835 €/puhelu 0,1209 €/minuutti "__
Onko tämä 'Aktia-pankin' viesti huijausyritys vai aito jotaina?
25
4207
Vastaukset
- Anonyymi
Soita sinne pankkiin ja kysy sieltä.
- Anonyymi
Todennäköisesti olet joutunut Kelan huijausviestien kohteeksi. Pankit eivät lähetä noin epämääräisiä viestejä, ja ne ilmoittavat asiansa ensisijaisesti verkkopankin sivuilla.
Merkitse lähettäjä mustalle listalle.- Anonyymi
Mulla ei ole Kela-ostokorttoa!
Numero edellä joka esiintyy onkin S-pankin numero mutta Aktian ilmoittamana! Outoa!?
Olen osuuskaupan jäsen ja vain vanhat boonukset siellä kasvaa korkoa"! Yritin kirjautua vanhan mallin systeemi ei enää onnistu ja monimutkainen ja SAATANA VAIKEA puhelin-tai tietokone kirjautuminen ei onnistu!
Perkele että kaikki menee vaikeaksi, kaikessa ja joka asiassa mitä nykymenetelmillä halutaan käytettävän!
Ostat lipun tai ostat sitä ja tätä -... kaikki menee vaikeammaksi kun oletus olisi helpottaminen vaikka ihmiskontaktit kaikkialla ainakin pankeissa vähenevät! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla ei ole Kela-ostokorttoa!
Numero edellä joka esiintyy onkin S-pankin numero mutta Aktian ilmoittamana! Outoa!?
Olen osuuskaupan jäsen ja vain vanhat boonukset siellä kasvaa korkoa"! Yritin kirjautua vanhan mallin systeemi ei enää onnistu ja monimutkainen ja SAATANA VAIKEA puhelin-tai tietokone kirjautuminen ei onnistu!
Perkele että kaikki menee vaikeaksi, kaikessa ja joka asiassa mitä nykymenetelmillä halutaan käytettävän!
Ostat lipun tai ostat sitä ja tätä -... kaikki menee vaikeammaksi kun oletus olisi helpottaminen vaikka ihmiskontaktit kaikkialla ainakin pankeissa vähenevät!Kela- ostokortti vaan tummaihoisille! Ei kannata klikata!
- Anonyymi
Viime viikolla tuli puhelu "Nordeasta" huonoa suomen kieltä puhuvalta alkoi kysellä alkuun pankkitunnuksia ja sen jälkeen pyysi päästä koneelleni. Numero paljasti että kyseessä oli kaapattu suomalainen numero ja näitä mikrosofti henkilöitä
- Anonyymi
Tuo on melko varmasti huijausviesti, en todellakaan klikkaisi linkkiä vaikka olisinkin Aktia-pankin asiakas.
- Anonyymi
Ei todellakaan mennä klikkailemaan yhtään mitään koskaan missään
- Anonyymi
Anna palautetta. Jos asiasi koskee henkilökohtaisia pankkiasioitasi, lähetä meille viesti verkkopankissa tai S-mobiilissa. Pääset kirjautumaan verkkopankkiin alla olevasta painikkeesta. Halutessasi voit myös soittaa meille numeroon 010 76 5800 (ma–to kello 9–20, pe klo 9–18, 0,0835 €/puhelu 0,1209 €/minuutti).
Asiakaspalvelu | S-Pankki
>>>>???<<<<
Siis tässä S-pankin numero on Aktia-pankin "kaappaamana" saadun viestin mukaan?
Onko nyt niin S-pankki on osa Aktia-pankkia vai mistä on kysymys?
En ole kuullut en tietoinen pankit olisivat yhtä?!- Anonyymi
S-pankki on täysin erillään Aktiasta. Viesti on selvästi huijausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
S-pankki on täysin erillään Aktiasta. Viesti on selvästi huijausta.
Lisään... Ja viesti on myös siksi huijausta, että pankit eivät koskaan laita linkkiä sähköpostiin. Pankit voivat ilmoittaa viestistä (ja silloinkin vain sopimuksesta), mutta ei laita linkkiä sähköpostiin.
- Anonyymi
Pankit eivät koskaan lähetä sähköpostitse viestejä joissa pyytäisivät klikkaamaan jotakin viestissä itsessään olevaa linkkiä. Sellaisia lähettelevät vain huijarit.
- Anonyymi
Selviää välittömästi kun katsot mikä on lähettäjä ,.... jos siinä jotain aktia.com ym. epämääräistä niin hälytyskellot alkaa tuuttamaan
- Anonyymi
Myös Nordean nimissä .
- Anonyymi
Hitsi, kirjauduin S-pankin sovellukseen Googlen hakua käyttäen - en mitään "sivelluskauppaa" käyttänyt, jollaiste nyt S-pankin systeemit kehoittaa käyttämään!
No varmennus menee oman köyttämäni pankin kautta - joten sen on varmennettua kyllä!
Pääsin kuin pääsinkin S-pankin boonukset yms. tarkistamaan, mutta helppoa se ei ole! Uudelleen ja uudelleen vaaditaan kirjautumista pankin tunnuksilal joka on käytössään!
No sain sen verran annettua viestiä että haluan lopettaa koko bonus-tilin ja osuuskaupan / Hok-Elannon omistaja osuuden"!
Puhelinnumeroa en antanut sp:n kyllä, ja onhan siellä edelleen perustiedot joten postiakin voi lähettää!?
________________________________________________________________________________________
Ohjeita S-pankin mobiili-ja nettikäyttöön:
"Turvallinen asiointi verkossa ja mobiilissa
S-Pankin verkkopankki on suojattu ja turvallinen käyttää. Asiakkaana sinun tulee kuitenkin itse huolehtia siitä, että laite, jolla olet yhteydessä verkkopankkiin tai S-mobiilin pankkiosioon, on asianmukaisesti suojattu.
Pidä laitteesi – tietokone, puhelin tai tabletti – ohjelmisto ja käyttöjärjestelmä ajan tasalla.
Suojaa laitteesi haittaohjelmilta virustorjunta- ja palomuuriohjelmistoilla. Päivitä näitä ohjelmistoja säännöllisesti valmistajan antamien ohjeiden mukaisesti.
Älä asenna laitteeseesi ohjelmistoja epäilyttäviltä verkkosivuilta, ja lataa S-mobiili ainoastaan virallisesta sovelluskaupasta.
Tässä! >>>Vältä avaamasta sähköposteja, sähköpostin liitteitä ja/tai näissä olevia linkkejä, jos et ole varma lähettäjän luotettavuudesta tai motiiveista.
S-Pankki ja FIM käyttävät Signom-allekirjoituspalvelua muun muassa sopimusten hyväksymiseen.
Jos puhelimesi, johon S-mobiili on asennettu, varastetaan, ilmoita asiasta välittömästi pankkitunnusten sulkupalveluun. Yhteystiedot löydät sivun alalaidasta." ...jne.
Ok. - Anonyymi
Pankin kanssa voi tehdä sopimuksen jos haluaa esim. tekstiviestin erääntyvästä laskusta yms. Mutta ei niissä klikkailla mitään auki. Se on pelkkä tiedote, muistutus. Ja vain jos on sovittu. Tunnuksia ja klikkauksia käytetään aina vain pankin oikeilla, omilla sivuilla. Älä availe, älä vastaa, poista viesti.
- Anonyymi
Kiitos kommenteistanne! ( Myös ne asiattomat/ kaiken tietävät viherrykset).
Olen toiminut näin ja poistanut kaikki em. postaukset sellaisenaan. Niitähän on tullutkin jo useampia mm. 2x Nordean lähettämänä, yksi POP-pankin lähetys ainakin - ehkä muut olen jo heti 'esiavaamatta' poistellut suoraan!
Mutta tämähän oli aika "huippu" vedätys kun lähetys oli Aktia-pankin nimissä ja ehkä alustalla mutta annettu palvelunumero on S-pankin puhelimeen!
Olin yhteydessä tämän saadun viestin mukaan S-pankkiin jossa en oikeastaan ole asiakkaana muuten kuin "Bonus-kertymän" kautta ja ryhmän jäsen josta olen nyt eroamassa!
Syy ei liity suoraan tähän, vaan myös S-ryhmän muunlaiseen toimintaan joka ihmetyttää niin pankin kuin kauppojen kautta!
Tarkakna saa olla - jos jopa ns. "oman asiakkuus pankin nimissä voi tulla huijauksia"!
- Anonyymi
Nyrkkisääntö; mikään virallinen instanssi ei lähetä linkin kautta kirjaantumista.
- Anonyymi
Tämä selvä, jo aikaisemmin ja nyt kaikille muillekin kiitos "tuestanne" ja myötäelämisestänne!
- Anonyymi
Akti-pankin KAIKKI viestit ovat huijausviestejä.
- Anonyymi
Kamalaa ajatella jos vain viattomasti avaamalla lähetty s-posti ja ilman muuta tai että etenisi klikkauksilla mitä saattaisi pelkän s-postin kautta tapahtua?
Kai se vaatii sentään jotain omien tietojensa luovuttamista!?
Mutta miten nämä pääsee kiinni itse kunkin sähköposti-osoitteisiinkin, kun sen kanssa toimitaan vain asiallisissa yhteyksissä!?
Itselläni on Elisan alusta s-p:ssä ja siellä omat turvatekijät ja vielä omalla koneella lisäturvakin!
Mutta vuotaa ja vuotaa! :(- Anonyymi
Ei kannata antaa sähköpostiosoitetta erilaisiin palveluihin, jotka kuitenkin ennen pitkää hakkeroidaan.
- Anonyymi
Monet asiallisetkin yritykset myyvät sähköpostiosotteita. Jos olet ikinä muuhun kuin ihan viralliseen paikkaan (kela, verottaja, terveydenhoito) sen kirjoittanut, niin on mahdollista. Elisasta sen verran, että vaikka se muuten toimii melko hyvin, niin asiakkaille tulevista roskaposteista se ei ole kiinnostunut. Ehkä sadasta se osaa poistaa viisi. Muun muassa ilmaisella gmaililla on parempi roskapostisuodatus.
- Anonyymi
https://auth.aktia.fi/netbank?goto=https://ebank.aktia.fi:443/netbank/engine
"Aktia - tunnistautuminen
auth.aktia.fi/tunnistus/UI/Login?locale=fi
Kirjaudu oman pankkisi tunnuksilla tarkistamaan palveluitasi tai hakemaan asuntolainaa tai korttia. Asiakaspalvelu Asiakaspalvelu ja verkkopankin käyttäjätuki puh. 010 247 010 Aukioloajat Ehdot "
---------------------------------------------------------------
Ei ole ainakaan S-pankin palvelunumeroa Aktialla.
https://www.s-pankki.fi/fi/asiakaspalvelu/
Halutessasi voit myös soittaa meille numeroon 010 76 5800 (ma–to kello 9–20, pe klo 9–18, 0,0835 €/puhelu 0,1209 €/minuutti).
"Jos asiasi ei koske henkilökohtaisia pankkiasioitasi vaan haluat antaa yleistä palautetta tuotteistamme, palveluistamme tai toiminnastamme, voit tehdä sen palautelomakkeella. Siirry antamaan palautetta
Asiakaspalautteiden käsittely S-Pankissa "... - Anonyymi
Huijauksia tehdään edelleen runsaasti, sekä huijaussoittoja että sähköpostiviesteillä.
Tämä juttu on tältä päivältä:
https://www.is.fi/digitoday/art-2000007881760.html
Pitäkäämme huolta rahoistamme sekä vanhuksistamme! - Anonyymi
Mikä on Kelan ostokortti ???
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305892Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144444Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403257IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522991Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391581- 711351
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2331227Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101180- 791179