Korona on saanut kirkon unohtamaan tehtävänsä ja paikkansa

Anonyymi

Kirkko on tyystin unohtanut että sen tehtävä on evankelioida ja viedä Jumalanpalvelus sanaa ihmisille. Sen sijaan se on kotonaan vedoten ryhtynyt sosiaalitoimistoksi joka auttaa vanhuksista pitämällä heille seuraa ja toimittamalla ruokaa. Kuitenkim vanhuksille on enemmän apua kuulla kerrottavan evankeliumia Jeesuksesta kuin kassista maalista leipää. Hengellisestä leivästä jonka Jumala antaa alas taivaasta tulee kylläiseksi kun taas maallisesta leivästä nälkä vain kasvaa ja yltyy entistä hurjemmaksi eikä se malinen leipä tyydytä ja täytä.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei se oppinne toimi maissa jossa nähdään nälkää.

      • Anonyymi

        Hengen nälkä on sielläkin suurempi kuin maallisen leivän tarve. Sanaa ei ole viety eikä evankelioitu joten jäävät paitsi Jumalan tarjoamasta yltäkylläisyydestä.


    • Minusta pelastusarmeijan motto :" Sanaa, saippuaa ja soppaa" on erittäin hyvä. Ihminen on kokonaisvaltainen eläjä, joka tarvitsee monenlaista ravitsevaa ja hoitavaa ravintoa.

    • Anonyymi

      Ehkä kirkon sanoma on vesittynyt, hyväntekoa tulee tehdä ja sitä ei saa laiminlyödä. Mutta, tärkein asia on sielun pelastus, tämän kaikista tärkeimmän asian julistamisen kirkko on ehkä laiminlyönyt.

      • Ja hölynpölyä.

        Jos nyt vähänkään on niitä Jeesuksen sanoja luettu niin lienee aika selvää, että ihmisiä pitää auttaa.

        Ei kirkko ole laiminlyönnyt Herran sanan jakamista. Katsos kun molempaa voi tehdä , auttaa ihmistä hädässä ja samalla jakaa sitä sanaa.

        Niin on siis nykyajan kirkko paha kun jakaa peräti leipää ja auttaa vanhuksiakin. Ei hemmetti sentään toisinaan sitä miettii, että oletko esimerkiksi sinä uskova laisinkaan edes pienimmissä määrin koska niin jotenkin ilkeämielisiä juttuja teikäläisiltä tulee ( sinulle Anonyymi
        11.03.2021 17:19 )

        Juhani 1965 sen hyvin kiteyttää " Sanaa, saippuaa ja soppaa"
        Tuo on oikeaa kristillistä työtä eikä mitään pystyynkuollutta paasaamista saanastuolista ja ihan silläkin, että edelleenkään se sielunpelastus sitä ei ole ulkoistettu sen voi siis tehdä ihminen vain itse sitä ei päätä pappi eikä kielillä puhuva saarnajakaan.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ja hölynpölyä.

        Jos nyt vähänkään on niitä Jeesuksen sanoja luettu niin lienee aika selvää, että ihmisiä pitää auttaa.

        Ei kirkko ole laiminlyönnyt Herran sanan jakamista. Katsos kun molempaa voi tehdä , auttaa ihmistä hädässä ja samalla jakaa sitä sanaa.

        Niin on siis nykyajan kirkko paha kun jakaa peräti leipää ja auttaa vanhuksiakin. Ei hemmetti sentään toisinaan sitä miettii, että oletko esimerkiksi sinä uskova laisinkaan edes pienimmissä määrin koska niin jotenkin ilkeämielisiä juttuja teikäläisiltä tulee ( sinulle Anonyymi
        11.03.2021 17:19 )

        Juhani 1965 sen hyvin kiteyttää " Sanaa, saippuaa ja soppaa"
        Tuo on oikeaa kristillistä työtä eikä mitään pystyynkuollutta paasaamista saanastuolista ja ihan silläkin, että edelleenkään se sielunpelastus sitä ei ole ulkoistettu sen voi siis tehdä ihminen vain itse sitä ei päätä pappi eikä kielillä puhuva saarnajakaan.

        Hyvää tulee tehdä aina ja siihen raamattu käskeekin, kirkko ei ole paha sentakia että se tekee hyviä tekoja, vaan sen takia että se on laiminlyönyt Herran sanan julistamisen, raamatun keskeisistä asioista ei puhuta, Pyhäkouluja lapsille tuskin enää järjestetään, rippileireillä ei kehoiteta nuoria antamaan elämä Jeesukselle, ihmiset eivät tiedä tai ovat epätietoisia miten tullaan uskoon, ihmisen kahdesta lopullisesta määränpäästä ei puhuta.. Kaikesta muusta kyllä puhutaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää tulee tehdä aina ja siihen raamattu käskeekin, kirkko ei ole paha sentakia että se tekee hyviä tekoja, vaan sen takia että se on laiminlyönyt Herran sanan julistamisen, raamatun keskeisistä asioista ei puhuta, Pyhäkouluja lapsille tuskin enää järjestetään, rippileireillä ei kehoiteta nuoria antamaan elämä Jeesukselle, ihmiset eivät tiedä tai ovat epätietoisia miten tullaan uskoon, ihmisen kahdesta lopullisesta määränpäästä ei puhuta.. Kaikesta muusta kyllä puhutaan.

        Eikö juuri toisten auttaminen ole keskeisimpiä asioita ?

        Pyhäkoulut saisivat kyllä tehdä paluun.

        Kyllä rippileireillä puhutaan kovastikkin noista asioista ja oikeastaan kirkkohan nimenomaan on parantanut otettaan nuorityössä .

        Uskoontulemista ei kaiketi voi pakottaa ja voi tulla järkytyksenä, että suurinosa kirkon konservatiiveista eivät suinkaan ole mitään uskoon "pamahtaneita" vaan kasvaneet siihen, eli siinä on siis hiukan erillainen prosessi.

        Kyllä helvetistä tai pikemminkin ehkä kadotuksesta puhutaan mutta ei tietenkään samaan sävyyn kuin joskus 50 v sitten koska yhä edelleenkään se pappi ei siitä päätä kuka mihinkin menee ja toisekseen jos halutaan ihmisiä oikeasti sitouttaa seurakuntaansa niin "parempia" seurakuntalaisia kait sellaiset ovat kuin ne jotka vain pelosta siinä törröttävät.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Eikö juuri toisten auttaminen ole keskeisimpiä asioita ?

        Pyhäkoulut saisivat kyllä tehdä paluun.

        Kyllä rippileireillä puhutaan kovastikkin noista asioista ja oikeastaan kirkkohan nimenomaan on parantanut otettaan nuorityössä .

        Uskoontulemista ei kaiketi voi pakottaa ja voi tulla järkytyksenä, että suurinosa kirkon konservatiiveista eivät suinkaan ole mitään uskoon "pamahtaneita" vaan kasvaneet siihen, eli siinä on siis hiukan erillainen prosessi.

        Kyllä helvetistä tai pikemminkin ehkä kadotuksesta puhutaan mutta ei tietenkään samaan sävyyn kuin joskus 50 v sitten koska yhä edelleenkään se pappi ei siitä päätä kuka mihinkin menee ja toisekseen jos halutaan ihmisiä oikeasti sitouttaa seurakuntaansa niin "parempia" seurakuntalaisia kait sellaiset ovat kuin ne jotka vain pelosta siinä törröttävät.

        Se uskoon tuleminen olisi alunperin vähänkin niin kuin Tupperware kutsut eikä niinkään uskoon pamahtaminne ja hurahtaminen kertaheitolla. Se ei ole ollut sellainen hurmoshenkinen ja näyttävä teatteri kuten näissä lahkoissa ja herätysliikkeissä. Oikeasti uskoontulo on siis mennyt jotenkin tähän tapaan:

        "... Ja sellainen on ilosanoma Jeesuksesta. Kiinnostaisiko ketään tulla mukaan?"
        "Minua kiinistaa"
        "Minua ei"
        "Eikä minuakaan"
        "Minua se taas voisi vähän kiinistaa"
        "Okei, no te jotka olitte kiinnostuneita niin voitte jäädä ja sovitaan teille kaste ensi loppiaisena."


    • Eikö Pelastusarmeijan motto ole oikea tässä tilanteessa :
      "Saippuaa, soppaa ja sielunhoitoa".

      Ensin katsotaan, että ihminen on fyysisesti kunnossa ja jos hän haluaa kuulla Raamattua, niin sitä luetaan vasta sen jälkeen.

      • Joku ehti näköjään ehdottaa samaa jo ennen minua!


    • Aloittajalle mietittävää:

      "Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa tänne, te Isäni siunaamat. Te saatte nyt periä valtakunnan, joka on ollut valmiina teitä varten maailman luomisesta asti. Minun oli nälkä, ja te annoitte minulle ruokaa. Minun oli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Minä olin koditon, ja te otitte minut luoksenne. Minä olin alasti, ja te vaatetitte minut. Minä olin sairas, ja te kävitte minua katsomassa. Minä olin vankilassa, ja te tulitte minun luokseni.’"" (Matteus 25:34-36)

      "Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen. Minun oli nälkä, mutta te ette antaneet minulle ruokaa. Minun oli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa. Minä olin koditon, mutta te ette ottaneet minua luoksenne. Minä olin alasti, mutta te ette vaatettaneet minua. Minä olin sairas ja vankilassa, mutta te ette käyneet minua katsomassa.’" (Matteus 25:41-43)

      • Ja Jeesus sanoi Johannes Kastajan kysellessä olevansa parantaja: sokeat saavat näkönsä ym. Se piti kertoa sille Johannekselle. Kaipa sitten muillekin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      116
      2556
    2. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      451
      2276
    3. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      102
      1708
    4. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      72
      1563
    5. Mikä kaivatussasi on

      parasta?
      Ikävä
      41
      1211
    6. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      87
      1175
    7. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      62
      1172
    8. Palstasuden aamu

      Hyvää huomenta. Alkaa vähitellen tervehtymistä tapahtua. 😊🤗☕🐺
      Ikävä
      219
      1145
    9. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      192
      1092
    10. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      92
      1066
    Aihe