Katselin tuossa taksihelsingin hinta-arviota kun tytär vinkkasi, että on kovin kallis
http://www.taksihelsinki.net/hinta-arvio/
Aika kallis on! Tytär asensi minun puhelimeen Yango nimisen sovelluksen ja sanoi että kyydit ovat parempia ja paljon halvempia.
Miksi suomalainen palvelu on aina niin huonoa? Pitää tulla ulkomaalainen firma näyttämään miten asiat tehdään.
Kallis taksi
29
156
Vastaukset
- Anonyymi
Höpöhöpö.
- Anonyymi
Yango arvosteluista bongattua..
"Sovellus ok, mutta aika monen kuljettajan kohdalla tullut mietittyä, että miksi per**leessä taksiluvat on vapautettu? Jos on todellinen kiire esim. lentokentälle en voi suositella kyseistä sovellusta mitenkään. Viime pe ensimmäinen kuski otti tilauksen, mutta ei saapunut paikalle/vastannut puhelimeen. Seuraava joka tuli paikalle jätti tavaroiden kanssa keskelle autotietä..."
"Taksi teki oharit josta seuras 200e lääkäri maksu peruuttamaton käynti. En suosittele enää tätä enkä bolt sovellusta. Kuskit on suoraa somaliasta tulleet ja laivarannas auto valmiina. Nimittäin taksi luvan saanti ei ole mikään läpihuuto juttu. Rautatieasema - ruskeasuo kuski ei osaa eikä osaa suomea…"
Kyllähän tässä nyt palvelu ja laatu on ihan loistoluokkaa! Miten ne ulkomaalaiset osaakin niin sujuvasti hoitaa hommat? Tytärkin ihmettelee, edelleen :) - Anonyymi
Verot, vakuutukset ja muut lakisääteiset maksut pitävät suomalaisten toimijoiden hinnat normaalitasolla. Se on kansalaisten päätös. Taksien hinnoissa on 75% veroja. Yango on venäläinen hakukoneyhtiö, joten se ei maksa Suomen lakien mukaisia maksuja senttiäkään.
Maksu tulee maksettavaksi suomalaisille veronmaksajille. Eli sinä maksat ulkomaiset halpataksit korotettuina veroina mm. asumisessa, sähkössä, elintarvikkeissa ja tuloveroissa. Eli sinä maksat joka tapauksessa tavalla tai toisella ja tyttaresi maksaa valtion velkoja, jotka veronkiertäjät aiheuttavat.
Rehellinen ja vastuullinen kansalainen ei tietenkään käytä veronkiertäjien halpatakseja.
Täällä voit tutustua Yangoon
https://yandex.com/- Anonyymi
TH:n ongelma on se että välityksessä on sama määrä autoja mitä oli ennen vapautusta jolloin TH:lla oli käytännössä Helsingin alueella monopoliasema. Eli automäärä on mitoitettu hoitamaan koko Helsingin alueen kysyntä. Nyt kun hoidetaan huomattavasti pienempi määrä kysynnästä, asiakkaita ei riitä kaikille samaan tapaan. Pienemmällä automäärällä tehokkuus saataisiin paremmaksi ja hintoja voisi laskea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TH:n ongelma on se että välityksessä on sama määrä autoja mitä oli ennen vapautusta jolloin TH:lla oli käytännössä Helsingin alueella monopoliasema. Eli automäärä on mitoitettu hoitamaan koko Helsingin alueen kysyntä. Nyt kun hoidetaan huomattavasti pienempi määrä kysynnästä, asiakkaita ei riitä kaikille samaan tapaan. Pienemmällä automäärällä tehokkuus saataisiin paremmaksi ja hintoja voisi laskea.
Ei taida automäärän vähennys olla TH:n etujen mukaista kun lähes ainoa tulonlähde on autoilijoilta kerättävät kiinteät välitysmaksut.
Tai jos puolet autoilijoista heitettäisiin ulos, pitäisi jäljellejäävien maksaa liki 1000 euroa kuussa välityksestä . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida automäärän vähennys olla TH:n etujen mukaista kun lähes ainoa tulonlähde on autoilijoilta kerättävät kiinteät välitysmaksut.
Tai jos puolet autoilijoista heitettäisiin ulos, pitäisi jäljellejäävien maksaa liki 1000 euroa kuussa välityksestä .Samalla myös liikevaihto tuplaantuisi. Kumpi sitten olisi parempi? Kuljettajille olisi töitä ja palkat saataisiin paremmaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida automäärän vähennys olla TH:n etujen mukaista kun lähes ainoa tulonlähde on autoilijoilta kerättävät kiinteät välitysmaksut.
Tai jos puolet autoilijoista heitettäisiin ulos, pitäisi jäljellejäävien maksaa liki 1000 euroa kuussa välityksestä .Lasten harrastetoiminnassa on sama ajatus kun TH:n välityksessä, kaikki saa pelata ja tulos ei ole tärkein vaan se että kaikki saa osallistua. Erikoinen tapa harjoittaa liiketoimintaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lasten harrastetoiminnassa on sama ajatus kun TH:n välityksessä, kaikki saa pelata ja tulos ei ole tärkein vaan se että kaikki saa osallistua. Erikoinen tapa harjoittaa liiketoimintaa.
50 vuotta ajatus oli että kohtuuhintaiset kyydit ja kohtuu toimeentulo kaikille osallistujille, laatu pysyi hyvänä kun kukaan ei halunnut luopua luvasta jonka eteen oli nähnyt vaivaa.
Ehkä sen sitten voi rinnastaa lasten harrastuksiin, mene ja tiedä. Nyt kai sitten on parempi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TH:n ongelma on se että välityksessä on sama määrä autoja mitä oli ennen vapautusta jolloin TH:lla oli käytännössä Helsingin alueella monopoliasema. Eli automäärä on mitoitettu hoitamaan koko Helsingin alueen kysyntä. Nyt kun hoidetaan huomattavasti pienempi määrä kysynnästä, asiakkaita ei riitä kaikille samaan tapaan. Pienemmällä automäärällä tehokkuus saataisiin paremmaksi ja hintoja voisi laskea.
En ihan varmasti tiedä mutta veikkaan että tällä hetkellä välityksessä on jo huomattavasti vähemmän autoja kuin ennen alan vapautusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
50 vuotta ajatus oli että kohtuuhintaiset kyydit ja kohtuu toimeentulo kaikille osallistujille, laatu pysyi hyvänä kun kukaan ei halunnut luopua luvasta jonka eteen oli nähnyt vaivaa.
Ehkä sen sitten voi rinnastaa lasten harrastuksiin, mene ja tiedä. Nyt kai sitten on parempi?50 vuotta ajettiin sääntelyn alla. Ehkä sama toimintamalli ei toimi kun ala on avattu vapaalle kilpailulle. Oletko kuullut että Uberin ja Yangon asiakkaat vaatisivat paluuta vanhaan? Ne jotka toivovat vanhaa mallia takaisin käyttävät pääosin perinteisiä takseja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ihan varmasti tiedä mutta veikkaan että tällä hetkellä välityksessä on jo huomattavasti vähemmän autoja kuin ennen alan vapautusta.
Jos autoilija lopettaa niin se myy osakkeen jollekkin joka jatkaa toimintaa. Tyhmää se olisi lopettaa toiminta ja olla myymättä tuhansien eurojen arvoista osaketta pois. Siksi automäärä ei tule laskemaan näissä välityskeskuksissa. Jäljelle jäävien yrittäijien pitäisi ostaa yhdessä nämä lopettavien osakkeet pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
50 vuotta ajettiin sääntelyn alla. Ehkä sama toimintamalli ei toimi kun ala on avattu vapaalle kilpailulle. Oletko kuullut että Uberin ja Yangon asiakkaat vaatisivat paluuta vanhaan? Ne jotka toivovat vanhaa mallia takaisin käyttävät pääosin perinteisiä takseja.
En ole sellaista kuullut. Sensijaan olen kuullut paljon kertomuksia U&Y kuskien ei niin asiakaspalveluhenkisestä toiminnasta, alkaen ajotavasta, päättyen kyytien perumiseen paremman rahan toivossa, ja kaikkea siltä väliltä.
Onneksi näilläkin alustoilla on oma premiumluokkansa niille asiakkaille, jotka arvostavat laatua. Hinta kylläkin monasti ylittää sen tolpalla seisovan TH taksin veloituksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
50 vuotta ajatus oli että kohtuuhintaiset kyydit ja kohtuu toimeentulo kaikille osallistujille, laatu pysyi hyvänä kun kukaan ei halunnut luopua luvasta jonka eteen oli nähnyt vaivaa.
Ehkä sen sitten voi rinnastaa lasten harrastuksiin, mene ja tiedä. Nyt kai sitten on parempi?Ei lupien vapautus, vaan digivallankumous.
Valitettava totuus on, että TH ja Lähitaksi häviävät tämän pelin, joka ei johdu lupien vapauttamisesta, vaan mötikästä, joka jokaisella on taskussa.
- Anonyymi
Minä en ainakaan asenna ikinä Yangon sovellusta puhelimeeni, en halua antaa venäläisille kaikkia tietojani jotka ovat puhelimessani.
Jos joskus tarvitsen taksia, tilaan jonkin tunnetun vanhan taksipalvelun auton (sovellukset on puhelimessani). Voin kyllä maksaa sen vähän suuremman maksun, jotta olen varma että saan auton silloin kun tarvitsen ja pääsen täsmälleen sinne mihin haluan vaikka en tuntisi edes paikkaa.- Anonyymi
Miksi ihmeessä sä olisit antamassa sosiaaliturvatunnusta välitysyhtiölle? Ja Yangolla on miljoonia käyttäjiä maailmanlaajuisesti niin luulet että luottokorttiyhtiöt ei laittaisi sitä boikottiin jos ne niin toimisi? Mutta toi kilpailijoiden halventaminen on totutustu perinteisen taksin toimintamalli joten mitään uuttahan siinä ei ole.
Näettekö oikeasti parempana ratkaisuna keskittyä kilpailevan yrityksen toiminnan haukkumiseen kun sen, että keskittäisitte energian oman toiminnan parantamiseen joka mahdollisesti houkuttelisi asiakkaita? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ihmeessä sä olisit antamassa sosiaaliturvatunnusta välitysyhtiölle? Ja Yangolla on miljoonia käyttäjiä maailmanlaajuisesti niin luulet että luottokorttiyhtiöt ei laittaisi sitä boikottiin jos ne niin toimisi? Mutta toi kilpailijoiden halventaminen on totutustu perinteisen taksin toimintamalli joten mitään uuttahan siinä ei ole.
Näettekö oikeasti parempana ratkaisuna keskittyä kilpailevan yrityksen toiminnan haukkumiseen kun sen, että keskittäisitte energian oman toiminnan parantamiseen joka mahdollisesti houkuttelisi asiakkaita?Miksi jonkin taksitilaussovelluksen asennuksessa firmalle pitää antaa täydet oikeudet saada puhelimen kaikki tiedot. Mihin niitä tarvitaan muuhun kuin tietojen vakoiluun.
- Anonyymi
Tottakai kotimainen laatu maksaa! Kotimainen ruokakin on hintavampaa. Itse valitsen laadun ja muut tinkikööt kuppaisten karvakäsien kanssa hinnoista!
- Anonyymi
Kun tilaan auton Uberilta niin tiedän että kuljettajalla on arvio vähintään 4.6/5 ja valitettavasti samaa ei voi sanoa TH:n ”kotimaisesta laadusta”.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tilaan auton Uberilta niin tiedän että kuljettajalla on arvio vähintään 4.6/5 ja valitettavasti samaa ei voi sanoa TH:n ”kotimaisesta laadusta”.
Über on yhtä epäluotettava kuin Yango. Tilattu auto voi jäädä tulematta kun kuski nappaakin paremman kyydin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Über on yhtä epäluotettava kuin Yango. Tilattu auto voi jäädä tulematta kun kuski nappaakin paremman kyydin.
Uberissa kuski ei tiedä mihin asiakas menee ennen kuin asiakas nousee kyytiin. Se o tehty juuri siksi niin, että kuljettaja ei voi valita kyytejä. Ja jos kuljettajalla on liikaa hylättyjä kyytejä, johtaa se välityksen sulkemiseen. Muistaakseni se oli joku 3% mitä pysty hylkäämään ilman ongelmia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uberissa kuski ei tiedä mihin asiakas menee ennen kuin asiakas nousee kyytiin. Se o tehty juuri siksi niin, että kuljettaja ei voi valita kyytejä. Ja jos kuljettajalla on liikaa hylättyjä kyytejä, johtaa se välityksen sulkemiseen. Muistaakseni se oli joku 3% mitä pysty hylkäämään ilman ongelmia.
Miten ne sit tietää mihin ajaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten ne sit tietää mihin ajaa?
Noutopaikka näkyy jo kuittausvaiheessa tottakai, mutta määränpää tulee näkymään vasta silloin kun kyyti ”aloitetaan”. Eli ennen asiakkaan nousemista kyytiin on mahdoton arvioida kyydistä saatava summa. Siinä vaiheessa näkee vain noutopaikan, asiakkaan arvosanan ja mahdollisen surge kertoimen. Jos kyydin pituus on yli 45min niin ennen kuittausta mainitaan että kyseessä on pitkä kyyti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noutopaikka näkyy jo kuittausvaiheessa tottakai, mutta määränpää tulee näkymään vasta silloin kun kyyti ”aloitetaan”. Eli ennen asiakkaan nousemista kyytiin on mahdoton arvioida kyydistä saatava summa. Siinä vaiheessa näkee vain noutopaikan, asiakkaan arvosanan ja mahdollisen surge kertoimen. Jos kyydin pituus on yli 45min niin ennen kuittausta mainitaan että kyseessä on pitkä kyyti.
Mut jos ei osaa lukea?
- Anonyymi
Muutama vuosi sit oli vuosiliksa 220000 eur per auto
- Anonyymi
Aika jees ku toho tulee vielä lakisääteiset lisät plus muut separaattorit päälle.
- Anonyymi
Kävin Viron Narvassa. 3,5 kilometriä taksilla maksoi 2,50 euroa.
- Anonyymi
Minäpä se kävin Burkina Fasossa. Siellä 4 km taksilla maksoi 2 €. Liikaa maksoin. Taidan muuttaa sinne asumaan. Tulkaa kaikki Suomen taksien hinnoista kitisijät perässä ;).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäpä se kävin Burkina Fasossa. Siellä 4 km taksilla maksoi 2 €. Liikaa maksoin. Taidan muuttaa sinne asumaan. Tulkaa kaikki Suomen taksien hinnoista kitisijät perässä ;).
Minä kuljin Helsingin keskustasta Eiraan taksilla ja hinta oli 6€. Tai siis Uber-taksilla mutta kuitenkin mielestäni erittäin kohtuuhintainen kyyti. Ennen sai maksaa pelkästään autoon istumisesta 9€. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä kuljin Helsingin keskustasta Eiraan taksilla ja hinta oli 6€. Tai siis Uber-taksilla mutta kuitenkin mielestäni erittäin kohtuuhintainen kyyti. Ennen sai maksaa pelkästään autoon istumisesta 9€. :)
Liikaa on sekin! Miten on mahdollista että Burkina Fasossa pääsee pitemmän matkan 2 euroa halvemmalla? Tämä todistaa, että suomalaisessa taksissa on vieläkin "ilmaa" hinnoissa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733