Kallis taksi

Anonyymi

Katselin tuossa taksihelsingin hinta-arviota kun tytär vinkkasi, että on kovin kallis

http://www.taksihelsinki.net/hinta-arvio/

Aika kallis on! Tytär asensi minun puhelimeen Yango nimisen sovelluksen ja sanoi että kyydit ovat parempia ja paljon halvempia.

Miksi suomalainen palvelu on aina niin huonoa? Pitää tulla ulkomaalainen firma näyttämään miten asiat tehdään.

29

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Höpöhöpö.

    • Anonyymi

      Yango arvosteluista bongattua..
      "Sovellus ok, mutta aika monen kuljettajan kohdalla tullut mietittyä, että miksi per**leessä taksiluvat on vapautettu? Jos on todellinen kiire esim. lentokentälle en voi suositella kyseistä sovellusta mitenkään. Viime pe ensimmäinen kuski otti tilauksen, mutta ei saapunut paikalle/vastannut puhelimeen. Seuraava joka tuli paikalle jätti tavaroiden kanssa keskelle autotietä..."

      "Taksi teki oharit josta seuras 200e lääkäri maksu peruuttamaton käynti. En suosittele enää tätä enkä bolt sovellusta. Kuskit on suoraa somaliasta tulleet ja laivarannas auto valmiina. Nimittäin taksi luvan saanti ei ole mikään läpihuuto juttu. Rautatieasema - ruskeasuo kuski ei osaa eikä osaa suomea…"

      Kyllähän tässä nyt palvelu ja laatu on ihan loistoluokkaa! Miten ne ulkomaalaiset osaakin niin sujuvasti hoitaa hommat? Tytärkin ihmettelee, edelleen :)

    • Anonyymi

      Verot, vakuutukset ja muut lakisääteiset maksut pitävät suomalaisten toimijoiden hinnat normaalitasolla. Se on kansalaisten päätös. Taksien hinnoissa on 75% veroja. Yango on venäläinen hakukoneyhtiö, joten se ei maksa Suomen lakien mukaisia maksuja senttiäkään.

      Maksu tulee maksettavaksi suomalaisille veronmaksajille. Eli sinä maksat ulkomaiset halpataksit korotettuina veroina mm. asumisessa, sähkössä, elintarvikkeissa ja tuloveroissa. Eli sinä maksat joka tapauksessa tavalla tai toisella ja tyttaresi maksaa valtion velkoja, jotka veronkiertäjät aiheuttavat.

      Rehellinen ja vastuullinen kansalainen ei tietenkään käytä veronkiertäjien halpatakseja.

      Täällä voit tutustua Yangoon
      https://yandex.com/

      • Anonyymi

        TH:n ongelma on se että välityksessä on sama määrä autoja mitä oli ennen vapautusta jolloin TH:lla oli käytännössä Helsingin alueella monopoliasema. Eli automäärä on mitoitettu hoitamaan koko Helsingin alueen kysyntä. Nyt kun hoidetaan huomattavasti pienempi määrä kysynnästä, asiakkaita ei riitä kaikille samaan tapaan. Pienemmällä automäärällä tehokkuus saataisiin paremmaksi ja hintoja voisi laskea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TH:n ongelma on se että välityksessä on sama määrä autoja mitä oli ennen vapautusta jolloin TH:lla oli käytännössä Helsingin alueella monopoliasema. Eli automäärä on mitoitettu hoitamaan koko Helsingin alueen kysyntä. Nyt kun hoidetaan huomattavasti pienempi määrä kysynnästä, asiakkaita ei riitä kaikille samaan tapaan. Pienemmällä automäärällä tehokkuus saataisiin paremmaksi ja hintoja voisi laskea.

        Ei taida automäärän vähennys olla TH:n etujen mukaista kun lähes ainoa tulonlähde on autoilijoilta kerättävät kiinteät välitysmaksut.
        Tai jos puolet autoilijoista heitettäisiin ulos, pitäisi jäljellejäävien maksaa liki 1000 euroa kuussa välityksestä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida automäärän vähennys olla TH:n etujen mukaista kun lähes ainoa tulonlähde on autoilijoilta kerättävät kiinteät välitysmaksut.
        Tai jos puolet autoilijoista heitettäisiin ulos, pitäisi jäljellejäävien maksaa liki 1000 euroa kuussa välityksestä .

        Samalla myös liikevaihto tuplaantuisi. Kumpi sitten olisi parempi? Kuljettajille olisi töitä ja palkat saataisiin paremmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida automäärän vähennys olla TH:n etujen mukaista kun lähes ainoa tulonlähde on autoilijoilta kerättävät kiinteät välitysmaksut.
        Tai jos puolet autoilijoista heitettäisiin ulos, pitäisi jäljellejäävien maksaa liki 1000 euroa kuussa välityksestä .

        Lasten harrastetoiminnassa on sama ajatus kun TH:n välityksessä, kaikki saa pelata ja tulos ei ole tärkein vaan se että kaikki saa osallistua. Erikoinen tapa harjoittaa liiketoimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasten harrastetoiminnassa on sama ajatus kun TH:n välityksessä, kaikki saa pelata ja tulos ei ole tärkein vaan se että kaikki saa osallistua. Erikoinen tapa harjoittaa liiketoimintaa.

        50 vuotta ajatus oli että kohtuuhintaiset kyydit ja kohtuu toimeentulo kaikille osallistujille, laatu pysyi hyvänä kun kukaan ei halunnut luopua luvasta jonka eteen oli nähnyt vaivaa.
        Ehkä sen sitten voi rinnastaa lasten harrastuksiin, mene ja tiedä. Nyt kai sitten on parempi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TH:n ongelma on se että välityksessä on sama määrä autoja mitä oli ennen vapautusta jolloin TH:lla oli käytännössä Helsingin alueella monopoliasema. Eli automäärä on mitoitettu hoitamaan koko Helsingin alueen kysyntä. Nyt kun hoidetaan huomattavasti pienempi määrä kysynnästä, asiakkaita ei riitä kaikille samaan tapaan. Pienemmällä automäärällä tehokkuus saataisiin paremmaksi ja hintoja voisi laskea.

        En ihan varmasti tiedä mutta veikkaan että tällä hetkellä välityksessä on jo huomattavasti vähemmän autoja kuin ennen alan vapautusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        50 vuotta ajatus oli että kohtuuhintaiset kyydit ja kohtuu toimeentulo kaikille osallistujille, laatu pysyi hyvänä kun kukaan ei halunnut luopua luvasta jonka eteen oli nähnyt vaivaa.
        Ehkä sen sitten voi rinnastaa lasten harrastuksiin, mene ja tiedä. Nyt kai sitten on parempi?

        50 vuotta ajettiin sääntelyn alla. Ehkä sama toimintamalli ei toimi kun ala on avattu vapaalle kilpailulle. Oletko kuullut että Uberin ja Yangon asiakkaat vaatisivat paluuta vanhaan? Ne jotka toivovat vanhaa mallia takaisin käyttävät pääosin perinteisiä takseja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ihan varmasti tiedä mutta veikkaan että tällä hetkellä välityksessä on jo huomattavasti vähemmän autoja kuin ennen alan vapautusta.

        Jos autoilija lopettaa niin se myy osakkeen jollekkin joka jatkaa toimintaa. Tyhmää se olisi lopettaa toiminta ja olla myymättä tuhansien eurojen arvoista osaketta pois. Siksi automäärä ei tule laskemaan näissä välityskeskuksissa. Jäljelle jäävien yrittäijien pitäisi ostaa yhdessä nämä lopettavien osakkeet pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        50 vuotta ajettiin sääntelyn alla. Ehkä sama toimintamalli ei toimi kun ala on avattu vapaalle kilpailulle. Oletko kuullut että Uberin ja Yangon asiakkaat vaatisivat paluuta vanhaan? Ne jotka toivovat vanhaa mallia takaisin käyttävät pääosin perinteisiä takseja.

        En ole sellaista kuullut. Sensijaan olen kuullut paljon kertomuksia U&Y kuskien ei niin asiakaspalveluhenkisestä toiminnasta, alkaen ajotavasta, päättyen kyytien perumiseen paremman rahan toivossa, ja kaikkea siltä väliltä.
        Onneksi näilläkin alustoilla on oma premiumluokkansa niille asiakkaille, jotka arvostavat laatua. Hinta kylläkin monasti ylittää sen tolpalla seisovan TH taksin veloituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        50 vuotta ajatus oli että kohtuuhintaiset kyydit ja kohtuu toimeentulo kaikille osallistujille, laatu pysyi hyvänä kun kukaan ei halunnut luopua luvasta jonka eteen oli nähnyt vaivaa.
        Ehkä sen sitten voi rinnastaa lasten harrastuksiin, mene ja tiedä. Nyt kai sitten on parempi?

        Ei lupien vapautus, vaan digivallankumous.
        Valitettava totuus on, että TH ja Lähitaksi häviävät tämän pelin, joka ei johdu lupien vapauttamisesta, vaan mötikästä, joka jokaisella on taskussa.


    • Anonyymi

      Minä en ainakaan asenna ikinä Yangon sovellusta puhelimeeni, en halua antaa venäläisille kaikkia tietojani jotka ovat puhelimessani.

      Jos joskus tarvitsen taksia, tilaan jonkin tunnetun vanhan taksipalvelun auton (sovellukset on puhelimessani). Voin kyllä maksaa sen vähän suuremman maksun, jotta olen varma että saan auton silloin kun tarvitsen ja pääsen täsmälleen sinne mihin haluan vaikka en tuntisi edes paikkaa.

      • Anonyymi

        Miksi ihmeessä sä olisit antamassa sosiaaliturvatunnusta välitysyhtiölle? Ja Yangolla on miljoonia käyttäjiä maailmanlaajuisesti niin luulet että luottokorttiyhtiöt ei laittaisi sitä boikottiin jos ne niin toimisi? Mutta toi kilpailijoiden halventaminen on totutustu perinteisen taksin toimintamalli joten mitään uuttahan siinä ei ole.

        Näettekö oikeasti parempana ratkaisuna keskittyä kilpailevan yrityksen toiminnan haukkumiseen kun sen, että keskittäisitte energian oman toiminnan parantamiseen joka mahdollisesti houkuttelisi asiakkaita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä sä olisit antamassa sosiaaliturvatunnusta välitysyhtiölle? Ja Yangolla on miljoonia käyttäjiä maailmanlaajuisesti niin luulet että luottokorttiyhtiöt ei laittaisi sitä boikottiin jos ne niin toimisi? Mutta toi kilpailijoiden halventaminen on totutustu perinteisen taksin toimintamalli joten mitään uuttahan siinä ei ole.

        Näettekö oikeasti parempana ratkaisuna keskittyä kilpailevan yrityksen toiminnan haukkumiseen kun sen, että keskittäisitte energian oman toiminnan parantamiseen joka mahdollisesti houkuttelisi asiakkaita?

        Miksi jonkin taksitilaussovelluksen asennuksessa firmalle pitää antaa täydet oikeudet saada puhelimen kaikki tiedot. Mihin niitä tarvitaan muuhun kuin tietojen vakoiluun.


    • Anonyymi

      Tottakai kotimainen laatu maksaa! Kotimainen ruokakin on hintavampaa. Itse valitsen laadun ja muut tinkikööt kuppaisten karvakäsien kanssa hinnoista!

      • Anonyymi

        Kun tilaan auton Uberilta niin tiedän että kuljettajalla on arvio vähintään 4.6/5 ja valitettavasti samaa ei voi sanoa TH:n ”kotimaisesta laadusta”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tilaan auton Uberilta niin tiedän että kuljettajalla on arvio vähintään 4.6/5 ja valitettavasti samaa ei voi sanoa TH:n ”kotimaisesta laadusta”.

        Über on yhtä epäluotettava kuin Yango. Tilattu auto voi jäädä tulematta kun kuski nappaakin paremman kyydin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Über on yhtä epäluotettava kuin Yango. Tilattu auto voi jäädä tulematta kun kuski nappaakin paremman kyydin.

        Uberissa kuski ei tiedä mihin asiakas menee ennen kuin asiakas nousee kyytiin. Se o tehty juuri siksi niin, että kuljettaja ei voi valita kyytejä. Ja jos kuljettajalla on liikaa hylättyjä kyytejä, johtaa se välityksen sulkemiseen. Muistaakseni se oli joku 3% mitä pysty hylkäämään ilman ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uberissa kuski ei tiedä mihin asiakas menee ennen kuin asiakas nousee kyytiin. Se o tehty juuri siksi niin, että kuljettaja ei voi valita kyytejä. Ja jos kuljettajalla on liikaa hylättyjä kyytejä, johtaa se välityksen sulkemiseen. Muistaakseni se oli joku 3% mitä pysty hylkäämään ilman ongelmia.

        Miten ne sit tietää mihin ajaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ne sit tietää mihin ajaa?

        Noutopaikka näkyy jo kuittausvaiheessa tottakai, mutta määränpää tulee näkymään vasta silloin kun kyyti ”aloitetaan”. Eli ennen asiakkaan nousemista kyytiin on mahdoton arvioida kyydistä saatava summa. Siinä vaiheessa näkee vain noutopaikan, asiakkaan arvosanan ja mahdollisen surge kertoimen. Jos kyydin pituus on yli 45min niin ennen kuittausta mainitaan että kyseessä on pitkä kyyti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noutopaikka näkyy jo kuittausvaiheessa tottakai, mutta määränpää tulee näkymään vasta silloin kun kyyti ”aloitetaan”. Eli ennen asiakkaan nousemista kyytiin on mahdoton arvioida kyydistä saatava summa. Siinä vaiheessa näkee vain noutopaikan, asiakkaan arvosanan ja mahdollisen surge kertoimen. Jos kyydin pituus on yli 45min niin ennen kuittausta mainitaan että kyseessä on pitkä kyyti.

        Mut jos ei osaa lukea?


    • Anonyymi

      Muutama vuosi sit oli vuosiliksa 220000 eur per auto

      • Anonyymi

        Aika jees ku toho tulee vielä lakisääteiset lisät plus muut separaattorit päälle.


    • Anonyymi

      Kävin Viron Narvassa. 3,5 kilometriä taksilla maksoi 2,50 euroa.

      • Anonyymi

        Minäpä se kävin Burkina Fasossa. Siellä 4 km taksilla maksoi 2 €. Liikaa maksoin. Taidan muuttaa sinne asumaan. Tulkaa kaikki Suomen taksien hinnoista kitisijät perässä ;).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäpä se kävin Burkina Fasossa. Siellä 4 km taksilla maksoi 2 €. Liikaa maksoin. Taidan muuttaa sinne asumaan. Tulkaa kaikki Suomen taksien hinnoista kitisijät perässä ;).

        Minä kuljin Helsingin keskustasta Eiraan taksilla ja hinta oli 6€. Tai siis Uber-taksilla mutta kuitenkin mielestäni erittäin kohtuuhintainen kyyti. Ennen sai maksaa pelkästään autoon istumisesta 9€. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kuljin Helsingin keskustasta Eiraan taksilla ja hinta oli 6€. Tai siis Uber-taksilla mutta kuitenkin mielestäni erittäin kohtuuhintainen kyyti. Ennen sai maksaa pelkästään autoon istumisesta 9€. :)

        Liikaa on sekin! Miten on mahdollista että Burkina Fasossa pääsee pitemmän matkan 2 euroa halvemmalla? Tämä todistaa, että suomalaisessa taksissa on vieläkin "ilmaa" hinnoissa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

      Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6965
    2. Pakko tulla tänne

      jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

      Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

      Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

      Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

      Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

      Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

      tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

      Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

      Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe