Hei ostakaa kalaverkot

Anonyymi

7.90 euroa puuilosta kalaverkkoja. Sitten heitätte verkot mereen ja kalaa tulee paljon niin saatte halpaa ruokaa. 3 siikaa tänään verkoissa yhteensä 2.3 kiloo.
Huomenna menen taas kalaan.

17

144

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuotahan mamut tekee ainakin täällä kemissä. Heittelevät kesällä verkkoja rantaveteen ja keräävät pikku sinttejä ämpäriin. Ilmeisesti tekevät niistä jonkinlaista kalasoppaa, keittämällä ruodot irti, jne.

      • Anonyymi

        Verkkolupa? vai onkohan mamuille sallittu tuokin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Verkkolupa? vai onkohan mamuille sallittu tuokin?

        Sossu maksaa kun eivät he tuollaista lupamaksua ymmärrä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sossu maksaa kun eivät he tuollaista lupamaksua ymmärrä

        Suomessa suurin osa ihan kantasuomalaisista kalastaa ilman mitään lupia. Vai miten on selitettävissä maamme suuri kesämökkien määrä ja vähäinen kalastuslupien määrä? Tuskin mamut syyllistyy luvattomiin kalastuksiin, riski suuri jäädä kiinni ja saada ongelmia sakoista. Mamut kyllä osaa hakea ilmaista kalaa hoitokalastajilta ihan laillisesti, mitä taasen moni suomalainen köyhä ei osaa.

        ps. itse kalastan laillisesti katiskoilla rannalta käsin, verkot on niin hankalat kalastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa suurin osa ihan kantasuomalaisista kalastaa ilman mitään lupia. Vai miten on selitettävissä maamme suuri kesämökkien määrä ja vähäinen kalastuslupien määrä? Tuskin mamut syyllistyy luvattomiin kalastuksiin, riski suuri jäädä kiinni ja saada ongelmia sakoista. Mamut kyllä osaa hakea ilmaista kalaa hoitokalastajilta ihan laillisesti, mitä taasen moni suomalainen köyhä ei osaa.

        ps. itse kalastan laillisesti katiskoilla rannalta käsin, verkot on niin hankalat kalastaa.

        Hevosmiesten tietotoimiston uutisia. Mielipide on useimmiten pelkkää puuta heinää.


    • Anonyymi

      Katiska itsellä kanssa ollut mielessä ja aamulla käydä katsomassa. En kalaa mitään älyttömiä määriä tarvi. Katiskan jos ostaa ja vie veteen niin onko sitä sitten enään siellä.

    • Anonyymi

      Joo ostakaa catch a fish setti ja traileri halpaa kalaa luvassa. Muistakaa tervehtiä poliisivenettä.

    • Anonyymi

      No pari kiloo kalaa ja verkot maksettu. Itse ahventa ja siikaa kalastan verkoilla ja ongin myös siikaa jaa aamulla olen menossa taas onkimaan. Joskus tullut kuukauden aikana 300 kg ahventa verkoilla. Ihan hyvä saalis ja kova perkaaminen että käy ihan työstä mutta siinä on ruokaa pitkäksi aikaan.

    • Anonyymi

      Muuten hyvä idea mutta kun sattuu asumaan sisämaassa, niin hankala niitä verkkoja on mereen heittää.

      • Näin on eikä kaikilla ole edes järveä niin lähellä että sinne pääsis vaikka jalkapelissä tai edes paikallisliikenteen bussilla. Vesi tarvitaan kyllä kun kylpyammeesta ei mitään kalaa saa eikä sitäkään ole enää kuin harvoilla.


    • Anonyymi

      Ostaa kaupasta sen määrän mitä syö, silakkaa,muikkua,silliä ni ei tarvi kalastaa.

    • Anonyymi

      Täältä on liki 500 km meren rantaan verkkoja heittelemään.
      Vaikka sen verkon kanssa meren rannalle pääsisinkin jollain pelillä, joko meri on sula?
      Saanko heittää verkot kenen tahansa rannasta veteen?

      Jos meri on jäässä, levitänkö sen verkon siihen jäälle odottamaan sulaa vettä?

    • Anonyymi

      Ihne porukkaa ku asuvat jossain saharassa ettei edes järkeä ole lähellä.

    • Anonyymi

      Ihne porukkaa ku asuvat jossain saharassa ettei edes järveä ole lähellä.

    • Anonyymi

      Toimin aloittajan neuvon mukaisesti ja heitin verkot mereen. Nyt ei ole enää verkkoja.

    • Anonyymi

      Kutuaikana pikkupurosta haavilla särkiä pari ämpäriä, perattuna pakkaseen ja sieltä sitten pitkin vuotta lasipurkkiin umpioituna eri mausteilla, nyt alkaa olla jo kaikki syöty. Reseptin saa kaupasta JärkiSärki-purkin kyljestä, yli30e/kg. Verkolla toki saisi siikaa ym. herkkuja, mutta en enää raski venettä ostaa.
      Tuo heittoverkolla kalastus on taitolaji, että saa sen aukeamaan kauniisti, ei se nippuna kalasta. Thaimaassa olen sen opetellut, ja onhan aika kivaa kahlailla meressä, heittää verkkoa ja saada kalaa. Jep, ja tuoretta on!

    • Anonyymi

      Komeita siikoja sait, onneksi olkoon ja kateeksi käy!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      590
      3946
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3358
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2869
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2831
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2184
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2121
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2027
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1885
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1860
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1829
    Aihe