Tuntuu kuin kaikki vihaisivat minua

Anonyymi

Tuntuu kuin literally kaikki ihmiset maailmassa vihaisivat minua, joskus jopa oma perhe. Johtuu varmaan siitä että varsinkin yläasteella olin tosi yksinäinen ja mua kiusattiin varsinkin henkisesti. Ja nyt sitten on vaikea luottaa muihin ihmisiin..
T: 17v nuori

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen pahoillani että joudut kokemaan tuollaista. Kiusaaminen on henkistä väkivaltaa, ja siitä jää haavoja.

      Jos on ollut yhdessä paikassa kiusattu, voi ottaa sen roolin sillä tavalla että ikään kuin odottaa samaa muualtakin. Sitten joutuu helpommin syntipukiksi tai muiden aggressioiden purkukohteeksi eri paikoissa elämässä myöhemminkin. Kun ei osaa odottaa arvostusta ja hyväksyntää, ei osaa oikein ottaa sitä vastaankaan, kun saa.

      Jos on sellainen olo, että oma perhe vihaa, niin se voi siinä mielessä olla tottakin että he ovat valinneet juuri sinut projektioidensa kohteeksi, eli ulkoistavat sinuun omia ikäviä tunteitaan mitä eivät pysty käsittelemään. Perhekuvio, jossa yksi on syntipukki, on aika yleinen. Sellainen järjestelmä helpottaa muun perheen oloa, kun saavat ikään kuin oksentaa oman pahan olonsa jonkun päälle, mutta sille joka ottaa tämän taakan kantaakseen tilanne on helvettiä.

      Jos teillä on vähänkään näin, niin koeta olla tarkkana. Ei kannata jäädä syntipukin rooliin. Ei kannata jäädä siihen kohteeksi, jos huomaa, että niin on käymässä. Kukaan ei ole vastuussa toisten tunteista. Syntipukki saattaa joskus, tiedostamattaan ehkä, kokea tekevänsä jonkinlaisen palveluksen läheisilleen ottamalla vastaan heidän syytöksensä, ulossulkemisen ja muun ikävän käytöksen. Se on kuitenkin karhunpalvelus, joka ei auta perheenjäseniä, ja syntipukin itsensä se saattaa asemaan josta hän ei koskaan tule saamaan kiitosta.

      Tämä perustui nyt vähän enemmän omiin kokemuksiini kuin siihen mitä lyhyessä aloituksessa kerroit. Älä kuitenkaan jää masentumaan, vaan pidä puolesi. Kun pääset itsenäistymään kotoa, opiskeluihin tai töihin, aukeaa uusi maailma jossa on uudet ihmiset. Onko sinulla jo suunnitelmia?

      • Anonyymi

        Et sinä suinkaan yksin ole! Vastasithan huuri itsellesi. Sitä paitsi 77- vuotispäiväsi olivat monta vuotta sitten...ja kun on vielä nuorekkaana säilynyt vaimokin sinua passaamassa.


    • Anonyymi

      Jotenkin tuli vaikutelma, että aloittajalla ei välttämättä mene kovin hyvin oman itsensä kanssa.
      Olisi hyvä osata arvostaa itseään, eikä syytellä itseään asioista, joihin ei välttämättä ole edes syyllinen.

      Olen itse nuorena kohdannut samantyyppisen tilanteen henkilökohtaisesti.
      Mulla oli huono itsetunto, en hyväksynyt itseäni, enkä tykännyt itsestäni, niin jatkuvasti tuntui, ettei kukaan muukaan minusta välitä vaan kaikki vihaisivat.

      Todellisuudessa se ei ole niin, ketään ihminen ei ole kaikkien vihan kohteena. Toki joissain ihmissuhteissa voi olla ongelmia, mutta silti on heitäkin, jotka hyväksyvät sinut sellaisena kuin olet.

      Tsemppiä aloittajalle. Ehkä tällä hetkellä on vaikeaa, mutta tulevaisuudesta ei voi tietää. Asiat voivat ihan hyvin kääntyä parempaan.

      • Anonyymi

        Tuo on hyvä näkökulma... Ajattelin tuota syntipukkikuviota mahdollisena aloittajankin kohdalla koska olen itse kokenut sen. Toinen mitä ajattelin vaikka jäi kirjoittamatta on, että joskus vain luulee että muut eivät hyväksy itseä. (Sekin oli osa vaikeaa nuoruuttani :(


      • Anonyymi

        Sinun kannattaisi tappaa itsesi. Tarvitsemme lööppejä lehteemme, joka ei myy.


    • Anonyymi

      Ymmärrän aloittajaa.Neuvo jonka annan on, että jos on paha olla niin käy puhumassa vaikka ammattiauttajalle.Itse olen 44-vuotias nainen ja olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä 10 vuotta.Mä en itse puhunut kiusaamisesta ja sen tuomasta pahasta olosto silloin kun olisi pitänyt.Mä hain apua liian myöhään.Mun itsetunto oli jo mennyt ja se ei ole korjaantunut vieläkään.Ja juuri tuo luottaminen toiseen ihmiseen on hankalaa.Eihän kukaan voi hyväksyä mua koskaan,kun ei hyväskytty lapsena ja nuorena.Se itsetunnon rakentaminen yli 20 vuotiaana on todella vaikeaa jos kokemusta hyväksytyksi tulemisesta ei ole.

    • Anonyymi

      Mulla oli samanlainen olo mutta oikeastihan mua ei vihata ja tuskin kukaan minua nähnyt ihminen ajattelee minua, jos ajattelen niin oon sitten heidän mielissään "julkkis", heh heh. Sä otat liikaa painoa harteilles, jos vaan päästät irti niin olo helpottuu etkä sä voi antaa tollaisten ajatuksien häiritä sua. Mä tiiän että maailma on haastava mutta sun vaan täyttyy voittaa se, et voi muutakaan. En itse halunnut syntyä lievästi kehityvammaiseksi mutta tässä sitä ollaan. En voi muuta kun antaa sen olla yhtä mun kanssa, vaikka en haluaisi sitä. Sä oot varmasti fiksu (poika?) Ihminen jolla on edessä monta hyvää asiaa tulevaisuudessa :) kaikkea hyvää! Koita selviytyä ongelmastas ja koronasta!

      • Anonyymi

        Sori sori en muistanut että sä ootkin nuori. Mun moka.


      • Anonyymi

        Ei kenenkään tarvitse olla " julkkis " tullakseen jonkun toisen ajattelemaksi.

        Ihmiset, jotka eivät ole ainoastaan itsekeskeisiä, vaan välittävät myös muista sekä heidän hyvinvoinnistaan, ajattelevat useinkin toisia ihmisiä, läheisiään, ystäviään, tuttaviaan ja joskus myös vähemmän tuttuja.

        Minä ainakin ajattelen moniakin eri ihmisiä, mietin miten heillä mahtaa mennä juuri tällä hetkellä jne. Kaikenlaista mitä mukavaa olen kenenkin kanssa kokenut ja puhunut ym.

        Se, että ajattelee muita, ei tarkoita, että olisi ajateltava toisesta jotain pahaa. On paljon positiivisia juttuja, joita voi muista ihmisistä ajatella.

        Se on myös totta, että jotkut aivan turhaan luulevat, että heistä ajatellaan vain pahoja asioita.
        Mitä paremmin itsensä hyväksyy, niin katsoo maailmaa ja muitakin ihmisiä avoimemmin silmin ja mielin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenenkään tarvitse olla " julkkis " tullakseen jonkun toisen ajattelemaksi.

        Ihmiset, jotka eivät ole ainoastaan itsekeskeisiä, vaan välittävät myös muista sekä heidän hyvinvoinnistaan, ajattelevat useinkin toisia ihmisiä, läheisiään, ystäviään, tuttaviaan ja joskus myös vähemmän tuttuja.

        Minä ainakin ajattelen moniakin eri ihmisiä, mietin miten heillä mahtaa mennä juuri tällä hetkellä jne. Kaikenlaista mitä mukavaa olen kenenkin kanssa kokenut ja puhunut ym.

        Se, että ajattelee muita, ei tarkoita, että olisi ajateltava toisesta jotain pahaa. On paljon positiivisia juttuja, joita voi muista ihmisistä ajatella.

        Se on myös totta, että jotkut aivan turhaan luulevat, että heistä ajatellaan vain pahoja asioita.
        Mitä paremmin itsensä hyväksyy, niin katsoo maailmaa ja muitakin ihmisiä avoimemmin silmin ja mielin.

        Nimenomaan kirjoitinkin lainausmerkeissä julkkis että he ajattelevat minua, ei nyt sentään erehtyisivät minua joksin julkkikseks


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan kirjoitinkin lainausmerkeissä julkkis että he ajattelevat minua, ei nyt sentään erehtyisivät minua joksin julkkikseks

        Tuntuuhan se jollain tavalla hyvältäkin olla " julkkis ", vaikkei olekaan sellainen oikea koko kansan tuntema julkkis.

        Tuntuu hyvältä ajatella, että joku ajattelee minuakin/sinuakin, ehkä vaikka juuri tällä hetkellä.
        Sitähän ei voi koskaan tietää, mitä se toinen minusta/sinusta ajattelee.

        Vaikka toinen ajattelisi pahaakin, niin ainakaan en/et ole unohtunut toisen mielestä, sekin voi tuntua ihan hyvältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuuhan se jollain tavalla hyvältäkin olla " julkkis ", vaikkei olekaan sellainen oikea koko kansan tuntema julkkis.

        Tuntuu hyvältä ajatella, että joku ajattelee minuakin/sinuakin, ehkä vaikka juuri tällä hetkellä.
        Sitähän ei voi koskaan tietää, mitä se toinen minusta/sinusta ajattelee.

        Vaikka toinen ajattelisi pahaakin, niin ainakaan en/et ole unohtunut toisen mielestä, sekin voi tuntua ihan hyvältä.

        Totta mutta toi "Vaikka toinen ajattelisi pahaakin, niin ainakaan en/et ole unohtunut toisen mielestä, sekin voi tuntua ihan hyvältä" lause niin miten susta voi tuntua hyvältä että joku ajattelee susta pahaa kun ei ole unohtanut sua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta mutta toi "Vaikka toinen ajattelisi pahaakin, niin ainakaan en/et ole unohtunut toisen mielestä, sekin voi tuntua ihan hyvältä" lause niin miten susta voi tuntua hyvältä että joku ajattelee susta pahaa kun ei ole unohtanut sua?

        Mä tarkoitin sitä, että vaikka pahaa puhuttaisiin, niin olen/olet jäänyt puhujan mieleen kuitenkin jollain tavalla.
        Jos ei edes pahaa puhuttaisi, niin sehän tarkoittaisi, että olen/olet jo unohtunut toisen mielestä kokonaan.

        Sitä tarkoitin, kun kirjoitin, että tuntuu hyvältä, siis se että on jollain tavalla jäänyt toisen mieleen, ei ole unohtunut.

        Sille ei voi mitään, mitä joku mahdollisesti ehkä puhuu selän takana, mutta onko sillä edes väliä kun siitä ei itse tiedä, eikä ole kuulemassa.


    • Anonyymi

      Siunattua Pääsiäistä

      • Anonyymi

        Kiitos samoin


    • Anonyymi

      Suosittelen itsemurhaa.

      Hirtto on hyvä vaihtoehto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1605
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1439
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1348
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1334
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      37
      1275
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1218
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe