Ehkäpä ensimmäinen purjehduksen vloggaaja

Anonyymi

Joku saattaa tämän sarjan muistaakin 80-luvulta: Maailmanympäripurjehdus lasten kanssa.

Kaikki 13 jaksoa ovat nyt tulossa Youtubeen. Saksaksi puhuttua mutta tekstityksistä löytyy englanti.

Ensimmäinen jakso on tässä, jossa kerrotaan syitä purjehdukseen ja kuvataan veneen valmistumista. Seuraavassa jaksossa mennään jo Atlantin yli Newfoundlandiin.

https://youtu.be/3p9YfVue4NU

Materiaali on perheen itse kuvaamaa 16-mm filmikameralla.

Perheen isä purjehtii edelleen samalla veneellä ja on juuri melkein päättänyt taas yhden maailmanympäripurjehduksen 82-vuotiaana.

Tästä ei voi ainakaan valittaa, että olisi liian nopeaksi leikattu :)

3

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Unbelievable!
      Tarkoitan tässä tuota storya ja kameratyötä. Tuossa on nähty valtavasti vaivaa ja uhrattu lukemattomia tunteja toteutukseen.
      Kun ajattelee, että sama kaveri hoitaa veneen rakennusta ja järjestelee talon myyntiä - samalla vastaa suuren perheen hyvinvoinnista - ei voi muuta kuin ihmetellä.

Minäkin olen yrittänyt videoida veneretkiä ja matkoja.
      Olen huomannut kuinka vaikea on tehdä sujuvaa matkakertomusta kun on itse vastuussa kaikesta organisoinnista ja veneturvallisuudesta.
      Olen usein haaveillut sellaisesta tilanteesta, että minulla olisi sellaiset gastit mukana, jotka pystyisivät omatoimisesti pitämään veneen kulussa ja minä voisin keskittyä kuvaamiseen sekä tarinan luomiseen.
      T. Kotitarvefilmaaja

• Anonyymi

Komea vene! Ei uskoisi teräsveneeksi runkomuotoa katsomalla. Perä on kyllä jotenkin outo kaksine potkureineen. Myös ulkoinen peräsi on erikoinen. Kuka tuon on suunnitellut.

Miten tuon ajan elokuvakamerat toimivat? Lyijyakulla?

Todella erikoinen juttu tuo opettaja. Mitähän sen mies ajatteli, kun lähti tuonne vuosikausiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella

Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne
      Maailman menoa
      20
      2297
    2. Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle

Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv
      Maailman menoa
      40
      2152
    3. Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?

"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k
      Maailman menoa
      64
      1693
    4. Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua

Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle
      Maailman menoa
      194
      1667
    5. Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue

"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel
      Maailman menoa
      80
      1612
    6. Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.

Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.
      Joensuu
      52
      1492
    7. Nainen rakas

Mulle on alkanut tulla sellainen olo että meistä tulee ehkä pariskunta vielä 😌
      Ikävä
      113
      1460
    8. Pyyntö Teelle

Voisitko nyt vaan ystävällisesti laittaa viestin?
      Ikävä
      83
      1149
    9. Martina haluaa tasoisensa miehen

Seiskassa juttu minkälaisen miehen Martina haluaa. Kumppanin pitää tuoda hänen herkkyytensä ja vahvuutensa esiin sekä ol
      Kotimaiset julkkisjuorut
      240
      1027
    10. Voi ei! Katja Ståhl joutui sairaalaan - Syynä tämä vitsaus - Koskettava päivitys sairaalasängystä

Pikaista paranemista, Katja! Katja Ståhl on kertonut somessa joutuneensa sisään sairaalaan. Lue lisää: https://www.suom
      Suomalaiset julkkikset
      21
      905
    Aihe