Ehkäpä ensimmäinen purjehduksen vloggaaja

Anonyymi

Joku saattaa tämän sarjan muistaakin 80-luvulta: Maailmanympäripurjehdus lasten kanssa.

Kaikki 13 jaksoa ovat nyt tulossa Youtubeen. Saksaksi puhuttua mutta tekstityksistä löytyy englanti.

Ensimmäinen jakso on tässä, jossa kerrotaan syitä purjehdukseen ja kuvataan veneen valmistumista. Seuraavassa jaksossa mennään jo Atlantin yli Newfoundlandiin.

https://youtu.be/3p9YfVue4NU

Materiaali on perheen itse kuvaamaa 16-mm filmikameralla.

Perheen isä purjehtii edelleen samalla veneellä ja on juuri melkein päättänyt taas yhden maailmanympäripurjehduksen 82-vuotiaana.

Tästä ei voi ainakaan valittaa, että olisi liian nopeaksi leikattu :)

3

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Unbelievable!
      Tarkoitan tässä tuota storya ja kameratyötä. Tuossa on nähty valtavasti vaivaa ja uhrattu lukemattomia tunteja toteutukseen.
      Kun ajattelee, että sama kaveri hoitaa veneen rakennusta ja järjestelee talon myyntiä - samalla vastaa suuren perheen hyvinvoinnista - ei voi muuta kuin ihmetellä.

Minäkin olen yrittänyt videoida veneretkiä ja matkoja.
      Olen huomannut kuinka vaikea on tehdä sujuvaa matkakertomusta kun on itse vastuussa kaikesta organisoinnista ja veneturvallisuudesta.
      Olen usein haaveillut sellaisesta tilanteesta, että minulla olisi sellaiset gastit mukana, jotka pystyisivät omatoimisesti pitämään veneen kulussa ja minä voisin keskittyä kuvaamiseen sekä tarinan luomiseen.
      T. Kotitarvefilmaaja

• Anonyymi

Komea vene! Ei uskoisi teräsveneeksi runkomuotoa katsomalla. Perä on kyllä jotenkin outo kaksine potkureineen. Myös ulkoinen peräsi on erikoinen. Kuka tuon on suunnitellut.

Miten tuon ajan elokuvakamerat toimivat? Lyijyakulla?

Todella erikoinen juttu tuo opettaja. Mitähän sen mies ajatteli, kun lähti tuonne vuosikausiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      85
      6483
    2. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      290
      5454
    3. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      98
      4151
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      52
      2900
    5. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      27
      2874
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      120
      2093
    7. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      47
      2030
    8. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      99
      1767
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      72
      1301
    10. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      159
      1151
    Aihe