Somessa voidaan toimia mitä kyseenalaisimmin tavoin, kun halutaan vahingoittaa jotain. Esim. nimimerkillä "Anonyymi" voidaan kirjoittaa rasistisia kommentteja ja feikata olevansa persu ja samalla nimimerkillä voidaan sitten kirjoittaa persua syyllistävä vastaus. Persu saa taas miinuspisteitä, kuten on tarkoituskin. Tästä ei ole kauaakaan, kun eräs feikki jäi kiinni PS-palstalla, koska "persuna" ja omana itsenään käytti tyhmänä samaa kirjoitustyyliä ja muita tunnusmerkkejä. Twitterissä voi perustaa oman profiilinsa lisäksi "feikkipersu"profiilin ja kirjoitella rasistisia kannanottoja tai muuten esiintyä miten älyvapaana tahansa. Saman voi persukin tehdä ja feikata "vasemmistolaista". Miten somessa voi enää mihinkään luottaa, kun ihmiset ovat osoittaneet kykenevänsä mihin tahansa? Itse en enää pidä faktana yhtä ainuttakaan anonyymin tai nimellä varustetun kommentteja, ellei anonyymi todista väitteitään tai ennen kuin sen voin itse vahvistaa muista lähteistä. Vastuu kuitenkin on väitteen esittäjällä.
Siksi itse kannatan ehdottomasti lakimuutoksia Internetissä esiintymisestä. Esim. pankkitunnuksin someen kirjautumista, kuin myös profiilien luomista. Some on jo ihan tarpeeksi näyttänyt, millaisiin ikävyyksiin sen avulla pystytään.
Luottamus koetuksella.
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 562634
- 432185
- 1052154
- 281821
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4531770Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna201482- 161444
- 1081244
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne21161Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61104