Somessa voidaan toimia mitä kyseenalaisimmin tavoin, kun halutaan vahingoittaa jotain. Esim. nimimerkillä "Anonyymi" voidaan kirjoittaa rasistisia kommentteja ja feikata olevansa persu ja samalla nimimerkillä voidaan sitten kirjoittaa persua syyllistävä vastaus. Persu saa taas miinuspisteitä, kuten on tarkoituskin. Tästä ei ole kauaakaan, kun eräs feikki jäi kiinni PS-palstalla, koska "persuna" ja omana itsenään käytti tyhmänä samaa kirjoitustyyliä ja muita tunnusmerkkejä. Twitterissä voi perustaa oman profiilinsa lisäksi "feikkipersu"profiilin ja kirjoitella rasistisia kannanottoja tai muuten esiintyä miten älyvapaana tahansa. Saman voi persukin tehdä ja feikata "vasemmistolaista". Miten somessa voi enää mihinkään luottaa, kun ihmiset ovat osoittaneet kykenevänsä mihin tahansa? Itse en enää pidä faktana yhtä ainuttakaan anonyymin tai nimellä varustetun kommentteja, ellei anonyymi todista väitteitään tai ennen kuin sen voin itse vahvistaa muista lähteistä. Vastuu kuitenkin on väitteen esittäjällä.
Siksi itse kannatan ehdottomasti lakimuutoksia Internetissä esiintymisestä. Esim. pankkitunnuksin someen kirjautumista, kuin myös profiilien luomista. Some on jo ihan tarpeeksi näyttänyt, millaisiin ikävyyksiin sen avulla pystytään.
Luottamus koetuksella.
0
<50
Luetuimmat keskustelut
Taas uusi PS:n rasismiKOHU!
Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a456925- 56589
Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!
Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o160573- 51555
Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.
Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä165535Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo
Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.232514Katotaan miten jaksat tätä
Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.72467Tiedätkö mitä mies
Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut20446Naisten liian suuret vaatimukset?
Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta91440Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!
Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht187430