En nyt saanut ketään kiinni nuorten palvelevasta puhelimesta. Niin kysyn nyt täältä, että pitäisikö minun olla huolissani:
Yksi kaverini on alkanut käyttäytyä tosi oudosti. Se oli instassa ja kaikissa muissa ennen ihan normaalisti ja keksi kivoja juttuja. Muutti se kyllä yhtäkkiä jonnekin tosi kauas pieneen kuntaan ja vaihtoi vielä nimensäkin. Yritettiin kuitenkin kaikki ymmärtää sitä.
Mutta sitten me huomattiin, että sillä oli yhtäkkiä tuhansia uusia kavereita siellä somessa. Mutta ne uudet kaverit ei laittaneet sille ikinä mitään kommenttia eikä me kukaan tunnettu niitä. Ja nyt yksi nörtti sanoo, ettei ne edes ole oikeita ihmisiä vaan se on lainannut äitinsä luottokorttia ja maksanut niistä. Siellä se nyt on mielikuvituskaveriensa ympäröimänä.
Niin, että pitäisikö meidän tehdä jokin väliintulo? Eihän tämä nyt ole normaalia, että mielikuvituskavereille somettaa? Olihan minullakin pienenä se Annaeevalottakatariina, joka oli hieno balettitanssija ja söi salaatinlehdet lautaseltani. Mutta kun tämä minun kaverini on jo nelikymppinen, niin onko tämä enää normaalia?
Pitäisikö olla huolissaan?
17
239
Vastaukset
- Anonyymi
Ole vaan aivan rauhassa. Tällaisessa tapauksessa ei tarvitse olla huolissaan kun aina ollut oman onnensa seppiä ja aina heitä tulee olemaan. Minullakin on jo noin kuusikymppinen merkonomikaveri joka muutti joku vuosi sitten toiselle paikkakunnalle ja rupesi käyttämään maisterin titteliä.
- Anonyymi
Mutta luulet yhä vain näkeväsi hänet joka puolella? Sinulla taitaa olla häntä todella kova ikävä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta luulet yhä vain näkeväsi hänet joka puolella? Sinulla taitaa olla häntä todella kova ikävä.
Minun kaveri muutti pieneen kuntaan, siellä on paljon pöljiä. Aikanaan siellä oli heille oma sairaalakin, mutta nyt lopetettu ja asukkaat kulkevat pitkin kylää kädet suorana ja riitelevät välinsä ja valtuustossa. Pitääkö olla huolissaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun kaveri muutti pieneen kuntaan, siellä on paljon pöljiä. Aikanaan siellä oli heille oma sairaalakin, mutta nyt lopetettu ja asukkaat kulkevat pitkin kylää kädet suorana ja riitelevät välinsä ja valtuustossa. Pitääkö olla huolissaan?
Ei tarvitse. Tämä kylä on nyt kävelevä hullujen avohoitolaitos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta luulet yhä vain näkeväsi hänet joka puolella? Sinulla taitaa olla häntä todella kova ikävä" .
Onhan se mukava tavata kun keväällä tulee 40 vuotta siitä kun rehtorimme julisti meidät ylioppilaiksi ja kehotti panemaan sen merkiksi ylioppilaslakin päähän. Suunnittelemme pikku kekkereitä sen kunniaksi ja jutellaan sitten enemmän työurista ja perheistä. Minulla on vielä jemmassa vuosikertomus lukukaudelta 1980-1981 ja näytät saaneen pikku stipendinkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta luulet yhä vain näkeväsi hänet joka puolella? Sinulla taitaa olla häntä todella kova ikävä" .
Onhan se mukava tavata kun keväällä tulee 40 vuotta siitä kun rehtorimme julisti meidät ylioppilaiksi ja kehotti panemaan sen merkiksi ylioppilaslakin päähän. Suunnittelemme pikku kekkereitä sen kunniaksi ja jutellaan sitten enemmän työurista ja perheistä. Minulla on vielä jemmassa vuosikertomus lukukaudelta 1980-1981 ja näytät saaneen pikku stipendinkin.Hei. Olen tämän viestiketjun aloittaja, kunnanjohtajanne toilailuista huvittunut, ja ihan oikeasti minun on nyt sanottava: En ole käynyt yhtään mitään koulua missään 40 vuotta sitten. En tiedä, miksi ihmeessä luulet keskustelevasi jonkun tuttusi kanssa. Otin asian edellisessä kommentissani vielä huumorilla, mutta jos sinulla on asiaa jollekin tutullesi, niin keskustele hänen kanssaan jossain muualla. Kylänne on niin pieni, että varmaan onnistuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei. Olen tämän viestiketjun aloittaja, kunnanjohtajanne toilailuista huvittunut, ja ihan oikeasti minun on nyt sanottava: En ole käynyt yhtään mitään koulua missään 40 vuotta sitten. En tiedä, miksi ihmeessä luulet keskustelevasi jonkun tuttusi kanssa. Otin asian edellisessä kommentissani vielä huumorilla, mutta jos sinulla on asiaa jollekin tutullesi, niin keskustele hänen kanssaan jossain muualla. Kylänne on niin pieni, että varmaan onnistuu.
Ehkä tämäkin kärsii samoista oireista eli kuvittelee keskustelevansa mielikuvituskaverin kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä tämäkin kärsii samoista oireista eli kuvittelee keskustelevansa mielikuvituskaverin kanssa.
Se selittäisikin, miksi ne eivät näe mitään omituista kunnanjohtajansa mielikuvituskavereissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne on niitä avohoidon ongelmia. Kieltämättä aika vaikea nykypäivänä enää korjata, kun joka paikassa säästetään, hullujenhuoneissakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne on niitä avohoidon ongelmia. Kieltämättä aika vaikea nykypäivänä enää korjata, kun joka paikassa säästetään, hullujenhuoneissakin.
Taidan vaihtaa sukupuoleni? Olen halunnut aina olla nainen ja saada isot silikoooni kannut. Miten olisi kivaa laittaa minihame päälle ja huulipunaa huulille. Iskeä mies baarista kotiin ja olla tosi lutka. Ehkä työurakin aukeaisi kunnan palkkalistoille. Nimeksi voisin ottaa Vimpelä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidan vaihtaa sukupuoleni? Olen halunnut aina olla nainen ja saada isot silikoooni kannut. Miten olisi kivaa laittaa minihame päälle ja huulipunaa huulille. Iskeä mies baarista kotiin ja olla tosi lutka. Ehkä työurakin aukeaisi kunnan palkkalistoille. Nimeksi voisin ottaa Vimpelä.
Eihän Vimpelissä ole baaria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei. Olen tämän viestiketjun aloittaja, kunnanjohtajanne toilailuista huvittunut, ja ihan oikeasti minun on nyt sanottava: En ole käynyt yhtään mitään koulua missään 40 vuotta sitten. En tiedä, miksi ihmeessä luulet keskustelevasi jonkun tuttusi kanssa. Otin asian edellisessä kommentissani vielä huumorilla, mutta jos sinulla on asiaa jollekin tutullesi, niin keskustele hänen kanssaan jossain muualla. Kylänne on niin pieni, että varmaan onnistuu.
"Hei. Olen tämän viestiketjun aloittaja, kunnanjohtajanne toilailuista huvittunut, ja ihan oikeasti minun on nyt sanottava: En ole käynyt yhtään mitään koulua missään 40 vuotta sitten. En tiedä, miksi ihmeessä luulet keskustelevasi jonkun tuttusi kanssa. Otin asian edellisessä kommentissani vielä huumorilla, mutta jos sinulla on asiaa jollekin tutullesi, niin keskustele hänen kanssaan jossain muualla. Kylänne on niin pieni, että varmaan onnistuu".
Oli mukava juttu. kun olet pitänyt tuon vuosikertomuksen tallessa. Mieleeni on tullut että pitäisimme kevään luokkakokouksen lisäksi yhteiset kuusikymppiset Laksan kylätalolla ensi vuonna. Tuosta vuosikertomuksesta löydämme silloiset luokkatoverit. Useimmat tytöt ovat tietysti muuttaneet avion myötä sukunimensä mutta tyttönimi löytyy koulun oppilasmatrikkelista. On luonnollista ettei nykyisin henkilösuojalainsäädäntö salli matrikkeleita ja vastaavia, tosin korkeakouluilla on julkinen matrikkeli suoritetuista tutkinnon suorittajista. Minusta tuo koulun matrikkeli oli turhan paljastava kun siinä henkilö X:stä kerrottiin mm. syntymäaika ja -paikka, yo -81, yo-merk. -83, kauppatietteen yo 92. Mutta kerrotaan sitten luokkakokouksessa miten osaltamme 40 vuotta sujunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hei. Olen tämän viestiketjun aloittaja, kunnanjohtajanne toilailuista huvittunut, ja ihan oikeasti minun on nyt sanottava: En ole käynyt yhtään mitään koulua missään 40 vuotta sitten. En tiedä, miksi ihmeessä luulet keskustelevasi jonkun tuttusi kanssa. Otin asian edellisessä kommentissani vielä huumorilla, mutta jos sinulla on asiaa jollekin tutullesi, niin keskustele hänen kanssaan jossain muualla. Kylänne on niin pieni, että varmaan onnistuu".
Oli mukava juttu. kun olet pitänyt tuon vuosikertomuksen tallessa. Mieleeni on tullut että pitäisimme kevään luokkakokouksen lisäksi yhteiset kuusikymppiset Laksan kylätalolla ensi vuonna. Tuosta vuosikertomuksesta löydämme silloiset luokkatoverit. Useimmat tytöt ovat tietysti muuttaneet avion myötä sukunimensä mutta tyttönimi löytyy koulun oppilasmatrikkelista. On luonnollista ettei nykyisin henkilösuojalainsäädäntö salli matrikkeleita ja vastaavia, tosin korkeakouluilla on julkinen matrikkeli suoritetuista tutkinnon suorittajista. Minusta tuo koulun matrikkeli oli turhan paljastava kun siinä henkilö X:stä kerrottiin mm. syntymäaika ja -paikka, yo -81, yo-merk. -83, kauppatietteen yo 92. Mutta kerrotaan sitten luokkakokouksessa miten osaltamme 40 vuotta sujunut.Mitä ihmettä sinä selität? Teillä Vimpelissä taitaa tosiaan kaikki olla mielikuvituskaveriensa lumoissa. Minä en tiedä sinun helvetin henkilö X:sistäsi yhtään mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä selität? Teillä Vimpelissä taitaa tosiaan kaikki olla mielikuvituskaveriensa lumoissa. Minä en tiedä sinun helvetin henkilö X:sistäsi yhtään mitään.
Sinä joka vänkäät pakkomielteisesti jostain 40 vuoden takaisesta koulukaveristasi: Osta sinäkin itsellesi Kiinasta muutama nettikaveri lisää, Ilkkapohjalaisen mukaan halvalla saa. Kunnantalolta lisäohjeita.
- Anonyymi
Minullakin on tuo lukion vuosikertomus 1980-1981 tallessa ja se pani muistelemaan,. Lukion 3. luokalla oli silloin 27 tyttöä ja 14 poikaa, ja sehän oli mukavaa kun kun oli voita molemmin puolin leivällä! Innostuin asiasta ja etsin fonectasta poikien osoitteet. Oikeastaan on vähän surullista kun vain yksi poika sai leipåpuun kotikunnasta. Toinen poika, tai meistä pitäisi kai sanoa jo ikämies, asuu Alajärvellä. Kyllähän meidän onkin jo aika pitää luokkakokous. Tuletko Alajärvellä asuva luokkakaveri mukaan järjestelyihin kun Sinulla on säilynyt varmasti hyvä paikallistutemus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmettä sinä selität? Teillä Vimpelissä taitaa tosiaan kaikki olla mielikuvituskaveriensa lumoissa. Minä en tiedä sinun helvetin henkilö X:sistäsi yhtään mitään.
" Minä en tiedä sinun helvetin henkilö X:sistäsi yhtään mitään". Olet kai itse antanut tietosi matrikkeliin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Minä en tiedä sinun helvetin henkilö X:sistäsi yhtään mitään". Olet kai itse antanut tietosi matrikkeliin?
Silloin kun matrikkeli tehtiin niin toimikunta lähetti jokaiselle koulun kirjoissa olleelle oppilaalle kyselykaavakkeen, ja ne jotka jostakin syystä eivät palauttaneet kaavaketta niin myös heidän nimensä on matrikkelissa ilman muita tietoja.. Henkilö x on antanut tiedot syntymäpaikastaan ja - ajastaan sekä koulutuksestaan tiedot matrikkelitoimikunnan julkaistavaksi. Henkilö X on ilmeisesti ollut naimaton ja lapseton kun ei ole antanut niistä tietoa matrikkelitoimikunnalle.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408