Naistenkin välinen tasa-arvo

Mielestäni aina puhutaan tasa-arvosta vain siinä merkityksessä että naisten ja miesten välinen tasa-arvo. Mikä ei tietenkään ole väärin.
Mutta, pitäisi sitä tasa-arvoa löytyä myös naisten välillä.

Yhtenä suurena esimerkkinä on lasten hankkiminen. En sano etteikö ne ketkä lapsia haluavat saisi niitä hankkia, mutta miksi myös ne naiset jotka lapsia ei hanki tai saa, joutuu kärsimään siitä että toiset hankkii. Esim. Hoitovapaalla oleville naisille mietitään että pitäisikö heidän saada enemmän sitä hoitovapaa tukea, kuka sen maksaa? No me keillä ei ole niitä lapsia. Tässä asiassa tietysti maksumieheksi joutuvat sekä lapsettomat miehet että naiset.

Sen lisäksi olen kuullut että yksi syy siihen miksi naisen euro on pienempi kuin miehen, on se että nainen on enemmän poissa työ elämästä juuri raskauksien ja lapsivapaiden myötä. Eli tässä me muut naiset joudumme sitten jo sietämään pienempää palkkaa sekä maksamaan ekstraa niin että toiset naiset voivat lorvia kotona lapsiensa kanssa.

Sitten päästään tietenkin siihen kun nämä äidit palaavat töihin lapsettomien kustantamalta lapsivapailtaan. Vuorotöissä he saavat valita parhaat vuorot päältä, saavat tehdä vain tiettyjä vuoroja, muutella sovittuja vuoroja ja tehdä suunnilleen mitä haluavat sillä seurauksella että me muut lapsettomat joudumme sitten hoitamaan ne paskat vuorot tai tekemään ekstra töitä kun he eivät ehdi ja pysty lapsien takia.

Kannatan ehdottomasti tasa-arvoa kaikkien välillä, mutta naisena sanon että on turha vinkua tasa-arvosta vain silloin kun se koske jotakuta muuta kuin itseään. On helppo vain syyttää miehiä kaikesta ja löytää niitä epäkohtia miesten ja naisten välillä, kun pitäisi aloittaa ensin siitä että edes naisia keskenään kohdeltaisiin tasa-arvoisesti. Mutta koska prosentuaalisesti suurin osa naisista taitaa edelleen mitä lapsia hankkivan, niin eiväthän he tietenkään näe mitään väärää asioissa niin kuin ne ovat nyt koska hyötyvät tilanteesta eniten. Tasa-arvoa ei ole se että kaikki naiset joutuvat kärsimään muiden päätöksestä hankkia lapsia taas puolisesti.
Tasa-arvoa on se että he ketkä lapsia päättävät hankkia hoitavat itse lapsensa, pitävät huolta että sitä rahaa on omasta takaa lorvia kotona niin kauan kuin haluaa tai muuten vaan palaa kiltisti töihin tai on hankkimatta niitä lapsia jos ei varaa ole. Ja töissä hoidetaan ne omat työt niin kuin on tarkoitus, tai pidetään vähintäänkin huolta että kukaan muu ei joudu kärsimään sen vuoksi että et ole paikalla.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos on monta lasta sisarus sarjassa ja pariton luku.itse olen nuorin 9 lapsisesta katraasta,jo eläkeellä.En koskaan ole kuulunut tuohon joukoon nuorimpana( 6 tyttöä/ 3 poikaa)Elossa meitä yhtensVanhemat erosi kun olin pieni 3 vuodenko? Kaikki lapset jäi isälle 50 luku.Nuorimpana tytönä olin isän silmä terä.Isä kuoli kun olelin 11 vuotias. Kaliin hinnan olen saanut maksaa siskoistani,luottanut rakastanut he.Koko aikuis iän haukuneet minua muille,määritelle muille profilini.Sen nimi on sisar kateus.jota Suomessa ei tunisteta.Vahvat vauraat siskot ,kävelee yli tavalisen talouden omaavan ihmisen.Jolla ei tukena puoliso ja puolison kukkaroa.Ääretöntä henkistä väkivalttaa,mitätöintiä ymm kahden kesken.Myös nyt eläkellä olevat naiset etsii ystäväksi kiltimän persoonan,jota alistavat,manipuloivat omaan tahtoonsa..Nostaksen omaa heikkoa itse tuntoaan.Kyllä nainen ainakin keski-iällä nyt ja eläkeelää,on susi toiselle naiselle.Joten turha huutaa tasa -arvoa miesten ja naisten välillä.Kun tasa arvoa ei ole edes naisen ja naisen välillä.( ps.anteeksi kirjotus virheet ,itse en ne näe luki häiriöisenä)mieli pide tämäkin muiden joukossa kuitenkin.

      • On ihan jokaisesta itsestään kiinni miten kohtelee muita tai miten antaa muiden kohdella itseään. Sukupuolesta huolimatta ne heikommat, hiljaisemmat ja ujommat joutuu helposti muiden pompoteltaviksi mutta ei sitä millään tasa-arvo laeilla pysty muuttamaan.
        Sitten on eri asia miten ihan jo yhteiskunta meidät luokittelee, se kun ei ole meistä itsestämme kiinni minkälaista palkkaa meille maksetaan tai kuka saa mitäkin tukia ja etu oikeuksia.

        Tasa-arvoa miettiessä tulisi myös huomioida se että meitä kaikkia ei voi vetää saman kamman yli. Aloitukseeni viitaten esim juuri lasten hankkimisesta, niin ei ole tasa-arvoa kohdella myös lapsetonta naista samalla tavalla kuin lapsia hankkinutta. Ei minun kuulu maksaa siitä että naapurini hankkii lapsen. Mutta tämä on yhteiskunnallinen ongelma, en minä tai sinä yksilönä pysty tähän vaikuttamaan ja juurikin sen takia se on suuri ongelma tasa-arvon suhteen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe