Mitä jos uskoo Jeesukseen muttei Jumalaan?

Anonyymi

Sillä tuntuu että Jeesus on paljon uskottavampi kuin Jumala.

174

1318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minäkin uskon jeesukseen, hän oli hullu ihminen.

      • Anonyymi

        Taidat itse olla tyhmä. Pilkkaatte pelastajaa. Usko Jeesukseen on ehdottomasti oikea valinta.


    • Anonyymi

      > Mitä jos uskoo Jeesukseen muttei Jumalaan?

      Jos ei usko Jumalaan, ei usko myöskään Jeesusta, joka sanoi mm.

      "Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani."
      Joh. 7:16-17

      • Anonyymi

        Johanneksen evankeliumi tuskin sisälsi yhtään sellaista tekstiä, joka olisi ollut Jeesuksen sanomaa.

        Sen sijaan Jeesus opetti mm. näin:
        "Jos teidän johtajanne sanovat teille, ’Katso, (Isän) valtakunta on taivaalla,’ silloin taivaan linnut ovat teitä arvokkaampia. Jos he sanovat teille, ’Se on meressä,’ silloin kalat ovat teitä arvokkaampia. Ennemmin valtakunta on teissä ja teidän ulkopuolellanne. "

        "Hänen opetuslapsensa sanoivat hänelle, ”Milloin tulee loppujen kuolleiden hetki, ja milloin tulee uusi maailma?” Hän sanoi heille, ”Mitä odotatte tulevaksi on jo tullut, mutta ette tiedä sitä.” "

        Jeesuksen opetukset olivat panteistisia, hän ei siis uskonut mihinkään jumalolentoihin, henkimaailmaan tai sellaiseen taivaan valtakuntaan, joka olisi eri asia kuin normaali maailma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksen evankeliumi tuskin sisälsi yhtään sellaista tekstiä, joka olisi ollut Jeesuksen sanomaa.

        Sen sijaan Jeesus opetti mm. näin:
        "Jos teidän johtajanne sanovat teille, ’Katso, (Isän) valtakunta on taivaalla,’ silloin taivaan linnut ovat teitä arvokkaampia. Jos he sanovat teille, ’Se on meressä,’ silloin kalat ovat teitä arvokkaampia. Ennemmin valtakunta on teissä ja teidän ulkopuolellanne. "

        "Hänen opetuslapsensa sanoivat hänelle, ”Milloin tulee loppujen kuolleiden hetki, ja milloin tulee uusi maailma?” Hän sanoi heille, ”Mitä odotatte tulevaksi on jo tullut, mutta ette tiedä sitä.” "

        Jeesuksen opetukset olivat panteistisia, hän ei siis uskonut mihinkään jumalolentoihin, henkimaailmaan tai sellaiseen taivaan valtakuntaan, joka olisi eri asia kuin normaali maailma.

        > Jeesuksen opetukset olivat panteistisia, hän ei siis uskonut mihinkään jumalolentoihin, henkimaailmaan tai sellaiseen taivaan valtakuntaan, joka olisi eri asia kuin normaali maailma.

        Sinulla näyttää olevan ihan oma Jeesus. Itse uskon Raamatun Jeesusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Jeesuksen opetukset olivat panteistisia, hän ei siis uskonut mihinkään jumalolentoihin, henkimaailmaan tai sellaiseen taivaan valtakuntaan, joka olisi eri asia kuin normaali maailma.

        Sinulla näyttää olevan ihan oma Jeesus. Itse uskon Raamatun Jeesusta.

        "Sinulla näyttää olevan ihan oma Jeesus. Itse uskon Raamatun Jeesusta."

        Ilmeisesti sinulla on tapana uskoa melko heppoisesti kaikkeen, mitä väitetään Jeesuksen opettamaksi. Myös väärennettyihin oppeihin. UT on koostettu 360 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, ja se aika löyhästi perustuu Jeesuksen opetuksiin ja enemmän roomalaisten kirkkoisien kehitelmiin.
        Väitetyistä Jeesuksen opetuksista on syytä uskoa ainoastaan niihin, joita voi perustellusti pitää historiallisen Jeesuksen aitoina opetuksina ja voidaan verifioida toisen lähteen esim. Tuomaan evankeliumin avulla. Aidot kristityt eivät ikinä seuraa roomalaisia oppeja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinulla näyttää olevan ihan oma Jeesus. Itse uskon Raamatun Jeesusta."

        Ilmeisesti sinulla on tapana uskoa melko heppoisesti kaikkeen, mitä väitetään Jeesuksen opettamaksi. Myös väärennettyihin oppeihin. UT on koostettu 360 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, ja se aika löyhästi perustuu Jeesuksen opetuksiin ja enemmän roomalaisten kirkkoisien kehitelmiin.
        Väitetyistä Jeesuksen opetuksista on syytä uskoa ainoastaan niihin, joita voi perustellusti pitää historiallisen Jeesuksen aitoina opetuksina ja voidaan verifioida toisen lähteen esim. Tuomaan evankeliumin avulla. Aidot kristityt eivät ikinä seuraa roomalaisia oppeja.

        > UT on koostettu 360 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, ja se aika löyhästi perustuu Jeesuksen opetuksiin ja enemmän roomalaisten kirkkoisien kehitelmiin.

        Ratkaisevaa on, koska kirjaan kootut tekstit oli ensimmäisen kerran kirjoitettu/sanottu. Ei ole merkitystä, vaikk koonti olisi ensimmäisen kerran tehty nyt, jos kootut tekstit ovat kuitenkin alusta.

        Ja, koska Roomalaisten kirkkoisien opetus on ristiriidassa Raamatu kanssa, ei ole oikein järkevä uskoa, että he olisivat sitä muokanneet huonommaksi. Jos he olisivat muoanneet, olisivat poistaneet itselle sopimattomat kohdat, eli mm. Evankeliumit a korvanneet ne jollain muulla.


      • Jumala puhui jeesusenkautta, siksi hän sanoikin on oppi jumalasta vai puhunko omiani.
        Joka ei tunne Jeesusta ei tunne Jumalaakaan.


      • Anonyymi

        Ristiin NAULITTuun niin ei eksy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johanneksen evankeliumi tuskin sisälsi yhtään sellaista tekstiä, joka olisi ollut Jeesuksen sanomaa.

        Sen sijaan Jeesus opetti mm. näin:
        "Jos teidän johtajanne sanovat teille, ’Katso, (Isän) valtakunta on taivaalla,’ silloin taivaan linnut ovat teitä arvokkaampia. Jos he sanovat teille, ’Se on meressä,’ silloin kalat ovat teitä arvokkaampia. Ennemmin valtakunta on teissä ja teidän ulkopuolellanne. "

        "Hänen opetuslapsensa sanoivat hänelle, ”Milloin tulee loppujen kuolleiden hetki, ja milloin tulee uusi maailma?” Hän sanoi heille, ”Mitä odotatte tulevaksi on jo tullut, mutta ette tiedä sitä.” "

        Jeesuksen opetukset olivat panteistisia, hän ei siis uskonut mihinkään jumalolentoihin, henkimaailmaan tai sellaiseen taivaan valtakuntaan, joka olisi eri asia kuin normaali maailma.

        Anti kieltää messiaat käyttää sitä nimeä myös


    • Anonyymi

      Olisiko silloin jo puoliksi terve.

      • Anonyymi

        Pidätkö myös Pietaria ja Paavalia fiktiivisinä hahmoina? Entä Jerusalemin alkuseurakunta, miten se syntyi ja ketkä sitä johtivat?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pidätkö myös Pietaria ja Paavalia fiktiivisinä hahmoina? Entä Jerusalemin alkuseurakunta, miten se syntyi ja ketkä sitä johtivat?

        Anna alkuseurakunnan perustamisvuosi, niin kerron mistä on kyse.


      • Anonyymi

        KR 1933/-38, Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle:
        "Minä olen tie
        ja totuus
        ja elämä;
        ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Anna alkuseurakunnan perustamisvuosi, niin kerron mistä on kyse.

        Kerrohan mistä on kyse. Eli väitätkö myös Paavalia fiktiiviseksi hahmoksi? Ei kuulosta kovin uskottavalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerrohan mistä on kyse. Eli väitätkö myös Paavalia fiktiiviseksi hahmoksi? Ei kuulosta kovin uskottavalta.

        Paavalihan ei koskaan tavannut jeesusta, joten melkoinen koijari oli hän.


      • Anonyymi

        He ma jatkaa Jeesuksen pilkkaamista ja kieltämistä.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Anna alkuseurakunnan perustamisvuosi, niin kerron mistä on kyse.

        Betlehem 2022 sitten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        He ma jatkaa Jeesuksen pilkkaamista ja kieltämistä.

        Miksipä ei, levitän oikeaa tietoa jesusianisteille, jotka palvovat epäjumalaa.


    • Anonyymi

      Joh.12:44-45 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt. Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt. Joh.14:9

    • Anonyymi

      Jool.2:16 Biblia (1776) Kootkaa kansa, pyhittäkäät kokous, kutsukaat yhteen vanhimmat, saattakaat yhteen nuorukaiset ja imeväiset; ylkä lähtekään kammioistansa ja morsian makuuhuoneestansa. Ps.8:3

      • Anonyymi

        Isoviha 1700 Wikipedia


    • Anonyymi

      Kas. Voitkos sen selkeämmin sanoa!
      Siitäpä riemu ja ymmärrys ilmoihin kohoaa nuorten miesten hahmoista. Kiitoksen riemu ja hurskauden pauhu pakahdyttaa hyät temppelissä liitonarkissa!

      • Anonyymi

        Temppelin paikalla on moskeijat . Siionissa ristiin NAULITTIIN messias.


    • Anonyymi

      Kauniisti kuvasit!

    • Anonyymi

      Entäpä, voiko uskoa Jumalaan, mutta ei Jeesukseen?

      • Anonyymi

        Kristitty ei, koska Jeesus on tie Jumalan luokse. Juutalaiset,muslimit kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristitty ei, koska Jeesus on tie Jumalan luokse. Juutalaiset,muslimit kyllä.

        Raamatun mukaan Jeesusta ei ollut varsinaisesti olemassa, ainoastaan sana (logos) eli Jeesuksen opetuksina tunnetut kertomukset ovat olemassa.

        Esim. Gandhi ei uskonut Jeesuksen historiallisuuteen, mutta silti kannatti vuorisaarnaa ja muita Jeesuksen opetuksia ja piti niitä esimerkillisenä viisautena. Se on puhdasta kristillisyyttä.


      • Anonyymi

        Jeesus on tie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan Jeesusta ei ollut varsinaisesti olemassa, ainoastaan sana (logos) eli Jeesuksen opetuksina tunnetut kertomukset ovat olemassa.

        Esim. Gandhi ei uskonut Jeesuksen historiallisuuteen, mutta silti kannatti vuorisaarnaa ja muita Jeesuksen opetuksia ja piti niitä esimerkillisenä viisautena. Se on puhdasta kristillisyyttä.

        Niin Jeesus sovitti Gandhin synnit


    • Anonyymi

      Matt.10:40 Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut minut lähettänyt. Luuk.10:16 Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt. Joh.13:20 Totisesti totisesti minä sanon teille; joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut: mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka om minut lähettänyt

    • Anonyymi

      > Mitä jos uskoo Jeesukseen muttei Jumalaan?

      Sitten ei usko Raamatun Jeesukseen, joka sanoi mm. puhuvansa sitä mitä Jumala on käskenyt hänen puhua.

      "Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman. Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."
      Joh. 12:49-50

    • Anonyymi

      Ei mikään mihin sinä omalla voimallasi uskot auta yhtään mitään. Jeesus antaa uskon häneen ja hänen Isäänsä. Se kenessä on usko Isään ja Poikaan uskoo niinkuin pelastuneet ihmiset uskovat. Isä ja Poika ovat sama Jumala. Ilman uskoa näihin ihmisen synnit eivät ole anteeksiannetut ja hän on matkalla iankaikkiseen kadotukseen.

      • Anonyymi

        Onko Isällä ja Pojalla sama ruumis? Vai miten tuo yhteys selitetään, että eri persoonat mutta sama Jumala? Ja onko Isä jokin Jeesuksen "syvempi taso". en nyt keksinyt muuta ilmaisua tuolle, toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Isällä ja Pojalla sama ruumis? Vai miten tuo yhteys selitetään, että eri persoonat mutta sama Jumala? Ja onko Isä jokin Jeesuksen "syvempi taso". en nyt keksinyt muuta ilmaisua tuolle, toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan.

        Tähän olisi mukava kuulla vastaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän olisi mukava kuulla vastaus.

        Sokeat ei osaa vastata kun eivät tunne Jumalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Isällä ja Pojalla sama ruumis? Vai miten tuo yhteys selitetään, että eri persoonat mutta sama Jumala? Ja onko Isä jokin Jeesuksen "syvempi taso". en nyt keksinyt muuta ilmaisua tuolle, toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan.

        No jos Jumala tulee ihmiseksi sovittaakseen syntimme niin mitä änkytät oikein. Et voi pelastua pilkkaamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos Jumala tulee ihmiseksi sovittaakseen syntimme niin mitä änkytät oikein. Et voi pelastua pilkkaamalla.

        Raamatunkohta missä Jumala tulee ihmiseksi? Se ei ole sama asia kuin että Jumala lähetti ainoan Poikansa(joka on eri persoona kuin Isä Jumala). Kyseenalaistakaa ihmiset nämä 300-luvulla keksityt käsitykset! Raamatussa on totuus.


    • Ei omissa voimissa voi uskoa edes Jeesukseen,ellei Isä vedä häntä uskomaan, anna mielen kiintoa saakohtaan ja evankeljumiin, ei voi uskoa .

      • Anonyymi

        Juuri toinen tuolla sanoi että Jeesus antaa uskon, nyt se onkin sitten Isä joka antaa uskon?


      • Anonyymi

        Lestat laittanut saatanalle taas lestoja ja muitakin ja hellarivaparit babtistit ne siirtyy heti pilkkaajien henkiin.


    • Anonyymi

      Jeesus on kristinopissa Jumala, Hän.

    • Anonyymi

      Et voi olla uskovainen, jos et usko molempiin. Sekä Isään että Poikaan.

      • Anonyymi

        Jeesuksen opetuksiin uskova ei välttämättä usko Isään eikä Poikaan. Jeesuksen mukaan noita kahta saa jopa pilkata ihan vapaasti ilman seuraamuksia, eivätkä ne ole kovinkaan merkittäviä tai vakavasti otettavia jumalallisuuden ilmentymiä.


    • Anonyymi

      Jeesus on Jumala.

      • Anonyymi

        Jumalan Poika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan Poika.

        Joo tämäkin on väärennetty, että muka kaikkien on tunnustettava että Jeesus on Jumala, muka Jeesus sanoi olevansa Jumala. Vaikka Raamatussa selkeästi lukee että Hän on Jumalan Poika. Kaikkien on tunnustettava ja uskottava että Hän on Jumalan Poika, Messias,vapahtajamme. Poika ei ole Isä, he ovat eri persoonat. Kolminaisuus tarkoittaa Isä Jumala, Poika Jeesus ja Pyhä henki. Kolme ERI persoonaa.


    • Anonyymi

      Ihan loogista. Jeesus on tunnistettava ihminen. Jumala on vain joku uskomus.
      Jos Jeesus tulee ja perustelee minulle toimintansa järkeväksi, uskon häntä.

    • Anonyymi

      Silloin uskot vain Jumalan Poikaan etkä Isään. Valitettavasti Jeesuksesta on tehty Jumala jo 300-lvuulta, mutta alunperin ei ollut niin.

      • Anonyymi

        Sekä Tuomaan evankeliumissa että Ilmestyskirjassa Jeesus sanoo matkustavansa ajassa taaksepäin aikojen alkuhetkeen ja luovansa koko maailman.
        Ilm. "8 »Minä olen A ja O, alku ja loppu»"
        Tuom. "Minä olen kaikki: minusta kaikki lähti ja minuun kaikki palaa."
        Ylönsnousemisensa jälkeen Jeesus siis istuu Isän toisella puolella kunnes aika loppuu, ja matkustaa alkuhetkeen, jolloin hänestä tulee Luoja. Hän on yksi ja sama olento. Äitinsä Marian siittämisen jälkeen hän on myös itsensä Isä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä Tuomaan evankeliumissa että Ilmestyskirjassa Jeesus sanoo matkustavansa ajassa taaksepäin aikojen alkuhetkeen ja luovansa koko maailman.
        Ilm. "8 »Minä olen A ja O, alku ja loppu»"
        Tuom. "Minä olen kaikki: minusta kaikki lähti ja minuun kaikki palaa."
        Ylönsnousemisensa jälkeen Jeesus siis istuu Isän toisella puolella kunnes aika loppuu, ja matkustaa alkuhetkeen, jolloin hänestä tulee Luoja. Hän on yksi ja sama olento. Äitinsä Marian siittämisen jälkeen hän on myös itsensä Isä.

        PILKKAAJAT ei pelastu älkää olko näiden kanssa tekemisissä.


    • Anonyymi

      jeesushan on daavidin poika eikä jumalan.
      vai pitäiskö laittaa isyys testiin?

      • Anonyymi

        Jouluevankeliumin mukaan pyhä henki hedelmöitti Marian. Pyhällä hengellä vain ei ole yhtään kromosomia, joten se kävi hakemassa yhden siittiön Joosefin likaisista kalsareista, ja sen jälkeen hedelmöitti neitseellisesti Marian. Näin Jeesus on myös paitsi Jumalan poika, myös Joosefin joka oli sukua Daavidille ja Aabrahamille.
        Maria ei ollut Daavidin sukupuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jouluevankeliumin mukaan pyhä henki hedelmöitti Marian. Pyhällä hengellä vain ei ole yhtään kromosomia, joten se kävi hakemassa yhden siittiön Joosefin likaisista kalsareista, ja sen jälkeen hedelmöitti neitseellisesti Marian. Näin Jeesus on myös paitsi Jumalan poika, myös Joosefin joka oli sukua Daavidille ja Aabrahamille.
        Maria ei ollut Daavidin sukupuussa.

        Et viitsisi olla pilkkaamatta pyhiä asioita . Ei sun tarvi täällä kertoa kaikille että olet niitä jotka ei pelastu. Anna muiden pelastua ja uskoa. Mene niiden joukkoon jotka on kuin sinä PILKKAAJA HERJAAJA.


    • Jeesus jolla on poika sillä on myös Isä, joka tunetee poja tuntee myös iskän, koska pois on ilmaisut iskänkin.

      • Anonyymi

        Miksi monet sitten uskoo vain Jumalan Poikaan eli Jeesukseen. Jeesusta pidetään ainoanan Jumalana. Eikö se silloin ole uskoa vain Poikaan eli 1/3 osaan jumalasta..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi monet sitten uskoo vain Jumalan Poikaan eli Jeesukseen. Jeesusta pidetään ainoanan Jumalana. Eikö se silloin ole uskoa vain Poikaan eli 1/3 osaan jumalasta..

        Poikaan ei ihminen usko automaatisesti, elle Jumala vedä häntä puoleena, jota sanotaan etsikko jaksi, tulee halu etsiä parempaa mitä maailma tarjoaa, joka on kaoavaista.
        Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa. Matt11:27.
        Ihminen kun saa armon uskoon tulla, poika ilmoitta hälle myös isä, henki jonka lahjoitta uskovalle ohjaa tunetemaan myös Jumalan.


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        Poikaan ei ihminen usko automaatisesti, elle Jumala vedä häntä puoleena, jota sanotaan etsikko jaksi, tulee halu etsiä parempaa mitä maailma tarjoaa, joka on kaoavaista.
        Kaiken on Isäni antanut minun haltuuni. Poikaa ei tunne kukaan muu kuin Isä eikä Isää kukaan muu kuin Poika ja se, jolle Poika tahtoo hänet ilmoittaa. Matt11:27.
        Ihminen kun saa armon uskoon tulla, poika ilmoitta hälle myös isä, henki jonka lahjoitta uskovalle ohjaa tunetemaan myös Jumalan.

        Tätä en usko, koska kukaan ei puhu koskaan Isästä, ei tiedä Hänestä mitään. Puhutaan vain Jeesuksesta aina. Jos Jeesus antaa uskon myös Isään, niin silloin ihmiset puhuisivat Isä Jumalasta, mutta hiljaista on..


      • Anonyymi

        Miksi ihmiset sitten rukoilee Jeesusta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmiset sitten rukoilee Jeesusta?

        Rukoileva kun hätä yllättää, elämässä ei menen niin kuin on suunitellut.


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        Rukoileva kun hätä yllättää, elämässä ei menen niin kuin on suunitellut.

        Niin mutta rukoilevatko Isä meidän eli Isälle vai Jeesukselle?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta rukoilevatko Isä meidän eli Isälle vai Jeesukselle?

        Isää rukoilla Jeesunesn nimeen, uskovat sen tietävä hyvin jumalattomat eivät kos eivät tunne Jeesusta eivätkä isää.


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        Isää rukoilla Jeesunesn nimeen, uskovat sen tietävä hyvin jumalattomat eivät kos eivät tunne Jeesusta eivätkä isää.

        Isä meidän rukouksessa ei ole Jeesuksen nimeen-kohtaa. Onko se pakko rukoilla Jeesuksen nimessä, miksi et voi suoraan rukoilla Isää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isä meidän rukouksessa ei ole Jeesuksen nimeen-kohtaa. Onko se pakko rukoilla Jeesuksen nimessä, miksi et voi suoraan rukoilla Isää?

        Jeesuksen opettama rukous, Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi. Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa.
        Anna meille tänä päivänä jokapäiväinen leipämme.
        Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa.
        Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta. Matt6:9-


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        Jeesuksen opettama rukous, Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi. Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa.
        Anna meille tänä päivänä jokapäiväinen leipämme.
        Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa.
        Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta. Matt6:9-

        Mutta Jeesus ei ole Isä. Kuka on Isä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Jeesus ei ole Isä. Kuka on Isä?

        Jumala on Isä Jeesus on Jumalan poika, joka kärsi ihmiskunnan synnit, kaikilla on pelastus jotka hyväksyvät Jeesusen omaksi vapahtajakseen.


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        Jumala on Isä Jeesus on Jumalan poika, joka kärsi ihmiskunnan synnit, kaikilla on pelastus jotka hyväksyvät Jeesusen omaksi vapahtajakseen.

        Mutta jos Jeesus on myös Jumala niin sitten sulla on kaksi Jumalaa. Miten päätät kumpaa rukoilet? Isä meidän, vai Isää Jeesuksen nimessä vai Jeesusta pelkästään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos Jeesus on myös Jumala niin sitten sulla on kaksi Jumalaa. Miten päätät kumpaa rukoilet? Isä meidän, vai Isää Jeesuksen nimessä vai Jeesusta pelkästään?

        Ei ole kahta jumalaa vaikka Jeesus on kin jumala , kosa Isä ja poika ovat yhtä. Minä ja Isä olemme yhtä."Joh .10:30.
        Jumalaa rukoilen jeesuksen nimeen, koska hän antaa mikä on Jumalan tahto.


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        Ei ole kahta jumalaa vaikka Jeesus on kin jumala , kosa Isä ja poika ovat yhtä. Minä ja Isä olemme yhtä."Joh .10:30.
        Jumalaa rukoilen jeesuksen nimeen, koska hän antaa mikä on Jumalan tahto.

        Eli Isä meidän rukous menee myös Jeesukselle?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli Isä meidän rukous menee myös Jeesukselle?

        Jeesuksella on kaikki valta taivaassa ja maan päällä, kuka on antanut ihmiselle puhe lahjan ,kuka on antanut korvat jolla kuulla evan keljumia. En minä herra .


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        Jeesuksella on kaikki valta taivaassa ja maan päällä, kuka on antanut ihmiselle puhe lahjan ,kuka on antanut korvat jolla kuulla evan keljumia. En minä herra .

        Tarkoitatko että Jeesus on antanut nuo ihmiselle? Mikä on sitten Isä Jumalan rooli?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitatko että Jeesus on antanut nuo ihmiselle? Mikä on sitten Isä Jumalan rooli?

        Jeessus antaa ihmiselle voima taistella pahuutta vastaan, se pahuus asussu minussa sinussa sen voittaminen on Jeesuksen ansiota ei ihmisen, Julmala on antanut kaikki vallan pojalle,
        rooli on kaikki valtius.


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        Jeessus antaa ihmiselle voima taistella pahuutta vastaan, se pahuus asussu minussa sinussa sen voittaminen on Jeesuksen ansiota ei ihmisen, Julmala on antanut kaikki vallan pojalle,
        rooli on kaikki valtius.

        Kumpi siis on kaikkivaltias Isä vai Poika vai molemmat ja kenties Pyhä Henki päälle?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kumpi siis on kaikkivaltias Isä vai Poika vai molemmat ja kenties Pyhä Henki päälle?

        Isä on antanut vallan poijalle, joka tuomitsee kerran ihmiskunnan. Pyhä henki joka kirkastaa poikaa kaikessa.


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        Isä on antanut vallan poijalle, joka tuomitsee kerran ihmiskunnan. Pyhä henki joka kirkastaa poikaa kaikessa.

        Eli poika on kaikkivaltias, Pyhä henki kirkastaa poikaa, mitä Isä sitten tekee?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli poika on kaikkivaltias, Pyhä henki kirkastaa poikaa, mitä Isä sitten tekee?

        Isä tekee. Mutta Jeesus sanoi heille: "Minun Isäni tekee työtään taukoamatta, ja niin teen myös minä." Joh 5:17
        Nyt, kun vielä on päivä, meidän on tehtävä niitä tekoja, joita lähettäjäni meiltä odottaa. Tulee yö, eikä silloin kukaan kykene tekemään työtä. Joh 9:4


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isä meidän rukouksessa ei ole Jeesuksen nimeen-kohtaa. Onko se pakko rukoilla Jeesuksen nimessä, miksi et voi suoraan rukoilla Isää?

        Koska komentoketju.


      • amsu kirjoitti:

        Koska komentoketju.

        Uskovat voivat rukoilla isää, niin kuin Jeesus opetti, muut eitä tueen isää eikä Jeesusta-


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        Uskovat voivat rukoilla isää, niin kuin Jeesus opetti, muut eitä tueen isää eikä Jeesusta-

        Kyllä, Jeesus opetti rukoilemaan; Isä meidän joka olet…


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, Jeesus opetti rukoilemaan; Isä meidän joka olet…

        Niin opetta sitä opetus lapset pyyisivä, aikoinaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi monet sitten uskoo vain Jumalan Poikaan eli Jeesukseen. Jeesusta pidetään ainoanan Jumalana. Eikö se silloin ole uskoa vain Poikaan eli 1/3 osaan jumalasta..

        Tietysti Jeesus on Jumala luoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä en usko, koska kukaan ei puhu koskaan Isästä, ei tiedä Hänestä mitään. Puhutaan vain Jeesuksesta aina. Jos Jeesus antaa uskon myös Isään, niin silloin ihmiset puhuisivat Isä Jumalasta, mutta hiljaista on..

        Onko teillä isä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta rukoilevatko Isä meidän eli Isälle vai Jeesukselle?

        Mieti sitä loppuelämäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isä meidän rukouksessa ei ole Jeesuksen nimeen-kohtaa. Onko se pakko rukoilla Jeesuksen nimessä, miksi et voi suoraan rukoilla Isää?

        Koska PILKKAAJAT ei ymmärrä mitään.


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        Jeesuksen opettama rukous, Rukoilkaa te siis näin: -- Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi. Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi, myös maan päällä niin kuin taivaassa.
        Anna meille tänä päivänä jokapäiväinen leipämme.
        Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa.
        Äläkä anna meidän joutua kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta. Matt6:9-

        Anna meille meidän SYNTIMME ANTEEKSI ALKUPERÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Jeesus ei ole Isä. Kuka on Isä?

        Mieti sitä isä juttua vasta kuolemasi jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos Jeesus on myös Jumala niin sitten sulla on kaksi Jumalaa. Miten päätät kumpaa rukoilet? Isä meidän, vai Isää Jeesuksen nimessä vai Jeesusta pelkästään?

        Juutalaisilla on peite ja pilkkaavat henget ei voi mitään.


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        Isä on antanut vallan poijalle, joka tuomitsee kerran ihmiskunnan. Pyhä henki joka kirkastaa poikaa kaikessa.

        LOPETA NYT JUMALAUTA ÄÄLIÖ JO


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko teillä isä .

        Tietysti on, Isä on Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti Jeesus on Jumala luoja.

        Jeesus ei ole kolminaisuusopinkaan mukaan Luoja, saati Raamatun mukaan. Jumala,Isä on luoja, Poika,Jeesus lunastaja ja Pyhä henki pyhittäjä. Ja eikös se athanioskin sano että "persoonia toisiinsa sekoittamatta!", silti uskovat sekoittaa heidät keskenään jatkuvasti ja sotku on valmis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        LOPETA NYT JUMALAUTA ÄÄLIÖ JO

        Itsehän täällä trollaat yötä myöten, viestisi tunnistaa kyllä. Jos kirjoittajaisit joskus asiallisesti, niin voisin ymmärtääkin näkökulmasi.


      • Anonyymi
        amsu kirjoitti:

        Koska komentoketju.

        Ei Jumala ole mikään tietokone, hyvänen aika sentään. Isä meidän rukouksessa ei sanallakaan mainita Jeesusta, se on fakta. Se rukous on Jumalalle, eli Taivaan Isälle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jumala ole mikään tietokone, hyvänen aika sentään. Isä meidän rukouksessa ei sanallakaan mainita Jeesusta, se on fakta. Se rukous on Jumalalle, eli Taivaan Isälle.

        jeesus opetti opetuslapsilleen isämeidän rukousen.


      • Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

        jeesus opetti opetuslapsilleen isämeidän rukousen.

        Niin opetti, mutta mikä oli pointti? Että itse hän on taivaan isä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin opetti, mutta mikä oli pointti? Että itse hän on taivaan isä?

        Pointi oli se kun opetus lapset kysyisvät miten tulee rukoilla, he eitä sitä tieneet enne Jeesuksen opettamista.


    • Anonyymi

      Meillä Vallilassa palvotaan puutarhatonttua.

    • Anonyymi

      Hokkuspokkushuijari-Jeesukselle varmaan oli esikuva kuin Nättijussilla mutta jumala on puhdas mielikuvitusolento.

    • Anonyymi

      Taivaassa hihhuleita odottaa 100 nuorukaista joilla on poikuus tallella.
      Mutta pappi ensin teidät hoonaa ja testaa että nokiluukkunne kestää pöivittäistä rynkytystä.

    • Anonyymi

      En usko kumpaankaan enkä ylipäänsä uskontoihin.

    • Anonyymi

      Shalom!

      Niin totta kuin Jehova elää Luin lapsena KR 1933/38 käännöstä ja uskoin Jeesuksen olevan Herra joka myös Vanhassa Testamentissa esiintyi Herra nimellä.

      Sitten 2003 sain JT Uuden maailman käännöksen joka oli ihailtavan hieno mielestäni.
      Siinä esiintyy Jehova nimi etenkin Vanhan Testamentin Herra sanan asemesta.

      Aloin uskoa Jehovaan sekä jopa Pyhään Kolminaisuuteen mahdollisena. Kuinka voisin uskoa Jehovaan jos kukaan ei hänestä saarnaa?

      Shalom!

      • Anonyymi

        "Niin totta kuin Jehova elää Luin lapsena KR 1933/38 käännöstä ja uskoin Jeesuksen olevan Herra joka myös Vanhassa Testamentissa esiintyi Herra nimellä."

        Tämä on valitettava käännösvirhe, kun Jehovan nimi on poistettu suomalaisista Raamatuista. Näin ollen Herra Jumala sotketaan Herra Jeesukseen,jotka ovat kuitenkin aivan eri henkilöt Raamtussa. Isä ja Poika, ei mikään näiden kahden "sekoitus".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niin totta kuin Jehova elää Luin lapsena KR 1933/38 käännöstä ja uskoin Jeesuksen olevan Herra joka myös Vanhassa Testamentissa esiintyi Herra nimellä."

        Tämä on valitettava käännösvirhe, kun Jehovan nimi on poistettu suomalaisista Raamatuista. Näin ollen Herra Jumala sotketaan Herra Jeesukseen,jotka ovat kuitenkin aivan eri henkilöt Raamtussa. Isä ja Poika, ei mikään näiden kahden "sekoitus".

        Hepreankielisessä tekstissä aniharvoin käytetään arvonimeä adonai (herra), vaan lähes aina siellä on nimi Jahve. Suomenkielisessä VT:ssä on tuhansia käännösvirheitä, kun nimi Jahve käännetään arvonimeksi herra. Esim. herran siunauksessa nimi Jahve toistuu kolmeen kertaan, eikä siinä kertaakaan mainita arvonimeä herra.


      • Anonyymi

        UT:ssa on myös tuhansia käännösvirheitä, kun nimi Joosua (Yehoshua) on käännetty Jeesukseksi. VT:ssä se on oikein, Joosua. Täsmälleen sama heprealainen nimi oli siis Mooseksen jälkeisellä israelin kansan johtajalla, kuin UT:n päähenkilöllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        UT:ssa on myös tuhansia käännösvirheitä, kun nimi Joosua (Yehoshua) on käännetty Jeesukseksi. VT:ssä se on oikein, Joosua. Täsmälleen sama heprealainen nimi oli siis Mooseksen jälkeisellä israelin kansan johtajalla, kuin UT:n päähenkilöllä.

        Joshua(Joosua) ja Jeshua(Jeesus), eri nimet vaikkakin varmasti samanperäiset. VT kun on UT:n esikuva ja Joosua oli tärkeä henkilö Mooseksen kuoltua. Jahve(Herra) pelastaa on molempien nimen tarkoitus.

        Hepreaksi heidät kirjoitetaan eri tavalla:
        Joosua: יהושע
        Jeshua(Jeesus): ישוע


      • Anonyymi

        Jehovat tappoi Jeesuksen Siionin vuorella


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hepreankielisessä tekstissä aniharvoin käytetään arvonimeä adonai (herra), vaan lähes aina siellä on nimi Jahve. Suomenkielisessä VT:ssä on tuhansia käännösvirheitä, kun nimi Jahve käännetään arvonimeksi herra. Esim. herran siunauksessa nimi Jahve toistuu kolmeen kertaan, eikä siinä kertaakaan mainita arvonimeä herra.

        Herra siunatkoon sinua...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        UT:ssa on myös tuhansia käännösvirheitä, kun nimi Joosua (Yehoshua) on käännetty Jeesukseksi. VT:ssä se on oikein, Joosua. Täsmälleen sama heprealainen nimi oli siis Mooseksen jälkeisellä israelin kansan johtajalla, kuin UT:n päähenkilöllä.

        Joosua oli vanhassa liitossa pieni profeettoja jotka ennusti Jeesuksen tulevan ; ja Joona meripedon vatsassa kertoo Jeesus on 3 yötä tuonelassa mutta nousee kuolleista. Ne oli ennustuksia myös niinive on tuhottu. Temppeli tuhottiin siellä on moskeijat. Jeesuksen nimi muilla kielillä Immanuel Jesus. JEESUS PELASTAJA NASARETILAINEN. syntyi betlehemissä.


    • Anonyymi

      "Niin totta kuin Jehova elää"
      Mutta kun Jehovaa ei ole olemassa, niin juttu ei ole totta.

      • Anonyymi

        Olet matkalla kadotukseen, jos et usko Isä Jumalaan. Pelkkä Jeesukseen uskominen ei riitä, jos ei usko Hänen Isään ja Jumalaan,sekä opetuksiinsa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet matkalla kadotukseen, jos et usko Isä Jumalaan. Pelkkä Jeesukseen uskominen ei riitä, jos ei usko Hänen Isään ja Jumalaan,sekä opetuksiinsa.

        Jeesuksen ylösnousemus kuolleista alkoi uusi liitto kristityt ovat tämän liiton perillisiä liitonlapsia Jumalan perhettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen ylösnousemus kuolleista alkoi uusi liitto kristityt ovat tämän liiton perillisiä liitonlapsia Jumalan perhettä.

        Mutta muista että se oli Isä, joka herätti Jeesuksen kuolleista ja valmisti ihmiskunnan pelastuksen Pojassaan Jeesuksessa. Isälle siis kuuluu kunnia myös.


    • Anonyymi

      Entäpä jos uskoo vain Mariaan ja rukoilee tätä?

      • Anonyymi

        UT:ssa on 6 eri Mariaa. Rukoillessa pitäisi ainakin yksilöidä, ketä Mariaa sillä kertaa rukoilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        UT:ssa on 6 eri Mariaa. Rukoillessa pitäisi ainakin yksilöidä, ketä Mariaa sillä kertaa rukoilee.

        No ihan sama vaikutus vaikka rukoilisi vessan pyttyä.


      • Anonyymi

        Eikös ne katolilaiset rukoilekin vain Mariaa?


      • Anonyymi

        Jumalanäiti nimityskin on tullut väärästä kolminaisuusopista jossa Jeesus tehdään Isä Jumalaksi. Jeesus on kuitenkin vain Jumalan eli Isän Poika ja jos halutaan palvoa Mariaa, niin hän ei ole mikään jumalan äiti, vaan ihmis Jeesuksen, Jumalan ainoan Pojan äiti.


      • Anonyymi

        Jeesuksen synnyttäjä on tietysti pyhä ja on hyvä häntä muistaa pyhänä ja voi rukoillakin Jeesuksen kautta muistaa vaikka kiittää häntä että oli mukana meidän pelastamisen alkuajoissa. Noin 2000 vuotta sitten.


      • Anonyymi

        Vain sana on vähän väärä. Maria ei ole Jumalan poika joka pelastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös ne katolilaiset rukoilekin vain Mariaa?

        Ei rukoile vaan muistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen synnyttäjä on tietysti pyhä ja on hyvä häntä muistaa pyhänä ja voi rukoillakin Jeesuksen kautta muistaa vaikka kiittää häntä että oli mukana meidän pelastamisen alkuajoissa. Noin 2000 vuotta sitten.

        Jeesus on välimies vain ihmisen ja Jumalan,Isän välillä. Ei ihmisen ja kuolleitten pyhien, vaikka olisi maria tai pietari, välillä.


    • Anonyymi

      Jehovat ja helluntailaiset ei muuta raamatusta löydäkään
      kuin , käännösvirheitä . . .

      sillä tavalla ainakin saa mieleisensä lahko-opin, > eksytyksen kun poistelee raamatun sanaa !

      • Anonyymi

        Kukahan sieltä on poistellut Jehova nimen, eikö raamatunkääntäjät. Jos luet heprealaista Raamattua niin siellä nimi Jehova on VT:n Jumalalla ja myös UT:n puolella niissä kohdin missä Jumalasta puhutaan nimellä. Jehova nimi on ollut aivan yleinen ennen kuin joku keksi korvata sen Herra-termillä. יהוה = Jehova on Isä Jumalan nimi.
        Tuosta hyvä käännös:
        https://newchristianbiblestudy.org/bible/compare/finnish-1776/hebrew-modern/exodus/3/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukahan sieltä on poistellut Jehova nimen, eikö raamatunkääntäjät. Jos luet heprealaista Raamattua niin siellä nimi Jehova on VT:n Jumalalla ja myös UT:n puolella niissä kohdin missä Jumalasta puhutaan nimellä. Jehova nimi on ollut aivan yleinen ennen kuin joku keksi korvata sen Herra-termillä. יהוה = Jehova on Isä Jumalan nimi.
        Tuosta hyvä käännös:
        https://newchristianbiblestudy.org/bible/compare/finnish-1776/hebrew-modern/exodus/3/

        Heprealaisessa VT:ssä ei esiinny kertaakaan nimeä Jehova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heprealaisessa VT:ssä ei esiinny kertaakaan nimeä Jehova.

        Muttei sitä kielletäkään, etteikö voisi olla siis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heprealaisessa VT:ssä ei esiinny kertaakaan nimeä Jehova.

        Ei muuten esiinny Jeesustakaan UT:ssä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muttei sitä kielletäkään, etteikö voisi olla siis

        Kyllä kielletään. Nimen ensimmäisen tavun on oltava "Jah". Se on siis ainoa säilynyt vokaali, mutta loput vokaalit voivat periaattessa olla mitä tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kielletään. Nimen ensimmäisen tavun on oltava "Jah". Se on siis ainoa säilynyt vokaali, mutta loput vokaalit voivat periaattessa olla mitä tahansa.

        Johannes on heprealaisperäinen miehen etunimi, joka tarkoittaa "Jahve on armollinen" (Yochanan). Miten tuossa nimessä näkyy Jahve. Eikö se olisi paremminki Joh alkuinen, ei siis Jeh eikä Jah..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heprealaisessa VT:ssä ei esiinny kertaakaan nimeä Jehova.

        Mitähän käännöstä olet lukenut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes on heprealaisperäinen miehen etunimi, joka tarkoittaa "Jahve on armollinen" (Yochanan). Miten tuossa nimessä näkyy Jahve. Eikö se olisi paremminki Joh alkuinen, ei siis Jeh eikä Jah..

        Heprean kielessä ei käytetty vokaaleja joten voi olla miten vain. Kirjainten päällä on pienet numerot tmv, josta näkee montako vokaalia sanan pitäisi sisältää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuten esiinny Jeesustakaan UT:ssä.

        Jeesuksen nimi on heti eka sivulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johannes on heprealaisperäinen miehen etunimi, joka tarkoittaa "Jahve on armollinen" (Yochanan). Miten tuossa nimessä näkyy Jahve. Eikö se olisi paremminki Joh alkuinen, ei siis Jeh eikä Jah..

        Johannes oli profeetta joka kastoi vedellä parannukseen niitä jotka tunnusti syntinsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heprean kielessä ei käytetty vokaaleja joten voi olla miten vain. Kirjainten päällä on pienet numerot tmv, josta näkee montako vokaalia sanan pitäisi sisältää.

        Vokaalinotaatiot kehitettiin vasta 1000-luvulla jKr. Yli 1000 vuotta vanhoissa teksteissä on pelkkiä konsonantteja, ei vokaaleja.
        Heprean kieli siitä huolimatta on hyvin vokaalivoittoista kuten suomikin. Esim. Youtubesta löytyy genesis hepreaksi luettuna, se on kaunis kieli jossa paljon pitkiä vokaaleja konsonanttien välissä.
        JHWH voisi yhtä hyvin olla esim. "Ai jaa, hiivaa ohi". Kyseessä voi olla niin pitkä nimi, että se vastaa jo suomenkielistä lyhyttä virkettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen nimi on heti eka sivulla.

        Jeesuksen nimi löytyy ainoastaan hepreankielisestä VT:stä, muuta ei UT:sta.
        Mooses antoi nimen Joosua palvelijalleen Hosea Eframilaiselle, josta tuli seuraava Israelin kansan johtaja. Täsmälleen sama nimi Jehō•šu′aʽ oli myös Jeesuksella, ja sen Jeesus tunnistaisi omaksi nimekseen.


      • Anonyymi

        Niin VT:n uskovat uskoivat tulevaan Jeesukseen ja UT:n uskovat tulleeseen Jeesukseen. Miten Isä Jumalan nimi tuohon vaikuttaa mitenkään? Jehovah se oli sekä VT että UT. Isä on eri persoona kuin Poika,Jeesus.


    • Anonyymi

      Minusta se on ihan sinun oma asiasi. Jos kysyt noin, et usko kumpaakaan. Tai riippuu siitä mitä tarkoitamme. Jumala on Totuus ympärillämme ja UT:n Jeesus opetti että maailmaan on hyvä suhtautua yhtä välittömästi kuin olemme lapsena tehneet. Ihan arkinen asia, eikä tarvitse uskomista ja Jeesuksenkin neuvo toteutuu. Me olemme ajatustemme vankeja, eikä itsensä unohtaminen aina onnistu.

      Jokaisen oma asia. Jos joku väittää muuta ja haluaa sanella muiden elämää, hän uskoo olevansa itse kaikkivaltias.

    • Anonyymi

      Sama tyyppi selkäsi taakse tulee nylkyttämään, oli nimi mikä tahansa.

      • Anonyymi

        Paholainen siis.


    • Jeesuksesta löytyy aivan oikeaksi todettua tietoa. On ollut juutalainen maallikkosaarnaaja, noi 3 kymppinen, kuului juutalaisuudesta eronneeseen lahkoon Jeesuksen seuraajat, ristiinnaulittiin kansankiihotuksesta noin 33 vuotiaan. Hänen saarnaaja uransa kesti noin 3 vuotta.

      Tässä linkki Wikipediaan johon uskon enemmän kuin Raamattuun
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Jeesus

      • Anonyymi

        Raamattu on Wikipedia :
        - Jokainen aikalainen sai täydentää tai muutelle sisältöä mieleisekseen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on Wikipedia :
        - Jokainen aikalainen sai täydentää tai muutelle sisältöä mieleisekseen

        Jospa tutustuisit kuinka Wikipediaa ylläpidetään ja kuinka tietojen oikeellisuus tarkistetaan. Raamattu on koottu tuhannen vuoden ajalta. Raamattuun valittiin kanonisoinnissa hyväksytyt jutut.

        Ei mitään samanlaista Wkipedian kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu on Wikipedia :
        - Jokainen aikalainen sai täydentää tai muutelle sisältöä mieleisekseen

        Tästä linkistä näet kuinka Raamattu on syntynyt, samalla tavoin meidän Kalevala on syntynyt. Tämä on varma tieto !
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Raamattu


      • Anonyymi

        Jeesus sanoikin että ulkokultaisten sisällä on pahuutta saastaa ilkeyttä varastamista ....


    • Anonyymi

      Hauska kysymys, liekö tehty hieman kieli poskella.
      Jos aidosti uskoo Jeesukseen Pelastajana ja Vapahtajana sekä Jumalan Poikana, uskoo myös Isään, Jahveen sekä Pyhään Henkeen. Voi hyvin!

    • Anonyymi

      Vapikset uskoo vain Jeesukseen, eivät Isä Jumalaan. Minusta he eivät siten voi olla kristittyjä. Jeesus kuitenkin korostaa Isää ja rukoilee Häntä.

    • Jeesus sanoo jolla on poika on myös Isä, asiat tapahtuvat pojan kautta kaikki.

      • Anonyymi

        Jeesus on välimies, mutta jos ei uskota Isään, niin jäädään puolitiehen. Ja se jää siihen Herra,herra huuteluun...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on välimies, mutta jos ei uskota Isään, niin jäädään puolitiehen. Ja se jää siihen Herra,herra huuteluun...

        Jeesuksen kaikki opetukset on muotoiltu siten, että ne on mahdollista uskoa todeksi ilman että kuitenkaan uskoo Jumalan olemassaoloon. Esim. tämä: "Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani."

        Jeesus tietenkin puhuu omiaan, eli on itse kehittänyt opetustensa ydinsanomat sen sijaan että olisi opiskellut niitä jostain kirjasta tms. ja julistaisi muiden keksimiä ideoita.


      • Anonyymi

        Ei Nokia missiotkaan usko ku rahaan mitä saa varastettua koruja kelloja huonekaluja huutelee budhan hengissä ei ole ristiä se on niin ettei ilman ristiä ole mitään muuta kuin tyhjää rahanreruuta.


    • Anonyymi

      Käy kuin kallolaisessa kirkossa ja silmät liikkuu robotaatiomaisesti.

      • Anonyymi

        Vapaakirkon venäläiset istuu varastetuilla sohvilla varastetut pävaatteet päällä puhuu viroa venäjää ja örisee. Lapset huostaanotettu.


    • Anonyymi

      Ja takapuoli kipeytyy.

    • Anonyymi

      Jos uskot Jeesukseen ja hellittämättä tutkit Hänen sanojaan ja rukoilet viisautta niiden ymmärtämiseen niin, että sanat alkavat elää sinussa, tulet tuntemaan Jeesuksen ja Hänen tuntemisensa kautta Hänet, jota Jeesus kutsuu Isäksi.

      • Anonyymi

        Tämä on taas tätä omavanhurskautta, että pitää itse tutkia ja lukea, jotta SINÄ voit oppia tuntemaan Jeesuksen ja sitä kautta Jumalan, että SINULLA on sitten hyvä olo itsestäsi, kun oikein tunnet heidät ja omalla saavutuksella vielä. Ettekö te pienet ihmiset tajua että teillä ei ole mitään tekoa uskossa? Vaan se on Jumalan lahja! Jos ei edes tuota ymmärrä niin ei kannata evankelioida täällä vaan mene ja löydä seurakunta jossa oikeaa evankeliumia julistetaan. Ps. ei vapiksilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on taas tätä omavanhurskautta, että pitää itse tutkia ja lukea, jotta SINÄ voit oppia tuntemaan Jeesuksen ja sitä kautta Jumalan, että SINULLA on sitten hyvä olo itsestäsi, kun oikein tunnet heidät ja omalla saavutuksella vielä. Ettekö te pienet ihmiset tajua että teillä ei ole mitään tekoa uskossa? Vaan se on Jumalan lahja! Jos ei edes tuota ymmärrä niin ei kannata evankelioida täällä vaan mene ja löydä seurakunta jossa oikeaa evankeliumia julistetaan. Ps. ei vapiksilla.

        Seurakuntasiko minut pelastaakin eikä Jumala?

        Miten nämä Jeesuksen sanat sopivat yhteen sanomasi kanssa: Luukas 18: 7 Tottahan sitten Jumala hankkii oikeuden valituilleen, jotka päivin ja öin huutavat häntä avuksi. Hänkö viivyttäisi apuaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seurakuntasiko minut pelastaakin eikä Jumala?

        Miten nämä Jeesuksen sanat sopivat yhteen sanomasi kanssa: Luukas 18: 7 Tottahan sitten Jumala hankkii oikeuden valituilleen, jotka päivin ja öin huutavat häntä avuksi. Hänkö viivyttäisi apuaan?

        Ei sellaisista seurakunnista ole mitään hyötyä jotka eivät saarnaa evankeliumia vaan keskittyvät omiin voimiinsa ja henkiseen kasvuunsa. Tottakai pitää rukoilla, mutta ei se usko Raamattua lukemalla synny, tarvitaan aina seurakunta. Ihminen ei usko yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on taas tätä omavanhurskautta, että pitää itse tutkia ja lukea, jotta SINÄ voit oppia tuntemaan Jeesuksen ja sitä kautta Jumalan, että SINULLA on sitten hyvä olo itsestäsi, kun oikein tunnet heidät ja omalla saavutuksella vielä. Ettekö te pienet ihmiset tajua että teillä ei ole mitään tekoa uskossa? Vaan se on Jumalan lahja! Jos ei edes tuota ymmärrä niin ei kannata evankelioida täällä vaan mene ja löydä seurakunta jossa oikeaa evankeliumia julistetaan. Ps. ei vapiksilla.

        Siellä käydään monilla eri kasteilla puhdistumassa homoillaan ja kaatuillaan varastellaan ja ilkeillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sellaisista seurakunnista ole mitään hyötyä jotka eivät saarnaa evankeliumia vaan keskittyvät omiin voimiinsa ja henkiseen kasvuunsa. Tottakai pitää rukoilla, mutta ei se usko Raamattua lukemalla synny, tarvitaan aina seurakunta. Ihminen ei usko yksin.

        Keskittyvät keräämään rahaa myymään tuotteita kuulkaa.


      • Anonyymi

        Tai sitten sen joka luulee olevansa Jumala. TEMPPELIVUORELLA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sellaisista seurakunnista ole mitään hyötyä jotka eivät saarnaa evankeliumia vaan keskittyvät omiin voimiinsa ja henkiseen kasvuunsa. Tottakai pitää rukoilla, mutta ei se usko Raamattua lukemalla synny, tarvitaan aina seurakunta. Ihminen ei usko yksin.

        "Ei sellaisista seurakunnista ole mitään hyötyä jotka eivät saarnaa evankeliumia vaan keskittyvät omiin voimiinsa ja henkiseen kasvuunsa."

        Riittää rukoilla kerran elämässään, ei toistuvasti joka sunnuntai kuten seurakuntalaiset.
        Jeesuksen mukaan Jumala ei ole samanlainen kuin väärämielinen tuomari. Jumalaa ei pidä toistuvasti rukoilla, tai toistuvasti lukea evankeliumia pelastuakseen.

        Valtaosa suomalaisista luterilaisista toimii juuri kuten Jeesus tuossa kertomuksessa opasti. Riittää että konfirmaatiossa kerran lausuu uskontunnustuksen, ja syö öylätin. Ei kirkossa tarvitse sen jälkeen enää käydä, eikä varsinkaan lukea ruokarukouksia ja iltarukouksia yms. koska se on Jeesuksen tarkoittamaa tarpeetonta toistuvaa avunpyyntöjen jakutusta. Ikään kuin Jumala lopulta heltyisi kuten väärämielinen tuomari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sellaisista seurakunnista ole mitään hyötyä jotka eivät saarnaa evankeliumia vaan keskittyvät omiin voimiinsa ja henkiseen kasvuunsa. Tottakai pitää rukoilla, mutta ei se usko Raamattua lukemalla synny, tarvitaan aina seurakunta. Ihminen ei usko yksin.

        Kerro Raamatusta kohta, jonka mukaan muut ihmiset pelastavat ihmisen, eivätkä Jeesuksen sanat ja Jumala, joka armahtaa ja antaa anovalle ihmiselle Pyhän Hengen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro Raamatusta kohta, jonka mukaan muut ihmiset pelastavat ihmisen, eivätkä Jeesuksen sanat ja Jumala, joka armahtaa ja antaa anovalle ihmiselle Pyhän Hengen.

        Pelastaminen tarkoittaa yleensä sitä, että toinen ihminen pelastaa toisen. Esim. hengenpelastajat pelastavat hukkumiskuolemalta. Näin sana "pelastaminen" ymmärrettiin jo Raamatun kirjoittamisen aikoihin, vaikka sanaa käytetään muussa kuin arkipäiväisessä merkityksessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelastaminen tarkoittaa yleensä sitä, että toinen ihminen pelastaa toisen. Esim. hengenpelastajat pelastavat hukkumiskuolemalta. Näin sana "pelastaminen" ymmärrettiin jo Raamatun kirjoittamisen aikoihin, vaikka sanaa käytetään muussa kuin arkipäiväisessä merkityksessään.

        Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille:
        4:11 Hän [Jeesus Kristus, Nasaretilainen] on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
        4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

        Jesaja 43:
        11 Minä, minä yksin olen Herra, ei ole muuta pelastajaa kuin minä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille:
        4:11 Hän [Jeesus Kristus, Nasaretilainen] on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
        4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

        Jesaja 43:
        11 Minä, minä yksin olen Herra, ei ole muuta pelastajaa kuin minä.

        Voi miten sokeita te olette, ei jaksaisi näitä enää selittää. Voit siis mennä vaikka muslimille joka muuten uskoo Jeesukseen(heillä profeetta) veljeilemään, kun kerran seurakuntaa et tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi miten sokeita te olette, ei jaksaisi näitä enää selittää. Voit siis mennä vaikka muslimille joka muuten uskoo Jeesukseen(heillä profeetta) veljeilemään, kun kerran seurakuntaa et tarvitse.

        Matteus 6: 23 Jos silmäsi ovat huonot, koko ruumiisi on pimeä. Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, millainen onkaan pimeys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi miten sokeita te olette, ei jaksaisi näitä enää selittää. Voit siis mennä vaikka muslimille joka muuten uskoo Jeesukseen(heillä profeetta) veljeilemään, kun kerran seurakuntaa et tarvitse.

        Pidät siis muslimeja vääräuskoisina?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi miten sokeita te olette, ei jaksaisi näitä enää selittää. Voit siis mennä vaikka muslimille joka muuten uskoo Jeesukseen(heillä profeetta) veljeilemään, kun kerran seurakuntaa et tarvitse.

        Matt. 23:15
        Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!


    • Anonyymi

      Hänen tuoksunsa maailma on torjunut täysin.

    • Anonyymi

      JUMALA OLI KRISTUKSESSA
      JA
      SOVITTI MAAILMAN
      ITSENSÄ KANSSA.

      • Anonyymi

        Niin Jumala oli Messiaassa(kreikaksi Kristus) eli Jeesuksessa henkensä kautta kun Jeesus oli maan päällä. Jumala teki teot, ei siis Jeesus itse. Jumala vaikutti Hänessä. Siksi Jeesus sanoo, uskokaa että Isä ja minä olemme yhtä(hengen kautta),mutta jos ette, niin uskokaa edes tekojen tähden. Kukaan ei pystynyt tekemään ihmetekoja, jos Jumala ei olisi hänessä.


    • Anonyymi

      Se on aloittajan ihan oma asia, mihin uskoo.

      Mutta pelastusta tuo Jeesuksen jumaluuden kieltäminen ja häneen pelkkänä ihmisenä uskominen ei tuo.

      • Anonyymi

        Miksi pitää mennä ääripäihin asti? Kuka on sanonut että Jeesus on pelkkä ihminen? Ei, vaan Jumalan Poika. ja Poika ei voi olla Jumala itse. Siksi on kaksi eri persoonaa. Isä ja Poika. Isä on Jumala, ja Jeesus on Hänen Poikansa, joka myös tuli ihmiseksi ja kuoli ja ylösnousi esikoisena kaikista. Jeesus on välimies Jumalan ja ihmisen välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitää mennä ääripäihin asti? Kuka on sanonut että Jeesus on pelkkä ihminen? Ei, vaan Jumalan Poika. ja Poika ei voi olla Jumala itse. Siksi on kaksi eri persoonaa. Isä ja Poika. Isä on Jumala, ja Jeesus on Hänen Poikansa, joka myös tuli ihmiseksi ja kuoli ja ylösnousi esikoisena kaikista. Jeesus on välimies Jumalan ja ihmisen välillä.

        Jeesus oli tavallinen ihminen, ei sen korkeampi kuin muutkaan ihmiset. Jeesus oli myös Aabrahamin ja Daavidin poika, ja Joosefin.

        Jeesus oli myös Jumalan poika, kuten kaikki muutkin ihmiset ovat Jumalan poikia, mutta se perustuu tähän Raamatunkohtaan (Joh 10):
        "31 Juutalaiset alkoivat taas kerätä kiviä kivittääkseen Jeesuksen. 32 Jeesus sanoi heille: »Minä olen teidän nähtenne tehnyt monta hyvää tekoa, jotka ovat lähtöisin Isästä. Mikä niistä antaa teille aiheen kivittää minut?» 33 Juutalaiset vastasivat: »Emme me sinua minkään hyvän teon tähden kivitä, vaan jumalanpilkan tähden. Sinä teet itsesi Jumalaksi, vaikka olet ihminen.» 34 [viite: ps 82:6] Jeesus vastasi: »Eikö teidän laissanne sanota: ’Minä sanoin: te olette jumalia.’?

        VT:ssä todellakin sanotaan näin:
        Ps 82.6: 6 "Kuulkaa! Vaikka olette jumalia,
        kaikki tyynni Korkeimman poikia,"


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe