Mitä jos uskoo Jeesukseen muttei Jumalaan?

Anonyymi

Sillä tuntuu että Jeesus on paljon uskottavampi kuin Jumala.

30

349

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minäkin uskon jeesukseen, hän oli hullu ihminen.

• Anonyymi

> Mitä jos uskoo Jeesukseen muttei Jumalaan?

Jos ei usko Jumalaan, ei usko myöskään Jeesusta, joka sanoi mm.

"Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani."
      Joh. 7:16-17

• Anonyymi

Johanneksen evankeliumi tuskin sisälsi yhtään sellaista tekstiä, joka olisi ollut Jeesuksen sanomaa.

Sen sijaan Jeesus opetti mm. näin:
        "Jos teidän johtajanne sanovat teille, ’Katso, (Isän) valtakunta on taivaalla,’ silloin taivaan linnut ovat teitä arvokkaampia. Jos he sanovat teille, ’Se on meressä,’ silloin kalat ovat teitä arvokkaampia. Ennemmin valtakunta on teissä ja teidän ulkopuolellanne. "

"Hänen opetuslapsensa sanoivat hänelle, ”Milloin tulee loppujen kuolleiden hetki, ja milloin tulee uusi maailma?” Hän sanoi heille, ”Mitä odotatte tulevaksi on jo tullut, mutta ette tiedä sitä.” "

Jeesuksen opetukset olivat panteistisia, hän ei siis uskonut mihinkään jumalolentoihin, henkimaailmaan tai sellaiseen taivaan valtakuntaan, joka olisi eri asia kuin normaali maailma.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Johanneksen evankeliumi tuskin sisälsi yhtään sellaista tekstiä, joka olisi ollut Jeesuksen sanomaa.

Sen sijaan Jeesus opetti mm. näin:
        "Jos teidän johtajanne sanovat teille, ’Katso, (Isän) valtakunta on taivaalla,’ silloin taivaan linnut ovat teitä arvokkaampia. Jos he sanovat teille, ’Se on meressä,’ silloin kalat ovat teitä arvokkaampia. Ennemmin valtakunta on teissä ja teidän ulkopuolellanne. "

"Hänen opetuslapsensa sanoivat hänelle, ”Milloin tulee loppujen kuolleiden hetki, ja milloin tulee uusi maailma?” Hän sanoi heille, ”Mitä odotatte tulevaksi on jo tullut, mutta ette tiedä sitä.” "

Jeesuksen opetukset olivat panteistisia, hän ei siis uskonut mihinkään jumalolentoihin, henkimaailmaan tai sellaiseen taivaan valtakuntaan, joka olisi eri asia kuin normaali maailma.

> Jeesuksen opetukset olivat panteistisia, hän ei siis uskonut mihinkään jumalolentoihin, henkimaailmaan tai sellaiseen taivaan valtakuntaan, joka olisi eri asia kuin normaali maailma.

Sinulla näyttää olevan ihan oma Jeesus. Itse uskon Raamatun Jeesusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

> Jeesuksen opetukset olivat panteistisia, hän ei siis uskonut mihinkään jumalolentoihin, henkimaailmaan tai sellaiseen taivaan valtakuntaan, joka olisi eri asia kuin normaali maailma.

Sinulla näyttää olevan ihan oma Jeesus. Itse uskon Raamatun Jeesusta.

"Sinulla näyttää olevan ihan oma Jeesus. Itse uskon Raamatun Jeesusta."

Ilmeisesti sinulla on tapana uskoa melko heppoisesti kaikkeen, mitä väitetään Jeesuksen opettamaksi. Myös väärennettyihin oppeihin. UT on koostettu 360 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, ja se aika löyhästi perustuu Jeesuksen opetuksiin ja enemmän roomalaisten kirkkoisien kehitelmiin.
        Väitetyistä Jeesuksen opetuksista on syytä uskoa ainoastaan niihin, joita voi perustellusti pitää historiallisen Jeesuksen aitoina opetuksina ja voidaan verifioida toisen lähteen esim. Tuomaan evankeliumin avulla. Aidot kristityt eivät ikinä seuraa roomalaisia oppeja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sinulla näyttää olevan ihan oma Jeesus. Itse uskon Raamatun Jeesusta."

Ilmeisesti sinulla on tapana uskoa melko heppoisesti kaikkeen, mitä väitetään Jeesuksen opettamaksi. Myös väärennettyihin oppeihin. UT on koostettu 360 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, ja se aika löyhästi perustuu Jeesuksen opetuksiin ja enemmän roomalaisten kirkkoisien kehitelmiin.
        Väitetyistä Jeesuksen opetuksista on syytä uskoa ainoastaan niihin, joita voi perustellusti pitää historiallisen Jeesuksen aitoina opetuksina ja voidaan verifioida toisen lähteen esim. Tuomaan evankeliumin avulla. Aidot kristityt eivät ikinä seuraa roomalaisia oppeja.

> UT on koostettu 360 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, ja se aika löyhästi perustuu Jeesuksen opetuksiin ja enemmän roomalaisten kirkkoisien kehitelmiin.

Ratkaisevaa on, koska kirjaan kootut tekstit oli ensimmäisen kerran kirjoitettu/sanottu. Ei ole merkitystä, vaikk koonti olisi ensimmäisen kerran tehty nyt, jos kootut tekstit ovat kuitenkin alusta.

Ja, koska Roomalaisten kirkkoisien opetus on ristiriidassa Raamatu kanssa, ei ole oikein järkevä uskoa, että he olisivat sitä muokanneet huonommaksi. Jos he olisivat muoanneet, olisivat poistaneet itselle sopimattomat kohdat, eli mm. Evankeliumit a korvanneet ne jollain muulla.

• Jumala puhui jeesusenkautta, siksi hän sanoikin on oppi jumalasta vai puhunko omiani.
        Joka ei tunne Jeesusta ei tunne Jumalaakaan.

• Anonyymi

Olisiko silloin jo puoliksi terve.

• Anonyymi

Pidätkö myös Pietaria ja Paavalia fiktiivisinä hahmoina? Entä Jerusalemin alkuseurakunta, miten se syntyi ja ketkä sitä johtivat?

• Anonyymi kirjoitti:

Pidätkö myös Pietaria ja Paavalia fiktiivisinä hahmoina? Entä Jerusalemin alkuseurakunta, miten se syntyi ja ketkä sitä johtivat?

Anna alkuseurakunnan perustamisvuosi, niin kerron mistä on kyse.

• Anonyymi

KR 1933/-38, Joh. 14:6
        Jeesus sanoi hänelle:
        "Minä olen tie
        ja totuus
        ja elämä;
        ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

• Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

Anna alkuseurakunnan perustamisvuosi, niin kerron mistä on kyse.

Kerrohan mistä on kyse. Eli väitätkö myös Paavalia fiktiiviseksi hahmoksi? Ei kuulosta kovin uskottavalta.

• Anonyymi kirjoitti:

Kerrohan mistä on kyse. Eli väitätkö myös Paavalia fiktiiviseksi hahmoksi? Ei kuulosta kovin uskottavalta.

Paavalihan ei koskaan tavannut jeesusta, joten melkoinen koijari oli hän.

• Anonyymi

Joh.12:44-45 Mutta Jeesus huusi ja sanoi: Joka uskoo minuun, se ei usko minuun, vaan häneen, joka on minut lähettänyt. Ja joka näkee minut, näkee hänet, joka on minut lähettänyt. Joh.14:9

• Anonyymi

Jool.2:16 Biblia (1776) Kootkaa kansa, pyhittäkäät kokous, kutsukaat yhteen vanhimmat, saattakaat yhteen nuorukaiset ja imeväiset; ylkä lähtekään kammioistansa ja morsian makuuhuoneestansa. Ps.8:3

• Anonyymi

Kas. Voitkos sen selkeämmin sanoa!
      Siitäpä riemu ja ymmärrys ilmoihin kohoaa nuorten miesten hahmoista. Kiitoksen riemu ja hurskauden pauhu pakahdyttaa hyät temppelissä liitonarkissa!

• Anonyymi

Kauniisti kuvasit!

• Anonyymi

Entäpä, voiko uskoa Jumalaan, mutta ei Jeesukseen?

• Anonyymi

Kristitty ei, koska Jeesus on tie Jumalan luokse. Juutalaiset,muslimit kyllä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristitty ei, koska Jeesus on tie Jumalan luokse. Juutalaiset,muslimit kyllä.

Raamatun mukaan Jeesusta ei ollut varsinaisesti olemassa, ainoastaan sana (logos) eli Jeesuksen opetuksina tunnetut kertomukset ovat olemassa.

Esim. Gandhi ei uskonut Jeesuksen historiallisuuteen, mutta silti kannatti vuorisaarnaa ja muita Jeesuksen opetuksia ja piti niitä esimerkillisenä viisautena. Se on puhdasta kristillisyyttä.

• Anonyymi

Matt.10:40 Joka ottaa tykönsä teidät, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa minut tykönsä, ottaa tykönsä hänet, joka on minut minut lähettänyt. Luuk.10:16 Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt. Joh.13:20 Totisesti totisesti minä sanon teille; joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut: mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka om minut lähettänyt

• Anonyymi

> Mitä jos uskoo Jeesukseen muttei Jumalaan?

Sitten ei usko Raamatun Jeesukseen, joka sanoi mm. puhuvansa sitä mitä Jumala on käskenyt hänen puhua.

"Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman. Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."
      Joh. 12:49-50

• Anonyymi

Ei mikään mihin sinä omalla voimallasi uskot auta yhtään mitään. Jeesus antaa uskon häneen ja hänen Isäänsä. Se kenessä on usko Isään ja Poikaan uskoo niinkuin pelastuneet ihmiset uskovat. Isä ja Poika ovat sama Jumala. Ilman uskoa näihin ihmisen synnit eivät ole anteeksiannetut ja hän on matkalla iankaikkiseen kadotukseen.

• Ei omissa voimissa voi uskoa edes Jeesukseen,ellei Isä vedä häntä uskomaan, anna mielen kiintoa saakohtaan ja evankeljumiin, ei voi uskoa .

• Anonyymi

Jeesus on kristinopissa Jumala, Hän.

• Anonyymi

Et voi olla uskovainen, jos et usko molempiin. Sekä Isään että Poikaan.

• Anonyymi

Jeesuksen opetuksiin uskova ei välttämättä usko Isään eikä Poikaan. Jeesuksen mukaan noita kahta saa jopa pilkata ihan vapaasti ilman seuraamuksia, eivätkä ne ole kovinkaan merkittäviä tai vakavasti otettavia jumalallisuuden ilmentymiä.

• Anonyymi

Jeesus on Jumala.

• Anonyymi

Ihan loogista. Jeesus on tunnistettava ihminen. Jumala on vain joku uskomus.
      Jos Jeesus tulee ja perustelee minulle toimintansa järkeväksi, uskon häntä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiinteistökuningattarelle satelee nyt tuomioita oikein urakalla

https://www.is.fi/viihde/art-2000008926919.html TELEVISIOSTA kiinteistövälittäjänä tunnetuksi tullut Kaisa Liski sai yhden vuoden ja kahden kuukaude
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      5046
    2. Suomi on allekirjoittanut NATO:n liittymissopimuksen

Tätä hetkeä on odotettu: Nato-maat allekirjoittivat tiistaina aamupäivällä Suomen ja Ruotsin liittymispöytäkirjat. ”Yhdessä olemme vahvempia”, Haavi
      NATO
      383
      2014
    3. Kuka uskoo Martinan ja lippis jonnen tulevaisuuteen

Toinen asuu Tanskassa 2 muksun kanssa, toinen Suomessa 2 muksun kanssa. Jos vuodessa näkevät muutaman kerran ja pistävät lakanat sekaisin, niin en kyl
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      1367
    4. Pommi-isku Lapua prideen!

Kirjastossa räjähti pommi trans-keskustelun aikaan. Onneksi ketään ei kuollut tai edes kai loukkaantunut. Mitä tuollaisen terroristin päässä on oik
      Lapua
      110
      1199
    5. Mitä mun pitäisi tehdä

että saisin tietää onko sulla yhtään tunteita minuun? On niin nolo lähestyä, jos oot vaikka onnellisesti naimisissa tai suhteessa.. tai jos en ole mie
      Ikävä
      89
      1008
    6. Miten reagoisit?

Noita pyllybikinialoituksia on tullut parikin kappaletta ja pyllyistä tuli mieleeni seuraavaa. Olen nyt pari kertaa ollut seuraavanlaisessa tilantees
      Sinkut
      193
      962
    7. Eikö sua mies oikeasti yhtään haittaa

jos pakkaan tavarani ja katoan jonnekin kauas sinulta? Mua haittaisi tuhannesti jos sä niin tekisit.
      Ikävä
      115
      890
    8. En ole ollut sinulle uskollinen

mutta tuskin sellaista odotitkaan? Tilanne kun on mitä on, ellemme muuta sitä...
      Ikävä
      84
      878
    9. Rakastan sua mies

Saanko laittaa sulle viestiä vaikka perjantaina jollain tekosyyllä?
      Ikävä
      82
      869
    10. Onko sulla muru

uudet kesähiukset? 😍
      Ikävä
      43
      849
    Aihe