Halla-Aho vaatii kieltolakia ja vastustaa koronarajoituksia

Suomen epäonnistunein laki oli kieltolaki 1919–1932.
Juomista kieltolaki ei vähentänyt, mutta viinan myynti siirtyi rikollisille.

Nyt halla-Aho vastustaa koronarajoituksia ja ihmettelee, miksei saada kieltolakia.

Halla-aho:
”Outoa, miksi Alko saisi jatkaa viinan myymistä”
ttps://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e78c8e01-0f02-4e1a-82da-8ed7b8389891

37

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Persut vaatii myös eläimiinsekaantumisen kieltämistä.

• "Persut vaatii myös eläimiinsekaantumisen kieltämistä."

Ihan hyvä kun vaativat, jos se on heillä pahakin ongelma.

• Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

"Persut vaatii myös eläimiinsekaantumisen kieltämistä."

Miksi vastustatte kieltämistä? Se jos joku on epäilyttävää

• Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

"Persut vaatii myös eläimiinsekaantumisen kieltämistä."

Rappiosuvakki hätääntyi heti kun Halla-Aho puhui alkon sulkemisesti. Mistäs suvakki sitten saa hermo ryypyt?

• Näyttää tulleen kahteen kertaan tämä ketju jonkin teknisen vian takia.

No, tärkeästä asiasta pitääkin keskustella monessa ketjussa.

• Anonyymi

Älä selitä. Sun fasistinen opposition vainoamiskiima on niin kova että sä näpyttelet sitä painiketta monta kertaa

• Anonyymi

Sopii kuvioon
        Kummassakin avauksessa on kuitenkin erilainen lähestymistapa aiheeseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Älä selitä. Sun fasistinen opposition vainoamiskiima on niin kova että sä näpyttelet sitä painiketta monta kertaa

Juu, Halla-Aho olis voinut ennen möläytystään kysyä kieltolaista mielipidettä meppi-Teukalta.

Teukka on huikan otossa pitkänlinjan ammattilainen.

• Anonyymi
        Pe.ku kirjoitti:

Juu, Halla-Aho olis voinut ennen möläytystään kysyä kieltolaista mielipidettä meppi-Teukalta.

Teukka on huikan otossa pitkänlinjan ammattilainen.

Okei boomeri

• Anonyymi

Epätoivoinen yritys Halla-aholta tämä persujen raittiuskampanja! Yrittää tällä tavoin saada persuista sisäsiistejä!

• Anonyymi

Siinä onkin työtä saada se porukka sisäsiistiksi.
        Moni rikoksiin taipuva persu varmaan käyttäisi kieltolakia hyväksi aloittaen laittoman viinan lotrauksen.

• Anonyymi

Rappiosuvakki liktii joka ilta viiniä

• Anonyymi

Rappaiosuvakki luulee että jos juo vain hienoja juomia niin ei ole alkoholisti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä onkin työtä saada se porukka sisäsiistiksi.
        Moni rikoksiin taipuva persu varmaan käyttäisi kieltolakia hyväksi aloittaen laittoman viinan lotrauksen.

Miten niin aloittaa?

• Irti revitty lause, jolla harhautetaan taas ihmisiä! 🤗

• Harhauttaminen on Halla-ahon normaali toimintatapa. Ei sen puheista voi päätellä mitään siitä, mitä mieltä se oikeasti on tai mitä se ajaisi. Täytyy muistaa, että vuosi sitten kun korona oli paljon paremmin hallinnassa, Halla-aho vaati ulkonaliikkumiskieltoa koko Suomeen...

• Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

Harhauttaminen on Halla-ahon normaali toimintatapa. Ei sen puheista voi päätellä mitään siitä, mitä mieltä se oikeasti on tai mitä se ajaisi. Täytyy muistaa, että vuosi sitten kun korona oli paljon paremmin hallinnassa, Halla-aho vaati ulkonaliikkumiskieltoa koko Suomeen...

Kyllä hän on sitä mieltä mitä hän kertoo olevansa, se että pitäisikö ihan kirjaimellisesti tehdä kuten hän sanoo, on toinen asia

• TheRat kirjoitti:

Harhauttaminen on Halla-ahon normaali toimintatapa. Ei sen puheista voi päätellä mitään siitä, mitä mieltä se oikeasti on tai mitä se ajaisi. Täytyy muistaa, että vuosi sitten kun korona oli paljon paremmin hallinnassa, Halla-aho vaati ulkonaliikkumiskieltoa koko Suomeen...

Hassua, että minä kyllä ymmärrän Jussin puheita.🙃

• Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

On ihan yleistä että ihmiset voi olla sitä mieltä esim. että joku "pitäisi tappaa". Se ei kuitenkaan tarkoita että niin tullaan toimimaan. Ei ole laitonta sanoa että joku "pitäisi tappaa", mutta on ilmanmuuta laitonta tehdä niin. Katsos joillekkin ihmisille laillisuus on itsestään selvyys kaikessa mitä he puhuvat

• Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

Tottakai persu ymmärtää persun puheita mutta ymmärtää kuitenkin väärin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai persu ymmärtää persun puheita mutta ymmärtää kuitenkin väärin.

Täytyy kyllä olla aika hassu että ymmärtää jussin puheita.

• Ashera12
        Anonyymi kirjoitti:

Täytyy kyllä olla aika hassu että ymmärtää jussin puheita.

Tai sitten pitää olla älykäs. Mitä jos se onkin niin. Tyhmä ei ymmärrä, mutta viisas ymmärtää, eikö tuo ole loogisempaa?

• Anonyymi kirjoitti:

On ihan yleistä että ihmiset voi olla sitä mieltä esim. että joku "pitäisi tappaa". Se ei kuitenkaan tarkoita että niin tullaan toimimaan. Ei ole laitonta sanoa että joku "pitäisi tappaa", mutta on ilmanmuuta laitonta tehdä niin. Katsos joillekkin ihmisille laillisuus on itsestään selvyys kaikessa mitä he puhuvat

Mutta kun Halla-aho on sujuvasti itsensä kanssa 100% eri mieltä, aina riippuen siitä, mitä mieltä muut ovat. Aina kun hallitus tekee jotakin, on se Jussin mielestä väärin, vaikka hän olisi itse ehdottanut juuri sitä toimenpidettä.

Ei siis voida oikeasti Jussin puheista edes päätellä, mitä mieltä hän on asioista. Eihän Jussi oikesti halua tai vastusta ulkonaliikkumiskieltoa, se kun ei häneen vaikuta mitenkään (eikä edes kannattajiinsa). Mutta populistisia pisteitä vastustamisesta kyllä heruu (niiltä, jotka lampaina seuraavat).

• Ashera12 kirjoitti:

OK. Kannattaako vai vastustaako Jussi ulkonaliikkumiskieltoa? Jos jompaa kumpaa, niin miksi?

• Anonyymi kirjoitti:

Itse asiassa tuon sanominenkin voi olla laitonta, jos se tulkitaan esimerkiksi kannattajien kiihottamiseksi. Murhaan yllyttäminen on tässä maassa vähän kiellettyä.

Jussi on tuossa mestari. Hän ei oikestaan koskaan ehdota tai väitä, kunhan vähän kyselee tai miettii asioita. Ja sitten lampaat perässä määkivät.

• Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

Mutta kun Halla-aho on sujuvasti itsensä kanssa 100% eri mieltä, aina riippuen siitä, mitä mieltä muut ovat. Aina kun hallitus tekee jotakin, on se Jussin mielestä väärin, vaikka hän olisi itse ehdottanut juuri sitä toimenpidettä.

Ei siis voida oikeasti Jussin puheista edes päätellä, mitä mieltä hän on asioista. Eihän Jussi oikesti halua tai vastusta ulkonaliikkumiskieltoa, se kun ei häneen vaikuta mitenkään (eikä edes kannattajiinsa). Mutta populistisia pisteitä vastustamisesta kyllä heruu (niiltä, jotka lampaina seuraavat).

Ei hän ole 100% eri mieltä kaikesta. Sinä olet vähän liian lapsellinen. Hän on verotuksessa samaa mieltä Kokoomuksen kanssa ja sivistyspolitiikassa samaa mieltä KD:n kanssa ja työväen oikeuksista samaa mieltä Demareiden kanssa ja ylikansallisista suuryriyksista samaa mieltä Vasemmiston kanssa.

• Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

Itse asiassa tuon sanominenkin voi olla laitonta, jos se tulkitaan esimerkiksi kannattajien kiihottamiseksi. Murhaan yllyttäminen on tässä maassa vähän kiellettyä.

Jussi on tuossa mestari. Hän ei oikestaan koskaan ehdota tai väitä, kunhan vähän kyselee tai miettii asioita. Ja sitten lampaat perässä määkivät.

"pitäisi tappaa" ei ole laitonta koska se on täysin hypoteettinen lause. "pitää tappaa" voi olla laiton, riippuen missä kontekstissa se sanotaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei hän ole 100% eri mieltä kaikesta. Sinä olet vähän liian lapsellinen. Hän on verotuksessa samaa mieltä Kokoomuksen kanssa ja sivistyspolitiikassa samaa mieltä KD:n kanssa ja työväen oikeuksista samaa mieltä Demareiden kanssa ja ylikansallisista suuryriyksista samaa mieltä Vasemmiston kanssa.

En väittänytkään, että olisi kaikesta. Esimerkiksi väärän väristen ihmisten maahanmuuttoa hän vastustaa systemaattisesti.

Mutta muuten kyllä Halla-aholla aika hyvin takki kääntyy politiikassa.

• TheRat kirjoitti:

OK. Kannattaako vai vastustaako Jussi ulkonaliikkumiskieltoa? Jos jompaa kumpaa, niin miksi?

Anna linkki haastatteluun, niin kuuntelen.😏

• TheRat kirjoitti:

Ehkä Halla-ahon puhetyyli kuulostaa sinusta vain kyselyltä, koska hänellä ei ole asennetta :
        "Minä minä minä minä sanoa..."

• Ashera12 kirjoitti:

Ehkä Halla-ahon puhetyyli kuulostaa sinusta vain kyselyltä, koska hänellä ei ole asennetta :
        "Minä minä minä minä sanoa..."

Jos tarkoitat, että Halla-ahon puheesta puuttuu jämäkkyyttä, niin näinhän se on. Mutta se on tarkoituksellista. Sanomisista voi aina yrittää luikerrella irti, kun ei oikeasti sano mitään, vaan antaa vaan ymmärtää.

• Ashera12 kirjoitti:

Anna linkki haastatteluun, niin kuuntelen.😏

Minuakin kiinnostaisi. Ei taida Jussilta selvää vastausta tulla.

• Juu, se kuuluu persujen tapoihin.

Persut ovat jääneet kiinni myös väärennettyjen videoiden tekemisestä.
        Ohisalon kommentinkin olivat muuttaneet toiseen kysymykseen.

• Anonyymi

Olisi aika kyvytön ja osaamaton hallitus, jos sen muodostaisivat perussuomalaiset, kokoomus ja kristillisdemokraatit.

Halla-aho ja Orpo eivät osaa sanoa mitään järkevää koronatilanteesta eikä oikein mistään muustakaan asiasta, jossa eduskunnalla on päätösvalta.

Kristillisdemokraattien Essaya ja Räsänen hurskastelevat, että Alkot pitää sulkea koronan takia, mutta ei näiltäkään naisilta ole mitään järkevää ajatusta julki tullut.

• 👶👶👶👶👶 Vauvahallituksemme ei ole osannut tehdä päätöstä maskeista, vaikka heillä on ollut yli vuosi aikaa. Baby Marin juoksee tiehensä kun häntä kaivattaisiin. 👣

• Anonyymi

Loppuu se PS porukan kossun lotraaminenkin sitten. Kannatus luvut romahtivat ihan silmissä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      1
      3080
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      8
      2117
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      113
      1739
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1066
    5. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      982
    6. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      129
      966
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      35
      754
    8. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      50
      697
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      67
      691
    10. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      30
      645
    Aihe