Eipä haittaa minua jos

😷👓👜 pääkaupunkiseutu laitetaan kiinni. Täällähän on kaikki minulle tärkeimmät henkilöt. Poikani ja Hän 😍.

9

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla taas on tärkeitä ihmisiä siellä, yritän olla näyttämättä heille huoltani. Ihan uskomatonta että on jo yli vuosi kulunut tätä korona hirveyttä. Olen sitä mieltä että nyt pitäisi sallia virusmuunnoksen takia vain työn takia matkustaminen. Ihmiset ovat liian itsekkäitä vapaaehtoiseen karanteeniin. On väärin että yritykset menevät konkurssiin ja ihmisten arkea rajoitetaan samalla kun rajojen yli tulee virusta.

      • Anonyymi

        Lapin matkailu se vasta epäitsekästä onkin. Nykyinen tautipiikki johtuu hiihtolomamatkailusta. Kiitos persujen ei saatu pääsiäiseksi tiukennoksia. Odotettavissa huhtikuun puoleen väliin tautipiikkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapin matkailu se vasta epäitsekästä onkin. Nykyinen tautipiikki johtuu hiihtolomamatkailusta. Kiitos persujen ei saatu pääsiäiseksi tiukennoksia. Odotettavissa huhtikuun puoleen väliin tautipiikkiä.

        Siis tarkoitin tietenkin ITSEKÄSTÄ Lapin matkailua. On se niin vaikea ymmärtää että mitä paremmin niitä kolmea ohjetta noudatettaisiin sen nopeammin tämä olisi ohi. Kädet, maskit ja etäisyydet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tarkoitin tietenkin ITSEKÄSTÄ Lapin matkailua. On se niin vaikea ymmärtää että mitä paremmin niitä kolmea ohjetta noudatettaisiin sen nopeammin tämä olisi ohi. Kädet, maskit ja etäisyydet

        Vaikka me pitäisimme maskeja ja etäisyyksiä, se ei poista tosiasiaa että jos virusta ja etenkin muunnoksia tulee rajan yli tämä kestää ikuisuuden. Ihmiset tarvitsevat hengähdystauon eikä sitä saada aikaan jos virusta tulee maahan lisää jatkuvasti. Tuo hengähdystauko olisi tärkeää psyykkisen hyvinvoinnin kannalta sekä ihan kirjaimellisesti terveyden kannalta aloilla joilla on pakko käyttää maskia koko työpäivän ajan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka me pitäisimme maskeja ja etäisyyksiä, se ei poista tosiasiaa että jos virusta ja etenkin muunnoksia tulee rajan yli tämä kestää ikuisuuden. Ihmiset tarvitsevat hengähdystauon eikä sitä saada aikaan jos virusta tulee maahan lisää jatkuvasti. Tuo hengähdystauko olisi tärkeää psyykkisen hyvinvoinnin kannalta sekä ihan kirjaimellisesti terveyden kannalta aloilla joilla on pakko käyttää maskia koko työpäivän ajan.

        No niinpä, mutta mikään ei poista ihmisten hölmöilyä vaikka olisi millaiset rajoitukset ja säännöt. Suomalainen kun saa vapaasti tulla Suomeen niin he voivat tullseeaan tuoda viruksen. Niinkuin taannois se yksi koronassa ollut teini oliko nyt Jyväskylässä vai missä, kun Englannista palattuaan päätti mennä bailaamaan päästäkseen kehumaan reissustaan. Sen seurauksena 40 ihmistä karanteeniin ja miten monta lie sairastunut.

        Totta on, että hoitopuolen henkilöstö on ollut kovilla koko ajan. Jotkut ravintoloiden ja leffateattereiden sulkeutumista voivottelevat eivät ymmärrä miten tiukalle hoitopuoli joutuu kotihoidon tukea myöten. Saati sitten nämä muuta hoitoa tarvitsevat potilaat, jotka eivät resurssipulan takia pääse hoitoon. Muun hoidon vaje kasvaa koko ajan ja jonojen purkaminen vaatii taas venymistä ja resursseja hoitopuolelta. Persutkin vaan puhuu edesvastuuttomasti liikkumisen ym. rajoituksia vastaan ymmärtämättä, että hoitopuolen ihmisoikeuksiin joudutaan puuttumaan mitä huonommaksi tilanne puuttuu.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        No niinpä, mutta mikään ei poista ihmisten hölmöilyä vaikka olisi millaiset rajoitukset ja säännöt. Suomalainen kun saa vapaasti tulla Suomeen niin he voivat tullseeaan tuoda viruksen. Niinkuin taannois se yksi koronassa ollut teini oliko nyt Jyväskylässä vai missä, kun Englannista palattuaan päätti mennä bailaamaan päästäkseen kehumaan reissustaan. Sen seurauksena 40 ihmistä karanteeniin ja miten monta lie sairastunut.

        Totta on, että hoitopuolen henkilöstö on ollut kovilla koko ajan. Jotkut ravintoloiden ja leffateattereiden sulkeutumista voivottelevat eivät ymmärrä miten tiukalle hoitopuoli joutuu kotihoidon tukea myöten. Saati sitten nämä muuta hoitoa tarvitsevat potilaat, jotka eivät resurssipulan takia pääse hoitoon. Muun hoidon vaje kasvaa koko ajan ja jonojen purkaminen vaatii taas venymistä ja resursseja hoitopuolelta. Persutkin vaan puhuu edesvastuuttomasti liikkumisen ym. rajoituksia vastaan ymmärtämättä, että hoitopuolen ihmisoikeuksiin joudutaan puuttumaan mitä huonommaksi tilanne puuttuu.

        Juuri tuota tarkoitin, hyvä mielipide.


    • Anonyymi

      Luonnossa voi liikkua myös lähellä ja siellä missä ei ole paljon muita ihmisiä.
      Ei ole pakko mennä ulkomaille eikä Lappiin. Eri asia on, jos asuu itse Lapissa.

      • Sanoppas muuta. Lopetankin tämän lounastauon ja lähden merenrantaan kävelylle. Siellä kun voi rauhassa kulkea koiran kanssa nyt, kun uimakausi (paitsi avantouimareilla) ei ole vielä alkanut. Jos vaikka bongaisi joutsenia jo.


      • lounas.ajatus kirjoitti:

        Sanoppas muuta. Lopetankin tämän lounastauon ja lähden merenrantaan kävelylle. Siellä kun voi rauhassa kulkea koiran kanssa nyt, kun uimakausi (paitsi avantouimareilla) ei ole vielä alkanut. Jos vaikka bongaisi joutsenia jo.

        Joku sanonta on, että ei suuret sanat suuta halkaise. Sitä voisi jatkaa, ettei haaveet päätä halkaise. Nimittäin haaveeksi jäi rantakävely, kun auto ei kahden kuukauden tauon jälkeen lähtenyt käyntiin. Täytyy nyt muutama päivä odotella, jos siinä olisi taas joku kosteudesta johtuva poistuva vika ennenkuin alan hommaamaan sille hinausta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe