Aika hiljentyä.
Ei ole tärkeää reuhtoa täällä ja väitellä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hiljainen_viikko
https://www.ortodoksi.net/index.php/Suuri_viikko
Hiljainen viikko
3
117
Vastaukset
- Anonyymi
Niin,
ei vastauksia.
Meidän kaikkien kannattaisi todella syventyä siihen mitä Jeesus teki meidän puolesta.
Ja yrittää paastota edes tämä hiljainen viikko.- Anonyymi
Miten hieno ja hyvä tapa, että kristityt kirkot viettävät Hiljaista viikkoa!
Meidän tulee olla kiitollisia Jeesukselle, joka kärsi ristinkuolemallaan meidän kaikkien synnit!
- Anonyymi
Juu-u, hiljaista on. Aavemainen pääsiäinen jälleen. Viime vuonna ei näkynyt arkkipiispaa pääkatedraalissa ja tänä vuonna ei ilmeisesti siellä kukaan edes vietä liturgiaa? "Uusi normaali" alkaa vakiintua.
Pakko se on sanoa. Suomen ortodoksinen kirkko on osittain lakkauttanut itsensä. Vastaavaa on tapahtunut muualla ortodoksisessa maailmassa lähinnä USA:ssa. Siellä puhutaan skandaalista ja seurakuntalaiset ovat raivoissaan esipaimenille. Täällä ollaan näemmä ihan tyytyväisiä uuteen virtuaalisuuteen. Ortodoksisuus on sittenkin vain pään sisällä. Koko eukaristiakeskeinen teologia, jota meikäläiset kirkon viisaat ja Konstantinopoli ovat tähän saakka toitottaneet, lensi viime vuonna hetkessä roskikseen.
Ei enää edes jakseta muistuttaa P. Maria Egyptiläisestä (viime vuoden kevään hätäratkaisu)...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552705
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322315- 792178
- 951996
- 521875
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339