Luottamus Jumalaan mennyt

Anonyymi

Olen aina uskonut Jumalaan, ja rukoillut häntä. Menetin kuitenkin luottamukseni häneen, ja lopetin rukoilemisen. Mikäkö on syynä? Jehovan todistajat tuhosivat uskoni häneen rukousten kuulujana. Enää en usko hänen kuulevan rukouksiani. Tuo ei ole hyvä, älä ole hänen kanssaan tai tuon ja tuon kanssa, karta tuota jne. Lopetin täysin rukoilemisen, enkä näe enää syytä koko asiaan, miksi tekisin sitä. Kiitos jehovan todistajille. Hyvä että itse ovat parempia, eivätkä ole huonoja, niin kuin jotkut muut, kuten he sanovat. Tuskin Jumalaa on edes olemassa.

54

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerran huijattu muuttuu varovaisemmaksi myös toisten huijausten suhteen.

    • Anonyymi

      Voi, voi. Älä laita Jumalaa ja Jeesusta syypääksi tämän amerikkalaisen lahkon törttöilyille.
      Aloita uudelleen uskon elämäsi ilman tätä lahkoa.

      • Anonyymi

        Sama tuote eri paketissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama tuote eri paketissa.

        Tuote on hyvä. Paketti väärä.


      • Anonyymi

        Jos ei ole JT uskossa, Jumala on mykkä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole JT uskossa, Jumala on mykkä!

        Jos ei ole JT uskossa, Jumala on mykkä!

        Piru on näitten Jt .n kanssa.Olette niin saastaa,kuolevien perää kulkevia perinnön kyttääjjiä ja amerikkalaista saastaa!! Hyi helvetti mitä olette!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei ole JT uskossa, Jumala on mykkä!

        Jos ei ole JT uskossa, Jumala on mykkä!

        ON varmasti,Pirun lahkolaisille ei Jumala puhu!!
        No,menehhän sinäkin keräämäää perintöjä lahkolle saasta!


      • Anonyymi

        Sairaita huijareita maailma pullollaan. Muovi roskat mitkä lajittelet pistetty samaan kattilaan palamaan. Eläkeiän nosto Johtavat eläkeyhtiöt nostivat pomojen 600 000€ ppalkkaa 40 000€ näin nuorisolle aukeavat ttyöpaikat saatii suljetuiksi. Koko järjestelmä korona on Taloudellisen kaaoksen aikaan saantia EURO kommunismin tiellä.


    • Anonyymi

      Olen aina karttanut jehovia.

    • Anonyymi

      Voi voi niin. Älä laita Junmalan syyksi sitä, että ihmiset käyttäytyvät ajoittain kuin aivottomat. Pääsääntöisesti Jehovan todistajien keskuudessa EI pitäisi jaotella ihmisiä toiset parempiin ja toiset vähemmän parempiin, sillä......tekisikö Jeesus niin? Vastaus on ehdoton EI tekisi. Mutta miksin ihmiset sitten niin tekevät? Siksi, koska olemme syntisäkkejä kaikki. Niin. Katsokaa vain itseänne. Olemme kaikki samassa veneessä. Täydellisiä kun ei maaimasta löydy, siksi ihnmiset myös Jehovan todistajat toimivat epäåtäydellisyyttään vastoin Jeesuksen mallia ja Jumalan sanaa.

      Mutta itsellesi sinä ongelmia aiheutat hylkäämällä mahdollisuuden oppia tuntemaan Jumalan. Vain sinä joudut kärsimään ja itsetunnostasi häviää loputkin. Lopulta voin kädä niin, että Jumala ei anna sinulle anteeksi omia syntejäsin koska sinä et ole halukas antamaan ja nälemään, että jokainen meistä tarvitsee armoa ja anteeksi antoa.
      Jos joku niin minä olisin voinut loukkaantua näiden vuosien aikana moniin ystäviin seurakunnissa, jotka eivät ole kohdelleet minua rakkaudellisella tavalla. Olen toki pahoittanut niistä mieleni, mutta se ei ole syy syyttää kaikesta Jumalaa jättämällä uskon taakseensa. Minä olisin voinut niin tehdä ja vähällä olikin, ettei niin tapahtunut joidenkin ajattelemattomien hengellisten veljieni ja sisarten taholta näiden vuosien saatossa.
      Opin antamaan anteeksi. Tajusin, että itse olen saanut osani Jumalan armosta ja anteeksiannosta ja haluan siirtää saamani myös toisiin, minua rikkoneisiin ystäviin, jotka ovat kaikki Jumalan rakkauden ja armon varassa eläviä lähimmäisiäni, seurakunnan rakkaita, joista Jumala onn maksanut kustakin kalliin hinnan.
      Muuta minulla ei ole sanottavaa kuin edelleen se, että itse kärsit valitsemastasi tiestä. Muuta en voi tehdä sinun puolesta kuin rukoilla, että osaisit tehdä järkeviä ratkaisuja suhteessasi Jumalaan. Rakasta ensiksi häntä, ja sitten voit pienin erin oppia rakastamaan sinua loukanneita ihmisiä. Vakuutan, ettei se ole helppoa, mutta on mahdollista. Sen jälkeen kun voitat oman itsesi, voit katsella tätä maailmaa aivan uudella tavalla ja ohittaa joidenkin hengellisten ystävien pienet mitättömät kommmentit, joilla ei ole enää mitään merkitystä tai muistoa uudessa vanhurskauden maailmassa, joka on pian todellisuutta.

      • Anonyymi

        Vanhurskauden maailmaan mennään uudestisyntymällä uudella kirkastetulla ruumiilla.
        Se ruumis ei ole tämä nykyinen ruumiimme.
        Ensin on kuoltava.
        Jehovan todistajat opettaa, että nykyinen ruumiimme menee Jumalan valtakuntaan/ paratiisiin ja siellä sitten vähitellen tullaan täydelliseksi. Se on satua.
        On parasta ensin opetella Raamatun perusopit ja sitten keskittyä muuhun.
        Perusopit löytyy Raamatusta, ei vartiotornista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhurskauden maailmaan mennään uudestisyntymällä uudella kirkastetulla ruumiilla.
        Se ruumis ei ole tämä nykyinen ruumiimme.
        Ensin on kuoltava.
        Jehovan todistajat opettaa, että nykyinen ruumiimme menee Jumalan valtakuntaan/ paratiisiin ja siellä sitten vähitellen tullaan täydelliseksi. Se on satua.
        On parasta ensin opetella Raamatun perusopit ja sitten keskittyä muuhun.
        Perusopit löytyy Raamatusta, ei vartiotornista.

        Haluan kertoa sinulle jotakin joka olet siellä jossakin bittien ulottuvuudessa. Sinulla ei ole sisäisessä maailmassasi jotakin sellaista, joka erkanisi kuoltuasi ja jatkaisi elämää toisessa ulottuvuudessa. Uskon että rakastat tätä kaikkea kauneutta, joka nyt kesällä sinua ympäröi. Odotat kovasti ehkä pääseväsi laittamaan kauniiksi kukkamaatasi omakotitalosi edessä. Rakastat kauneutta, kukkia, eläimiä, vienoa lämmintä tuulta ihastuttavana kesäpäivänä. Näet rakkaat lasten lapsesi leikkivän taustalla. Välillä he huutavat pappa tai mummo ja tulevat silmät kirkkaana näyttämään sinulle pientä leppäkerttua, joka kiipeää kutittaen heidän kädessään. Tunnet suurta iloa miettiessäsi, kuinka onnellisesti avioliitossa omat lapsesi ovat. Miniäsi pitää sinusta hyvää huolta.
        Jos ajattelet näin, silloin sydämmesi osoittaa, että rakastat elämää täällä maanpäällä. Jumala on asettanut sinuun halun elää ikuisesti maan päällä.
        Jos taas sinut olisi kutsuttu taivaaseen, päällimmäisenä ajatuksissasi olisi aina taivaallinen elämä ja kutsumus. Tuntisit sen selvän voimakkaana syvällä sisimmässäsi ikäänkuin pyhä henki vahvistaisi tuota ainutlaatuista toivoa sinussa uudestaan ja uudestaan. Et koskaan epäile toivoasi.

        Tietenkin rakastat jälkipolveasi eli lastenlapsiasi, miniääsi ja aviomiestäsi, mutta heidänkin ylitse menee kutsu sisälläsi nähdä Jumala, Luojasi taivaan kirkkaudessa henkimaailmassa tuolla jossakin, niin, ikuisuudessa. Jumala on tuon taivas toivon asettanut niin voimakkaana, että se ohjaa maallisen elämäsi jokaista hetkeä.
        Koska Jumala on kutsunut sinut taivaaseen, sinun täytyy ensiksi kuolla fyysinen kuolema, jättää perheesi ja lapsen lapsesi tänne maanpäälle, koska he eivät voi sinua seurata taivaaseen, sinnehän olet menossa. Eikä taivas näytä missään muodossa samanlaiselta kuin tämä kaunis planeettamme, jonka kauneus mykistää. Mutta nähdä Jumala on jotakin suunnattoman mahtavaa.
        Mieti edellä kirjoittamaani. Tutki Raamatun tekstien välityksellä, oletko todella menissa taivaaseen vai onko sydämmesi halu jakaa elämän kauneus yhdessä perheesi kanssa tällä ihastuttavalla Tellus planeetalla, joka tulee 100%sen varmasti olemaan onnellisen ihmiskunnan ikuinen loputon koti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan kertoa sinulle jotakin joka olet siellä jossakin bittien ulottuvuudessa. Sinulla ei ole sisäisessä maailmassasi jotakin sellaista, joka erkanisi kuoltuasi ja jatkaisi elämää toisessa ulottuvuudessa. Uskon että rakastat tätä kaikkea kauneutta, joka nyt kesällä sinua ympäröi. Odotat kovasti ehkä pääseväsi laittamaan kauniiksi kukkamaatasi omakotitalosi edessä. Rakastat kauneutta, kukkia, eläimiä, vienoa lämmintä tuulta ihastuttavana kesäpäivänä. Näet rakkaat lasten lapsesi leikkivän taustalla. Välillä he huutavat pappa tai mummo ja tulevat silmät kirkkaana näyttämään sinulle pientä leppäkerttua, joka kiipeää kutittaen heidän kädessään. Tunnet suurta iloa miettiessäsi, kuinka onnellisesti avioliitossa omat lapsesi ovat. Miniäsi pitää sinusta hyvää huolta.
        Jos ajattelet näin, silloin sydämmesi osoittaa, että rakastat elämää täällä maanpäällä. Jumala on asettanut sinuun halun elää ikuisesti maan päällä.
        Jos taas sinut olisi kutsuttu taivaaseen, päällimmäisenä ajatuksissasi olisi aina taivaallinen elämä ja kutsumus. Tuntisit sen selvän voimakkaana syvällä sisimmässäsi ikäänkuin pyhä henki vahvistaisi tuota ainutlaatuista toivoa sinussa uudestaan ja uudestaan. Et koskaan epäile toivoasi.

        Tietenkin rakastat jälkipolveasi eli lastenlapsiasi, miniääsi ja aviomiestäsi, mutta heidänkin ylitse menee kutsu sisälläsi nähdä Jumala, Luojasi taivaan kirkkaudessa henkimaailmassa tuolla jossakin, niin, ikuisuudessa. Jumala on tuon taivas toivon asettanut niin voimakkaana, että se ohjaa maallisen elämäsi jokaista hetkeä.
        Koska Jumala on kutsunut sinut taivaaseen, sinun täytyy ensiksi kuolla fyysinen kuolema, jättää perheesi ja lapsen lapsesi tänne maanpäälle, koska he eivät voi sinua seurata taivaaseen, sinnehän olet menossa. Eikä taivas näytä missään muodossa samanlaiselta kuin tämä kaunis planeettamme, jonka kauneus mykistää. Mutta nähdä Jumala on jotakin suunnattoman mahtavaa.
        Mieti edellä kirjoittamaani. Tutki Raamatun tekstien välityksellä, oletko todella menissa taivaaseen vai onko sydämmesi halu jakaa elämän kauneus yhdessä perheesi kanssa tällä ihastuttavalla Tellus planeetalla, joka tulee 100%sen varmasti olemaan onnellisen ihmiskunnan ikuinen loputon koti.

        Kuulehan leppäkertun rakastaja.
        Tuon vartiotorniuskontoparatiisin lanseerasi Rutherford sen jälkeen kun oli nähnyt unta että taivas on täynnä, ja minkä hän otti vartiotorniinkin sitten.
        Sama Rutherford, joka rakennutti Israelin patriarkoille talon, johon he asettuisisivat noustuaan haudoistaan 1925. Mutta jossa Rutherford itse asuisi siihen asti. Ynnä muuta Rutherford.
        Paratiisi on Raamatussa paikka, jonne Jeesus ja ryöväri ristiltä tuolloin menivät.
        Miksi täynnä olevaan paratiisiin kirjataan edelleen menijöitä ?
        Mikä informaatioarvo on täynnä olevalla taivaalla, jos sinne kuitenkin mahtuu ?
        Miksi lahkoparatiisiin menijöiden täytyy katsein seurata taivaaseen menevien viiniä, joita taivaaseen menijöitä ei useimmissa seurakunnissa ole ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan kertoa sinulle jotakin joka olet siellä jossakin bittien ulottuvuudessa. Sinulla ei ole sisäisessä maailmassasi jotakin sellaista, joka erkanisi kuoltuasi ja jatkaisi elämää toisessa ulottuvuudessa. Uskon että rakastat tätä kaikkea kauneutta, joka nyt kesällä sinua ympäröi. Odotat kovasti ehkä pääseväsi laittamaan kauniiksi kukkamaatasi omakotitalosi edessä. Rakastat kauneutta, kukkia, eläimiä, vienoa lämmintä tuulta ihastuttavana kesäpäivänä. Näet rakkaat lasten lapsesi leikkivän taustalla. Välillä he huutavat pappa tai mummo ja tulevat silmät kirkkaana näyttämään sinulle pientä leppäkerttua, joka kiipeää kutittaen heidän kädessään. Tunnet suurta iloa miettiessäsi, kuinka onnellisesti avioliitossa omat lapsesi ovat. Miniäsi pitää sinusta hyvää huolta.
        Jos ajattelet näin, silloin sydämmesi osoittaa, että rakastat elämää täällä maanpäällä. Jumala on asettanut sinuun halun elää ikuisesti maan päällä.
        Jos taas sinut olisi kutsuttu taivaaseen, päällimmäisenä ajatuksissasi olisi aina taivaallinen elämä ja kutsumus. Tuntisit sen selvän voimakkaana syvällä sisimmässäsi ikäänkuin pyhä henki vahvistaisi tuota ainutlaatuista toivoa sinussa uudestaan ja uudestaan. Et koskaan epäile toivoasi.

        Tietenkin rakastat jälkipolveasi eli lastenlapsiasi, miniääsi ja aviomiestäsi, mutta heidänkin ylitse menee kutsu sisälläsi nähdä Jumala, Luojasi taivaan kirkkaudessa henkimaailmassa tuolla jossakin, niin, ikuisuudessa. Jumala on tuon taivas toivon asettanut niin voimakkaana, että se ohjaa maallisen elämäsi jokaista hetkeä.
        Koska Jumala on kutsunut sinut taivaaseen, sinun täytyy ensiksi kuolla fyysinen kuolema, jättää perheesi ja lapsen lapsesi tänne maanpäälle, koska he eivät voi sinua seurata taivaaseen, sinnehän olet menossa. Eikä taivas näytä missään muodossa samanlaiselta kuin tämä kaunis planeettamme, jonka kauneus mykistää. Mutta nähdä Jumala on jotakin suunnattoman mahtavaa.
        Mieti edellä kirjoittamaani. Tutki Raamatun tekstien välityksellä, oletko todella menissa taivaaseen vai onko sydämmesi halu jakaa elämän kauneus yhdessä perheesi kanssa tällä ihastuttavalla Tellus planeetalla, joka tulee 100%sen varmasti olemaan onnellisen ihmiskunnan ikuinen loputon koti.

        Minun henkeni palaa Jumalan tykö kuoltuani.
        Jeesuksesta lähti myös Hänen henkensä kun Hän kuoli. Hän meni saarnaamaan vangituille hengille.
        Marttyyrien henget ovat turvassa Jumalan alttarin alla. Sieltä he kysyivät:" kuinka kauan vielä?"
        Ylösnousemuksessa saan kirkastetun ruumiin, sellaisen kun Jeesuksella oli, saadessaan kolmantena päivänä kuolemansa jälkeen. Kaikki Hänen omansa saavat samankaltaisen ruumiin, pieni lauma, että suuri joukko.

        Minulla ei ole miniöitä. Minulla on lapsia, mutta he eivät välitä minusta. ( ovat jehovantodistajia).
        Ainoan omaisuuden mitä omistan, on lintulauta ikkunalla.
        Minun lihallinen ruumiini kaipaa joitakin maallisia asioita, olenhan edelleen syntiruumiissa.

        Henkeni kaipaa Jeesuksen luo. Odotan sitä päivää kuin kuuta nousevaa.

        Raamattu sanoo, että KAIKKIEN on kuoltava. Ei asetettu mitään poikkeuksia tälle.
        Meillä on vaimoni kanssa yhteinen päämäärä.
        Kiitos siitä Herralle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun henkeni palaa Jumalan tykö kuoltuani.
        Jeesuksesta lähti myös Hänen henkensä kun Hän kuoli. Hän meni saarnaamaan vangituille hengille.
        Marttyyrien henget ovat turvassa Jumalan alttarin alla. Sieltä he kysyivät:" kuinka kauan vielä?"
        Ylösnousemuksessa saan kirkastetun ruumiin, sellaisen kun Jeesuksella oli, saadessaan kolmantena päivänä kuolemansa jälkeen. Kaikki Hänen omansa saavat samankaltaisen ruumiin, pieni lauma, että suuri joukko.

        Minulla ei ole miniöitä. Minulla on lapsia, mutta he eivät välitä minusta. ( ovat jehovantodistajia).
        Ainoan omaisuuden mitä omistan, on lintulauta ikkunalla.
        Minun lihallinen ruumiini kaipaa joitakin maallisia asioita, olenhan edelleen syntiruumiissa.

        Henkeni kaipaa Jeesuksen luo. Odotan sitä päivää kuin kuuta nousevaa.

        Raamattu sanoo, että KAIKKIEN on kuoltava. Ei asetettu mitään poikkeuksia tälle.
        Meillä on vaimoni kanssa yhteinen päämäärä.
        Kiitos siitä Herralle.

        Jos Jeesus on jumala, uskosi on turhaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhurskauden maailmaan mennään uudestisyntymällä uudella kirkastetulla ruumiilla.
        Se ruumis ei ole tämä nykyinen ruumiimme.
        Ensin on kuoltava.
        Jehovan todistajat opettaa, että nykyinen ruumiimme menee Jumalan valtakuntaan/ paratiisiin ja siellä sitten vähitellen tullaan täydelliseksi. Se on satua.
        On parasta ensin opetella Raamatun perusopit ja sitten keskittyä muuhun.
        Perusopit löytyy Raamatusta, ei vartiotornista.

        Jehovan todistajat opettaa,

        Perintöä kyttää,perintö meille..nam,nam..olemme ahneita roska lahkon puoleta..
        Kuole,niin tulemme osapuolesi ovelle kolkuttaa,,anna perintösi meille ,,anna me haluamme rahaa amerikkalaiselle lahkolle..Anna rahaa saatana!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun henkeni palaa Jumalan tykö kuoltuani.
        Jeesuksesta lähti myös Hänen henkensä kun Hän kuoli. Hän meni saarnaamaan vangituille hengille.
        Marttyyrien henget ovat turvassa Jumalan alttarin alla. Sieltä he kysyivät:" kuinka kauan vielä?"
        Ylösnousemuksessa saan kirkastetun ruumiin, sellaisen kun Jeesuksella oli, saadessaan kolmantena päivänä kuolemansa jälkeen. Kaikki Hänen omansa saavat samankaltaisen ruumiin, pieni lauma, että suuri joukko.

        Minulla ei ole miniöitä. Minulla on lapsia, mutta he eivät välitä minusta. ( ovat jehovantodistajia).
        Ainoan omaisuuden mitä omistan, on lintulauta ikkunalla.
        Minun lihallinen ruumiini kaipaa joitakin maallisia asioita, olenhan edelleen syntiruumiissa.

        Henkeni kaipaa Jeesuksen luo. Odotan sitä päivää kuin kuuta nousevaa.

        Raamattu sanoo, että KAIKKIEN on kuoltava. Ei asetettu mitään poikkeuksia tälle.
        Meillä on vaimoni kanssa yhteinen päämäärä.
        Kiitos siitä Herralle.

        Minulla ei ole miniöitä. Minulla on lapsia, mutta he eivät välitä minusta. ( ovat jehovantodistajia).

        Tässä näemme ja kyllä tiedän Jehovan roskat. He eivät välitä muista ,kuin omistaan.
        He ovat kuin sikoja muille,miksi?
        Venäjältä tulee Suomeen näitä uskon terrosristeja hakemaan turvapaikkaa?
        Ei näille Jehoville mitään turvaa,he itse ovat se saasta mitä tekevät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Jeesus on jumala, uskosi on turhaa!

        Jos Jeesus on jumala, uskosi on turhaa!

        Hän Kristus on minulle Jumalan poika,eli Jumalan ja ja ihmisen luotu.
        Hän on Jumala nyt ,kun on kirkastettu Isä Jumalan tahdon mukaisesti.
        Hän Jesus kristus, on tärkein asia minulle uskossani.
        MInun uskoni ei turhaa,en edes kuulu kirkkoon vaikka Rakastan Jesus Kristusta!
        Olen niin vahva tässä..et edes ymmärrä..ymmärätkö enkeleitä?
        Via dolorosa kai muutti elämäni,kun kävelin..
        Sinä,et ymmärrä..Jos paha ottaa sinut valtaan henkenä.
        Kuka sinut pelastaa ?


      • Anonyymi

        En kaipaa Taivaaseen niiden 144 000 joo- joo henkilön yksimieliseen joukkoon.
        Miljardit ja taas miljardit vuodet ylistetään aamusta iltaan Johtajaa. Tämä ohjelma pokkeaa ainoastaan yhdessä kohdassa Pohjois - Korean touhusta. Taivaassa tälle hulluudelle ei tule loppua.
        Onneksi Jumala ja valtakuntansa on ihmisen mielikuvituksen tuote. Siitä kiitos.


    • Anonyymi

      Täällä jatkuu elämäntilanteiden teeskentely ja keksittyjen tarinoiden kirjoittelu.

      >>> Tuo ei ole hyvä, älä ole hänen kanssaan tai tuon ja tuon kanssa, karta tuota jne. >>>

      Ei ole kukaan tullut sanomaan minulle jostakusta seurakunnan jäsenestä, että "tuo ei ole hyvä, älä ole hänen kanssaan". Mutta ole ollutkin todistaja vasta 50 vuotta.

      Silloin kun joku rikkoo räikeästi Jumalan moraalinormeja eikä kadu, hänet erotetaan ja silloin yhteydenpito katkaistaan. Enpä usko, että eteesi on sellaisia tapauksia tullut esittämässäsi laajuudessa.

      Rehellinen ja asiallinen mielipidekirjoittelu on tällä alustalla tuhottu JT-vihaajien toimesta.

      • Anonyymi

        Onneksi Jehovan todistajilla on oikeus vihata ketä tahtoo. Muilla sitä oikeutta ei ole vaikka kuinka joutuisivat mökötyksen kohteeksi, jopa oman perheenjäsentensä.
        Onko kivaa kun saa vapaasti vihata?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Jehovan todistajilla on oikeus vihata ketä tahtoo. Muilla sitä oikeutta ei ole vaikka kuinka joutuisivat mökötyksen kohteeksi, jopa oman perheenjäsentensä.
        Onko kivaa kun saa vapaasti vihata?

        Kyse ei ole ihmisen vihaamisesta. Miten esimerkiksi lähiomaisen tai läheisen ystävän rakastaminen muuttuisi yhtäkkiä vihaamiseksi? Kyse on siitä, että rakastaa Jumalaa enemmän kuin ihmistä, joka toiminnallaan osoittaa kapinallista henkeä Jumalaa vastaan.

        Toiveena olisi että tällainen kapinallinen ihminen palaisi takaisin ja haluaisi jälleen toimia Jumalan normien mukaan.

        Yhteydenpidon katkaisemiseen on monitahoiset syyt mutta yksikään syy ei liity ihmisen vihaamiseen. Pääasiallisin syy on se, että Jumala on selkeästi Sanassaan tuonut ilmi sen, miten hänen lakiansa tahallaan rikkoviin tulee suhtautua.

        " Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa" (1.Kor.5:11 KR92).

        Jos siis seurakunnan jäsen jota "sanotaan veljeksi" harjoittaa katumatta em. toimintoja, hänen kanssaan ei olla tekemisissä ts. hänet poistetaan seurakunnasta. Sama koskee tilannetta, jossa joku seurakunnan jäsen ilmoittaa, ettei halua enää tulla kutsutuksi Jehovan todistajana. Molemmissa tapauksissa ihminen ilmaisee itse, ettei rakasta Jumalaa.

        Silloin kun ihminen osoittaa käytöksellään kapinallista, itsekästä henkeä, hän yleensä haluaa puolustaa näkemystään ja käytöstään läheisilleen. Kun kyse on kuitenkin Jumalan normien rikkomisesta, hänen puolustuksensa on turhaa koska se joka tapauksessa on ihmisen näkemys. Yhteydenpidon katkaisemisella vältetään tällaisen Jumalasta riippumattoman käytöksen puolustamiseen liittyvää ajatustenvaihtoa tai käytöksen matkimista.

        Mikäli näin ei toimittaisi, tilanne olisi verrattavissa vanhaan sananlaskuun jonka mukaan tulisien hiilien kantaminen vaatteen liepeessä johtaa väistämättä huonoihin seurauksiin. Moraalia heikentävät tavat liittyvät heikentyneeseen uskoon, siihen, että omat halut voittavat Jumalaan kohdistuvan uskollisuuden. Kukaan Jumalaa palvova ei halua olla tekemisissä sellaisen käytöksen tai ajatusten kanssa, jotka heikentävät omaa vakaumusta ja uskoa; se olisi vakavien asioiden kanssa leikittelyä. Se voisi vaarantaa koko seurakunnan rauhan ja ykseyden.

        Se että tulee siirretyksi pois seurakunnasta saa usein ihmisen miettimään tekemäänsä ratkaisua ja siihen johtaneita tilanteita. Usein erotetun/eronneen ajatuksissa ei tapahdu mitään muutosta. Erotuskäytännöllä on kuitenkin selvä tavoite eli se voi saada ihmisen heräämään tilanteen vakavuuteen ja katumaan käytöstään. Sen jälkeen hän voi jälleen palata seurakuntaan ja alkaa rakentaa uudelleen suhdettaan Jumalaan. Onneksi näin usein myös käy.

        On turhaa käydä keskustelua siitä, onko erottamiseen (karttamiseen) liittyvät seikat jonkun mielestä väärin tai ei. Perusteet sille joka tapauksessa löytyy Raamatusta ja mikäli haluaa elää sieltä löytyvien periaatteiden mukaan, noudattaa niitä. Jos se jonkun mielestä on virheellinen tapa, hän voi elää sitten sen mukaisesti mutta tällaisen ihmisen mielipide ei nouse Raamatun esittämän periaatteen yläpuolelle.

        Jeesuksen esittämä uusi "rakkauden laki" on kaksiosainen: 1. Rakasta Jumalaa. 2. Rakasta lähimmäistä. Tämä merkitsee sitä, että lähimmäistä ei voi rakastaa enemmän kuin Jumalaa. Siitä taas seuraa, että jos lähimmäinen ei rakasta Jumalaa ja osoittaa sen selvästi käytöksellään ja mielipiteillään, muiden on mietittävä uudelleen suhdettaan tällaiseen ihmiseen. Lähimmäisen rakastaminen ei muutu mutta hänen käytöksensä johdosta yhteys on Jumalan vaatimuksesta katkaistava siihen asti kunnes ihminen on katunut ja ilmaissut halunsa totella Jumalaa ja noudattaa hänen normejaan. Jos näin ei käy, tilanne on lopullinen.

        Kyse ei ole siis vihaamisesta vaan siitä, ketä rakastaa enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole ihmisen vihaamisesta. Miten esimerkiksi lähiomaisen tai läheisen ystävän rakastaminen muuttuisi yhtäkkiä vihaamiseksi? Kyse on siitä, että rakastaa Jumalaa enemmän kuin ihmistä, joka toiminnallaan osoittaa kapinallista henkeä Jumalaa vastaan.

        Toiveena olisi että tällainen kapinallinen ihminen palaisi takaisin ja haluaisi jälleen toimia Jumalan normien mukaan.

        Yhteydenpidon katkaisemiseen on monitahoiset syyt mutta yksikään syy ei liity ihmisen vihaamiseen. Pääasiallisin syy on se, että Jumala on selkeästi Sanassaan tuonut ilmi sen, miten hänen lakiansa tahallaan rikkoviin tulee suhtautua.

        " Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa" (1.Kor.5:11 KR92).

        Jos siis seurakunnan jäsen jota "sanotaan veljeksi" harjoittaa katumatta em. toimintoja, hänen kanssaan ei olla tekemisissä ts. hänet poistetaan seurakunnasta. Sama koskee tilannetta, jossa joku seurakunnan jäsen ilmoittaa, ettei halua enää tulla kutsutuksi Jehovan todistajana. Molemmissa tapauksissa ihminen ilmaisee itse, ettei rakasta Jumalaa.

        Silloin kun ihminen osoittaa käytöksellään kapinallista, itsekästä henkeä, hän yleensä haluaa puolustaa näkemystään ja käytöstään läheisilleen. Kun kyse on kuitenkin Jumalan normien rikkomisesta, hänen puolustuksensa on turhaa koska se joka tapauksessa on ihmisen näkemys. Yhteydenpidon katkaisemisella vältetään tällaisen Jumalasta riippumattoman käytöksen puolustamiseen liittyvää ajatustenvaihtoa tai käytöksen matkimista.

        Mikäli näin ei toimittaisi, tilanne olisi verrattavissa vanhaan sananlaskuun jonka mukaan tulisien hiilien kantaminen vaatteen liepeessä johtaa väistämättä huonoihin seurauksiin. Moraalia heikentävät tavat liittyvät heikentyneeseen uskoon, siihen, että omat halut voittavat Jumalaan kohdistuvan uskollisuuden. Kukaan Jumalaa palvova ei halua olla tekemisissä sellaisen käytöksen tai ajatusten kanssa, jotka heikentävät omaa vakaumusta ja uskoa; se olisi vakavien asioiden kanssa leikittelyä. Se voisi vaarantaa koko seurakunnan rauhan ja ykseyden.

        Se että tulee siirretyksi pois seurakunnasta saa usein ihmisen miettimään tekemäänsä ratkaisua ja siihen johtaneita tilanteita. Usein erotetun/eronneen ajatuksissa ei tapahdu mitään muutosta. Erotuskäytännöllä on kuitenkin selvä tavoite eli se voi saada ihmisen heräämään tilanteen vakavuuteen ja katumaan käytöstään. Sen jälkeen hän voi jälleen palata seurakuntaan ja alkaa rakentaa uudelleen suhdettaan Jumalaan. Onneksi näin usein myös käy.

        On turhaa käydä keskustelua siitä, onko erottamiseen (karttamiseen) liittyvät seikat jonkun mielestä väärin tai ei. Perusteet sille joka tapauksessa löytyy Raamatusta ja mikäli haluaa elää sieltä löytyvien periaatteiden mukaan, noudattaa niitä. Jos se jonkun mielestä on virheellinen tapa, hän voi elää sitten sen mukaisesti mutta tällaisen ihmisen mielipide ei nouse Raamatun esittämän periaatteen yläpuolelle.

        Jeesuksen esittämä uusi "rakkauden laki" on kaksiosainen: 1. Rakasta Jumalaa. 2. Rakasta lähimmäistä. Tämä merkitsee sitä, että lähimmäistä ei voi rakastaa enemmän kuin Jumalaa. Siitä taas seuraa, että jos lähimmäinen ei rakasta Jumalaa ja osoittaa sen selvästi käytöksellään ja mielipiteillään, muiden on mietittävä uudelleen suhdettaan tällaiseen ihmiseen. Lähimmäisen rakastaminen ei muutu mutta hänen käytöksensä johdosta yhteys on Jumalan vaatimuksesta katkaistava siihen asti kunnes ihminen on katunut ja ilmaissut halunsa totella Jumalaa ja noudattaa hänen normejaan. Jos näin ei käy, tilanne on lopullinen.

        Kyse ei ole siis vihaamisesta vaan siitä, ketä rakastaa enemmän.

        Onko se kapinallista henkeä Jumalaa vastaan, kun toteaa että lahkonne on sitä mistä Jeesus varoitti, eksytys ja päättää häippästä jehovantodistajista?
        Sen jälkeen henkilö päättää jatkaa Raamatun tutkimista ilman teitä ja kas kummaa; usko Herraan Jeesukseen kasvaa ja haluaa kiittää joka aamu taivaallista Isää, siitä että pääsi harhaanjohtavasta lahkostanne eroon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se kapinallista henkeä Jumalaa vastaan, kun toteaa että lahkonne on sitä mistä Jeesus varoitti, eksytys ja päättää häippästä jehovantodistajista?
        Sen jälkeen henkilö päättää jatkaa Raamatun tutkimista ilman teitä ja kas kummaa; usko Herraan Jeesukseen kasvaa ja haluaa kiittää joka aamu taivaallista Isää, siitä että pääsi harhaanjohtavasta lahkostanne eroon?

        Niin ja vielä.
        Todellinen Jumalan rakastaminen on se, että rakastaa Jumalaa yli kaiken, eikä amerikkalaista eksyttävää lahkoa.
        Siksi 2 Joh.9-11 käskystä en edes tervehdi Jehovan todistajia.
        En vihaa heitä, mutta totelen Jeesusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole ihmisen vihaamisesta. Miten esimerkiksi lähiomaisen tai läheisen ystävän rakastaminen muuttuisi yhtäkkiä vihaamiseksi? Kyse on siitä, että rakastaa Jumalaa enemmän kuin ihmistä, joka toiminnallaan osoittaa kapinallista henkeä Jumalaa vastaan.

        Toiveena olisi että tällainen kapinallinen ihminen palaisi takaisin ja haluaisi jälleen toimia Jumalan normien mukaan.

        Yhteydenpidon katkaisemiseen on monitahoiset syyt mutta yksikään syy ei liity ihmisen vihaamiseen. Pääasiallisin syy on se, että Jumala on selkeästi Sanassaan tuonut ilmi sen, miten hänen lakiansa tahallaan rikkoviin tulee suhtautua.

        " Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa" (1.Kor.5:11 KR92).

        Jos siis seurakunnan jäsen jota "sanotaan veljeksi" harjoittaa katumatta em. toimintoja, hänen kanssaan ei olla tekemisissä ts. hänet poistetaan seurakunnasta. Sama koskee tilannetta, jossa joku seurakunnan jäsen ilmoittaa, ettei halua enää tulla kutsutuksi Jehovan todistajana. Molemmissa tapauksissa ihminen ilmaisee itse, ettei rakasta Jumalaa.

        Silloin kun ihminen osoittaa käytöksellään kapinallista, itsekästä henkeä, hän yleensä haluaa puolustaa näkemystään ja käytöstään läheisilleen. Kun kyse on kuitenkin Jumalan normien rikkomisesta, hänen puolustuksensa on turhaa koska se joka tapauksessa on ihmisen näkemys. Yhteydenpidon katkaisemisella vältetään tällaisen Jumalasta riippumattoman käytöksen puolustamiseen liittyvää ajatustenvaihtoa tai käytöksen matkimista.

        Mikäli näin ei toimittaisi, tilanne olisi verrattavissa vanhaan sananlaskuun jonka mukaan tulisien hiilien kantaminen vaatteen liepeessä johtaa väistämättä huonoihin seurauksiin. Moraalia heikentävät tavat liittyvät heikentyneeseen uskoon, siihen, että omat halut voittavat Jumalaan kohdistuvan uskollisuuden. Kukaan Jumalaa palvova ei halua olla tekemisissä sellaisen käytöksen tai ajatusten kanssa, jotka heikentävät omaa vakaumusta ja uskoa; se olisi vakavien asioiden kanssa leikittelyä. Se voisi vaarantaa koko seurakunnan rauhan ja ykseyden.

        Se että tulee siirretyksi pois seurakunnasta saa usein ihmisen miettimään tekemäänsä ratkaisua ja siihen johtaneita tilanteita. Usein erotetun/eronneen ajatuksissa ei tapahdu mitään muutosta. Erotuskäytännöllä on kuitenkin selvä tavoite eli se voi saada ihmisen heräämään tilanteen vakavuuteen ja katumaan käytöstään. Sen jälkeen hän voi jälleen palata seurakuntaan ja alkaa rakentaa uudelleen suhdettaan Jumalaan. Onneksi näin usein myös käy.

        On turhaa käydä keskustelua siitä, onko erottamiseen (karttamiseen) liittyvät seikat jonkun mielestä väärin tai ei. Perusteet sille joka tapauksessa löytyy Raamatusta ja mikäli haluaa elää sieltä löytyvien periaatteiden mukaan, noudattaa niitä. Jos se jonkun mielestä on virheellinen tapa, hän voi elää sitten sen mukaisesti mutta tällaisen ihmisen mielipide ei nouse Raamatun esittämän periaatteen yläpuolelle.

        Jeesuksen esittämä uusi "rakkauden laki" on kaksiosainen: 1. Rakasta Jumalaa. 2. Rakasta lähimmäistä. Tämä merkitsee sitä, että lähimmäistä ei voi rakastaa enemmän kuin Jumalaa. Siitä taas seuraa, että jos lähimmäinen ei rakasta Jumalaa ja osoittaa sen selvästi käytöksellään ja mielipiteillään, muiden on mietittävä uudelleen suhdettaan tällaiseen ihmiseen. Lähimmäisen rakastaminen ei muutu mutta hänen käytöksensä johdosta yhteys on Jumalan vaatimuksesta katkaistava siihen asti kunnes ihminen on katunut ja ilmaissut halunsa totella Jumalaa ja noudattaa hänen normejaan. Jos näin ei käy, tilanne on lopullinen.

        Kyse ei ole siis vihaamisesta vaan siitä, ketä rakastaa enemmän.

        Entä sellainen tapaus että joku ei vaan enää halua olla Jehovan todistaja ja eroaa mutta ei tee mitään syntiä vaan elää hyvää elämää lähimmäisiään ja Jumalaa kohtaan.
        Miksi häntä kartetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sellainen tapaus että joku ei vaan enää halua olla Jehovan todistaja ja eroaa mutta ei tee mitään syntiä vaan elää hyvää elämää lähimmäisiään ja Jumalaa kohtaan.
        Miksi häntä kartetaan?

        Ei Jehova häntä karta, vaan rakastaa lujemmin, kun on hän ymmärtänyt vääryyden ja saanut otteen tiukemmin Jehovaan, aivan samalla tavalla kuin Jeesus jätti Juutalaisuuden ja ymmärsi totuuden, ihmisellä on tietenkin tämänkin jälkeen oma tahto ja voi tehdä mitä vain ja palvoa ketä vain tai olla palvomatta.

        Elämä eroamisen jälkeen on ollut antoisaa, kiitos Jehovan, kun hän johdattaa ja ohjailee henkensä välityksellä paikkoihin missä saa tehdä hyviä tekoja Jehovan nimiin.

        Siis oikeita tekoja ei, salkkukädessä saarnaamista, esittämistä, ei pätemistä toisten edessä, ei tuhansien ja tuahansien säädösten jatkuvaa jankutusta kokouksissa, ei ikeitä ylpeitä vanhimpia ahdistamassa, eli ajan oikeaa käyttöä sysityille, syrjityille ja harhaanjohdetuille.

        Kiitos siitä Jehovan todistajille, että johdattivat minut Jehovan syliin hänen silmäteräkseen, aivan samoin kuin Juutalaiset Jeesuksen.

        Ai minäkö?
        olen hän joka vuosia esiintyi täällä kommenteissa mainosvaltuutettuna.

        En kuuna päivänä palaisi todistajiin.

        Tämä on minun tieni, kukin etsiköön omansa.

        t.mainosvaltuutettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja vielä.
        Todellinen Jumalan rakastaminen on se, että rakastaa Jumalaa yli kaiken, eikä amerikkalaista eksyttävää lahkoa.
        Siksi 2 Joh.9-11 käskystä en edes tervehdi Jehovan todistajia.
        En vihaa heitä, mutta totelen Jeesusta.

        Mihin opetukseen viittaat kun lainaat 2.Joh.9-11? Jehovan todistajat tuskin huomaavat mielenosoitustasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jehova häntä karta, vaan rakastaa lujemmin, kun on hän ymmärtänyt vääryyden ja saanut otteen tiukemmin Jehovaan, aivan samalla tavalla kuin Jeesus jätti Juutalaisuuden ja ymmärsi totuuden, ihmisellä on tietenkin tämänkin jälkeen oma tahto ja voi tehdä mitä vain ja palvoa ketä vain tai olla palvomatta.

        Elämä eroamisen jälkeen on ollut antoisaa, kiitos Jehovan, kun hän johdattaa ja ohjailee henkensä välityksellä paikkoihin missä saa tehdä hyviä tekoja Jehovan nimiin.

        Siis oikeita tekoja ei, salkkukädessä saarnaamista, esittämistä, ei pätemistä toisten edessä, ei tuhansien ja tuahansien säädösten jatkuvaa jankutusta kokouksissa, ei ikeitä ylpeitä vanhimpia ahdistamassa, eli ajan oikeaa käyttöä sysityille, syrjityille ja harhaanjohdetuille.

        Kiitos siitä Jehovan todistajille, että johdattivat minut Jehovan syliin hänen silmäteräkseen, aivan samoin kuin Juutalaiset Jeesuksen.

        Ai minäkö?
        olen hän joka vuosia esiintyi täällä kommenteissa mainosvaltuutettuna.

        En kuuna päivänä palaisi todistajiin.

        Tämä on minun tieni, kukin etsiköön omansa.

        t.mainosvaltuutettu.

        Oletko sä se mainosvaltuutettu jolla oli niitä hauskoja kommentteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sä se mainosvaltuutettu jolla oli niitä hauskoja kommentteja.

        Sama se joo oon, en tällää enää paljon littaile nykyään, joskus käyn vilkulemassa.
        mukavaa että muistit.

        Oikein antoisia pyhiä sinulle.

        t. mainosvaltuutettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama se joo oon, en tällää enää paljon littaile nykyään, joskus käyn vilkulemassa.
        mukavaa että muistit.

        Oikein antoisia pyhiä sinulle.

        t. mainosvaltuutettu

        Hyviä pyhiä myös sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin opetukseen viittaat kun lainaat 2.Joh.9-11? Jehovan todistajat tuskin huomaavat mielenosoitustasi.

        "Jokainen joka ei pysy Kristuksen opetuksessa, vaan tuo siihen jotakin lisää. .

        ( esim. ei tarvitse ottaa osaa Herran ehtoolisen leipään ja viiniin,pitää vain katsella. Tai menkää talosta taloon vaikka Jeesus sanoi:" älkää menkö". Tai ei tarvitse uudestisyntyä jotta saisi ikuisen elämän. Tai muistakaa raportoida tunteja ).

        Jokaisella joka tässä opetuksessa pysyy ( Kristuksen opetuksessa ), on sekä Isä että Poika.
        Jos joku tulee teidän luoksenne ( ovelle ) eikä opeta tällä tavoin, älkää ottako häntä kotiinne, älkääkä edes tervehtikö häntä. Se joka lausuu hänet tervetulleeksi, osallistuu hänen pahoihin tekoihinsa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sellainen tapaus että joku ei vaan enää halua olla Jehovan todistaja ja eroaa mutta ei tee mitään syntiä vaan elää hyvää elämää lähimmäisiään ja Jumalaa kohtaan.
        Miksi häntä kartetaan?

        >>> ei vaan enää halua olla Jehovan todistaja ja eroaa >>>

        Eikö tuo ole aika vahva kannanotto, mitä ajattelee? Ei ainakaan ole valmis noudattamaan samoja mittapuita kuin ennen, seurakunnassa ollessaan.

        Kun ihminen kastetaan Jehovan todistajaksi hän on "vihkiytynyt" tekemään Jehovan tahdon ainoassa uskonnossa jossa Jehovaa palvotaan Jumalana. Kun ihminen eroaa seurakunnasta, hän rikkoo samalla vihkiymyksensä Jehovan kanssa ja halveksii kastettaan.

        Jokainen ihminen tekee syntiä. Lähes jokainen ajattelee elävänsä omasta mielestään hyvää elämää lähimmäisiään ja Jumalaa kohtaan. Jos päättää palvella jotain muuta jumalaa kuin Jehovaa, on entinen Jehovan todistaja ja silloin myös häntä kohdellaan sen mukaisesti.


      • Anonyymi

        Sanon tuohon vain, että joidenkin omien mittapuiden mukaan " hyvin mukana" tai "huonosti mukana" oleminen on riittävä syy syrjiä ja vähätellä joitakin. Jopa sanotaan joillekin, että älä ole hänen kanssaan. Tietämättä, mikä ihmisen elämäntilanne on. Esimerkiksi sairaudet ovat yksityisasia, ja moni muukin elämäntilanne. Usein tehdään vielä vääriä päätelmiä toisista, joista sitten sanotaan toisille. Kyllä se tosissaan harmittaa. Eihän tuollaiset tilanteet omassa elämässä tarkoita, että on totuuden hylännyt, vaikka naama ei näkyisi koko ajan joka puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>> ei vaan enää halua olla Jehovan todistaja ja eroaa >>>

        Eikö tuo ole aika vahva kannanotto, mitä ajattelee? Ei ainakaan ole valmis noudattamaan samoja mittapuita kuin ennen, seurakunnassa ollessaan.

        Kun ihminen kastetaan Jehovan todistajaksi hän on "vihkiytynyt" tekemään Jehovan tahdon ainoassa uskonnossa jossa Jehovaa palvotaan Jumalana. Kun ihminen eroaa seurakunnasta, hän rikkoo samalla vihkiymyksensä Jehovan kanssa ja halveksii kastettaan.

        Jokainen ihminen tekee syntiä. Lähes jokainen ajattelee elävänsä omasta mielestään hyvää elämää lähimmäisiään ja Jumalaa kohtaan. Jos päättää palvella jotain muuta jumalaa kuin Jehovaa, on entinen Jehovan todistaja ja silloin myös häntä kohdellaan sen mukaisesti.

        Asiasta toiseen, onko tämä uusi sukupolvioppi mielestäsi Raamattuun perustuva vai keksitty jatke vuoteen 1914.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiasta toiseen, onko tämä uusi sukupolvioppi mielestäsi Raamattuun perustuva vai keksitty jatke vuoteen 1914.

        Pakko on pysyä "sukupolviopissa" vaikka kynsin ja hampain.
        Siihen vartiotornilahko kaatuu jos se perutaan.
        Vaikka onhan se käytännössä jo peruttukin, näillä päällekkäisen päälkekkäisillä sukupolvilla.
        Hyi miten härskiä touhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko on pysyä "sukupolviopissa" vaikka kynsin ja hampain.
        Siihen vartiotornilahko kaatuu jos se perutaan.
        Vaikka onhan se käytännössä jo peruttukin, näillä päällekkäisen päälkekkäisillä sukupolvilla.
        Hyi miten härskiä touhua.

        Minä kysyin kerran vanhimmalta tästä uudesta sukupolviopista niin hän tuhahti että mitä väliä sillä on kun vaan uskoo siihen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kysyin kerran vanhimmalta tästä uudesta sukupolviopista niin hän tuhahti että mitä väliä sillä on kun vaan uskoo siihen.

        Paholainen on tyytyväinen jos ihmiseltä menee usko Jumalaan.
        On ihan sama hänelle miten se tapahtuu. Jehovan todistajien touhujen takia tai jonkun muun asian.
        Sitten hän ottaa herneet nenäänsä jos joku ex JT alkaa, toimia Jeesuksen kehoituksen mukaisesti, katuu syntejään ja tekee jatkuvaa parannusta ja suullaan tunnustaa että Jeesus on Herra.
        Silloin paholainen ja Jehovan todistajat puhaltavat yhteen hiileen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä sellainen tapaus että joku ei vaan enää halua olla Jehovan todistaja ja eroaa mutta ei tee mitään syntiä vaan elää hyvää elämää lähimmäisiään ja Jumalaa kohtaan.
        Miksi häntä kartetaan?

        Jehovan todistajien uskonto on kultti, joka ei voi sallia nykyisten ja entisten jäsenten yhteydenpitoa. Se vaarantaisi koko järjestön olemassaolon.

        On merkityksetöntä, mistä syystä on erotettu tai eronnut seurakunnasta. Näin ei tosin ole aina ollut, vaan suhtautuminen entisiin jäseniin on vaihdellut aikojen saatossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse ei ole ihmisen vihaamisesta. Miten esimerkiksi lähiomaisen tai läheisen ystävän rakastaminen muuttuisi yhtäkkiä vihaamiseksi? Kyse on siitä, että rakastaa Jumalaa enemmän kuin ihmistä, joka toiminnallaan osoittaa kapinallista henkeä Jumalaa vastaan.

        Toiveena olisi että tällainen kapinallinen ihminen palaisi takaisin ja haluaisi jälleen toimia Jumalan normien mukaan.

        Yhteydenpidon katkaisemiseen on monitahoiset syyt mutta yksikään syy ei liity ihmisen vihaamiseen. Pääasiallisin syy on se, että Jumala on selkeästi Sanassaan tuonut ilmi sen, miten hänen lakiansa tahallaan rikkoviin tulee suhtautua.

        " Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa" (1.Kor.5:11 KR92).

        Jos siis seurakunnan jäsen jota "sanotaan veljeksi" harjoittaa katumatta em. toimintoja, hänen kanssaan ei olla tekemisissä ts. hänet poistetaan seurakunnasta. Sama koskee tilannetta, jossa joku seurakunnan jäsen ilmoittaa, ettei halua enää tulla kutsutuksi Jehovan todistajana. Molemmissa tapauksissa ihminen ilmaisee itse, ettei rakasta Jumalaa.

        Silloin kun ihminen osoittaa käytöksellään kapinallista, itsekästä henkeä, hän yleensä haluaa puolustaa näkemystään ja käytöstään läheisilleen. Kun kyse on kuitenkin Jumalan normien rikkomisesta, hänen puolustuksensa on turhaa koska se joka tapauksessa on ihmisen näkemys. Yhteydenpidon katkaisemisella vältetään tällaisen Jumalasta riippumattoman käytöksen puolustamiseen liittyvää ajatustenvaihtoa tai käytöksen matkimista.

        Mikäli näin ei toimittaisi, tilanne olisi verrattavissa vanhaan sananlaskuun jonka mukaan tulisien hiilien kantaminen vaatteen liepeessä johtaa väistämättä huonoihin seurauksiin. Moraalia heikentävät tavat liittyvät heikentyneeseen uskoon, siihen, että omat halut voittavat Jumalaan kohdistuvan uskollisuuden. Kukaan Jumalaa palvova ei halua olla tekemisissä sellaisen käytöksen tai ajatusten kanssa, jotka heikentävät omaa vakaumusta ja uskoa; se olisi vakavien asioiden kanssa leikittelyä. Se voisi vaarantaa koko seurakunnan rauhan ja ykseyden.

        Se että tulee siirretyksi pois seurakunnasta saa usein ihmisen miettimään tekemäänsä ratkaisua ja siihen johtaneita tilanteita. Usein erotetun/eronneen ajatuksissa ei tapahdu mitään muutosta. Erotuskäytännöllä on kuitenkin selvä tavoite eli se voi saada ihmisen heräämään tilanteen vakavuuteen ja katumaan käytöstään. Sen jälkeen hän voi jälleen palata seurakuntaan ja alkaa rakentaa uudelleen suhdettaan Jumalaan. Onneksi näin usein myös käy.

        On turhaa käydä keskustelua siitä, onko erottamiseen (karttamiseen) liittyvät seikat jonkun mielestä väärin tai ei. Perusteet sille joka tapauksessa löytyy Raamatusta ja mikäli haluaa elää sieltä löytyvien periaatteiden mukaan, noudattaa niitä. Jos se jonkun mielestä on virheellinen tapa, hän voi elää sitten sen mukaisesti mutta tällaisen ihmisen mielipide ei nouse Raamatun esittämän periaatteen yläpuolelle.

        Jeesuksen esittämä uusi "rakkauden laki" on kaksiosainen: 1. Rakasta Jumalaa. 2. Rakasta lähimmäistä. Tämä merkitsee sitä, että lähimmäistä ei voi rakastaa enemmän kuin Jumalaa. Siitä taas seuraa, että jos lähimmäinen ei rakasta Jumalaa ja osoittaa sen selvästi käytöksellään ja mielipiteillään, muiden on mietittävä uudelleen suhdettaan tällaiseen ihmiseen. Lähimmäisen rakastaminen ei muutu mutta hänen käytöksensä johdosta yhteys on Jumalan vaatimuksesta katkaistava siihen asti kunnes ihminen on katunut ja ilmaissut halunsa totella Jumalaa ja noudattaa hänen normejaan. Jos näin ei käy, tilanne on lopullinen.

        Kyse ei ole siis vihaamisesta vaan siitä, ketä rakastaa enemmän.

        Muuten hyvä, mutta olisit voinut laittaa Jumalan paikalle Järjestön. Sen tottelemisesta tässä on kyse. Et sinä ketään tuolla Jumalaan vetoamisella hämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko on pysyä "sukupolviopissa" vaikka kynsin ja hampain.
        Siihen vartiotornilahko kaatuu jos se perutaan.
        Vaikka onhan se käytännössä jo peruttukin, näillä päällekkäisen päälkekkäisillä sukupolvilla.
        Hyi miten härskiä touhua.

        Tuo sukupolvioppi, sen teologinen evoluutio on vain yksi esimerkki lahkossa mielenhallintamekanismin merkityksestä puljun perustana.

        Mitään jumalallista siinä ei kukaan näe, missään pyhässä ta epäpyhässä kirjoituksessa taikka millään viisaudella ei perustella sen jatkuvaa muutosta.
        Jäsenkunta, paitsi ikäheikot yms ja vastatulleet ovat jo oppineet odottamaan seuraavaa muutosta sukupolvioppiin, jota vartiotorni vaatii uskomaan.

        Onko sillä 1930 paratiisilanseerauksen tulemuksellakaan mitään väliä, jatketaan entiseen tahtiin, onhan vartiotornikaupustelun normiaika vähentynyt, saa nauttia ennelta arvattavasta yksimielisyyden ilmapiiristakin.


    • Anonyymi

      Mulla mennyt usko ihmisiin.

      • Anonyymi

        Sama juttu minullakin.


    • Anonyymi

      Niin... Kannattaa lukea historiaa. Muinaisessa Mesopotamiassa oli useita kymmeniä jumalia. Jahve luultavasti vain joku useamman vanhemman jumalan amalgaami.

      • Anonyymi

        Raamattu ei tunne mitään "järjestöä" - siksi sellaiseen ei kristityn tarvitse kuulukaan.

        1 Korintt. 10:25 kehottaa syömään veriruokia. "syökää kaikkea mitä lihakauppias myy"

        - mutta järjestö edustaakin vartiotorniuskontoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu ei tunne mitään "järjestöä" - siksi sellaiseen ei kristityn tarvitse kuulukaan.

        1 Korintt. 10:25 kehottaa syömään veriruokia. "syökää kaikkea mitä lihakauppias myy"

        - mutta järjestö edustaakin vartiotorniuskontoa.

        Ei verensiirtoja!
        JT toimii näin, koska haluaa Paratiisiin.
        Muut haluaa matojen ruuaksi!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei verensiirtoja!
        JT toimii näin, koska haluaa Paratiisiin.
        Muut haluaa matojen ruuaksi!"

        Vai että paratiisiin?
        Tajuatko itsekkään mistä unelmoit?

        Millainen on vartiotorniparatiisi?
        Siellä jokainen kyttää toisiaan ja on valmis käräyttämään esim. ajatusrikoksesta.
        Miten muka JT:t muuttuisi yhtäkkiä. Opeteltu aivopesu ei mihinkään häivy.

        Palkaksi parstiisiin pääsystä saat lipata paskoo 500 vuotta ja jos sanot poikkeavan sanan moisesta touhusta, sulle aletaan mököttämään.
        Jos sen sanot esim. 50:n vuoden paskon lippaamisen jälkeen, et "tätäkö tää onkin "
        niin kun olet 100 vuotias, sinut kivitetään.

        Robotti olet nykyään järjestösi takia ja vartiotorniparatiisissa olet sitä edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei verensiirtoja!
        JT toimii näin, koska haluaa Paratiisiin.
        Muut haluaa matojen ruuaksi!"

        Aika itsekkäästi ja yksipuolisesti ajateltu, että muut haluaa matojen ruuaksi. Sellainen fakta on, että kukaan ei ole maapallolle jäänyt ikuisiksi ajoiksi. Ei edes täydellinen ihminen, josta tarina kertoo.


    • Anonyymi

      Uskossa on kyse siitä, että uskot Raamatun sanaan, jos uskot siihen, rukouksesi ei ole turhaa....vastaus tulee.
      JT usko on Raamatunmukainen!

      • Anonyymi

        Entä jos toiset syrjii ja vähättelee, siitäkin huolimatta on rukoiltava?


      • Anonyymi

        Ihan kiva trolli-provo, mutta kommentoidaan.

        "Uskossa on kyse siitä, että uskot Raamatun sanaan, jos uskot siihen, rukouksesi ei ole turhaa....vastaus tulee."

        Aivan samaa vakuuttavat ja kokevat muutkin itsensä kristityiksi kokevat.

        "JT usko on Raamatunmukainen!"

        Aivan yhtä paljon tai vähän tai paikoin vähemmä kuin muidenkin tuohon ristiriitaiseen Raamattuun uskonsa perustavien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan kiva trolli-provo, mutta kommentoidaan.

        "Uskossa on kyse siitä, että uskot Raamatun sanaan, jos uskot siihen, rukouksesi ei ole turhaa....vastaus tulee."

        Aivan samaa vakuuttavat ja kokevat muutkin itsensä kristityiksi kokevat.

        "JT usko on Raamatunmukainen!"

        Aivan yhtä paljon tai vähän tai paikoin vähemmä kuin muidenkin tuohon ristiriitaiseen Raamattuun uskonsa perustavien.

        JT usko on UM käännöksen mukainen, ei Raamatun mukainen.


      • Anonyymi

        JT lentäisi seurakunnasta kuin leppäkeihäs jo pelkästään Russellin oppeihin pitäytymällä, puhumattakaan, että noudattaisi suoraan Raamattua.

        Jokainen Jehovan todistajien uskontoa tunteva tietää, että järjestön uusin oppi on se, mitä noudatetaan. Täysin riippumatta siitä, mitä Raamatussa lukee tai ei lue. Minkäänlaisia omia tai ulkopuolisia oppeja ei sallita, eikä edes oman järjestön vanhentunut opetus käy.


    • Anonyymi

      . Tuskin Jumalaa on edes olemassa.

      Kyllä Sinua Rakastetaan aina ystäväni.
      Jumala on on olemassa,mutta he roskat ovat vieneet tiesi pois ,mitä on Rakkaus!
      Amerikkalaiset lahkot ovat saatanasta, älä usko koskaan heihin pirun nillittäjiin.
      Olen tiennyt ja lukenut miten nämä lahkot ovat tuhoisia ihmisille ja vaarallisa,kuin saatanan kerho jäsenyys.
      Luetaan raamattua,mummot ja muut mulkut ..Silti he itse eivät ymmärrä asiaa.
      Raukkamaisia lahkolaisia !
      Pyydän sinua,korjaa itsesi..
      Mene Kristin Kirkkoon ,,jätä nämä saatanalliset paholaiset pois!
      Jätä paha pois !! He ovat pahoja!

    • Anonyymi

      Muistan lapsuudesta 50- luvulta mummoni veljen, joka tuli konventtiin kaupunkiin maaseudulta.
      Mies oli niin julistusta täynnä, että meitä lapsia ihan hirvittii. Tuoksui vähän karjan lannallekin...
      Tämä Aku kaivoi siannahkaiseta salkustaan Vartiotorneja sekä oman raamattunsa. Siitä alkoi sisarusten väittely illalla.
      Mummo puolusti omalla raamatullaan näkemyksiään . Ja kun väittely meni oikein kuumaksi, tempaisi mummoni unikirjan avuksi! Silloin veli meni sanattomaksi ja mummo oli väittelyn ehdoton voittaja! Me lapset olimme hyvillämme mummon puolesta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe